abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 06:38:25 #151
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_173398950
Jeetje Room, die komt zeker even binnen! Heb je een beetje kunnen slapen, of werd je bij elk geluidje wakker?

:* voor Selvs vinger. Hopelijk gaat de pijn snel voorbij en kun je lekker van je vakantie genieten.

Herkenbaar Lemijn, zowel van het knopen als de gezicht-in-borst :') Ik vraag me dan ook altijd af of ze nog wel lucht krijgt.
Kom je wel aan je uren slaap, als je zo laat nog op pad bent? (vrijdagavond 10 uur 'laat' noemen.. #oud :'() en heeft Jacob vannacht weer zo goed geslapen? O. sliep met 5 weken voor het eerst 23-6 en sindsdien is het eerder regel dan uitzondering dat ze 7 uur achtereen slaapt. Van de week was het zelfs van 9 tot 7!

O+ Wat lief, Cygne! Ik hoor je alleen maar over hoe lief M. lacht. Volgens mij heb je echt een lachebekje gebrouwen, of niet? O+

En Quoi naar het strand O+ normaal heb ik niets met strand, maar volgend jaar bouw ik een kasteel voor O O+
pi_173398991
Ik heb gelukkig erg lekker geslapen. S deed een nieuwe mijlpaal: slaaps tm 5.30! En viel daarna weer in slaap. Goede timing van dat ventje :)

En ik heb geleerd dat toeteren allen zin heeft in gevaarlijke situaties, niet om irritaties te uiten. En dat ik niet zo opgefokt moet doen en mijn vinger op moet steken. Je hebt er allemaal niets aan. /weerwatgeleerd
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 08:00:47 #153
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_173399408
Room gelukkig heb je wel lekker kunnen slapen. Wat lijkt me dat eng :*

Ik was dus niet de enige die dacht dat de vaatwasblokjes opgegeten waren in eerste instantie. Beterschap selv :*

En mijn baby deed ook een doorslaap tot half 6 *O*
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 08:15:21 #154
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173399515
Hai Stroop, we liggen wel eens om 22u al op bed, maar slapen lukt mij zelden voor 23u. Hij is dan eigenlijk altijd nog wakker, spook-avond of niet. Dus als ik erg moe ben gaan we bijtijds naar boven maar voor de slaap hoef ik het niet te doen. Ik heb de middagdutjes geherintroduceerd. Vrijwel elke middag lig ik 1 of 2 uur mee te slapen.
Begint jullie nacht wel eerder?

Nou. Deze nacht was het weer gewoon 1-3:30-5:30-7:30. Zo ken ik 'm weer :P

Room, goed te lezen dat het je niet uit je slaap heeft gehouden. En wat je ervan hebt geleerd is vast waar maar wel jammer dat je zelf 100% zelfbeheersing moet hebben om het kwetsbare evenwicht van anderen niet van slag te brengen...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173399621
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:36 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Hier wilde ik nog op reageren. Ik vind goed knopen een stuk lastiger dan de video's doen vermoeden. Ik zou eigenlijk eens een draagconsult moeten regelen. Heeft iemand van hier dat toevallig al eens gedaan in Amsterdam?

We lopen nu dus weer buiten een rondje in de Bondolino. Overdag vind ik dat te warm maar nu gaat het wel. En optimaal zit het nog niet maar hij slaapt tenminste even. Jacobs kwaliteiten van de laatste dagen: spugen en poepen over diverse plekken, avondlijke onrust, groeien.

Als hij in doek of zak tegen me aangeplakt zit, heeft ie tegenwoordig trouwens het liefste zijn hoofd recht naar voren ipv opzij gedraaid. Lekker zichzelf smoren in de luchten tussen mijn borsten ofzo? Het ziet er niet comfortabel uit maar hij wil het echt graag. En slaapt, dus hee, ik klaag niet.

Franny, ik hoop dat je snel wat hoorde en lekker hebt gezwommen! Wel een goed idee.

SQ kom je al een klein beetje tot rust nu je al even niet werkt?
Consulten O+ Ik vind het altijd een beetje "wij van wc-eend.." klinken, maar ik zie zoveel mensen die baat hebben gehad bij een consult. Het zijn net de fijne kneepjes, de handige truukjes en de juiste technieken die je in een video vaak niet goed ziet. Ik heb even gekeken, maar ik ken zowaar geen (van de) consulenten in Amsterdam.

Wb. hoofd naar voren: mini deed dat ook altijd. Draait hij zijn hoofd zelf zo? Dan kun je er gerust vanuit gaan dat hij zijn hoofd ook weer zijwaarts kan draaien en zichzelf niet zal verstikken. Zelfs hele jonge minikindjes hebben een groot overlevingsinstinct :) En je bent vlakbij om hem in de gaten te houden O+

Edit: jeetje Roomsnoes wat een eng en naar verhaal :o

[ Bericht 3% gewijzigd door CassElliot op 26-08-2017 08:38:27 ]
Make your own kind of music.
pi_173399658
Is ook jammer, Lemijn. Maar dat is het enige waar ik controle over heb.
pi_173400009
Heftig Room. Lijkt me ook een onprettig gevoel dat je ze misschien nog wel eens tegen kunt komen. Had de politie wel een idee of vermoeden wie het zouden kunnen zijn? Wijkagenten hebben vaak wel goed in de gaten wie de raddraaiers zijn. Of waren het misschien niet mensen uit de buurt?

Op zich wel goed om zelfreflectie toe te passen, maar in dit geval heb je zoveel agressie toch echt niet over jezelf afgeroepen. Even toeteren als mensen op de weg lopen en jij er langs wilt, lijkt me heel normaal. Verder wel eens met dat je daar gewoon bij kunt glimlachen en niet vanuit je irritatie reageren met vinger opsteken e.d. Maar ja, we zijn niet 24 uur per dag perfect bezig.


:D . ;) .

Hmm, de laatste twee nachten gaat het zo dat Y begint in z'n eigen bed en kamer maar na de eerste voeding blijft hij bij mij liggen. Ik val gewoon weer in slaap. :D . Maar ja, is ook niet erg.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173400093
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 22:38 schreef Unihipili het volgende:
Hahaha ja die ook, ik probeerde er al een mental image bij te krijgen hoe dat dan per ongeluk gebeurt :').
Dat je de hele dag al zin hebt in een stuk Tony Chocolonely maar wacht tot de kinderen naar bed zin omdat je niet wilt delen en je dan uiteindelijk toch weer op een vaatwastablet zit te sabbelen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_173400109
Roomsoes wat heftig! Ik zou ook toeteren als iemand in de weg loopt en niet uit wil wijken.
Alsof je niks beters te doen hebt dan met je hoofd uit het raam hangen en vragen of ze alsjeblieft in net opgestelde rijen van 2 de rijbaan willen verlaten.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_173400111
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 05:57 schreef Vieve6 het volgende:

Franny dat is inderdaad niet leuk. Leggen jullie Y al vroeg op de avond boven in bedje?
F is nu vaak nog beneden bij ons tot de laatste fles ongeveer. Ook omdat ze dan vaak wat wakkerder is. maar misschien is het goed om wat meer ritme te gaan creëren en haar na de fles van 20u naar boven te brengen. Dan hoop ik alleen dat ze snachts niet eerder wakker wordt. Gisteravond ging ik zelf om 21u slapen en nu was ze om 23.45 en om 5.30 dus misschien toch maar eens proberen.
Ik ga meestal rond 19:00/19:30 met Y naar boven (mijn vriend blijft dan bij peuter en doet met haar de naar bed gaan rituelen). Ik speel dan nog een beetje met hem bij ons op bed. Vaak is de drukte die o.a. peuter veroorzaakt voor, tijdens en na het eten voor hem wat teveel, dus daarom trek ik me met hem terug. Ook om te werken naar de rust van het slapengaan. Even voor 20:00 doe ik hem om de dag in de tummy tub (heel kort maar). Rond die tijd komt ook zijn zusje nog even voor een knuffel en een kus. Daarna maak ik de kamer donker en geef ik hem de laatste voeding. Na die voeding valt hij in een diepe slaap, en dat is meestal rond 20:30. Hij slaapt dan door tot 01:00 ongeveer. Soms ook wel eens tot uurtje of drie. Overdag is er nog weinig ritme, maar dit avondritme is wel heel fijn. Vanaf 20:30 hebben vriend en ik de rest van de avond voor onszelf. :o . *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173400538
Beterschap Selvaria! Hopelijk herstelt het snel zodat je er op vakantie niet door gehinderd wordt. En goed dat je de tabletten niet opgegeten hebt! :')

Wat een eng verhaal roomsnoes. Ik zou daardoor ook even van de leg zijn. Hopelijk kom je ze niet meer tegen!

Wij hebben juist s avonds totaal niets van ritme. Dat is meestal elke twee uur de baby's voeden en hopen dat ze tussendoor rustig zijn zodat we iets kunnen kijken. Ik kijk echt uit naar het moment dat ze ook gewoon rond 7 uur naar bed gaan en we onze avond weer terug hebben. Maar goed, ik zie die drukke avonden maar als investering, want na de laatste 23:30 voeding slapen ze meestal tot 5:30/6:30. Daar offer ik mijn avond wel graag voor op! Alleen jammer dat O daarna vaak wakker is, dus de dag begint wel vroeg.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:45:18 #162
269689 crew  Viv
pi_173400910
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 08:15 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb de middagdutjes geherintroduceerd. Vrijwel elke middag lig ik 1 of 2 uur mee te slapen.
Heerlijk hè? Doe ik ook nog steeds op vrije dagen. O+ Niet dat ze 's nachts spookt, maar door het kolven maak ik wel kortere nachten dan zij.
pi_173402440
Op goede dagen hebben wij een redelijk lekker ritme. In totaal tussen de 14 en 15 uur slaapt de kleine man, op redelijk vaste tijden. Dan is er vaak één nachtvoeding (ergens tussen 2 en 5, hij komt als 'ie komt :P )

Maar op slechte dagen, o man. Dan slaapt 'ie in totaal zo'n 10 uur, is mega-chagrijnig (logisch ook), komt 'ie 's nachts meerdere keren en is 'ie ontroostbaar tot hij eten krijgt. Ook als het laatste eten nog maar anderhalf uur geleden was. :{
Ja, op zulke dagen zou ik dolgraag behangen, puur zodat ik hem erachter kan plakken. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:58:58 #164
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173403960
Zo, ik heb een extra brede standaard op mijn fiets laten zetten. Pak van mijn hart. Die valt niet zo snel meer om :)
pi_173405287
Wat eng Room. :o Daar zou ik me ook heel naar bij voelen. Hopelijk zie je ze nooit weer. :*

Ah, wat fijn Q.! Hopelijk niet meer van dat soort fratsen nu.

:W vanuit Lucca met slapende baby aan de borst. O+ Man, L. en peuter hebben alledrie het grootste gedeelte van de vlucht geslapen. :D De wagen is nog heel en mocht zonder problemen mee tot aan het vliegtuig. Daar hebben we er twee spanbanden om gedaan zodat het zitgedeelte goed vastzat aan het onderstel, no problemo. *O* Nu ben ik wel helemaal gesloopt, want zo'n onderneming is niet niks met twee mini's. :D
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:48:16 #166
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173406243
Klinkt als een goed begin, Selv! Fijne vakantie!

Mijn baby heeft haast, ze komt gewoon vooruit :o Ze steunt dan op d'r armpjes, trekt d'r knietjes omhoog en trekt zichzelf met d'r armpjes naar voren.
Kleuter schoof als baby heel lang achteruit en heeft het vooral bij tijgeren gehouden. Die liep eerder dan dat ze kroop. Dus ik ben lichtelijk in shock om nu een baby van net 5 maanden te hebben die gewoon al iets doet dat op kruipen lijkt :o :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:57:22 #167
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173406892
Fijne vakantie, Selvaria! Plaats vooral een keer een jaloersmakend plaatje.

Sylver, knap kind! Of vind je het te snel?

Leuk en leerzaam om over die verschillende ritmes te lezen. Dat is nog ver weg hier natuurlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 19:22:14 #168
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_173407186
Even afkloppen natuurlijk, maar die van ons heeft al heel de week minimaal 5 uur achter elkaar geslapen 's nachts (nu 10 weken) en geregeld zelfs iets langer.

Dat maakt echt zo'n verschil de rest van de dag, alsof je ineens dubbele energie hebt. :)
Vriendin doet vaak overdag ook nog een dutje van een paar uurtjes, voordeel dat ik het grootste deel van de dag zelf ook gewoon thuis aanwezig ben, dus dan kun je elkaar makkelijker ondersteunen natuurlijk.

De kleine probeert hier wel vooruit te komen als ie op z'n buik ligt, zie je 'm echt kracht zetten met die beentjes, zonder al teveel resultaat. :D
En hij vind de kleurtjes op de TV/tablet nu al bijzonder interessant, raakt haast in hypnose dus dat belooft wat.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:02:27 #169
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173407717
Nee hoor, Lemijn. Het komt zoals het komt :)
Ik vind het wel leuk om te zien hoe anders ze is dan d'r zus als baby.

Lekker Lastpost! Slaap maakt echt een enorm verschil he.
Ik vond het bij de oudste een verademing toen ze er 4 uur tussen liet. Wat een verschil is dat al, minimaal 3 uur aan 1 stuk slapen.
Nu heb ik echt geen idee hoe vaak de baby komt. Ze legt zich ook regelmatig zelf aan, superhandig 😁
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173408635
Jemig Room, wat een schrik. Ik kan me zo goed voorstellen dat je je middelvinger opstak, zou ik ook gedaan hebben. Maar als ze dan vervolgens achter je aan komen, doodeng. Ik zou waarschijnlijk nog nachtenlang wakker liggen.

Selvaria, Toscane, wat leuk! Dat staat bij ons volgend voorjaar in de planning.

Quoi, dat voelt een stuk veiliger lijkt me! Zo'n drama wil je geen tweede keer!

Over ritmes, bij ons is momenteel het ritme een beetje zoek. Soms tukt hij drie keer op een dag, soms maar een keer. Soms valt hij meteen in slaap, soms ligt hij een uur te kletsen in bed en halen we hem er maar weer uit omdat hij niet wil slapen. Ook eten is een gedoe, vooral de flessen. Vandaag dronk hij in totaal maar 100-200ml uit de fles. Ik vind het een lastige periode zo, hij zit zichzelf enorm in de weg. Veel jengelen, continu bij een van ons willen zijn, een hoop willen maar nog niet kunnen, binnen 5 minuten van lachen naar huilen. Op de dagen dat ik alleen met hem ben, kijk ik soms de uren op de klok voorbij tot hij weer moe is en kan gaan slapen. Hij is in een maand tijd zelfstandig gaan zitten, gaan kruipen, zich gaan optrekken en loopt nu langs de tafel en nog is het niet genoeg voor meneer ;(
pi_173409313
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 07:06 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb gelukkig erg lekker geslapen. S deed een nieuwe mijlpaal: slaaps tm 5.30! En viel daarna weer in slaap. Goede timing van dat ventje :)

En ik heb geleerd dat toeteren allen zin heeft in gevaarlijke situaties, niet om irritaties te uiten. En dat ik niet zo opgefokt moet doen en mijn vinger op moet steken. Je hebt er allemaal niets aan. /weerwatgeleerd
Mooi te zien hoe je er je lering uit haalt O+.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 09:23 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Dat je de hele dag al zin hebt in een stuk Tony Chocolonely maar wacht tot de kinderen naar bed zin omdat je niet wilt delen en je dan uiteindelijk toch weer op een vaatwastablet zit te sabbelen.
Bij gebrek aan tijd om te douchen maar goed van binnen schoonmaken, want hoe je je van binnen voelt dat straal je uit.
pi_173409336
Lucca 😍
Je was toch wel eens eerder met z'n vieren naar Italië geweest, Selvaria? Of was dat toen L nog binnen zat? Desalniettemin: klinkt als een heerlijke vlucht zo :D Fijne vakantie!

Fijn Quoi! Dat voelt vast ietsjes prettiger. Had S en O laatst op de fiets en moest aan je denken. Liet mijn fiets geen seconde los.
Hij vond het fietsen echt leuk trouwens. En de hele buurt ook. Kinderzitje voorop is hier niet bekend en mensen gapen en wijzen me zelfs na haha.

Ik ben wel een beetje schrikachtig na gisteren maar heb het gelukkig redelijk naast me neer kunnen leggen. Pff!
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:45:52 #173
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173409680
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:28 schreef Roomsnoes het volgende:
Fijn Quoi! Dat voelt vast ietsjes prettiger. Had S en O laatst op de fiets en moest aan je denken. Liet mijn fiets geen seconde los.
Goed zo! Zo denken we toch maar aan elkaar hier. Ik dacht aan Selvaria toen ik vaatwastabletten kocht vanmiddag. Ik ben er tot nu toe vanaf gebleven :9~ ;)

Hoe gaat het met de pijn trouwens, Selv?

Pfft en Room, ik ben zo'n schijtzak op dat vlak. Maar in de impulsieve middelvinger kan ik me wel vinden.

Vanavond uit eten geweest met vrienden en een heel gezellig mannetje O+ Morgen weer een horecadagje. 's Morgens met de meiden van mijn zwangersportgebeuren koffie doen en eind vd middag een rondvaart en aansluitend etentje. Benieuwd hoe dat gaat.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:52:59 #174
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173411484
Dat klinkt inderdaad pittig Piper! Hopelijk is hij snel weer meer tevreden.

waar komt je naam vandaan? vast niet van OITNB?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 27 augustus 2017 @ 01:04:31 #175
269689 crew  Viv
pi_173413340
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:45 schreef Quoi het volgende:
Morgen weer een horecadagje.
Volgens mij is bijna iedere dag bij jullie wel een horecadagje? :D

Hier speelt mijn bekken weer op. :{ In het laatste trimester last van gehad en na de bevalling niet meer, maar nu wordt ZZ kennelijk te zwaar om te tillen. En het duurt nog wel even tot ze gaat lopen en zo. :X En ik wilde haar aankomende vakantie (eind september) veel dragen. :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')