Ik zou gewoon het scenario proberen te verkopen. Blijkbaar ben je goed in het bedenken daarvan en iets minder in de uitvoering ervan. Ieder zijn kwaliteit. Wat vraag je ervoor?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 21:26 schreef anitapatat het volgende:
Hoi allemaal!
Na 7 maanden nagedacht en veel op papier gezet te hebben ben ik van plan om nu daadwerkelijk een 'game' te maken.
Ik heb 87 pagina's geschreven met een verhaallijn en wil dit verhaal in een spel brengen.
Nu heb ik zitten zoeken op internet hoe je een spel moet maken en met welke software.
Ik kom alleen maar oude pagina's/forums/onderwerpen tegen waarvan veel al niet meer bestaat.
Hebben jullie hier ervaring mee of zelf al iets gemaakt?
Het moet mogelijk zijn om te craften, objecten te maken etc.
Dit mag in TPV zijn of in FP.
De plannen zijn (voor mij) heel duidelijk.
Scripten is niet mijn ding, en las elders al dat dit tegenwoordig niet meer zo moeilijk is of zelfs al niet meer hoeft.
De software die ik al ken zijn:
Game maker Studio/stencyl
RPG maker
Construct 2
Unity/unreal Engine
Unreal Engine 4 heb ik ervaring mee, maar de prijzen daarvan om 1 object (tafel, stoel, deur) te kopen zijn bijna onbetaalbaar....
2D dus vanaf de zijkant gezien is niet mijn ding, dus dat word em niet.
meer dan genoeg indies die door eenlingen gemaakt zijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik zou gewoon het scenario proberen te verkopen. Blijkbaar ben je goed in het bedenken daarvan en iets minder in de uitvoering ervan. Ieder zijn kwaliteit. Wat vraag je ervoor?
Er zijn trouwens geen spelletjes meer (die succes hebben) die door een eenling worden bedacht en geproduceerd. Dat was in de tijd van de C64 nog wel zo. Maar daarna niet meer.
Misschien in de toekomst dat ik het verkoop, momenteel wil ik namelijk zelf proberen of het me lukt.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik zou gewoon het scenario proberen te verkopen. Blijkbaar ben je goed in het bedenken daarvan en iets minder in de uitvoering ervan. Ieder zijn kwaliteit. Wat vraag je ervoor?
Er zijn trouwens geen spelletjes meer (die succes hebben) die door een eenling worden bedacht en geproduceerd. Dat was in de tijd van de C64 nog wel zo. Maar daarna niet meer.
Hmm dat is wel een bummer voor bijna iedereen die niet kan scripten.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:24 schreef mschol het volgende:
[..]
meer dan genoeg indies die door eenlingen gemaakt zijn.
alleen met een "ik kan niet scripten" niveau kom je niet verder dan iets als game maker software, en zelfs dan kom je niet ver
Dat valt te leren overigens. Het vraagt interesse en inspanning. En de hoeveelheid inspanning is afhankelijk van talent. Om iets op hoog niveau te leren kost ongeveer 10.000 uur. Dat geldt voor praktisch alles. Het is een goede vuistregel.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:26 schreef anitapatat het volgende:
[..]
Hmm dat is wel een bummer voor bijna iedereen die niet kan scripten.
Die hadden dus een goed idee (of hoorden dat van een "vriend") en kunnen goed programmeren en zelf de resources maken. Dat is op een wat ander niveau dan de TS vooralsnog.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:24 schreef mschol het volgende:
[..]
meer dan genoeg indies die door eenlingen gemaakt zijn.
alleen met een "ik kan niet scripten" niveau kom je niet verder dan iets als game maker software, en zelfs dan kom je niet ver
Dankje, maar dat is het 2D wat ik niet zoekquote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gamesalad heb ik enkele jaren geleden gebruikt. Stukken goedkoper dan gamemaker. Makkelijk om te leren door de tutorials. En je hebt totaal geen script ervaring nodig.
Zie #12 trouwens. Als je er iets mee wilt dan moet je dat ervoor doen. Er bestaat geen software die dit voor je doet. Dus je kunt je beter beperken tot het bedenken van de dynamiek lijkt me.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:43 schreef anitapatat het volgende:
[..]
Dankje, maar dat is het 2D wat ik niet zoek
Mooie vent die Jeff Minter, heeft recent nog twee games (co-)gemaakt waarvan één in VR. Dat psychedelische is daar ook weer goed in te herkennen.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:38 schreef Bart2002 het volgende:
Een andere geniale gast was Jeff Minter:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jeff_Minter
Met een voorkeur voor Llama's, Kamelen, en Giraffen. En dat alles in Space en op Speed.
Ze hadden allemaal een heel aparte herkenbare stijl en werkten als gekken om aan de vraag naar nieuw te voldoen.
Het is niet alleen scripten natuurlijk, dat is een fractie van wat er bij komt kijken, helemaal als je het graag in 3D wilt hebben. Kant-en-klaar-software kan wel een optie zijn om puur je verhaal aan de man te brengen, al is het alleen maar om te kijken hoe het valt / of er animo voor is.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:26 schreef anitapatat het volgende:
[..]
Hmm dat is wel een bummer voor bijna iedereen die niet kan scripten.
Ah helaas, dat had ik niet door. :pquote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:43 schreef anitapatat het volgende:
[..]
Dankje, maar dat is het 2D wat ik niet zoek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |