abonnement Unibet Coolblue
pi_173344253
Ik heb een tablet gekocht voor mijn werk en een heel simpel setje html-bestanden gemaakt.
Daarin zitten alleen wat hyperlinks naar de andere pagina's op de tablet, maar dit werkt niet goed.
Als ik index.htm open, dan komt er niet (in Chrome e.d.) file://storage/ en dergelijke te staan, maar iets met content://media/external/file/7276. Daardoor (?) werken mijn hyperlinks ook niet meer die ik aangemaakt heb.
Enig idee of ik deze manier kan uitschakelen waardoor mijn hyperlinks het mogelijk wel weer doen?
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:46:01 #2
468509 _--_
In varietate concordia
pi_173344276
Windows of android?

En waarom htm als je html hebt.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_173344300
Android.
Uhhh goede vraag. Ik had die html-pagina in Word gemaakt en opgeslagen als webpagina. Toen maakte hij er zelf .htm van.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:51:45 #4
468509 _--_
In varietate concordia
pi_173344361
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:47 schreef -J-D- het volgende:
Android.
Uhhh goede vraag. Ik had die html-pagina in Word gemaakt en opgeslagen als webpagina. Toen maakte hij er zelf .htm van.
Het feit dat je er Word voor gebruikt is al misselijkmakend :P
En ik zou als ik jouw was eens .html gaan proberen.

Verder maakt de locatie van het bestand niet veel uit. Tenzij je hebt gekloot met je SD-kaart.

(De html bestanden die naar elkaar linken moeten natuurlijk wel op de goeie plaats)

Ik weet van windows chrome dat het altijd file:// is misschien is het anders in android. Nog nooit geprobeerd.

[ Bericht 6% gewijzigd door _--_ op 23-08-2017 15:58:33 ]
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_173344589
.html geprobeerd, maar helaas.
Er is geen SD-kaart want er is genoeg plek op de tablet.
Aangezien de html-bestanden in de dezelfde map staan heb ik ze laten verwijzen naar 2.html enz. Ook geprobeerd om ./2.html te doen, maar dat was het ook niet.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_173344819
Op de tablet geeft ie als bestandslocatie /storage/emulated/0/1.html enz. maar die pakt hij ook niet. Hij maakt daar dan zelf weer van: content://media/external/storage/0/1.html en die werkt niet.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_173345040
Alles opnieuw gemaakt in kladblok, met .html bestanden.
Lokaal werkt het wel, met de juiste verwijzingen naar de mappen op de pc.
Maar als ik alles kopieer naar de tablet, pakt hij de verwijzing in de map niet.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_173345290
Relatief linken, in plaats van absoluut (zoals je nu doet).
pi_173345297
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:31 schreef -J-D- het volgende:
Alles opnieuw gemaakt in kladblok, met .html bestanden.
Lokaal werkt het wel, met de juiste verwijzingen naar de mappen op de pc.
Maar als ik alles kopieer naar de tablet, pakt hij de verwijzing in de map niet.
Post eens een voorbeeld van de verwijzingen...
pi_173346367
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<html><head></head><body>
<span style='font-size:20.0pt;line-height:106%'>
<a href="./havo3.html">havo-3</a><br>
<br>
<a href="./vwo2.html">vwo-2</a><br>
<br>
<a href="./tvwo2.html">t-vwo-2</a><br>
<br>
<a href="./vwo3.html">vwo-3</a><br>
<br>
<a href="./tvwo3.html">t-vwo-3</a>
</span>

</body>

</html>

Dit is index.html. In diezelfde map staan de andere html-bestanden.
Als ik index.html op de pc open en op de links klik, gaat alles goed. Als ik de hele map naar de tablet kopieer, kan ik index.html openen. De pagina komt gewoon in beeld maar de url verandert naar content://media/external/file/5536. Hier had ik een file:// enz. link verwacht.

Als ik klik op bv. de eerste link, verwijst hij door naar content://media/external/file/havo3.html maar die pagina bestaat niet. Als ik die havo-3 pagina zelf handmatig open, heeft ie de volgende URL --> content://media/external/file/5630.

Natuurlijk kan ik deze 5 hyperlinks aanpassen naar de pagina die hij graag wil zien op de tablet, maar daarmee zijn de problemen niet opgelost in de submapjes. Daar staan nog veel meer hyperlinks die ik dan allemaal handmatig moet aanpassen. Lijkt me niet wenselijk.

Hopelijk is de casus zo helder.

-edit-
Ik heb ook geprobeerd de links te maken zonder ./ en ook met ../ maar dat was niet de oplossing.
PS. Op de tablet, staat de index.html in een mapje. Dus niet in de root. Misschien niet overbodig te vermelden.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:42:08 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173357548
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:46 schreef _--_ het volgende:
En waarom htm als je html hebt.
Dat is nog een overblijfsel uit de uit de tijd dat DOS/Windowsmachines het 8.3 format hadden voor naam.extensie
So we just called him Fred
pi_173357631
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 17:55 schreef -J-D- het volgende:

[ code verwijderd ]

Dit is index.html. In diezelfde map staan de andere html-bestanden.
Als ik index.html op de pc open en op de links klik, gaat alles goed. Als ik de hele map naar de tablet kopieer, kan ik index.html openen. De pagina komt gewoon in beeld maar de url verandert naar content://media/external/file/5536. Hier had ik een file:// enz. link verwacht.

Als ik klik op bv. de eerste link, verwijst hij door naar content://media/external/file/havo3.html maar die pagina bestaat niet. Als ik die havo-3 pagina zelf handmatig open, heeft ie de volgende URL --> content://media/external/file/5630.

Natuurlijk kan ik deze 5 hyperlinks aanpassen naar de pagina die hij graag wil zien op de tablet, maar daarmee zijn de problemen niet opgelost in de submapjes. Daar staan nog veel meer hyperlinks die ik dan allemaal handmatig moet aanpassen. Lijkt me niet wenselijk.

Hopelijk is de casus zo helder.

-edit-
Ik heb ook geprobeerd de links te maken zonder ./ en ook met ../ maar dat was niet de oplossing.
PS. Op de tablet, staat de index.html in een mapje. Dus niet in de root. Misschien niet overbodig te vermelden.
Voordat ik zelf ga kloten met dummy HTML-bestanden, wil ik even weten of de informatie op die pagina's privé is of openbaar...

Het zou namelijk misschien veel makkelijker zijn om ze ergens online beschikbaar te maken, zodat je het overal kunt bereiken én gewoon in de browser kunt openen.
pi_173363708
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:45 schreef zarGon het volgende:

[..]

Voordat ik zelf ga kloten met dummy HTML-bestanden, wil ik even weten of de informatie op die pagina's privé is of openbaar...

Het zou namelijk misschien veel makkelijker zijn om ze ergens online beschikbaar te maken, zodat je het overal kunt bereiken én gewoon in de browser kunt openen.
De informatie is openbaar. Ik heb de bestanden online gezet op www.johan-derksen.com/school
Daar zie je de index.html en de doorverwijzing naar havo3.html enz. Online werkt het dus wel. Offline op de tablet niet. Ik gebruik het tablet op mijn werk in een deel waar geen WiFi is, vandaar dat ik het zo probeer.
Ik hoopte op die 3havo-pagina een link te maken naar bv. hoofdstuk 1 en als je daarop klikt dat het dan dat hoofdstuk opent waarna ik door te vegen naar de volgende bladzijde komt. Dat lukt dus als dat plaatje dan in de app Galerij of zo geopend wordt. Maar goed, zover ben ik nog niet eens. Van pagina index naar havo3 lukt al niet door die bijzondere tablet.

(Overigens, als je doorklikt vanaf die havo3-pagina werkt het niet, omdat ik al die images niet geupload heb.)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_173364193
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:31 schreef -J-D- het volgende:

[..]

De informatie is openbaar. Ik heb de bestanden online gezet op www.johan-derksen.com/school
Daar zie je de index.html en de doorverwijzing naar havo3.html enz. Online werkt het dus wel. Offline op de tablet niet. Ik gebruik het tablet op mijn werk in een deel waar geen WiFi is, vandaar dat ik het zo probeer.
Ik hoopte op die 3havo-pagina een link te maken naar bv. hoofdstuk 1 en als je daarop klikt dat het dan dat hoofdstuk opent waarna ik door te vegen naar de volgende bladzijde komt. Dat lukt dus als dat plaatje dan in de app Galerij of zo geopend wordt. Maar goed, zover ben ik nog niet eens. Van pagina index naar havo3 lukt al niet door die bijzondere tablet.

(Overigens, als je doorklikt vanaf die havo3-pagina werkt het niet, omdat ik al die images niet geupload heb.)
Wacht even...

Je linkt uiteindelijk door naar plaatjes?

Waarom doe je zo moeilijk met HTML-bestanden en whatnot?

Waarom maak je geen gebruik van de gallerij-app; zelfde mappenstructuur, zodat je de foto's makkelijk terug kan vinden?
Of een verkenner (file explorer), zodat je naar de mappen kunt browsen en de foto's kan openen?

Ik snap even niet waarom je HTML hiervoor gebruikt...
pi_173364298
Daar zat een gedachte achter, ook al was de oplossing misschien niet elegant.
Elke doorverwijzing vanuit index.html gaat naar een map met 250 bladzijden van een boek. Ik wilde snelkoppelingen maken naar de image van de eerste paragraaf van elk hoofdstuk. Zodat ik in totaal maar 6 snelkoppelingen heb per boek.
Als ik de Galerij-app gebruik zie alle 250 bladzijden en dan blijf je scrollen totdat je bij de juiste pagina bent. Dat wilde ik versnellen, maar misschien was deze manier niet handig.
Ik had ook geprobeerd om snelkoppelingen te maken op de tablet naar deze images, maar die optie ondersteunt Lenovo niet. En een losse app ervoor werkte ook (nog) niet, want dan opent hij wel dat plaatje, maar doorscrollen naar de volgende bladzijden kan dan niet, want hij heeft maar 1 plaatje geopend.

Bedankt trouwens voor je feedback en het meedenken. Waardeer ik zeer.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_173364605
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:54 schreef -J-D- het volgende:
Ik heb net zelf even getest, en ik krijg exact hetzelfde als jij.

Geprobeerd met Chrome en Samsung Internet, beide browsers vertonen hetzelfde gedrag.

Interessant...

Ik ga even nadenken over een oplossing... Denk nu stiekem aan .pdf met een inhoudsopgave.

Kun je - aangezien het openbaar is - 10 foto's van havo-3 (of een ander) delen/sturen?
pi_173364669
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik heb net zelf even getest, en ik krijg exact hetzelfde als jij.

Geprobeerd met Chrome en Samsung Internet, beide browsers vertonen hetzelfde gedrag.

Interessant...

Ik ga even nadenken over een oplossing... Denk nu stiekem aan .pdf met een inhoudsopgave.

Kun je - aangezien het openbaar is - 10 foto's van havo-3 (of een ander) delen/sturen?
Dank je wel!
Ik heb net de images van 3havo-A geupload zodat je die kunt testen. Als je doorklikt, kom je er vanzelf.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_173365027
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:11 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Dank je wel!
Ik heb net de images van 3havo-A geupload zodat je die kunt testen. Als je doorklikt, kom je er vanzelf.
Download/probeer deze .pdf-bestand eens: https://drive.google.com/(...)bDg/view?usp=sharing.

Is dit iets? :P.
pi_173368540
Wow. Mooie oplossing! In welk programma maak je zoiets?
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_173383518
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 19:06 schreef -J-D- het volgende:
Wow. Mooie oplossing! In welk programma maak je zoiets?
Met Word, de welbekende tekstverwerker.

> Nieuw document.
> Eerste pagina leeghouden (Ctrl + Enter) voor de inhoudsopgave.
> Vanaf pagina 2 de plaatjes toevoegen. Maak gebruik van de kop-stijl.
>> Kop-stijl toevoegen, plaatje toevoegen, Ctrl + Enter.
>> Blijven herhalen totdat alles erin zit.
> Inhoudsopgave op eerste pagina toevoegen. Omdat je gebruik hebt gemaakt van een stijl, herkent Word de onderdelen zelf, en wordt er ook naar gelinkt.

> Eventueel kun je onder elke foto weer teruglinken naar de inhoudsopgave. Zoiets: https://drive.google.com/(...)NHc/view?usp=sharing (werkt vreemd genoeg wel in Adobe Acrobat Reader, maar niet in MS Edge).

> Opslaan als .pdf in Word!
pi_173403838
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Met Word, de welbekende tekstverwerker.

> Nieuw document.
> Eerste pagina leeghouden (Ctrl + Enter) voor de inhoudsopgave.
> Vanaf pagina 2 de plaatjes toevoegen. Maak gebruik van de kop-stijl.
>> Kop-stijl toevoegen, plaatje toevoegen, Ctrl + Enter.
>> Blijven herhalen totdat alles erin zit.
> Inhoudsopgave op eerste pagina toevoegen. Omdat je gebruik hebt gemaakt van een stijl, herkent Word de onderdelen zelf, en wordt er ook naar gelinkt.

> Eventueel kun je onder elke foto weer teruglinken naar de inhoudsopgave. Zoiets: https://drive.google.com/(...)NHc/view?usp=sharing (werkt vreemd genoeg wel in Adobe Acrobat Reader, maar niet in MS Edge).

> Opslaan als .pdf in Word!
Thanks! Ik ga hier mee aan de slag. Wat gaaf dat je dit zo goed uitlegt.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')