abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173363778
registreer om deze reclame te verbergen
Tot mijn grote opluchting heb ik dit jaar geen negatief bindend studieadvies gekregen, wegens persoonlijke omstandigheden. Hier ben ik dus erg blij om. Maar, dit betekent dus wel dat ik volgend jaar de 44 punten moet behalen. Ik studeer Geneeskunde.

Vorig jaar had wel moeite met leren, en ik haalde sommige tentamens niet. O.a. doordat ik later pas ging beginnen met leren. Dat ga ik dus nu niet meer doen. De studie bestaat uit blokken. n blok duurt 5 weken, na 5 weken wordt dit blok afgesloten met een tentamen. Per jaar dus 7/8 blokken in totaal.

Ik vroeg me af hoe jullie precies leren? En hoe kan ik me het beste voor een tentamen voorbereiden? (Samenvatten, overzicht maken etc.) zoals jullie weten is Geneeskunde wel een studie waarbij je veel uit je hoofd moet weten. Hoe kan ik bijvoorbeeld hoofd- en bijzaken van elkaar onderscheiden? ik maak samenvattingen maar die worden soms erggg lang.
pi_173368471
praat met een oudere student
of eindig als doug
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_173370141
Ik studeer geen geneeskunde, maar mijn advies is toch samenvattingen maken. Mijn eerste samenvatting maak ik altijd op de PC en wordt vaak erg lang, en dan vervolgens maak ik op papier een samenvatting van die samenvatting (in tabel/mindmap e.d. vorm). Kost me erg veel tijd, maar daarna ken ik wel al 80% van de stof. Alleen formules en definities die je precies moet kennen, stamp ik er nog even goed in.
pi_173370299
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:21 schreef Raves het volgende:
Ik studeer geen geneeskunde, maar mijn advies is toch samenvattingen maken. Mijn eerste samenvatting maak ik altijd op de PC en wordt vaak erg lang, en dan vervolgens maak ik op papier een samenvatting van die samenvatting (in tabel/mindmap e.d. vorm). Kost me erg veel tijd, maar daarna ken ik wel al 80% van de stof. Alleen formules en definities die je precies moet kennen, stamp ik er nog even goed in.
Bedankt voor je advies. Ik maak zelf ook samenvattingen op de PC. Gebruik je nog specifiek een bepaalde programma voor formules en definities die je moet kennen?

[ Bericht % gewijzigd door Lyrebird op 25-08-2017 16:07:13 ]
pi_173374671
https://www.123test.nl/leerstijl/
Hier zie je wat je leerstijl is en kan je van daaruit je effectiefste leerstijl ontwikkelen.

Overigens is het niet perse dat de studenten met de hoogste cijfers in de studiejaren de beste artsen worden. Dat zie je vaak pas bij de coschappen.

Verder: als je altijd een goed geheugen hebt gehad en dingen snel oppikt, kan het gewoon dat je niet goed genoeg hebt leren stampen voor geneeskunde. Dan moet je het nog leren, dat kan.
pi_173374923
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 22:28 schreef MevrouwPuff het volgende:
https://www.123test.nl/leerstijl/
Hier zie je wat je leerstijl is en kan je van daaruit je effectiefste leerstijl ontwikkelen.

Overigens is het niet perse dat de studenten met de hoogste cijfers in de studiejaren de beste artsen worden. Dat zie je vaak pas bij de coschappen.

Verder: als je altijd een goed geheugen hebt gehad en dingen snel oppikt, kan het gewoon dat je niet goed genoeg hebt leren stampen voor geneeskunde. Dan moet je het nog leren, dat kan.
Dankjewel.
pi_173375390
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:26 schreef sharon12001 het volgende:

[..]

Bedankt voor je advies. Ik maak zelf ook samenvattingen op de PC. Gebruik je nog specifiek een bepaalde programma voor formules en definities die je moet kennen?
Nee, dat doe ik ouderwets met pen en papier. Zo vaak mogelijk opschrijven tot ik het ken, liefst met zelfbedachte ezelsbruggetjes :)
pi_173376051
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:34 schreef sharon12001 het volgende:
Tot mijn grote opluchting heb ik dit jaar geen negatief bindend studieadvies gekregen, wegens persoonlijke omstandigheden. Hier ben ik dus erg blij om. Maar, dit betekent dus wel dat ik volgend jaar de 44 punten moet behalen. Ik studeer Geneeskunde.

Vorig jaar had wel moeite met leren, en ik haalde sommige tentamens niet. O.a. doordat ik later pas ging beginnen met leren. Dat ga ik dus nu niet meer doen. De studie bestaat uit blokken. n blok duurt 5 weken, na 5 weken wordt dit blok afgesloten met een tentamen. Per jaar dus 7/8 blokken in totaal.

Ik vroeg me af hoe jullie precies leren? En hoe kan ik me het beste voor een tentamen voorbereiden? (Samenvatten, overzicht maken etc.) zoals jullie weten is Geneeskunde wel een studie waarbij je veel uit je hoofd moet weten. Hoe kan ik bijvoorbeeld hoofd- en bijzaken van elkaar onderscheiden? ik maak samenvattingen maar die worden soms erggg lang.
Hey,

Ik zag toevallig laatst in het nieuws dat 2 geneeskunde studenten een soort samenvatting hadden gemaakt van de gehele studie.

Kijk eens op deze website: http://compendiumgeneeskunde.nl

Misschien een interessante optie, het is ontstaan uit dezelfde frustraties waar studenten tegenaan lopen als wat jij zegt. Te lange samenvattingen, hoofd en bijzaken onderscheiden etc.

Hun hebben alles zo compact mogelijk samengevat, en ze krijgen veel feedback van hun klanten dat ze de tentamens goed doorstaan.
pi_173376831
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 22:59 schreef KipRijstBroccoli het volgende:

[..]

Hey,

Ik zag toevallig laatst in het nieuws dat 2 geneeskunde studenten een soort samenvatting hadden gemaakt van de gehele studie.

Kijk eens op deze website: http://compendiumgeneeskunde.nl

Misschien een interessante optie, het is ontstaan uit dezelfde frustraties waar studenten tegenaan lopen als wat jij zegt. Te lange samenvattingen, hoofd en bijzaken onderscheiden etc.

Hun hebben alles zo compact mogelijk samengevat, en ze krijgen veel feedback van hun klanten dat ze de tentamens goed doorstaan.
WOW ik wist dit niet, maar het ziet er inderdaad goed uit. Ik heb op internet zeer postieve recencies gelezen. Dank!!
pi_173386567
Ziehier een manco van ons onderwijs: mensen rollen van de middelbare school en hebben geen studievaardigheden. Ik kom het ook veel bij m'n eigen studenten tegen.

Geheugentechnieken kunnen je misschien ook helpen. :)
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:21:03 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173386634
Je gaat niet zomaar geneeskunde studeren. Daarvoor is vwo nodig. Daar heb je zes jaar lang geleerd hoe je moet studeren en leren. Hoe komt bet dat je dat vergeten bent?

Mijn tip: maak geen samenvattingen met de pc maar die het met de hand, bij voorkeur in je studieboeken zodat je niet veel hoeft te schrijven.

Bezoek colleges en maak daar aantekeningen.
pi_173388658
Heb je werkgroepen met opdrachten? Maak die overnieuw voordat je tentamen doet. Neem al je colleges op en luister ze voor je tentamen nog een keer af. Het helpt om de stof beter te begrijpen en je kan net zo lang afspelen totdat je het echt snapt.

Alle colleges volgen helpt, ze nog een keer afluisteren heeft mij erg geholpen om mijn tentamens te halen die ik eerst niet haalde.
pi_173389335
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 15:21 schreef Lunatiek het volgende:
Je gaat niet zomaar geneeskunde studeren. Daarvoor is vwo nodig. Daar heb je zes jaar lang geleerd hoe je moet studeren en leren.
Nee, dat leren ze daar niet. Dat is het hele punt.

Veel mensen kunnen ook prima 5 km hardlopen zonder dat ze een donder van looptechniek, voeding, fysio etc. weten. Dat gaat goed totdat je langere afstanden moet gaan rennen. Wat het middelbaar onderwijs nu doet is zoiets als mensen voorbereiden op lange afstanden rennen met klompen aan. 5 km lopen op klompen gaat nog, maar halve of hele marathons en dan ook nog binnen een bepaalde tijd rennen is iets heel anders.
pi_173394938
Klinkt alsof je ook in het umcu zit... HAI! :D

Wat voor mij werkt is om sws altijd aanwezig te zijn bij colleges, werkgroepen en practica. Bij colleges aantekeningen maken met pen en papier, en dan niet de slides overpennen, maar juist de extra info die de docent bij de slide vertelt. Later pak ik de slides erbij, en voeg ik de belangrijke info van de slides samen met mn collegeaantekeningen, in een nieuw schrift. En dan ben ik dus niet alleen blind aan het overpennen, maar tekeningetjes bij aan het maken, en het echt proberen te begrijpen, anders heb je er geen fuck aan. Probeer verbanden te zoeken...
Ik hoef nadat ik die "samenvatting" heb gemaakt het niet meer te leren. Heel soms lees ik het nog een keertje door en highlight ik de dingen waarvan ik weet dat ik ze ga vergeten. Maar eigenlijk heb ik daar meestal geen zin meer in :')

Werkgroepen en practica gewoon voorbereiden, niet bang zijn om de discussie aan te gaan, of om vragen te stellen. Leg anderen dingen uit, daardoor ga je de stof veel beter beheersen.

Allerbelangrijkste tip: Doe die laptop weg. Het werkt misschien sneller, maar je slaat er niks van op (wetenschappelijk bewezen!). Hoeveel mensen ik wel niet het hele college zie overtypen... Echt belachelijk.
Wat ook een voordeel is aan schrijven, is dat je makkelijker besluit wat wl en niet belangrijk is, omdat schrijven gewoon veel moeite kost. Soms zit ik bij college gewoon hardop "ja dat ga ik niet opschrijven, dat gaan ze nooit vragen" (denk soms hardop :')).

Dit zijn mijn beste tips. Go for it!
pi_173395041
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 15:21 schreef Lunatiek het volgende:
Je gaat niet zomaar geneeskunde studeren. Daarvoor is vwo nodig. Daar heb je zes jaar lang geleerd hoe je moet studeren en leren. Hoe komt bet dat je dat vergeten bent?
Ik heb op VWO nooit geleerd om te leren. Ben ook nooit gemotiveerd geweest ervoor, en heb niks uitgevoerd. Als voorbereiding op mn eindexamens heb ik een half proefexamen wiskunde gedaan, en toen vond ik het mooi.

Daardoor ben ik het eerste jaar na mn studie gigantisch op mn bek gegaan. Ik had geen idee hoe ik moest leren, en had in het eerste jaar 2 vakken gehaald (van de 8). Needless to say dat ik genadeloos hard van de opleiding ben getyft.

Dus nee. VWO is geen recept voor succes, in mijn oude vwo-klasje zijn minstens 8/30 mensen net zo hard op hun bek gegaan als ik, omdat ze geen idee hadden hoe ze moesten leren...
pi_173395919
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:34 schreef sharon12001 het volgende:
Tot mijn grote opluchting heb ik dit jaar geen negatief bindend studieadvies gekregen, wegens persoonlijke omstandigheden. Hier ben ik dus erg blij om. Maar, dit betekent dus wel dat ik volgend jaar de 44 punten moet behalen. Ik studeer Geneeskunde.

Vorig jaar had wel moeite met leren, en ik haalde sommige tentamens niet. O.a. doordat ik later pas ging beginnen met leren. Dat ga ik dus nu niet meer doen. De studie bestaat uit blokken. n blok duurt 5 weken, na 5 weken wordt dit blok afgesloten met een tentamen. Per jaar dus 7/8 blokken in totaal.

Ik vroeg me af hoe jullie precies leren? En hoe kan ik me het beste voor een tentamen voorbereiden? (Samenvatten, overzicht maken etc.) zoals jullie weten is Geneeskunde wel een studie waarbij je veel uit je hoofd moet weten. Hoe kan ik bijvoorbeeld hoofd- en bijzaken van elkaar onderscheiden? ik maak samenvattingen maar die worden soms erggg lang.
Breng structuur aan in je leergedrag, zorg voor een positieve doch kritische omgeving die als stok achter de deur fungeren.
I walked into this empty church, I had no place else to go<br />When the sweetest voice I ever heard whispered to my soul<br />I don't need to be forgiven for loving you so much<br />It's written in the scriptures, It's written ther
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 00:22:15 #17
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173397541
Hm. VWO keihard onderuit gegaan blijkbaar.

Hebben ze geenn readers meer bij de colleges, waar je lekker in kunt highlighten en onderstrepen en kernwoorden in de marges kunt zetten?
pi_173401291
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:00 schreef DoubleDip het volgende:
Heb je werkgroepen met opdrachten? Maak die overnieuw voordat je tentamen doet. Neem al je colleges op en luister ze voor je tentamen nog een keer af. Het helpt om de stof beter te begrijpen en je kan net zo lang afspelen totdat je het echt snapt.

Alle colleges volgen helpt, ze nog een keer afluisteren heeft mij erg geholpen om mijn tentamens te halen die ik eerst niet haalde.
Jazeker, colleges worden altijd opgenomen en op BB gezet. Het klinkt misschien vreemd maar soms valt er niets te snappen. Natuurlijk zijn er bepaalde onderdelen die veel inzicht vragen, maar veelal is het kennen van botten spieren functie, ziekten symtomen.
pi_173401305
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:15 schreef sharon12001 het volgende:

[..]

Jazeker, colleges worden altijd opgenomen en op BB gezet. Het klinkt misschien vreemd maar soms valt er niets te snappen. Natuurlijk zijn er bepaalde onderdelen die veel inzicht vragen, maar veelal is het kennen van botten spieren functie, ziekten symtomen.
Ook de werkgroepen? Luister je alles dan ook terug?
pi_173401310
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:31 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, dat leren ze daar niet. Dat is het hele punt.

Veel mensen kunnen ook prima 5 km hardlopen zonder dat ze een donder van looptechniek, voeding, fysio etc. weten. Dat gaat goed totdat je langere afstanden moet gaan rennen. Wat het middelbaar onderwijs nu doet is zoiets als mensen voorbereiden op lange afstanden rennen met klompen aan. 5 km lopen op klompen gaat nog, maar halve of hele marathons en dan ook nog binnen een bepaalde tijd rennen is iets heel anders.
Dit is wel waar. Mensen die fluitend door het vwo gingen en negens haalden zonder te leren gingen op de uni gigantisch op hun bek, en terecht.
pi_173401356
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:56 schreef Broccolitaartje het volgende:
Klinkt alsof je ook in het umcu zit... HAI! :D

Wat voor mij werkt is om sws altijd aanwezig te zijn bij colleges, werkgroepen en practica. Bij colleges aantekeningen maken met pen en papier, en dan niet de slides overpennen, maar juist de extra info die de docent bij de slide vertelt. Later pak ik de slides erbij, en voeg ik de belangrijke info van de slides samen met mn collegeaantekeningen, in een nieuw schrift. En dan ben ik dus niet alleen blind aan het overpennen, maar tekeningetjes bij aan het maken, en het echt proberen te begrijpen, anders heb je er geen fuck aan. Probeer verbanden te zoeken...
Ik hoef nadat ik die "samenvatting" heb gemaakt het niet meer te leren. Heel soms lees ik het nog een keertje door en highlight ik de dingen waarvan ik weet dat ik ze ga vergeten. Maar eigenlijk heb ik daar meestal geen zin meer in :')

Werkgroepen en practica gewoon voorbereiden, niet bang zijn om de discussie aan te gaan, of om vragen te stellen. Leg anderen dingen uit, daardoor ga je de stof veel beter beheersen.

Allerbelangrijkste tip: Doe die laptop weg. Het werkt misschien sneller, maar je slaat er niks van op (wetenschappelijk bewezen!). Hoeveel mensen ik wel niet het hele college zie overtypen... Echt belachelijk.
Wat ook een voordeel is aan schrijven, is dat je makkelijker besluit wat wl en niet belangrijk is, omdat schrijven gewoon veel moeite kost. Soms zit ik bij college gewoon hardop "ja dat ga ik niet opschrijven, dat gaan ze nooit vragen" (denk soms hardop :')).

Dit zijn mijn beste tips. Go for it!
Hoi!! Ja dat klopt :). Ik heb tijdens de colleges ook altijd mijn laptop erbij zodat ik de meeste informatie kan overtypen, maar misschien is schrijven inderdaad beter. Ik heb nog een vraag aan jou? Lees jij wel alle literatuur/boeken die staan in blokboek? En maak je daar ook een samenvatting van? De werkgroepen vind ik wel belangrijk maar de antwoorden kun je zo op internet vinden.
pi_173402831
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:17 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ook de werkgroepen? Luister je alles dan ook terug?
Nee dat niet. Bij een werkgroep is er meestal een docent en met 10 9 studenten. Maar misschien dat ik het volgende week even vraag aan de werkgroep als ze het ook goed vinden, ik het kan opnemen.
pi_173403676
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 13:26 schreef sharon12001 het volgende:

[..]

Nee dat niet. Bij een werkgroep is er meestal een docent en met 10 9 studenten. Maar misschien dat ik het volgende week even vraag aan de werkgroep als ze het ook goed vinden, ik het kan opnemen.
Je kan het ook gewoon doen natuurlijk, het is toch alleen voor eigen gebruik. Ik vroeg het nooit, al weet ik dat het bij ons wel gedoogd werd.
pi_173404134
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:31 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, dat leren ze daar niet. Dat is het hele punt.

Veel mensen kunnen ook prima 5 km hardlopen zonder dat ze een donder van looptechniek, voeding, fysio etc. weten. Dat gaat goed totdat je langere afstanden moet gaan rennen. Wat het middelbaar onderwijs nu doet is zoiets als mensen voorbereiden op lange afstanden rennen met klompen aan. 5 km lopen op klompen gaat nog, maar halve of hele marathons en dan ook nog binnen een bepaalde tijd rennen is iets heel anders.
Mooie analogie.

Als je terugkijkt, hoe zou je het onderwijs dan organiseren?
Kevin Williamson: Most people, as it turns out, don’t want to investigate human-rights abuses in Burma or audit computer-science lectures at MIT: They like porn and celebrity news and arguing about dumb things with dumb people on Twitter.
pi_173404158
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:39 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je kan het ook gewoon doen natuurlijk, het is toch alleen voor eigen gebruik. Ik vroeg het nooit, al weet ik dat het bij ons wel gedoogd werd.
Ja inderdaad ik ga het gewoon doen. Wel een briljant idee van je trouwens. Die werkgroepen zijn bij ons erg belangrijk, voor je tentamens vooral.
pi_173404923
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 15:14 schreef sharon12001 het volgende:

[..]

Ja inderdaad ik ga het gewoon doen. Wel een briljant idee van je trouwens. Die werkgroepen zijn bij ons erg belangrijk, voor je tentamens vooral.
Bij ons ook inderdaad. Heb een hoop profijt gehad van opnames.
pi_173404936
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 15:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mooie analogie.

Als je terugkijkt, hoe zou je het onderwijs dan organiseren?
Ik zou iig veel eerder in het onderwijs meer aandacht besteden aan leer/geheugentechnieken. Nu wordt dat niet gedaan met het idee dat kinderen dat in de praktijk wel doen. Dat doen ze niet, en als je dan ook nog de luxe hebt van een goed verstand dan heb je het ook lange tijd niet nodig.

Ik zie bij mijn eigen HBO-studenten ook regelmatig oud-VWO'ers die flink vast komen te zitten in de opleiding.
pi_173405031
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:23 schreef sharon12001 het volgende:

[..]
Lees jij wel alle literatuur/boeken die staan in blokboek? En maak je daar ook een samenvatting van? De werkgroepen vind ik wel belangrijk maar de antwoorden kun je zo op internet vinden.
Nee, alle literatuur lezen is niet te doen, ik wil graag ook nog een leven hebben naast mn studie. Ik maak alleen een samenvatting van de hoorcollege's. De werkgroepen bereid ik voor met de boeken erbij, daar blader ik dan een beetje doorheen totdat ik het antwoord op de vraag vind. De kant-en-klare antwoorden op internet opzoeken heeft geen zin, want daar leer je niks van... ;)
pi_173406578
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 16:23 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]
De werkgroepen bereid ik voor met de boeken erbij, daar blader ik dan een beetje doorheen totdat ik het antwoord op de vraag vind. De kant-en-klare antwoorden op internet opzoeken heeft geen zin, want daar leer je niks van... ;)
Ik zie het verschil niet.
pi_173406779
Veel oude tentamens leren
pi_173408089
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 16:23 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Nee, alle literatuur lezen is niet te doen, ik wil graag ook nog een leven hebben naast mn studie. Ik maak alleen een samenvatting van de hoorcollege's. De werkgroepen bereid ik voor met de boeken erbij, daar blader ik dan een beetje doorheen totdat ik het antwoord op de vraag vind. De kant-en-klare antwoorden op internet opzoeken heeft geen zin, want daar leer je niks van... ;)
De mensen die niet perse veel inzicht hebben, maar wel ongelofelijk veel feiten kunnen stampen, kunnen hoge cijfers halen tijdens de studie. Die mensen leren niet perse veel, maar halen wel een 8 :P
pi_173409904
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 18:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zie het verschil niet.
Het verschil is dat je in je boek actief op zoek gaat naar een stuk tekst wat de vraag beantwoord. Op internet kun je gewoon alle vragen van de werkgroepen uitgewerkt terugvinden. Je kan precies aan de formulering horen in een werkgroep of iemand gewoon de antwoorden van studeersnel aan het voorlezen is of niet. Daar is verder geen energie in gestoken, en dan onthou je het minder.
pi_173409950
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 20:22 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

De mensen die niet perse veel inzicht hebben, maar wel ongelofelijk veel feiten kunnen stampen, kunnen hoge cijfers halen tijdens de studie. Die mensen leren niet perse veel, maar halen wel een 8 :P
Idd, ken er ook wel een paar die het hele blok als een gek aan het leren zijn. Bijna niet slapen omdat die 9 gehaald MOET worden. Maar als ze dan een keer iets moeten uitleggen aan een ander dan lukt het ze niet. Wat is dan meer waard? De 6 van de persoon die het begrijpt, of de 9 van de persoon die 5 weken lang het boek van voor tot achter uit zn kop heeft geleerd en een 9 haalt.
pi_173431298
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:56 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Het verschil is dat je in je boek actief op zoek gaat naar een stuk tekst wat de vraag beantwoord. Op internet kun je gewoon alle vragen van de werkgroepen uitgewerkt terugvinden. Je kan precies aan de formulering horen in een werkgroep of iemand gewoon de antwoorden van studeersnel aan het voorlezen is of niet. Daar is verder geen energie in gestoken, en dan onthou je het minder.
Ik dacht dat je het had over de antwoorden op internet zoeken, dus met Google. Wie verzint het dan ook om werkgroepvragen te stellen waarvan de antwoorden gewoon 1-op-1 op het internet staan?
pi_173437451
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 21:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je het had over de antwoorden op internet zoeken, dus met Google. Wie verzint het dan ook om werkgroepvragen te stellen waarvan de antwoorden gewoon 1-op-1 op het internet staan?
Nee, er zijn gewoon mensen die de docentenhandleiding geuploadt hebben.
Sws zit je op de universiteit, en maakt het niet uit of het wel of niet op internet te vinden is, je moet gewoon volwassen genoeg zijn om te kunnen bedenken dat je daar geen zak van leert.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')