abonnement Unibet Coolblue
pi_173340727
Inmiddels is er erg veel ophef ontstaan over een krantenkop in het AD.



'Weer Marokkanen! Toeval?' Er wordt beweerd dat bijna de helft van de aanslagplegers in Europa van Marokkaanse afkomst is en dat dit iets te maken heeft met de 'drugsas' die loopt van Marokko tot België.

De ophef gaat over de kop. Niet per se over de inhoud van het bijgaande artikel, lijkt het.

De inhoud van het bijgaande artikel is dit:

quote:
Bijna de helft van de jihadisten die aanslagen in Europa plegen hebben wortels in Marokko

Anderen hebben ouders die overwegend afkomstig zijn uit andere Noord-Afrikaanse landen, zoals Algerije. Waarom keren juist zij zich toch tot de radicale islam?

In het Spaanse dorpje Ripoll zochten Marokkaanse immigranten een beter leven. Ze vonden het, tot de aanslag in Barcelona alles op zijn kop zette. Waar plezier was, is nu verdriet en dood. Ripoll is plots de plek waar terroristen werden geboren. Net zoals Brussel, Parijs ook. En het zijn opvallend vaak Marokkanen, die de wapens oppakken.

,,Je ziet dat er echt wel wat aan de hand is in de Marokkaanse gemeenschap,’’ zegt hoogleraar Edwin Bakker. Op zijn faculteit wordt een database bijgehouden, waarin de namen van zo veel mogelijk Nederlandse jihadisten zijn achterhaald en geregistreerd. ,,In Europa is alleen het Verenigd Koninkrijk een uitzondering, daar zie je uitreizigers met een Pakistaanse of Nigeriaanse migratieachtergrond. Maar kijk ook naar Frankrijk, Spanje, België – verder in Europa zie je: het aantal uitreizigers met een Marokkaanse achtergrond is veruit in de meerderheid.’’

Lange arm van Erdogan
Maar waarom juist zij? En omgekeerd: waarom zien Turkse families amper dat hun kinderen aanslagen plegen uit naam van hun Islamitische geloof?

Om met dat laatste te beginnen: je zou kunnen zeggen dat de omstreden lange arm van Erdogan ook zo zijn voordelen heeft. Want het is juist de sociale identiteit die Turken over de hele wereld met elkaar verbindt, zorgt dat ze het gevoel hebben ergens bij te horen. Criminoloog Richard Staring die onderzoek deed naar risico’s op radicalisering onder Turkse Nederlanders: ,Dankzij de oriëntatie van Turkse Nederlanders op elkaar hebben ze hun plek hier gevonden. Ook al hebben ze te maken met uitsluiting en discriminatie, ze lijden niet aan een minderwaardigheidscomplex. Hun zelfbeeld is positief omdat ze zich gewaardeerd voelen in hun eigen groep.’’

Marokkaanse Nederlanders hebben die banden veel minder, aldus Bakker. ,,Het collectief is veel minder sterk. Daardoor kun je gemakkelijker uit de groep breken, zoals Aboutaleb bijvoorbeeld heeft gedaan. Maar tegelijk zie je daardoor meer identiteitsproblemen.’’ Voor Marokkaanse Nederlanders die veel minder een eigen groep hebben waarin ze zich goed voelen, komt uitsluiting en discriminatie misschien wel extra hard aan. Daar werd bijvoorbeeld in de Haagse Schilderswijk slim op ingespeeld. ‘Jullie zullen er hier nooit bijhoren,’ riep het voormalige voetbaltalent en nu radicale moslim Azzedine C. niet voor niets, tijdens een demonstratie in de Schilderwijk. Voor wie zoekt, kan de wereldwijde Islamistische geloofsgemeenschap een thuis worden dat niet gebonden is aan landsgrenzen of een staat.

Dwingend geloof
Turkije daarentegen is bij uitstek een krachtige natie, die altijd in verbinding wil blijven staan met degenen die het land verlaten. Het is ook de regering die actief blijft in de Turkse moskeeën, Turkse imams zijn ambtenaren die worden betaald door de staat. Staring: ,,Turkse Nederlanders ervaren hun geloof als niet zo dwingend, ze kunnen er hun ei kwijt en voelen zich prettig in de bestaande islamitische bewegingen.’’

De Belgische onderzoekster Ilke Adam zegt erover: ,,Marokko heeft geen ministerie voor religie. In combinatie met minder sociale controle heeft dat ruimte voor een meer individuele beleving van het geloof.’’ Dus is het gemakkelijker te keren naar het strenge salafisme, dat door financiering vanuit Saoudi Arabië in moskeeën over de wereld wordt verspreid.

Hoewel een omstreden onderzoek van Motivation in .. nog stelde dat Nederlanders met een Turkse achtergrond religieus geweld massaal zouden goedkeuren en ze zwaar antisemitisch zouden zijn, blijkt inmiddels het tegendeel waar. Kijkend naar de integratie zou je kunnen zeggen dat de samenhang in de Turkse gemeenschap negatief is. Tegelijk zorgt juist die sterke identiteit dat hier geboren Turken zich veel minder keren tegen het Europa waar ze werden geboren zijn, door de radicale Islam te omarmen. Staring: ,,Gebeurt dat toch, dan wordt er niet zo maar openlijk over gesproken,’’ zegt Staring. ,,Dat wordt over het algemeen echt als een schande gezien.’’

Marokko heeft geen ministerie voor religie. In combinatie met minder sociale controle heeft dat ruimte voor een meer individuele beleving van het geloof

Schande spreken
Moet het zo ook gaan onder Marokkaanse Nederlanders, moeten zij schande spreken van Marokkanen die aanslagen plegen? Ja, zegt Bakker. Alleen moeten zij de vuile was buiten durven te hangen als personen zich met geweld tegen het westen richten. ,,Er moet zelfkritiek geleverd worden, gekeken worden hoe dit kan gebeuren. Is het toeval dat in het aantal uitreizigers Marokkanen oververtegenwoordigd zijn? Dat dat hetzelfde is in de criminaliteit? Ik denk het niet. De steun aan de jihad gebeurt uit naam van de gemeenschap, letterlijk in hun naam, als er Allah Akbar wordt geroepen. De overheid kan daar niets aan doen. Dat moeten de families en leiders van de gemeenschap zelf doen. Zij moeten weerbaar worden.’’

Maar uiteindelijk is het ook een probleem van de Europese landen en niet alleen omdat wij het geweld voelen van de aanslagen. Ilke Adam: ,,Laat duidelijk zijn, als het gaat om de aanslagen in Spanje en Brussel gaat het om home grown terrorism – het is hier gegroeid, niet in Syrië of ergens anders. We hebben te maken met een gefrustreerde tweede generatie, die zich slachtoffer voelt van discriminatie. Zijn zij immigrant of burger? Uiteindelijk moet er meer oog komen voor recht en gelijkheid, zodat ook deze groep uiteindelijk zegt ja, dit is mijn land.’’
Dit artikel vergelijkt situatie Turken en Marokkanen. Turken hebben een sterke nationale identiteit en een ministerie van religie die de boel in de gaten houdt. Marokkanen hebben een identiteit die minder nationalistisch en meer religieus is en ook geen ministerie die de boel in de gaten houdt. Maw de "Lange Arm van Erdogan" heeft wrs toch ook positieve gevolgen.

Komt logisch over dus, vandaar is de ophef in mijn ogen overtrokken. De vraag mag je dus ook stellen.

Wat denken jullie? Stigmatiserend, extreemrechts, opruiend c.q. haatzaaiend deze kop of niet, maar een interessante sociologische kwestie?
I´m back.
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 12:31:48 #2
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_173340769
Terechte kop.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:32:32 #3
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_173340784
Ik ben benieuwd of Israël dit keer weer als zondebok gebruikt wordt zodat de Berbers weer een excuus hebben :')
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:33:35 #4
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_173340803
Belachelijke kop. Waarom zou je zoeken naar overeenkomsten tussen mensen die terroristische aanslag plegen? Nergens voor nodig.
pi_173340837
De pleuris momenteel in Amsterdam met de liegende en bedriegende PVDA kliek, u raadt het al: Marokkanen.
pi_173340850
Is er al opgeroepen alle AD adverteerders te boycotten?
pi_173340857
Wil het AD concurrent worden van de Telegraaf of zo? Absoluut onnodige opruiende kop mij betreft!
Flaming and gaming..
pi_173340865
Hè bah, feiten benoemen dat moeten we niet willen met z'n allen.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:40:55 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173340927
Duidelijk waar de prioriteiten liggen van mevrouw. Een klassiek Jopertje. :Y

Waarschijnlijk vindt ze Wilders en Baudet een grotere bedreiging dan de (radicale) Islam.

Dat vinden ze op die site in ieder geval wel.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173340936
quote:
8s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:36 schreef ProFlamer het volgende:
Wil het AD concurrent worden van de Telegraaf of zo? Absoluut onnodige opruiende kop mij betreft!
Dit een betere kop? In de Limburger:

I´m back.
pi_173340958
Burgers die willen vechten voor het vaderland :



Die zwakke nationale identiteit zie ik dus niet echt.

Ik denk dat het eerder te maken heeft met een zeer laag IQ en ongewenste huwelijken die leiden tot inferieur DNA.
pi_173340971
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:40 schreef thedeedster het volgende:
Duidelijk waar de prioriteiten liggen van mevrouw. Een klassiek Jopertje. :Y

Waarschijnlijk vindt ze Wilders en Baudet een grotere bedreiging dan de (radicale) Islam.

Dat vinden ze op die site in ieder geval wel.
Ach er staat alweer een huiltopic klaar op Joop (nog geen reacties) maar geen woord op die site over die jihadist in dienst genomen door die Marokkaanse radicale gemeenteambtenaar tijdens het graaien in de belastingpot.
pi_173340983
Willen jullie meer of minder van zulke koppen?
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:45:29 #14
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173340996
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit een betere kop? In de Limburger:

[ afbeelding ]
Inhoudelijk: zeer goede vraag.

Het zogenaamde Westen bombardeert dit land namelijk niet. De goedpraters van terrorisme gebruiken dit namelijk altijd als argument.

En Wilders kan niet in elk land zo veel invloed hebben.

Dus wat is het excuus nu?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:47:19 #15
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_173341024
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:45 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dus wat is het excuus nu?
Kolonisatie natuurlijk. Daarom ook aanslagen in Spanje en Frankrijk.
pi_173341028
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:42 schreef Confetti het volgende:
Burgers die willen vechten voor het vaderland :

[ afbeelding ]

Die zwakke nationale identiteit zie ik dus niet echt.

Ik denk dat het eerder te maken heeft met een zeer laag IQ en ongewenste huwelijken die leiden tot inferieur DNA.
Je hebt 'moslims van de vlag' en 'moslims van het boek' hè. Onderscheid dat Doornbos maakte tav moslims in het M-O. Moslims van de vlag zijn dan de Turken voor wie hun nationale identiteit belangrijker is dan hun religie. Moslims van het boek, vaak Arabisch sprekend, voor wie hun religie in feite hun identiteit is.
Op zich kan dit een oorzaak zijn waarom Marokkanen vaker onder de plegers van terroristische aanslagen zitten dan bijv. Turken.
Maar ook weer niet verklaart dit waarom Marokkanen per se vaker voorkomen dan andere moslims van het boek. Er hoort wel nog een tweede verklaring bij.
I´m back.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:47:37 #17
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173341029
Belachelijk suggestieve kop. Sowieso zouden alle koppen die eindigen op een vraagteken verboden moeten worden.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:50:13 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173341070
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Belachelijk suggestieve kop. Sowieso zouden alle koppen die eindigen op een vraagteken verboden moeten worden.
Ja, laten we weer lekker gaan verbieden! ^O^
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173341071
_O- _O-

Tja, altijd als ik bonje heb is het weer zo'n berber met plat achterhoofd.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_173341079
Het artikel zelf is overigens erg genuanceerd en inhoudelijk. Met die VP vliegt het AD echter redelijk uit de bocht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:51:11 #21
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173341087
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:50 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ja, laten we weer lekker gaan verbieden! ^O^
Heb je zo'n hekel aan verbieden dan?
pi_173341106
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
Het artikel zelf is overigens erg genuanceerd en inhoudelijk. Met die VP vliegt het AD echter redelijk uit de bocht.
Juist daarom is de ophef overtrokken. Het artikel draagt een aannemelijke analyse aan.
I´m back.
pi_173341115
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Belachelijk suggestieve kop. Sowieso zouden alle koppen die eindigen op een vraagteken verboden moeten worden.
Aan de ene kan is het niet suggestief, want ze tonen bewijs dat veel aanslagen door marokkanen gedaan worden.

Ze proberen met deze manier meer lezers aan te trekken, meer is het niet.
pi_173341120
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Juist daarom is de ophef overtrokken. Het artikel draagt een aannemelijke analyse aan.
Er wordt bovendien een legitieme vraag gesteld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173341128
Lijkt me een bijzonder legitieme vraag. Alleen idioten en onnozelaars vallen over die kop. Die vraag had al veel eerder gesteld moeten worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:54:20 #26
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173341138
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Heb je zo'n hekel aan verbieden dan?
Ik wel.

Van mij mag iedereen zijn geloof hebben. Mits je anderen er niet mee lastig valt.

Maar struisvogelgedrag is gewoon vragen om problemen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:54:46 #27
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_173341145
De vraag had eigenlijk: Weer moslims. Toeval? moeten zijn. Maar ja, discriminatie he.
pi_173341170
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Lijkt me een bijzonder legitieme vraag. Alleen idioten en onnozelaars vallen over die kop. Die vraag had al veel eerder gesteld moeten worden.
Ja, dat meisje professor van de christelijke kerk annex terreurdeskundige De Greef die vaak bij praatprogramma's zit, heb ik er nog nooit over gehoord idd. Maar de analyse in het artikel is vrij logisch. Moet toch wel leiden tot weer een stukje betere analyse van de radicalisering dan tot nu toe het geval is, lijkt me dan ook.
I´m back.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:56:43 #29
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173341177
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:53 schreef dikke_donder het volgende:

[..]

Aan de ene kan is het niet suggestief, want ze tonen bewijs dat veel aanslagen door marokkanen gedaan worden.

Ze proberen met deze manier meer lezers aan te trekken, meer is het niet.
Door een suggestieve kop.
pi_173341182
Vanavond Najib Amhali die ergens aanschuift bij een praatprogramma?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:57:01 #31
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173341184
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:54 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik wel.

Van mij mag iedereen zijn geloof hebben. Mits je anderen er niet mee lastig valt.

Maar struisvogelgedrag is gewoon vragen om problemen.
Wat heeft dit te maken met struisvogelgedrag?
pi_173341190
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er wordt bovendien een legitieme vraag gesteld.
Maar mag niet op de voorpagina dan? Je stelt dat ze uit de bocht vliegen met die VP.
I´m back.
pi_173341193
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Door een suggestieve kop.
Hoezo suggestief?
I´m back.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:58:57 #34
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173341218
Alhoewel ik het niet groter wil maken dan het is ben ik toch wel benieuwd naar de oorzaken. Ik vermoed dat een deel zit in uitsluiting. Marokkaanse jongeren komen moeilijker aan een stageplek. Zullen eerder gediscrimineerd worden bij een sollicitatie. :{

Alhoewel een eerste reflex is dat we hard moeten optreden zit de oplossing hem juist in het omarmen van deze jongeren zodat ze zich thuis voelen en zich teder voelen in een warm bad.

Ik heb mijn kans gepakt. Niemand die zo snel als ik drivers kan installeren. Ik heb me dit eigen gemaakt ondanks de tegenwerkingen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173341222
Nee is geen toeval.
FOK! is net een groot tijdschrift
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:59:27 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173341229
hoe zou een zelfde soort kop eruit gezien hebben tijdens de bankencrisis
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173341238
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Door een suggestieve kop.
Er is niets suggestiefs aan als het op feiten is gebaseerd.
pi_173341249
quote:
15s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Alhoewel ik het niet groter wil maken dan het is ben ik toch wel benieuwd naar de oorzaken. Ik vermoed dat een deel zit in uitsluiting. Marokkaanse jongeren komen moeilijker aan een stageplek. Zullen eerder gediscrimineerd worden bij een sollicitatie. :{

Alhoewel een eerste reflex is dat we hard moeten optreden zit de oplossing hem juist in het omarmen van deze jongeren zodat ze zich thuis voelen en zich teder voelen in een warm bad.

Ik heb mijn kans gepakt. Niemand die zo snel als ik drivers kan installeren. Ik heb me dit eigen gemaakt ondanks de tegenwerkingen.

:{²
Analyse in bijgaand artikel. Heb ik erbij gepaste, dus dan kun je daaruit opmaken wat een handjevol deskundige ervan vindt.
I´m back.
pi_173341262
quote:
3s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:59 schreef Re het volgende:
hoe zou een zelfde soort kop eruit gezien hebben tijdens de bankencrisis
Hoe bedoel je dat?
I´m back.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:01:07 #40
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173341267
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat heeft dit te maken met struisvogelgedrag?
Zaken die je niet aanstaan willen verbieden...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173341268
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:59 schreef Vimbavimba het volgende:
Nee is geen toeval.
Bizar dat ze er een heel artikel aan wijden, terwijl 4 woorden hadden volstaan.
pi_173341281
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat heeft dit te maken met struisvogelgedrag?
Dat je kennelijk meer valt over een legitieme vraag die gesteld wordt dan het feit dat we hier een enorm marokkanenprobleem hebben in Europa. De vraag is namelijk niet het probleem, de overlastgevende Marokkanen zijn het probleem.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:02:47 #43
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173341287
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo suggestief?
Kun jij het antwoord op de vraag niet al uit de vraag zelf halen?
pi_173341288
quote:
3s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:59 schreef Re het volgende:
hoe zou een zelfde soort kop eruit gezien hebben tijdens de bankencrisis
Volgens mij is die bankier van de Lehman brothers flink door het slijk gehaald.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:03:03 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173341294
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Belachelijk suggestieve kop. Sowieso zouden alle koppen die eindigen op een vraagteken verboden moeten worden.
Haha, dat is echt onzin hoor.

Dat laatste dan, dat eerste kan ik nog in meegaan.
pi_173341297
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:01 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Bizar dat ze er een heel artikel aan wijden, terwijl 4 woorden hadden volstaan.
Komkommertijd he.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:03:20 #47
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173341300
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Er is niets suggestiefs aan als het op feiten is gebaseerd.
Dan moet je het er gewoon neerzetten. Geen suggestieve vraag stellen.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:03:39 #48
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173341309
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:01 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Zaken die je niet aanstaan willen verbieden...
Wat heeft dat met struisvogelgedrag te maken?
pi_173341310
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo suggestief?
Niks suggestief. Gewoon keiharde waarheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:03:47 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173341311
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
Het artikel zelf is overigens erg genuanceerd en inhoudelijk. Met die VP vliegt het AD echter redelijk uit de bocht.
Koppenmaker is vaker niet dan wel de schrijver van het artikel zelf.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:04:13 #51
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173341318
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat je kennelijk meer valt over een legitieme vraag die gesteld wordt dan het feit dat we hier een enorm marokkanenprobleem hebben in Europa. De vraag is namelijk niet het probleem, de overlastgevende Marokkanen zijn het probleem.
Dit topic ging dan ook over de suggestieve kop, niet over Marokkanen.
pi_173341319
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan moet je het er gewoon neerzetten. Geen suggestieve vraag stellen.
Hard he. De waarheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Eindredactie Games woensdag 23 augustus 2017 @ 13:04:22 #53
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_173341322
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:53 schreef dikke_donder het volgende:

[..]

Aan de ene kan is het niet suggestief, want ze tonen bewijs dat veel aanslagen door marokkanen gedaan worden.

Ze proberen met deze manier meer lezers aan te trekken, meer is het niet.
Juistem. Zelfs domme tokkies zullen mogelijk aangetrokken worden door zo'n titel en - al dan niet per ongeluk - een inhoudelijk goed sluitend stuk lezen.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:05:04 #54
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173341330
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat je kennelijk meer valt over een legitieme vraag die gesteld wordt dan het feit dat we hier een enorm marokkanenprobleem hebben in Europa. De vraag is namelijk niet het probleem, de overlastgevende Marokkanen zijn het probleem.
Eerlijk is eerlijk. Onder Marokkanen spelen er meer problemen dan onder andere bevolkingsgroepen (relatief gezien). Een deel heeft te maken met de gebruikte vergrootglazen. Een ander deel met het ontnemen van de kansen bij jongeren uit deze groep. Als Jeffrey van het kippenkamp wel een clubhuis krijgt en Mourad uit Krispijn (Dordrecht) mag met eigen geld een dambord kopen om de tijd te doden...

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173341335
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kun jij het antwoord op de vraag niet al uit de vraag zelf halen?
Daarvoor moet je het artikel lezen, lijkt me. Zelfde als users die in een topic reageren terwijl ze alleen de TT hebben gelezen vaak een ander oordeel hebben dan mensen die bijgaande OP wel hebben gelezen. Op FOK! zeg je dan "Lezen!".
I´m back.
pi_173341336
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dit topic ging dan ook over de suggestieve kop, niet over Marokkanen.
Het gaat over een 'suggestieve' kop over Marokkanen.

Wat natuurlijk nooit 'suggestief' kan zijn
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:05:28 #57
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173341337
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:04 schreef 2dope het volgende:

[..]

Juistem. Zelfs domme tokkies zullen mogelijk aangetrokken worden door zo'n titel en - al dan niet per ongeluk - een inhoudelijk goed sluitend stuk lezen.
Tokkies passeren het krantrek in de supermarkt zonder een blik erop te werpen. Zijn te druk met hun sixpacks Schultenbrau.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:05:49 #58
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173341343
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat heeft dat met struisvogelgedrag te maken?
Dat standaard truukje van je wordt onderhand vervelend: niet ingaan op een vraag, maar met een wedervraag komen.

Maar waarom wil je het verbieden?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:07:42 #59
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173341372
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daarvoor moet je het artikel lezen, lijkt me. Zelfde als users die in een topic reageren terwijl ze alleen de TT hebben gelezen vaak een ander oordeel hebben dan mensen die bijgaande OP wel hebben gelezen. Op FOK! zeg je dan "Lezen!".
Het lijkt me vrij duidelijk welk antwoord de titel suggereert: nee. Als je dat er niet uit kunt halen, heb je best wel een gebrek aan begrijpend lezen-vaardigheden.
pi_173341374
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tokkies passeren het krantrek in de supermarkt zonder een blik erop te werpen. Zijn te druk met hun sixpacks Schultenbrau.
Wist niet dat aldi een krantenrek had.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:07:57 #61
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173341378
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:05 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Het gaat over een 'suggestieve' kop over Marokkanen.

Wat natuurlijk nooit 'suggestief' kan zijn
Waarom kan dat niet suggestief zijn?
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:08:23 #62
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173341382
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
nou ja we weten allemaal welke achtergrond de Lehman CEO had natuurlijk :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173341389
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom kan dat niet suggestief zijn?
Waarom kan jij alleen maar domme vragen stellen?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:09:15 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173341390
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wist niet dat aldi een krantenrek had.
Dan maakt het dus niet uit welke kop een krant heeft, ze lezen het alsnog niet

;)
pi_173341393
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dat standaard truukje van je wordt onderhand vervelend: niet ingaan op een vraag, maar met een wedervraag komen.

Maar waarom wil je het verbieden?
Is gewoon een troll.
Zit overal namelijk op die manier te posten.

Is geen normale discussie mee te voeren, zonder dat het gesprek 'zuidwaards' gaat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:09:45 #66
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173341398
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dat standaard truukje van je wordt onderhand vervelend: niet ingaan op een vraag, maar met een wedervraag komen.

Maar waarom wil je het verbieden?
Omdat het luie journalistiek is en omdat het vaker wel dan niet een clickbait-titel van een inhoudsloos artikel is. Als je iets wilt beweren in je artikel en je durft het niet expliciet in je titel te zetten, moet je je afvragen of het artikel wel de moeite waard is.
pi_173341405
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dit topic ging dan ook over de suggestieve kop, niet over Marokkanen.
Nee, het ging over de ophef. Dat het suggestief is maak jij er van.

Waarop jij vroeg wat struisvogelgedrag was. Waarop ik jou dan weer uitleg dat het focussen op totaal onbelangrijke trivaliteiten (zoals gaan emmeren over het vermeende suggestieve karakter van de kop) om de aandacht af te leiden van waar het werkelijk om gaat, een vorm van struisvogelgedrag is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173341409
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dan maakt het dus niet uit welke kop een krant heeft, ze lezen het alsnog niet

;)
Checken de koppen op nu.nl om lekker overal over mee te lullen, maar voor de rest... rlt boulevard en shownieuws.

soooo wat eeerrrrraaaaaaahg!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173341431
quote:
3s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:08 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja we weten allemaal welke achtergrond de Lehman CEO had natuurlijk :P
Maar die economische crisis had te maken met een systeem dat willens en wetens door wetgeving dusdanig was geperverteerd dat dit leidde tot deze gevolgen. Belangrijke onderdelen van dat uit de hand gelopen systeem ontwikkelden zich al vanaf de jaren 70, de laatste hand daaraan werd eigenlijk gelegd door Clinton door de wetgeving die de scheiding van zakenbanken en depositobanken ongedaan maakte. Dus ja, ik begrijp niet goed wat je precies wilt zeggen.
I´m back.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:12:02 #70
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173341445
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, het ging over de ophef. Dat het suggestief is maak jij er van.

Waarop jij vroeg wat struisvogelgedrag was. Waarop ik jou dan weer uitleg dat het focussen op totaal onbelangrijke trivaliteiten (zoals gaan emmeren over het vermeende suggestieve karakter van de kop) om de aandacht af te leiden van waar het werkelijk om gaat, een vorm van struisvogelgedrag is.
Nee, deedster beweerde dat het struisvogelgedrag is om suggestieve koppen te verbieden. Dat is niet zo. Als je vindt van wel, moet je met argumenten komen. Dat is nog steeds niet gebeurd.
pi_173341448
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:42 schreef Confetti het volgende:
Burgers die willen vechten voor het vaderland :

[ afbeelding ]

Die zwakke nationale identiteit zie ik dus niet echt.

Ik denk dat het eerder te maken heeft met een zeer laag IQ en ongewenste huwelijken die leiden tot inferieur DNA.
Toch altijd weer die Finnen!
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173341458
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het lijkt me vrij duidelijk welk antwoord de titel suggereert: nee. Als je dat er niet uit kunt halen, heb je best wel een gebrek aan begrijpend lezen-vaardigheden.
Ja, en, wat is dan het probleem? Analyse vind ik aannemelijk. Jij niet?
I´m back.
pi_173341464
quote:
15s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk. Onder Marokkanen spelen er meer problemen dan onder andere bevolkingsgroepen (relatief gezien). Een deel heeft te maken met de gebruikte vergrootglazen. Een ander deel met het ontnemen van de kansen bij jongeren uit deze groep. Als Jeffrey van het kippenkamp wel een clubhuis krijgt en Mourad uit Krispijn (Dordrecht) mag met eigen geld een dambord kopen om de tijd te doden...

:{²
Er zijn inderdaad problemen met Marokkanen en 99% van die problemen zijn terug te voeren op de Marokkanen zelf.

De tijden van slachtofferschap zijn echt voorbij.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:13:39 #74
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_173341479
Wordt het Minder Minder Minder moment nu ook gerectificeerd? :')
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:14:11 #75
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173341488
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar die economische crisis had te maken met een systeem dat willens en wetens door wetgeving dusdanig was geperverteerd dat dit leidde tot deze gevolgen. Belangrijke onderdelen van dat uit de hand gelopen systeem ontwikkelden zich al vanaf de jaren 70, de laatste hand daaraan werd eigenlijk gelegd door Clinton door de wetgeving die de scheiding van zakenbanken en depositobanken ongedaan maakte. Dus ja, ik begrijp niet goed wat je precies wilt zeggen.
ik wilde wel eens een whataboutism erin gooien, dat is tegenwoordig een legitieme manier van discussieren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:14:16 #76
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173341489
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is gewoon een troll.
Zit overal namelijk op die manier te posten.

Is geen normale discussie mee te voeren, zonder dat het gesprek 'zuidwaards' gaat.
Nu nog wachten tot het op de persoon wordt gespeeld. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173341504
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, deedster beweerde dat het struisvogelgedrag is om suggestieve koppen te verbieden. Dat is niet zo. Als je vindt van wel, moet je met argumenten komen. Dat is nog steeds niet gebeurd.
Beargumenteer eerst eens waarom een suggestieve kop verboden moet worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:15:13 #78
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173341506
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en, wat is dan het probleem? Analyse vind ik aannemelijk. Jij niet?
Het probleem is dat het luie journalistiek is om er dan zo'n suggestieve kop boven te zetten. Als je een artikel hebt met redenen waarom Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in terrorisme, zet er dan gewoon boven: "Geen toeval dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in terrorisme." of iets dergelijks.
pi_173341510
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:14 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Nu nog wachten tot het op de persoon wordt gespeeld. :Y
Jep.
Hoop dat het ook een beetje opvalt bij meer hier. Voegt echt geen enkele waarde toe in NWS.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:15:32 #80
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173341511
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Omdat het luie journalistiek is en omdat het vaker wel dan niet een clickbait-titel van een inhoudsloos artikel is. Als je iets wilt beweren in je artikel en je durft het niet expliciet in je titel te zetten, moet je je afvragen of het artikel wel de moeite waard is.
Dit ben ik met je eens.

Maar vergeet niet dat de koppen vaak door de redactie worden gemaakt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:15:42 #81
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173341513
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Beargumenteer eerst eens waarom een suggestieve kop verboden moet worden.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Omdat het luie journalistiek is en omdat het vaker wel dan niet een clickbait-titel van een inhoudsloos artikel is. Als je iets wilt beweren in je artikel en je durft het niet expliciet in je titel te zetten, moet je je afvragen of het artikel wel de moeite waard is.
pi_173341516
quote:
15s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Alhoewel ik het niet groter wil maken dan het is ben ik toch wel benieuwd naar de oorzaken. Ik vermoed dat een deel zit in uitsluiting. Marokkaanse jongeren komen moeilijker aan een stageplek. Zullen eerder gediscrimineerd worden bij een sollicitatie. :{

Alhoewel een eerste reflex is dat we hard moeten optreden zit de oplossing hem juist in het omarmen van deze jongeren zodat ze zich thuis voelen en zich teder voelen in een warm bad.

Ik heb mijn kans gepakt. Niemand die zo snel als ik drivers kan installeren. Ik heb me dit eigen gemaakt ondanks de tegenwerkingen.

:{²
Marokkaanse jongeren zijn al een probleem op de basisschool, voordat ze ooit één keer in aanraking komen met discriminatie of stageplaatsen. Veel van de jongeren ontsporen al op zo'n jonge leeftijd dat toekomstige bedrijven ze niet willen hebben, waarna de racisme kaart getrokken wordt.

Dat stageplekken verhaal is ook onzin, ik ben op mijn middelbare school afgewezen door een stage bedrijf omdat die eigenaar dacht dat ik een Marokkaan was (buitenlandse achternaam). De vorige twee stagiairs waren namelijk Marokkanen geweest, en hij wou geen Marokkanen meer na de vele problemen, zelden komen opdagen, continue smoesjes, werk niet goed doen, en spullen die verdwenen. Een racistisch bedrijf, of een bedrijf die geleerd heeft van enkele wijze lessen?
pi_173341523
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar mag niet op de voorpagina dan? Je stelt dat ze uit de bocht vliegen met die VP.
Waarom zou dat niet mogen? Ik had zelf voor een andere VP gekozen omdat ik het zo tekort door de bocht vindt, maar smaken verschillen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173341543
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het probleem is dat het luie journalistiek is om er dan zo'n suggestieve kop boven te zetten. Als je een artikel hebt met redenen waarom Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in terrorisme, zet er dan gewoon boven: "Geen toeval dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in terrorisme." of iets dergelijks.
Prima. Duidelijk. Bedankt voor je mening.

Zullen we het dan nu hebben over waar het om gaat? Namelijk het feit dat marokkanen oververtegenwoordigd zijn in terrorisme? En niet meer over de vraag of de kop suggestief is en jouw mening over suggestieve koppen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Eindredactie Games woensdag 23 augustus 2017 @ 13:17:23 #85
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_173341546
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tokkies passeren het krantrek in de supermarkt zonder een blik erop te werpen. Zijn te druk met hun sixpacks Schultenbrau.
Ik denk dat je met zo'n titel best wat onderbuikborrelaars kunt aanspreken die het normaal niet zo hebben op lezen. Als je die dan met zo'n titel kunt motiveren om het hele artikel te lezen dan doe je het goed, te meer als uit die tekst blijkt dat er wat meer speelt dan 'criminele genen' of iets dergelijks. Is iedereen weer een stukje wijzer.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_173341549
quote:
3s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:14 schreef Re het volgende:

[..]

ik wilde wel eens een whataboutism erin gooien, dat is tegenwoordig een legitieme manier van discussieren
Gaat alleen niet op die vergelijking. En ik begrijp nog steeds niet wat je wilt zeggen. Weer een bankier? Toeval? Nee, dat was geen toeval, alleen wij waren allemaal te weinig kritisch met name in de jaren 90, maar ook in de jaren 0 over wat zich ontwikkelde in de economie. want we liepen allemaal achter de belachelijke praatjes aan die in de media werden verspreid: the sky is the limit en we zullen nu voortaan alleen nog maar groei meemaken. Enfin zijn nu ook al weer veel mensen die achter belachelijke praatjes in de media aanlopen over de economie, dus wat dat betreft zal men het nooit leren wrs.
I´m back.
pi_173341554
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Marokkaanse jongeren zijn al een probleem op de basisschool, voordat ze ooit één keer in aanraking komen met discriminatie of stageplaatsen. Veel van de jongeren ontsporen al op zo'n jonge leeftijd dat toekomstige bedrijven ze niet willen hebben, waarna de racisme kaart getrokken wordt.

Dat stageplekken verhaal is ook onzin, ik ben op mijn middelbare school afgewezen door een stage bedrijf omdat die eigenaar dacht dat ik een Marokkaan was (buitenlandse achternaam). De vorige twee stagiairs waren namelijk Marokkanen geweest, en hij wou geen Marokkanen meer na de vele problemen, zelden komen opdagen, continue smoesjes, werk niet goed doen, en spullen die verdwenen. Een racistisch bedrijf, of een bedrijf die geleerd heeft van enkele wijze lessen?
Dat was toeval :+
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:18:22 #88
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173341575
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat alleen niet op die vergelijking. En ik begrijp nog steeds niet wat je wilt zeggen. Weer een bankier? Toeval? Nee, dat was geen toeval, alleen wij waren allemaal te weinig kritisch met name in de jaren 90, maar ook in de jaren 0 over wat zich ontwikkelde in de economie. want we liepen allemaal achter de belachelijke praatjes die in de media werden verspreid: the sky is the limit en we zullen nu voortaan alleen nog maar groei meemaken. Enfin zijn nu ook al weer veel mensen die achter belachelijke praatjes in de media aanlopen over de economie, dus wat dat betreft zal men het nooit leren wrs.
hint: religie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173341585
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]


[..]

Ik zou zeggen, lees het dan niet. Enge verbodsopdringer.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173341587
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet mogen? Ik had zelf voor een andere VP gekozen omdat ik het zo tekort door de bocht vindt, maar smaken verschillen.
Nou ja, ik vind de kop misschien wel wat confronterend, maar niet onjuist, het artikel geeft namelijk wel een aannemelijke analyse voor dit fenomeen en dus is de ophef naar mijn idee overtrokken.
I´m back.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:19:02 #91
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173341593
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Prima. Duidelijk. Bedankt voor je mening.

Zullen we het dan nu hebben over waar het om gaat? Namelijk het feit dat marokkanen oververtegenwoordigd zijn in terrorisme? En niet meer over de vraag of de kop suggestief is en jouw mening over suggestieve koppen?
De titel van dit topic is: 'Ophef over krantenkop'. Zullen we het dan nu hebben over waar het om gaat? Namelijk het feit dat het AD een slechte krantenkop heeft geplaatst. En niet meer over wat Marokkanen al dan niet hebben uitgevreten.
pi_173341600
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Marokkaanse jongeren zijn al een probleem op de basisschool, voordat ze ooit één keer in aanraking komen met discriminatie of stageplaatsen. Veel van de jongeren ontsporen al op zo'n jonge leeftijd dat toekomstige bedrijven ze niet willen hebben, waarna de racisme kaart getrokken wordt.

Dat stageplekken verhaal is ook onzin, ik ben op mijn middelbare school afgewezen door een stage bedrijf omdat die eigenaar dacht dat ik een Marokkaan was (buitenlandse achternaam). De vorige twee stagiairs waren namelijk Marokkanen geweest, en hij wou geen Marokkanen meer na de vele problemen, zelden komen opdagen, continue smoesjes, werk niet goed doen, en spullen die verdwenen. Een racistisch bedrijf, of een bedrijf die geleerd heeft van enkele wijze lessen?
Racistisch bedrijf. Je moet namelijk personen individueel benaderen. De ene is de andere niet. Nu scheert dat bedrijf alles over een kam en geef je zo niemand meer de kans.
Afkomst moet er niets mee te maken hebben met wat jij doet besluiten. Anoniem solliciteren moet de norm worden.
:')

Ik ken veel bedrijven die zo denken inmiddels. Schade en schande wijzer geworden.
En terecht.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173341606
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind de kop misschien wel wat confronterend, maar niet onjuist, het artikel geeft namelijk wel een aannemelijke analyse voor dit fenomeen en dus is de ophef naar mijn idee overtrokken.
Ik stel dan ook nergens dat de kop onjuist is. Het zelf alleen een andere keuze gemaakt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173341628
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan moet je het er gewoon neerzetten. Geen suggestieve vraag stellen.
Het is suggestief als het antwoord 'ja' zou zijn. Dan had de kop een beeld opgeroepen die niet in lijn is met de werkelijkheid. De kop is dus eerder een retorische vraag.
pi_173341638
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik stel dan ook nergens dat de kop onjuist is. Het zelf alleen een andere keuze gemaakt.
Je zei: AD vliegt uit de bocht.
Daarom reageerde ik erop.
Ik vind dat meevallen.
Maar goed, jij nu dus ook kennelijk.
I´m back.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:21:36 #96
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173341643
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, lees het dan niet. Enge verbodsopdringer.
Ach, er zijn wel mindere dingen verboden.

Overigens ben ik niet echt voor een verbod. Hoogstens zou iedereen die zich bezondigt aan zo'n kop uitgekotst moeten worden door journalisten en lezers. Als je zo'n kop nodig hebt om lezers naar je artikelen te lokken, ben je gewoon niet goed in je werk.
pi_173341670
quote:
3s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:18 schreef Re het volgende:

[..]

hint: religie
Ik denk dat die bankiers voor zover religieus (wrs niet, of alleen in naam) hun religie niet mengen in hun professionele bezigheden.
I´m back.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:23:22 #98
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173341682
quote:
5s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:56 schreef Geralt het volgende:
Vanavond Najib Amhali die ergens aanschuift bij een praatprogramma?
Wat schuift het?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173341694
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je zei: AD vliegt uit de bocht.
Daarom reageerde ik erop.
Ik vind dat meevallen.
Maar goed, jij nu dus ook kennelijk.
Nee, ik blijf erbij dat het AD in mijn ogen uit de bocht vliegt. Maar dat betekent niet dat ik de VP niet vind kunnen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:24:19 #100
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173341699
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het is suggestief als het antwoord 'ja' zou zijn. Dan had de kop een beeld opgeroepen die niet in lijn is met de werkelijkheid. De kop is dus eerder een retorische vraag.
Nee, het is retorisch als het een stelling is die in vraagvorm wordt gezet. Het is suggestief als ogenschijnlijk alle opties open blijven, maar de context duidelijk stuurt naar één antwoord. Zoals hier.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:24:39 #101
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173341710
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat die bankiers voor zover religieus (wrs niet, of alleen in naam) hun religie niet mengen in hun professionele bezigheden.
maar feitelijk zou het een juiste constatering zijn, daar ging het meer om

verder is er niets mis met het stellen van een vraag zoals in het artikel, de verwachter reacties ook hier spreken ook boekdelen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173341720
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, ik blijf erbij dat het AD in mijn ogen uit de bocht vliegt. Maar dat betekent niet dat ik de VP niet vind kunnen.
Okee, semantiek dus.
I´m back.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:25:18 #103
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_173341721
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
Met die VP vliegt het AD echter redelijk uit de bocht.
Verklaar je nader.....
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:27:37 #104
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_173341777
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Door een suggestieve kop.
Dus een kop die op feiten gebaseerd is wordt door jou als "suggestief" gekwalificeerd. merkwaardig.
Mag je mij uitleggen waarom deze kop volgens jou suggestief is......
pi_173341782
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:25 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Verklaar je nader.....
In een samenleving die steeds verder polariseert en er een discussie plaatsvindt over het gedrag van kut-Marokkaantjes, vind ik een dergelijk VP op z'n zachtst gezegd nogal onhandig, omdat je zaken die niets met elkaar te maken hebben ogenschijnlijk koppelt (terrorisme en wangedrag van straatklootzakjes).

Daarom had ik een andere VP gekozen. Het verhaal zelf is overigens prima.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173341851
quote:
3s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:24 schreef Re het volgende:

[..]

maar feitelijk zou het een juiste constatering zijn, daar ging het meer om
Voor antisemitisch ingestelde complotwappies of lieden die denken dat we geleid worden door reptiliians van een andere planeet die hier zoveel mogelijk goud proberen te delven?
quote:
verder is er niets mis met het stellen van een vraag zoals in het artikel, de verwachter reacties ook hier spreken ook boekdelen
De verwachte reacties zijn idd voorspelbaar, aan alle kanten, alleen meteen op het rempedaal drukken hierbij en ophef creëren is wat mij betreft dus, van degenen die het doen, niet handig. Het is confronterend idd dat wel, er wordt echter een analyse gemaakt in het bijgaande artikel die wel eens een goede verklaring zou kunnen zijn.
I´m back.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:31:34 #107
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173341864
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:27 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Dus een kop die op feiten gebaseerd is wordt door jou als "suggestief" gekwalificeerd. merkwaardig.
Mag je mij uitleggen waarom deze kop volgens jou suggestief is......
Omdat de titel niet zegt wat 'ie bedoelt, maar een vraag stelt waar de lezer zelf maar het juiste antwoord uit moet halen.
pi_173341947
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Omdat de titel niet zegt wat 'ie bedoelt, maar een vraag stelt waar de lezer zelf maar het juiste antwoord uit moet halen.
In het artikel idd.
I´m back.
pi_173341984
Ik denk een gebrek aan Nederlanse taal, oudere generaties spreken de Nederlandse taal slecht of niet.
Ouders hebben dan ook vaak geen idee hoe het op school gaat en dat soort geintjes.

Ook lijkt me het een goed idee om alle kinderen op een openbare school te dumpen ipv islamitische scholen, want zo creëer je natuurlijk ook een wij/jullie situatie.

Zelf heb ik over het algemeen nooit problemen met Marokkanen, het ligt natuurlijk ook aan jouw eigen instelling.

In buitenland heb ik geen idee waar het fout gaat, misschien hetzelfde.
pi_173341985
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Omdat de titel niet zegt wat 'ie bedoelt, maar een vraag stelt waar de lezer zelf maar het juiste antwoord uit moet halen.
Het artikel geeft antwoord op de vraag, je kunt het beter als een sensatie opwekkende inleiding zien van een vraag die reeds beantwoord is op basis van een analyse die het artikel bevat.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:38:46 #111
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173342028
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In het artikel idd.
Nee, de titel suggereert al voldoende wat het juiste antwoord is.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:39:17 #112
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173342044
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:36 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Het artikel geeft antwoord op de vraag, je kunt het beter als een sensatie opwekkende inleiding zien van een vraag die reeds beantwoord is op basis van een analyse die het artikel bevat.
Ja, dat noemen ze een suggestieve titel en suggestieve titels zijn kut.
pi_173342079
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, de titel suggereert al voldoende wat het juiste antwoord is.
En als je nu een wijdverbreide populaire mythe wil doorprikken? Volgens mij kun je dezelfde kop gebruiken dan.
I´m back.
pi_173342133
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, dat noemen ze een suggestieve titel en suggestieve titels zijn kut.
Omdat jij iets kut vindt hoeft iets niet direct verboden te worden. En al helemaal niet als er vervolgens een sterke analyse in het artikel gepresenteerd wordt die de vraag in de titel een antwoord geeft.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:43:06 #115
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173342140
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En als je nu een wijdverbreide populaire mythe wil doorprikken? Volgens mij kun je dezelfde kop dan gebruiken.
Ja, dan is het nog steeds luie journalistiek van het niveau: 'Kunnen paardenbloemen ALS genezen?'

Zoals ik al zei: als je je titel moet formuleren als een suggestieve vraag om aandacht voor je artikel te krijgen, moet je je eens afvragen of je artikel wel de moeite waard is.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:43:46 #116
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173342153
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:42 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Omdat jij iets kut vindt hoeft iets niet direct verboden te worden. En al helemaal niet als er vervolgens een sterke analyse in het artikel gepresenteerd wordt die de vraag im de titel een antwoord geeft.
Dat maakt de titel zo mogelijk nog triester. Als het zo'n goed stuk is, is zo'n kut-titel nergens voor nodig.
pi_173342189
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, dan is het nog steeds luie journalistiek van het niveau: 'Kunnen paardenbloemen ALS genezen?'

Zoals ik al zei: als je je titel moet formuleren als een suggestieve vraag om aandacht voor je artikel te krijgen, moet je je eens afvragen of je artikel wel de moeite waard is.
Ik denk dat er geen ophef zou zijn geweest.
Weer Marokkanen! Toeval?
Ja, dit is toeval en dan een analyse waarom het toeval is, waarbij de wijdverbreide populaire mythe en passant weggezet wordt als ontsproten aan het hallucinerende brein van Wilders en Terry en dat we verzet moeten plegen tegen het opkomende nazisme.
I´m back.
pi_173342198
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Wat schuift het?
Geen idee. Peturrrrrrr vraagt 2500 netto begreep ik. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:46:11 #119
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173342202
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat er geen ophef zou zijn geweest.
Weer Marokkanen! Toeval?
Ja, dit is toeval en dan een analyse waarom het toeval is, waarbij de wijdverbreide populaire mythe en passant weggezet wordt als ontsproten aan het hallucinerende brein van Wilders en Terry en dat we verzet moeten plegen tegen het opkomende nazisme.
Dan zou het nog steeds een suggestieve kut-titel zijn.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:46:42 #120
455560 Logic91
Always stay rational
pi_173342211
Hoezo ophef? Men benoemt enkel de feiten. Ja, als je daar een probleem mee hebt dan ligt het toch echt aan jezelf. Het is als Marokkaanse Nederlander misschien niet leuk om dit aan te horen maar wanneer de feiten niet eens mogen worden benoemd kan het probleem nooit worden aangepakt.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_173342253
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan zou het nog steeds een suggestieve kut-titel zijn.
Ik denk dat jij er als de kippen bij zou zijn om in een topic dat daarover gaat enigszins triomfantelijk je gelijk te verkondigen.
I´m back.
pi_173342263
Niks mis mee toch, om de waarheid te benoemen? Ook bij het AD worden ze langzaam wakker en feiten liegen niet. Dus terechte kop.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_173342275
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat maakt de titel zo mogelijk nog triester. Als het zo'n goed stuk is, is zo'n kut-titel nergens voor nodig.
Suggestief of niet dit soort titels roepen wel stevige reacties op waardoor dit artikel nog meer in de schijnwerpers komt te staan en het artikel onder meer neuzen beland.

Ik kan wel snappen dat je hier voor kiest, zou het zelf misschien ook wel hebben gedaan.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:51:32 #124
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173342292
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij er als de kippen bij zou zijn om in een topic dat daarover gaat enigszins triomfantelijk je gelijk te verkondigen.
Nou, je hebt me helemaal door hoor.
pi_173342298
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou, je hebt me helemaal door hoor.
Niet dan? Wees eens eerlijk?
I´m back.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:52:57 #126
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173342317
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:50 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Suggestief of niet dit soort titels roepen wel stevige reacties op waardoor dit artikel nog meer in de schijnwerpers komt te staan en het artikel onder meer neuzen beland.

Ik kan wel snappen dat je hier voor kiest, zou het zelf misschien ook wel hebben gedaan.
Ik kan nog wel sterkere titels bedenken. Dat betekent niet dat ze niet getuigen van luie journalistiek.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:53:44 #127
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173342333
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet dan? Wees eens eerlijk?
Geen idee wat ik dan zou doen.

Sowieso zou je het niet geloven als ik zou beweren dat ik niet zo reageer. :D
pi_173342337
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:50 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Suggestief of niet dit soort titels roepen wel stevige reacties op waardoor dit artikel nog meer in de schijnwerpers komt te staan en het artikel onder meer neuzen beland.

Ik kan wel snappen dat je hier voor kiest, zou het zelf misschien ook wel hebben gedaan.
Punt is wel dat het de aandacht van potentiële lezers trekt in ieder geval. Echter ik vrees, ook, omdat het artikeltje iets langer is dan 4 regeltjes, dat vrij veel mensen onder het slaken van de term "tl;dr" dit niet zullen lezen.
I´m back.
pi_173342354
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Geen idee wat ik dan zou doen.

Sowieso zou je het niet geloven als ik zou beweren dat ik niet zo reageer. :D
Denk er eens over na. want als het een mythe is dan kun je dezelfde kop gewoon gebruiken. Maar hoe zou de discussie verlopen? Zou er ophef zijn? Dat laatste niet, denk ik.
I´m back.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:56:47 #130
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173342381
Het is een van de grootste (islamitische) minderheidsgroepen in Europa en zit ook overal grotendeels in de laagste sociale klasse, dus een grote vijver van kansloos volk om uit te vissen. Zowel voor extremisten als criminelen.
pi_173342399
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik kan nog wel sterkere titels bedenken. Dat betekent niet dat ze niet getuigen van luie journalistiek.
Dat jij sterkere titels kan bedenken hebben zij niet zo veel aan.

Je kunt het lui noemen, maar als het een groter bereik creert is het nou eenmaal effectief. Makkelijk en effectief, daar smullen ze van in het bedrijfsleven. En terecht ook.
pi_173342412
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is wel dat het de aandacht van potentiële lezers trekt in ieder geval. Echter ik vrees, ook, omdat het artikeltje iets langer is dan 4 regeltjes, dat vrij veel mensen onder het slaken van de term "tl;dr" dit niet zullen lezen.
Ja die zul je er altijd wel tussen hebben, maar als er al 500 potentiele lezers bijkomen heeft het toch een gewenst effect gehad.
pi_173342419
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:56 schreef Twiitch het volgende:
Het is een van de grootste (islamitische) minderheidsgroepen in Europa en zit ook overal grotendeels in de laagste sociale klasse, dus een grote vijver van kansloos volk om uit te vissen. Zowel voor extremisten als criminelen.
Dus jouw verklaring is statistisch grotere groep en armoede?
I´m back.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 14:05:12 #134
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173342507
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus jouw verklaring is statistisch grotere groep en armoede?
het zal een mix zijn van socioeconomische en biologische aspecten, en daar passen wel een aantal verschillende groepen in
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173342607
quote:
3s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:05 schreef Re het volgende:

[..]

het zal een mix zijn van socioeconomische en biologische aspecten, en daar passen wel een aantal verschillende groepen in
gek alleen, dat de terroristen nou juist wel een opleiding hadden en vaak ook werk.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173342625
quote:
3s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:05 schreef Re het volgende:

[..]

het zal een mix zijn van socioeconomische en biologische aspecten, en daar passen wel een aantal verschillende groepen in
Biologische aspecten?

Ik denk dat iig psycho-sociologische aspecten een rol spelen: je hebt 'moslims van de vlag' en 'moslims van het boek'. Moslims van het boek zie je meer voorkomen bij Marokkanen. Dat verklaart in ieder geval waarom je bij Turken minder islamitische terroristen aantreft dan bij Marokkanen.
Maar dat verklaart nog niet waarom niet meer Algerijnen, Egyptenaren, Tunesiërs ook aanslagen plegen. Die zitten sociologisch vaak in dezelfde cohorten mbt aspecten als welvaart, werk, kansen, maar kennelijk zijn die minder vertegenwoordigd in de daderstatistieken dan Marokkanen. Dus ja, dan wordt nog aangehaald de drugsas dus. En de link tussen criminaliteit en jihad; echter ook dan is er weinig verschil met lieden uit de vergelijkbare streek.
Dus helemaal kun je het niet verklaren wrs.
I´m back.
pi_173342665
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:11 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

gek alleen, dat de terroristen nou juist wel een opleiding hadden en vaak ook werk.
Soms wel, soms niet.
Die lui die mensen doodrijden, krijg ik althans de indruk, zijn vaak niet overdreven hoog opgeleid namelijk.
I´m back.
pi_173342690
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Soms wel, soms niet.
Die lui die mensen doodrijden, krijg ik althans de indruk, zijn vaak niet overdreven hoog opgeleid namelijk.
Ik had het meer over de Bataclan, een opgeleid technicus.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173342710
quote:
15s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk. Onder Marokkanen spelen er meer problemen dan onder andere bevolkingsgroepen (relatief gezien). Een deel heeft te maken met de gebruikte vergrootglazen. Een ander deel met het ontnemen van de kansen bij jongeren uit deze groep. Als Jeffrey van het kippenkamp wel een clubhuis krijgt en Mourad uit Krispijn (Dordrecht) mag met eigen geld een dambord kopen om de tijd te doden...

:{²
Wat een gelul weer. De pubers op het platteland hebben helemaal geen clubhuizen of welke andere voorziening dan ook. Is allemaal wegbezuinigd. En Mourad en z'n overlastgevende vriendjes krijgen van alle kanten hulp aangeboden, maar hangen liever op straat de gangsta uit.

Toch wel leuk geprobeerd hoor deze troll poging.
pi_173342716
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:15 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ik had het meer over de Bataclan, een opgeleid technicus.
Ja, maar dat zeg ik dus, soms opgeleid, soms niet. Hoe ingewikkelder de aanslag vaak, hoe hoger de dader opgeleid is wrs. En andersom.
Maar niveau van opleiding an sich is geen voorspeller.
Je kunt niet zeggen: o, die is laagopgeleid, dat is geen terrorist.
Of: o, die is HBO-opgeleid en dus een potentiële terrorist.
I´m back.
pi_173342829
Titel klopt voor geen meter.

https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_Europe

Mensen uit de hele wereld plegen aanslagen in Europa. Van India(Babbar Khalsa) tot een met Noorwegen(Brievik). Zijn we nu al MH17 vergeten?

In Spanje staat ETA al jaren boven aan wat betreft aanslagen:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ETA_attacks

[ Bericht 15% gewijzigd door p078 op 23-08-2017 14:30:33 ]
  woensdag 23 augustus 2017 @ 14:25:54 #142
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_173342876
Niks mis met die krantenkop imho. Misschien moeten aangesproken partijen eens goed naar zichzelf en alle nieuwsberichten kijken, en zich afvragen 'waarom' ipv direct te schuimbekken en verontwaardigd te zijn.
Dingen moeten gewoon benoemd kunnen worden, dat geldt voor alle groeperingen.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_173342980
quote:
15s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Alhoewel ik het niet groter wil maken dan het is ben ik toch wel benieuwd naar de oorzaken. Ik vermoed dat een deel zit in uitsluiting. Marokkaanse jongeren komen moeilijker aan een stageplek. Zullen eerder gediscrimineerd worden bij een sollicitatie. :{

Alhoewel een eerste reflex is dat we hard moeten optreden zit de oplossing hem juist in het omarmen van deze jongeren zodat ze zich thuis voelen en zich teder voelen in een warm bad.

Ik heb mijn kans gepakt. Niemand die zo snel als ik drivers kan installeren. Ik heb me dit eigen gemaakt ondanks de tegenwerkingen.

:{²
Wow! En nu, moeten we je een aai over de bol geven? Staan juichen omdat je de kansen die je gegeven werden aangepakt hebt?

Waarom denk je in godsnaam dat je iets bijzonders bent of iets speciaals gepresteerd hebt? Wat een ronduit bizarre mentaliteit (en wel een mooie illustratie van wat er zo gruwelijk fout zit bij de moslims - Marokkanen voorop).
pi_173342998
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Biologische aspecten?

Ik denk dat iig psycho-sociologische aspecten een rol spelen: je hebt 'moslims van de vlag' en 'moslims van het boek'. Moslims van het boek zie je meer voorkomen bij Marokkanen. Dat verklaart in ieder geval waarom je bij Turken minder islamitische terroristen aantreft dan bij Marokkanen.
Maar dat verklaart nog niet waarom niet meer Algerijnen, Egyptenaren, Tunesiërs ook aanslagen plegen. Die zitten sociologisch vaak in dezelfde cohorten mbt aspecten als welvaart, werk, kansen, maar kennelijk zijn die minder vertegenwoordigd in de daderstatistieken dan Marokkanen. Dus ja, dan wordt nog aangehaald de drugsas dus. En de link tussen criminaliteit en jihad; echter ook dan is er weinig verschil met lieden uit de vergelijkbare streek.
Dus helemaal kun je het niet verklaren wrs.
In Turkije worden meer dan 10x zoveel aanslagen gepleegd dan in Marokko.

https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_Turkey

https://en.wikipedia.org/(...)incidents_in_Morocco
pi_173343003
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:24 schreef p078 het volgende:
Titel klopt voor geen meter.

https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_Europe

In Spanje staat ETA al jaren boven aan wat betreft aanslagen:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ETA_attacks
Ten eerste is de ETA de facto gestopt met haar gewapende activiteiten.
quote:
Op maandag 10 januari 2011 kondigde de ETA het permanent staakt-het-vuren af en heeft het al haar terroristische bewegingen gestopt, zoals aanslagen, liquidaties en ontvoeringen.[1]. Al haar gewapende activiteiten zijn toen definitief stopgezet.
Ten tweede heeft de ETA niet zo gek veel slachtoffers gemaakt en al helemaal niet buiten Spanje.
Ten derde is een overzicht van alle terroristische acties in Europa vanaf 1867 tot heden natuurlijk niet geheel accuraat als vergelijkingsmateriaal. Het draait hier om die aanslagen van grofweg de laatste 2 ½ jaar die verricht worden door moslimterroristen. Hiervan schijnt bijna de helft Marokkaans te zijn. Het is waar overigens dat dat verder niet door statistiek wordt verduidelijkt.
I´m back.
pi_173343014
Marokkanen zijn altijd ergens in oververtegenwoordigd in negatieve zin. Dat heeft niks met racisme te maken maar eerder met cultuur en opvoeding.
pi_173343070
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:24 schreef p078 het volgende:
Titel klopt voor geen meter.

https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_Europe

Mensen uit de hele wereld plegen aanslagen in Europa. Van India(Babbar Khalsa) tot een met Noorwegen(Brievik). Zijn we nu al MH17 vergeten?

In Spanje staat ETA al jaren boven aan wat betreft aanslagen:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ETA_attacks
Qua "Allah Akbar" aanslagen klopt de titel mogelijk wel?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173343076
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:31 schreef p078 het volgende:

[..]

In Turkije worden meer dan 10x zoveel aanslagen gepleegd dan in Marokko.

https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_Turkey

https://en.wikipedia.org/(...)incidents_in_Morocco
De scoop is te groot. Het gaat wrs om islamitisch terrorisme binnen Europa en dan ongeveer vanaf januari 2005 (Charlie Hèbdo). Dat is gerelateerd aan politiek/fundamentalistisch islamisme en/of ISIS. Dat is een beetje waarbij zich dit opmerkelijke sociologisch fenomeen voordoet.
I´m back.
pi_173343081
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar dat zeg ik dus, soms opgeleid, soms niet. Hoe ingewikkelder de aanslag vaak, hoe hoger de dader opgeleid is wrs. En andersom.
Maar niveau van opleiding an sich is geen voorspeller.
Je kunt niet zeggen: o, die is laagopgeleid, dat is geen terrorist.
Of: o, die is HBO-opgeleid en dus een potentiële terrorist.
Maar degene waar ik op reageerde beweert dat toch juist, dat het de lage levensomstandigheden zijn, die maken dat ze terrorist worden.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173343097
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:35 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar degene waar ik op reageerde beweert dat toch juist, dat het de lage levensomstandigheden zijn, die maken dat ze terrorist worden.
Klopt, dat klopt ook niet idd. Althans ook dat is niet een voorspeller.
I´m back.
pi_173343162
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:24 schreef p078 het volgende:
Titel klopt voor geen meter.

https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_Europe

Mensen uit de hele wereld plegen aanslagen in Europa. Van India(Babbar Khalsa) tot een met Noorwegen(Brievik). Zijn we nu al MH17 vergeten?

In Spanje staat ETA al jaren boven aan wat betreft aanslagen:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ETA_attacks
Wat een onzin. De laatste ETA aanslag in je lijstje heeft 6 jaar geleden plaatsgevonden. Niet echt recent dus.

Verder stelt de titel nergens dat er geen mensen met andere nationaliteiten aanslagen plegen, alleen dat het opvallend vaak Marokkanen zijn. Dat is simpelweg een statistisch gegeven wat ook jij niet kan ontkennen met je lijstje met eta aanslagen.

Ga je schamen wegkijker en goedprater. Een beetje de aandacht van het probleem af proberen te leiden door te schermen met een organisatie die al jaren niet meer actief is. (en geen onschuldige burgers tot doelwit had). Straks ga je nog vertellen dat Duitsland het meest gewelddadige land is van europa en ga je dat ondersteunen met gedateerde statistiekjes uit de tweede wereldoorlog.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173343186
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:11 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

gek alleen, dat de terroristen nou juist wel een opleiding hadden en vaak ook werk.
Bron?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173343207
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ten eerste is de ETA de facto gestopt met haar gewapende activiteiten.

[..]

Ten tweede heeft de ETA niet zo gek veel slachtoffers gemaakt en al helemaal niet buiten Spanje.
Ten derde is een overzicht van alle terroristische acties in Europa vanaf 1867 tot heden natuurlijk niet geheel accuraat als vergelijkingsmateriaal. Het draait hier om die aanslagen van grofweg de laatste 2 ½ jaar die verricht worden door moslimterroristen. Hiervan schijnt bijna de helft Marokkaans te zijn. Het is waar overigens dat dat verder niet door statistiek wordt verduidelijkt.
ETA heeft niet zoveel slachtoffers gemaakt? Maar liefst 892 mensen vermoord. Vertel dat maar eens naar de nabestaande!

In het artikel staat geen tijdstip of tijd frame genoemd. Daarnaast was de titel: Helft aanslagplegers heeft Marokkaanse achtergrond.

De titel klopt gewoon niet. Maar goed we zijn MH17 al vergeten.
pi_173343243
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:42 schreef p078 het volgende:

[..]

ETA heeft niet zoveel slachtoffers gemaakt? Maar liefst 892 mensen vermoord. Vertel dat maar eens naar de nabestaande!

In het artikel staat geen tijdstip of tijd frame genoemd. Daarnaast was de titel: Helft aanslagplegers heeft Marokkaanse achtergrond.

De titel klopt gewoon niet. Maar goed we zijn MH17 al vergeten.
Er wordt geen tijdstip of frame genoemd?

:')

Dus dan ga je diep graven in het Europese verleden en schermen met een inactieve organisatie om te betogen dat de kop niet klopt.

Verwacht jij serieus genomen te worden?

De titel stelt trouwens niet dat de helft een marokkaanse achtergrond heeft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173343266
De waarheid zorgt wel vaker voor ophef.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  woensdag 23 augustus 2017 @ 14:47:10 #156
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173343275
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Denk er eens over na. want als het een mythe is dan kun je dezelfde kop gewoon gebruiken. Maar hoe zou de discussie verlopen? Zou er ophef zijn? Dat laatste niet, denk ik.
Jawel, want het zou nog steeds dezelfde suggestieve titel zijn. :D
pi_173343293
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:42 schreef p078 het volgende:

[..]

ETA heeft niet zoveel slachtoffers gemaakt? Maar liefst 892 mensen vermoord. Vertel dat maar eens naar de nabestaande!

In het artikel staat geen tijdstip of tijd frame genoemd. Daarnaast was de titel: Helft aanslagplegers heeft Marokkaanse achtergrond.

De titel klopt gewoon niet. Maar goed we zijn MH17 al vergeten.
Europa wordt anno 2017 geteisterd door moslimterreur waarbij de meeste daders van Marokkaanse komaf zijn.
pi_173343296
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:42 schreef p078 het volgende:

[..]

ETA heeft niet zoveel slachtoffers gemaakt? Maar liefst 892 mensen vermoord. Vertel dat maar eens naar de nabestaande!
Ja, nee, moest me even inlezen dat is idd toch veel meer dan ik dacht. Fout argument dus.
quote:
In het artikel staat geen tijdstip of tijd frame genoemd. Daarnaast was de titel: Helft aanslagplegers heeft Marokkaanse achtergrond.

De titel klopt gewoon niet. Maar goed we zijn MH17 al vergeten.
Nee, gaat over wat ik zei islamitisch terrorisme van afgelopen 2 ½ jaar wrs. Maar het statistische bewijs wordt niet vermeld, dus dat is wel terechte kritiek toch.

En MH17 valt niet onder islamitisch terrorisme.
I´m back.
pi_173343308
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jawel, want het zou nog steeds dezelfde suggestieve titel zijn. :D
Ja, maar dan zou jij niet over die titel vallen wrs.
I´m back.
pi_173343323
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er wordt geen tijdstip of frame genoemd?

:')

Dus dan ga je diep graven in het Europese verleden en schermen met een inactieve organisatie om te betogen dat de kop niet klopt.

Verwacht jij serieus genomen te worden?

De titel stelt trouwens niet dat de helft een marokkaanse achtergrond heeft.
Dat stond er wel.

http://www.ad.nl/buitenla(...)chtergrond~a7216188/

De titel klopt niet.

Je hoef niet te diep te graven in het Europese verleden. MH 17 was in 2014 en Germanwings Flight 9525 in 2015. Terwijl de aanslagen in Parijs ook in 2015 werden uitgevoerd.
pi_173343333
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:51 schreef p078 het volgende:

[..]

Dat stond er wel.

http://www.ad.nl/buitenla(...)chtergrond~a7216188/

De titel klopt niet.

Je hoef niet te diep te graven in het Europese verleden. MH 17 was in 2014 en Germanwings Flight 9525 in 2015. Terwijl de aanslagen in Parijs ook in 2015 werden uitgevoerd.
MH17 en Germanwings Flight 9525 waren geen islamitische terreurdaden toch?
I´m back.
pi_173343409
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:51 schreef p078 het volgende:

[..]

Dat stond er wel.

http://www.ad.nl/buitenla(...)chtergrond~a7216188/

De titel klopt niet.

Je hoef niet te diep te graven in het Europese verleden. MH 17 was in 2014 en Germanwings Flight 9525 in 2015. Terwijl de aanslagen in Parijs ook in 2015 werden uitgevoerd.
Dat stond er niet, we hadden het namelijk over deze kop:



MH17 was geen gerichte aanslag op de burgerbevolking, eerder een ongeluk, het is ook niet triomfantelijk opgeeist.

En dat er natuurlijk weleens een aanslag door een niet marokkaan wordt gepleegd, verandert natuurlijk niets aan het statistische feit dat dat opvallen vaak wel het geval is.

Kortom, je kletst maar wat. Uiteraard om de discussie af te leiden van het grote probleem dat we hebben. We hebben in Europa geen probleem met Catalaanse nationalisten, maar met islamieten van opvallend vaak Marokkaanse komaf.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173343486
Eigenaardig om dat onder islamitische terreurdaden te scharen in ieder geval.
Mag duidelijk zijn dat hier de islamitisch gemotiveerde terreurdaden bedoeld worden vanaf ongeveer januari 2015 op Charlie Hèbdo. Binnen het gegeven islamitische terreurdaden maken Marokkanen dan bijna de helft uit van de daders.

Maar terechte kritiek is dat het statistische bewijs niet even meegeleverd wordt in het artikel.

[ Bericht 21% gewijzigd door Frutsel op 12-09-2017 16:54:24 ]
I´m back.
pi_173343540
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eigenaardig om dat onder islamitische terreurdaden te scharen in ieder geval.
Mag duidelijk zijn dat hier de islamitisch gemotiveerde terreurdaden bedoeld worden vanaf ongeveer januari 2015 op Charlie Hèbdo. Binnen het gegeven islamitische terreurdaden maken Marokkanen dan bijna de helft uit van de daders.

Maar terechte kritiek is dat het statistische bewijs niet even meegeleverd wordt in het artikel.
Dat is ook volkomen duidelijk maar dit soort ontkennende lieden grijpen alles aan om onwelgevallige feiten weg te moffelen. Staat er een komma verkeerd gaat de discussie over de komma, niet over het werkelijke probleem.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:06:11 #165
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173343551
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eigenaardig om dat onder islamitische terreurdaden te scharen in ieder geval.
Mag duidelijk zijn dat hier de islamitisch gemotiveerde terreurdaden bedoeld worden vanaf ongeveer januari 2015 op Charlie Hèbdo. Binnen het gegeven islamitische terreurdaden maken Marokkanen dan bijna de helft uit van de daders.

Maar terechte kritiek is dat het statistische bewijs niet even meegeleverd wordt in het artikel.
is het niet gewoon een numbers game dan... er zitten veel meer marokkanen in europa dan egyptenaren of libiers
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173343587
quote:
3s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:06 schreef Re het volgende:

[..]

is het niet gewoon een numbers game dan... er zitten veel meer marokkanen in europa dan egyptenaren of libiers
We hebben toch ook een aanzienlijke Turkse gemeenschap.

En het is natuurlijk ook zo dat Marokkanen vrijwel ieder negatief lijstje aanvoeren, dus is het toch eigenlijk vrij aannemelijk dat ze ook hierin uitblinken in onwenselijk gedrag.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173343589
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat stond er niet, we hadden het namelijk over deze kop:

[ afbeelding ]

MH17 was geen gerichte aanslag op de burgerbevolking, eerder een ongeluk, het is ook niet triomfantelijk opgeeist.

En dat er natuurlijk weleens een aanslag door een niet marokkaan wordt gepleegd, verandert natuurlijk niets aan het statistische feit dat dat opvallen vaak wel het geval is.

Kortom, je kletst maar wat. Uiteraard om de discussie af te leiden van het grote probleem dat we hebben. We hebben in Europa geen probleem met Catalaanse nationalisten, maar met islamieten van opvallend vaak Marokkaanse komaf.
MH 17 was geen gerichte actie? Hoe noem jij een raket afvuren op een passagiers vliegtuig?

Nou kom maar met je statistisch onderzoek. Om deze conslusie te onderbouwen.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:10:43 #168
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173343635
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

We hebben toch ook een aanzienlijke Turkse gemeenschap.
jazeker, maar die hebben een ander soort achtergrond, indonesiers zie je hier ook niet veel aanslagen plegen daarom waarschijnlijk een mix van socioeconomische en biologische omstandigheden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173343645
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:08 schreef p078 het volgende:

[..]

MH 17 was geen gerichte actie? Hoe noem jij een raket afvuren op een passagiers vliegtuig?

Nou kom maar met je statistisch onderzoek. Om deze conslusie te onderbouwen.
Doe ik op het moment dat jij het onderzoek publiceert waarin wordt geconcludeerd dat de personen die de raket afvuurden op dat moment op de hoogte waren dat het een passagierstoestel betrof, want dat is toch wel een vereiste om van gerichte aanslag te spreken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173343766
quote:
3s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:10 schreef Re het volgende:

[..]

jazeker, maar die hebben een ander soort achtergrond, indonesiers zie je hier ook niet veel aanslagen plegen daarom waarschijnlijk een mix van socioeconomische en biologische omstandigheden
Ja maar van indonesiers hebben we er europabreed dan weer niet zoveel.

Ik ben eerder geneigd te denken dat het vooral culturele omstandigheden zijn die hieraan ten grondslag liggen, en dat die ook aan de basis staan van de sociaaleconomische problemen waarin deze groep zich bevindt. Het is natuurlijk niet voor niets dat ieder negatief lijstje wordt aangevoerd door marokkanen, en niet alleen hier maar in heel europa zie je dat de marokkanen het als groep heel slecht doen.

Waar het in ieder geval niet aan ligt is racisme. Er is geen gemeenschap in Europa die zoveel kansen heeft gekregen en verkloot als de marokkaanse gemeenschap
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173343808
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Doe ik op het moment dat jij het onderzoek publiceert waarin wordt geconcludeerd dat de personen die de raket afvuurden op dat moment op de hoogte waren dat het een passagierstoestel betrof, want dat is toch wel een vereiste om van gerichte aanslag te spreken.
Je moet jezelf afvragen of het wat uitmaakt. Er is een raket afgevuurd en die moet gericht zijn anders komt hij niet aan, zeker als er sprake is van een vliegtuig hoog in de lucht.

Daarnaast verschilt jouw defintie van gerichte aanslag toch wel wat van de nabestaande van de vlucht van MH17.
pi_173344069
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:20 schreef p078 het volgende:

[..]

Je moet jezelf afvragen of het wat uitmaakt. Er is een raket afgevuurd en die moet gericht zijn anders komt hij niet aan, zeker als er sprake is van een vliegtuig hoog in de lucht.
Ja die is gericht...duhhh. Als we toch dommertje aan het spelen zijn: misschien schoten ze wel lukraak een raket af en raakten ze bij toeval een vliegtuig, wie zal het zeggen

quote:
Daarnaast verschilt jouw defintie van gerichte aanslag toch wel wat van de nabestaande van de vlucht van MH17.
Want die ken jij allemaal persoonlijk en heb jij deze vraag voorgelegd?

Hou je niet zo van de domme, je weet best wat er bedoeld wordt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:36:14 #173
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_173344096
quote:
8s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:36 schreef ProFlamer het volgende:
Wil het AD concurrent worden van de Telegraaf of zo? Absoluut onnodige opruiende kop mij betreft!
Username checks out
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_173344142
quote:
3s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:06 schreef Re het volgende:

[..]

is het niet gewoon een numbers game dan... er zitten veel meer marokkanen in europa dan egyptenaren of libiers
Per land verschillend. Hier in NL ongeveer 50/50 Marokkanen/Turken. Maar in Frankrijk heb je wrs veel meer Algerijnen, Tunesiërs en heel weinig Turken e.d. In Duitsland weer veel meer Turken en minder Marokkanen. Dus ik weet niet hoe die verhoudingen overall liggen. Mochten ze ongeveer de helft van alle moslims zijn overall in heel Europa dan zal idd dat argument wel opgaan, maar dat geloof ik niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 23-08-2017 16:01:43 ]
I´m back.
pi_173344143
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kun jij het antwoord op de vraag niet al uit de vraag zelf halen?
Ik niet. Jij schijnbaar wel. Racist.
pi_173344169
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Belachelijk suggestieve kop. Sowieso zouden alle koppen die eindigen op een vraagteken verboden moeten worden.
"Moeten koppen die eindigen op een vraagteken verboden worden?"
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Eindredactie Games woensdag 23 augustus 2017 @ 15:48:59 #177
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_173344318
quote:
8s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:36 schreef ProFlamer het volgende:
Wil het AD concurrent worden van de Telegraaf of zo?
Ja.
quote:
AD-hoofdredacteur Jan Bonjer schrapte het predicaat 'kwaliteitskrant' in 2004 en richtte zich weer nadrukkelijk op concurrentie met De Telegraaf. Ook dit leidde tot veel nieuwe opzeggingen van abonnees, van wie velen zich na 1993 hadden aangemeld.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:55:38 #178
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173344422
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar dan zou jij niet over die titel vallen wrs.
Wrs wel.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:58:02 #179
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_173344461
quote:
5s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:56 schreef Geralt het volgende:
Vanavond Najib Amhali die ergens aanschuift bij een praatprogramma?
Ik denk eerder Farizeër Arkan of hoe heet die gozer van DENK.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_173344468
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wrs wel.
Denk het niet.
I´m back.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:58:36 #181
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173344476
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

"Moeten koppen die eindigen op een vraagteken verboden worden?"
Dat zou een mooi staaltje meta-ironie zijn.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:00:51 #182
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173344514
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Denk het niet.
Oké, en nu?
pi_173344548
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oké, en nu?
Mensen zijn wel verontwaardigd of niet verontwaardigd al naar gelang iets in hun straatje past.
I´m back.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:19:25 #184
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173344825
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mensen zijn wel verontwaardigd of niet verontwaardigd al naar gelang iets in hun straatje past.
Dit is dus een beetje een omfloerste manier om mij woorden in de mond te leggen?
pi_173345552
quote:
10s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:36 schreef Joppiez het volgende:
Is er al opgeroepen alle AD adverteerders te boycotten?
Ik heb 200 kranten gekocht. Leuk behang
  User die overal opduikt 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 17:11:06 #186
186611 Haags
pi_173345624
Ik snap de ophef niet. Dit is gewoon een terechte kop.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 23 augustus 2017 @ 17:13:58 #187
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173345668
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 17:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik snap de ophef niet. Dit is gewoon een terechte kop.
Nouja.. eenvoudige kansberekening geeft natuurlijk al aan dat van toeval geen sprake kan zijn.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173345915
De realiteit is blijkbaar te hard voor velen.
pi_173345932
Zou het in de genen zitten bij ze ?
pi_173345950
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:42 schreef Confetti het volgende:
Burgers die willen vechten voor het vaderland :

[ afbeelding ]

Die zwakke nationale identiteit zie ik dus niet echt.

Ik denk dat het eerder te maken heeft met een zeer laag IQ en ongewenste huwelijken die leiden tot inferieur DNA.
Dit.

Tal van onderzoeken die uitwijzen dat inteelt in de islamitische wereld zijn werk heeft gedaan.
pi_173346136
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:08 schreef p078 het volgende:

[..]

MH 17 was geen gerichte actie? Hoe noem jij een raket afvuren op een passagiers vliegtuig?

Nou kom maar met je statistisch onderzoek. Om deze conslusie te onderbouwen.
Niemand kan beweren of MH 17 wel of geen gerichte actie was, de theorie dat diegene die de BUK hebben afgevuurd in de veronderstelling waren dat het een militair toestel betrof, is ook legitiem. Bovendien is het op zijn zachtst gezegd nogal onverstandig om passagiersvluchten over oorlogsgebied te plannen. Je kan hier nauwelijks van een terreurdaad spreken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173346167
Putin doet wat hem noodzakelijk lijkt groot gelijk heeft de beste man!
  woensdag 23 augustus 2017 @ 17:44:26 #193
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173346189
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:17 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Wat een gelul weer. De pubers op het platteland hebben helemaal geen clubhuizen of welke andere voorziening dan ook.
Die pubers (Mies, Anton en Frederik) van het platteland zitten met hun poten in de klei, zijn omringt door hooi en gerst en kunnen met carbid leuke dingen doen. Hebben ze stout semen kunnen ze met hun girl akoestisch doen in de boerenkeet. Daarnaast kunnen ze het vak leren in het boerenbedrijf van vader.

Die Marokkaanse jochies moeten meer doen voor hetzelfde. De vader van Mourad was aanveger in de fabriek, om maar een voorbeeld te geven. Ik ben wel van mening dat je dan maar harder je best moet doen. Shortcuts bestaan niet. Alhoewel de excuses inderdaad waar zijn vind ik dat je eromheen moet werken.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 23 augustus 2017 @ 17:48:02 #194
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173346244
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:30 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Wow! En nu, moeten we je een aai over de bol geven? Staan juichen omdat je de kansen die je gegeven werden aangepakt hebt?

Het mag, maar dat is niet wat ik vraag. Ik zou graag willen dat die stoute jochies dit als voorbeeld zouden nemen. :{

Want ook ik heb een Marokkaanse naam, Marokkaanse ouders en draag een baard. Desondanks heb ik het aardig voor elkaar. Ik heb zo'n stuk of 3 driver DVD's liggen die ik snel kan inzetten.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173346404
quote:
15s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 17:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het mag, maar dat is niet wat ik vraag. Ik zou graag willen dat die stoute jochies dit als voorbeeld zouden nemen. :{

Want ook ik heb een Marokkaanse naam, Marokkaanse ouders en draag een baard. Desondanks heb ik het aardig voor elkaar. Ik heb zo'n stuk of 3 driver DVD's liggen die ik snel kan inzetten.

:{²
Bestaan er echt mensen die hulp nodig hebben bij het installeren van drivers?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173346519
quote:
15s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 17:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik heb zo'n stuk of 3 driver DVD's liggen die ik snel kan inzetten.

Fantastisch, hulde voor deze man. Wat een prestatie _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 18:05:07 #197
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173346536
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:03 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Fantastisch, hulde voor deze man. Wat een prestatie _O_
Dank voor de waardering. Voor enterprises gebruik ik altijd een kant en klare usb stick. Bij bedrijven moet het nl. secuur.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 23 augustus 2017 @ 18:15:01 #198
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_173353081
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:08 schreef p078 het volgende:
MH 17 was geen gerichte actie? Hoe noem jij een raket afvuren op een passagiers vliegtuig?
Wisten de daders ook dat het een passagiersvliegtuig van Malaysian Airlines was en niet een Russisch regerings/transportvliegtuig ?
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 17:41 schreef Hathor het volgende:
Niemand kan beweren of MH 17 wel of geen gerichte actie was, de theorie dat diegene die de BUK hebben afgevuurd in de veronderstelling waren dat het een militair toestel betrof, is ook legitiem. Bovendien is het op zijn zachtst gezegd nogal onverstandig om passagiersvluchten over oorlogsgebied te plannen. Je kan hier nauwelijks van een terreurdaad spreken.
En dan heb je ook nog van die complotdenkers die praten over een gerichte aanslag tegen Nederland.....
Toch raar dat je dan een toestel van Malaysian Airlines pakt in plaats van KLM.

Voor zover ik weet had Maleisie geen fittie met Rusland......
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:51 schreef p078 het volgende:
Je hoef niet te diep te graven in het Europese verleden. MH 17 was in 2014 en Germanwings Flight 9525 in 2015. Terwijl de aanslagen in Parijs ook in 2015 werden uitgevoerd.
Wat heeft die Germanwings crash er mee te maken ?
Dat was toch "gewoon" een suicidale piloot ?
pi_173353247
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Eindredactie Games woensdag 23 augustus 2017 @ 23:29:41 #201
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_173353322
quote:
Zou je haar geven?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_173353372
quote:
5s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:29 schreef 2dope het volgende:

[..]

Zou je haar geven?
Dan stuurt ze naderhand al haar broers op me af :{w
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Eindredactie Games woensdag 23 augustus 2017 @ 23:34:53 #203
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_173353403
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan stuurt ze naderhand al haar broers op me af :{w
Doe je ook stiekem snel zo'n shirt aan, opgelost.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_173353529
Van Amerongen riep dit al jaren over Brussel en de Mocro maffia.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 23:56:06 #205
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_173353668
quote:
15s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dank voor de waardering. Voor enterprises gebruik ik altijd een kant en klare usb stick. Bij bedrijven moet het nl. secuur.

:{²
Komt die djellabah nooit per ongeluk in de CD drive?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 24 augustus 2017 @ 02:32:16 #206
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_173354705
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:47 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Kolonisatie natuurlijk. Daarom ook aanslagen in Spanje en Frankrijk.
Marokkanen (Noord Afrikanen) hebben bijna 800 jaar Spanje en een deel van Frankrijk bezet en leeggeplunderd. Na die periode hebben ze de Middellandse Zee en ook de kusten van bijvoorbeeld IJsland geterroriseerd als Barbarijse zeerovers en talloze mensen ontvoerd en als slaaf verhandeld.

De eerlijkheid gebied wel om te vermelden dat er bij deze roversbendes ook een Hollander betrokken was. Jan Janzoon uit Haarlem. Hij had zich voor de gelegenheid wel bekeerd tot de islam

Oh ja. Wegens de omvang van het Ottomaanse Rijk destijds waren Marokkanen en Turken zo ongeveer hetzelfde
Non possumus non loqui
pi_173355678
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 02:32 schreef Knip het volgende:

[..]

Marokkanen (Noord Afrikanen) hebben bijna 800 jaar Spanje en een deel van Frankrijk bezet en leeggeplunderd. Na die periode hebben ze de Middellandse Zee en ook de kusten van bijvoorbeeld IJsland geterroriseerd als Barbarijse zeerovers en talloze mensen ontvoerd en als slaaf verhandeld.

De eerlijkheid gebied wel om te vermelden dat er bij deze roversbendes ook een Hollander betrokken was. Jan Janzoon uit Haarlem. Hij had zich voor de gelegenheid wel bekeerd tot de islam

Oh ja. Wegens de omvang van het Ottomaanse Rijk destijds waren Marokkanen en Turken zo ongeveer hetzelfde
Het ligt wel iets genuanceerder.

quote:
Kalifaat Córdoba[bewerken]
1rightarrow blue.svg Kalifaat Córdoba
In de bijna 6½ eeuw, waarin Spanje onder Moors bewind heeft gestaan, is het land tot bloei gekomen. De Moren voerden de islam in en er ontwikkelde zich een Moors-Spaanse cultuur van het allerhoogste wereldniveau. Sevilla, Córdoba en Granada groeiden uit tot wereldsteden. Door een uitgekiend irrigatiesysteem bloeide de landbouw met landbouwproducten, door hen meegebracht uit Azië. Ze plantten olijfboomgaarden in het zuiden, dadelpalmen op Mallorca en sinaasappelen in de omgeving van Valencia. De bloeitijd van de Moren lag tussen 926 en 1030 onder heersers als kalief Abd al-Rahman III en Almansor, die als regent optrad voor kalief Hisham II. Onder het bewind van de zwakke Hisjam II vergrootte de oorlogszuchtige stadhouder de macht van de staat, verwoestte Santiago de Compostella gedeeltelijk en drong de christenstaatjes in vele bloedige oorlogen terug. Hierna brak een machtsstrijd uit tussen Berbers en Arabieren.
Het is net zo iets als Spaans en Franse "overheersing" in NL. In feite is het voor het volk een "wisseling van de wacht". Destijds was geen enkel bewind democratisch. Dus "overheersing" of "bevrijding" gelden destijds niet echt.

Eind 15e eeuw heeft Marokko bovendien Joden "opgenomen" vanuit Spanje die daar door de katholieken werden vervolgd.
In 1940 weigerde de Koning van Marokko Joden uit te leveren aan Vichy Frankrijk.
Hij zei: "Er zijn geen Joden in Marokko, alleen Marokkanen"
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173355752
Is het legertje deugers, wegkijkers en islamcollaborateurs weer eens verontwaardigd?
pi_173356110
Het zijn toch ook steeds Marokkanen net zoals dat het steeds aanhangers zijn van die ene sekte waarover we blijkbaar nooit iets negatiefs mogen zeggen zonder "islamofoob' genoemd te worden?

Het meest misplaatste label ooit in de geschiedenis van de mensheid.

Ondanks dat ik ook een hekel heb aan turken ondertussen dankzij het hele erdogan verhaal, zie je ze in ieder geval geen aanslagen plegen door Europa heen, zelfs zij zijn redelijk geïntegreerd in verhouding en dat zegt toch wel wat als je bekijkt hoever die integratie gaat. (niet ver :') )
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:17:56 #210
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173356152
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het zijn toch ook steeds Marokkanen net zoals dat het steeds aanhangers zijn van die ene sekte waarover we blijkbaar nooit iets negatiefs mogen zeggen zonder "islamofoob' genoemd te worden?

Het meest misplaatste label ooit in de geschiedenis van de mensheid.

Ondanks dat ik ook een hekel heb aan turken ondertussen dankzij het hele erdogan verhaal, zie je ze in ieder geval geen aanslagen plegen door Europa heen, zelfs zij zijn redelijk geïntegreerd in verhouding en dat zegt toch wel wat als je bekijkt hoever die integratie gaat. (niet ver :') )
Turken hebben het als je even door dat misplaatste gevoel van nationale trots van ze heenkijkt, altijd veel beter gedaan dan de Marokkanen.
pi_173356164
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Turken hebben het als je even door dat misplaatste gevoel van nationale trots van ze heenkijkt, altijd veel beter gedaan dan de Marokkanen.
Klopt, Turken zijn meer winkels begonnen waar ze dan weliswaar broodjespoep of namaak producten als echt verkopen voor 2x de hoofdprijs, maar goed zij snappen de VOC mentaliteit wel beter inderdaad.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:23:53 #212
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173356224
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Klopt, Turken zijn meer winkels begonnen waar ze dan weliswaar broodjespoep of namaak producten als echt verkopen voor 2x de hoofdprijs, maar goed zij snappen de VOC mentaliteit wel beter inderdaad.
Al die vage winkeltjes voegen idd weinig toe maar ze ondernemen in elk geval iets.
pi_173356280
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Al die vage winkeltjes voegen idd weinig toe maar ze ondernemen in elk geval iets.
Toch zitten aardig wat Turken in de bijstand en criminaliteit. Zo goed doen ze het niet hoor. Dat ondernemende is een beetje een mythe. Maar zeker, ze doen het beter dan Marokkanen. Vergeet ook niet Antillianen en Somaliers, die zie je ook niet op de werkvloer.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:31:23 #214
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173356332
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Het meest misplaatste label ooit in de geschiedenis van de mensheid.

Bij lange na niet, dat is het woord "antisemitisme". :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173356359
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Bij lange na niet, dat is het woord "antisemitisme". :{

:{²
Gezien de haat van de hele moslimwereld richting joden, die 1 ministukje land hebben als je het op de wereldkaart bekijkt en zelfs dat niet gegund word door al die rijke oliemoslimlanden die zelf geen poot uitsteken om de medemoslim, of wie dan ook, te helpen in nood..

Nee, helaas, sorry moslimboy.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:34:54 #216
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173356386
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Gezien de haat van de hele moslimwereld richting joden, die 1 ministukje land hebben als je het op de wereldkaart bekijkt en zelfs dat niet gegund word door al die rijke oliemoslimlanden die zelf geen poot uitsteken om de medemoslim, of wie dan ook, te helpen in nood..
Dat neem ik die rijke islamitische landen ook kwalijk. Zeker als je een bericht als onderstaande leest:

https://www.bladna.nl/vak(...)miljoenen,18347.html

Derhalve vind ik antisemitisme een van de meest verkeerd gebruikte (lees misbruikte) woorden.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173356400
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat neem ik die rijke islamitische landen ook kwalijk. Zeker als je een bericht als onderstaande leest:

https://www.bladna.nl/vak(...)miljoenen,18347.html

Derhalve vind ik antisemitisme een van de meest verkeerd gebruikte (lees misbruikte) woorden.

:{²
Dat mag je vinden, het is ondertussen ingehaald door de dagelijkse anti-islamofobie gezever figuren.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:39:23 #218
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173356469
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:28 schreef Homey het volgende:

[..]

Toch zitten aardig wat Turken in de bijstand en criminaliteit. Zo goed doen ze het niet hoor. Dat ondernemende is een beetje een mythe. Maar zeker, ze doen het beter dan Marokkanen. Vergeet ook niet Antillianen en Somaliers, die zie je ook niet op de werkvloer.
Somaliers en Eritreers zijn een volledig mislukte groep, vrijwel overal ter wereld. Laag opgeleid, werken zelden, je hebt er gewoon niks aan in een ontwikkelde economie. Generaliseren is misschien makkelijk maar ik ken werkelijk niemand die ooit in een fatsoenlijke functie met zo iemand heeft gewerkt. Hier in de wijk zitten er ook een paar en die voldoen perfect aan het beeld: alleen maar wat rondhangen hele dag op de fiets, met kratjes bier van/naar de supermarkt, spreken amper Nederlands etc etc.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:40:44 #219
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173356491
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, het is ondertussen ingehaald door de dagelijkse anti-islamofobie gezever figuren.
Ik weet het niet, ik gebruik die woorden zeer zelden tot nooit. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173356502
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:34 schreef BansheeBoy het volgende:Dat neem ik die rijke islamitische landen ook kwalijk. Zeker als je een bericht als onderstaande leest:

https://www.bladna.nl/vak(...)miljoenen,18347.html

Derhalve vind ik antisemitisme een van de meest verkeerd gebruikte (lees misbruikte) woorden.

:{²
De grootmoefti van Jeruzalem vroeg dan ook aan Hitler of ze wilden stoppen met het word antisemitisme, omdat de Arabieren ook tot de semieten behoorden......
pi_173356677
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:28 schreef Homey het volgende:

[..]

Toch zitten aardig wat Turken in de bijstand en criminaliteit. Zo goed doen ze het niet hoor. Dat ondernemende is een beetje een mythe. Maar zeker, ze doen het beter dan Marokkanen. Vergeet ook niet Antillianen en Somaliers, die zie je ook niet op de werkvloer.
17% van de Turken zit in de bijstand. Niet geweldig maar wel een stuk beter dan Marokkanen (28%), Somaliërs (69%), Irakezen (58%), Syriërs (62%), Afghanen (46%), Iraniërs (42%) en Eritreers (50%).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:56:38 #222
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173356736
quote:
6s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

17% van de Turken zit in de bijstand. Niet geweldig maar wel een stuk beter dan Marokkanen (28%), Somaliërs (69%), Irakezen (58%), Syriërs (62%), Afghanen (46%), Iraniërs (42%) en Eritreers (50%).
Whut!!???????????? :?

Marokkanen doen het nog goed zo te zien.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173356757
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Whut!!???????????? :?

Marokkanen doen het nog goed zo te zien.

:{²
Ik ben Afghaan maar zit niet in de bijstand.
Sisco Certified
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:59:08 #224
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173356777
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:57 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Ik ben Afghaan maar zit niet in de bijstand.
Ik ben Marokkaan (op zijn tijd), ben ook vaak Nederlander. Maar zit ook niet in de bijstand. Ik ken geen Marokkaanse jongeren in de bijstand. Dit is vermoedelijk nog de oudere garde.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:04:52 #225
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_173356842
quote:
5s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:29 schreef 2dope het volgende:

[..]

Zou je haar geven?
Welke van de twee?
pi_173357230
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben Marokkaan (op zijn tijd), ben ook vaak Nederlander. Maar zit ook niet in de bijstand. Ik ken geen Marokkaanse jongeren in de bijstand. Dit is vermoedelijk nog de oudere garde.

:{²
Denk je dat het over 20 jaar beter uitziet?
Sisco Certified
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:28:30 #227
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173357268
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:27 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Denk je dat het over 20 jaar beter uitziet?
Weet ik wel zeker. Jongeren hier geboren met ouders van de 2de of zelfs 3de generatie hebben betere kansen en zullen deze ook pakken. Met 1000 euro in de maand kun je niet goed leven. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173357479
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Weet ik wel zeker. Jongeren hier geboren met ouders van de 2de of zelfs 3de generatie hebben betere kansen en zullen deze ook pakken. Met 1000 euro in de maand kun je niet goed leven. :{

:{²
De statistieken zijn weinig hoopgevend.
Ook als je ziet hoe her marokkanen achterlopen op andere migrantengroepen geven alleen maar reden tot zorg.

Derde generatie kinderen komen nog steeds naar school met een taalachterstand naar school, het is om moedeloos te worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:43:31 #229
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173357588
quote:
Direct oppakken en ondervragen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:45:51 #230
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173357630
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Derde generatie kinderen komen nog steeds naar school met een taalachterstand naar school, het is om moedeloos te worden.
Daar begrijp ik niks van. Als ik om mij heen kijk spreken de kinderen van mijn familieleden en vrienden nauwelijks nog hun moedertaal. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:46:23 #231
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173357639
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Weet ik wel zeker. Jongeren hier geboren met ouders van de 2de of zelfs 3de generatie hebben betere kansen en zullen deze ook pakken. Met 1000 euro in de maand kun je niet goed leven. :{

:{²
Over 20 jaar zelfde niveau als autochtonen.
Over 40 jaar louter Ivy League school cum laude studenten
Over 60 jaar alle Marokkanen een nobel prijs voor chemie of natuurkunde

Dromen. O+
Realiteit. :r
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173357789
Uit de LC van vandaag:

quote:
Criminoloog Richard Staring deed onderzoek naar risico’s op radicalisering onder Turkse Nederlanders: “Dankzij de oriëntatie op elkaar hebben ze hun plek hier gevonden. Al hebben ze te maken met uitsluiting en discriminatie, ze lijden niet aan een minderwaardigheidscomplex. Hun zelfbeeld is positief omdat ze zich gewaardeerd voelen in hun eigen groep.”

[…]

Turkije daarentegen is bij uitstek een krachtige natie, die altijd in verbinding wil blijven staan met degenen die het land verlaten. Het is ook de regering die actief blijft in de Turkse moskeeën en Turkse imams zijn ambtenaren die worden betaald door de staat. Staring: “Turkse Nederlanders ervaren hun geloof als niet zo dwingend, ze kunnen er hun ei kwijt en voelen zich prettig in de bestaande islamitische bewegingen.”
De Belgische onderzoekster Ilke Adam zegt erover: “Marokko heeft geen ministerie voor religie. In combinatie met minder sociale controle heeft dat ruimte voor een meer individuele beleving van het geloof.” Dus is het gemakkelijker om uit te komen bij het strenge salafisme, dat door financiering vanuit Saudi-Arabië in moskeeën over de wereld wordt verspreid.
Wat maar weer eens laat zien dat radicalen niet alleen anti-westers zijn, maar ook een product zijn van datzelfde westen.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:01:48 #233
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173359122
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:53 schreef Ribbenburg het volgende:
Uit de LC van vandaag:

[..]

Wat maar weer eens laat zien dat radicalen niet alleen anti-westers zijn, maar ook een product zijn van datzelfde westen.
Bullshit. In niet westerse landen stikt het immers ook van de radicalen.
pi_173359206
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Daar begrijp ik niks van. Als ik om mij heen kijk spreken de kinderen van mijn familieleden en vrienden nauwelijks nog hun moedertaal. :{

:{²
Dat kan best, dat kan natuurlijk ook aan de omgeving liggen. In mijn vorige woning, dat was echt een marokkanenbuurt, daar had je echt tientallen kinderen onder de 4 jaar die echt geen Nederlands spreken, geen woord. Begrijpen niet eens goedemorgen. Dat hoeven ze ook niet want thuis wordt marokkaans gesproken, de vriendjes spreken marokkaans. Daar zat een school waar iets van 75% van de kinderen voor het eerst in aanraking met Nederlands kwam op de eerste schooldag.

de achterstand van die kinderen lopen ze nooit meer in. En het straks raar vinden dat ze geen werk kunnen vinden omdat ze niet eens 1 zin kunnen uitspreken zonder verkeerd lidwoord te gebruiken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:06:40 #235
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173359225
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

de achterstand van die kinderen lopen ze nooit meer in. En het straks raar vinden dat ze geen werk kunnen vinden omdat ze niet eens 1 zin kunnen uitspreken zonder verkeerd lidwoord te gebruiken.
Als ik naar mezelf kijk, dit gold ook voor mij. Ik sprak geen woord Nederlands tot aan de eerste schooldag. Maar dat is goed gekomen. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173359257
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:53 schreef Ribbenburg het volgende:
Uit de LC van vandaag:

[..]

Wat maar weer eens laat zien dat radicalen niet alleen anti-westers zijn, maar ook een product zijn van datzelfde westen.
Wat een nonsens. Radicalen zijn een product van de islam. Daarom heb je in islamitische landen nog veel meer radicalen en aangezien er in nederland ook islam is hebben we in nederland ook radicalen.

Maar radicalen zijn ern product van die barbaarse voormiddeleeuwse ideologie, niet van het westen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173359321
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als ik naar mezelf kijk, dit gold ook voor mij. Ik sprak geen woord Nederlands tot aan de eerste schooldag. Maar dat is goed gekomen. :{

:{²
Dat is fijn voor je. Misschien ben jij pienter genoeg. Maar ik ken ook genoeg marokkanen die grammaticaal correct spreken, maar nog steeds een marokkaanse tongval hebben. Dat vind ik best triest als je hier bent geboren.

En velen leren het nederlands nooit goed. Vooral lidwoorden zijn een probleem. Want doen die ouders hun kind in hemelsnaam aan?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:11:02 #238
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173359322
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Maar radicalen zijn ern product van die barbaarse voormiddeleeuwse ideologie, niet van het westen.
Dan zou je meer aanslagen moeten zien in bv. Marokko. En dat is niet het geval. Het is echt een westers product. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:12:15 #239
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173359348
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

En velen leren het Nederlands nooit goed. Vooral lidwoorden zijn een probleem. Want doen die ouders hun kind in hemelsnaam aan?
Marokkanen hebben hier niet zoveel last van. Dit is typisch een Turks verschijnsel, wat ik overigens nooit heb kunnen plaatsen.

Als ik jou zo hoor woon je in een grote stad.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173359424
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dan zou je meer aanslagen moeten zien in bv. Marokko. En dat is niet het geval. Het is echt een westers product. :{

:{²
Nou, ik weet niet of jij het nieuws uit Egypte, Tunesië, Afghanistan, Pakistan, Indonesië, Yemen etc een beetje volgt.

En de marokkaanse radicalen plegen aanslagen uit Europa.

Je begint nu een beetje je geloofwaardigheid te verliezen....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173359486
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Marokkanen hebben hier niet zoveel last van. Dit is typisch een Turks verschijnsel, wat ik overigens nooit heb kunnen plaatsen.

Zucht,....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:19:17 #242
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173359539
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

En de Marokkaanse radicalen plegen aanslagen uit Europa.
Marokkaanse jongeren, geboren en getogen in het westen. Als je dat wegzet tegen het aantal aanslagen in Marokko. Juist ja. Maar als je drukker bent met een smoothie maken kan ik me voorstellen dat je dat niet altijd doorziet.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173359548
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zucht,....
Dat je de moeite überhaupt nog neemt om te reageren _O-
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:22:52 #244
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173359621
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:19 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Dat je de moeite überhaupt nog neemt om te reageren _O-
Ja, maar die Marokkaanse tongval. Daar kun je toch weinig aan doen me dunkt. Heb ik ook een klein beetje.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173359725
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:01 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Bullshit. In niet westerse landen stikt het immers ook van de radicalen.
Let op deze zin:
quote:
In combinatie met minder sociale controle heeft dat ruimte voor een meer individuele beleving van het geloof.” Dus is het gemakkelijker om uit te komen bij het strenge salafisme,
Een individuele benadering van geloof is toch echt westers. Radicalen zijn geen conservatieven, maar fanatieke scherpslijpers.
pi_173359764
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:19 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Dat je de moeite überhaupt nog neemt om te reageren _O-
Omdat ik het zo onbegrijpelijk vindt hoe zelfreflectie bij deze groep echt volledig ontbreekt. Echt totaal afwezig. Het is altijd niet waar, bij een ander erger of de schuld van een ander. Echt vermoeiend.

En ik begrijp het niet want de mensen die het meeste last hebben van het feit dat deze problemen ontkent worden en dus ook niet worden opgelost zijn de Marokkanen zelf. Het zijn de marokkaanse jongeren die radicaliseren, het zijn de marokkaanse jongeren waar de schooluitval het hoogst is, het zijn de marokkaanse jongeren die met de laagste opleiding van school komen, het zijn de marokkaanse jongeren die het vaakst met de politie in aanraking komen, het zijn de marokkaanse vrouwen die de blijf van mijn lijfhuizen vullen, het zijn de marokkanen die het laagste inkomen hebben, het zijn de marokkanen die in de oude wijken in de slechte huizen wonen etc etc.

Maar het is allemaal niet waar, of het ligt aan een ander. En zo houdt men de eigen achterstand in stand.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173359786
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, maar die Marokkaanse tongval. Daar kun je toch weinig aan doen me dunkt. Heb ik ook een klein beetje.

:{²
Nou, misschien je kind in het Nederlands opvoeden een idee?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:30:41 #248
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173359821
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, misschien je kind in het Nederlands opvoeden een idee?
We willen de binding met ons moederland houden. Niks zo gênant als kinderen die niet met opa en oma kunnen spreken in Marokko. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:32:01 #249
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173359841
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:26 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Let op deze zin:

[..]

Een individuele benadering van geloof is toch echt westers. Radicalen zijn geen conservatieven, maar fanatieke scherpslijpers.
Waar heb je het over? ? Ik ben thuis de kostwinner en benader mijn vrouw met respect. Is niets anders dan prioriteiten en keuzes. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173359857
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:Dat is fijn voor je. Misschien ben jij pienter genoeg. Maar ik ken ook genoeg marokkanen die grammaticaal correct spreken, maar nog steeds een marokkaanse tongval hebben. Dat vind ik best triest als je hier bent geboren
En ook de autochtone jeugd die er mee omgaat.
Toen Robin van Persie jaaaaren geleden net een beetje interviews gaf, toen dacht ik eerst dat het een Marokkaan was _O-
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:33:45 #251
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173359886
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:32 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En ook de autochtone jeugd die er mee omgaat.
Toen Robin van Persie jaaaaren geleden net een beetje interviews gaf, toen dacht ik eerst dat het een Marokkaan was _O-
Van Persie kon er wat van inderdaad. Maar kampioen was toch echt wel André Ooijer. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173360023
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

We willen de binding met ons moederland houden. Niks zo gênant als kinderen die niet met opa en oma kunnen spreken in Marokko. :{

:{²
Dan heb je dus minder kansen in Nederland, door eigen toedoen.
pi_173360085
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, maar die Marokkaanse tongval. Daar kun je toch weinig aan doen me dunkt. Heb ik ook een klein beetje.

:{²
Dus jij vindt het logisch dat kinderen die hier geboren zijn, hier opgegroeid zijn en dergelijke nog met zo'n slecht accent spreken? :') Lol.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:48:10 #254
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173360144
quote:
10s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:45 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Dus jij vindt het logisch dat kinderen die hier geboren zijn, hier opgegroeid zijn en dergelijke nog met zo'n slecht accent spreken? :') Lol.
Gewoon niet, begrijpelijk wel. Eigenlijk zou je er respect voor moeten hebben. Ze zijn tweetalig.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173360180
Dingen durven benoemen is het begin van de oplossing.
pi_173360183
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

We willen de binding met ons moederland houden. Niks zo gênant als kinderen die niet met opa en oma kunnen spreken in Marokko. :{

:{²
Als groep werkelijk iedere negatieve statistiek aanvoeren, dat is pas gênant.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173360230
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Gewoon niet, begrijpelijk wel. Eigenlijk zou je er respect voor moeten hebben. Ze zijn tweetalig.

:{²
Hahahah nee ze spreken twee talen zeer matig. Daar heb ik weinig respect voor hoor.
pi_173360271
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

We willen de binding met ons moederland houden. Niks zo gênant als kinderen die niet met opa en oma kunnen spreken in Marokko. :{

:{²
Lol, wat een domme gedachtegang. Het lijkt me gênanter dat je kinderen straks geen baan kunnen vinden of de rest van hun leven werk mogen doen waarvoor ze laag opgeleid zijn. :D
Jij geeft echt zo mooi weer waar het fout gaat.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:55:09 #259
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173360281
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als groep werkelijk iedere negatieve statistiek aanvoeren, dat is pas gênant.
Daar heb je een punt.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173360287
quote:
10s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:52 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Hahahah nee ze spreken twee talen zeer matig. Daar heb ik weinig respect voor hoor.
Dat ze matig Marokkaans spreken boeit me niet zo. Ze willen hier blijkbaar een toekomst opbouwen, dan zou je gewoon goed Nederlands moeten spreken. Ik hoef ook niet bij een groot bedrijf aan te komen en dan in plat Twents mijn sollicitatiegesprek aan te gaan. Dan sta ik ook zo weer buiten.
pi_173360351
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:55 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat ze matig Marokkaans spreken boeit me niet zo. Ze willen hier blijkbaar een toekomst opbouwen, dan zou je gewoon goed Nederlands moeten spreken. Ik hoef ook niet bij een groot bedrijf aan te komen en dan in plat Twents mijn sollicitatiegesprek aan te gaan. Dan sta ik ook zo weer buiten.
Ja precies! Maarja, het is natuurlijk ook super belangrijk dat je toch nog een beetje met je Twentse oma kan praten die alleen maar plat kan. ;(
pi_173360427
quote:
10s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:58 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Ja precies! Maarja, het is natuurlijk ook super belangrijk dat je toch nog een beetje met je Twentse oma kan praten die alleen maar plat kan. ;(
Dat kon ik ook wel, en mijn neefjes en nichtjes verstaan ook plat. Maar ze praten vrijwel altijd ABN. Sterker nog, ik hoor het plat Twents in mijn omgeving steeds minder omdat ouders het gevoel hebben dat ze hun kinderen met een achterstand opzadelen als ze hun kind niet vooral in het ABN opvoeden.
  Meest relativerende user 2022 donderdag 24 augustus 2017 @ 13:04:51 #263
357044 Budapestenaar
pi_173360465
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Door een suggestieve kop.
Jij vindt het alleen suggestief omdat het woord Marrokkanen wordt gebruikt in de kop. De kop werpt een relevante vraag op. En relevante vragen mogen gesteld worden.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 13:07:32 #264
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173360509
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:04 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Jij vindt het alleen suggestief omdat het woord Marrokkanen wordt gebruikt in de kop. De kop werpt een relevante vraag op. En relevante vragen mogen gesteld worden.
Zo relevant is die vraag anders niet. Zijn er werkelijk mensen die zich serieus afvragen of het toeval is dat het zo ontzettend vaak Marokkanen zijn?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173360529
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Daar heb je een punt.

:{²
Maar begrijp je ook dat de taalachterstand daar mede aan ten grondslag ligt?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173360559
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:53 schreef Ribbenburg het volgende:
Uit de LC van vandaag:

[..]

Wat maar weer eens laat zien dat radicalen niet alleen anti-westers zijn, maar ook een product zijn van datzelfde westen.
Hoe bedoel je dat: product van het westen?
I´m back.
pi_173360597
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Omdat ik het zo onbegrijpelijk vindt hoe zelfreflectie bij deze groep echt volledig ontbreekt. Echt totaal afwezig. Het is altijd niet waar, bij een ander erger of de schuld van een ander. Echt vermoeiend.

En ik begrijp het niet want de mensen die het meeste last hebben van het feit dat deze problemen ontkent worden en dus ook niet worden opgelost zijn de Marokkanen zelf. Het zijn de marokkaanse jongeren die radicaliseren, het zijn de marokkaanse jongeren waar de schooluitval het hoogst is, het zijn de marokkaanse jongeren die met de laagste opleiding van school komen, het zijn de marokkaanse jongeren die het vaakst met de politie in aanraking komen, het zijn de marokkaanse vrouwen die de blijf van mijn lijfhuizen vullen, het zijn de marokkanen die het laagste inkomen hebben, het zijn de marokkanen die in de oude wijken in de slechte huizen wonen etc etc.

Maar het is allemaal niet waar, of het ligt aan een ander. En zo houdt men de eigen achterstand in stand.
Het ontbreken van zelfreflectie hangt ook nauw samen met de eercultuur.

Tel daarbij op dat de overheid het 'onaantastbaar wanend gedrag' eerder stimuleert dan corrigeert... zo komt men er veelal wel mee weg. En zolang het blijkbaar nog altijd voordeel oplevert in hun ogen (of in elk geval geen nadeel), blijft dergelijk gedrag in stand.
pi_173360600
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat: product van het westen?
Westers individualisme.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 13:14:02 #269
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173360639
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar begrijp je ook dat de taalachterstand daar mede aan ten grondslag ligt?
Ik heb het eerlijk gezegd nooit zo gezien. Als ik om mij heen kijk zie ik alle Marokkanen gewoon goed Nederlands spreken. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 24 augustus 2017 @ 13:20:07 #270
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173360755
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:04 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Jij vindt het alleen suggestief omdat het woord Marrokkanen wordt gebruikt in de kop. De kop werpt een relevante vraag op. En relevante vragen mogen gesteld worden.
Nee, het is suggestief omdat het geen stelling poneert, maar wel impliceert. En dat vind ik slechte journalistiek.
pi_173360784
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:12 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Westers individualisme.
Dus: als reactie op het feit dat Marokkanen meer gedwongen worden tot een individuele beleving van hun religie, anders dan Turken, voelen ze zich vervolgens aangetrokken tot salafistische groeperingen, die overal in het westen gefinancierd worden door S-A?
En de Diyanet moskeeën, geleid door het Turkse ministerie van religieuze zaken, houden de wind er goed onder bij Turkse moslims en daardoor worden ze niet aangetrokken door salafisme?
Ik weet niet of je dan mogelijk het westen kunt verwijten dat ze producenten zijn van de islamterreur hoor. Hoogstens door het toestaan dat salafistische instituties worden gefinancierd door S-A dan. Ik denk dat men daar ook wel van af wil trouwens, maar daar zitten veel haken en ogen aan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ryan3 op 24-08-2017 13:31:06 ]
I´m back.
pi_173360909
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb het eerlijk gezegd nooit zo gezien. Als ik om mij heen kijk zie ik alle Marokkanen gewoon goed Nederlands spreken. :{

:{²
Als ik jou aan de telefoon heb en ik kan horen dat jij een Marokkaanse achtergrond hebt spreek je niet goed Nederlands. Ja, het zou misschien goed zijn als je hier op je 7e was komen wonen, maar als jij hier geboren en getogen bent, en ik hoor dat je een Marokkaanse achtergrond hebt spreek je slecht Nederlands.

Maar goed, dat is nog niet eens zo ernstig. Wat wel ernstig is is dat je hier bent geboren en het nog steeds hebt over “die meisje”, dan ben je gewoon een kansloos figuur en daarvan hebben we er tienduizenden rondlopen in Nederland. Dat betekent dat je later nooit een sollicitatiebrief kunt schrijven, dat geen enkele werkgever je ooit een klant te woord zal laten staan want je kunt geen correct Nederlands spreken. Dan kun je ergens in een fabriek of als straatveger aan de slag, maar dat is dan vaak weer te min want ze willen wel 4K verdienen. Ik word ook gewoon agressief als iemand mij zo aanspreekt, leer normaal Nederlands en hou anders je mond tegen mij.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173361340
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus: als reactie op het feit dat Marokkanen meer gedwongen worden tot een individuele beleving van hun religie, anders dan Turken, voelen ze zich vervolgens aangetrokken tot salafistische groeperingen, die overal in het westen gefinancierd worden door S-A?
En de Diyanet moskeeën, geleid door het Turkse ministerie van religieuze zaken, houden de wind er goed onder bij Turkse moslims en daardoor worden ze niet aangetrokken door salafisme?
Ik weet niet of je dan mogelijk het westen kunt verwijten dat ze producenten zijn van de islamterreur hoor. Hoogstens door het toestaan dat salafistische instituties worden gefinancierd door S-A dan. Ik denk dat men daar ook wel van af wil trouwens, maar daar zitten veel haken en ogen aan.
Dat denk ik ja.
Het is ook niet als verwijt bedoelt, maar als mogelijke verklaring.
pi_173361449
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:52 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Dat denk ik ja.
Het is ook niet als verwijt bedoelt, maar als mogelijke verklaring.
Punt is een beetje dat het nationalisme van de Turken en de lange arm van Erdogan via de Diyanet-organisatie, waardoor Turken weliswaar minder neigen naar moslimextremisme dan Marokkanen, ook niet langer (meer) gezien wordt als een echt waardevolle bijdrage aan de samenleving.
I´m back.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 14:01:36 #275
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173361504
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is een beetje dat het nationalisme van de Turken en de lange arm van Erdogan via de Diyanet-organisatie, waardoor Turken weliswaar minder neigen naar moslimextremisme dan Marokkanen, ook niet langer (meer) gezien wordt als een echt waardevolle bijdrage aan de samenleving.
Hangt er echt vanaf hoe laat je het vraagt. Als het om 18:00 is staan ze bij de Turk met 5 euro in de zakken voor 3 Turkse pizza's "met extra sambal en een pepertje". Dan is de waardering er wel. Dan zie je ze vaak met dat vochtige mondje glimlachen naar de slecht Nederlands sprekende Turk. :{

:{²

[ Bericht 5% gewijzigd door BansheeBoy op 24-08-2017 14:06:46 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 24 augustus 2017 @ 14:04:22 #276
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173361566
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hangt er echt vanaf hoe laat je het vraagt. Als het om 18:00 is staan ze bij de Turk met 5 euro in de zakken voor 3 Turkse pizza's "met extra sambal". Dan is er de waardering er wel.

:{²
Als een niet-Turkse zaak dat voor 5 euro aanbiedt staan ze er ook. Heeft weinig met de achtergrond van de verkoper te maken.
pi_173361593
Goed dat dit topic door de gedegen posts van Bansheeboy naar een hoger niveau getild wordt.

Random woord: chipolatapudding.

:{
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173361745
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:05 schreef 2thmx het volgende:
Goed dat dit topic door de gedegen posts van Bansheeboy naar een hoger niveau getild wordt.

Random woord: chipolatapudding.

:{
Vochtige chipolatapudding *O*
  donderdag 24 augustus 2017 @ 14:14:44 #279
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173361793
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:05 schreef 2thmx het volgende:
Goed dat dit topic door de gedegen posts van Bansheeboy naar een hoger niveau getild wordt.

Random woord: chipolatapudding.

:{
Ik vind hem anders behoorlijk legendarisch.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173361894
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Gewoon niet, begrijpelijk wel. Eigenlijk zou je er respect voor moeten hebben. Ze zijn tweetalig.

:{²
Ik heb ook erg veel respect voor de vakkundige manier waarop Marokkanen bestelbusjes kunnen besturen.

Random woord: touwtje.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_173364760
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is een beetje dat het nationalisme van de Turken en de lange arm van Erdogan via de Diyanet-organisatie, waardoor Turken weliswaar minder neigen naar moslimextremisme dan Marokkanen, ook niet langer (meer) gezien wordt als een echt waardevolle bijdrage aan de samenleving.
Precies. Dat Turks hypernationalisme zorgt er ook voor dat ze soms fel gekeerd zijn tegen Nederland. Erdogan kan zo een oproep doen om het binnenhof te bestormen, genoeg turken die daar gehoor aan geven. Enge gedachte, van die paramilitaire milities in je land.

http://www.elsevierweekbl(...)ie-zijn-zij-104241w/
pi_173366273
quote:
15s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Eerlijk is eerlijk. Onder Marokkanen spelen er meer problemen dan onder andere bevolkingsgroepen (relatief gezien). Een deel heeft te maken met de gebruikte vergrootglazen. Een ander deel met het ontnemen van de kansen bij jongeren uit deze groep. Als Jeffrey van het kippenkamp wel een clubhuis krijgt en Mourad uit Krispijn (Dordrecht) mag met eigen geld een dambord kopen om de tijd te doden...

Dank voor de vrolijke noot in dit topic. ^O^
  donderdag 24 augustus 2017 @ 17:26:31 #283
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173366442
Bansheeboy is het schoolvoorbeeld van waarom zoveel Marokkanen er zo weinig van bakken in West-Europa.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 17:29:30 #284
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173366499
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 17:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bansheeboy is het schoolvoorbeeld van waarom zoveel Marokkanen er zo weinig van bakken in West-Europa.
Dat mag je me dan eens uitleggen. Ik kom niets te kort. Ik heb een goede baan en kan me 2 douches per dag veroorloven. Soms heb ik een droge huid en gebruik ik bodylotion. Ik spreek voortreffelijk Nederlands en ben aimabel in de omgang. En ja, ik ben moslim.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 24 augustus 2017 @ 17:32:31 #285
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173366561
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 17:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bansheeboy is het schoolvoorbeeld van waarom zoveel Marokkanen er zo weinig van bakken in West-Europa.
Hij tikt foutloos Nederlands en is beleefd. Dat is meer dan ik van veel schuimbekkende PVVers mag verwachten.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173366612
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 17:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hij tikt foutloos Nederlands en is beleefd. Dat is meer dan ik van veel schuimbekkende PVVers mag verwachten.
Ja, met gevoel voor humor.
Also: hij zit al ongeveer net zo lang op FOK! als ik, zie ik. 2 dagen later.
I´m back.
pi_173366613
Twee douches per dag mensen, en dan toch niet geradicaliseerd. Het kan dus toch.

Random landkaart:



:{
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 18:02:25 #288
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173367104
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 17:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hij tikt foutloos Nederlands en is beleefd. Dat is meer dan ik van veel schuimbekkende PVVers mag verwachten.
Ik lees vooral veel onzin in zijn posts
pi_173373522
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 17:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat mag je me dan eens uitleggen. Ik kom niets te kort. Ik heb een goede baan en kan me 2 douches per dag veroorloven. Soms heb ik een droge huid en gebruik ik bodylotion. Ik spreek voortreffelijk Nederlands en ben aimabel in de omgang. En ja, ik ben moslim.

:{²
Ik denk dat er bedoeld wordt dat je ook in de slachtofferrol kruipt..net als veel andere Marokkanen
  donderdag 24 augustus 2017 @ 22:33:28 #290
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173374962
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 22:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik denk dat er bedoeld wordt dat je ook in de slachtofferrol kruipt..net als veel andere Marokkanen
Dat hele slachtoffer gebeuren komt door mijn emoticon//avatar en omdat je als Marokkaan sowieso de schijn tegen hebt. Ik probeer altijd eigenlijk alleen maar een voorstelling van zaken te geven. En als dat iets anders is dan "HET IS ALLEEN DE SCHULD VAN MAROKKANEN EN MOSLIMS EN NIKS ANDERS" dan is het al gauw slachtofferrol en janken. Een oprecht lezer ziet dat ik best genuanceerd ben. Nu bv, komt mijn vrouwtje een Marokkaanse pannenkoek brengen met een stuk belegen kaas. Lekker man.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 24 augustus 2017 @ 23:46:16 #292
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173377189
quote:
10s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 23:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

En 8u20m later dan mij... _O-
Niet normaal!!!! We zijn van dezelfde lichting man. We hebben een mooi groepje zo met zijn drietjes. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173377292
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is een beetje dat het nationalisme van de Turken en de lange arm van Erdogan via de Diyanet-organisatie, waardoor Turken weliswaar minder neigen naar moslimextremisme dan Marokkanen, ook niet langer (meer) gezien wordt als een echt waardevolle bijdrage aan de samenleving.
Dat komt omdat Turken over het algemeen een cultureel beschaafd volk zijn, met een groots historie waar ze oprecht trots op zijn, maar desalniettemin geen pathologische geldingsdrang onder haar gelederen wanneer het aankomt op religieuze vroomheid of puurheid. Marokkanen daarentegen lijken wel constant de drang te hebben om zich te bewijzen, binnen de eigen sociale groep, en ontleent men status aan religieuze fanatisme (baard, vroomheid, etc). Hetzelfde zie je overigens bij Pakistanen. Ik vind Marokkanen dan vaak ook geen prettige mensen in de omgang, missen die befaamde Perzisch-Turkse (Midden-Oosterse) hoffelijkheid en misdragen zich stelselmatig op allerlei vlakken.

Ik kom uit het Midden-Oosten, maar Marokkanen staan cultureel mijlen ver verwijderd van de gemiddelde Turk of Iraniër, ondanks het feit dat men geneigd is om moslims als een homogene entiteit te zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stabiel op 25-08-2017 00:03:26 ]
pi_173377367
quote:
15s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 23:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Niet normaal!!!! We zijn van dezelfde lichting man. We hebben een mooi groepje zo met zijn drietjes. :{

:{²
Het is dat Ryan erover begon, had er nog nooit naar gekeken...
pi_173378410
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 23:53 schreef Stabiel het volgende:
hehe azeri gespot. Ga terug naar baqu torke gar. Er bestaat niet zoiets als Perzisch-Turkse hoffelijkheid alleen Perzische hoffelijkheid.
pi_173378436
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 02:56 schreef LA_niner het volgende:

[..]

hehe azeri gespot. Ga terug naar baqu torke gar. Er bestaat niet zoiets als Perzisch-Turkse hoffelijkheid alleen Perzische hoffelijkheid.
Ik ben geen azeri, koskhol.
pi_173380795
quote:
15s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 17:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Die pubers (Mies, Anton en Frederik) van het platteland zitten met hun poten in de klei, zijn omringt door hooi en gerst en kunnen met carbid leuke dingen doen. Hebben ze stout semen kunnen ze met hun girl akoestisch doen in de boerenkeet. Daarnaast kunnen ze het vak leren in het boerenbedrijf van vader.

Die Marokkaanse jochies moeten meer doen voor hetzelfde. De vader van Mourad was aanveger in de fabriek, om maar een voorbeeld te geven. Ik ben wel van mening dat je dan maar harder je best moet doen. Shortcuts bestaan niet. Alhoewel de excuses inderdaad waar zijn vind ik dat je eromheen moet werken.

:{²
Randstedelijke randdebiel, die nog nooit daadwerkelijk op het platteland is geweest, gespot :') |:( :{w
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')