abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173404923
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 15:14 schreef sharon12001 het volgende:

[..]

Ja inderdaad ik ga het gewoon doen. Wel een briljant idee van je trouwens. Die werkgroepen zijn bij ons erg belangrijk, voor je tentamens vooral.
Bij ons ook inderdaad. Heb een hoop profijt gehad van opnames.
pi_173404936
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 15:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mooie analogie.

Als je terugkijkt, hoe zou je het onderwijs dan organiseren?
Ik zou iig veel eerder in het onderwijs meer aandacht besteden aan leer/geheugentechnieken. Nu wordt dat niet gedaan met het idee dat kinderen dat in de praktijk wel doen. Dat doen ze niet, en als je dan ook nog de luxe hebt van een goed verstand dan heb je het ook lange tijd niet nodig.

Ik zie bij mijn eigen HBO-studenten ook regelmatig oud-VWO'ers die flink vast komen te zitten in de opleiding.
pi_173405031
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:23 schreef sharon12001 het volgende:

[..]
Lees jij wel alle literatuur/boeken die staan in blokboek? En maak je daar ook een samenvatting van? De werkgroepen vind ik wel belangrijk maar de antwoorden kun je zo op internet vinden.
Nee, alle literatuur lezen is niet te doen, ik wil graag ook nog een leven hebben naast mn studie. Ik maak alleen een samenvatting van de hoorcollege's. De werkgroepen bereid ik voor met de boeken erbij, daar blader ik dan een beetje doorheen totdat ik het antwoord op de vraag vind. De kant-en-klare antwoorden op internet opzoeken heeft geen zin, want daar leer je niks van... ;)
pi_173406578
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 16:23 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]
De werkgroepen bereid ik voor met de boeken erbij, daar blader ik dan een beetje doorheen totdat ik het antwoord op de vraag vind. De kant-en-klare antwoorden op internet opzoeken heeft geen zin, want daar leer je niks van... ;)
Ik zie het verschil niet.
pi_173406779
Veel oude tentamens leren
pi_173408089
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 16:23 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Nee, alle literatuur lezen is niet te doen, ik wil graag ook nog een leven hebben naast mn studie. Ik maak alleen een samenvatting van de hoorcollege's. De werkgroepen bereid ik voor met de boeken erbij, daar blader ik dan een beetje doorheen totdat ik het antwoord op de vraag vind. De kant-en-klare antwoorden op internet opzoeken heeft geen zin, want daar leer je niks van... ;)
De mensen die niet perse veel inzicht hebben, maar wel ongelofelijk veel feiten kunnen stampen, kunnen hoge cijfers halen tijdens de studie. Die mensen leren niet perse veel, maar halen wel een 8 :P
pi_173409904
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 18:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zie het verschil niet.
Het verschil is dat je in je boek actief op zoek gaat naar een stuk tekst wat de vraag beantwoord. Op internet kun je gewoon alle vragen van de werkgroepen uitgewerkt terugvinden. Je kan precies aan de formulering horen in een werkgroep of iemand gewoon de antwoorden van studeersnel aan het voorlezen is of niet. Daar is verder geen energie in gestoken, en dan onthou je het minder.
pi_173409950
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 20:22 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

De mensen die niet perse veel inzicht hebben, maar wel ongelofelijk veel feiten kunnen stampen, kunnen hoge cijfers halen tijdens de studie. Die mensen leren niet perse veel, maar halen wel een 8 :P
Idd, ken er ook wel een paar die het hele blok als een gek aan het leren zijn. Bijna niet slapen omdat die 9 gehaald MOET worden. Maar als ze dan een keer iets moeten uitleggen aan een ander dan lukt het ze niet. Wat is dan meer waard? De 6 van de persoon die het begrijpt, of de 9 van de persoon die 5 weken lang het boek van voor tot achter uit zn kop heeft geleerd en een 9 haalt.
pi_173431298
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:56 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Het verschil is dat je in je boek actief op zoek gaat naar een stuk tekst wat de vraag beantwoord. Op internet kun je gewoon alle vragen van de werkgroepen uitgewerkt terugvinden. Je kan precies aan de formulering horen in een werkgroep of iemand gewoon de antwoorden van studeersnel aan het voorlezen is of niet. Daar is verder geen energie in gestoken, en dan onthou je het minder.
Ik dacht dat je het had over de antwoorden op internet zoeken, dus met Google. Wie verzint het dan ook om werkgroepvragen te stellen waarvan de antwoorden gewoon 1-op-1 op het internet staan?
pi_173437451
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 21:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je het had over de antwoorden op internet zoeken, dus met Google. Wie verzint het dan ook om werkgroepvragen te stellen waarvan de antwoorden gewoon 1-op-1 op het internet staan?
Nee, er zijn gewoon mensen die de docentenhandleiding geuploadt hebben.
Sws zit je op de universiteit, en maakt het niet uit of het wel of niet op internet te vinden is, je moet gewoon volwassen genoeg zijn om te kunnen bedenken dat je daar geen zak van leert.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')