abonnement Unibet Coolblue
pi_173334601
quote:
Ze bestaan net een jaar, de Duitse ADD, de Allianz Deutscher Demokraten. Oprichter is de Turks-Duitse ondernemer Remzi Aru. In de Turkse pers wordt zijn partij al "het Duitse Denk" genoemd. Met de ADD doet Aru mee aan de landelijke verkiezingen, maar alleen in de deelstaat Noordrijn-Westfalen.

Daar wonen de meeste Duitsers met een Turkse achtergrond. Op zijn kandidatenlijst staan alleen Turkse Duitsers, maar hij zegt dat zijn partij er is voor alle immigrantengroepen.

"Op dit moment is 17% van de Duitse bevolking van niet-Duitse komaf", zegt Aru. "In Duitsland proberen ze over de rug van immigranten stemmen te winnen en dat was ik zat. Daarom heb ik een nieuwe partij opgericht. In de groep tot 10-jarigen is zo'n 35% immigrant." Aru zegt dat deze groep snel groeit en dat het daarom belangrijk is dat zijn geluid klinkt.
Stemadvies Erdogan

Hij voelt zich gesteund door de Turkse president Erdogan, die opnieuw stemadvies heeft gegeven aan Turken in Duitsland. "Stem absoluut niet op partijen die vijandig zijn tegen Turkije", zei Erdogan. "Jullie moeten samen zijn met de vrienden van Turkije. Maak je er niet druk om dat het kleine partijen zijn. Maar maak ze groter."

Erdogan noemde de partij niet bij naam, maar volgens Aru doelde de president met zijn oproep op zijn partij. "Ik ben hem daar heel erg dankbaar voor", zegt de partijleider van ADD. Hij hoopt door de aanbeveling van Erdogan meer stemmen te krijgen.
Vijanden

Eerder leidden opmerkingen van Erdogan tot veel ophef in Duitsland. Hij gaf ongevraagd stemadvies voor de verkiezingen in Duitsland van september en riep Turken op om niet op de CDU van Merkel, de SPD van Schulz of Die Grünen te stemmen.

Hij noemde die partijen "vijanden van Turkije", tot woede van de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Gabriël. Die noemde het een nog nooit vertoonde inmenging in de soevereiniteit van Duitsland. Erdogan zelf vindt dat hij dit wel mag zeggen, omdat Duitsland zich volgens hem ook bemoeide met het referendum in Turkije in april.

"Een zogenaamde Turk is daar een nee-campagne begonnen", brieste Erdogan. "Jullie hebben de Duitse deur voor de Turkse president dichtgegooid. Zowel Merkel als de oppositie. En nu doe ik een oproep vanaf hier. Tijdens die campagne hebben ze Turkije aangevallen. Waarom zou ik mijn burgers niet een boodschap willen meegeven?"

Wij mikken op deelname over tien of vijftien jaar. We moeten eerst groeien.
Remzi Aru, leider ADD

Overigens is het voor de ADD het vrijwel onmogelijk om in de Bondsdag te komen. Om te voorkomen dat kleine partijen veel invloed krijgen, geldt in Duitsland een kiesdrempel van 5%. De enig haalbare manier om toch in het parlement te komen is door lokale kiesdistricten te winnen.

Dan geldt de 5%-norm niet. Aru zelf zegt dat ook, maar denkt op de lange termijn. "Wij mikken op deelname over tien of vijftien jaar. We moeten eerst groeien."
Bemoeienis

Remzi Aru staat in Duitsland bekend als een aanhanger van de AK-partij van Erdogan. Zelf zegt hij dat hij daar geen banden mee heeft, maar hij was wel lid van de UETD, de Turkse lobbyorganisatie van de AK-partij in Europa. Op de vraag of hij steun zoekt in Turkije, antwoordt hij dat ze er nog over nadenken.

"Als je zoiets doet, dan krijg je soms te maken met bemoeienis over wie ik wel of niet kan aannemen. Maar ik voel me bijna gedwongen om bij Turkse organisaties steun te zoeken, omdat ik op verschillende manieren word tegengewerkt in Duitsland."

Zo beweert hij dat social-media-accounts van de partij zijn geblokkeerd nadat er veel volgers bij waren gekomen. Ook zegt hij dat het bijna onmogelijk is om een bankrekening te openen op naam van de partij. Aru stelt dat zijn partij 25.000 leden heeft, maar dat hij hun contributie niet kan innen.

https://nos.nl/artikel/21(...)-oproep-erdogan.html
35% van de inwoners van Duitsland onder de 10 jaar heeft een migratieachtergrond. Nu al proberen clubjes met buitenlandse belangen invloed uit te oefenen op de Europese politiek, en na verloop van tijd zal dit een steeds groter probleem gaan worden. Hoe moeten wij hiermee omgaan?
  woensdag 23 augustus 2017 @ 01:11:13 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_173334985
Hoe moeten wij hier mee omgaan?

lekker terug sturen waar deze kansloze mensen vandaan komen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_173335282
quote:
In de groep tot 10-jarigen is zo'n 35% immigrant
*O*
pi_173335571
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 01:11 schreef Harvest89 het volgende:
Hoe moeten wij hier mee omgaan?

lekker terug sturen waar deze kansloze mensen vandaan komen.
Naar Bonn en Berlijn oid?
  woensdag 23 augustus 2017 @ 07:38:12 #5
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_173336186
Daar valt voor Birgit en Helmut toch niet meer tegen op te fokken...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  User die overal opduikt 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 07:41:45 #6
186611 Haags
pi_173336207
Zorgelijke ontwikkeling.
Zonder wrijving geen glans
pi_173336270
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 02:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

*O*
Ik zag laatste cijfers die waren véél hoger. Zal er vermoedelijk mee te maken hebben wat ze al immigrant kwalificeren.


On topic, logisch dat mensen willen dat hun stem gehoord wordt. Als hun stem niet gehoord wordt door het politieke establishment, dan moeten ze het via andere kanalen proberen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2017 07:51:16 ]
  woensdag 23 augustus 2017 @ 08:02:36 #8
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173336377
RIP Duitsland
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 08:38:04 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173336818
Nieuwe wetgeving dat alleen blanke mensen, die een bloedlijn tot aan 1800 kunnen bewijzen, stemrecht hebben.

En als we dat dan toch instellen, kunnen we daar meteen rechtsbescherming aan toevoegen (dat die alleen geldt voor de pure blanke oorspronkelijke bewoners). Arbeidsbescherming. The works.

^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 08:46:25 #10
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_173336924
Het begint...
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_173336971
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 07:50 schreef Hamzoef het volgende:
On topic, logisch dat mensen willen dat hun stem gehoord wordt. Als hun stem niet gehoord wordt door het politieke establishment, dan moeten ze het via andere kanalen proberen.
Waarom met een Turkse partij? Het zijn toch Duitsers?

Ik ben ook bang dat we hier hard tegen op moeten treden, om de macht van Erdogan in Europa niet te vergroten.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173336997
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:50 schreef Hallojo het volgende:
Het zijn toch Duitsers?
Het zijn Duitse Turken of Turkse Duitsers. Die mogen toch stemmen op een Duits-Turkse / Turks-Duitse partij?
pi_173336998
quote:
9s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 00:18 schreef yue het volgende:

[..]

Hoe moeten wij hiermee omgaan?
Emigreren of moslim worden.
standaarddrinker
pi_173337033
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het zijn Duitse Turken of Turkse Duitsers. Die mogen toch stemmen op een Duits-Turkse / Turks-Duitse partij?
Ik zou niet graag in een groot Ottomaans rijk wonen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173337058
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:55 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik zou niet graag in een groot Ottomaans rijk wonen.
:')
  woensdag 23 augustus 2017 @ 09:15:31 #16
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173337256
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 07:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zorgelijke ontwikkeling.
Democratie

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173337272
quote:
15s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Democratie

:{²
Maar wat doe je met partijen die de democratie af willen schaffen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 09:18:46 #18
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173337288
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:16 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Maar wat doe je met partijen die de democratie af willen schaffen?
Ja, dat is de democratie paradox. Niks aan te doen. Of een beter systeem verzinnen. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 23 augustus 2017 @ 09:22:26 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173337354
Laat ze eerst maar zorgen dat ze tegen die tijd überhaupt nog bestaan met hun partijtje. Als er niet direct tastbaar succes geboekt wordt haken de meesten waarschijnlijk alweer snel af.
pi_173338353
Sieg Allah!
  woensdag 23 augustus 2017 @ 11:15:00 #21
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173339371
Normaal gesproken zou ik het prima vinden, omdat dit minder stemmen voor Merkel of Schultz oplevert. Maar ze houden er toch genoeg over...
pi_173339521
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:46 schreef MichaelScott het volgende:
Het begint...
Wat begint precies? Mensen die hun democratisch recht uitvoeren en stemmen op een partij?
  woensdag 23 augustus 2017 @ 11:29:40 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173339641
quote:
10s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:23 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Wat begint precies? Mensen die hun democratisch recht uitvoeren en stemmen op een partij?
Nee.

Maar je kunt je afvragen waar toch die drang vandaan komt om je maar vast te blijven klampen aan Turkije. Zelfs als je in Duitsland bent geboren uit ouders die ook in Duitsland zijn geboren.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 11:38:33 #24
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_173339811
quote:
10s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:23 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Wat begint precies? Mensen die hun democratisch recht uitvoeren en stemmen op een partij?
Islamisering

quote:
STAGE 2: CONSOLIDATION OF POWER

Muslim immigrants and host country converts continue demands for accommodation in employment, education, social services, financing and courts.

Proselytizing increases; Establishment and Recruitment of Jihadi cells.
• Efforts to convert alienated segments of the population to Islam.
• Revisionist efforts to Islamize history.
• Efforts to destroy historic evidence that reveal true Islamism.
• Increased anti-western propaganda and psychological warfare.
• Efforts to recruit allies who share similar goals (communists, anarchists).
• Attempts to indoctrinate children to Islamist viewpoint.
• Increased efforts to intimidate, silence and eliminate non-Muslims.
• Efforts to introduce blasphemy and hate laws in order to silence critics.
• Continued focus on enlarging Muslim population by increasing Muslim births and immigration.
Use of charities to recruit supporters and fund jihad.
• Covert efforts to bring about the destruction of host society from within.
Development of Muslim political base in non-Muslim host society.
Islamic Financial networks fund political growth, acquisition of land.
Highly visible assassination of critics aimed to intimidate opposition.
Tolerance of non-Muslims diminishes.
• Greater demands to adopt strict Islamic conduct.
Clandestine amassing of weapons and explosives in hidden locations.
Overt disregard/rejection of non-Muslim society’s legal system, culture.
• Efforts to undermine and destroy power base of non-Muslim religions including and especially Jews and Christians.
Dikgedrukt even de zaken die je de laatste tijd in de media had kunnen lezen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 23 augustus 2017 @ 11:40:01 #25
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173339832
Hier in Nederland zou een kiesdrempel van 5% ook veel ellende schelen.
pi_173339857
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nee.
Wat nee? :') Wat begint er dan?
quote:
Maar je kunt je afvragen waar toch die drang vandaan komt om je maar vast te blijven klampen aan Turkije. Zelfs als je in Duitsland bent geboren uit ouders die ook in Duitsland zijn geboren.
Ja klopt dat is wel een logische gedachte inderdaad.
pi_173339931
Sylvana schijnt een cursus Duits in Vught te doen momenteel.
pi_173340016
Mooi toch, allochtonen die deelnemen aan het politiek.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 11:53:41 #29
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173340084
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:50 schreef zarGon het volgende:
Mooi toch, allochtonen die deelnemen aan het politiek.
Jammer wel dat het allochtoon-zijn blijkbaar het belangrijkste politieke issue is.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173340150
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

Jammer wel dat het allochtoon-zijn blijkbaar het belangrijkste politieke issue is.
Elke groep probeert voor zichzelf op te komen. Niet elke groep kan zichzelf verzamelen tot iets groots.

Dit is dan wat je dus krijgt wanneer mensen zich bewust worden van hun gezamenlijke kracht.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 11:57:11 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173340166
Niemand maar dan ook niemand kon dit zien aankomen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173340182
Ben overigens tegen dit soort partijen waarbij de modus operandi het tegen alles aanschoppen is in plaats van constructief samenwerken. Geldt ook voor DENK, voegt niets positiefs toe op de lange(re) termijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2017 12:03:27 ]
pi_173340228
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:57 schreef SeLang het volgende:
Niemand maar dan ook niemand kon dit zien aankomen
Maar wat is het probleem nou?

Het is hetzelfde als... dat alle alcoholisten verzamelen en een groepje vormen. Of alle Polen. Of alle joden. Of alle gehaktballenvreters. Of alle mannen met een fetisj voor octopussen.

Of geldt hier hetzelfde wat je vaak bij vrijheid van meningsuiting ziet? Je mag alles zeggen en doen, zolang je maar zegt wat ik wil horen?
pi_173340271
Zal wel loslopen. DENK groeit ook niet in de peilingen.
pi_173340368
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:02 schreef Dutchguy het volgende:
Zal wel loslopen. DENK groeit ook niet in de peilingen.
DENK spreekt dan ook vooral Turken aan.

Er zijn 400.000 Turken in Nederland. Laten we zeggen dat 300.000 kan stemmen, en dat ze allemaal voor DENK stemmen. De kiesdeler was 70.000 in 2017; wat dus neerkomt op 4 zetels. Gooi andere allochtonen erbij; hooguit 5.

Maar dat is allemaal als ze alle stemmen e.d. krijgen.

DENK heeft geen potentie om te groeien, puur omdat ze een kleine groep aanspreken.
pi_173340459
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:07 schreef zarGon het volgende:

[..]

DENK spreekt dan ook vooral Turken aan.

Er zijn 400.000 Turken in Nederland. Laten we zeggen dat 300.000 kan stemmen, en dat ze allemaal voor DENK stemmen. De kiesdeler was 70.000 in 2017; wat dus neerkomt op 4 zetels. Gooi andere allochtonen erbij; hooguit 5.

Maar dat is allemaal als ze alle stemmen e.d. krijgen.

DENK heeft geen potentie om te groeien, puur omdat ze een kleine groep aanspreken.
Daarbij moet je meetellen dat alles in golven gaat. Ik denk dat ze op een hoogtepunt gezeten hebben zo tijdens de verkiezingen. Nu zitten ze in een fase waarin ze het waar moeten gaan maken als partij en dat kan eigenlijk nauwelijks omdat ze geen regeringsverantwoordelijkheid gaan dragen. Daarmee komen ze in het vaarwater van andere kleinere partijen die stabiel staan. Het is moeilijk om de onvrede te kanaliseren in iets wat kan groeien als beweging. FvD lukt het wel maar die boort eigenlijk dezelfde onvrede als de PVV aan en zal mogelijk die partij leegvreten.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:15:13 #37
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173340487
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Maar wat is het probleem nou?
Zou je een probleem hebben met een politieke partij die exclusief opkomt voor de rechten van inheemse blanken?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173340588
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zou je een probleem hebben met een politieke partij die exclusief opkomt voor de rechten van inheemse blanken?
Zoals de PVV?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173340633
quote:
9s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 00:18 schreef yue het volgende:

[..]

35% van de inwoners van Duitsland onder de 10 jaar heeft een migratieachtergrond. Nu al proberen clubjes met buitenlandse belangen invloed uit te oefenen op de Europese politiek, en na verloop van tijd zal dit een steeds groter probleem gaan worden. Hoe moeten wij hiermee omgaan?
Hoezo is democratie een probleem?
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:58:43 #40
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173341213
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zoals de PVV?
In de praktijk komt die wel een beetje in de buurt ja. Maar:

quote:
De tweede mythe is dat de PVV vooral een partij is voor de autochtonen. Uit de data van het Nationaal Kiezersonderzoek 2012 blijkt iets anders. Terwijl de stem van 10,3% van de autochtonen naar de PVV ging, stemden 11,8% van de allochtonen met een niet-Westerse achtergrond op de PVV.
bron

Zouden ook net zo veel autochtonen op een partij als Denk of deze ADD gaan stemmen?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Eindredactie Games woensdag 23 augustus 2017 @ 13:36:32 #41
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_173341977
Zo'n partijtje dat opkomt voor belangen van migranten lijkt me een hele normale gang van zaken. Die percentages vind ik wel zorgwekkend, en die oorlogstaal van Erdogan ("vijanden van Turkije") is om te kotsen. Ook dat gelobby van de UETD (die onpartijdig claimt te zijn) heb ik altijd al een griezelig fenomeen gevonden. Uit alles blijkt dat dat gewoon een puppet-groepering is van de AK-partij met Erdogans vuist elleboogdiep in diens hol.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_173343175
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 07:50 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik zag laatste cijfers die waren véél hoger. Zal er vermoedelijk mee te maken hebben wat ze al immigrant kwalificeren.

On topic, logisch dat mensen willen dat hun stem gehoord wordt. Als hun stem niet gehoord wordt door het politieke establishment, dan moeten ze het via andere kanalen proberen.
Hun stem wordt niet gehoord?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173343389
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:38 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Islamisering

[..]

Dikgedrukt even de zaken die je de laatste tijd in de media had kunnen lezen.
Ik kan ze bijna allemaal wel afstrepen eigenlijk.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 14:58:10 #44
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173343421
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:55 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik kan ze bijna allemaal wel afstrepen eigenlijk.
Dan zal Stage 3 er wel aan zitten te komen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173344578
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:40 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Hun stem wordt niet gehoord?
Nee, daarom.

quote:
4s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:57 schreef zarGon het volgende:
Ben overigens tegen dit soort partijen waarbij de modus operandi het tegen alles aanschoppen is in plaats van constructief samenwerken. Geldt ook voor DENK, voegt niets positiefs toe op de lange(re) termijn.
Oneens. Een partij als denk kan zijn bestaansrecht ook ontlenen aan mede vormgeven van de politieke agenda.

Kijk bijvoorbeeld naar de partij voor de dieren. Kleine partij, nooit deel genomen aan een regering. Maar al wel meerdere onderwerpen op de politieke agenda gezet, en soms ook de meerderheid achter zich gekregen.
  Eindredactie Games woensdag 23 augustus 2017 @ 16:06:56 #46
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_173344626
quote:
15s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dan zal Stage 3 er wel aan zitten te komen.
Eerst nog eindbaas van Stage 2 verslaan.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_173355722
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:38 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Islamisering

[..]

Dikgedrukt even de zaken die je de laatste tijd in de media had kunnen lezen.
Haha oké, gelukkig weinig van te merken.
:')
pi_173356161
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nee.

Maar je kunt je afvragen waar toch die drang vandaan komt om je maar vast te blijven klampen aan Turkije. Zelfs als je in Duitsland bent geboren uit ouders die ook in Duitsland zijn geboren.
Ik zou het vreemd vinden dat mijn opvattingen dan nog steeds eigendom zijn van een buitenlandse overheid, Turkije in dit geval. Ook fysiek, want je hebt dienstplicht. En elk jaar verplicht afreizen naar dat land, voor jeugdkamp, taallessen, etcetera. Zo lang nationalistische organisaties uit Turkije nog zoveel macht genieten in Duitsland behoud je dit probleem. En de dubbele nationaliteit natuurlijk.

Ik zie het somber in voor de komende generaties, denk dat ook de 5e generatie turk nog steeds op de eerste plaats turk is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')