abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173734814
registreer om deze reclame te verbergen
Meiden, zullen we er samen voor zorgen dat iedereen met vruchtbaarheidsproblemen zich welkom voelt in dit topic om haar gevoelens te uiten en steun te krijgen? Mijn tenen krommen een beetje van al het bovenstaand. En accentverschillen en nuances zijn via tekst op internet zo moeilijk over te brengen. Ieder verdriet, hoop en toekomstbeeld mag er zijn. Het aanpassen van je toekomstbeeld doet gewoon pijn, Heel erg pijn. En dat heeft tijd nodig. Laten wij er nou voor zorgen dat we dit samen kunnen delen.

Wat ik nog wel ff kwijt wil: budda het zou je sieren als je hier ook eens kwam om mee te leven en een hart onder de riem te steken. Niet om alleen maar je mening te verkondigen. Je komt als een olifant in een hormonenkast rond stampen. Niet tof.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peacefulll op 12-09-2017 18:37:26 ]
pi_173735550
Eens met peacefulll. Dit was altijd zo'n veilig topic juist.
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:11:08 #228
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173735589
je doet je naam eer aan Peace.. ;)

en idd.. Cocci heeft haar post aangepast nadat wolken postte.. in mijn quote staat de originele post (ik ben veel te lui om delen van posts weg te halen.. :P )

Anyway.. ik vind het echt oprecht heel vervelend voor je Cocci.. dat je je door deze posts verdrietig voelt.. hopelijk begrijp je dat iig van mijn kant mijn spoiler absoluut niet is om je aan te vallen of om jouw gevoel te bagitaliseren.. :* het is vooral het uiten van mijn gevoel.. wat ik hopelijk ook mag uiten..
pi_173735623
En Cocci wtf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 23:28:36 #230
7566 crew  MaJo
Kalten Polar Br
pi_173744115
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:32 schreef Peacefulll het volgende:
Meiden, zullen we er samen voor zorgen dat iedereen met vruchtbaarheidsproblemen zich welkom voelt in dit topic om haar gevoelens te uiten en steun te krijgen? Mijn tenen krommen een beetje van al het bovenstaand. En accentverschillen en nuances zijn via tekst op internet zo moeilijk over te brengen. Ieder verdriet, hoop en toekomstbeeld mag er zijn. Het aanpassen van je toekomstbeeld doet gewoon pijn, Heel erg pijn. En dat heeft tijd nodig. Laten wij er nou voor zorgen dat we dit samen kunnen delen.

Wat ik nog wel ff kwijt wil: budda het zou je sieren als je hier ook eens kwam om mee te leven en een hart onder de riem te steken. Niet om alleen maar je mening te verkondigen. Je komt als een olifant in een hormonenkast rond stampen. Niet tof.
Ik sluit me hierbij aan :Y We hebben een respectvolle discussie en budda die op deze manier iemand uit het niets terecht komt wijzen draagt daar niet aan bij :N

Ik vind het fijne van dit topic juist dat iedereen haar gevoelens kan delen zonder veroordeeld te worden. Tuurlijk steken bepaalde opmerkingen bij anderen en omgekeerd maar niets zou taboe moeten zijn. Mits respectvol naar elkaar.

Wolken strooit naar mijn mening helemaal geen zout in de wonden, ze zegt alleen hoe het voor HAAR voelt. En daar sluit ik me bij aan. Het is geen wedstrijd van wie het het zwaarst heeft maar er komen wel andere emoties en angsten bij kijken als je nog geen kind hebt tegenover de vrouwen die dat wel hebben. Dit zegt niks over hoe groot de wens voor een tweede is en welke emoties en angsten daar weer mee gepaard gaan.
28 sept - 20 okt: Seattle / Mount Rainier / Glacier NP / Yellowstone / Grand Teton / Portland / Olympci NP / Seattle
  woensdag 13 september 2017 @ 02:08:41 #231
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173744998
Ik was mij er niet van bewust dat jullie een priv discussie hadden met het kliekje. Als je geen inmenging wil moet je het misschien niet online openbaar bespreken.

Ik zeg ook alleen hoe het op MIJ overkomt.
pi_173745302
:* voor alle dames hier
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 11:00:29 #233
7566 crew  MaJo
Kalten Polar Br
pi_173748017
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:08 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik was mij er niet van bewust dat jullie een priv discussie hadden met het kliekje. Als je geen inmenging wil moet je het misschien niet online openbaar bespreken.

Wat is de relevantie ervan hoe het op jou overkomt? Dit topic is speciaal voor vrouwen waarbij zwanger worden niet makkelijk gaat. Een veilige plek waar we met elkaar daarover kunnen praten. Ik snap niet wat jij hier opeens komt doen en waarom jij je mengt in de discussie.
28 sept - 20 okt: Seattle / Mount Rainier / Glacier NP / Yellowstone / Grand Teton / Portland / Olympci NP / Seattle
pi_173749825
met het risico dat ik nu ook gelyncht wordt omdat ik niet (meer) in dit topic "hoor"

door dat soort opmerkingen maak je wel een 2 deling in het topic. "ja maar jij hebt al een kind dus dat is anders" waardoor het voor sommige mensen geen veilige plek meer is.

Cocci komt hier haar hart luchten over hoe bepaalde opmerkingen op haar overkomen en de reacties van haar (schoon)familie. vervolgens krijgt ze van enkelen hier precies hetzelfde te horen. is dat de basis van een veilig topic?
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 12:59:38 #235
7566 crew  MaJo
Kalten Polar Br
pi_173750031
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:48 schreef Elleska het volgende:
met het risico dat ik nu ook gelyncht wordt omdat ik niet (meer) in dit topic "hoor"

door dat soort opmerkingen maak je wel een 2 deling in het topic. "ja maar jij hebt al een kind dus dat is anders" waardoor het voor sommige mensen geen veilige plek meer is.

Cocci komt hier haar hart luchten over hoe bepaalde opmerkingen op haar overkomen en de reacties van haar (schoon)familie. vervolgens krijgt ze van enkelen hier precies hetzelfde te horen. is dat de basis van een veilig topic?
We mogen het toch wel gewoon met elkaar oneens zijn? Mijn "probleem" zit hem erin dat mensen van buiten opeens zich hiermee gaan bemoeien terwijl we juist een respectvol gesprek met elkaar hebben.

Bovendien vind ik nogal een verschil zitten tussen de schoonouders van cocci die haar geen tweede gunnen en de mensen hier die zeggen dat het wel anders is als je al een kind hebt ten opzichte van nog geen kind. Volgens mij is er niemand hier die Cocci geen tweede gunt.

Ik heb heel veel begrip voor Cocci haar pijn en hoop ook echt dat haar wens in vervulling gaat. Dat staat los van mijn eigen gevoel en angst dat ik misschien wel nooit een kindje krijg. Ik vind het alleen wel anders als je al een kind hebt ja. Zoals ik hierboven al omschrijf is het niet erger maar gewoon anders. Ik denk dat de mensen die al een kind hebben dat ook best begrijpen.
pi_173750197
Waarom zou het anders zijn, MaJo? Denk je dat ik bij iedere negatieve test zit te juichen omdat ik al een kind heb i.p.v. hartsverscheurend zit te huilen omdat het weer mislukt is? Pijn = pijn.
Ik hoop van harte dat jullie allemaal mogen voelen wat ik nu voel.* Dan begrijp je tenminste dat de pijn, emoties en angst precies hetzelfde is omdat het om 1 ding gaat; je kinderwens.

* Dan hebben jullie in ieder geval 1 kind. Hopelijk lukt de volgende wel spontaan uiteraard.

Dat je het zelf anders verwacht, maakt het dat het niet als feit moet worden gebracht dat het 'anders' is, want dat is het dus NIET.

Nee de veiligheid voel ik hier niet meer nee. Ik voel me best wel buitengesloten sinds deze discussie :{
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 13:15:41 #237
7566 crew  MaJo
Kalten Polar Br
pi_173750344
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:08 schreef coccinelle het volgende:
Waarom zou het anders zijn, MaJo? Denk je dat ik bij iedere negatieve test zit te juichen omdat ik al een kind heb i.p.v. hartsverscheurend zit te huilen omdat het weer mislukt is? Pijn = pijn.
Ik hoop van harte dat jullie allemaal mogen voelen wat ik nu voel.* Dan begrijp je tenminste dat de pijn, emoties en angst precies hetzelfde is omdat het om 1 ding gaat; je kinderwens.

* Dan hebben jullie in ieder geval 1 kind. Hopelijk lukt de volgende wel spontaan uiteraard.

Dat je het zelf anders verwacht, maakt het dat het niet als feit moet worden gebracht dat het 'anders' is, want dat is het dus NIET.

Nee de veiligheid voel ik hier niet meer nee. Ik voel me best wel buitengesloten sinds deze discussie :{
Je trekt het echt compleet uit z'n verband -O- Tuurlijk denk ik niet dat je zit te juichen, hoe kom je daar nu weer op :? Je reageert echt totaal niet op wat ik zeg...

Het verschil: ik heb nog nooit een positieve test gehad, ik zou geen flauw idee hebben hoe dat voelt. Een kindje in mijn buik, een kindje aan mijn borst. Die angst dat ik dat misschien nooit zal meemaken. Dat is toch anders dan als je dat al wel meegemaakt hebt? Ik snap niet waarom je dat niet kan erkennen.

Dat doet niets af aan jouw pijn en verdriet nu, want die snap ik juist heel goed. Dat jij je niet meer veilig voelt hier vind ik erg jammer want er is altijd met ontzettend veel begrip en medeleven op je gereageerd.

Edit: dat je een ander dit verdriet gunt vind ik echt ontzettend ongepast -O-

[ Bericht 2% gewijzigd door MaJo op 13-09-2017 13:21:48 ]
pi_173750517
Ieder verdriet is even groot. Of je nou wacht op een eerste twee streepjes of op een tweede, derde, vierde twee streepjes.

Maar aan het einde van de rit, als je een jaar of 45/50 bent dan is geen kind erger dan maar 1 kind.
pi_173750546
Ik ben moeder van 2 en dat is iets wat ik jullie allemaal gun vanuit de grond van mijn hart, MAAR ik vind de zwangerschap van nr 1 wel degelijk anders dan nummer 2,
Bij dochterlief wist ik uberhaupt niet of mijn lijf dat zwanger raken snapte en of er ooit een kindje zou komen die mij mama zou maken, Bij James was ik al mama, en die wens voor nummer 2 was intens, misschien wel groter dan bij saar omdat ik nu wist.wat het is om mama te zijn, maar ik wist ook dat ik zwanger kon raken (al zegt dat niet alles) maar daarboven op was ik nu al mama en zou ik niet meer hoeven afvragen of ik kindloos zou blijven of niet.

Maakt dat dan dat iedereen mag zeggen,joh je hebt er al 1 dus maak je niet druk? NEE absoluut niet, de wens voor een 2e 3e 80e kind kan net zo intens zijn als de 1e maar het gehele plaatje is wel anders!!
Gm vind ik echt zon lieve mama O+ . Zo 1 waar alle kindjes soms jaloers op zijn dat ze hun mama niet is.
S. 2014
J. 2016
pi_173750549
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:08 schreef coccinelle het volgende:

Ik vind het rottig om te lezen dat je je buitengesloten voelt. Ik zie bij mijn zus hoe heftig verdrietig de kinderwens voor een tweede is. Zij gaan echt heel ver om voor die tweede te gaan, terwijl de kansen heel laag liggen.

Ook zij krijgt vaak te horen: "Wees blij met wat je al hebt", alsof ze min of meer niet genoeg van haar huidige kind houdt ofzo. Er zit verdriet dat de tweede misschien nooit komt, dat het leeftijdsverschil tussen 1 en een mogelijke tweede steeds groter wordt, dat het zwaar is voor de eerste dat dit traject loopt, dat het zwaar is voor het gezin dat dit traject loopt...

Een van de redenen dat ze zo graag een tweede wil is ook omdat wij uit een gezin komen met 3 kinderen, wij elkaar steunen en zij dat haar kind ook zo gunt. Haar kind vraagt ook regelmatig of er 'een baby komt' en wil ook grote zus zijn. Dat is heel pijnlijk, zeker omdat de 'angst je kind tekort te doen' voor elke ouder heel heftig is.

Ik zeg altijd maar: "Je hebt een onwijs leuke gekregen, dus niet gek dat je er nog eentje wil". Ook al is er bij mij verdriet dat ik nog steeds niet kan beginnen...

Gelukkig wel klein lichtpuntje voor mij, mijn AMH is van 3 naar 2,56 gezakt in 5! jaar, dus ik zit nog steeds aan de hoog vruchtbare kant met mijn 35... dat geeft iets rust).
pi_173750612
Jongens hier kunnen gewoon met zijn allen niet over oordelen? Hoe iets voelt is zo ontzettend persoonlijk. Ik vind het heel fijn dat Arja het gevoel heeft dat het minder pijn doet dan bij de wens voor een eerste. Ik vind het verschrikkelijk voor cocci dat het bij haar nog veel meer pijn doet.

Stop toch eens met dat te vergelijken, waar is dat nou voor nodig? Wat maakt het nou uit of het "anders" is?

Ik hoop ontzettend dat ieders wens hier uit mag komen, wat die wens ook is.
pi_173750697
Kahlie dat is zeker goed nieuws, het gevoel van tijd hebben
pi_173750720
Misschien helpt het voor het wederzijdse begrip om de pijn vanwege het wachten op een (eerste/tweede/zoveelste) kindje los te zien van de angst om nooit moeder te worden? :@ Dat kan naast elkaar bestaan en het ontbreken van de angst vlakt de pijn niet uit.
pi_173750744
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:15 schreef MaJo het volgende:

Edit: dat je een ander dit verdriet gunt vind ik echt ontzettend ongepast -O-
ze gunt je een kindje ;)

de opmerking "jij hebt al een kind" is nogal bagatelliserend.
De ene vind het traject voor een 2e minder heftig omdat ze al moeder zijn maar ik maak het ook van dichtbij mee dat het hele traject naar een 2e net zo heftig kan zijn.
ja, die angst om geen moeder te worden is weg maar er kunnen allemaal andere angsten voor in de plaats komen. leed en leed valt niet te vergelijken.
pi_173751078
Haal mij maar uit de OP. Ben er wel een beetje klaar mee.

Natuurlijk gun ik iedereen een kindje en niet het verdriet wat erbij gepaard gaat. Maar een stukje inlevingsvermogen in mijn situatie is ook wel op z'n plaats, en dat is er niet tot nauwelijks. Maar besef je heel goed dat ook ik in jouw positie heb gestaan. Dus dat ik ook weet hoe dat voelt.

Nou in ieder geval. Doei
pi_173751118
Cocci, ik zie hier 20 uiterst begripvolle reacties en 2 die misschien als minder begripvol kunnen voelen. Blijf gewoon hier posten, echt! :*
disclaimer
pi_173751401
Zo ik ga me even dwars gedragen in deze discussie....

Bij mij is het juist omgedraaid en bij mijn vrouw ook. Ik vind de onzekerheid en de pijn veel rauwer dan voor we B hadden. Omdat we A. hem zo enorm een broertje of zusje gunnen B. we hem niet als enigskind willen laten opgroeien C. het leeftijdsverschil steeds groter wordt tussen B en een hopelijk 2e kindje.

Bij ons is de situatie ook nog eens zo dat als we IUI en IVF hebben doorlopen het ook echt klaar is. De kans op een spontane zwangerschap is bij ons 0,0 als 2 vrouwen zijnde. Dat zet enorm veel druk op de pogingen.

Waarom is de pijn nu nog heftiger? Omdat we echt heel graag een kindje wilde, maar we wilden niet 1 kindje. We wilden er 2 of mijn vrouw wil er zelfs 4. Ik kan het niet precies onder woorden brengen en hoop er niemand mee te kwetsen maar ons leven zonder kind was prima, was fijn. We hadden vrijheid, reisden enorm veel, gingen vaak uit eten, liepen feesten af etc etc. Dat leven hebben we zonder 1 traan opgegeven voor B en daar geen seconde spijt om gehad. Ons leven is veranderd, enorm veranderd. Maar die hebben we aangepast vanwege onze wens op een groot gezin.

Bij ons persoonlijk is de pijn nu lastiger omdat we ons ook nog eens schuldig voelen tegenover B. Zo schuldig dat ie vreselijk verwend wordt.

Pijn is pijn, er is geen wedstrijd voor of graadmeter voor. Tranen zijn tranen en een wens is een wens. Als dat nooit uitkomt is dat vreselijk. Ik hoop gewoon dat iedereen hier het gezin krijgt waar zo vurig op gehoopt wordt.
pi_173751588
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 02:08 schreef Budabuddumbam het volgende:

Jij spreekt iemand aan en ik spreek jou aan. En nu noem je ons een 'kliekje' en ben je op je teentjes getrapt? :') Zoals ik al zei: kom eens meeleven en kennis delen Als je die hebt. Als je dan een keer je mening komt delen prima. Maar je daagt alleen op als er een (ongezouten) mening op gegeven kan worden..

Anyway ontopic: onze poging is afgeblazen. 4 eitjes die echt te groot wsren. Kuurtje provera mee.
Moet ik nu per se die kuur slikken? Mag ik niet gewoon mijn cyclus afmaken en normaal ongesteld worden? Dan vrijen we voorlopig wel gewoon veilig.

Edit: er waren inmiddels heel veel reacties bij gekomen. Ik wil me hier verder niet meer in mengen. Ik hoop en wens dat iedereen in dit heftige traject de veiligheid voelt om haar emoties, vragen en onzekerheden te uiten :*
  woensdag 13 september 2017 @ 14:28:30 #249
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173751631
wow!
een enorme discussie door iets wat begint onder een spoiler..

Waarin ik beken dat ik jaloers kan zijn op iemand die al een kind heeft..
Waarna volgt dat er wel een verschil is in de molen die doorlopen wordt voor een eerste of een tweede. en waarna er JUIST door de mensen die voor een tweede gaan idd aangegeven wordt dat het anders is.. juist omdat je weet wat er is en je dat aan wil vullen tov het moeder willen worden en de onzekerheid of dat ooit gaat lukken..

Ik begrijp absoluut niet waar de "vijandigheid" vandaan komt in dit topique.. ik begrijp ook niet waarom Cocci nu zo enorm gekwetst is.. want er is nooit tegen haar gezegd dat ze niet moet zeuren oid.. alleen dat er een verschil is in het beleven van de molen voor de eerste of de tweede.. iets wat ze zelf beaamt ?!? ik vind het wel verdrietig dat ze zich zo enorm aangesproken voelt dat het blijkbaar nodig is om uit dit topique weg te gaan.. er zijn immers meerdere users op dit moment in het topique die bezig zijn voor die zo gewilde 2e..

Ik begrijp er werkelijk waar geen drol van..
  woensdag 13 september 2017 @ 14:30:55 #250
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_173751667
Balen van de poging Peace!
je wil niet zelf een 4 -ling bouwen? ;)

ik heb verder geen ervaring met provera dus daar kan ik je niet mee helpen vrees ik..
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')