abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 23 augustus 2017 @ 23:54:25 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173353640
Uitstekend initiatief. Het Donald Duck blad is al 65 jaar een baken van kwaliteit O+.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 24 augustus 2017 @ 00:18:48 #52
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_173353941
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Voel je je aangesproken?
Door generalisatie in het algemeen ja, ik vind het maar een naar iets.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 24 augustus 2017 @ 00:20:50 #53
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173353960
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:54 schreef Fir3fly het volgende:
Uitstekend initiatief. Het Donald Duck blad is al 65 jaar een baken van kwaliteit O+.
Tegenwoordig is het toch wel bagger. De kwaliteit van Carl Barks en Daan Jippes wordt niet meer gehaald. :{

:{˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 24 augustus 2017 @ 02:35:30 #54
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173354711
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 00:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Tegenwoordig is het toch wel bagger. De kwaliteit van Carl Barks en Daan Jippes wordt niet meer gehaald. :{

:{˛
Ben het zowaar met BB eens :D

De oude Donald Duck Extras met die mooie getekende verhalen over de jonge jaren van Dagobert Duck waren geweldig.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173355258
Dieptriest als je er over nadenkt. Docenten die niet in staat zijn om hun leerlingen taalvaardigheid en weet ik wat nog meer, bij te brengen.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 07:00:54 #56
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173355265
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:57 schreef Hiddendoe het volgende:
Dieptriest als je er over nadenkt. Docenten die niet in staat zijn om hun leerlingen taalvaardigheid en weet ik wat nog meer, bij te brengen.
Als die kinderen met een achterstand van heb ik jou daar op school zitten en er thuis alleen maar in een vreemde taal gecommuniceerd wordt dan wil het weleens helpen wanneer ze in hun vrije tijd ook een beetje met Nederlands bezig zijn hé.
pi_173355276
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 00:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Tegenwoordig is het toch wel bagger. De kwaliteit van Carl Barks en Daan Jippes wordt niet meer gehaald. :{

:{˛
Dat schrijf ik al jaren.

Vooral Daan Jippes wordt gemist.
pi_173355284
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 07:00 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Als die kinderen met een achterstand van heb ik jou daar op school zitten en er thuis alleen maar in een vreemde taal gecommuniceerd wordt dan wil het weleens helpen wanneer ze in hun vrije tijd ook een beetje met Nederlands bezig zijn hé.
We hebben toch scrabbleverenigingen, waar ze voor een klein bedrag mee kunnen doen om hun taalvaardigheid en geheugen te oefenen?
pi_173355309
Dubbel
pi_173355315
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:57 schreef Hiddendoe het volgende:
Dieptriest als je er over nadenkt. Docenten die niet in staat zijn om hun leerlingen taalvaardigheid en weet ik wat nog meer, bij te brengen.
Sorry maar dat is onzin en altijd al onzin geweest. Vooral bij een moedertaal die je van huis uit meekrijgt.

Je kunt als docent de werking van taal uitleggen dmv bv grammatica, en daarnaast aan (begrijpend) lezen , schrijven en uitspraak e.d werken. Kortom je kunt een hele methode afwerken..

Maar uiteindelijk moet het toch van de leerling komen die uit zichzelf boeken moet gaan lezen en zo zijn of haar vocabulair en schrijven verbeterd want de grootste voorsprong komt door zelfinvestering. Een drive om jezelf te willen verbeteren. Dat kunnen de grootste schrijvers je vertellen.

Qua leesopdrachten vinden de meesten hun uitvlucht wel via boekverslagen en als docent wil je in deze wereld met het internet niet 19 van de 20 leerlingen scannen en op hun vingers tikken. Dat soort formaliteiten halen niets uit. Vroeger was er geen scherm om een spel op te spelen, dus verveelde je soms weleens dood en pakte je een boek om de tijd te doden. Nu niet meer.

Misschien moeten er wat meer leesuren in de klas worden gegeven. Maar dan zit je ook met vaste uren voor je methode die voor een bepaald aantal bladzijden staan. En als er geen ruimte is houdt het op.
pi_173355318
Ouders spelen ook een belangrijke rol bij het lezen. Als die niets aanreiken zal het kind het minder snel zelf oppakken.
pi_173355354
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 07:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ouders spelen ook een belangrijke rol bij het lezen. Als die niets aanreiken zal het kind het minder snel zelf oppakken.
precies, alleen al het voorlezen aan kleine kinderen helpt enorm.
There are only 151 Pokémon.
pi_173355360
Maar ik heb het vermoeden dat sommige ouders dat een beetje met de franse slag doen
There are only 151 Pokémon.
pi_173355410
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 07:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ouders spelen ook een belangrijke rol bij het lezen. Als die niets aanreiken zal het kind het minder snel zelf oppakken.
Dan moet je al snel naar het verbannen van mobiele telefoons of computers thuis waarop ze uren kunnen doden.

De meeste kinderen hoeven ook geen topschrijvers of Journalisten te worden. Zolang ze maar kunnen communiceren en later voor het bedrijfsleven maar weten wat de omgangsvormen zijn en een formele brief kunnen schrijven. En als ze die kant opgaan dan volgt de zelfinvestering vanzelf wel.

En soms vraag ik me af of her allemaal wel nodig is.

De tweede kamer heeft z'n taal meer op de bevolking afgestemd. Ali B en vele anderen laten zien dat je de koning ook best informeel kunt aanspreken. In het bedrijfsleven ergert men zich nu aan emojis in correspondentie, maar als we het over een generatie tillen dan is dat misschien wel geaccepteerd. Dus wat heeft de huidige dan nog in te brengen? De laatste die 's Gravenhage schreef of uitsprak is ook al dood. ;)

Taal beweegt met de tijd mee en de tijd dat wij elkaar met meneer, mevrouw, mejuffrouw etc aanspraken ligt achter ons en dat moet je niet willen terugforceren.

Kijkend naar de markt dan zie je dat er momenteel o.a. een behoefte is aan meerdere talen ivm internationalisering, techniek en het programmeren van software. Dus dat is waar de nieuwe focus op zou moeten komen te liggen en qua Nederlands kun je gewoon voor dezelfde basis gaan als nu en in de decennia hiervoor.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 24-08-2017 07:55:11 ]
pi_173355420
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:57 schreef Hiddendoe het volgende:
Dieptriest als je er over nadenkt. Docenten die niet in staat zijn om hun leerlingen taalvaardigheid en weet ik wat nog meer, bij te brengen.
De wijk waar de school in staat heeft iig niet nederlands als 1ste taal.
pi_173355430
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 07:50 schreef HendrikV het volgende:

[..]

De wijk waar de school in staat heeft iig niet nederlands als 1ste taal.
Dat vraagt om een energieke gemotiveerde (getalenteerde?) nieuwe docent Nederlands in de dop die nu de grootste kritiek uit op bestaande docenten. Hiddendoe gaat het fixen.
pi_173355458
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 07:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat vraagt om een energieke gemotiveerde (getalenteerde?) nieuwe docent Nederlands in de dop die nu de grootste kritiek uit op bestaande docenten.
Daar heb je wel wat anders nodig als bij de doorsnee school. Lijkt me ook op lange termijn wel handig dat de wijk ook weer wat meer nederlands gaat lullen.
pi_173355476
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 07:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ouders spelen ook een belangrijke rol bij het lezen. Als die niets aanreiken zal het kind het minder snel zelf oppakken.
Mee eens, ik zie het ook in mijn omgeving. De jonge kinderen die worden voorgelezen spreken de taal beter, begrijpen meer woorden en zijn ook beter te verstaan. Ik zie ook dat deze meer gericht zijn op leren: dus nieuwsgierig zijn, meer vragen en meer zelf ontdekken en initiatief nemen.

Ik ken ook enkele stellen waar niet of nauwelijks wordt voorgelezen en daar zie je dat het kind toch een achterstand heeft wat betreft spreek- en leesvaardigheid, dat ze minder goed verstaanbaar zijn en dat die kinderen minder dingen begrijpen en kunnen herkennen.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 08:07:42 #69
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_173355499
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:57 schreef Hiddendoe het volgende:
Dieptriest als je er over nadenkt. Docenten die niet in staat zijn om hun leerlingen taalvaardigheid en weet ik wat nog meer, bij te brengen.
Dit.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:48:38 #70
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173356616
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:40 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Wat is er met de Okkie, Jippo en Taptoe gebeurt?
Jippo en Taptoe zijn ter ziele gegaan, geloof ik. En de Okki kost ook gewoon geld.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:49:23 #71
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173356624
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 00:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Tegenwoordig is het toch wel bagger. De kwaliteit van Carl Barks en Daan Jippes wordt niet meer gehaald. :{

:{˛
Moest jij niet gaan "oogsten", jongen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:50:59 #72
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173356647
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:57 schreef Hiddendoe het volgende:
Dieptriest als je er over nadenkt. Docenten die niet in staat zijn om hun leerlingen taalvaardigheid en weet ik wat nog meer, bij te brengen.
Tja, we kunnen ook het beroep aantrekkelijker maken zodat we betere mensen aantrekken, maar dat kost geld en die stommuh leraruh heppen al soveel ferkansie!
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:52:32 #73
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173356670
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Tja, we kunnen ook het beroep aantrekkelijker maken zodat we betere mensen aantrekken, maar dat kost geld en die stommuh leraruh heppen al soveel ferkansie!
Ik spreek altijd met respect over mijn oud-leraren:

Juffrouw Caele

Het respect is nagenoeg wederzijds.

:{˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173359975
Zure mensen weer die hierover zeiken :r
  Trouwste user 2022 donderdag 24 augustus 2017 @ 21:01:09 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_173371309
Ik ben niet zuur. Vi
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:38 schreef bamibij het volgende:
Zure mensen weer die hierover zeiken :r
nd het best leuk. Vind echter wel dat er hier naast grotere prioriteieten zijn en andere middelen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')