abonnement Unibet Coolblue
pi_173343704
quote:
MADRID - Na de aanslagen in Spanje van afgelopen week is het aantal aanvallen op islamitische doelwitten in het land drastisch gestegen. Ten minste vier moskeeën in Granada, Fuenlabrada, Logroño en Sevilla hebben de afgelopen dagen melding gemaakt van vernielingen en aanvallen. „We registreren dezer dagen een brute golf van vijandigheid tegen de islam”, zegt het Spaanse Burgerplatform tegen Islamofobie in de krant El Paìs.

In Sevilla werden de muren van de hoofdmoskee beklad met leuzen. In Granada vielen leden van de rechts radicale organisatie Hogar Social met rookbommen en vuurpijlen een moskee aan. Ook op internet worden meer aanvallen en beledigingen aan het adres van moslims geteld en ook op straat worden islamieten belaagd en bedreigd.
Bron: Telegraaf

De tegenreactie waarvan je wist dat die er ging komen. Niet goed te praten natuurlijk, onschuldigen worden weer de dupe. Maar enigszins wel te begrijpen gezien de situatie in Europa, de frustratie neemt doe en mensen voelen zich in de steek gelaten door de politiek.
pi_173343737
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Bron: Telegraaf

De tegenreactie waarvan je wist dat die er ging komen. Niet goed te praten natuurlijk, onschuldigen worden weer de dupe. Maar enigszins wel te begrijpen gezien de situatie in Europa, de frustratie neemt doe en mensen voelen zich in de steek gelaten door de politiek.
Gewoon dom om je frustratie op deze manier te uitten. Er zijn nuttigere manieren om dat te doen.
Sisco Certified
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:18:54 #3
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_173343778
quote:
„We registreren dezer dagen een brute golf van vijandigheid tegen de islam”
Er stond iets onaardigs op je moskee, he toch. :')
  User die overal opduikt 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 15:21:50 #4
186611 Haags
pi_173343828
Niet heel vreemd.
Zonder wrijving geen glans
pi_173343852
"Niet goed te keuren maar wel begrijpelijk."
pi_173344014
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Bron: Telegraaf

De tegenreactie waarvan je wist dat die er ging komen. Niet goed te praten natuurlijk, onschuldigen worden weer de dupe. Maar enigszins wel te begrijpen gezien de situatie in Europa, de frustratie neemt doe en mensen voelen zich in de steek gelaten door de politiek.
Dat zeggen de IS leden ook, jullie bombarderen ons en wij pakken jullie terug... geheel te begrijpen toch?
Geen sig.
pi_173344063
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:32 schreef Knudde het volgende:

[..]

Dat zeggen de IS leden ook, jullie bombarderen ons en wij pakken jullie terug... geheel te begrijpen toch?
Burgers bombarderen geen IS leden, als het aan het merendeel van de Europese bevolking lag dan trokken we ons daar terug. Moslims rijden onschuldige burgers omver omdat politici en landen bombarderen.

Daarbij sinds wanneer hebben wij Marokko gebombardeerd? Het bombarderen is een links excuus, het overgrote merendeel van landen waar terroristen vandaan komen zijn nog nooit gebombardeerd door het westen.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:36:19 #8
3542 Gia
User under construction
pi_173344100
Zolang er geen doden bij vallen, valt het met het geweld wel mee.
Ik keur het niet goed, maar ik kan het wel begrijpen. Ooit is de maat vol en laten we maar hopen dat het niet tot echt geweld tegen onschuldige moslims zal komen, want dan zijn 'we' geen haar beter dan 'zij'.
pi_173344534
Tja, de vlam slaat een keer in de pan natuurlijk en dan zijn europeanen géén lieverdjes meer.
Ik wacht in spanning af op de onvermijdbare burgeroorlog.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:02:17 #10
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_173344537
Tja, wie wind zaait, zal storm oogsten

Trouwens; 'brute aanvallen'; leuzen, rookbommen en vuurpijlen! :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_173344577
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:32 schreef Knudde het volgende:

[..]

Dat zeggen de IS leden ook, jullie bombarderen ons en wij pakken jullie terug... geheel te begrijpen toch?
Moslims plegen aanslagen om daarmee een ticket naar het 'paradijs' te bemachtigen. Bombardementen hebben daar niets mee te maken.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:12:09 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173344703
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:02 schreef Metro2005 het volgende:
Tja, de vlam slaat een keer in de pan natuurlijk en dan zijn europeanen géén lieverdjes meer.
Ik wacht in spanning af op de onvermijdbare burgeroorlog.
Schuilkelder en mondvoorraad al geregeld?
pi_173344750
Tja, wie kaatst kan de bal verwachten. Niet dan huilie huilie doen.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:15:39 #14
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_173344757
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:32 schreef Knudde het volgende:

[..]

Dat zeggen de IS leden ook, jullie bombarderen ons en wij pakken jullie terug... geheel te begrijpen toch?
Aha... ik wist niet dat NL ook bombardementen in Marokko uitvoert. Dan is het natuurlijk geheel logisch......
pi_173344772
Er is geen tegenreactie.
Dit is een radicaal islamitische organisatie die het nieuws brengt dat moslims aangevallen worden.

Trucje doen ze na iedere aanslag, in elk land. Maar statistieken wijzen altijd uit dat er niks aan de hand is.
pi_173344799
Bekende truc ja, hebben we eigenlijk al meer gehoord van het briefje met het speelgoed autootje hier in Nederland?
pi_173344838
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Poeh, heftig, één lettertje vergeten!
Wacht maar tot de spelling-sharia (debbel s? met streepje?) wordt ingevoerd.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_173344844
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Schuilkelder en mondvoorraad al geregeld?
Nope, ik pleur op voordat de hel hier losbarst.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_173344862
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:20 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nope, ik pleur op voordat de hel hier losbarst.
Waar heen? vrijwel overal is moslim terreur
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_173344880
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Waar heen? vrijwel overal is moslim terreur
VS, australie, Nieuw zeeland of desnoods een aziatisch land zoals japan.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_173344889
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:16 schreef geavanceerd het volgende:
Er is geen tegenreactie.
Dit is een radicaal islamitische organisatie die het nieuws brengt dat moslims aangevallen worden.

Trucje doen ze na iedere aanslag, in elk land. Maar statistieken wijzen altijd uit dat er niks aan de hand is.
:Y ^O^
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_173344935
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:22 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

:Y ^O^
Na die zelfmoordaanslagen in Londen was er een islamitische organisatie (die hebben meestal een naam als anti-racisme monitor of anti-islamofobie mensenrechtengroep bladiebla) en die verkondigden dat er een enorm aantal aanvallen op moslims plaatsvond. Bij nader onderzoek bleek het te gaan om tweets waarin de islam bekritiseert werd.

Maar de haat is dan al gezaaid. Ze hitsen moslims en naieve linkse idioten op.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:25:56 #23
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173344943
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:21 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

VS, australie, Nieuw zeeland of desnoods een aziatisch land zoals japan.
Succes met daar binnenkomen..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173344981
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
Tja, wie wind zaait, zal storm oogsten

Trouwens; 'brute aanvallen'; leuzen, rookbommen en vuurpijlen! :')
Mjah.

Echt. Het is wat. Die islamofobie. Leuzen, rookbommen en vuurpijlen. Geen trucks, busjes, vliegtuigen, trams, kerstmarkten, ak47's of messtekers.

Maar kom maar met de foto's dan. Als het al waar is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:54:14 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173345355
False flag
pi_173345832
Matige tegenreactie...

Zou de european misschien een nicht 1ste klas zijn.
pi_173345960
Ik denk dat er na iedere aanslag meer demonstraties en geweld is tegen vermeende racisten en xenofoben die, terecht, wijzen naar moslims dan dat er geweld en openlijke woede is naar moslims toe.

Die 'aanvallen' worden alleen gepleegd door groepen als Antifa en , al dan niet gesubsidieerde, linkse deugclubjes.

De reactie van de gemiddelde Europese burger na weer een nieuwe aanslag is bijzonder stoicijns en tolerant.

In de toekomst zal die reactie wel harder gaan worden door zowel de meeste EU-burgers als Antifa en hun deugvriendjes. Als er niets word gedaan aan de radicale Islam en in plaats daarvan degene die daar iets van zeggen voor van alles en nog wat uitgemaakt worden, dan zal de polarisatie toenemen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 23 augustus 2017 @ 17:49:31 #28
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173346269
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Bron: Telegraaf

De tegenreactie waarvan je wist dat die er ging komen. Niet goed te praten natuurlijk, onschuldigen worden weer de dupe. Maar enigszins wel te begrijpen gezien de situatie in Europa, de frustratie neemt doe en mensen voelen zich in de steek gelaten door de politiek.
Dus je hebt er begrip voor? :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173346375
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:16 schreef geavanceerd het volgende:
Er is geen tegenreactie.
Dit is een radicaal islamitische organisatie die het nieuws brengt dat moslims aangevallen worden.

Trucje doen ze na iedere aanslag, in elk land. Maar statistieken wijzen altijd uit dat er niks aan de hand is.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:17 schreef MadameMossel het volgende:
Bekende truc ja, hebben we eigenlijk al meer gehoord van het briefje met het speelgoed autootje hier in Nederland?
Dit.
´
pi_173346455
quote:
15s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 17:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dus je hebt er begrip voor? :N

:{²
Ik heb geen begrip dat mensen zich zo verlagen, maar ik kan wel begrijpen dat ze moedeloos worden en het recht in eigen hand nemen. Het is een kettingreactie, waarmee ik de daad nooit goed zal praten.
pi_173346474
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:36 schreef Gia het volgende:
Zolang er geen doden bij vallen, valt het met het geweld wel mee.
Ik keur het niet goed, maar ik kan het wel begrijpen. Ooit is de maat vol en laten we maar hopen dat het niet tot echt geweld tegen onschuldige moslims zal komen, want dan zijn 'we' geen haar beter dan 'zij'.
Wij zijn met meer!

Embrace diversity, zo zullen wij overwinnen :).
  woensdag 23 augustus 2017 @ 18:01:51 #32
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173346486
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik heb geen begrip dat mensen zich zo verlagen, maar ik kan wel begrijpen dat ze moedeloos worden en het recht in eigen hand nemen. Het is een kettingreactie, waarmee ik de daad nooit goed zal praten.
Ik volg je, je begrijpt de gedachtegang maar je hebt er geen begrip voor. Dat heb ik zelf ook. Daarom blijf ik verkondigen dat mensen hun koppie er bij moeten houden. Die onderbuik zorgt voor (nog meer) ellende.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173346500
quote:
15s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik volg je, je begrijpt de gedachtegang maar je hebt er geen begrip voor. Dat heb ik zelf ook. Daarom blijf ik verkondigen dat mensen hun koppie er bij moeten houden. Die onderbuik zorgt voor (nog meer) ellende.

:{²
Zeg dat maar tegen de familieleden van terreurslachtoffers.
pi_173346504
Zo schokkend is dit niet. Vier moskeeën belaagd in een groot land als Spanje, nou nou. En dan zullen er heus wel een paar mensen op straat uitgescholden zijn vanuit een auto, maar als dat de massale tegenreactie van Spanje is dan kunnen we wel concluderen dat het behoorlijk meevalt.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 18:03:05 #35
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173346510
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:02 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen de familieleden van terreurslachtoffers.
Die moeten nog beter begrijpen dat onschuldige slachtoffers onzin is. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173346513
Muren worden beklad en vuurpijlen en rookbommen afgestoken, en dan praten ze over een golf van vijandigheid. Ik zou het eerder hebben over baldadigheid.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 18:04:07 #37
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173346526
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:03 schreef Hathor het volgende:
Muren worden beklad en vuurpijlen en rookbommen afgestoken, en dan praten ze over een golf van vijandigheid. Ik zou het eerder hebben over baldadigheid.
Tot zo'n vuurpijl akoestisch doet in je achterwerk. Vergis je niet, dit soort zaken kunnen meer schade aanrichten dan je denkt.

:{²

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 24-08-2017 11:21:33 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173346565
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:21 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

VS
:D Weet je dat heel zeker?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173346598
quote:
15s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Tot zo'n vuurpijl akoestisch doet in je achterwerk. Vergis je niet, dit soort zaken kunnen meer schade aanrichten dan je denkt.

:{²
Ik zou me pas echt zorgen gaan maken als de Spanjaarden met bestelbusjes door de voorgevel komen knallen en met kalashnikovs in het rond beginnen te sproeien, zolang dat niet gebeurt kun je wat mij betreft lekker akoestisch blijven doen met vuurpijlen in je bilnaad, whatever the fuck that means.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173346622
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:36 schreef Gia het volgende:
Zolang er geen doden bij vallen, valt het met het geweld wel mee.
Ik keur het niet goed, maar ik kan het wel begrijpen. Ooit is de maat vol en laten we maar hopen dat het niet tot echt geweld tegen onschuldige moslims zal komen, want dan zijn 'we' geen haar beter dan 'zij'.
Technisch gezien is dit al geweld tegen onschuldige moslims.
Sisco Certified
pi_173346671
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:02 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen de familieleden van terreurslachtoffers.
En dat is de schuld van onschuldigen? Radicale moslims vallen onschuldigen aan en nu vallen "onschuldige burgers" moslims aan. Zo krijg je een burgeroorlog. Ik wil ook dat er iets veranderd, en wil ook dat er geen slachtoffers meer vallen. En iedereen die mijn reacties leest weet dat ik een afkeer heb van de islam. Maar dat maakt het nog niet goed om moskeeën en moslims lastig te vallen. Als mensen problemen hebben met moskeen en moslims moeten ze via de politiek hun stem laten horen en niet steeds op dezelfde partijen stemmen. Geweld en wraak lossen niets op en zullen voor meer onschuldige slachtoffers zorgen in beide kampen.
pi_173346683
Duidelijk de verkeerde manier om vijandigheid tegenover de islam te uiten. Maar vijandigheid tegenover de islam is er nog veel te weinig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 18:15:57 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173346726
Het Spaanse Burgerplatform tegen Islamofobie :')
pi_173346776
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:02 schreef ZuidGrens het volgende:
Zo schokkend is dit niet. Vier moskeeën belaagd in een groot land als Spanje, nou nou. En dan zullen er heus wel een paar mensen op straat uitgescholden zijn vanuit een auto, maar als dat de massale tegenreactie van Spanje is dan kunnen we wel concluderen dat het behoorlijk meevalt.
Het is een kettingreactie. Radicale moslims vallen burgers aan. Een handje vol burgers meent wraak te nemen, waardoor moslims die eerst geen radicale bedoelingen hadden weer wraak gaan nemen. Dan groeit de groep burgers die weer wraak wil, en heb je na verloop van tijd een burgeroorlog.

Ik heb liever dat mensen op een democratische manier tegen de radicale islam strijden dan dat ze terugvallen op het niveau van radicalen, dat zorgt alleen maar voor meer geweld en meer onschuldige slachtoffers. En als het dan zo'n helden zijn val dan eens die radicalen aan die complete wijken controleren, dat ze dat in Molenbeek of zo doen dan. Dit zorgt alleen maar voor een grotere tweedeling in de maatschappij door (vermoedelijk) moslims aan te vallen die niets misdaan hebben maar aangevallen worden omdat ze moslim zijn.

Mensen die zich verlagen tot radicale tegenreacties zijn niet beter dan radicale moslims of nazi's.
pi_173346932
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Duidelijk de verkeerde manier om vijandigheid tegenover de islam te uiten. Maar vijandigheid tegenover de islam is er nog veel te weinig.
pi_173347636
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het is een kettingreactie. Radicale moslims vallen burgers aan. Een handje vol burgers meent wraak te nemen, waardoor moslims die eerst geen radicale bedoelingen hadden weer wraak gaan nemen. Dan groeit de groep burgers die weer wraak wil, en heb je na verloop van tijd een burgeroorlog.

Ik heb liever dat mensen op een democratische manier tegen de radicale islam strijden dan dat ze terugvallen op het niveau van radicalen, dat zorgt alleen maar voor meer geweld en meer onschuldige slachtoffers. En als het dan zo'n helden zijn val dan eens die radicalen aan die complete wijken controleren, dat ze dat in Molenbeek of zo doen dan. Dit zorgt alleen maar voor een grotere tweedeling in de maatschappij door (vermoedelijk) moslims aan te vallen die niets misdaan hebben maar aangevallen worden omdat ze moslim zijn.

Mensen die zich verlagen tot radicale tegenreacties zijn niet beter dan radicale moslims of nazi's.
Ben het met iedere letter van je post eens; ik probeerde alleen te zeggen dat ik de titel van het topic/artikel wat overtrokken vond. Het zijn slechts speldenprikjes geweest.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 19:09:38 #47
3542 Gia
User under construction
pi_173347671
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:09 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Technisch gezien is dit al geweld tegen onschuldige moslims.
Maar de ophef niet waard.
pi_173347992
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Duidelijk de verkeerde manier om vijandigheid tegenover de islam te uiten. Maar vijandigheid tegenover de islam is er nog veel te weinig.
Dit inderdaad.
pi_173348115
Win win oplossing is natuurlijk om eventuele islamitische doelwitten weg te halen. Geen gekke 'aanslagen' erop en geen verderfelijk gedachtegoed.
Conscience do cost.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 19:37:32 #50
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173348178
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar de ophef niet waard.
Ze luiden nu al de noodklok omdat ze de bui voelen hangen. Verstandig. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173353271
Jammer maar actie/reactie. De echte schuldigen moet je in de volksvertegenwoordiging zoeken. Die schuilen zich nogal.
pi_173353700
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:35 schreef ems. het volgende:
Win win oplossing is natuurlijk om islam weg te halen. Geen gekke 'aanslagen' erop en geen verderfelijk gedachtegoed.
Fixed :)
pi_173353807
Dit is koran op de molen van de islam.
<hr>
pi_173354656
Reconquista
  donderdag 24 augustus 2017 @ 02:11:28 #55
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173354664
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:23 schreef JubaUrbicus het volgende:
"Niet goed te keuren maar wel begrijpelijk."
Achmed in Irak na een aanslag op militairen als vergelding op een raket op een bruiloft:

"Niet goed te keuren maar wel begrijpelijk."

Fatima na een aanslag op burgers van een land dat militairen heeft in het MO:

"Niet goed te keuren maar wel begrijpelijk."

Abdel na een aanslag op burgers in het 'kwaadaardige' westen:

"Niet goed te keuren maar wel begrijpelijk."

Mensen moeten oppassen met dit soort uitspraken. Voor je het weet denk je gewoon hetzelfde als een terrorist :P Mensen gaat steeds een stapje verder.

edit: ik bedoel dus niet dat een aanslag vergelijkbaar is met het bekladden van een moskee (zeer zeker niet), waar het mij om gaat is dat iedereen steeds verder gaat wat aanvaardbaar is.

[ Bericht 10% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 24-08-2017 02:51:32 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173354706
quote:
9s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:18 schreef Nobu het volgende:

[..]

Er stond iets onaardigs op je moskee, he toch. :')
:')
pi_173354715
quote:
2s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 02:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Achmed in Irak na een aanslag op militairen als vergelding op een raket op een bruiloft:

"Niet goed te keuren maar wel begrijpelijk."

Fatima na een aanslag op burgers van een land dat militairen heeft in het MO:

"Niet goed te keuren maar wel begrijpelijk."

Abdel na een aanslag op burgers in het 'kwaadaardige' westen:

"Niet goed te keuren maar wel begrijpelijk."

Mensen moeten oppassen met dit soort uitspraken. Voor je het weet denk je gewoon hetzelfde als een terrorist :P Mensen gaat steeds een stapje verder.
Gebouwen bekliederen is natuurlijk ook erg vergelijkbaar met het vermoorden van onschuldigen..

Ik snap je redenering wel, maar je kunt dit niet met elkaar vergelijken. Als iemand een moskee was binnengestapt om de boel overhoop te schieten had je het goed kunnen vergelijken. Maar dan betwijfel ik of iemand hier zou posten dat hij er begrip voor heeft.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 02:46:47 #58
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173354720
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 02:37 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Gebouwen bekliederen is natuurlijk ook erg vergelijkbaar met het vermoorden van onschuldigen..

Ik snap je redenering wel, maar je kunt dit niet met elkaar vergelijken. Als iemand een moskee was binnengestapt om de boel overhoop te schieten had je het goed kunnen vergelijken. Maar dan betwijfel ik of iemand hier zou posten dat hij er begrip voor heeft.
Nee dat klopt zeker, maar waar maar het mij om gaat zijn de stapjes.

Volgende keer beschiet iemand een moskee en dan vinden mensen het ook wel prima, en dan de keer daarna vallen er echt doden en zul je zien dat mensen het nog steeds 'begrijpelijk' vinden dat iemand het heft in eigen handen neemt .
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173354725
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 02:37 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Gebouwen bekliederen is natuurlijk ook erg vergelijkbaar met het vermoorden van onschuldigen..

Ik snap je redenering wel, maar je kunt dit niet met elkaar vergelijken. Als iemand een moskee was binnengestapt om de boel overhoop te schieten had je het goed kunnen vergelijken. Maar dan betwijfel ik of iemand hier zou posten dat hij er begrip voor heeft.
Nou ja, dat zou ook wel te begrijpen zijn door een hoop hier. :D
pi_173354735
quote:
2s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 02:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]


Volgende keer beschiet iemand een moskee en dan vinden mensen het ook wel prima, en dan de keer daarna vallen er echt doden en zul je zien dat mensen het nog steeds 'begrijpelijk' vinden dat iemand het heft in eigen handen neemt .

Daar heb ik sterk mijn twijfels over, ik heb alleen geen glazen bol om het uit te kunnen sluiten.

Ik weet wel zeker dat in de kringen waar ik me in betrek een beschieting hard veroordeeld zal worden. Terwijl dit eerder puberale kwajongensstreken zijn die
eigenlijk niet door de beugel kunnen. Mijn kringen zijn misschien geen correcte weergave van de Nederlandse maatschappij, laat staan de Spaanse. Maar het bevestigd voor mij wel dat niet iedereen zo radicaal redeneert.
pi_173354742
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 03:01 schreef Luckyseven het volgende:
Ik weet wel zeker dat in de kringen waar ik me in betrek een beschieting hard veroordeeld zal worden. Terwijl dit eerder puberale kwajongensstreken zijn die
eigenlijk niet door de beugel kunnen. Mijn kringen zijn misschien geen correcte weergave van de Nederlandse maatschappij, laat staan de Spaanse. Maar het bevestigd voor mij wel dat niet iedereen zo radicaal redeneert.
Als het door haat / vijandigheid is ingegeven zijn het geen kwajongensstreken.
pi_173354943
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 03:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als het door haat / vijandigheid is ingegeven zijn het geen kwajongensstreken.
Waarschijnlijk meer door debielheid.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 06:09:22 #63
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173355103
Als je iets tegen "de islam" wil zeggen, kun je nergens heen. Er is immers geen centraal gezag.
Stel je wilt je gram halen bij de katholieken, dan schrijf je je haatbrief aan de paus en demonstreer je op het st Pieterplein. Bij islam is er geen hoogste leider en geen centrale plek voor zoiets. Dus dan is de plaatselijke moskee een logische plek.
pi_173355110
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:09 schreef Lunatiek het volgende:
Als je iets tegen "de islam" wil zeggen, kun je nergens heen. Er is immers geen centraal gezag.
Stel je wilt je gram halen bij de katholieken, dan schrijf je je haatbrief aan de paus en demonstreer je op het st Pieterplein. Bij islam is er geen hoogste leider en geen centrale plek voor zoiets. Dus dan is de plaatselijke moskee een logische plek.
Je kan gewoon terecht op bijv. fora en dan doe je het met woorden.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 06:24:26 #65
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173355123
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:09 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Technisch gezien is dit al geweld tegen onschuldige moslims.
Zijn ze werkelijk onschuldig?
Akkoord, ze hebben zelf geen aanslag gepleegd. Maar in een organisatie zonder centraal gezag is elk lid medeverantwoordelijk voor beleid en dergelijke. Als het merendeel van de moslims het moslimterrorisme afkeurt en vervolgens al nietsdoend onschuldig gaat zitten zijn, zijn ze wel degelijk schuldig aan het wanbeleid binnen de islam.
Is de islam wel "een organisatie"? Je hoort immers veel over eigen verantwoordelijkheid. Maar andersom identificeren mensen zich er sterk mee, hebben het over broeders en zusters, worden aanslagen "namens de islam" uitgevoerd en zijn er meer overeenkomstigheden, activiteiten en samenwerkingsverbanden die erop wijzen dat het veel meer is dan een groep individuen die toevallig in dezelfde god geloven.
Als je de verantwoordelijkheid niet bij een leider legt, is het je eigen verantwoordelijkheid (en dat is zeker een valkuil van het anarchisme).
  donderdag 24 augustus 2017 @ 06:27:07 #66
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173355145
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je kan gewoon terecht op bijv. fora en dan doe je het met woorden.
Weet jij veel welke moslim-fora er zijn? De radicale kom je niet eens zomaar binnen en een kaffir valt zo door de mand.
pi_173355185
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Weet jij veel welke moslim-fora er zijn? De radicale kom je niet eens zomaar binnen en een kaffir valt zo door de mand.
En dat maakt dit gedrag normaal? Dan ben je een aso. En je kan gewoon terecht op bijv. Marokko.nl.
pi_173355194
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En dat maakt dit gedrag normaal? Dan ben je een aso. En je kan gewoon terecht op bijv. Marokko.nl.
Marokko.nl is vol van blanke trollen ;(
  donderdag 24 augustus 2017 @ 06:32:55 #69
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173355200
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En dat maakt dit gedrag normaal? Dan ben je een aso. En je kan gewoon terecht op bijv. Marokko.nl.
Die Spanjaarden zullen marokko.nl niet kennen en er geen fluit van begrijpen als ze het per ongeluk toch vinden.
pi_173355204
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:31 schreef Hdero het volgende:

[..]

Marokko.nl is vol van blanke trollen ;(
Zelfs daar kunnen Marokkanen het niet aan? In elk geval geen reden voor het besmeuren van bijv. een moskee.
pi_173355206
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:32 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Die Spanjaarden zullen marokko.nl niet kennen en er geen fluit van begrijpen als ze het per ongeluk toch vinden.
Daar is vast wel een soortgelijk forum. Maar je praat deze acties dus goed?
pi_173355213
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zelfs daar kunnen Marokkanen het niet aan? In elk geval geen reden voor het besmeuren van bijv. een moskee.
Wat bedoel je met iets niet kunnen in vergelijkende zin?
pi_173355224
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:36 schreef Hdero het volgende:

[..]

Wat bedoel je met iets niet kunnen in vergelijkende zin?
Daar kun je in woord de discussie gewoon aangaan. Of dat zinvol is is wat anders. Geen reden een moskee te bekladden.
pi_173355228
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar kun je in woord de discussie gewoon aangaan. Of dat zinvol is is wat anders. Geen reden een moskee te bekladden.
Dan zou dat moeten betekenen dat de Marokkanen de moskee hebben beklad. ;(
pi_173355233
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:41 schreef Hdero het volgende:

[..]

Dan zou dat moeten betekenen dat de Marokkanen de moskee hebben beklad. ;(
Hoe kom je daarbij?
pi_173355234
Dat men vaak te dom is voor een normale discussie maakt men nog geen moskee bekladders.
pi_173355241
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:43 schreef Jaroon het volgende:

[........]

Hoe kom je daarbij?
Dat was jouw vergelijking. Je beweerde/suggereerde dat de Marokkanen op marokko.nl de discussie niet aankonden, na verzoek om uitleg, beweerde je dat ze elders de discussie ook niet aankonden daar ze moskees gingen bekladden. Om de vergelijking geldig te maken moest dit op Marokkanen slaan.

Maar degenen die in Spanje de moskee hebben beklad waren de Marokkanen niet. Dus je verwart zaken door elkaar en lult uit je nek om zomaar racistische gal uit te spuwen. En je vergelijking slaat nergens op. Doei. :W
pi_173355250
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:50 schreef Hdero het volgende:

[..]

Dat was jouw vergelijking. Je beweerde/suggereerde dat de Marokkanen op marokko.nl de discussie niet aankonden, na verzoek om uitleg, beweerde je dat ze elders de discussie ook niet aankonden daar ze moskees gingen bekladden. Om de vergelijking geldig te maken moest dit op Marokkanen slaan.

Maar degenen die in Spanje de moskee hebben beklad waren de Marokkanen niet. Dus je verwart zaken door elkaar en lult uit je nek om zomaar racistische gal uit te spuwen. En je vergelijking slaat nergens op. Doei. :W
Dat zeg ik nergens. Dat maak jij ervan.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 06:55:17 #79
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173355254
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar is vast wel een soortgelijk forum. Maar je praat deze acties dus goed?
Ik kan me de enorme frustratie wegens onrecht en de grote angst waaruit dit voorkomt heel goed voorstellen. Keur ik het goed? Ja of nee is een keuze die de nuances van een mening wegvaagt en het draait hierbij om nuances.
Bijvoorbeeld dat Spanje monumenten heeft die getuigen van 500 jaar moslimoverheersing. Pas in 1492 zijn ze van het schiereiland gewiebert. Plus de aanslagen van nu, Madrid met name. De enorme armoede en werkloosheid. De open poort voor "asielzoekers" vanuit Marokko, de invasies in de exclaves. Onenigheid en oorlog met Marokko, Peterselie-eiland en de Spaanse Sahara. Een overheid die niet optreedt. Een katholiek land dat inzake de vluchtelingen geen steun krijgt van een geestelijk leider.
Mensen worden gek om minder.
pi_173355256
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik kan me de enorme frustratie wegens onrecht en de grote angst waaruit dit voorkomt heel goed voorstellen. Keur ik het goed? Ja of nee is een keuze die de nuances van een mening wegvaagt en het draait hierbij om nuances.
Bijvoorbeeld dat Spanje monumenten heeft die getuigen van 500 jaar moslimoverheersing. Pas in 1492 zijn ze van het schiereiland gewiebert. Plus de aanslagen van nu, Madrid met name. De enorme armoed en werkloosheid. De open poort voor "asielzoekers" vanuit Marokko, de invasies in de exclaves. Onenigheid en oorlog met Marokko, Peterselie-eiland en dr Spaanse Sahara. Een overheid die niet optreedt. Een katholiek land dat inzake de vluchtelingen geen steun krijgt van een geestelijk leider.
Mensen worden gek om minder.
Het lijkt mij gewoon dom en zinloos als actie.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 07:02:28 #81
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173355269
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 06:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het lijkt mij gewoon dom en zinloos als actie.
Het is niet zinloos. De daders zijn voor even hun spanningen kwijt en zullen opgelucht naar huis zijn gegaan. Dáár gaat het om, niet om een dialoog. De daders willen iedereen laten zien dat het hun hoog zit en dat is ze gelukt.
Zo werken die dingen.
Op een of ander forum werkt dat niet. Of dacht je dat de politiek wakker ligt van alle frustratie op FOK!? Wanneer stond voor het laatst in internationale kranten dat een groepje FOK!ker nare dingen over moslims op het forum schreef?
pi_173355270
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 07:02 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is niet zinloos. De daders zijn voor even hun spanningen kwijt en zullen opgelucht naar huis zijn gegaan. Dáár gaat het om, niet om een dialoog. De daders willen iedereen laten zien dat het hun hoog zit en dat is ze gelukt.
Zo werken die dingen.
Op een of ander forum werkt dat niet. Of dacht je dat de politiek wakker ligt van alle frustratie op FOK!? Wanneer stond voor het laatst in internationale kranten dat een groepje FOK!ker nare dingen over moslims op het forum schreef?
En wij hebben dat niet nodig en zien het als abnormaal gedrag. Het werkt ook contraproductief.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 07:12:11 #83
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173355286
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 07:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En wij hebben dat niet nodig en zien het als abnormaal gedrag. Het werkt ook contraproductief.
Wat hebben wij niet nodig?
Wie is wij?
pi_173355291
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 07:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat hebben wij niet nodig?
Wie is wij?
Mensen die niet een moskee gaan bekladden om een mening duidelijk te maken. Dat is fout en laag.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 07:34:44 #85
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173355355
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 07:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Mensen die niet een moskee gaan bekladden om een mening duidelijk te maken. Dat is fout en laag.
Het gaat ze er niet om een mening duidelijk te maken.
Ik zie ze liever een moskee bekladden dan uit frustratie hun kinderen mishandelen.
pi_173355367
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 07:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat ze er niet om een mening duidelijk te maken.
Ik zie ze liever een moskee bekladden dan uit frustratie hun kinderen mishandelen.
Beiden fout. Het een levert het ander niet op.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 07:37:51 #87
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173355374
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 07:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat ze er niet om een mening duidelijk te maken.
Ik zie ze liever een moskee bekladden dan uit frustratie hun kinderen mishandelen.
Vals dilemma. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 24 augustus 2017 @ 07:46:32 #88
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173355409
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 07:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vals dilemma. :{

:{²
Hoe denk jij dan dat die mensen hun woede kwijtkunnen?
Korans door bushokjes tiefen of zo?
pi_173355414
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 07:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoe denk jij dan dat die mensen hun woede kwijtkunnen?
Korans door bushokjes tiefen of zo?
Gewoon in tekst. Zo werkt dat meestal. Of er is iets mis met iemand.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 08:38:47 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173355738
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 07:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En wij hebben dat niet nodig en zien het als abnormaal gedrag. Het werkt ook contraproductief.
Zo redeneren die mensen niet.
pi_173355981
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 07:48 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Gewoon in tekst. Zo werkt dat meestal. Of er is iets mis met iemand.
Hoe lang bestaat de mens?
Hoe lang bestaat het geschreven schrift?

Hoe denk je dan dat mensen meestal hun frustratie uitten?

niet in tekst in ieder geval
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_173356012
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 07:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Mensen die niet een moskee gaan bekladden om een mening duidelijk te maken. Dat is fout en laag.
Precies, je moet die moskee met de grond gelijk maken, niet bekladden.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 07:48 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Gewoon in tekst. Zo werkt dat meestal. Of er is iets mis met iemand.
Ik zie de moslimextremisten inderdaad vaak de dialoog aangaan ipv bomgordels omdoen.
O wacht |:(
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:11:23 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173356074
Het leven van moslims in Europa zal er in elk geval met elke islamitische aanslag minder prettig op worden. Je merkt gewoon ook in je eigen omgeving dat mensen die het er nooit over hadden nu ineens steeds vaker beginnen af te geven op de islam en de non-integratie van grote groepen. Zo werkt het nu eenmaal, ook al heb je zelf niks gedaan je wordt er op den duur wel op aangekeken. Zo redeneert de menselijke natuur nu eenmaal.

Dat is overigens nog wat anders dan b.v. een moskee in de fik zetten e.d.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:30:36 #94
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173357319
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 07:48 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Gewoon in tekst. Zo werkt dat meestal. Of er is iets mis met iemand.
Natuurlijk is het mis met die mensen. Buiten zinnen van angst en woede.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:32:40 #95
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173357368
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het leven van moslims in Europa zal er in elk geval met elke islamitische aanslag minder prettig op worden. Je merkt gewoon ook in je eigen omgeving dat mensen die het er nooit over hadden nu ineens steeds vaker beginnen af te geven op de islam en de non-integratie van grote groepen. Zo werkt het nu eenmaal, ook al heb je zelf niks gedaan je wordt er op den duur wel op aangekeken. Zo redeneert de menselijke natuur nu eenmaal.

Ja, dit is helaas wel hoe het zit. Daarom hoop ik toch dat mensen hun verstand erbij houden. Soms kom ik wat leuks tegen op marktplaats en ga het mijn vrouw dan ophalen. Als je die gasten dan ziet kijken bij wie we het gaan oppikken. Angstig, rare houding aannemend, ongemakkelijk. Het lijkt wel alsof WIJ worden aangekeken op het gedrag van terroristen.

Mijn vrouw draagt een hoofddoek en ik heb een baard. Ja.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:33:35 #96
3542 Gia
User under construction
pi_173357384
quote:
2s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 02:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Nee dat klopt zeker, maar waar maar het mij om gaat zijn de stapjes.

Volgende keer beschiet iemand een moskee en dan vinden mensen het ook wel prima, en dan de keer daarna vallen er echt doden en zul je zien dat mensen het nog steeds 'begrijpelijk' vinden dat iemand het heft in eigen handen neemt .

Er is verschil tussen 'kunnen begrijpen' en 'kunnen verwachten'.
Als hier een dergelijke aanslag gepleegd zou worden, dan verwacht ik ernstige rellen. En weer rellen terug, enz....
Ik keur het absoluut niet goed, van geen van beiden zijden. Maar ik vrees wel dat dit een keer gaat gebeuren.

[ Bericht 29% gewijzigd door Frutsel op 24-08-2017 11:31:10 ]
pi_173357416
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, dit is helaas wel hoe het zit. Daarom hoop ik toch dat mensen hun verstand erbij houden. Soms kom ik wat leuks tegen op marktplaats en ga het mijn vrouw dan ophalen. Als je die gasten dan ziet kijken bij wie we het gaan oppikken. Angstig, rare houding aannemend, ongemakkelijk. Het lijkt wel alsof WIJ worden aangekeken op het gedrag van terroristen.

Mijn vrouw draagt een hoofddoek en ik heb een baard. Ja.

:{²
Dat is angst voor het onbekende, ik vrees dat dat mensen eigen is en waarschijnlijk nooit zal veranderen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173357894
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, dit is helaas wel hoe het zit. Daarom hoop ik toch dat mensen hun verstand erbij houden. Soms kom ik wat leuks tegen op marktplaats en ga het mijn vrouw dan ophalen. Als je die gasten dan ziet kijken bij wie we het gaan oppikken. Angstig, rare houding aannemend, ongemakkelijk. Het lijkt wel alsof WIJ worden aangekeken op het gedrag van terroristen.

Mijn vrouw draagt een hoofddoek en ik heb een baard. Ja.

:{²
En hoe zou jij reageren als mensen iets bij jou komen ophalen en ze hebben hakenkruizen op hun armen getatoeerd, hebben een kale kop en een hitlersnor?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_173357911
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:59 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

En hoe zou jij reageren als mensen iets bij jou komen ophalen en ze hebben hakenkruizen op hun armen getatoeerd, hebben een kale kop en een hitlersnor?
Blijkbaar gewoon met tekst.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:00:40 #100
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173357915
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:59 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

En hoe zou jij reageren als mensen iets bij jou komen ophalen en ze hebben hakenkruizen op hun armen getatoeerd, hebben een kale kop en een hitlersnor?
Ik verkoop nooit iets op marktplaats, dus dat is pure hypothese. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173357950
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:59 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

En hoe zou jij reageren als mensen iets bij jou komen ophalen en ze hebben hakenkruizen op hun armen getatoeerd, hebben een kale kop en een hitlersnor?
Wat is de kans dat je die tegenkomt?
pi_173358009
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
„We registreren dezer dagen een brute golf van vijandigheid tegen de islam”, zegt het Spaanse Burgerplatform tegen Islamofobie in de krant El Paìs.
Wat zei het Spaande Burgerplatform tegen Islamofobie over die aanslagen? Of hield men toen hun mond dicht?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173358033
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:06 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wat zei het Spaande Burgerplatform tegen Islamofobie over die aanslagen? Of hield men toen hun mond dicht?
Daar zegt men waarschijnlijk niets over.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:08:11 #104
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173358049
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:06 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wat zei het Spaande Burgerplatform tegen Islamofobie over die aanslagen? Of hield men toen hun mond dicht?
Het is het "Spaanse Burgerplatform tegen Islamofobie" hè, niet het "Spaanse Burgerplatform tegen massamoorden gepleegd uit naam van de islam".
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173358113
Je kan kritisch zijn over religie en niet kiezen voor geweld tegen. Ik heb niets met religie en zeker niet de islam. Iets anders is dan mensen of gebouwen aanvallen of bekladden.
pi_173358172
quote:
18s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het is het "Spaanse Burgerplatform tegen Islamofobie" hè, niet het "Spaanse Burgerplatform tegen massamoorden gepleegd uit naam van de islam".
Ow juist ja. Die is er nog niet. Gat in de markt misschien wel. :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:14:41 #107
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173358196
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ow juist ja. Die is er nog niet. Gat in de markt misschien wel. :+
Genoeg te doen iig. En die hebben meer om over te klagen dan een paar vuurpijlen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:16:13 #108
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173358223
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik Godwin niet graag, maar deze mentaliteit heeft tot de holocaust en de lijst van Schindler geleid. :N

:{²
Mag ik dat even nuanceren...

De nazi's roeiden joden, Roma, homo's etc uit om wat ze waren, niet om wat ze geloofden. Een geloof is een keuze, net als een politieke overtuiging. En omdat het een keuze is kun je mensen daarvoor verantwoordelijk houden. (Behoudens geïndoctrineerde minderjarigen).

We walgen toch ook van nazi's om wat ze geloven, niet van Duitsers omdat ze als Duitser geboren zijn?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173358231
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zo werkt het nu eenmaal, ook al heb je zelf niks gedaan je wordt er op den duur wel op aangekeken. Zo redeneert de menselijke natuur nu eenmaal.
Uiteraard. Ik kijk ook alle pastoors en dergelijke met een scheve blik aan zovan vuile kinderverkrachter of goedkeurder daarvan.

Die trokken hun bek ook niet los. Dus worden ze er nu allemaal op aangekeken. Of dat terecht is weet ik niet, maar dat is wel hoe het werkt.

Verder vind ik persoonlijk dat je als moskee zijnde niet moet zeiken als er wat baldadigheid is na een aanslag en je daar dus niet breed uitgemeten je klacht over moet doen.

Ga het gesprek aan zou ik zeggen. In plaats van in de slachtofferrol te kruipen.

En dan heb ik het nog niet eens over de misselijkmakende bewoordingen die men gebruikt.

"Brute golf van vijandigheden". Hoe krijgen ze het uit hun strot? Weet je wat bruut is? Met een bestelbus over kinderen heen denderen. Dát is bruut. }:|

:r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173358248
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:16 schreef nixxx het volgende:

[..]

Mag ik dat even nuanceren...

De nazi's roeiden joden, Roma, homo's etc uit om wat ze waren, niet om wat ze geloofden. Een geloof is een keuze, net als een politieke overtuiging. En omdat het een keuze is kun je mensen daarvoor verantwoordelijk houden. (Behoudens geïndoctrineerde minderjarigen).

We walgen toch ook van nazi's om wat ze geloven, niet van Duitsers omdat ze als Duitser geboren zijn?
Hij bedoelt het denken dat een gebouw en geloofshuis bekladden wel okay is waarschijnlijk. Daar pak je een hele groep mee.
pi_173358254
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:16 schreef nixxx het volgende:
Een geloof is een keuze
Geloof eens in god dan.
pi_173358265
Ow en verder zou ik graag wat meer info hebben over die zogenaamde brute golf van vijandigheden. Wat voor incidenten zijn dat precies? Ik heb nog nergens gelezen dat er mensen met een auto dwars door moskeegangers gereden zijn als vergelding in Spanje.

Wat voor golf van vijandigheden is dat precies en wat maakt die golf dan zo bruut?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:20:24 #113
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173358288
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Geloof eens in god dan.
Ik kies ervoor om dat niet te doen. Net zoals ik ervoor kies om geen moskee te bekladden ( mijn hoofd is me lief)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173358296
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:19 schreef Geralt het volgende:
Ow en verder zou ik graag wat meer info hebben over die zogenaamde brute golf van vijandigheden. Wat voor incidenten zijn dat precies? Ik heb nog nergens gelezen dat er mensen met een auto dwars door moskeegangers gereden zijn als vergelding in Spanje.

Wat voor golf van vijandigheden is dat precies en wat maakt die golf dan zo bruut?
Die golf is er niet. Dat verzint men.
pi_173358309
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die golf is er niet. Dat verzint men.
No shit.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173358341
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:21 schreef Geralt het volgende:

[..]

No shit.
Het is een excuus tegen wat uit eigen groep komt. Daar heeft men geen antwoord op.
pi_173358417
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:20 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik kies ervoor om dat niet te doen.
Kom op, puur voor het experiment. Even in god geloven, maar dan wel echt hè. Kies je er daarna voor om er niet meer in te geloven, niks aan de hand.
pi_173358461
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kom op, puur voor het experiment. Even in god geloven, maar dan wel echt hè. Kies je er daarna voor om er niet meer in te geloven, niks aan de hand.
Waarom zou je het zelfs tijdelijk willen?
pi_173358512
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Waarom zou je het zelfs tijdelijk willen?
Je hoeft het niet te willen, maar de stelling was dat geloven in god een keuze is. Volgens mij is dat echt onzin. Je kunt er niet voor kiezen om iets al dan niet te geloven. Voor iedereen die daar anders over denkt: probeer maar.
pi_173358537
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik Godwin niet graag, maar deze mentaliteit heeft tot de holocaust en de lijst van Schindler geleid. :N

:{²
Voor de jodenhaat was een heel stuk minder nodig. Die pleegden geen aanslagen, onthoofden geen mensen en waren niet bezig met een oorlog tegen het westen.

Dat er nog geen holocaust is gekomen spreekt alleen maar voor de extreme tolerantie van het westen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_173358589
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je hoeft het niet te willen, maar de stelling was dat geloven in god een keuze is. Volgens mij is dat echt onzin. Je kunt er niet voor kiezen om iets al dan niet te geloven. Voor iedereen die daar anders over denkt: probeer maar.
Het is een keuze. Het hangt er vanaf of je het meekrijgt door indoctrinatie.Niemand bij ons gelooft nog.
pi_173358686
Niets zeggen geeft blijkbaar de vrijheid zelf keuzes te maken
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:40:34 #123
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173358693
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Voor de jodenhaat was een heel stuk minder nodig. Die pleegden geen aanslagen, onthoofden geen mensen en waren niet bezig met een oorlog tegen het westen. westen.
Wat deden ze wel? :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173358707
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat deden ze wel? :{

:{²
Vooral de untermensch uithangen naar ik begreep. Dat was klaarblijkelijk voldoende om heel die idioterie te starten.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:42:35 #125
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173358728
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kom op, puur voor het experiment. Even in god geloven, maar dan wel echt hè. Kies je er daarna voor om er niet meer in te geloven, niks aan de hand.
Welke god zou ik dan in moeten geloven? Voor mij is het een soort eenrichtingsverkeer geweest. Maar ik verwijs je graag door naar een Arnoud van Doorn ofzo voor wat meer mentale flexibiliteit...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:44:00 #126
3542 Gia
User under construction
pi_173358756
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je hoeft het niet te willen, maar de stelling was dat geloven in god een keuze is. Volgens mij is dat echt onzin. Je kunt er niet voor kiezen om iets al dan niet te geloven. Voor iedereen die daar anders over denkt: probeer maar.
Nou, ik had een nichtje die pas op haar 12de gedoopt is, omdat ze dat zelf wilde. Ze deed meteen de eerste communie en het vormsel. Dus, dat kan.
Mijn moeder heeft een huishoudelijke hulp die vroeger moslima was, maar ervoor heeft gekozen dat niet meer te zijn. Dus, dat kan ook.

Dus ja, al dan niet geloven is een keuze, als je volwassen bent.
pi_173358759
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:42 schreef nixxx het volgende:

[..]

Welke god zou ik dan in moeten geloven? Voor mij is het een soort eenrichtingsverkeer geweest. Maar ik verwijs je graag door naar een Arnoud van Doorn ofzo voor wat meer mentale flexibiliteit...
Die is dan ook voor de huidige slavernij. Geen goed raadspersoon.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:45:10 #128
3542 Gia
User under construction
pi_173358785
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:41 schreef Geralt het volgende:
Vooral de untermensch uithangen naar ik begreep. Dat was klaarblijkelijk voldoende om heel die idioterie te starten.
Volgens mij kregen de Joden de schuld van de recessie. Zij pikten onze banen in.
Daar hoeven we bij Marokkanen niet bang voor te zijn, in elk geval.
pi_173358812
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou, ik had een nichtje die pas op haar 12de gedoopt is, omdat ze dat zelf wilde. Ze deed meteen de eerste communie en het vormsel. Dus, dat kan.
Mijn moeder heeft een huishoudelijke hulp die vroeger moslima was, maar ervoor heeft gekozen dat niet meer te zijn. Dus, dat kan ook.

Dus ja, al dan niet geloven is een keuze, als je volwassen bent.
En geen idee gekregen van familie? Lijkt mij sterk.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:47:24 #130
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173358824
Jigzoz, je weet het trouwens maar nooit he, misschien stoot ik morgen mijn hoofd hard en word ik moslim.

Hmm.. zou je zoiets wettelijk vast kunnen leggen in een euthanasie verklaring... dat als je ooit gelovig wordt iemand je uit je lijden moet verlossen...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:50:08 #131
3542 Gia
User under construction
pi_173358878
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:46 schreef Jaroon het volgende:

En geen idee gekregen van familie? Lijkt mij sterk.
Mijn tante is tot op heden nog steeds atheïst. Mijn oom is wel katholiek.
Nichtje was zijn stiefdochter.

Ben zelf katholiek en geloof wel, vanaf het jaar 0, daarvoor zie ik als geschiedenisverhaaltje.
Ik geloof niet dat Jezus op water liep en dat soort onzin, maar Hij zal een zeer charismatisch man geweest zijn, dat ie zoveel volgelingen kreeg.
Ik geloof ook dat Mohammed geleefd heeft, maar ben toch niet islamitisch.

Zie je, je kunt zelf ergens in geloven, zonder je eraan te onderwerpen.
pi_173358881
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou, ik had een nichtje die pas op haar 12de gedoopt is, omdat ze dat zelf wilde. Ze deed meteen de eerste communie en het vormsel. Dus, dat kan.
Mijn moeder heeft een huishoudelijke hulp die vroeger moslima was, maar ervoor heeft gekozen dat niet meer te zijn. Dus, dat kan ook.

Dus ja, al dan niet geloven is een keuze, als je volwassen bent.
Je verwart deelname aan een georganiseerde religie met het geloof in een god.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:51:04 #133
3542 Gia
User under construction
pi_173358894
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:47 schreef nixxx het volgende:
Jigzoz, je weet het trouwens maar nooit he, misschien stoot ik morgen mijn hoofd hard en word ik moslim.

Hmm.. zou je zoiets wettelijk vast kunnen leggen in een euthanasie verklaring... dat als je ooit gelovig wordt iemand je uit je lijden moet verlossen...
Ben bang van niet. Over het algemeen houdt religie vrije euthanasie juist tegen.
pi_173358905
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:47 schreef nixxx het volgende:
Jigzoz, je weet het trouwens maar nooit he, misschien stoot ik morgen mijn hoofd hard en word ik moslim.

Hmm.. zou je zoiets wettelijk vast kunnen leggen in een euthanasie verklaring... dat als je ooit gelovig wordt iemand je uit je lijden moet verlossen...
Meer dan genoeg mensen die je daarbij willen helpen op Fok!
wooblabalurg
pi_173358916
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn tante is tot op heden nog steeds atheïst. Mijn oom is wel katholiek.
Nichtje was zijn stiefdochter.

Ben zelf katholiek en geloof wel, vanaf het jaar 0, daarvoor zie ik als geschiedenisverhaaltje.
Ik geloof niet dat Jezus op water liep en dat soort onzin, maar Hij zal een zeer charismatisch man geweest zijn, dat ie zoveel volgelingen kreeg.
Ik geloof ook dat Mohammed geleefd heeft, maar ben toch niet islamitisch.


En geloof nu dan eens dat Mohammed en Jezus nooit bestaan hebben. Lukt dat?
pi_173358924
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn tante is tot op heden nog steeds atheïst. Mijn oom is wel katholiek.
Nichtje was zijn stiefdochter.

Ben zelf katholiek en geloof wel, vanaf het jaar 0, daarvoor zie ik als geschiedenisverhaaltje.
Ik geloof niet dat Jezus op water liep en dat soort onzin, maar Hij zal een zeer charismatisch man geweest zijn, dat ie zoveel volgelingen kreeg.
Ik geloof ook dat Mohammed geleefd heeft, maar ben toch niet islamitisch.

Zie je, je kunt zelf ergens in geloven, zonder je eraan te onderwerpen.
Dat geloof ik ook wel. Niet dat iemand van 12 zelf bedenkt dat een doping belangrijk is. En bij jou komt het ook waarschijnlijk omdat je ouders zo waren.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:55:07 #137
3542 Gia
User under construction
pi_173358970
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:50 schreef Jigzoz het volgende:

Je verwart deelname aan een georganiseerde religie met het geloof in een god.
Ik geloof niet in 'een' god, maar ik geloof in God.
Niet als een soort mens, want dan bestond er wel een afbeelding van.
Voor mij is God gelijk aan 't lot. Soms gebeuren dingen omdat het voorbestemd lijkt. En mensen zijn daar God dankbaar voor, of verfoeien God erom.
Qua mens geloof ik in Jezus, Maria en de hele bubs, als hebbende daadwerkelijk rongelopen op onze planeet. Ik doe mijn best een goed mens te zijn en mijn naasten te helpen. Zelfs als die naasten, bijvoorbeeld, moslim zijn, of vluchteling, of ja, zelfs aso's help ik als ze hulp nodig hebben, in de hoop dat ze dan minder aso zullen worden.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:56:12 #138
3542 Gia
User under construction
pi_173358990
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:52 schreef Jigzoz het volgende:

En geloof nu dan eens dat Mohammed en Jezus nooit bestaan hebben. Lukt dat?
Nee, dat lukt niet, omdat er bewijs is dat ze allebei bestaan hebben.
Dat is een feit.
pi_173359024
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik geloof niet in 'een' god, maar ik geloof in God.
Niet als een soort mens, want dan bestond er wel een afbeelding van.
Voor mij is God gelijk aan 't lot. Soms gebeuren dingen omdat het voorbestemd lijkt. En mensen zijn daar God dankbaar voor, of verfoeien God erom.
Qua mens geloof ik in Jezus, Maria en de hele bubs, als hebbende daadwerkelijk rongelopen op onze planeet. Ik doe mijn best een goed mens te zijn en mijn naasten te helpen. Zelfs als die naasten, bijvoorbeeld, moslim zijn, of vluchteling, of ja, zelfs aso's help ik als ze hulp nodig hebben, in de hoop dat ze dan minder aso zullen worden.
Jouw ouders dachten ook zo? Je lijkt mij ook een aardig mens. Daar heb je een God niet voor nodig. Dat kun je gewoon zelf zijn.
pi_173359044
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, dat lukt niet, omdat er bewijs is dat ze allebei bestaan hebben.
Dat is een feit.
Nou... In ieder geval bij Jezus is dat bewijs er simpelweg niet.

Maar goed, nu raken we wel heel erg offtopic. Ik denk dat iedereen bij zichzelf na kan gaan dat je niet kunt kiezen om iets te geloven.
pi_173359107
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou... In ieder geval bij Jezus is dat bewijs er simpelweg niet.

Maar goed, nu raken we wel heel erg offtopic. Ik denk dat iedereen bij zichzelf na kan gaan dat je niet kunt kiezen om iets te geloven.
Soms wel. Dat laatste. Zeker niet altijd.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:02:38 #142
3542 Gia
User under construction
pi_173359137
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:52 schreef Jaroon het volgende:

Dat geloof ik ook wel. Niet dat iemand van 12 zelf bedenkt dat een doping belangrijk is. En bij jou komt het ook waarschijnlijk omdat je ouders zo waren.
Klopt, en de rest van de omgeving in die tijd.
De hele klas deed de communie maar zelfs toen al niet meer allemaal het vormsel.
Ben ook getrouwd met een katholieke man, maar dat is meer toeval dan een bewuste keuze. We hebben er wel voor gekozen onze kinderen te dopen en de communie te laten doen. Toen wilde onze kinderen misdienaar worden, waardoor voor hun de keuze voor het vormsel heel logisch was. Ze zijn 7 jaar misdienaar geweest. We hebben ze nooit ergens toe gedwongen, overigens.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:04:32 #143
3542 Gia
User under construction
pi_173359186
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:58 schreef Jaroon het volgende:
Jouw ouders dachten ook zo? Je lijkt mij ook een aardig mens. Daar heb je een God niet voor nodig. Dat kun je gewoon zelf zijn.
Mijn ouders zijn voor de oorlog geboren, nog net. Dus die geloofden vroeger heilig. Dat moest wel, toentertijd. Maar tegenwoordig bidt mijn moeder nog wel, maar gaat niet naar de kerk. Mijn vader heeft geen kerkelijke uitvaart gehad. Ik weet nog niet wat ik zelf zou willen.
pi_173359204
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, en de rest van de omgeving in die tijd.
De hele klas deed de communie maar zelfs toen al niet meer allemaal het vormsel.
Ben ook getrouwd met een katholieke man, maar dat is meer toeval dan een bewuste keuze. We hebben er wel voor gekozen onze kinderen te dopen en de communie te laten doen. Toen wilde onze kinderen misdienaar worden, waardoor voor hun de keuze voor het vormsel heel logisch was. Ze zijn 7 jaar misdienaar geweest. We hebben ze nooit ergens toe gedwongen, overigens.
Dis was het niet echt een keus? Het kwam door jouw omgeving.
pi_173359219
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn voor de oorlog geboren, nog net. Dus die geloofden vroeger heilig. Dat moest wel, toentertijd. Maar tegenwoordig bidt mijn moeder nog wel, maar gaat niet naar de kerk. Mijn vader heeft geen kerkelijke uitvaart gehad. Ik weet nog niet wat ik zelf zou willen.
Moest niet. Mijn grootouders waren totaal ongelovig :P Wel soms naar de kerk natuurlijk omdat christenen graag elkaar backstabben en snitchen maar ze geloofden er geen reet van.
Conscience do cost.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:06:18 #146
3542 Gia
User under construction
pi_173359223
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:58 schreef Jigzoz het volgende:

Nou... In ieder geval bij Jezus is dat bewijs er simpelweg niet.

Maar goed, nu raken we wel heel erg offtopic. Ik denk dat iedereen bij zichzelf na kan gaan dat je niet kunt kiezen om iets te geloven.
Maar je kunt er wel voor kiezen om het niet meer te geloven. Daar is legio bewijs voor.
Vroeger geloofde ik daadwerkelijk in een persoon die God was. Nu niet meer.
pi_173359242
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn voor de oorlog geboren, nog net. Dus die geloofden vroeger heilig. Dat moest wel, toentertijd. Maar tegenwoordig bidt mijn moeder nog wel, maar gaat niet naar de kerk. Mijn vader heeft geen kerkelijke uitvaart gehad. Ik weet nog niet wat ik zelf zou willen.
Maar vindt je rust en andere positieve zaken in jouw geloof? Dan is het prima. Als het maar je eigen keuze is.
pi_173359280
Bij 'brute golf aan vijandigheid' denk ik aan bijv. Mensen neerknallen tijdens een concert of onderrijden tijdens het winkelen.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:11:07 #149
3542 Gia
User under construction
pi_173359326
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:05 schreef Jaroon het volgende:

Dis was het niet echt een keus? Het kwam door jouw omgeving.
Hm, niet echt. Want er zijn nichtjes in neefjes in de familie die niet gedoopt zijn, ook al zijn beide ouders dat wel.
Ik was er echt niet blij mee toen de jongste zei dat hij misdienaar wilde worden. De oudste wilde dat toen ook. Dus dat was om de week op zondagochtend vroeg uit bed, omdat ze nog te klein waren om ze alleen te laten gaan. Nee, dat wilden ze echt zelf.
Vormsel is voor katholieke kinderen een vrije keuze. Sommigen zullen het doen, vanwege een feestje, of omdat hun ouders dat verwachten. Bij ons was het logisch, omdat het raar zou zijn als misdienaars niet hun vormsel zouden doen. Maar ik had het prima gevonden als ze het niet hadden gedaan.
Het maakt mij ook niet uit of ze met een katholiek meisje (of jongen...) thuis zullen komen, of ze willen trouwen, of ze hun kinderen dopen, whatever. Dat is hun eigen keuze.

Zie je wel, je hebt de keuze.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:13:31 #150
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173359380
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:09 schreef Pizzakoppo het volgende:
Bij 'brute golf aan vijandigheid' denk ik aan bijv. Mensen neerknallen tijdens een concert of onderrijden tijdens het winkelen.
Dat clubje is sowieso niet serieus te nemen, waarschijnlijk weer gewoon 1 persoon die wat berichten twittert
pi_173359428
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:09 schreef Pizzakoppo het volgende:
Bij 'brute golf aan vijandigheid' denk ik aan bijv. Mensen neerknallen tijdens een concert of onderrijden tijdens het winkelen.
Dat voel ik ook zo. En dat je dat doet vanuit religieus standpunt. Bijzonder.
pi_173359474
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Hm, niet echt. Want er zijn nichtjes in neefjes in de familie die niet gedoopt zijn, ook al zijn beide ouders dat wel.
Ik was er echt niet blij mee toen de jongste zei dat hij misdienaar wilde worden. De oudste wilde dat toen ook. Dus dat was om de week op zondagochtend vroeg uit bed, omdat ze nog te klein waren om ze alleen te laten gaan. Nee, dat wilden ze echt zelf.
Vormsel is voor katholieke kinderen een vrije keuze. Sommigen zullen het doen, vanwege een feestje, of omdat hun ouders dat verwachten. Bij ons was het logisch, omdat het raar zou zijn als misdienaars niet hun vormsel zouden doen. Maar ik had het prima gevonden als ze het niet hadden gedaan.
Het maakt mij ook niet uit of ze met een katholiek meisje (of jongen...) thuis zullen komen, of ze willen trouwen, of ze hun kinderen dopen, whatever. Dat is hun eigen keuze.

Zie je wel, je hebt de keuze.
Bij veel mensen is het geen keuze. Dan ben je gewoon wat je ouders zijn.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:17:30 #153
3542 Gia
User under construction
pi_173359482
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:15 schreef Jaroon het volgende:
Dat voel ik ook zo. En dat je dat doet vanuit religieus standpunt. Bijzonder.
Ehm, mensen die moskees bekladden zijn niet per se gelovige mensen, maar vooral boze burgers.
De mensen die met busjes op terrasjes inrijden zijn wel gelovig, althans, ze beroepen zich op hun geloof waarmee ze hun geweld zelf goedkeuren.
pi_173359506
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Hm, niet echt. Want er zijn nichtjes in neefjes in de familie die niet gedoopt zijn, ook al zijn beide ouders dat wel.
Ik was er echt niet blij mee toen de jongste zei dat hij misdienaar wilde worden. De oudste wilde dat toen ook. Dus dat was om de week op zondagochtend vroeg uit bed, omdat ze nog te klein waren om ze alleen te laten gaan. Nee, dat wilden ze echt zelf.
Vormsel is voor katholieke kinderen een vrije keuze. Sommigen zullen het doen, vanwege een feestje, of omdat hun ouders dat verwachten. Bij ons was het logisch, omdat het raar zou zijn als misdienaars niet hun vormsel zouden doen. Maar ik had het prima gevonden als ze het niet hadden gedaan.
Het maakt mij ook niet uit of ze met een katholiek meisje (of jongen...) thuis zullen komen, of ze willen trouwen, of ze hun kinderen dopen, whatever. Dat is hun eigen keuze.

Zie je wel, je hebt de keuze.
Ik ben gedoopt. Dat was niet omdat ik daar een keus of wil in had.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:19:12 #155
3542 Gia
User under construction
pi_173359537
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:17 schreef Jaroon het volgende:
Bij veel mensen is het geen keuze. Dan ben je gewoon wat je ouders zijn.
Tot je volwassen bent. Dan kun je er gewoon voor kiezen om niet meer te geloven.
Ook als moslim kun je daarvoor kiezen.
Zie de hulp van mijn moeder. Ze vond vroeger de ramadan heel leuk, want dan was het opblijven en lekker eten. Maar ze is totaal van haar geloof afgestapt. Uit vrije keuze.
pi_173359557
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik ben gedoopt. Dat was niet omdat ik daar een keus of wil in had.
Dopen heeft ook exact niets met gelovig zijn te maken.
Conscience do cost.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:21:08 #157
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173359573
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Ehm, mensen die moskees bekladden zijn niet per se gelovige mensen, maar vooral boze burgers.
De mensen die met busjes op terrasjes inrijden zijn wel gelovig, althans, ze beroepen zich op hun geloof waarmee ze hun geweld zelf goedkeuren.
Ja, ze kunnen zoveel zeggen. Mensen die aanslagen plegen zijn niet bepaald betrouwbaar. Dus waarom ik nou net dat ene puntje wel van ze moet aannemen. Lastig.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:21:12 #158
3542 Gia
User under construction
pi_173359576
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:18 schreef Jaroon het volgende:

Ik ben gedoopt. Dat was niet omdat ik daar een keus of wil in had.
Klopt. Ik ook. Maar je kunt er nu toch zelf voor kiezen wat je wel of niet gelooft.
Dat beetje water op je hoofd laat echt geen litteken achter dat nooit meer verdwijnt.

Sommigen gaan zelfs zover dat ze zich uit het kerkelijk register laten schrappen. Dat zou ik niet doen, want ik ben nu eenmaal gedoopt en dat kun je toch niet meer ongedaan maken.

Maar hoe, wat en of ik geloof, bepaal ik echt zelf.
pi_173359600
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Tot je volwassen bent. Dan kun je er gewoon voor kiezen om niet meer te geloven.
Ook als moslim kun je daarvoor kiezen.
Zie de hulp van mijn moeder. Ze vond vroeger de ramadan heel leuk, want dan was het opblijven en lekker eten. Maar ze is totaal van haar geloof afgestapt. Uit vrije keuze.
Niet als dat enorme problemen gaat opleveren natuurlijk. Dat verhaal van de werkster van jouw moeder is mooi.....ik ken het anders. Ik heb iemand moeten beschermen omdat broers achter haar aanzaten omdat ze trouwde met een niet moslim.
pi_173359637
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, ze kunnen zoveel zeggen. Mensen die aanslagen plegen zijn niet bepaald betrouwbaar. Dus waarom ik nou net dat ene puntje wel van ze moet aannemen. Lastig.

:{²
Het komt wel vaak voor. En er is de link met de Islam. Maar ik begrijp jouw probleem ook. Dan toch het zelf maar aanpakken?
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:24:56 #161
3542 Gia
User under construction
pi_173359683
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:22 schreef Jaroon het volgende:

Niet als dat enorme problemen gaat opleveren natuurlijk. Dat verhaal van de werkster van jouw moeder is mooi.....ik ken het anders. Ik heb iemand moeten beschermen omdat broers achter haar aanzaten omdat ze trouwde met een niet moslim.
Dan moeten die broers zich eens goed achter de oren krassen, want er hoort in het geloof geen dwang te zijn. Alle religies bepleiten dat.

Helaas komt iets dergelijks vaker voor. Tot eerwraak aan toe. Ze vermoorden hun zus nog liever dan de schande dat ze afvallige zou worden. En dan vraag ik me af hoe moslims kunnen verklaren dat er geen dwang is in de Islam.

Ben er effe van tussen
pi_173359700
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt. Ik ook. Maar je kunt er nu toch zelf voor kiezen wat je wel of niet gelooft.
Dat beetje water op je hoofd laat echt geen litteken achter dat nooit meer verdwijnt.

Sommigen gaan zelfs zover dat ze zich uit het kerkelijk register laten schrappen. Dat zou ik niet doen, want ik ben nu eenmaal gedoopt en dat kun je toch niet meer ongedaan maken.

Maar hoe, wat en of ik geloof, bepaal ik echt zelf.
Mijn moeder heeft dat gedaan. Niet simpel. Ik ben gedoopt en geloof niet. Ik ben ook ooit moslim geworden. Ook tegen mijn wil. Uiteindelijk gaan het over wie je bent en wat je geloofd.
pi_173359761
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan moeten die broers zich eens goed achter de oren krassen, want er hoort in het geloof geen dwang te zijn. Alle religies bepleiten dat.
Helaas komt iets dergelijks vaker voor. Tot eerwraak aan toe. Ze vermoorden hun zus nog liever dan de schande dat ze afvallige zou worden. En dan vraag ik me af hoe moslims kunnen verklaren dat er geen dwang is in de Islam.
Dat uit gaan leggen wordt wat moeilijk bij een conflict. Ik was toen samen met veel moslims die het net zo raar vonden als ik.
pi_173360019
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat deden ze wel? :{

:{²
Goede zakenmannen zijn en daardoor gemiddeld een stuk rijker dan de rest zijn. En dan ben je natuurlijk de duivel incarnate als het economisch slecht gaat.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_173360095
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Goede zakenmannen zijn en daardoor gemiddeld een stuk rijker dan de rest zijn. En dan ben je natuurlijk de duivel incarnate als het economisch slecht gaat.
Iets heel anders.
pi_173360335
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan moeten die broers zich eens goed achter de oren krassen, want er hoort in het geloof geen dwang te zijn. Alle religies bepleiten dat.

Daarom is het ook verstandig goed tussen de regels door te lezen. Dan kom je wel terdege dwang tegen wat wordt afgedwongen via intimidatie en geweld.

Daarom is ook geen enkele religie succesvol gebleken. Religie is mensenwerk en iets propaganderen wat niet strookt met de menselijke aard is altijd gedoemd te mislukken.

Ideaalbeelden zijn net als drugs. Ze geven je een tijdelijk goed gemeenschapsgevoel, maar uiteindelijk verdampen ze in de realiteitszin van alledag. En dan begint de ellende.

Daarom blijf ik opschrijven, idealisme is als gif voor het rationele verstand. Roei het uit je gedachten, als onkruid uit je tuin.
pi_173360423
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:58 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daarom is het ook verstandig goed tussen de regels door te lezen. Dan kom je wel terdege dwang tegen wat wordt afgedwongen via intimidatie en geweld.

Daarom is ook geen enkele religie succesvol gebleken. Religie is mensenwerk en iets propaganderen wat niet strookt met de menselijke aard is altijd gedoemd te mislukken.

Ideaalbeelden zijn net als drugs. Ze geven je een tijdelijk goed gemeenschapsgevoel, maar uiteindelijk verdampen ze in de realiteitszin van alledag. En dan begint de ellende.

Daarom blijf ik opschrijven, idealisme is als gif voor het rationele verstand. Roei het uit je gedachten, als onkruid uit je tuin.
Relgie en niet idealisme.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 13:04:04 #168
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_173360459
BansheeBoy heb je daar toevallig ook een neef/oom/opa wonen in de buurt met een winkeltje?
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_173360471
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:04 schreef MrvanTrapZ het volgende:
BansheeBoy heb je daar toevallig ook een neef/oom/opa wonen in de buurt met een winkeltje?
Wat is dat voor rare vraag?
  donderdag 24 augustus 2017 @ 13:06:07 #170
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_173360486
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:05 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat is dat voor rare vraag?
Omdat hij in elk topic met terroristen zulke bagger dumpt.

quote:
15s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Mijn zwager woont in een dorpje nabij Denain. Hij heeft zelf een supermarkt. :{

:{²
(Parijs charlie hebdo)



(Brussel)
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_173360495
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:06 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Omdat hij in elk topic met terroristen zulke bagger dumpt.

[..]

(Parijs charlie hebdo) en ik kan wel nog doorgaan.
Dat miste ik dan.Dat kan. Hier had hij gelijk.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 13:10:41 #172
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_173360570
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat miste ik dan.Dat kan. Hier had hij gelijk.
O dat zeg ik ook niet maar ik neem hem ook niet serieus omdat het een gigantische troll is in dit soort topics.
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_173360594
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:10 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

O dat zeg ik ook niet maar ik neem hem ook niet serieus omdat het een gigantische troll is in dit soort topics.
Dat weet ik werkelijk niet. Ik vertel wat ik denk.
pi_173360636
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:10 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

O dat zeg ik ook niet maar ik neem hem ook niet serieus omdat het een gigantische troll is in dit soort topics.
Het is geen gigantische troll. Hij denkt echt wat ie zegt.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173360648
Is er al duidelijkheid over die brute golf van vijandigheid en wat dat precies inhoudt?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173360673
Als het een extremist is dan komt dat niet door mij.
pi_173360675
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Relgie en niet idealisme.
Religie is een uitvloeisel van idealisme. Een aangetrokken jasje net zoals politieke idealen dat zijn.
pi_173360698
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:15 schreef Elzies het volgende:

[..]

Religie is een uitvloeisel van idealisme. Een aangetrokken jasje net zoals politieke idealen.
Idealisme is er iets leuks van proberen te maken. Ik ben er ook geen ster in maar begrijp het woord wel.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 13:18:24 #179
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173360724
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:04 schreef MrvanTrapZ het volgende:
BansheeBoy heb je daar toevallig ook een neef/oom/opa wonen in de buurt met een winkeltje?
Nee, geen familie in heel Spanje. Je kan er trouwens wel lekker Marokkaans eten in:

Jaima Park
23210 Guarromán, Jaén, Spanje


2 weken geleden nog lekkere paella gegeten en daarna een verfrissende douche genomen. Het is fijn om volwassen te zijn.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 24 augustus 2017 @ 13:18:33 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173360728
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:14 schreef Geralt het volgende:
Is er al duidelijkheid over die brute golf van vijandigheid en wat dat precies inhoudt?
Men probeert de eenmanszaak die dat twitterde nog om reactie te vragen.
pi_173360774
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, geen familie in heel Spanje. Je kan er trouwens wel lekker Marokkaans eten in:

Jaima Park
23210 Guarromán, Jaén, Spanje


2 weken geleden nog lekkere paella gegeten en daarna een verfrissende douche genomen. Het is fijn om volwassen te zijn.

:{²
Hebben ze daar douches midden in een park staan of wat? :o
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173360802
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, geen familie in heel Spanje. Je kan er trouwens wel lekker Marokkaans eten in:

Jaima Park
23210 Guarromán, Jaén, Spanje


2 weken geleden nog lekkere paella gegeten en daarna een verfrissende douche genomen. Het is fijn om volwassen te zijn.

:{²
En jouw vrouw heeft dezelfde rechten al jij. Toch iets wat je tegenwoordig kan vragen aan moslims.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 13:24:23 #183
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173360837
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:21 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hebben ze daar douches midden in een park staan of wat? :o
Nee, het is een groot terrein met parkeerplaatsen, een restaurant, een moskee, wat douches. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173360934
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, het is een groot terrein met parkeerplaatsen, een restaurant, een moskee, wat douches. :{

:{²
Klinkt bijzonder.
pi_173360985
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Idealisme is er iets leuks van proberen te maken. Ik ben er ook geen ster in maar begrijp het woord wel.
Idealen zijn leuk omdat ze uitdagend lijken en je een vals gevoel van goede hoop geven.

Reclames spelen handig in op de idealen die mensen zichzelf voorhouden, terwijl we diep van binnen weten dat veel van die idealen (of het nu om een schoonheidsideaal of om een gezondheidsideaal gaat) in de meeste gevallen nooit worden bereikt. Mede omdat ze veelal subjectief en relatief van aard zijn.

Dat geldt ook voor politieke idealen, economische idealen, religieuze of spirituele idealen. Het multiculturele ideaal is ook zo'n leuke vliegvanger. Idealen houden je op de lange termijn altijd een worst voor.

Als gevolg hiervan raken mensen boos of teleurgesteld, of ze blijven als een kip zonder kop verslaafd hangen aan hun idealen die in de praktijk allang zijn vervlogen. Het bekende starre hokjes-denken waarbij idealen veranderen in dogma's.

Daarom moet de ratio altijd de beteugelaar zijn van het ideaal en niet omgekeerd.
pi_173360990
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, het is een groot terrein met parkeerplaatsen, een restaurant, een moskee, wat douches. :{

:{²
Om het dan maar geheel duidelijk te maken. Hoe denk je over homo's?
pi_173361013
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Idealen zijn leuk omdat ze uitdagend lijken en je een vals gevoel van goede hoop geven.

Reclames spelen handig in op de idealen die mensen zichzelf voorhouden, terwijl we diep van binnen weten dat veel van die idealen (of het nu om een schoonheidsideaal of om een gezondheidsideaal gaat) in de meeste gevallen nooit worden bereikt. Mede omdat ze veelal subjectief en relatief van aard zijn.

Dat geldt ook voor politieke idealen, economische idealen, religieuze of spirituele idealen. Het multiculturele ideaal is ook zo'n leuke vliegvanger. Idealen houden je op de lange termijn altijd een worst voor.

Als gevolg hiervan raken mensen boos of teleurgesteld, of ze blijven als een kip zonder kop verslaafd hangen aan hun idealen die in de praktijk allang zijn vervlogen. Het bekende starre hokjes-denken waarbij idealen veranderen in dogma's.

Daarom moet de ratio altijd de beteugelaar zijn van het ideaal en niet omgekeerd.
Jij gaf aan dat het bijna schadelijker is dan religie.
pi_173361086
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Idealen zijn leuk omdat ze uitdagend lijken en je een vals gevoel van goede hoop geven.

Reclames spelen handig in op de idealen die mensen zichzelf voorhouden, terwijl we diep van binnen weten dat veel van die idealen (of het nu om een schoonheidsideaal of om een gezondheidsideaal gaat) in de meeste gevallen nooit worden bereikt. Mede omdat ze veelal subjectief en relatief van aard zijn.

Dat geldt ook voor politieke idealen, economische idealen, religieuze of spirituele idealen. Het multiculturele ideaal is ook zo'n leuke vliegvanger. Idealen houden je op de lange termijn altijd een worst voor.

Als gevolg hiervan raken mensen boos of teleurgesteld, of ze blijven als een kip zonder kop verslaafd hangen aan hun idealen die in de praktijk allang zijn vervlogen. Het bekende starre hokjes-denken waarbij idealen veranderen in dogma's.

Daarom moet de ratio altijd de beteugelaar zijn van het ideaal en niet omgekeerd.
Nadenken is altijd beter.
pi_173361088
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Jij gaf aan dat het bijna schadelijker is dan religie.
Waarom is er nog nooit een religie op dit aardse toneel geweest die op de langere termijn succesvol is geweest?

Dat blijft een essentiële vraag. Ligt het aan de religie zelf of aan de onmogelijke idealen die zo'n religie mensen voorhoud?

Vanuit de ratio ga je dergelijke patronen herkennen binnen de verschillende religies en kom je uit op dit antwoord.

Niets mis mee om jezelf binnen een ideaalbeeld te verbeteren, maar de ratio moet daarin wel de beteugelaar zijn. Anders verliest men zichzelf in het ideaal. Verliest men de realiteitszin.
pi_173361141
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:39 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waarom is er nog nooit een religie op dit aardse toneel geweest die op de langere termijn succesvol is geweest?

Dat blijft een essentiële vraag. Ligt het aan de religie zelf of aan de onmogelijke idealen die zo'n religie mensen voorhoud?

Vanuit de ratio ga je dergelijke patronen herkennen binnen de verschillende religies en kom je uit op dit antwoord.

Niets mis mee om jezelf binnen een ideaalbeeld te verbeteren, maar de ratio moet daarin wel de beteugelaar zijn. Anders verliest men zichzelf in het ideaal. Verliest men de realiteitszin.
Het probleem zit in het zelf nadenken. Ratio dus.
pi_173361163
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar je kunt er wel voor kiezen om het niet meer te geloven. Daar is legio bewijs voor.
Vroeger geloofde ik daadwerkelijk in een persoon die God was. Nu niet meer.
Nee, natuurlijk is dat bewijs er niet. Als kind geloofde ik ook in een god en nu absoluut niet meer. Maar dat was natuurlijk geen vrije keuze.
pi_173361238
Wordt dit hele topic een Zin van religie vs niet-religie discussie? Was dat de bedoeling? Wat is de insteek precies?
pi_173361269
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:46 schreef Hdero het volgende:
Wordt dit hele topic een Zin van religie vs niet-religie discussie? Was dat de bedoeling? Wat is de insteek precies?
Het is niet zo fout. Gewoon een discussie.
pi_173361325
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:48 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is niet zo fout. Gewoon een discussie.
Ik zeg niet dat het fout is, maar wat is de relevantie daarvan met deze actualiteit?
pi_173361367
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:51 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het fout is, maar wat is de relevantie daarvan met deze actualiteit?
Zo loopt een discussie soms. Niet relevant. Ik doe het dagelijks. Het slaat soms ook nergens op. Dat is een discussie.
pi_173361388
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zo loopt een discussie soms. Niet relevant. Ik doe het dagelijks. Het slaat soms ook nergens op. Dat is een discussie.
Het spijt je bljkbaar erg dat je niet af mag geven op een bevolkingsgroep. Daardoor kan je je niet beter voelen. ;(
pi_173361402
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:55 schreef Hdero het volgende:

[..]

Het spijt je bljkbaar erg dat je niet af mag geven op een bevolkingsgroep. Daardoor kan je je niet beter voelen. ;(
Welke groep?
pi_173361407
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Welke groep?
Marokkanen en moslims. :{
pi_173361446
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:56 schreef Hdero het volgende:

[..]

Marokkanen en moslims. :{
Ik heb niet heel veel met Marokkanen en door ervaring niet altijd iets met moslims. Ik verdedig wel de moslims wiens moskee wordt aangevallen door tuig.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 14:08:54 #200
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173361665
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk is dat bewijs er niet. Als kind geloofde ik ook in een god en nu absoluut niet meer. Maar dat was natuurlijk geen vrije keuze.
Je had ervoor kunnen kiezen om jezelf voor de gek te houden en te blijven geloven. Zichzelf voor de gek houden is iets waar mensen schijnbaar heel goed in zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173361690
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:08 schreef nixxx het volgende:

[..]

Je had ervoor kunnen kiezen om jezelf voor de gek te houden en te blijven geloven. Zichzelf voor de gek houden is iets waar mensen schijnbaar heel goed in zijn.
Ik hou mijzelf niet voor de gek.
pi_173361757
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:08 schreef nixxx het volgende:

[..]

Je had ervoor kunnen kiezen om jezelf voor de gek te houden en te blijven geloven. Zichzelf voor de gek houden is iets waar mensen schijnbaar heel goed in zijn.
Als ik een pistool tegen mijn hoofd zou krijgen met de dringende opdracht: geloof in god of je gaat dood, dan heb ik uitsluitend mijn liegtalent nog om op te vertrouwen.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 14:20:44 #203
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173361928
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als ik een pistool tegen mijn hoofd zou krijgen met de dringende opdracht: geloof in god of je gaat dood, dan heb ik uitsluitend mijn liegtalent nog om op te vertrouwen.
Dan begrijpen we elkaar.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173361977
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:20 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dan begrijpen we elkaar.
Ik zeg gewoon "doe maar"
  donderdag 24 augustus 2017 @ 14:38:59 #205
3542 Gia
User under construction
pi_173362403
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:15 schreef Elzies het volgende:

Religie is een uitvloeisel van idealisme. Een aangetrokken jasje net zoals politieke idealen dat zijn.
Eigenlijk niet veel anders dan een grote fanclub.
pi_173363850
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik ben kritisch en laat dat ook zien. Waarschijnlijk heb ik meer gezien en gedaan dan jij. Hou je bek dan gewoon.
mad
pi_173364013
Maar goed, punt dat ik dus wilde maken ermee, is dat je mensen niet aan kunt vallen op hun moslim-zijn, aangezien een godsgeloof niet iets is wat je even aan of uit kunt zetten. Al is je religie nog zo extreem kwaadaardig, je kunt er niet voor kiezen om maar gewoon te gaan geloven dat het niet waar is. Kon dat wel, dan bouwden we gewoon de allerliefste religie ter wereld, nul geweld, alleen maar blij gedoe en zo en dan nodigden we iedereen uit om daarin te gaan geloven. Zou iedereen natuurlijk direct doen.

Maar zo werkt dat dus niet.
pi_173364052
reconquista 2.0?
  donderdag 24 augustus 2017 @ 16:40:02 #209
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173365420
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:43 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, punt dat ik dus wilde maken ermee, is dat je mensen niet aan kunt vallen op hun moslim-zijn, aangezien een godsgeloof niet iets is wat je even aan of uit kunt zetten. Al is je religie nog zo extreem kwaadaardig, je kunt er niet voor kiezen om maar gewoon te gaan geloven dat het niet waar is. Kon dat wel, dan bouwden we gewoon de allerliefste religie ter wereld, nul geweld, alleen maar blij gedoe en zo en dan nodigden we iedereen uit om daarin te gaan geloven. Zou iedereen natuurlijk direct doen.

Maar zo werkt dat dus niet.
Maar je kunt ook ergens in geloven zonder dat je dat continu aan anderen probeert op te dringen of uitzonderingsposities te eisen in het dagelijks leven omwille van je levensovertuiging.
pi_173365696
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als ik een pistool tegen mijn hoofd zou krijgen met de dringende opdracht: geloof in god of je gaat dood, dan heb ik uitsluitend mijn liegtalent nog om op te vertrouwen.
Angst. En angst is dus ook de reden dat religie bestaat.
pi_173365755
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:43 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, punt dat ik dus wilde maken ermee, is dat je mensen niet aan kunt vallen op hun moslim-zijn, aangezien een godsgeloof niet iets is wat je even aan of uit kunt zetten. Al is je religie nog zo extreem kwaadaardig, je kunt er niet voor kiezen om maar gewoon te gaan geloven dat het niet waar is. Kon dat wel, dan bouwden we gewoon de allerliefste religie ter wereld, nul geweld, alleen maar blij gedoe en zo en dan nodigden we iedereen uit om daarin te gaan geloven. Zou iedereen natuurlijk direct doen.

Maar zo werkt dat dus niet.
Ze geloven niet dat het persee waar is, ze geloven in de doem en hel. Als je de angst en straffen in de werkelijk wereld wegneemt zal een religie in één storten. Zoals bijvoorbeeld de oude roomse religie, of de Germanen die hun bomen zonder consequenties geveld zagen worden.
pi_173365766
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:51 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Angst. En angst is dus ook de reden dat religie bestaat.
Of hoop. Het is maar hoe je het uitlegt.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 16:58:46 #213
3542 Gia
User under construction
pi_173365861
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:51 schreef WodanIsGroot het volgende:

Angst. En angst is dus ook de reden dat religie bestaat.
Eens.
We leven hier, in het Westen, met relatief veel luxe en veiligheid en de kerken lopen leeg.
Stel er komt weer oorlog, dan zie je mensen weer in hun geloof vluchten en bidden dat God de oorlog stopt.

Mja.
pi_173365896
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Of hoop. Het is maar hoe je het uitlegt.
Ik dus als angst. Hoop is de opium voor gelovigen, ze laten de werkelijkheid achter zich in ruil voor de hoop die hen geboden wordt door hun religie angstgegners. Ik zie alleen maar angst, maar laten we dan maar hopen op meer.
pi_173366632
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:43 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, punt dat ik dus wilde maken ermee, is dat je mensen niet aan kunt vallen op hun moslim-zijn, aangezien een godsgeloof niet iets is wat je even aan of uit kunt zetten. Al is je religie nog zo extreem kwaadaardig, je kunt er niet voor kiezen om maar gewoon te gaan geloven dat het niet waar is. Kon dat wel, dan bouwden we gewoon de allerliefste religie ter wereld, nul geweld, alleen maar blij gedoe en zo en dan nodigden we iedereen uit om daarin te gaan geloven. Zou iedereen natuurlijk direct doen.

Maar zo werkt dat dus niet.
Het heeft hier toch prima gewerkt, ongeveer de helft van Nederland heeft totaal niks meer met religie, en er is toch echt ooit een tijd geweest dat je dat beter niet hardop kon zeggen. Vroeger was men als de dood om de kerk te beledigen, tegenwoordig lacht men om al die hitsige priesters die hun handen niet van kleine jongetjes kunnen afhouden en die seniele ouwe Paus die het allemaal krampachtig binnenskamers probeert te houden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 17:47:03 #216
3542 Gia
User under construction
pi_173366822
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:43 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, punt dat ik dus wilde maken ermee, is dat je mensen niet aan kunt vallen op hun moslim-zijn, aangezien een godsgeloof niet iets is wat je even aan of uit kunt zetten. Al is je religie nog zo extreem kwaadaardig, je kunt er niet voor kiezen om maar gewoon te gaan geloven dat het niet waar is. Kon dat wel, dan bouwden we gewoon de allerliefste religie ter wereld, nul geweld, alleen maar blij gedoe en zo en dan nodigden we iedereen uit om daarin te gaan geloven. Zou iedereen natuurlijk direct doen.

Maar zo werkt dat dus niet.
Onzin, zo werkt dat wel. Je kunt als volwassene gewoon alle achterlijke eisen en wetjes van het geloof aan de kant zetten en voor jezelf gaan denken. Waarom zou dat niet kunnen?

Vroeger moesten de katholieken, hier in het zuiden, 2x in het weekend naar de mis. Op zaterdag de avondmis en op zondag om kwart over 10. Mijn ouders zijn met ons een paar jaar op zondag naar de kerk geweest, maar daarna eigenlijk alleen nog met de Kerst, Pasen en voor sacramentvieringen.
Mijn man, ik en onze zonen, gaan nu zelfs niet meer met de Kerst en ook niet meer met pasen. Ik hoef zelfs die maffe Paus met zijn zegen niet te zien. Kerst is tegenwoordig een feestje, met heel veel eten, drinken en kadootjes.

Ik snap niet waarom die moslims zich laten voorschrijven hoe ze kakken, met welke hand hun gat afvegen (ik kan dat niet eens met links), 5 keer per dag met dat gat naar het westen gericht liggen en de grond kussen, 30 dagen lang hun voedingspatroon omdraaien van overdag eten naar 's nachts eten. Waarom?
Kijk, zo'n suikerfeest zou ik er persoonlijk wel inhouden, offerfeest ook. Leuk toch? Maar verder...
Pak lekker een biertje in de zon of bij de barbecue. Of een wijntje. Of niet, als je het niet lust. Maar je laat een geloof toch niet je hele gedrag bepalen!
Je maakt toch zeker wel zelf uit hoe je leven wilt.

Benny Neyman had er ooit een liedje over.
pi_173369207
Je kan voor jezelf denken en daarnaast geen nare dingen doen tegen anderen. Vanuit geloof en vanuit niet geloof.
pi_173369292
Maar goed. Ineens was Banshee ook weg.
pi_173378502
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het probleem zit in het zelf nadenken. Ratio dus.
Integendeel, een beteugelend denkvermogen biedt de kracht van de ratio en verlost de mens van de dwaallichten die het idealisme veroorzaakt.
pi_173378504
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 05:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

Integendeel, een beteugelend denkvermogen biedt de kracht van de ratio en verlost de mens van de dwaallichten die het idealisme veroorzaakt.
Het beteugelen van denken biedt de oplossing?
pi_173378514
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 05:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het beteugelen van denken biedt de oplossing?
Absoluut. Wees bewust van wat je denkt.
pi_173378515
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 05:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Absoluut. Wees bewust van wat je denkt.
Dat doe ik door denken.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 06:02:34 #223
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_173378521
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 19:36 schreef Jaroon het volgende:
Je kan voor jezelf denken en daarnaast geen nare dingen doen tegen anderen. Vanuit geloof en vanuit niet geloof.
Ja DAT zal fanatieke moordende gelovigen stoppen..... _O-

De naievitiet van de West Europeanen is gewoon stuitend.
Ga eens naar de Balkan en bezoek de musea over de 500 jaar Islamitische overheersing daar en dan zie je wat een "genot" het is om onder de Islam te leven.
Al dat sprookjes gelul dat we "best met elkaar vredig kunnen leven" komt me mijn strot uit.
Zolang er agressieve geloven zijn IS een vredig leven met elkaar onmogelijk.
Zonder strenge wetten hadden Christelijke Amerikanen allang al flink huisgehouden in hun eigen land. Ze zijn net zo intolerant als de Islam boys.
Ik zet geen roze bril op en zing kumbaya.
We stevenen af naar een intern conflikt tussen de Islam en de rest.
Of je het nu leuk vind of niet..... oO/
pi_173378522
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 06:02 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja DAT zal fanatieke moordende gelovigen stoppen..... _O-

De naievitiet van de West Europeanen is gewoon stuitend.
Ga eens naar de Balkan en bezoek de musea over de 500 jaar Islamitische overheersing daar en dan zie je wat een "genot" het is om onder de Islam te leven.
Al dat sprookjes gelul dat we "best met elkaar vredig kunnen leven" komt me mijn strot uit.
Zolang er agressieve geloven zijn IS een vredig leven met elkaar onmogelijk.
Zonder strenge wetten hadden Christelijke Amerikanen allang al flink huisgehouden in hun eigen land. Ze zijn net zo intolerant als de Islam boys.
Ik zet geen roze bril op en zing kumbaya.
We stevenen af naar een intern conflikt tussen de Islam en de rest.
Of je het nu leuk vind of niet..... oO/
Zeker niet. Ik heb ook geen roze bril op.
pi_173378543
Wel een grappig ding op het einde van je post. Daar sla je een zak?
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 06:35:25 #226
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_173378775
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 06:08 schreef Jaroon het volgende:
Wel een grappig ding op het einde van je post. Daar sla je een zak?
De zakken van de religie.. LOL
pi_173378824
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 17:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Onzin, zo werkt dat wel. Je kunt als volwassene gewoon alle achterlijke eisen en wetjes van het geloof aan de kant zetten en voor jezelf gaan denken. Waarom zou dat niet kunnen?

Vroeger moesten de katholieken, hier in het zuiden, 2x in het weekend naar de mis. Op zaterdag de avondmis en op zondag om kwart over 10. Mijn ouders zijn met ons een paar jaar op zondag naar de kerk geweest, maar daarna eigenlijk alleen nog met de Kerst, Pasen en voor sacramentvieringen.
Mijn man, ik en onze zonen, gaan nu zelfs niet meer met de Kerst en ook niet meer met pasen. Ik hoef zelfs die maffe Paus met zijn zegen niet te zien. Kerst is tegenwoordig een feestje, met heel veel eten, drinken en kadootjes.

Ik snap niet waarom die moslims zich laten voorschrijven hoe ze kakken, met welke hand hun gat afvegen (ik kan dat niet eens met links), 5 keer per dag met dat gat naar het westen gericht liggen en de grond kussen, 30 dagen lang hun voedingspatroon omdraaien van overdag eten naar 's nachts eten. Waarom?
Kijk, zo'n suikerfeest zou ik er persoonlijk wel inhouden, offerfeest ook. Leuk toch? Maar verder...
Pak lekker een biertje in de zon of bij de barbecue. Of een wijntje. Of niet, als je het niet lust. Maar je laat een geloof toch niet je hele gedrag bepalen!
Je maakt toch zeker wel zelf uit hoe je leven wilt.

Benny Neyman had er ooit een liedje over.
Lekker makkelijk. Als je geen zwaar gelovige omgeving hebt waardoor je niet voor jezelf kunt denken en je maar braaf in het gareel blijft lopen om maar geen gezeik te krijgen of klappen te vangen.

Dat jij dat allemaal zo nuchter kunt benaderen wilt niet zeggen dat dit voor iedereen een optie is. Helaas.
pi_173379005
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 06:57 schreef Oerbeer het volgende:

[..]

Lekker makkelijk. Als je geen zwaar gelovige omgeving hebt waardoor je niet voor jezelf kunt denken en je maar braaf in het gareel blijft lopen om maar geen gezeik te krijgen of klappen te vangen.

Dat jij dat allemaal zo nuchter kunt benaderen wilt niet zeggen dat dit voor iedereen een optie is. Helaas.
Niemand zegt dat het makkelijk is. Binnen bepaalde geloven is het een stuk lastiger om voor jezelf en je eigen gedachten op te komen. Vaak zal het een rationele keuze zijn om je te blijven conformeren aan je geloof omdat je niet die paria binnen je familie e/o omgeving wil zijn, verstoten wil worden, of nog erger vermoord wil worden. Niettemin blijft het een keuze (ook al is het uit lijfsbehoud). Denk wel dat het belangrijk blijft om alle gelovigen duidelijk te maken dat er uiteindelijk wél een keuze is en dat er een vangnet is voor die gelovigen waarvoor de keuze een enorme stap is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173379187
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 07:49 schreef Montagui het volgende:

[..]

Niemand zegt dat het makkelijk is. Binnen bepaalde geloven is het een stuk lastiger om voor jezelf en je eigen gedachten op te komen. Vaak zal het een rationele keuze zijn om je te blijven conformeren aan je geloof omdat je niet die paria binnen je familie e/o omgeving wil zijn, verstoten wil worden, of nog erger vermoord wil worden. Niettemin blijft het een keuze (ook al is het uit lijfsbehoud). Denk wel dat het belangrijk blijft om alle gelovigen duidelijk te maken dat er uiteindelijk wél een keuze is en dat er een vangnet is voor die gelovigen waarvoor de keuze een enorme stap is.
Dat doen we dan ook in bijv. het westen. Het wordt wat moeilijker gemaakt door bijv. mensen als Banshee.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:35:36 #230
3542 Gia
User under construction
pi_173379419
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 06:57 schreef Oerbeer het volgende:

Lekker makkelijk. Als je geen zwaar gelovige omgeving hebt waardoor je niet voor jezelf kunt denken en je maar braaf in het gareel blijft lopen om maar geen gezeik te krijgen of klappen te vangen.

Dat jij dat allemaal zo nuchter kunt benaderen wilt niet zeggen dat dit voor iedereen een optie is. Helaas.
Maar, dan begrijp ik het niet, er is toch geen dwang in de Islam? Althans, dat proberen de fokmoslims ons altijd wijs te maken.
Maar jij zegt dat je de islam trouw blijft vanwege 'dwang' van de omgeving?

Sorry, maar ik zie iemand niet als een goede moslim als hij alleen moslim is, omdat zijn familie dat van hem eist.
pi_173379444
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 08:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar, dan begrijp ik het niet, er is toch geen dwang in de Islam? Althans, dat proberen de fokmoslims ons altijd wijs te maken.
Maar jij zegt dat je de islam trouw blijft vanwege 'dwang' van de omgeving?

Sorry, maar ik zie iemand niet als een goede moslim als hij alleen moslim is, omdat zijn familie dat van hem eist.
Zo werkt dat meestal bij geloof. Je gaat het niet zelf bedenken.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:48:46 #232
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173379560
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 08:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zo werkt dat meestal bij geloof. Je gaat het niet zelf bedenken.
En de doodstraf voor afvalligheid helpt ook niet mee:
http://www.exmoslim.org/doodsvonnis%20voor%20afvalligen.html
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173379583
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 08:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

En de doodstraf voor afvalligheid helpt ook niet mee:
http://www.exmoslim.org/doodsvonnis%20voor%20afvalligen.html
Lijkt mij ook niet echt mee helpen bij het vrij denken. Maar ik ken dat dus als niet gelovig iemand. Dat men iemand dood wilde maken. Dat men je vraagt te helpen.
pi_173379962
In nederland zagen we dat ook terug na ingrijpende gebeurtenissen. Vooral na de moord op van gogh (2-11-2004):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron doorbraak.eu
pi_173385117
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 08:35 schreef Gia het volgende:
Maar jij zegt dat je de islam trouw blijft vanwege 'dwang' van de omgeving?

Sorry, maar ik zie iemand niet als een goede moslim als hij alleen moslim is, omdat zijn familie dat van hem eist.
Ik ben geen moslim. Maar ik ken wel veel verhalen en gevallen in mijn omgeving waarin dat dus wel degelijk een rol speelt.

In mijn directe omgeving heb ik een goede maat die al jaren aanmoddert met het geloof onder druk van z'n ouders, want zelf haalt hij er liever z'n schouders voor op. Het geval wilt dus dat er een grote groep familie en vrienden aan vast kleeft waardoor hij niet zomaar kan beslissen om er vanaf te stappen.

Mocht hij dat wel doen ontstaat er vooral bij de oudere generatie een hoop trammelant en gaat men hem hoogstwaarschijnlijk buitensluiten, of is tenminste niet meer welkom bij een aantal. Het is voor hem een beetje dat gemeenschappelijke dingetje wat iedereen in zijn omgeving doet en doe je het niet dan hoor je er niet bij.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:22:14 #236
455560 Logic91
Always stay rational
pi_173385559
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 08:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar, dan begrijp ik het niet, er is toch geen dwang in de Islam? Althans, dat proberen de fokmoslims ons altijd wijs te maken.
Maar jij zegt dat je de islam trouw blijft vanwege 'dwang' van de omgeving?

Sorry, maar ik zie iemand niet als een goede moslim als hij alleen moslim is, omdat zijn familie dat van hem eist.
Er is geen dwang in religie volgens soera 2:256 maar dat geldt voor niet-moslims die niet verplicht worden zich te bekeren tot de religie. Wanneer we het hebben over een individu die uit de religie wil treden wordt het een heel ander verhaal.

Er is zeker dwang aanwezig in veel islamitische gemeenschappen en dan met name de conservatieve. Zo ben ik deze week door mijn vader nog uitgemaakt voor kaffir billah (ongelovige) omdat ik de enige ben uit mijn gezin die niet bid.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:32:33 #237
3542 Gia
User under construction
pi_173385800
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 14:22 schreef Logic91 het volgende:

Er is geen dwang in religie volgens soera 2:256 maar dat geldt voor niet-moslims die niet verplicht worden zich te bekeren tot de religie. Wanneer we het hebben over een individu die uit de religie wil treden wordt het een heel ander verhaal.

Er is zeker dwang aanwezig in veel islamitische gemeenschappen en dan met name de conservatieve. Zo ben ik deze week door mijn vader nog uitgemaakt voor kaffir billah (ongelovige) omdat ik de enige ben uit mijn gezin die niet bid.
Dus, jij bidt niet. Ben je getrouwd, of ben je van plan ooit te trouwen en zal dat dan met een moslima zijn, of wil je gewoon zelf een leuke meid zoeken, ongeacht geloof.
Wil je ooit kinderen? Laat je die dan besnijden, omdat het geloof dat voorschrijft en ga je er dan wel mee bidden, omdat je ouders/familieleden dat willen.

Ik weet ook wel dat het met de generatie van rond de oorlog en net daarna een moeizame strijd is geweest om onder het katholieke juk uit te komen, maar het is wel gelukt.
En als katholieken, met een kerkelijk leider, dat kunnen dan moeten leiderloze moslims dat toch zeker kunnen, lijkt me.
Kwestie van willen en je leven wordt meteen een stuk leuker.
pi_173385848
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 14:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus, jij bidt niet. Ben je getrouwd, of ben je van plan ooit te trouwen en zal dat dan met een moslima zijn, of wil je gewoon zelf een leuke meid zoeken, ongeacht geloof.
Wil je ooit kinderen? Laat je die dan besnijden, omdat het geloof dat voorschrijft en ga je er dan wel mee bidden, omdat je ouders/familieleden dat willen.

Ik weet ook wel dat het met de generatie van rond de oorlog en net daarna een moeizame strijd is geweest om onder het katholieke juk uit te komen, maar het is wel gelukt.
En als katholieken, met een kerkelijk leider, dat kunnen dan moeten leiderloze moslims dat toch zeker kunnen, lijkt me.
Kwestie van willen en je leven wordt meteen een stuk leuker.
Je bent niet goed bij je hoofd. Je geeft gewoon aan waarom Islam idd fout is.
pi_173385892
Door mensen als jij begrijp ik dan beter dat mensen stemmen op bijv. Wilders.
pi_173385925
Ik zit ernaast denk ik.
pi_173385960
Ik ga nu als straf wortelsalade eten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')