abonnement Unibet Coolblue
pi_173326421
Hallo allemaal,

Ik ben zelf via Marktplaats 20 euro opgelicht omdat de verkoper niet meer reageert en zijn product niet meer toestuurt. Een relatief klein bedrag, maar toch genoeg om opgelicht te worden blijkbaar.
Ik heb dus de gebruikelijke stappen gevolgd (Marktplaats mailen, vervolgens digitaal aangifte gedaan en nu afwachten).
Zelf acht ik de kans wel klein dat er wat gaat gebeuren omdat het zo klein is (op zich maakt die 20 euro mij niet echt uit, gaat om het principe).

Ik vroeg me af of iemand uit eigen ervaring ook een relatief klein bedrag via deze site is opgelicht en wat er uiteindelijk met die aangifte is gedaan. Niks? Verdachte gepakt? Geld terug?

Alvast bedankt voor jullie persoonlijke ervaringen,

CSG.
pi_173326465
Dit kan je het beste in WGR vragen
Werk, Geldzaken & Recht
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173326492
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit kan je het beste in WGR vragen
Werk, Geldzaken & Recht
Sorry ik hoop dat dit overgeplaatst kan worden
pi_173326530
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:38 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Sorry ik hoop dat dit overgeplaatst kan worden
Zal vast wel een behulpzame mod aanwezig zijn. En ik wil je daar best mee helpen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173326603
Aangifte doen op politie.nl
Verder doen ze er weinig mee tenzij er vaker aangifte is gedaan tegen dezelfde persoon.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:58:25 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_173326860
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:45 schreef Levis2000 het volgende:
Aangifte doen op politie.nl
Verder doen ze er weinig mee tenzij er vaker aangifte is gedaan tegen dezelfde persoon.
Dan zelfs nog niet. Heb al eens meegemaakt, meerdere gedupeerden, ze wisten precies wie het was. Werd niets mee gedaan. Ik kreeg een brief dat er geen prioriteit aan werd gegeven.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:33:59 #7
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_173327786
Kickje naar WGR
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_173327854
Daarom altijd met Marktplaats: alleen zoeken in de eigen regio en alleen persoonlijke overhandiging van geld en goederen (en dus niks opsturen en geen geld overmaken).
Zo weten beide partijen zeker dat ze krijgen wat ze kopen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_173328744
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:58 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dan zelfs nog niet. Heb al eens meegemaakt, meerdere gedupeerden, ze wisten precies wie het was. Werd niets mee gedaan. Ik kreeg een brief dat er geen prioriteit aan werd gegeven.
Ik denk hier ook waarschijnlijk. Jammer dat ze vrij spel hebben.
pi_173328771
Tsja het is idd maar 20 E maar als die oplichter dat trucje 100 x kan uithalen heeft ie toch al 'n aardig maandsalaris.
Hallon!
pi_173328919
Onlangs zelf voor circa 50 euro opgelicht. Aangufte gedaan, na ongeveer 3 weken kreeg ik verzoek aanvullende info aan te leveren aangezien er meerdere aangiftes waren binnen gekomen.

Overigens het advies van stateofmind ben ik hetniet mee eens. Je maakt gewoon simpelweg een financiele afweging. Daar gaat het in 9 vd 10 gevallen toch om. Verkoop en koop al meer dan 10 jaar via marktplaats waarvan 75% via de post. Tot op heden 2x opgelicht, 1x 10 euro en 1x 50 euro. Dat verlies heb ik er al lang weer uit.
pi_173331571
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:11 schreef BlueMage het volgende:
Tsja het is idd maar 20 E maar als die oplichter dat trucje 100 x kan uithalen heeft ie toch al 'n aardig maandsalaris.
Ja. Maar het heeft verder weinig zin om er werk van te maken. Politie komt niet in actie voor 20 E. Marktplaats zelf doet er ook niet veel mee.
pi_173334639
Er zijn volgens mij wel eens mensen geweest die met behulp van een trucje via de bank de adresgegevens hebben achterhaald van de persoon waar ze geld naar hebben overgemaakt. Misschien kan dat inmiddels niet meer.

Aangifte zou ik sowieso doen. Deze week is er nog een Marktplaatsoplichter veroordeeld.
http://www.omroepbrabant.(...)gen+maanden+cel.aspx
Dus als hij het veel vaker doet, kan dat zeker zin hebben. :)
pi_173345527
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:34 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben zelf via Marktplaats 20 euro opgelicht omdat de verkoper niet meer reageert en zijn product niet meer toestuurt. Een relatief klein bedrag, maar toch genoeg om opgelicht te worden blijkbaar.
Ik heb dus de gebruikelijke stappen gevolgd (Marktplaats mailen, vervolgens digitaal aangifte gedaan en nu afwachten).
Zelf acht ik de kans wel klein dat er wat gaat gebeuren omdat het zo klein is (op zich maakt die 20 euro mij niet echt uit, gaat om het principe).

Ik vroeg me af of iemand uit eigen ervaring ook een relatief klein bedrag via deze site is opgelicht en wat er uiteindelijk met die aangifte is gedaan. Niks? Verdachte gepakt? Geld terug?

Alvast bedankt voor jullie persoonlijke ervaringen,

CSG.
Herkenbaar, ben ook ooit opgelicht voor een paar tientjes.
Maar ik kon dat niet loslaten (logisch)
Aangifte gedaan bij de politie en de marktplaats url toegevoegd van de verkoper.

Zelf ook nog het nodige onderzoek gedaan om de verkoper te achterhalen.
Ik wisr haar te vinden op facebook met de bekende gegevens die ik had.
Bleek om een pubermeid te gaan.
Hoopte haar angst in te boezemen met een kopie van de aangifte van de politie en door kenbaar te maken dat ik haar rekeningnummer in een oplichtingsforum zou plaatsen.

Heeft natuurlijk weinig uitgehaald omdat ze geen enorme staat van oplichting had.

Hoop dat ik haar echter heb kunnen behoeden voor het nogmaals te doen.
Daarvoor was het me al de inspanning waard.

Maar...naar mijn centen heb ik helaas kunnen fluiten.

Ik begrijp je frustratie overigs ten zeerste..
pi_173345923
Ikzelf ben nog nooit opgelicht terwijl ik al zeker 10 jaar via markplaats handel.

Mijn zoon van nu 16 helaas wel. Voor 65 euro.
Wel triest om zo'n knaap zijn zuurverdiende centjes te ontfutselen (notabene zijn eerste "supermarktvulploeg"salaris). Etters!

Ik heb aangifte gedaan en per mail geprobeerd op zijn gemoed in te praten, maar alles zonder succes.
pi_173348856
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:16 schreef zozozozo het volgende:
Onlangs zelf voor circa 50 euro opgelicht. Aangufte gedaan, na ongeveer 3 weken kreeg ik verzoek aanvullende info aan te leveren aangezien er meerdere aangiftes waren binnen gekomen.

Overigens het advies van stateofmind ben ik hetniet mee eens. Je maakt gewoon simpelweg een financiele afweging. Daar gaat het in 9 vd 10 gevallen toch om. Verkoop en koop al meer dan 10 jaar via marktplaats waarvan 75% via de post. Tot op heden 2x opgelicht, 1x 10 euro en 1x 50 euro. Dat verlies heb ik er al lang weer uit.
Ik ben nog nooit opgelicht en doe ook al 10 jaar handel op marktplaats, bijna altijd via post, indien het opgestuurd kan worden. Een fiets of bakstenen stuur je zo moeilijk op O-)

Maar goed ik koop ook geen gevoelige dingen zoals elektronica op marktplaats.
Mijn frustaties komen door het afzeggen van een aankoop of het niet komen opdagen. Dat gebeurd echt heel vaak, ik denk wel 25% van alle handelingen. Bij mij is het nu, wie het eerst komt die mag het hebben, ook al wil iemand anders hem kopen, maar komt net te laat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_173350095
Ik heb een keer een (merk)jurk gekocht maar ik kreeg hem maar niet.
Ik had ook totaal niet het idee dat ik opgelicht werd. Ze reageerde op mijn mails en vond het echt vervelend.
Ik heb toen ook gezegd dat ik haar niets kwalijk nam.
Na 3! weken kwam het ding ineens toch aan :D
pi_173352524
Mijn vriendin is eens opgelicht toen ze iets via Marktplaats aanschafte. Was ook maar voor een paar tientjes, maar een jaar of twee later kreeg ze wel bericht van de politie dat er een rechtszaak tegen de oplichtster zou volgen. Kennelijk waren er veel mensen geweest die aangifte tegen haar hadden gedaan. Weer een tijdje later kreeg mijn vriendin bericht dat de oplichtster was veroordeeld. Ik weet eigenlijk niet of ze haar geld terug heeft gekregen.
pi_173355304
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:47 schreef Pokkelmans het volgende:
Mijn vriendin is eens opgelicht toen ze iets via Marktplaats aanschafte. Was ook maar voor een paar tientjes, maar een jaar of twee later kreeg ze wel bericht van de politie dat er een rechtszaak tegen de oplichtster zou volgen. Kennelijk waren er veel mensen geweest die aangifte tegen haar hadden gedaan. Weer een tijdje later kreeg mijn vriendin bericht dat de oplichtster was veroordeeld. Ik weet eigenlijk niet of ze haar geld terug heeft gekregen.
Daarom lijkt het me idd wel zinvol voor TS om aangifte te doen: als al die kleine bedragen (volgens mij werken de slimste oplichters alleen maar met kleine bedragen) zich opstapelen kan het toch zijn dat de politie wel in actie komt.
Hallon!
pi_173358662
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:38 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Sorry ik hoop dat dit overgeplaatst kan worden
Welke verkoper betreft dit ?
Ik heb hetzelfde gehad met een verkoper voor een bedrag van ¤ 25 onlangs.
pi_173360134
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 00:24 schreef Physsic het volgende:
Er zijn volgens mij wel eens mensen geweest die met behulp van een trucje via de bank de adresgegevens hebben achterhaald van de persoon waar ze geld naar hebben overgemaakt. Misschien kan dat inmiddels niet meer.

Aangifte zou ik sowieso doen. Deze week is er nog een Marktplaatsoplichter veroordeeld.
http://www.omroepbrabant.(...)gen+maanden+cel.aspx
Dus als hij het veel vaker doet, kan dat zeker zin hebben. :)
Formeel mag een bank die gegevens niet delen, ivm privacywetgeving.

[ Bericht 7% gewijzigd door Armani XL op 24-08-2017 16:20:02 (En ook dat is niet legaal) ]
pi_173361048
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:47 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of ze haar geld terug heeft gekregen.
Alleen als ze een civiele procedure is gestart tegen de persoon zou dat het geval zijn, volgens mij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 13:40:01 #23
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_173361098
Er zijn momenteel veel oplichters via marktplaats bezig een hele groep zit er zelfs achter, die handelen met iphones en go pro camera's.

Alleen ophalen is de tip.
Niks overmaken en laten verzenden.
pi_173361250
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:38 schreef JL... het volgende:

[..]

Welke verkoper betreft dit ?
Ik heb hetzelfde gehad met een verkoper voor een bedrag van ¤ 25 onlangs.
Begint met een D, ging om een PS4 game.
pi_173361344
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Alleen als ze een civiele procedure is gestart tegen de persoon zou dat het geval zijn, volgens mij.
Nee hoor, dat is niet noodzakelijk. Ook in strafprocedures kunnen schadevergoedingsmaatregelen worden opgelegd. Zie 36f Sr.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')