abonnement Unibet Coolblue
pi_173328524
quote:
Pope says migrants' rights should override national security concerns

VATICAN CITY (Reuters) - Pope Francis urged political leaders on Monday to defend migrants, saying their safety should take precedence over national security concerns and that they should not be subjected to collective deportations.

His challenge to politicians, made in a comprehensive position paper on migrants and refugees, again appeared to put him at odds with the restrictive policies of a number of governments dealing with growing popular anti-immigrant sentiment.

"Solidarity must be concretely expressed at every stage of the migratory experience – from departure through journey to arrival and return," he said in a message ahead of the Roman Catholic Church's World Day of Migrants and Refugees.

Calling for "broader options for migrants and refugees to enter destination countries safely and legally," he said the human rights and dignity of all migrants had to be respected regardless of their legal status.

"The principle of the centrality of the human person ... obliges us to always prioritize personal safety over national security," he said.

This appeared to be a reference to fears voiced in many European countries that refugees inflows could lead to security problems in their host countries. He said it was necessary "to ensure that agents in charge of border control are properly trained."

He called for "alternative solutions to detention" for illegal immigrants and said "collective and arbitrary expulsions of migrants and refugees are not suitable solutions".

Francis said migrants should be seen as "a true resource for the communities that welcome them" and be given freedom of movement, access to means of communication, access to justice and everyday rights such as opening a bank account.

Francis, an Argentine who has made defense of migrants a major plank of his papacy, has criticized anti-immigrant stands by national leaders including U.S. President Donald Trump. Last year, Francis condemned then-candidate Trump's intention to build a wall on the border with Mexico.

Migrant children deserved particular protection, the pope said. They "must be spared any form of detention related to migratory status," guaranteed access to primary and secondary education and have the right to remain when they come of age.

Francis's message immediately drew the ire of the right-wing Northern League party in Italy because it implicitly supported a controversial law proposal that would grant citizenship to children who are born in Italy of immigrant parents.

"The universal right to a nationality should be recognized and duly certified for all children at birth," the pope said.

Northern League leader Matteo Salvini responded: "If he wants to apply it in his state, the Vatican, he can go right ahead."

World leaders are due to commit their countries to two global compacts, one on refugees and the other on migrants, by the end of 2018 under the auspices of the United Nations.

https://www.reuters.com/article/us-india-religion-idUSKCN1B20D1
pi_173328557
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Linkdump?
I´m back.
pi_173328568
In principe wel.
In praktijk gaat het soms een beetje anders.
Dus nee.
Kunnen we nu alle asielzoekers naar het Vaticaan sturen?
Ik ben bang van niet.
pi_173328579
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Linkdump?
Ik heb er een mening over, maar men kent die nu wel. Bovendien; voel me niet fit ;( .
pi_173328633
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:03 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik heb er een mening over, maar men kent die nu wel. Bovendien; voel me niet fit ;( .
Ach, joh, meeste mensen kan het absoluut geen hol interesseren wat die paus wel of niet hallucineert op een woensdagmiddag. Maar zet er althans een kort commentaar bij.
I´m back.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:06:25 #6
408813 crew  trein2000
pi_173328645
Moet er eerst een aanslag op het sint Pieter plein worden gepleegd voor de paus wakker wordt?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_173328660
Alsof je de leider van NK hoort klagen over de gebrekkige vrijheid van beweging van Zuid Koreanen. Vanuit je gouden paleis is het makkelijk lullen.
pi_173328704
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ach, joh, meeste mensen kan het absoluut geen hol interesseren wat die paus wel of niet hallucineert op een woensdagmiddag. Maar zet er althans een kort commentaar bij.
Toch zal ie nog z'n invloed hebben. De vraag waarom de Paus (het Vaticaan) deze positie heeft ingenomen vind ik hoe dan ook een interessante. Morgen commentaar. Op deze manier ben ik het iig niet vergeten te delen.
pi_173328717
Ik mis een stelling om over te debatteren. Kan dat zomaar?
pi_173328756
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:09 schreef torentje het volgende:
Ik mis een stelling om over te debatteren. Kan dat zomaar?
Nee, eens, dat zou niet het idee moeten zijn. Dan is het een linkdump en dan kun je binnen 10 minuten het hele subforum vol zetten.
I´m back.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:10:43 #11
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173328758
Wat vind je er zelf van TS?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:13:50 #12
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_173328846
In feite zou dat niet tegenstrijdig moeten zijn, want échte asielzoekers zijn geen terroristen of van zins crimineel verdrag te vertonen, en zodoende dus ook geen bedreiging voor de nationale veiligheid.

Met andere woorden, buiten met elke crimineel/haataanhanger, en dan hou je de goedgeaarde asielzoekers over die eventueel asiel kunnen krijgen als ze aan de voorwaarden voldoen.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_173328864
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:06 schreef trein2000 het volgende:
Moet er eerst een aanslag op het sint Pieter plein worden gepleegd voor de paus wakker wordt?
Ik denk dat hij wel op het verlanglijstje staat.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173328868
Jongens, ik was bang dat ik het zou vergeten. Zit tegen het zieke aan. Je kan met elkaar over de stelling van de Paus discussiëren, wachten tot ik er wat bijzet of om een slotje vragen. Of anders laat je het topic gewoon wegzakken.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2017 20:16:03 ]
pi_173328902
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:13 schreef Lothiriel het volgende:
In feite zou dat niet tegenstrijdig moeten zijn, want échte asielzoekers zijn geen terroristen of van zins crimineel verdrag te vertonen, en zodoende dus ook geen bedreiging voor de nationale veiligheid.

Met andere woorden, buiten met elke crimineel/haataanhanger, en dan hou je de goedgeaarde asielzoekers over die eventueel asiel kunnen krijgen als ze aan de voorwaarden voldoen.
Als wij de term asielzoekers nou eens vervangen door tijdelijke vluchtelingen dan zal het draagvlak ook toenemen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:16:05 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_173328904
De pontifex maximus van de Universele Kerk is een globalist, news at eleven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173328918
Hoeveel migranten heeft het Vaticaan opgenomen?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:18:26 #18
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_173328982
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:16 schreef halfway het volgende:

[..]

Als wij de term asielzoekers nou eens vervangen door tijdelijke vluchtelingen dan zal het draagvlak ook toenemen.
Als er in de praktijk niks veranderd mbt terugsturen naar land van oorsprong indien afgewezen asielaanvraag, zou dat een regelrechte leugen impliceren :P.

Ben er ook voor, mits dat tijdelijk geen dode letter is.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:35:58 #19
408813 crew  trein2000
pi_173329564
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:14 schreef halfway het volgende:

[..]

Ik denk dat hij wel op het verlanglijstje staat.
Het is onmogelijk. Er is daar een mega beveiliging. Als er een pauselijk iets is moet iedereen door zon poortje.
Wat in dit hele verhaal natuurlijk zeer ironisch is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_173329632
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:18 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Als er in de praktijk niks veranderd mbt terugsturen naar land van oorsprong indien afgewezen asielaanvraag, zou dat een regelrechte leugen impliceren :P.

Ben er ook voor, mits dat tijdelijk geen dode letter is.
Las het gisteren in een Duitse krant, asiel toegewezen voor 3 jaar. Hoe verder met de regels daar zit weet ik niet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:39:20 #21
206731 Mortaxx
Doomer
pi_173329680
Dan vraag ik me af waarom er zo'n gigantische muur rond zijn eigen verblijven vol lege kamers staat!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_173329875
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:07 schreef Glazenmaker het volgende:
Alsof je de leider van NK hoort klagen over de gebrekkige vrijheid van beweging van Zuid Koreanen. Vanuit je gouden paleis is het makkelijk lullen.
Zie je ook bij bn-ers die allemaal of in het gooi of oud zuid wonen.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:48:42 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173329967
De paus gaat full retard?
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:49:24 #24
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_173329986
Eens. Mensenrechten zouden boven veiligheidsoverwegingen moeten gaan
Laffe huichelaar
pi_173330078
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:49 schreef timmmmm het volgende:
Eens. Mensenrechten zouden boven veiligheidsoverwegingen moeten gaan
Ook als het strikt naleven van de mensenrechten betekend dat men niet meer ongestoord alleen kan reizen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')