abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:51:23 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_173344354
hallo daar

wat vinden jullie van deze paint?



Ik zal het probleem graag vertellen

huis heeft teveel internetkabels.. we struikelen erover..
vooral van verdieping 0 naar 1 kent teveel kabels

hoe kan ik dit probleem oplossen door ook gebruik te blijven maken van bekabeld internet?

alvast bedankt
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_173344386
Dat ligt aan het huis.

Is het huis zo oud dat je geen loze leidingen hebt in de meterkast, vanwaar je de kamers kan bereiken? Als je loze leidingen hebt, dan is het het netst om stugge kabels te leggen en muurcontacten in te bouwen.

En waarom leg je niet her en der een switch of accesspoint neer (Dat is een router die niet routert). Dan hoeft er maar één kabel naar boven en dan splits je die daar vervolgens op.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:54:35 #3
242879 Onnoman
The On And Only
pi_173344410
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:53 schreef Jordy-B het volgende:
Dat ligt aan het huis.

Is het huis zo oud dat je geen loze leidingen hebt in de meterkast, vanwaar je de kamers kan bereiken? Als je loze leidingen hebt, dan is het het netst om muurcontacten in te bouwen.

En waarom leg je niet her en der een switch of accesspoint neer (Dat is een router die niet routert). Dan hoeft er maar één kabel naar boven en dan splits je die daar vervolgens op.
kabels gaan langs trap.. er is geen andere mogelijkheid
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_173344417
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:54 schreef Onnoman het volgende:

[..]

kabels gaan langs trap.. er is geen andere mogelijkheid
Er is altijd een andere mogelijkheid. :D

Maar je kan dus simpel het aantal kabels op de trap terugbrengen naar één als je dus gebruikmaakt van een switch of accesspoint. Het voordeel van een accesspoint is dat je daarmee ook je Wifi-ontvangst op de bovenverdieping kan verbeteren..
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:55:41 #5
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_173344424
Door gaten te boren en ze niet over de trap te leggen.
En door switches te gebruiken zoals hierboven gezegd.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:58:18 #6
242879 Onnoman
The On And Only
pi_173344466
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:55 schreef mstx het volgende:
Door gaten te boren en ze niet over de trap te leggen.
En door switches te gebruiken zoals hierboven gezegd.
je lost het kabelprobleem niet op met een switch

je hebt toch ook van die apparaatjes die je kan aansluiten op het electriciteitsnet?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_173344526
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:58 schreef Onnoman het volgende:

[..]

je lost het kabelprobleem niet op met een switch
Jawel, want dan ga je van tig kabels naar boven naar één kabel naar boven.

En ik weet verder niet in wat voor huis je woont, maar er zal toch ook wel iets van stroom naar boven gaan. Of misschien een aardedraad.

Bij mij staat het abonneeovernamepunt (en dus het modem) in de hoek van de huiskamer. Ik heb een kabel gelegd van daaruit, door de kruipruimte, naar de meterkast en van daaruit naar boven via een buis van een aardedraad en dan achter het knieschot langs naar een UTP-wandcontactdoos.

Ik zeg niet dat het handig is, maar 'kan niet' betekent bij dit soort klusjes vaak: 'wil niet'.
quote:
je hebt toch ook van die apparaatjes die je kan aansluiten op het electriciteitsnet?
Ja, ethernet over het lichtnet. Maar dat is niet zo snel en stabiel als gewone UTP-kabels.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173344848
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Optie voor TS

Ps. dat tweede groentje ding is wifi extender
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_173344932
De kabels bij elkaar binden met tiewraps?
Hoeveel kabels zijn het? 4?
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:26:18 #10
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173344950
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:58 schreef Onnoman het volgende:

[..]

je lost het kabelprobleem niet op met een switch
Jawel hoor. één kabeltje per trapgat ipv 6 a 7, veel makkelijker weg te werken.

quote:
je hebt toch ook van die apparaatjes die je kan aansluiten op het electriciteitsnet?
Ja maar dan moet je wel 'geluk' hebben met de indeling en vooral de kwaliteit van je electriciteitsnet volgens mij.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 23 augustus 2017 @ 17:10:34 #11
242879 Onnoman
The On And Only
pi_173345617
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Jawel hoor. één kabeltje per trapgat ipv 6 a 7, veel makkelijker weg te werken.

[..]

Ja maar dan moet je wel 'geluk' hebben met de indeling en vooral de kwaliteit van je electriciteitsnet volgens mij.
nee, en daarnaast is er ook geen behoefte om meerdere switches te kopen.. ik wil best nog 1 router of extra switch kopen.. maar niet 3 switches
ik vind het eigenlijk het belangrijkste dat de kabels op verdieping 0 verminderd gaat worden
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 23 augustus 2017 @ 17:12:55 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173345650
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 17:10 schreef Onnoman het volgende:

[..]

nee, en daarnaast is er ook geen behoefte om meerdere switches te kopen.. ik wil best nog 1 router of extra switch kopen.. maar niet 3 switches
ik vind het eigenlijk het belangrijkste dat de kabels op verdieping 0 verminderd gaat worden
Begrijpelijk. Dan inderdaad van 0 naar 1, 1 kabel en daar een switch, komt het helemaal goed.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 23 augustus 2017 @ 17:15:55 #13
242879 Onnoman
The On And Only
pi_173345704
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 17:12 schreef jogy het volgende:

[..]

Begrijpelijk. Dan inderdaad van 0 naar 1, 1 kabel en daar een switch, komt het helemaal goed.
ok bedankt
dank u
doeiiiiiiiii dagggggggggggggggg
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 23 augustus 2017 @ 17:16:37 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173345720
Succes ermee! Toedeledokie!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')