abonnement Unibet Coolblue
pi_173349185
Expertklussers, hierbij advies gevraagd mbt onze badkamer. Toen wij in ons huidige huis kwamen wonen, hebben wij later een bad geplaatst en de tegelvloer van d badkamer vernieuwd. Tijdens het verwijderen van de oude vloer is er bij twee wandtegels de onderkant beschadigd en ontstond er op 1 plek een haarscheur die nu wat groter wordt (loopt in een boogje weer naar onder toe, maximale hoogre circa 5cm). Omdat dit toch een zwak punt blijft qua lekkage wil ik hier eigenlijk toch wat aan doen. Mijn eerste optie was om alleen die want opnieuw te betegelen door er over heen te tegelen. De twee tegels vervangen gaat niet omdat het bad tegen de tegels aan is geplaatst. Helaas heb ik geen reservetegels en kan ik niet soortgelijke tegels vinden. Mijn idee was nu om een mooie rvs plint van circa 6 cm hoog, dikte 1,5 mm te plaatsen. De douchegoot en profiel van douchewand is ook rvs waardoor het hopelijk niet misstaat. Is dit handig? Valt zoiets qua kitten ed wel goed af te werken? Wil het liefst gewoon een strakke rechte plint. Heb nu ff geen foto bij de hand daarom even een klein schetsje vd indeling. Plint komt dan op de rood gearceerde plek.




Ter aanvulling, er beginnen aan de andere kant van de badkamer een aantal vloertegels los te liggen waardoor ik de vloer ga vervangen en opnieuw laat betegelen (oorzaak is onbekend en neem daar door het zekere voor het onzekere).
  PR/Manusje van alles woensdag 23 augustus 2017 @ 21:11:14 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173350282
Rvs kitten is lastig. Moet je speciale kit voor gebruiken
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_173350423
Maar is een plint van 1.5mm dik uberhaupt goed te kitten?
pi_173353583
RVS is gewoon te kitten.

Als je naar een las/constructiebedrijf in je omgeving gaat en zegt dat je een stukje RVS van 60mm x1.5mm moet hebben is dat voor een kratje bier gewoon gefixt.
Dat zijn typische maten van eens tuk wat anders toch gewoon in de rvs afvalbak gaat.

Het mooiste zou zijn dat ze de bovenste 20mm een paar graden zetten, zodat je een stevigere plaat krijgt die boven zeker mooi strak tegen de tegels zit.
pi_173447807
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:50 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
RVS is gewoon te kitten.

Als je naar een las/constructiebedrijf in je omgeving gaat en zegt dat je een stukje RVS van 60mm x1.5mm moet hebben is dat voor een kratje bier gewoon gefixt.
Dat zijn typische maten van eens tuk wat anders toch gewoon in de rvs afvalbak gaat.

Het mooiste zou zijn dat ze de bovenste 20mm een paar graden zetten, zodat je een stevigere plaat krijgt die boven zeker mooi strak tegen de tegels zit.
Ik heb weinig kaas gegeten van dit soort dingen maar wat bedoel je precies met een 'paar graden zetten'? Ik denk dan simpel en als die volkomen recht is dan zit die ook recht tegen de wand? :+

Iig dank voor het advies!
pi_173448488
Je wand zal niet kaarsrecht zijn waarschijnlijk, dus met een paar graden zetten en afkitten zal je het waarschijnlijk strakker krijgen dan met een volledig vlak stuk rvs. Anders hoeft er maar een hoekje van een tegel iets uit te steken en de hele plaat komt een mm naar voren, waardoor de hele rand dikker afgekit zal moeten worden.
pi_173451064
Maar wat is precies 'zetten' dan?
  maandag 28 augustus 2017 @ 21:50:13 #8
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_173451488
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:37 schreef zozozozo het volgende:
Maar wat is precies 'zetten' dan?
buigen, vouwen of zoals de Belgen het noemen: plooien
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_173452809
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:50 schreef lipje het volgende:

[..]

buigen, vouwen of zoals de Belgen het noemen: plooien
Dat snap ik maar wat ik eigenlijk wilde weten is hoe die wordt gebogen? Wordt boven en onderkant (over de breedte) een klein beetje naar voren gebogen? Hoe moet ik dat voor me zien? Sorry maar mijn ruimtelijk inzicht is niet mijn sterkste punt
pi_173454980
Wat ik bedoel is dat (als de strip bv 60mm hoog is dat je de bovenste 10 a 15mm een klein knikje geeft naar achter, zodat het beter aansluit in het geval je muur niet 100% vlak is.
pi_173467638
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 00:34 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Wat ik bedoel is dat (als de strip bv 60mm hoog is dat je de bovenste 10 a 15mm een klein knikje geeft naar achter, zodat het beter aansluit in het geval je muur niet 100% vlak is.

Ik snap eigenlijk ook niet hoe je dit voor je ziet.
Of je nou zet of niet, de strip blijft toch 1 geheel? (ga ervan uit dat je uitstekende tegels probeert op te vangen). Horizontaal brengt het weinig, vertikaal is het verval over 6cm te verwaarlozen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')