abonnement Unibet Coolblue
pi_173343401
Maar als Nederlanders kunnen we zonder visum reizen tot 90 dagen. Wat moet ik doen?

Moet ik maar gewoon 'Ja, ik heb een visum' aanklikken?

http://i.imgur.com/6KZ6ITE.png
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_173343436
De laatste lijkt mij het meest logisch.
pi_173343442
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:58 schreef RolStaart-Beer het volgende:
De laatste lijkt mij het meest logisch.
Maar dan staat er 'je kunt niet inchecken, je hebt geen visum'.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_173343584
Shit wat moet ik doen! Ik ga na 2 maanden naar Hong Kong dus ik heb geen visum nodig!
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_173343628
NEt met Lufthansa gebeld, zeggen dat ik op t vliegveld moet inchecken. Maar vraag me af hoe en wat
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:41:32 #6
468509 _--_
In varietate concordia
pi_173344199
quote:
4s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:10 schreef SherlockHolmes het volgende:
NEt met Lufthansa gebeld, zeggen dat ik op t vliegveld moet inchecken. Maar vraag me af hoe en wat
Bel nog een keer.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:04:03 #7
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_173344573
quote:
4s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:10 schreef SherlockHolmes het volgende:
NEt met Lufthansa gebeld, zeggen dat ik op t vliegveld moet inchecken. Maar vraag me af hoe en wat
Op de luchthaven zullen ze niet vastzitten aan formulieren als deze dus daar kunnen ze je waarschijnlijker flexibeler helpen. In elk geval sowieso niet zeggen dat je een visum hebt; waarschijnlijk is dat voor mensen met een ander soort visum.

Edit: Je hebt toch wel al je ticket voor Hong Kong?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_173344730
Welke opties krijg je in dat dropdown menu rechts als je zegt dat je wel een visa hebt? Wellicht staat daar iets wat van toepassing is in dit geval, dit soort formulieren zijn niet altijd even logisch.

Maar goed, gewoon inchecken op het vliegveld lost dit ook op natuurlijk.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 18:21:57 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173346819
quote:
4s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:08 schreef SherlockHolmes het volgende:
Shit wat moet ik doen! Ik ga na 2 maanden naar Hong Kong dus ik heb geen visum nodig!
Hong Kong ligt niet in Japan...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 23 augustus 2017 @ 18:28:26 #10
408813 crew  trein2000
pi_173346944
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hong Kong ligt niet in Japan...
Lees eens goed
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_173354734
Je krijgt arrival card als je naar hk vliegt. Invullen en klaar. Toegang tot hk.

https://www.google.com.hk(...)imgrc=N5TqdGX_f3PGbM:
pi_173355964
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 03:00 schreef poldervrouwtje het volgende:
Je krijgt arrival card als je naar hk vliegt. Invullen en klaar. Toegang tot hk.

https://www.google.com.hk(...)imgrc=N5TqdGX_f3PGbM:
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Lees eens goed
  Meest relativerende user 2022 donderdag 24 augustus 2017 @ 09:31:19 #13
357044 Budapestenaar
pi_173356328
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hong Kong ligt niet in Japan...
No shit Sherlock.
pi_173363314
Phoe, ben nu in Munchen, alles is goed verlopen! Ik ging gister alvast naar het vliegveld (30min rijden), en na veel moeite gingen ze eindelijk ergens naartoe bellen om me automatisch in te checken. Heeft veel stress gekost maar is mogelijk!
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_173373194
quote:
4s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:12 schreef SherlockHolmes het volgende:
Phoe, ben nu in Munchen, alles is goed verlopen! Ik ging gister alvast naar het vliegveld (30min rijden), en na veel moeite gingen ze eindelijk ergens naartoe bellen om me automatisch in te checken. Heeft veel stress gekost maar is mogelijk!
Stress was niet nodig geweest, want je voldeed aan de vereisten van bezoek zonder visa, omdat je het land binnen de gestelde tijd weer zou verlaten voor een ander land. (In dit geval Hong Kong waar je een vliegticket voor zal hebben). Maar dat zal geen ticket zijn die je via Lufthansa geboekt hebt en in je reisplan zit. In dat geval gaat Lufthansa uit dat je dus een visa moet hebben als je niet binnen de termijn van visumvrij reizen valt en wil dus een bewijs hebben, Lufthansa moet naast hoge boetes betalen als je geweigerd wordt je ook weer mee terug nemen.
Indien je dan geen visum heeft kan je niet via de reguliere manier inchecken.

Aan de balie op de luchthaven kan je dan wel inchecken omdat men dan deze extra tickets kan controleren. Dit gebeurd wel vaker, ook bij KLM.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_173400606
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:55 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Stress was niet nodig geweest, want je voldeed aan de vereisten van bezoek zonder visa, omdat je het land binnen de gestelde tijd weer zou verlaten voor een ander land. (In dit geval Hong Kong waar je een vliegticket voor zal hebben). Maar dat zal geen ticket zijn die je via Lufthansa geboekt hebt en in je reisplan zit. In dat geval gaat Lufthansa uit dat je dus een visa moet hebben als je niet binnen de termijn van visumvrij reizen valt en wil dus een bewijs hebben, Lufthansa moet naast hoge boetes betalen als je geweigerd wordt je ook weer mee terug nemen.
Indien je dan geen visum heeft kan je niet via de reguliere manier inchecken.

Aan de balie op de luchthaven kan je dan wel inchecken omdat men dan deze extra tickets kan controleren. Dit gebeurd wel vaker, ook bij KLM.
Thanks for de info!
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')