abonnement Unibet Coolblue
pi_173401398
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 07:41 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik ben verbaasd over het koppelen van prijs aan kwaliteit. Doen vrouwen dat minder dan mannen?
[ afbeelding ]
Deze is 239, vind ik al vrij duur, maar hij lijkt aan je eisen te voldoen behalve misschien een herkenbaar merk.
Hoezo is dat raar? Als je kwalitatief goed spul wil, dan kost dat gewoon gemiddeld gezien meer dan bagger. Logisch toch?

Niet alles wat meer geld kost is meteen ook beter. Ik vind het kijken naar merken ook niet zo raar. Bij bepaalde merken weet je gewoon uit ervaring dat je goed spul krijgt. Zeker bij kleding is het handig, omdat merken doorgaans ook een bepaalde pasvorm hebben. Zeker voor mensen die via het internet kleding kopen is het dus juist handig om iets te kopen waarvan ze redelijk goed weten of het bij hen past.

Al raad ik dan sneller aan om echt naar de winkel te gaan. Misschien is dat voor de vraagsteller ook wel het beste: kijk naar wat winkels die verkopen wat je ongeveer zoekt en ga daar ook serieus kijken naar alternatieven.
pi_173401468
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 07:49 schreef J_Mormont het volgende:

[..]

Vergeet niet dat zo'n Canada Goose gewoon veel te warm is voor de NL winter. Stel je fietst bijvoorbeeld naar je werk/ school elke dag, zit je je 80 % van de winterdagen helemaal de tyfus te zweten.

Daarnaast weet ik ook niet hoe oud je bent, maar als je uit 1990 komt en dus een jaar of 27 bent, wordt een Canada Goose ook wel wat kinderlijk. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het meer voor onzekere pubers en hangjongeren. Parajumpers al helemaal.
Omdat het nu wat hip is zie je er in Nederland wellicht wat meer jongeren in lopen, maar in Canada zie je ook genoeg ouwe lullen in zo'n jas.

Ben wel met je eens dat het vooral een jas is voor de echt koude dagen en dat daarnaast een minder warme jas aan te bevelen is.

En op een paar modellen van Canada Goose na vind ik het niet echt stijlvol. Het is ook primair ontwikkeld om warm te zijn en handig. Het is een beetje de jas die je gelijk kan stellen aan de schoenen van Sorel. Ook niet stijlvol, maar wel erg fijn als het een keer koud is. Dus heel prettig om ze in de schoenenkast te hebben staan, maar niet voor iedere dag. ;)
pi_173401483
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:18 schreef habitue het volgende:
Vroeger toen het nog koud was had je een warme winterjas nodig. Nu is een tshirt met lange mouwen al genoeg.
Zo lang is het niet geleden dat het in Nederland flink koud was.
pi_173409764
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 08:51 schreef maily het volgende:
TS wat zijn je "buitenactiviteiten"? Ga je vaak wandelen, fietsen? Of loop je van huis naar de bushalte?
Ik fiets altijd rond 05;20 naar me werk.
Ja
  Spellchecker zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:54:58 #105
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173409870
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:49 schreef Demon90 het volgende:

[..]

Ik fiets altijd rond 05;20 naar me werk.
Dan heb je echt wel een goeie winterjas nodig. 👍
pi_173411679
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mag iemand nog zelf weten of hij een leuke jas wil kopen, of moet iedereen cheap ass erbij gaan lopen? Het is al droevig genoeg gesteld met de Nederlandse man (en vrouw) als het op kleding aankomt.
Alsof alleen dure merken stijl en kwaliteit vertegenwoordigen. Voor patsers, pubers en kakkers wellicht. Koop vooral dure merken, het maakt mij niet uit, maar praat geen poep.
pi_173411748
Overigens wat een tering lelijke jassen gepost in dit topic tot dusver. En dat voor 300+ bedragen. Doe mij maar een leren jas.
  Moderator zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:07:32 #108
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_173411760
Koop gewoon een dikke jas, tering. :')
Alsof Nederlandse winters zo streng zijn.
F.K.A. SuperwormJim
pi_173411803
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoezo is dat raar? Als je kwalitatief goed spul wil, dan kost dat gewoon gemiddeld gezien meer dan bagger. Logisch toch?
Er is absoluut geen lineair verband in elk geval.
Als je kwaliteit stelt als 'levensduur' dan kan het gaan om modieuze levensduur of ook om daadwerkelijke slijtage van het product. In de categorie 'niet- c&a of primarkachtigen, heb je al snel een jas met een prima rits, naden die goed gestikt zijn. De levensduur hangt ook af van het materiaal en wat je ermee doet, een slimmerik gaat niet sporten in een lange wollen jas, kan me wel voorstellen dat je daarmee op de fiets naar je werk gaat. Neem je dan je regenjas goed mee altijd?
Een donzen Jack is een donzen Jack, hoeveel honderdjes hij ook kost.
pi_173411864
Er zit meestal wel kwaliteitsverschil tussen de laagste categorie en de duurste, maar vanaf de midrange is dat nog amper merkbaar. Wel kan de pasvorm in de duurdere klasse een stuk beter zijn, met name als je een wat lastigere maat hebt en naar een goede aansluiting zoekt.
pi_173412671
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:54 schreef maily het volgende:

[..]

Dan heb je echt wel een goeie winterjas nodig. 👍
Ja ik zat ook te kijken naar Peuterey jassen. Die zijn 360 euro ..
Ja
pi_173412754
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Voor 500 euro heb je toch een prima bank? Het is maar waar je je geld aan wilt uitgeven.
Nee!
pi_173412789
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 00:05 schreef Demon90 het volgende:

[..]

Ja ik zat ook te kijken naar Peuterey jassen. Die zijn 360 euro ..
Wat is er dan zo bijzonder aan die jassen? Als ik zo een beetje google zijn het hele standaard jassen.
pi_173415585
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:02 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Alsof alleen dure merken stijl en kwaliteit vertegenwoordigen. Voor patsers, pubers en kakkers wellicht. Koop vooral dure merken, het maakt mij niet uit, maar praat geen poep.
Waar lees jij dat ik zeg dat je dure merken moet kopen?

Dat staat er gewoon niet.

En het budget van 300-500 is en blijft gewoon normaal. Dure merken leveren daarvoor een t shirt. ;)
pi_173415600
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:10 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Er is absoluut geen lineair verband in elk geval.
Als je kwaliteit stelt als 'levensduur' dan kan het gaan om modieuze levensduur of ook om daadwerkelijke slijtage van het product. In de categorie 'niet- c&a of primarkachtigen, heb je al snel een jas met een prima rits, naden die goed gestikt zijn. De levensduur hangt ook af van het materiaal en wat je ermee doet, een slimmerik gaat niet sporten in een lange wollen jas, kan me wel voorstellen dat je daarmee op de fiets naar je werk gaat. Neem je dan je regenjas goed mee altijd?
Een donzen Jack is een donzen Jack, hoeveel honderdjes hij ook kost.
Dons is om te beginnen geen dons. Je hebt verschillende kwaliteiten.

Maar zou je willen proberen om mijn mening niet te verbasteren?
pi_173415624
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:06 schreef Cockwhale het volgende:
Overigens wat een tering lelijke jassen gepost in dit topic tot dusver. En dat voor 300+ bedragen. Doe mij maar een leren jas.
Inderdaad.
pi_173415911
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 07:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dons is om te beginnen geen dons. Je hebt verschillende kwaliteiten.

Maar zou je willen proberen om mijn mening niet te verbasteren?
Ik probeer je mening te concretiseren, zodat ik het begrijp. En ja, je hebt dons en dons. Maar in de prijsklasse 150 zal je vergelijkbare kwaliteitklassen vinden als van 500 denk ik. Heb nooit onderzoek gedaan namelijk.
Daarboven is er vast wel iets dat de prijs rechtvaardigt, maar of dat relevant en juist is, is de vraag.
pi_173416516
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 08:02 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik probeer je mening te concretiseren, zodat ik het begrijp. En ja, je hebt dons en dons. Maar in de prijsklasse 150 zal je vergelijkbare kwaliteitklassen vinden als van 500 denk ik. Heb nooit onderzoek gedaan namelijk.
Daarboven is er vast wel iets dat de prijs rechtvaardigt, maar of dat relevant en juist is, is de vraag.
Ik weet niet hoe 'hoe hoger de kwaliteit, hoe hoger gemiddeld gezien de prijs' voor verwarring kan zorgen.

De prijs is een combinatie van factoren. Kwaliteit speelt op twee van die factoren een rol. Aan de aanbodkant omdat kwaliteit gemiddeld gezien een hogere kostprijs met zich brengt en aan de vraagkant dat mensen bereid zijn om meer te betalen voor een hogere kwaliteit.

Gemiddeld gezien biedt een jas van 500 euro weldegelijk meer kwaliteit dan een jas van 150 euro. Waarom jij denkt dat in die prijsklasse je een jas net zo makkelijk 3x zo duur kan maken zonder ook maar iets wezenlijks te veranderen is mij niet helemaal duidelijk.
pi_173416590
Omdat mensen denken dat een hogere prijs meer kwaliteit is. Dat jij denkt dat dat zo is, bewijst dat alleen maar :)
pi_173416665
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173416764
quote:
Loro Piana is sowieso overpriced. Mooi, kwalitatief top, maar een factor 2 te duur voor wat je krijgt.
Nu kun je die redenatie volgens sommige op elk merk loslaten, daar ben ik het echter mee oneens.

Nu is deze jas wel een speciaal stofje :P
pi_173416831
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 09:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Omdat mensen denken dat een hogere prijs meer kwaliteit is. Dat jij denkt dat dat zo is, bewijst dat alleen maar :)
Ik denk momenteel vooral dat jij heel eigenwijs aan het verantwoorden bent naar jezelf dat je goedkope kleding hebt.

Wat ik beschrijf is gewoon een economische wetmatigheid.
pi_173416879
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 09:49 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Loro Piana is sowieso overpriced. Mooi, kwalitatief top, maar een factor 2 te duur voor wat je krijgt.
Nu kun je die redenatie volgens sommige op elk merk loslaten, daar ben ik het echter mee oneens.

Nu is deze jas wel een speciaal stofje :P
Vicuņa wol. Erg prettig inderdaad. Maar deze prijs lijkt mij voor de vraagsteller net iets buiten de range vallen. ;)
pi_173417184
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 09:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Vicuņa wol. Erg prettig inderdaad. Maar deze prijs lijkt mij voor de vraagsteller net iets buiten de range vallen. ;)
True.

En dan kom ik weer bij m’n mening over LP.
Wol kost iets van ¤3.500 de strekkende meter als ik mijn pakkenmaker mag geloven. + allerlei andere kosten+opslag merk etc./=/ LP prijs.
Nja je begrijpt mijn punt ;)!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2017 10:20:31 ]
pi_173418049
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 09:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik denk momenteel vooral dat jij heel eigenwijs aan het verantwoorden bent naar jezelf dat je goedkope kleding hebt.

Wat ik beschrijf is gewoon een economische wetmatigheid.
Ik denk dat we beiden eigenwijs zijn en dat jij nu denigrerend een normale prijs 'goedkoop' noemt, daarmee suggererend dat het niet goed is.
Ik denk ook niet dat ik je van je merkenliefde kan afhouden, maar misschien gaat een ander wel nadenken of die niet teveel betaalt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')