abonnement Unibet Coolblue
pi_173356169
Ik vermoed dat mijn startmotor binnenkort er mee op houd. (350K km, 13 jaar oud, starten gaat langzaam, dynamo vervangen, accu vervangen, vol en gemeten 100% in orde ook de start ampere. Kabels zijn schoon.)

Dus conlcusie startmoter versleten.

Nu komt het, mijn auto heeft orgineel een 2.0kW startmotor.
Dus heb ik via Ebay een startmotor besteld met 2.0kW. Nu is deze binnengekomen en staat er op de startmotor 1.7 kW ook zit er een testrapport bij van 'max' 1.73 kW

Nu neem ik contact op met de verkoper en die zegt me dat dit niet uitmaakt. Die kW zegt niet veel. Ik kan dit niet geloven, ik zou zeggen dat die kW juist belangrijk is omdat dit de kracht is die de startmotor kan leveren.

Heeft de verkoper gelijk en moet ik niet zeuren of moet ik het gewoon terugsturen en de juiste eisen?

[ Bericht 0% gewijzigd door boegschroef op 24-08-2017 10:14:04 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_173356290
Je hebt een 2kw besteld.
Alleen daarom al klagen
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:42:15 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173356524
Zou terugsturen. Is ook nogal een klus dacht ik, omdat je er zo makkelijk bij kunt komen.
Kan je niks met event. nummers op dat ding?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:54:47 #4
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173356708
Wat staat er op je eigen startmotor?
Zou best kunnen dat het dezelfde is en dat het dan "rated for 2kw" is ofzo

Oh enne een spiegeltje op een stokkie wil wel eens handig zijn..
pi_173357198
Het nummer op de startmotor komt overeen met het nummer op ebay.

bmwfans.info (is eigenlijk altijd juist) zegt: 2.0kW
BMW artikelnummer staat in de ebay advertentie als zijnde 'vervangend onderdeel voor'
Op ebay staat in de titel 2.0 kW
in de beschrijving staat zelfs 'Nennleistung [kW]: 2,2' dat is inderdaad dan 'rated capacity'

op de startmotor staat het 'juiste' artikelnummer met kW: 1,7
Het testraport zegt:
rated 1.7
max 1.73

De advertentie:http://www.ebay.de/itm/St(...)p2060353.m2749.l2649

belangrijkste tekst:
titel: Starter 2kW BMW
Huidige startmotor komt in lijst voor: 12411287788 BMW
type en motor code ook: BMW 5 (E60) 525 d (2497 ccm / 6 Zyl. / Motorart: Diesel / Motorcode: M57 D25 (256D1)) 120 163 12.2004 - 03.2010
Spannung [V]: 12
Nennleistung [kW]: 2,2
Artikelnummer: 440904

Binnengekregen artikel 440904
rated 1.7kW

Hier wat foto's:


Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:34:11 #6
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173357395
Nogmaals wat staat er op je eigen startmotor?
Nennleistung is het aantal kw's wat ie bij continuebedrijf kan leveren.. Dus ik denk dat het wel klopt..
Uitgaan van theorietjes op internet is nooit een slim plan
pi_173357528
BMW zet geen kw op de startmotor zelf.
Alleen een onderdeelnummer, bij dit onderdeel nummer zegt bmw 2.0 kW Ik zou niet weten hoe ik aan meer info kan komen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:52:38 #8
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173357772
In dat geval zou ik een afweging van de kosten die je nu betaald hebt vs de kosten van een originele vs de retourkosten en het gedoe maken..

Ergo: ik had hem eronder gemikt waarschijnlijk..
Maar ik had ook gewoon een originele van een sloper afgetrokken of een ruilrevisie gedaan.. al is dat achteraf gelul
Het aantal kw's wat de huidige levert zal niet veel meer zijn en dus is die van ebay altijd een verbetering..
pi_173359594
Ik zou dezelfde vraag ook gewoon naar de verkoper sturen?
pi_173361030
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:52 schreef Zolderkamer het volgende:
In dat geval zou ik een afweging van de kosten die je nu betaald hebt vs de kosten van een originele vs de retourkosten en het gedoe maken..

Ergo: ik had hem eronder gemikt waarschijnlijk..
Maar ik had ook gewoon een originele van een sloper afgetrokken of een ruilrevisie gedaan.. al is dat achteraf gelul
Het aantal kw's wat de huidige levert zal niet veel meer zijn en dus is die van ebay altijd een verbetering..
Ruil revisie kost 150 euro, op de sloop koop ik niets meer na wat vervelende ervaringen.
Deze kost 85 euro en is 'nieuw' dacht een goede deal te hebben, valt ook aardig tegen -O-

De verkoper neemt hem gewoon terug, maar kan me niet verder helpen. Duidelijk gewoon een goedkope dozenschuiver op ebay.

Ik twijfel nog steeds of ik hem niet gewoon moet inbouwen en kijken wat er gebeurd of terugsturen en ergens anders wel een goede koop.
Als het stickertje met 1.7 er niet op had gezeten had ik het waarschijnlijk nooit gemerkt en het
ding ook gewoon ingebouwd.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 24 augustus 2017 @ 14:10:35 #11
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173361703
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:35 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Ruil revisie kost 150 euro, op de sloop koop ik niets meer na wat vervelende ervaringen.
Deze kost 85 euro en is 'nieuw' dacht een goede deal te hebben, valt ook aardig tegen -O-

De verkoper neemt hem gewoon terug, maar kan me niet verder helpen. Duidelijk gewoon een goedkope dozenschuiver op ebay.

Ik twijfel nog steeds of ik hem niet gewoon moet inbouwen en kijken wat er gebeurd of terugsturen en ergens anders wel een goede koop.
Als het stickertje met 1.7 er niet op had gezeten had ik het waarschijnlijk nooit gemerkt en het
ding ook gewoon ingebouwd.
Tja of je een goede deal hebt weet je pas als deze versleten is natuurlijk..
Ik vind het geen hele gekke prijs eigenlijk.. en het gaat erom dat die motor rondgaat, volgens mij doet deze dat ook gewoon..
Ruilrevisie is dan ook gewoon een "nieuwe" originele.. dat zijn vrij normale prijzen..
Die goedkope imitatie vind ik helemaal geen gekke optie, en die paar kw is niet het probleem in mijn ogen.. Als ook de verkoper zegt dat het prima gaat werken op jouw auto (niet dat ie opeens meer cilinders heeft ofzo, maar aangezien ie ook in de lijst voorkomt moet dat geen probleem zijn)
Dan zie ik het ding niet zo.. imitatie hoeft ook niet altijd slechter te zijn dan origineel..

Niet alle slopers zijn gelijk he? Na 1 ervaring kun je ze moeilijk allemaal over 1 kam scheren.. ik vind het altijd lachen met die lui en heb nooit gedoe..
pi_173370562
Nu zal hij het wel doen, maar wie weet wat er gebeurt als het straks -10 is en de olie lekker dik.
.
pi_173371252
Met 1.7kw kan hij de motor vast ook wel aanslingeren, ik zou het gewoon monteren.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:50:29 #14
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_173381733
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:59 schreef 1299 het volgende:
Met 1.7kw kan hij de motor vast ook wel aanslingeren, ik zou het gewoon monteren.
Ik sluit me hier bij aan.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_173382100
Na wat inlees werk kom ik er achter dat de startmotor vrij makkelijk uit elkaar kan om te kijken of de borsteltjes zelf op zijn of dat er vuil/corrosie in zit.

Ik denk dat ik weet wat ik ga doen:
Zaterdag de startmotor eruit halen en controleren.
Schoonmaken en nog eens proberen, mocht dit niet helpen en de nieuwe monteren. Als deze niet meteen doet wat ik verwacht gaat deze gewoon terug.

De verkoper heeft me ook schriftelijk toestemming gegeven om hem uit te proberen en neemt hem anders gewoon terug.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_173384992
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:05 schreef boegschroef het volgende:
De verkoper heeft me ook schriftelijk toestemming gegeven om hem uit te proberen en neemt hem anders gewoon terug.
Dan moet je al helemaal niet gaan prutsen en hem gewoon monteren.
pi_173417762
Gisteren vol goede moet om 8 uur begonnen, echter toen ik 3 uur later nog steeds de startmotor niet los had was het niet meer leuk.

Die 2 'et14' bouten zitten muur vast en op een onmogelijke plek. Je kan erbij maar je krijgt er geen dop met ratel op. En een steeksleutel voor et14 heb ik niet.(bestaan die eigenlijk wel?) dus steeksleutel 3/8 komt het dichtste in de buurt, maar door de kracht en de aluminium bouten draai je de kop zo dol.

Uiteindelijk zelf maar een stuk gereedschap gelast en was ik een uur later klaar om het uit te proberen, en ja eindelijk de bouten los en ondertussen mij handen en arm op verschillende plekken opengehaald. Maar... de bouten waren los.

Meteen maar even nieuwe bouten gehaald en de nieuwe startmotor erin. Deze past dus niet. Het boutpatroon was hetzelfde maar de orginele heeft 2 inhammen die de nieuwe niet heeft. Dus dat ging niet lukken :(

Dan maar de oude uit elkaar en schoonmaken. Die was erg vettig en vies binnenin. Alles schoongemaakt en weer gemonteerd. En... hij start nu weer perfect. Alles terug gemonteerd en rond 4 uur was alles klaar.

Alles bij elkaar heeft het me ongeveer 7 uur werk gekost :( en dan beschouw ik mezelf als een ervaren monteur en ik heb bijna al het denkbare gereedschap voor dit soort klussen.

Mijn tip voor iemand die het zelf wil proberen, breng hem naar een garage ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 27 augustus 2017 @ 11:38:18 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173418484
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 10:57 schreef boegschroef het volgende:
Gisteren vol goede moet om 8 uur begonnen, echter toen ik 3 uur later nog steeds de startmotor niet los had was het niet meer leuk.

Die 2 'et14' bouten zitten muur vast en op een onmogelijke plek. Je kan erbij maar je krijgt er geen dop met ratel op. En een steeksleutel voor et14 heb ik niet.(bestaan die eigenlijk wel?) dus steeksleutel 3/8 komt het dichtste in de buurt, maar door de kracht en de aluminium bouten draai je de kop zo dol.

Uiteindelijk zelf maar een stuk gereedschap gelast en was ik een uur later klaar om het uit te proberen, en ja eindelijk de bouten los en ondertussen mij handen en arm op verschillende plekken opengehaald. Maar... de bouten waren los.

...

Alles bij elkaar heeft het me ongeveer 7 uur werk gekost :( en dan beschouw ik mezelf als een ervaren monteur en ik heb bijna al het denkbare gereedschap voor dit soort klussen.

...
Zoiets vermoedde ik al. :)
Uitlaatspruitstukken loshalen/monteren kan ook zo lekker veel schaafwonden opleveren bij diverse auto's.
Je zou bijna een Kever, een krat bier en een brug, aanschaffen.

Ach, hij doet het tenminste weer. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 27-08-2017 11:55:38 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173419038
Een brug heb ik staan, ik stond ook op het punt via de onderkant te gaan. Aandrijving en baksteun los? Het geheel wat laten kantelen en een meter verlengstukken erop.

Zo heb ik ooit bouten bij de e30 los moeten krijgen :(
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 27 augustus 2017 @ 12:59:30 #20
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173419820
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 10:57 schreef boegschroef het volgende:
Gisteren vol goede moet om 8 uur begonnen, echter toen ik 3 uur later nog steeds de startmotor niet los had was het niet meer leuk.

Die 2 'et14' bouten zitten muur vast en op een onmogelijke plek. Je kan erbij maar je krijgt er geen dop met ratel op. En een steeksleutel voor et14 heb ik niet.(bestaan die eigenlijk wel?) dus steeksleutel 3/8 komt het dichtste in de buurt, maar door de kracht en de aluminium bouten draai je de kop zo dol.

Uiteindelijk zelf maar een stuk gereedschap gelast en was ik een uur later klaar om het uit te proberen, en ja eindelijk de bouten los en ondertussen mij handen en arm op verschillende plekken opengehaald. Maar... de bouten waren los.

Meteen maar even nieuwe bouten gehaald en de nieuwe startmotor erin. Deze past dus niet. Het boutpatroon was hetzelfde maar de orginele heeft 2 inhammen die de nieuwe niet heeft. Dus dat ging niet lukken :(

Dan maar de oude uit elkaar en schoonmaken. Die was erg vettig en vies binnenin. Alles schoongemaakt en weer gemonteerd. En... hij start nu weer perfect. Alles terug gemonteerd en rond 4 uur was alles klaar.

Alles bij elkaar heeft het me ongeveer 7 uur werk gekost :( en dan beschouw ik mezelf als een ervaren monteur en ik heb bijna al het denkbare gereedschap voor dit soort klussen.

Mijn tip voor iemand die het zelf wil proberen, breng hem naar een garage ;)
Maar je hebt wel weer wat geleerd.. :P
Sommige zooi zit idd op een onmogelijke manier weg gebouwd :X

Maar hij kan er weer een ton tegen.. *O*
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:05:30 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173419941
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:15 schreef boegschroef het volgende:
Een brug heb ik staan, ik stond ook op het punt via de onderkant te gaan. Aandrijving en baksteun los? ...
Bedoelde meer dit ;)

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')