abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 23 augustus 2017 @ 10:54:00 #1
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_173338937
Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;


Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
https://bitonic.nl/
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct

Sites;
CryptoCurrency Market Capitalizations
https://cointelegraph.com/
Bitcoin Block Explorer - Blockchain
https://blockexplorer.com/

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen.


Luister naar Crypto Fever - Faberyayo & Abel
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_173338948
TT :D

quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:52 schreef Sosa het volgende:

[..]

Ik lees nu al een paar dagen 'shill'

wat houdt dat nou in? Shillen?

Met google kom ik niet verder dan een foutieve schrijfwijze van chillen.
https://www.merriam-webster.com/dictionary/shill
  woensdag 23 augustus 2017 @ 10:55:42 #3
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_173338979
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_173338996
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:55 schreef Sosa het volgende:

[..]

aah ik snap het

TT 8-)
Nog iets meer achtergrond: https://en.wikipedia.org/wiki/Shill
quote:
A shill, also called a plant or a stooge, is a person who publicly helps or gives credibility to a person or organization without disclosing that they have a close relationship with the person or organization. Shills can carry out their operations in the areas of media, journalism, marketing, confidence games, or other business areas.
pi_173339457
quote:
thx
Lambo of Rekt
  woensdag 23 augustus 2017 @ 11:34:18 #6
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173339735
Ok dus tot morgen lijkt XRP nog wel even te pieken, daarna waarschijnlijk weer omlaag?
Misschien toch nog wel handig om even te houden als er in q3 en q4 nog wat leuke dingen aan zitten te komen.
Sowieso zou 2018 een goed jaar voor Ripple kunnen worden.

Op zich is het netwerk van Ripple en de coin 2 losstaande dingen, maar het zou me niets verbazen dat als Ripple met interessante dingen komt, de coin ook wel omhoog gaat.
Iemand die zich er in kan vinden? (buiten dat het een glazen bol is ;) )
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 23 augustus 2017 @ 11:34:58 #7
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_173339746
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:56 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Nog iets meer achtergrond: https://en.wikipedia.org/wiki/Shill

[..]

ja I get the picture

zoals Mand voor XRP

of MagNeT voor Waves
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 11:42:31 #8
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_173339872
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:34 schreef Komakie het volgende:
Ok dus tot morgen lijkt XRP nog wel even te pieken, daarna waarschijnlijk weer omlaag?
Misschien toch nog wel handig om even te houden als er in q3 en q4 nog wat leuke dingen aan zitten te komen.
Sowieso zou 2018 een goed jaar voor Ripple kunnen worden.

Op zich is het netwerk van Ripple en de coin 2 losstaande dingen, maar het zou me niets verbazen dat als Ripple met interessante dingen komt, de coin ook wel omhoog gaat.
Iemand die zich er in kan vinden? (buiten dat het een glazen bol is ;) )
2 weken geleden gekocht, ik blijf ook nog even! :)
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:31:08 #9
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173340755
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:42 schreef maffemaniak het volgende:

[..]

2 weken geleden gekocht, ik blijf ook nog even! :)
Paar maanden geleden gekocht.
Ik vind Ripple op zich wel een mooi initiatief (hoewel het tegen het principe van Crypto in druist) maar de munt staat daar eigenlijk los van. Dat is wel jammer.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_173341978
Waves mooi gestaag omhoog sinds gisteren. Netjes
  woensdag 23 augustus 2017 @ 14:09:49 #11
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173342572
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:36 schreef Kale het volgende:
Waves mooi gestaag omhoog sinds gisteren. Netjes
Elke dag een paar % omhoog en ik ben een blij man :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 23 augustus 2017 @ 14:15:28 #12
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_173342683
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:30 schreef Scrummie het volgende:
Weet iemand zo het juiste ID van de (verified) MobileGo asset in de Waves client?
Ik zie ineens dat ik 2 keer MobileGo heb gekregen, 1 keer (eerder) zo'n 700 drop, maar die bleek fake te zijn. Ik verwacht dat deze ook fake is, maar beter even zeker weten.
Er moet een groen vinkje bij staan, dan is het een verified coin.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_173343623
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:04 schreef MissionPhailed het volgende:
Het verzenden van crypto direct vanuit Bittrex naar Bitonic bleek eerder vanavond dus geen ideale route. Beter kan er dus sprake zijn van een eigen wallet als soort van 'tussenstation'. Ik heb altijd mijn bescheiden hoeveelheid coins opgeslagen op online exchanges (ook niet ideaal) en heb dus verdraaid weinig verstand van eigen BTC-wallets.

Wat is voor mij de beste en handigste manier om een eigen wallet op te zetten? Er worden geen grote hoeveelheden BTC bewaard en dient eigenlijk alleen als tussenstation om transacties tussen exchanges en Bitonic beter te laten verlopen.
Ik zit met hetzelfde dilemma (behalve dan dat ik naast BTC meerdere coins wil holden) en ik vond dit wel een duidelijke uitleg van de verschillende beschikbare opties:


Naast de wallet van Bittrex ga ik nu voor de wallet van Exodus (https://www.exodus.io/).
En als ik grotere hoeveelheden aan enkel BTC zou willen holden, ga ik voor deze methode:

Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 augustus 2017 @ 15:28:25 #14
163650 Greys
pi_173343943
Oh hallo NEO *;
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:42:59 #15
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173344226
Market Cap van Ripple is weer (even) groter dan die van Bitcoin Cash
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_173344390
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:28 schreef Greys het volgende:
Oh hallo NEO *;
Op het moment dat ik hem opgegeven heb en in andere altcoins ben gaan zitten :'(
pi_173344542
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:28 schreef Greys het volgende:
Oh hallo NEO *;
hiya eindelijk 11% winst gepakt...
nu de daling maar afwachten en weer inkopen?!?!? :)
pi_173344859
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:34 schreef Komakie het volgende:
Ok dus tot morgen lijkt XRP nog wel even te pieken, daarna waarschijnlijk weer omlaag?
Misschien toch nog wel handig om even te houden als er in q3 en q4 nog wat leuke dingen aan zitten te komen.
Sowieso zou 2018 een goed jaar voor Ripple kunnen worden.

Op zich is het netwerk van Ripple en de coin 2 losstaande dingen, maar het zou me niets verbazen dat als Ripple met interessante dingen komt, de coin ook wel omhoog gaat.
Iemand die zich er in kan vinden? (buiten dat het een glazen bol is ;) )
Banken zijn niks verplicht, maar met het gebruik van XRP schijnt er nog zo'n 30% bespaard kunnen worden op transacties. Nogal wat als je als bank miljarden verstuurd.

Waarbij dus de aankondiging die komende maanden moet komen specifiek gaat om het gebruik van XRP, en niet ripple-software.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:48:32 #19
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173345268
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:20 schreef stijn_ het volgende:

[..]

Banken zijn niks verplicht, maar met het gebruik van XRP schijnt er nog zo'n 30% bespaard kunnen worden op transacties. Nogal wat als je als bank miljarden verstuurd.

Waarbij dus de aankondiging die komende maanden moet komen specifiek gaat om het gebruik van XRP, en niet ripple-software.
Ik doelde meer op 2018. Ik heb begrepen dat er meer met de software gewerkt gaat worden door banken (of dat is het doel) en dat zou ook een positieve invloed op de coin kunnen hebben.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 16:49:42 #20
42184 crew  DaMart
pi_173345283
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:28 schreef Greys het volgende:
Oh hallo NEO *;
Heb ik mijn terugkooporder toch iets te laag gezet :D.
Sowieso zijn er de afgelopen dagen weinig orders aangetikt. Dat wordt dus wachten op de weekenddip ;) O-).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:53:03 #21
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_173345336
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:53 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Op het moment dat ik hem opgegeven heb en in andere altcoins ben gaan zitten :'(
Neo nooit opgeven. HODL!!!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_173345815
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:34 schreef Sosa het volgende:

[..]

ja I get the picture

zoals Mand voor XRP

of MagNeT voor Waves
:@
pi_173346255
Is NEO nu decentraal? Ja of nee? Ik las er wat gezeik over tijdens mijn verkansie.
pi_173346940
Lekker groen dagje, ben mooi de Blockfolio app aan het swaffelen zo lang het duurt :D
pi_173347967
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 00:41 schreef SMS303 het volgende:

[..]

Mijn ervaringen na een week schipperen....
- koop geen bitcoin (BTC) ik betaalde bij litebite.eu eur1,46 transactie kosten (voor de andere coins is dat meestal eur0,42 of 0,46)
- maak een account op een exchange (bittrex.com bijvoorbeeld)
- op de exchange kan je handelen maar ook je gekochte coin ontvangen
- zoek in de wallet van de exchange de coin die je wil kopen en op de exchange wil ontvangen
- klik op het plustekentje voor toevoegen, er verschijnt een pop up scherm waar je op new address moet drukken om je ontvangadres voor die coin op de exchange te ontvangen
- dit adres kopieer je en vul je bij de online coinboer als ontvangadres in en dan kan je de aankooptransactie op de koopsite afronden
- op de site van de exchange, bittrex even als voorbeeld, zie je in je wallet scherm bij deposit op een gegeven ogenblik je gekochte coin van de online coinboer verschijnen
- nu kan je beginnen met handelen door voor je aangekochte coin een sell order te plaatsen
- let op met de sell prijs die je instelt (TEL VOOR DE ZEKERHEID HET AANTAL NULLETJES NA DE KOMMA) voordat je de sell order plaats

De private wallet op je computer kan je vergelijken met een kluisje bij de bank. Je leg er iets in wat je niet snel nodig hebt. Heb je veel succes met traden en haal je veel binnen dan is het verstandig om regelmatig af te romen en dit naar je private wallet sturen.
Thanks! ga eens bekijken op die bittrex.com ziet er goed uit om te beginnen denk ik. ik koop nog niks :P

De private wallet is verstandig toch om je wachtwoord/key elders te bewaren?

En ik las ergens in de topic reeks dat Electrum een goede wallet is, klopt dat?

quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 01:04 schreef edcetera het volgende:

[..]

Begin met een betrouwbaar en jarenlang actief NL platform/bedrijf als Bitonic om je daar te registreren en verifieren: Eenmaal daar Bitcoins gekocht te hebben (via iDEAL): Registreer op een/meerdere exchanges om je BTC (bitcoins) gedeeltelijk naartoe te sturen om ermee te handelen in ander coins (zie openingpost voor een overzicht van exchanges): Als je daar hulp bij nodig hebt en hoe "coins in een eigen digitale wallet, PC/mobiel/online, te houden voor langere termijn/ eigen veiligheid" kun je hier altijd terecht :)
Ja bij bitonic had ik gisteren bijna gekocht, tot dat ik bij verifieren kwam en wat verder in de bitcoins en andere "currencies" dook, maar je adviseert dus daar toch te kopen? :)

Ik ga eerst nog ff het wallet gedeelte induiken tot dat ik dit echt 100% begrijp. Ben bang dat ik of een soort key vergeet of iets dergelijks waardoor ik alles kwijt raak :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2017 19:25:38 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')