abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:51:19 #26
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173342288
registreer om deze reclame te verbergen
Voordat wij een reis boeken kijken we ook altijd wel een beetje naar de bevolking/regels daar. Als homo koppel moeten we nog veel meer oppassen. Zelfs landen die hier genoemd worden als vriendelijk (bv Sri Lanka en Fiji) hebben straffen staan op het uiten van homoseksualiteit. Ook voor toeristen. Met zo'n houding heb ik er ook moeite mee om ze als vriendelijk te bestempelen. Kan je beargumenteren dat je ook kan gaan zonder de indruk te wekken dat je homo bent in het openbaar, maar hoewel wij helemaal niet zo'n stelletje zijn die ermee te koop loopt, willen we op vakantie toch wel ons zelf kunnen zijn. Erg jammer dat daardoor veel bestemmingen afvallen.

Zelf heel veel goede ervaringen met Amerikanen (westkust, oostkust in ieder geval). Altijd in voor een praatje, klantvriendelijk, etc. Italianen ook! Ook in de UK hele goede ervaringen gehad.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox One: Alwayshappyz | Photographer: D610, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, Game of Thrones, Person of Interest, Homeland, Brothers & Sisters, Veronica Mars & many more!
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:19:08 #27
6280 k_man
pedante eikel
pi_173343782
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:13 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik vond Japan en Myanmar heel vriendelijk.
Japan inderdaad ook, hoewel de taalbarriŤre dat soms moeilijk maakt.

Tokyo heeft - naar het schijnt - het grootste, drukste metrostation ter wereld. Een enorm mierennest, zeker in de spits. Maar je kunt daar als toerist niet even stoppen om al dat gekrioel gade te slaan. Zo gauw je daar stil staat om een beetje om je heen te kijken komt er namelijk een Japanner op je af om vragen of je hulp nodig hebt. Dan wek je namelijk de indruk dat je om je heen staat te kijken, omdat je niet meer weet waar je heen moet.
I got the style but not the grace - I got the clothes but not the face
foto's
pi_173345998
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:13 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik vond Japan en Myanmar heel vriendelijk.
Ik vond japan verschrikkelijk. De mensen zijn heel aardig, maar ontzettend gemaakt naar mijn beleving.
Vond het op den duur behoorlijk irritant worden, voelde me niet zo op mijn gemak. Is natuurlijk gewoon een gigantisch cultuurverschil en als je je erin verdiept zal het waarschijnlijk meevallen maar voor mij als vakantieganger voor 1,5 week was het niks..
  woensdag 23 augustus 2017 @ 17:44:48 #29
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_173346195
In Gambia zijn veel mensen snel je beste vriend vooral rond de hotels.
reset
pi_173346773
Japan.

Polen bijvoorbeeld viel me heel erg mee.
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 18:59:48 #31
7566 crew  MaJo
Kalten Polar Bšr
pi_173347508
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Voordat wij een reis boeken kijken we ook altijd wel een beetje naar de bevolking/regels daar. Als homo koppel moeten we nog veel meer oppassen. Zelfs landen die hier genoemd worden als vriendelijk (bv Sri Lanka en Fiji) hebben straffen staan op het uiten van homoseksualiteit. Ook voor toeristen. Met zo'n houding heb ik er ook moeite mee om ze als vriendelijk te bestempelen. Kan je beargumenteren dat je ook kan gaan zonder de indruk te wekken dat je homo bent in het openbaar, maar hoewel wij helemaal niet zo'n stelletje zijn die ermee te koop loopt, willen we op vakantie toch wel ons zelf kunnen zijn. Erg jammer dat daardoor veel bestemmingen afvallen.

Zelf heel veel goede ervaringen met Amerikanen (westkust, oostkust in ieder geval). Altijd in voor een praatje, klantvriendelijk, etc. Italianen ook! Ook in de UK hele goede ervaringen gehad.
Een vriend uit India wordt zelfs door zijn eigen vader niet geaccepteerd wegens zijn homoseksualiteit. Hij heeft zijn man (waar hij al 12 jaar mee samen is) zelfs nooit ontmoet ;( wat dat betreft valt er nog een hele wereld te winnen betreffende homo acceptatie.

Mijn broer is net een maand naar IndonesiŽ geweest met zijn vriend, ik zal eens vragen hoe dat gegaan is. Ik weet wel dat hij, toen hij nog single was, vaak vertelde dat hij vrouw en kinderen thuis had. In de meeste landen vinden ze het maar vreemd dat je ongetrouwd bent als dertiger. Eigenlijk is het te absurd voor woorden 8)7

Qua vriendelijkheid staan de Amerikanen ook bij mij bovenaan. Altijd heel oprecht geÔnteresseerd en helemaal niet zo oppervlakkig als veel mensen denken. Sterker nog, op onze Amerika reizen leggen we veel makkelijker contact met Amerikanen dan andere Europeanen.

Op de Balkan vind ik de mensen ook heel vriendelijk, met uitzondering van ServiŽrs. Die zijn behoorlijk stug :X laatst in MacedoniŽ en AlbaniŽ ook weer ervaren hoe vriendelijk de locals zijn :)
28 sept - 20 okt: Seattle / Mount Rainier / Glacier NP / Yellowstone / Grand Teton / Portland / Olympci NP / Seattle
  woensdag 23 augustus 2017 @ 20:09:49 #32
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_173348886
Uit het lijstje ben ik in Sri Lanka, Canada en Nieuw-Zeeland geweest en daar vond ik iedereen inderdaad erg aardig. Vond ik trouwens op Palawan (Filippijnen) ook. In het begin denk je nog dat 'ze' iets van je willen, daarna blijkt gewoon dat ze een praatje willen maken uit interesse.

Ook in Maleisie vond ik men erg vriendelijk, heel anders dan in Thailand waar je als blanke gewoon een wandelende portemonnee bent.. (wat ik ook wel begrijp hoor met zoveel toeristen)

(ps. leuk topic!)
pi_173414063
Van die lijst ben ik in Canada geweest.
Vriendelijk en rustig volk.

Amerikanen vind ik ook vaak oprecht vriendelijk.
Maar qua vriendelijkheid staat Japan toch op nummer 1 bij mij denk ik
JAAA MOOI
pi_173438522
Van die lijst ben ik alleen in Schotland (als kind) geweest, maar het wel/niet vriendelijk zijn van de bevolking is niet echt blijven hangen :P

Canada ben ik 1 dag geweest, dagje de brug over bij Niagara falls. Daar heb ik welgeteld met 1 Canadees contact gehad: de grensbeambte die ons onze stempels gaf en verwelkomde in Canada. En ja, hij was stukken vriendelijker dan zijn Amerikaanse collega toen we 's avonds weer terug naar ons hotel in de VS gingen _O-

Verder vind ik over het algemeen Amerikanen (grensbeambten uitgezonderd) best wel vriendelijk; al vind ik dat overdreven schreeuwerige dat ze hebben soms een beetje irritant.

En Japanners kwamen op mij ook best vriendelijk over inderdaad, ondanks de taalbarriere proberen ze er het beste van te maken.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_173440751
Van die lijst ben ik alleen in Ierland geweest en daar zijn ze inderdaad heel vriendelijk.

Verder zijn mensen in Portugal ook heel vriendelijk en ook in BraziliŽ.

ServiŽ ook maar daar ben ik maar 1 dag geweest maar ze waren wel vriendleijk en behulpzaam.

Landen waar mensen niet echt vriendelijk zijn vallen best mee. Frankrijk is natuurlijk berucht al valt het als je een beetje frans kan ook wel mee. IsraŽl is heel erg hit or miss: of ze zijn super onvriendelijk, of ze zijn heel aardig. Ik denk echt niet dat er landen zijn waar iedereen een klootzak is. Zelfs frankrijk niet. Nou ja ok TsjechiŽ ben ik niet echt een fan van.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:40:10 #36
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173458034
Heb er net een fietstocht door het noorden van Frankrijk, de Belgische Ardennen en een stukje Nederland opzitten.
Wat me opviel was vooral de vriendelijke bejegening van fietsers in Noord-Frankrijk en WalloniŽ. In Nederland daarentegen werd ik drie keer bijna van mijn fiets gereden. Ondanks dat ik voorrang had.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_173458096
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:24 schreef fathank het volgende:
Amerikanen zijn doorgaans heel vriendelijk. Altijd in voor een praatje en proberen je portemonnee niet leeg te trekken. Je moet wel een beetje door de overdrijving heen prikken.
Dit ja.
Zelfs New Yorkers zijn vriendelijk als zij tijd hebben.
pi_173458172
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Schotten en Ieren kun je best op ťťn hoop gooien qua vriendelijkheid.
Wijzen je graag de weg, geven veel tips over waar wel en niet naartoe te gaan, en hebben droge humor. En giet er een pint in en je hebt de hele avond plezier. Of 'craic', zoals ze in Ierland zeggen. Hoe later de avond, hoe sterker de verhalen. :D
De lol die in Temple Bar in Dublin heerst, is er trouwens ťťn als overal ter wereld in uitgaansgelegenheden voor jongeren. Veel expats ook. Ieren zijn daar een minderheid.

Ik was verbaasd over de vriendelijkheid van Grieken tijdens mijn laatste reis. Ze kwamen naar ons toe om ons advies en tips te geven, zonder dat we die gevraagd hadden. En ze vroegen er niets voor terug. Pluspuntje voor Grieken ^O^
Is zo eigenlijk op de gehele Balkan. M.U.V. de bekende tourist traps maar goed, dat is zo ongeveer op de gehele wereld zo.
pi_173460122
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:13 schreef Budapestenaar het volgende:
Schotten en Ieren zijn inderdaad vriendelijk. In het algemeen vind ik Britten geweldig, al is me vaak opgevallen dat mensen steeds vriendelijker worden naarmate je noordelijker komt. In Torquay, in het zuiden, vond ik mensen niet overlopen van vriendelijkheid.
Toevallig ervaring met een slungelige hoteleigenaar in Torquay?
pi_173460142
Gambia O+
Some things should be simple; even an end has a start
pi_173461677
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 12:51 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Toevallig ervaring met een slungelige hoteleigenaar in Torquay?
Nou, toevallig heb ik wel gelogeerd in een hotel in Torquay en had de eigenaar trekjes van Basil Fawlty. Hij ontplofte bijna toen mijn reisgenoot een tweede doosje cornflakes opende tijdens het ontbijt. De rest van de vakantie werd onze voorraad toast bij het ontbijt gehalveerd als tegenmaatregel _O-

En toen ik een lekkage veroorzaakte in de kamer onder mij, was hij 'not amused'. Dat is trouwens al de derde keer dat ik dat voor elkaar krijg in de UK. Bonzend op de deur: "Sir, is everything okay? You're flooding the room below your room!" :@
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:06:09 #42
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_173465998
Wat een kuttopic, overal wonen vriendelijke mensen. Die lijstjes worden alleen gemaakt voor betere zoekmachine resultaten :')
Weihnachtsbaumschmuckausstattungsspezialgeschaeft
pi_173489482
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:06 schreef MCH het volgende:
Wat een kuttopic, overal wonen vriendelijke mensen. Die lijstjes worden alleen gemaakt voor betere zoekmachine resultaten :')
Dat reiswebsites vaak met lijstjes komen betekent nog niet dat dit een kuttopic is. Er is een duidelijk verschil tussen vriendelijkheid in Amsterdam waar ze nog niet op je pissen als je in de fik staat, en ergens in Nepal op 4000m hoogte.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 20:50:03 #44
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_173489752
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:40 schreef illusions het volgende:

[..]

Dat reiswebsites vaak met lijstjes komen betekent nog niet dat dit een kuttopic is. Er is een duidelijk verschil tussen vriendelijkheid in Amsterdam waar ze nog niet op je pissen als je in de fik staat, en ergens in Nepal op 4000m hoogte.
Wow, een man die de wereld kent
pi_173489865
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:50 schreef MCH het volgende:

[..]

Wow, een man die de wereld kent
Heb je ook nog iets toe te voegen, of kom je alleen maar zeiken? Misschien handig om te weten waar jij vandaan komt, kunnen we dat ook in het lijstje opnemen. ^O^
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 21:33:22 #46
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173490961
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:53 schreef illusions het volgende:
Heb je ook nog iets toe te voegen, of kom je alleen maar zeiken? Misschien handig om te weten waar jij vandaan komt, kunnen we dat ook in het lijstje opnemen. ^O^
Het is MCH maar. Gewoon negeren. Doe ik ook altijd als hij weer eens negatief reageert in een topic van mij dat hij kut vindt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_173491582
Zelf vind ik in Frankrijk en Spanje het verschil tussen kust en binnenland enorm groot.

In Malaucene, een klein dorpje aan Mont Ventoux, was men echt enorm aardig - ik begreep iets in een restaurant niet, belde de eigenaar zijn neef op die goed Spaans sprak (ik ook) om de boel op die manier per telefoon te vertalen.

Ik woon in Spanje in een vrij toeristisch gebied, en ik merk duidelijk dat als je een uurtje het binnenland in rijdt, de mensen een enorm stuk vriendelijker zijn.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 22:03:51 #48
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_173491778
quote:
7s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 21:33 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het is MCH maar. Gewoon negeren. Doe ik ook altijd als hij weer eens negatief reageert in een topic van mij dat hij kut vindt.
Ik wil alleen maar zeggen, je kan betere topics maken vriend
pi_173493875
BraziliŽ, ontzettend aardige mensen. Sympathiek niet perse maar wel gastvrij en je kan overal binnenlopen.
pi_173494775
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 23:25 schreef kurk_droog het volgende:
BraziliŽ, ontzettend aardige mensen. Sympathiek niet perse maar wel gastvrij en je kan overal binnenlopen.
Zeker *O*
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')