abonnement Unibet Coolblue
pi_173344767
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat speelt natuurlijk wel erg mee. Net als de sociaal-economische positie. Als het je financieel en maatschappelijk een beetje aardig vergaat is de noodzaak voor zoveel woede en verbittering ook niet zo aanwezig.
Zeg je nou dat TS nogal veel vrije tijd heeft?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_173344817
quote:
15s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zeg je nou dat TS nogal veel vrije tijd heeft?
Nee maar als je een zinvolle dagbesteding hebt en een actief sociaal leven is de kans dat je zo intens buitenlanders haat wel erg klein.
pi_173344829
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:09 schreef wise het volgende:
weer zo'n navieve blonde meid die denkt wereldverbeteraar te zijn :') :|W
Waar komt die vrouwenhaat bij veel van die gefrustreerde typetjes hier toch vandaan?
pi_173344869
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar komt die vrouwenhaat bij veel van die gefrustreerde typetjes hier toch vandaan?
Hetzelfde als wat ik hierboven al zei; ze worden geconfronteerd met iets geks, nieuws en schieten gelijk in paniek.
De wat meer ervaren en ontwikkelde medemens kent het verschijnsel uit de literatuur en stapt er op af.
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 16:21:56 #55
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_173344878
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:53 schreef HRC2020 het volgende:
Limburgers, dat is pas kutvolk
Eens, maar het is lekker om kut te zijn als de rest van de wereld lullig doet.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 16:23:42 #56
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_173344905
Verder inderdaad kutvolk die islams en iedereen die medeplichtig is aan het islammedekutvolk zijn.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:26:35 #57
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_173344957
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar komt die vrouwenhaat bij veel van die gefrustreerde typetjes hier toch vandaan?
welke vrouwenhaat¿
Ik heb het over het artikel waar toevallig een vrouw in staat. Had net zo goed een vent kunnen zijn. :)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_173344958
Bange kaaskoppen
pi_173345041
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:07 schreef 99.999 het volgende:
Waarom ben je buitenlanders of specifiekers moslims eigenlijk zo hysterisch gaan haten? Wat heeft die verbittering veroorzaakt?
:') Weer zo'n debiel frame. Ook zo'n typische tactiek: duw de criticus in de hoek van "hater", "racist", "rechts-extremist" en dergelijke....

Met de realiteit heeft het allang niks meer te maken. Maar kennelijk heb je dat nodig om je eigen positie in het debat sterker te doen lijken. Liever zelf een soort slachtofferrol aannemen of doen alsof je de enig overgebleven "normale" persoon in dit land bent, dan een serieuze discussie over de problematiek aangaan.

Je zult vast wel van je stoel vallen nu, maar ik haat geen buitenlanders. Ik haat mensen namelijk niet om hun afkomst, huidskleur, geslacht, geaardheid of nationaliteit. Ik haat ook geen moslims; het zal me een rotzorg zijn of mensen gelovig zijn, zolang ze die religie maar niet aan mij opdringen.

Wat ik wél haat, is gedrag. Waaronder ook gedrag van (bepaalde) gelovigen. En wat ik ook haat, is extremisme in al zijn vormen. En dus ook moslim-extremisme. Terroristen, radicale figuren, haatzaaiers, salafisten die onze samenleving hardgrondig haten, noem maar op. In plaats van je obsessie met mij en mijn mening, moet je misschien eens wat kritischer naar genoemde extremisten gaan kijken.
pi_173345057
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat speelt natuurlijk wel erg mee. Net als de sociaal-economische positie. Als het je financieel en maatschappelijk een beetje aardig vergaat is de noodzaak voor zoveel woede en verbittering ook niet zo aanwezig.
Fabeltje. Diverse terroristen hebben een uitstekende sociaal-economische positie; niet zelden hoogopgeleid, goede baan, alles in orde. Toch radicaliseren ze...
pi_173345066
quote:
13s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:26 schreef wise het volgende:

[..]

welke vrouwenhaat¿
Ik heb het over het artikel waar toevallig een vrouw in staat. Had net zo goed een vent kunnen zijn. :)
Dan is je reactie wat vreemd opgesteld. Het leek gebaseerd op een flinke dosis frustratie :).
pi_173345067
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee maar als je een zinvolle dagbesteding hebt en een actief sociaal leven is de kans dat je zo intens buitenlanders haat wel erg klein.
Ik heb én een zinvolle dagbesteding én ik haat geen buitenlanders.
pi_173345068
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:32 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Fabeltje. Diverse terroristen hebben een uitstekende sociaal-economische positie; niet zelden hoogopgeleid, goede baan, alles in orde. Toch radicaliseren ze...
En dat beste TS, is nou werkelijk het beste voorbeeld wat je kunt geven.
pi_173345094
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:32 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Fabeltje. Diverse terroristen hebben een uitstekende sociaal-economische positie; niet zelden hoogopgeleid, goede baan, alles in orde. Toch radicaliseren ze...
De uitzondering bevestigt de regel. Net zoals er vast een paar mensen met een echte baan en een maatschappelijk te vinden die jouw hysterische betogen steunen.
Maar over het algemeen is die combinatie zeer zeldzaam. Er is dan immers veel minder grond en aanleiding om te radicaliseren. Je hebt dan ook veel meer te verliezen.
pi_173345110
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:33 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Ik heb én een zinvolle dagbesteding én ik haat geen buitenlanders.
Oh, zo komt het niet echt over. Maar gefeliciteerd, werd ook wel een keer tijd.

En over dat tweede deel van je post. Dat weet je dan steeds beter te verbergen.
pi_173345211
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De uitzondering bevestigt de regel. Net zoals er vast een paar mensen met een echte baan en een maatschappelijk te vinden die jouw hysterische betogen steunen.
Maar over het algemeen is die combinatie zeer zeldzaam. Er is dan immers veel minder grond en aanleiding om te radicaliseren. Je hebt dan ook veel meer te verliezen.
Ik zie aan je reacties alweer dat je het niveau van persoonlijk bashen niet kunt ontstijgen. Zegt meer over jou dan over mij.

Ik schrijf geen hysterische betogen; ik baseer me op feiten en ik benoem in dit klaagforum iets waaraan ik me erger, namelijk een bepaalde mentaliteit.

Het gemak waarmee je alles schuift op de sociaal-economische positie (wat per definitie betekent dat je de factor islam compleet wegredeneert) is typerend. Als radicalisering dan toch een reden heeft, dan moet het wel de sociaal-economische positie van mensen zijn. Het kan immers niks met de islam en de aard van de islam te maken hebben....

Perfecte manier om een discussie in de kiem te smoren....
pi_173345245
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:36 schreef 99.999 het volgende:
En over dat tweede deel van je post. Dat weet je dan steeds beter te verbergen.
Deze opmerking is puur gebaseerd op jouw persoonlijke frame en het beeld dat je van mij hebt, cq. wenst neer te zetten, dan dat het iets met de realiteit van doen heeft.

Ik verwijs terug naar mijn post van 16:31:47 uur.
pi_173345253
Nu ben ik me er terdege van bewust dat ik mij niet op het stukje internet bevindt waar over het algemeen een fatsoenlijke discussie gevoerd wordt maar ik vind wel dat TS een goed punt maakt. Dat media een, al dan niet terechte, vraag stellen zou geen enkele reden moeten zijn van zo'n over het zadel getilde internet-roeptoeteraar om dan maar gelijk in de hysterie te schieten omdat iemand een vraag stelt en daar een ras bij noemt. Daarmee duw je de discussie meteen al de verkeerde kant op.

Discussieer nou eens op een normale manier, waarom mag die vraag niet gesteld worden? Zeker als het onderbouwd wordt met feiten kan er best gekeken worden naar wat nu de achterliggende reden is. Kun je wel gelijk met je jamaar geouwehoer beginnen, daar wordt niemand beter van en komt er ook geen oplossing van.

Maarja, internet hé. In de anonimiteit is het makkelijk roepen. En als je dan eenmaal bekend bent kun je in de late-night-shows je mening komen verkondigen. En zolang dat bekeken wordt door al die Nederlanders die net als buurvrouw Annie nog steeds elke dag op Facebook de Aldi-misschien-ga-ik-wel-een-cadeaubon-winnen-actie liken, sharen en commenten heb ik er ook niet echt vertrouwen in dat het gaat veranderen.

* bagpiper001 pakt popcorn en leest de discussie lekker mee.
pi_173345293
quote:
16s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:47 schreef bagpiper001 het volgende:
Nu ben ik me er terdege van bewust dat ik mij niet op het stukje internet bevindt waar over het algemeen een fatsoenlijke discussie gevoerd wordt maar ik vind wel dat TS een goed punt maakt. Dat media een, al dan niet terechte, vraag stellen zou geen enkele reden moeten zijn van zo'n over het zadel getilde internet-roeptoeteraar om dan maar gelijk in de hysterie te schieten omdat iemand een vraag stelt en daar een ras bij noemt. Daarmee duw je de discussie meteen al de verkeerde kant op.

Discussieer nou eens op een normale manier, waarom mag die vraag niet gesteld worden? Zeker als het onderbouwd wordt met feiten kan er best gekeken worden naar wat nu de achterliggende reden is. Kun je wel gelijk met je jamaar geouwehoer beginnen, daar wordt niemand beter van en komt er ook geen oplossing van.

Maarja, internet hé. In de anonimiteit is het makkelijk roepen. En als je dan eenmaal bekend bent kun je in de late-night-shows je mening komen verkondigen. En zolang dat bekeken wordt door al die Nederlanders die net als buurvrouw Annie nog steeds elke dag op Facebook de Aldi-misschien-ga-ik-wel-een-cadeaubon-winnen-actie liken, sharen en commenten heb ik er ook niet echt vertrouwen in dat het gaat veranderen.

* bagpiper001 pakt popcorn en leest de discussie lekker mee.
Goede post ^O^
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:51:58 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173345317
quote:
16s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:47 schreef bagpiper001 het volgende:
Nu ben ik me er terdege van bewust dat ik mij niet op het stukje internet bevindt waar over het algemeen een fatsoenlijke discussie gevoerd wordt maar ik vind wel dat TS een goed punt maakt. Dat media een, al dan niet terechte, vraag stellen zou geen enkele reden moeten zijn van zo'n over het zadel getilde internet-roeptoeteraar om dan maar gelijk in de hysterie te schieten omdat iemand een vraag stelt en daar een ras bij noemt. Daarmee duw je de discussie meteen al de verkeerde kant op.

Discussieer nou eens op een normale manier, waarom mag die vraag niet gesteld worden? Zeker als het onderbouwd wordt met feiten kan er best gekeken worden naar wat nu de achterliggende reden is. Kun je wel gelijk met je jamaar geouwehoer beginnen, daar wordt niemand beter van en komt er ook geen oplossing van.

Maarja, internet hé. In de anonimiteit is het makkelijk roepen. En als je dan eenmaal bekend bent kun je in de late-night-shows je mening komen verkondigen. En zolang dat bekeken wordt door al die Nederlanders die net als buurvrouw Annie nog steeds elke dag op Facebook de Aldi-misschien-ga-ik-wel-een-cadeaubon-winnen-actie liken, sharen en commenten heb ik er ook niet echt vertrouwen in dat het gaat veranderen.

* bagpiper001 pakt popcorn en leest de discussie lekker mee.
Het punt is nu juist dat die vraag de afgelopen 15 à 20 jaar zo ongeveer non-stop is gesteld. Als je nu nog durft te beweren dat er nauwelijks over Marokkanen als probleemgroep wordt gediscussieerd dan heb je óf onder een steen geleefd óf je springt wat liberaal met de waarheid om.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173345390
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:51 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het punt is nu juist dat die vraag de afgelopen 15 jaar zo ongeveer non-stop is gesteld. Als je nu nog durft te beweren dat er nauwelijks over Marokkanen als probleemgroep wordt gediscussieerd dan heb je óf onder een steen geleefd óf je springt wat liberaal met de waarheid om.
Jep, eensch, alleen er wordt niets mee gedaan, omdat dan zo'n internetheld weer op de bres springt. Dus om nou te stellen dat het een fatsoenlijke discussie is die gevoerd wordt? Nee, vind ik in ieder geval van niet. Het is met name eenrichtingsverkeer. Beetje Wilders-tactiek: Hard roepen dat er iets mis is, discussies aangaan en niet met een oplossing komen en voordat je het weet zit er alweer iemand klaar om de hele discussie teniet te doen met een of andere loze opmerking van discriminatie of racisme.

Waarmee ik overigens wel wil aangeven dat, voordat er iemand op de man gaat:
1. Ik geen Wilders-aanhanger ben, ik ben het eens met de problemen die hij aankaart, alleen niet met de oplossingen die hij biedt (voor zover het al oplossingen zijn).
2. Ik dondersgoed weet dat discriminatie en racisme een probleem zijn alleen zul je toch ergens een keer je onderzoek moeten omzetten in acties. Daar hebben we niet voor niets journalistiek voor, de feiten liggen op tafel, doe er wat mee.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:58:34 #72
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173345421
Ok.. dus het punt is meer dat er geen actie wordt ondernomen en alleen oeverloos geluld.

Nou, laat ik dan de spreekwoordelijke knuppel maar in het hoenderhok gooien: Welke acties hadden we zoal willen zien dan, ipv al dat gebabbel dat toch nergens toe leidt?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Forum Admin woensdag 23 augustus 2017 @ 17:04:14 #73
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_173345509
Ah goed om te zien dat dit topic zelfvervullend is en er een aantal goed in de reflex schieten.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_173346018
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:58 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Ja ik val op donkere dames, ja dan krijg ik mokka kinderen. Politiek correct heb ik nog steeds schijt aan. Maar meestal zijn dat soort mensen wel mensen die een donkere partner hebben
Meestal weten mensen die een donkere partner hebben dat het ook gewoon normale mensen zijn. Daarom is het vaak lastig combineren met jouw verneukte wereldbeeld.

Een zichzelf respecterende donkere dame zal dan ook ofwel niks van jou moeten hebben, ofwel je eruit flikkeren, wanneer ze meer over je te weten komt. Al zou het me niet verbazen dat je hier een grote mond hebt, maar in het echt een mak lammetje bent, dat uiteindelijk vooral onder haar donkere duim zal bivakkeren.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:03 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Weet je: dat is niet eens relevant. Al besteedden alle media in Nederland er dagelijks uitvoerig aandacht aan, dan nog bleef de klacht in de OP overeind. Het gaat me namelijk om de mentaliteit die in de OP staat omschreven.

Verder zie je bepaalde media steeds krampachtig proberen om het woord "islam" zo veel mogelijk te vermijden in de berichtgeving rondom de zoveelste islamitische terreuraanslag.

Wat het AD doet - en andere media ook, als ze hun werk goed doen - is zich afvragen hoe het komt dat Marokkanen steeds weer zijn oververtegenwoordigd in de foute lijstjes. Waarom zo veel van die jongeren compleet ontsporen en/of radicaliseren. Waarom ze niet alleen 'toonaangevend' zijn in criminaliteit, overlast en dergelijke, maar ook in terroristische aanslagen.

Het is meer dan relevant om die vragen te stellen; om de oorzaken bloot te leggen en deze te bestrijden. Het gaat letterlijk om grote aantallen mensenlevens. Een krant als het AD doet dus zijn journalistieke / maatschappelijke plicht door dit onderwerp te belichten. En de hysterische reactie van die vrouw op Twitter is precies het tegenovergestelde: uit idealisme of domme naïviteit wegkijken voor de echte problemen.
Je hebt het artikel zelf niet eens gelezen duidelijk. Met je kritisch nadenken. :')
pi_173347127
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:51 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het punt is nu juist dat die vraag de afgelopen 15 à 20 jaar zo ongeveer non-stop is gesteld. Als je nu nog durft te beweren dat er nauwelijks over Marokkanen als probleemgroep wordt gediscussieerd dan heb je óf onder een steen geleefd óf je springt wat liberaal met de waarheid om.
Volgens mij is het probleem dat er wel over is gepraat, maar niet echt grondig is gediscussieerd, doorgevraagd en geanalyseerd. Als de discussie steeds wordt afgekapt met fabeltjes over "sociaal-economische positie", om het maar niet over de (radicale) islam te hoeven hebben en als de reflex steeds "er is nu wel genoeg over gepraat" is, dan kom je geen steek verder.

En bovendien: een vraag stellen is niet genoeg. Het is ook eens tijd voor concrete daden. Dan ben ik maar weer de rechts-extremist, neo-nazi, fascist of wat dan ook, maar we zullen toch eens een keer moeten gaan afrekenen met de radicale islam. Het kan niet zo zijn dat we nog eens decennialang lijdzaam gaan toezien hoe de integratie faalt, terwijl de migratie onverminderd hoog blijft. Dat we lijdzaam toezien hoe jongeren radicaliseren, dat haatzaaiers / extremisten geen strobreed in de weg wordt gelegd en dat links-extremisten elke vorm van discussie hierover in de kiem proberen te smoren.

Het kan niet, omdat er simpelweg honderden mensenlevens op het spel staan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')