abonnement Unibet Coolblue
pi_173751726
Kahlie hoe gaat het nu met je schildklierwaarden? Is er zicht op een eventuele startdatum voor jullie? Wel onwijs fijn dat je AMH waarde zo goed is!

Peacefull dat is wel zuur zeg. Heb je deze vraag ook aan de arts gesteld? Als het meegeven van dat kuurtje inderdaad uit voorzorg is om geen 4ling te verwekken kan ik me voorstellen dat veilig vrijen hetzelfde resultaat krijgt -> gewoon ongesteld worden. Maar misschien zit er een andere reden achter om provera voor te schrijven?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  woensdag 13 september 2017 @ 14:34:47 #252
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173751749
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:25 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Jij spreekt iemand aan en ik spreek jou aan. En nu noem je ons een 'kliekje' en ben je op je teentjes getrapt? :') Zoals ik al zei: kom eens meeleven en kennis delen Als je die hebt. Als je dan een keer je mening komt delen prima. Maar je daagt alleen op als er een (ongezouten) mening op gegeven kan worden..

Nee ik ben niet op mijn teentjes getrapt hoor, zeker niet om wat jij zei. ik reageerde overigens op MaJo. Ik mag die ongezouten mening ook gewoon geven of je er nou op zit te wachten of niet.
Ik weet wel hoe het is om enorm te rammelen met al kinderen en hoe intens dat kan zijn. Laat staan als je er dan ook nog eens voor in de mm zit.

ik vond het echt intens gemeen om nadat ze aangaf wat haar pijn doet om die opmerking dan ook naar haar terug te herhalen omdat het gewoon is zoals jullie vinden dat het is.

Ik vind het raar dat jullie het hebben over een veilig topic maar tegelijkertijd beslissen jullie ook hoe het voor anderen is en over wie hier wel of niet welkom is zoals Tink89
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 14:36:11 #253
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173751780
Ik ga me hier verder niet meer in mengen, ik heb alles erover gezegd wat ik wilde zeggen. Ik hoop dat cocci het even kan laten bezinken en daarna weer mee kan posten :*

quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:25 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ik vind het rottig om te lezen dat je je buitengesloten voelt. Ik zie bij mijn zus hoe heftig verdrietig de kinderwens voor een tweede is. Zij gaan echt heel ver om voor die tweede te gaan, terwijl de kansen heel laag liggen.

Ook zij krijgt vaak te horen: "Wees blij met wat je al hebt", alsof ze min of meer niet genoeg van haar huidige kind houdt ofzo. Er zit verdriet dat de tweede misschien nooit komt, dat het leeftijdsverschil tussen 1 en een mogelijke tweede steeds groter wordt, dat het zwaar is voor de eerste dat dit traject loopt, dat het zwaar is voor het gezin dat dit traject loopt...

Een van de redenen dat ze zo graag een tweede wil is ook omdat wij uit een gezin komen met 3 kinderen, wij elkaar steunen en zij dat haar kind ook zo gunt. Haar kind vraagt ook regelmatig of er 'een baby komt' en wil ook grote zus zijn. Dat is heel pijnlijk, zeker omdat de 'angst je kind tekort te doen' voor elke ouder heel heftig is.

Ik zeg altijd maar: "Je hebt een onwijs leuke gekregen, dus niet gek dat je er nog eentje wil". Ook al is er bij mij verdriet dat ik nog steeds niet kan beginnen...

Gelukkig wel klein lichtpuntje voor mij, mijn AMH is van 3 naar 2,56 gezakt in 5! jaar, dus ik zit nog steeds aan de hoog vruchtbare kant met mijn 35... dat geeft iets rust).
Wat betekent die AMH precies? Is dat de mate van vruchtbaarheid? En waar hangt het nu nog vanaf of je zelf mag gaan beginnen? Sorry, veel vragen :@

quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:25 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Jij spreekt iemand aan en ik spreek jou aan. En nu noem je ons een 'kliekje' en ben je op je teentjes getrapt? :') Zoals ik al zei: kom eens meeleven en kennis delen Als je die hebt. Als je dan een keer je mening komt delen prima. Maar je daagt alleen op als er een (ongezouten) mening op gegeven kan worden..

Anyway ontopic: onze poging is afgeblazen. 4 eitjes die echt te groot wsren. Kuurtje provera mee.
Moet ik nu per se die kuur slikken? Mag ik niet gewoon mijn cyclus afmaken en normaal ongesteld worden? Dan vrijen we voorlopig wel gewoon veilig.

Edit: er waren inmiddels heel veel reacties bij gekomen. Ik wil me hier verder niet meer in mengen. Ik hoop en wens dat iedereen in dit heftige traject de veiligheid voelt om haar emoties, vragen en onzekerheden te uiten :*

Ah wat ontzettend balen -O- Volgens mij is provera niet verplicht, zolang je het veilig doet zou dat gewoon prima moeten zijn. Ik weet niet meer precies wanneer dat precies bij ons was maar wij hebben dat ook een keer gehad. Ik ben sowieso niet zo fan van provera :@

Ik baal weer eens van mijn lichaam. Waar ik de laatste maanden aardig regelmatige cycli had zit ik inmiddels op cd 53 -O- Laatst ontzettende krampen gehad waardoor ik dacht ongesteld te worden. 3 dagen aan de diclo en pcm gezeten en nog deed het pijn. Maar had alleen 2 vegen bloed :? Ook nog een testje vorige week maandag gedaan voor de zekerheid maar die was spierwit. Nu maar hopen dat ik snel ongesteld word (liefst voor Amerika!) en af en toe maar een testje er tegenaan gooien voor de zekerheid.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 14:40:43 #254
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173751878
quote:
17s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:34 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Nee ik ben niet op mijn teentjes getrapt hoor, zeker niet om wat jij zei. ik reageerde overigens op MaJo. Ik mag die ongezouten mening ook gewoon geven of je er nou op zit te wachten of niet.
Ik weet wel hoe het is om enorm te rammelen met al kinderen en hoe intens dat kan zijn. Laat staan als je er dan ook nog eens voor in de mm zit.

ik vond het echt intens gemeen om nadat ze aangaf wat haar pijn doet om die opmerking dan ook naar haar terug te herhalen omdat het gewoon is zoals jullie vinden dat het is.

Ik vind het raar dat jullie het hebben over een veilig topic maar tegelijkertijd beslissen jullie ook hoe het voor anderen is en over wie hier wel of niet welkom is zoals Tink89
Nou inderdaad, Wolken is echt intens gemeen. Net een miskraam achter de rug en naar huis gestuurd om het maar een half jaar weer zelf te gaan proberen. Misschien eens inlezen voordat je zo ongefundeerd binnen komt stampen :X

[ Bericht 9% gewijzigd door MaJo op 13-09-2017 15:07:24 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 13 september 2017 @ 14:54:00 #255
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173752132
[/lurk]

Kunnen we mij hier alsjeblieft buiten laten? Ik hoef echt niet te weten wie zich onprettig voelde bij mijn aanwezigheid en volgens mij mogen pm's niet besproken worden in een topic...

[lurk]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 13 september 2017 @ 14:54:21 #256
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173752139
Niet alleen wolken vond ik er erg gemeen in. En ik ben compleet ingelezen.
Ik vind alleen niet dat je prive situatie het recht geeft om een ander maar te kwetsen.
Ze was duidelijk gekwetst.

Mijn punt blijft dat jullie op dit moment niet de veilige plek zijn die jullie denken te zijn.

Ik kom helemaal niet ongefundeerd binnen stappen ik kom binnenstappen met een mening die anders is dan dat van jou. dat is iets heel anders.

[ Bericht 9% gewijzigd door MaJo op 13-09-2017 15:07:46 ]
  woensdag 13 september 2017 @ 14:56:59 #257
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173752184
Namen!! rugnummers!!
Pek en veren!!

~O> ~O> ~O> ~O>

WTF. het is f#cking Fok!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_173752225
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:36 schreef MaJo het volgende:

Wat betekent die AMH precies? Is dat de mate van vruchtbaarheid? En waar hangt het nu nog vanaf of je zelf mag gaan beginnen? Sorry, veel vragen :@

Volgens mij meet je AMH waarde je "voorraad" eitjes, dus of je al tegen de overgang aanzit zegmaar :).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 15:09:17 #259
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173752380
Ik heb mijn post aangepast, het is inderdaad niet netjes om te bespreken wat er in een PM staat. Bij Buda is daarom ook door mij een zin weggehaald.

Nu houd ik er echt over op, laten we het weer houden bij waar het om gaat: zwanger worden!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173752413
WTF! Ben ik zo intens gemeen omdat ik een verschil voel in angst of je nou geen kind kan krijgen of de angst dat je geen tweede kan krijgen? Genoeg dames die nu voor een tweede gaan dit beamen dat zij met een andere angst rondlopen dan bij de eerste. Bij de ene de angst dat hun kindje geen broertje of zusje erbij krijgt, bij de mensen zonder kind de angst om nooit een kindje te krijgen. En dat Cocci haar post veranderd nadat ik gepost heb kan ik ook niks aan doen hé. Ik heb haar absoluut geen trap na willen geven. En ik heb ik geen geval Cocci een onprettig gevoel willen geven.

Balen Peace! Ik heb ook geen verstand van Provera. De dokter heeft aangegeven dat je het door moet slikken? Is de kans op een natuurlijke nu wel groter omdat je meer eitjes hebt?

Dat hele AMH, was er een reden om het op te meten? Ik ben ook 35 maar ik heb de dokter er nog nooit over gehoord.

Majo, wat is je cd normaal gesproken de laatste maanden?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 15:14:13 #261
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173752454
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:59 schreef Kirb het volgende:

[..]

Volgens mij meet je AMH waarde je "voorraad" eitjes, dus of je al tegen de overgang aanzit zegmaar :).
Ah duidelijk! Goed nieuws dus voor kahlie ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:11 schreef Wolken het volgende:
WTF! Ben ik zo intens gemeen omdat ik een verschil voel in angst of je nou geen kind kan krijgen of de angst dat je geen tweede kan krijgen? Genoeg dames die nu voor een tweede gaan dit beamen dat zij met een andere angst rondlopen dan bij de eerste. Bij de ene de angst dat hun kindje geen broertje of zusje erbij krijgt, bij de mensen zonder kind de angst om nooit een kindje te krijgen. En dat Cocci haar post veranderd nadat ik gepost heb kan ik ook niks aan doen hé. Ik heb haar absoluut geen trap na willen geven. En ik heb ik geen geval Cocci een onprettig gevoel willen geven.

Balen Peace! Ik heb ook geen verstand van Provera. De dokter heeft aangegeven dat je het door moet slikken? Is de kans op een natuurlijke nu wel groter omdat je meer eitjes hebt?

Dat hele AMH, was er een reden om het op te meten? Ik ben ook 35 maar ik heb de dokter er nog nooit over gehoord.

Majo, wat is je cd normaal gesproken de laatste maanden?
Provera is een middel om de menstruatie op te wekken, dus niet zoals de pil ;) Tenminste, omdat je het over doorslikken hebt vermoed ik dat je denkt dat het over de pil gaat.

De laatste ronden (tussen het medische circuit door) zijn mijn cycli zo rond de 34 dagen. Dit is dus wel weer een flinke uitschieter naar boven...
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173752535
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah duidelijk! Goed nieuws dus voor kahlie ^O^

[..]

Provera is een middel om de menstruatie op te wekken, dus niet zoals de pil ;) Tenminste, omdat je het over doorslikken hebt vermoed ik dat je denkt dat het over de pil gaat.

De laatste ronden (tussen het medische circuit door) zijn mijn cycli zo rond de 34 dagen. Dit is dus wel weer een flinke uitschieter naar boven...
Dan zou ik als ik de keuze zou hebben geen Provera slikken om toch nog een kans te creeren in je eigen cyclus, vooral als je net zoals Peace geen aantoonbare reden tot verminderd vruchtbaarheid hebt. Een kans is een kans. Maar ik weet niet of het ziekenhuis het risico op een meerling dan alsnog te hoog vind?

Is er een reden dat je cyclus nu weer langer duurt? Verandering van medicatie oid?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 13 september 2017 @ 15:20:59 #263
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_173752554
Ik wilde even spieken hoe het met de dames ging, maar val in een discussie waar ik mij vooral even buiten ga houden.

Door alle commotie ben ik dus even kwijt, wie wat waar precies zit.

Wat ik wel onthouden heb:
Peace: bel even met het ziekenhuis, ik kan mij voorstellen dat je geen zin hebt in een rondje provera en je eigen menstruatie wilt afwachten. Ik zelf denk dat het geen problemen oplevert om te wachten op je eigen menstruatie, hooguit dat hij wat heftiger is dan normaal.

Ik las iets over Wolken die vocht in haar baarmoeder had?? Balen dat je lijf nog niet doet wat hij moet doen :*

Arja, kalk in je baarmoeder? Weten ze daar een oorzaak van? Logisch dat je er niet prettig bij voelt. Zelf heb ik er geen verstand van, maar als het je niet lekker zit zou ik wel nog even bellen en je zorgen uiten :*

AMH is de waarde die gaat over je eicel voorraad. Als die waarde daalt geeft dit een indicatie over de voorraad of dat je richting (vervroegd) de overgang gaat.
Als je AMH waarde lager is kan het zijn dat je lichaam minder eicellen klaarlegt voor de bevruchting. Of tijdens een gestimuleerde fase minder eicellen klaarlegt. (De kort door de bocht uitleg zeg maar)
Verder zegt die niks over je slagingskansen. Alleen maar over je voorraad, eventueel je leeftijd en als je nog jong bent dat je in de vervroegde overgang komt
Be happy with the little things in life
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 15:22:43 #264
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173752584
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:19 schreef Wolken het volgende:

[..]

Dan zou ik als ik de keuze zou hebben geen Provera slikken om toch nog een kans te creeren in je eigen cyclus, vooral als je net zoals Peace geen aantoonbare reden tot verminderd vruchtbaarheid hebt. Een kans is een kans. Maar ik weet niet of het ziekenhuis het risico op een meerling dan alsnog te hoog vind?

Is er een reden dat je cyclus nu weer langer duurt? Verandering van medicatie oid?
Met 4 eitjes zelf proberen zou ik niet doen. De kans is er namelijk wel dat het wel een meerling wordt, het ziekenhuis wil daarom ook dat de poging afgebroken wordt bij peace. Aan de andere kant is mij door een arts ook wel eens verteld dat we dat best konden doen omdat bij ons de kans op zwangerschap echt heel klein is. Maar dat is uiteindelijk een keuze die je zelf moet maken :)

Bij mij is er verder niets veranderd. Alleen een icsi poging gehad vorige ronde maar denk niet dat dit van invloed moet zijn bij de cyclus daarna. Heb eerder ook IUI's gehad en een escape IUI en daarna waren de ronden ook wel binnen de marge.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173753601
Peace wat klote zeg. Dacht je eindelijk actie te hebben krijg je dit.
Ik zou het ziekenhuis bellen over de provera

Dv ja kalk. De dokter weet ook niet waarom het er zit en waar het vandaan komt. Ze gaan me donderdag nog bespreken in het team en verder goed monitoren met echo's.
Het is al eerder door een patholoog onderzocht en zou niet schadelijk zijn voor mijn gezondheid oid.
Maar tja wat het er doet en waarom weten zij ook niet en dat voelt niet fijn
pi_173757034
Coccinelle, niet weggaan joh. Dit soort dingen zijn lastig. Iedereen zit met z'n eigen verdriet en dat uit zich soms lastig. Jij bent met je wens voor een tweede hier net zo welkom. O+
En je spoiler vind ik echt walgelijk. Ik kan me voorstellen dat dat eea wat hier gezegd wordt dat ook triggert misschien? Als je je in de basis al niet gesteund voelt in je wens, dat alles hier ook wat harder aankomt misschien? (Huiskamerpsychologie van mijn kant, negeer dit vooral als het BS is. :@ )
Zo verdrietig dat het je niet gegund wordt, en dat jij als het ware mee moet liften op andermans leed. :*

Peace wat balen zeg. :* Hopelijk mag je stoppen met de medicatie.

Mrs.Peel had jij vandaag een echo? En zo ja, hoe staat het met de eitjes?

Arja, volgens mij hebben ze het bij mij ook wel eens over kalk in mn baarmoeder gehad, en dat dit geen kwaad zou kunnen. Daar kon ik toen ook heel weinig mee. Ben benieuwd wat er uit komt bij jou.
pi_173758170
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:33 schreef Kirb het volgende:
Kahlie hoe gaat het nu met je schildklierwaarden? Is er zicht op een eventuele startdatum voor jullie? Wel onwijs fijn dat je AMH waarde zo goed is!

Schildklier is weer terug op niveau Juni 2017, met een TSH van 11 (hij moet onder de 5).

Ziekenhuis zegt: we raden je niet *aan* om te beginnen, i.v.m. de problemen rond de schildklier, maar we raden het ook niet *af* i.v.m. met je leeftijd (dat was een paar jaar geleden al).

Best heftige keuze blijft het. Gaan we nu beginnen of niet? Ik heb het 5 jaar uitgesteld en volgend jaar willen we gaan trouwen en dan dus eigenlijk wel echt beginnen. Als hij heel slecht was, had ik moeten kiezen: afscheid nemen van natuurlijke kinderwens OF per direct trouwen met handtekening en beginnen aan kinderen. Niet echt lekkere keuze.

Mijn zus heeft een zwaar verlaagd AMH (onder de 1) en dan helpt stimuleren via hormonen heel weinig. Vanaf 1,5 wordt er gesproken van verlaagde vruchtbaarheid. Er zijn ook ziekenhuis in de US die dus niet meer helpen bij onder de 1, vanwege lage slagingskans. Minder kans is echter niet geen kans, want haar eerste kind heeft ze dus wel gehad met zo'n lage AMH waarde.

Omdat die van haar laag was en omdat ik een beetje een idee wilde hebben van mijn kansen, is de mijne dus weer geprikt. Kwaliteit van de eicellen gaat natuurlijk wel naar beneden als je ouder wordt, maar goed... toch weer rust hier. Vind ik inderdaad erg fijn Arja. De voorraad is dus erg groot en dan zou een eventueel IVF dus veel kansrijker zijn voor mij dan voor mijn zus.

MaJo, ik hoop dat het zo duidelijk is, anders even doorvragen, vind ik niet erg. Droomvrouwtje bedankt voor het uitleggen :*

Wolken, vaak wordt het voor de IVF wel geprikt, de AMH om te bekijken met hoeveel stimulatie ze willen beginnen, maar het *hoeft* dus niet. Andere ziekenhuizen, andere protocollen. Mijn andere vriendin in het traject is wel geprikt en die is ook 35 en zit lager (ergens tussen 1,5-2) en dat vond ze toch best wel pittig.

[ Bericht 1% gewijzigd door kahlie op 13-09-2017 20:31:32 ]
pi_173758680
Bedankt voor je reactie Gi.

Zo de eerste spuit is weer gezet. Ik ga weer helemaal terug in de tijd. Gek hoor.
  woensdag 13 september 2017 @ 21:23:37 #269
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173760297
Maar Kahlie, als je waarden straks goed zouden zijn, mag je op de natuurlijke wijze proberen? Of wordt het meteen medisch?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_173761063
Thnx voor alle reacties! Hele drukke dag gehad, dus even snel nog een reactie.

Ik zie een kuur Provera eigenlijk niet zo zitten. Heb wel even met het zh gebeld en de verpleegkundige zei dat ik het inderdaad niet per se hoefde te slikken, maar dat Provera helpt om de eiblaasjes die ontstaan zijn beter af te breken. Ik kan ook mijn gewone menstruatie afwachten, maar dan is de kans groter dat het mijn lichaam niet lukt om alle eiblaasjes in één keer op te ruimen en dan gaat er dus nog een cyclus overheen. Met de Provera is die kans nog steeds aanwezig, maar dit spul helpt het lichaam wel beter om alles gelijk goed af te breken. Dan heb ik meer kans dat bij de startecho de volgende ronde niks achter gebleven is en dat we weer kunnen starten. Garanties kunnen ze alleen niet geven. Ik kan er nog een paar dagen over nadenken. Ik hoef het niet nu meteen in te nemen.
Wel staan mijn eitjes op springen nu. Aan de ene kant snap ik jullie reacties en advies om toch gewoon gebruik te maken van deze ronde. Het is toch zonde dat deze ronde niet benut wordt.
Aan de andere kant is het zaad van mijn man wel goed. En stel nou dat.... Wij wagen het er toch niet op en vertrouwen het ziekenhuis in hun beleid en beoordelingvermogen. Dus de condooms zijn binnen :')
pi_173761090
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:45 schreef Arja het volgende:
Bedankt voor je reactie Gi.

Zo de eerste spuit is weer gezet. Ik ga weer helemaal terug in de tijd. Gek hoor.
Succes Arja!! :* toitoitoi
pi_173761635
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:45 schreef Arja het volgende:
Bedankt voor je reactie Gi.

Zo de eerste spuit is weer gezet. Ik ga weer helemaal terug in de tijd. Gek hoor.
Ooh Arja! bijzonder, ik hoop op een voorspoedig traject! :*
pi_173761948
Ik post toch mee als dat nog mag.

Even laatste pagina erbij gepakt;

Alvast heel veel succes voor morgen gewenst, Kirb! Hoelaat mag je?

MaJo, hopelijk word je snel ongesteld. Gaan ze het anders opwekken?

Arja, kan de kalk ook een innesteling in de weg zitten of zit het niet in het slijmvlies zelf? En eerste spuit, jaj *O*

Hoe gaat het nu met jou, Tink89?

Hopelijk springen ze nu allemaal Peacefull en heb je over 2 weken je menstruatie en kun je weer vol goede moed verder.


Hier gaat het ineens supersnel. Vandaag ICSI intake gehad, medicatie opgehaald, bloed geprikt en dan morgen de prikinstructie. Ook lijkt mijn menstruatie al wat door te breken. Als deze morgen goed los is dan mag ik meteen starten met de pil te slikken en dan hopelijk eind oktober de punctie :o

Mijn AMH is niet geprikt trouwens.
pi_173762011
Dankjulliewel meisjes.

Peace ik zou zeker geen gebruik maken van deze ronde. Het risico is wel erg groot. Dan maar wachten. Je wacht al zo lang, een maandje meer of minder maakt onder de streep ook niet uit.

Cocci het zit in de baarmoeder en ze gaan met echos kijken of het vlies wel mooi opbouwt, dus dat is afwachten. Ze gaan er vanuit dat het geen probleem
Is.

Cocci wat snel ineens! Hoop op meer snelheid en geluk meteen de eerste tp voor je.
pi_173762142
Wat een discussie vandaag :o

Ik kan daar niet zo veel over zeggen, ik heb veel invoelbare argumentaties gelezen en ik kan zelf alleen maar concluderen dat een onvervulde of moeilijk te vervullen kinderwens gepaard gaat met veel emoties. En ook met veel meningen, opmerkingen en interpretaties wederzijds tussen de verschillende "kampen". Het is geen onderwerp voor een oplossinsgerichte discussie, wel een voor een inzichtgevende en begripvragende discussie waaraan wat mij betreft iedereen mee kan doen die dit op een respectvolle en meelevende manier doet. Ik denk dat dat hier mogelijk is, misschien moeten reacties dan wel eerst door de poster zelf gefilterd worden? Ik probeer dat zelf wel te doen (behalve wanneer hormonen het even overnemen :D ). Ik wis regelmatig een reactie, of wacht bewust even met reageren, wanneer bv boos of geïrriteerd ben. Na een paar uur of zelfs dag zeg ik wat anders dan mijn eerste ingeving. Het is een soort zelfcensuur als je wilt, maar op een forum niet altijd onverstandig. Het geschreven woord is onuitwisbaar, anders dan tijdens een gesprek in een groep in real life. En nu ben ik er klaar mee.

Ik had inderdaad vandaag een echo, en we zijn nog in de race, 5 potentiële follikels, nog een paar kleine en 1 grote die misschien nog mee kunnen doen. Nu eerst zo door met spuiten en vrijdag weer een echo. Ik ben gematigd positief, eerst vrijdag maar afwachten.

Succes met spuiten Arja! Wat moet je spuiten en wanneer heb je een echo?

Super balen Peacefull :(
pi_173762155
Tuurlijk Cocci, er komt een hele hoop op je af he dan. :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173762368
Cygne

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173762390
Cygne. Geldt voor jou nu weer 3 pogingen? En vanaf wanneer zouden jullie eventueel weer willen starten?
pi_173762771
Mrs wat tof dat je nog in de race bent!
ik spuit menopur. Volgende week do echo.

Cygne welkom! Leuk! Gaan jullie het samen proberen zonder medische hulp?
pi_173762810
Mrs.Peel, we gaan eerst weer zelf proberen. Al vinden we dat wel spannend. Geen idee óf het nog zelf lukt en of het blijft plakken is een tweede.

Cocci, Medisch traject willen we pas op zn vroegst mid 2018 weer in. Krijgen inderdaad ook weer 3 pogingen.
pi_173762850
Wat spannend om het zelf te proberen. Veel succes en geluk gewenst.
Hoe oud is M nu?
pi_173762916
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:35 schreef Arja het volgende:
Wat spannend om het zelf te proberen. Veel succes en geluk gewenst.
Hoe oud is M nu?
6 maanden vandaag. :o
pi_173763186
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:36 schreef Cygne het volgende:

[..]

6 maanden vandaag. :o
Wha time flies :o
pi_173763575
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:49 schreef Arja het volgende:

[..]

Wha time flies :o
Lijkt gisteren dat ik hier uitzwaaide.
pi_173764063
En wij massaal gingen jompelen, Cygne *O*


Zo'n prikinstructie he. Moet je dan ook proefprikken op jezelf?
pi_173764118
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 23:27 schreef coccinelle het volgende:
En wij massaal gingen jompelen, Cygne *O*


Zo'n prikinstructie he. Moet je dan ook proefprikken op jezelf?
Ja, ik lees dat nog regelmatig terug.😍

Prikinstructie: Ik moest inderdaad op mezelf oefenen. Doodeng vond ik dat, maar achteraf ook wel blij om.
pi_173764313
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 23:27 schreef coccinelle het volgende:
En wij massaal gingen jompelen, Cygne *O*


Zo'n prikinstructie he. Moet je dan ook proefprikken op jezelf?
Ik op een balletje.

Zelf prikken is even een drempel over maar vooral niet over nadenken en gewoon doen en niet voorzichtig en langzaam. Gewoon er in 1 keer in jassen zonder met je ogen te knipperen
pi_173764387
Ik prik bijna dagelijks bij een anderen (ok... bloedafname), maar bij mezelf is het wel even een dingetje oO<
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 23:46:00 #289
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173764402
Bedankt voor de uitleg kahlie, altijd weer leerzaam om hier te lezen ^O^ Spannend hoor om eindelijk echt te gaan beginnen! En wat leuk dat je gaat trouwen ^)

Arja weer begonnen! Ik ga keihard voor je duimen :* gek hè om er opeens weer zo midden in te zitten?

Cocci tuurlijk mag je nog meeposten :* wat een rollercoaster zeg! De laatste keer ging het precies zo bij ons. Afspraak en diezelfde dag nog mocht ik aan de pil :o ik hoop dat deze ronde bij jou net zo voorspoedig verloopt als bij mij!

Ik heb provera meegekregen om na mijn vakantie in te nemen zodat we kunnen gaan voor de terugplaatsing van de cryo. Ik verwacht daarvoor ook nog zelf ongesteld te worden maar in het ergste geval kan ik het dan zelf opwekken :D tussendoor provera innemen zie ik niet zo zitten, word er altijd nog extremer ongesteld van dan ik al ben :X

Mrs Peel toch nog in de race *O* Ik ga duimen dat die ene ook nog mooi mee gaat groeien! Wat is voor jullie de ondergrens qua follikels voor een punctie?

Cygne O+ Ik wist het natuurlijk al maar nu dan echt officieel! Ik vind het maar knap dat je het na alle ellende toch weer aandurft om het zelf te proberen! Ik hoop echt dat het deze keer gewoon voorspoedig gaat. Waarom wil je eigenlijk wachten tot mid 2018 om medisch te worden?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 23:50:39 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173764473
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 23:27 schreef coccinelle het volgende:
En wij massaal gingen jompelen, Cygne *O*


Zo'n prikinstructie he. Moet je dan ook proefprikken op jezelf?
Ik moest het inderdaad op mezelf oefenen :Y wat ga je precies spuiten? Decapeptyl is wel een dingetje omdat je het echt in moet spuiten. Maar het went snel :* tip van flip: warm het eerst even op (bijvoorbeeld tussen je borsten), dan is het niet zo pijnlijk.

Gonal F stelt echt niets voor :D superdun naaldje en omdat je de pen indrukt voel je de vloeistof niet naar binnen gaan. Het kan wel wat zeurderig aanvoelen daarna.

Pregnyl vind ik zelf de heftigste, die heeft wel echt een dikke naald. Ik maak hier altijd een momentje van waarbij mijn man me vasthoudt, dat geeft wat rust. Hij heeft de pregnyl ook een keer bij me gezet O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173764543
MaJo, eigenlijk omdat we nog even niet toe zijn aan het ziekenhuis traject. Nog even ongecompliceerd genieten van m.
pi_173764567
Decapeptyl, menopur en pregnyl :)
Morgen kan ik de menopur nog ophalen bij de apotheek en een spuit en naalden voor de pregnyl. Dat waren ze vergeten kwam ik thuis achter. Gelukkig nu en niet op de avond dat ik pregnyl moet zetten.

Ik vraag mij best wel af waarom ze bij mij gaan voor menopur i.p.v. gonal wat eerst de bedoeling was. Morgen maar even vragen
pi_173764598
Ik krijg nooit pregnyl, altijd ovitrelle en dat is easy peasy
pi_173764700
Ik vond vooral dat mengen van pregnyl zo'n gedoe.

Cocci, decapeptyl is wel fijn om eerst wat op te warmen zoals MaJo zegt. Het kan ook wel prettig zijn om de te prikken plek te koelen.
pi_173764873
Peace wat klote dat deze poging afgebroken moet worden. :( Ik duim voor de volgende ronde!!

Heel veel succes voor Arja en Cygne met het traject voor nummer 3! *O*
Dit, dat, alles.
  Moderator donderdag 14 september 2017 @ 00:51:01 #296
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173765028
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 00:27 schreef Philomijn het volgende:
Peace wat klote dat deze poging afgebroken moet worden. :( Ik duim voor de volgende ronde!!

Heel veel succes voor Arja en Cygne met het traject voor nummer 3! *O*
Weet jij iets wat wij niet weten? :o
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173765088
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 00:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Weet jij iets wat wij niet weten? :o
Dat wat jij dacht dat een hond was, je weet wel die ene met dezelfde krullen als mijn man, dat is eigenlijk geen hond. :o
pi_173765898
Damn ik dacht dat ik het nog geëdit had :')
Dit, dat, alles.
  Moderator donderdag 14 september 2017 @ 08:37:20 #299
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173766280
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 01:03 schreef Cygne het volgende:

[..]

Dat wat jij dacht dat een hond was, je weet wel die ene met dezelfde krullen als mijn man, dat is eigenlijk geen hond. :o
Ik had al mijn vermoedens, hij lijkt teveel op je man! Wat leuk O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173766300
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:10 schreef coccinelle het volgende:

Alvast heel veel succes voor morgen gewenst, Kirb! Hoelaat mag je?
Dankjewel O+. We zijn om 15u10 aan de beurt. Ben zo benieuwd of er iets uit de onderzoeken is gekomen.

Fijn dat je gauw mag gaan starten! En Arja en Cygne ook veel succes!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')