Maar ook daarin zie je een Schisma tussen CU en een klein deel van het CDA enerzijds en SGP en de rest van het CDA anderzijds. Een serieus standpunt doet namelijk de aanhang die iets met de agrarische sector heeft teveel pijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 13:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Christenconservatieven komen nog het verst met dat 'rentmeesterschap'-frame.
Dit onderdeel van hun verkiezingsprogramma lijkt me toch redelijk progressief voor een rechtse/conservatieve partij.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 13:33 schreef richolio het volgende:
Gemiste kan ook wel voor het FvD lijkt me. Ik denk oprecht dat ze veel winst zouden kunnen behalen door zich ook in te zetten op klimaat. Een soort groen op rechts, dat zou best eens kunnen werken
Nu is het weer het standaard riedeltje dat we al kennen
Ik vind het een mooie zin. Kon er wel om lachen bovendien.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 13:54 schreef Gohf046 het volgende:
Forum voor Democratie steunt de energietransitie, onder meer om onafhankelijker te worden van het Midden-Oosten, om schonere lucht te hebben en om de schitterende koolstof-polymeren die nu worden opgestookt te behouden.
Blijkbaar niet want dat kost teveel en kan ook aan zinniger zaken besteed worden. Aldus Baudet.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 13:54 schreef Gohf046 het volgende:
Wij willen:
Stimuleren onderzoek naar duurzaamheid, milieu en innovatieve technologie. Meer financieringsmogelijkheden voor start-ups in de circulaire economie en duurzame technologie.
Bron ?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 14:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Blijkbaar niet want dat kost teveel en kan ook aan zinniger zaken besteed worden. Aldus Baudet.
Dit is heel mooi. Ik hoop dat het FvD daar ook voor gaat staan. Wat Thierry er zelf van vindt vind ik allemaal niet zo heel boeiend al is het wel vreemd als hij zegt dat het allemaal onnodig is. En dom bovendien gezien de standpunten. Of het werkelijk komt door de mens, dat weet ik ook niet zeker, vind ik eigenlijk helemaal niet zo belangrijk. Milieu, circulaire economie en inderdaad onafhankelijkheid van MO zijn in mijn optiek al reden genoeg, en is ook een mogelijke strategie om klimaatopwarming-door-de-mens-ontkennings mensen op rechts mee te nemen in de energietransitie.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 13:54 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Dit onderdeel van hun verkiezingsprogramma lijkt me toch redelijk progressief voor een rechtse/conservatieve partij.
Bij Forum voor Democratie zijn economie en duurzaamheid direct met elkaar verweven. Wij streven naar een economie die in balans is, en dat kan niet anders dan wanneer de economie duurzaamheid hoog in het vaandel heeft.
Technologie heeft ons ver gebracht, en kan ons ook bij de juiste innovaties helpen de aarde te ondersteunen en duurzaamheid te bevorderen, zoals in het geval van alternatieve methoden voor energiewinning. Als kenniseconomie hebben we een kans voorop te lopen in de energietransitie en daar zelfs rendement op te behalen.
Forum voor Democratie steunt de energietransitie, onder meer om onafhankelijker te worden van het Midden-Oosten, om schonere lucht te hebben en om de schitterende koolstof-polymeren die nu worden opgestookt te behouden.
Nu al zijn er veel landen, die door hun toenemende bevolkingsdruk, gebrek aan voldoende voedsel en schoon water ervaren. Die landen moeten worden geholpen om deze problematiek effectiever te kunnen aanpakken.
Wij willen:
Stimuleren onderzoek naar duurzaamheid, milieu en innovatieve technologie. Meer financieringsmogelijkheden voor start-ups in de circulaire economie en duurzame technologie.
Meehelpen opruimen van de ‘plastic soep’ in de oceanen, stimuleren hergebruik van plastic als grondstof, gebruik van statiegeld waar mogelijk.
Nul-tarief BTW voor elektrisch rijden en share-economie.
Forum voor Democratie wil op termijn een nieuwe luchthaven in zee aanleggen. Dit ontlast op termijn Schiphol, creëert extra werkgelegenheid en kan ook helpen bij het terugdringen van de geluidsoverlast rondom Schiphol en is goed voor de Nederlandse economie. In de tussentijd moet Schiphol verder kunnen groeien.
Gelet op het verder groeien van het landelijk autobezit en de veranderende gebruiksbehoefte van de Nederlandse automobilist, is autobezit niet langer de voornaamste relevante factor voor belastingheffing. Verwacht wordt dat de nadruk steeds vaker verlegd zal worden naar het daadwerkelijk gebruik van motorvoertuigen. Het is van belang deze maatschappelijke verandering in overweging te nemen.
Adequate compensatie van de slachtoffers van de gasboringen in Groningen zonder bureaucratische rompslomp.
Oh nee hoor, zeer realistisch zelfs. Zo heeft Hiddema het er hier over waarom er nog geen concreet beleid is w.b. justitie.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 10:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
OK ik moet het anders verwoorden. Namelijk dat hun standpunten op de website en programma een lachertje is. Met veel vage algemeenheden ook.
En dan in de TK tot nu toe tegengesteld stemmen. Of waarvan je je iig kunt afvragen of dat het gewenste burgerschap versterkt
Qua economisch rechts snap ik de tegenstrijdigheid. Hoewel wat kortzichtig kan ik me voorstellen dat je zegt: slecht voor boeren, slecht voor woon werk verkeer. Voor conservatief snap ik het inderdaad ook niet echt. Tenzij je er echt van overtuigd bent dat het niet door ons komt natuurlijk (en dus denkt dat het allemaal door natuurlijke cycli komt: in dat geval smijt je echt geld weg), maar ik denk dat dat standpunt niet zo realistisch isquote:Op woensdag 23 augustus 2017 13:25 schreef Jigzoz het volgende:
Wat ik echt niet begrijp: wat is er zo typisch rechts aan dat zogenoemde klimaatscepticisme of in sommige gevallen zelfs klimaatwetenschapsontkenning? Of is het niet typisch rechts, maar juist typisch neoconservatief? "Vroeger was alles beter en toen hadden we nog geen klimaatprobleem". Of is het wéér een voorbeeld van politiek complotdenken?
Dat hadden ze 20 jaar geleden ook gewoon moeten doen. Maar ja, angst regeerdequote:Op woensdag 23 augustus 2017 13:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Goed punt, op een of andere manier maakt het al jaren standaard deel uit van het uitgesproken "rechtse" gedachtegoed. Ben je rechts dan is het bijna not done om de wetenschap te geloven op dit onderwerp. En blijkbaar "moet" je dan bijvoorbeeld ook voor kerncentrales (al dan niet de momenteel gehypte thorium-variant) zijn, ook al is dat bij uitstek een centrale manier van energieopwekking die om grote rol van de overheid vraagt, zowel financieel als qua regelgeving. Iets waar rechts op andere vlakken zo tegen lijkt te zijn.
Al is dit wellicht allemaal eerder conservatief want met economisch rechts hebben die onderwerpen weinig te maken.
Jup... zolang dat niet makkelijker is dan benzine is dat inderdaad wat er gebeurd.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 16:34 schreef Nattekat het volgende:
Het moet geleidelijk gebeuren en niet opgedrongen worden met allemaal GL-achtige kunstmatige ingrepen. Daar deel je hoe dan ook flinke klappen mee uit aan de economie. Stimuleer groen in plaats van dingen als fileheffing ( ) introduceren.
Het verdwijnen van de flinke korting op duurzame auto's is echt het allerdomste beleid op dit vlak wat ik ooit heb gezien. Iedereen met een stel hersens zag al aan komen dat dat weer tot een opleving van vervuilers zou leiden, behalve die figuren in Den Haag.
Kilometerheffing is ook niks meer dan automobilistje pesten. Mensen zitten niet voor de lol in die auto.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 16:41 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Jup... zolang dat niet makkelijker is dan benzine is dat inderdaad wat er gebeurd.
Overigens is kilometerheffing wel echt top.
Toch vindt de FvD dit blijkbaar een erg goed idee. Is dat voor jou dan wel acceptabel?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 16:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kilometerheffing is ook niks meer dan automobilistje pesten. Mensen zitten niet voor de lol in die auto.
Alsof je alles een goed idee moet vindenquote:Op woensdag 23 augustus 2017 16:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch vindt de FvD dit blijkbaar een erg goed idee. Is dat voor jou dan wel acceptabel?
Nee joh. Je kan in theorie zelfs ervoor zorgen dat het goedkoper uitkomt dan wegenbelasting. Betalen voor gebruik is gewoon vele malen logischer. Als het er puur bovenop komt, ja dat slaat nergens op. Wegenbelasting moet omlaag, en gebruik wordt dan zoveel opgeschaald dat gemiddeld gebruik ongeveer net zo duur is als vroeger. Mensen die overal de auto voor pakken betalen meer, mensen die m af en toe gebruiken minder.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 16:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kilometerheffing is ook niks meer dan automobilistje pesten. Mensen zitten niet voor de lol in die auto.
Hoeft zeker niet bij alles. Maar Nattekat lijkt hierin nogal uitgesproken.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 16:46 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Alsof je alles een goed idee moet vinden
Wel meer partijen vinden dat overigens
Je wil dus geen overheidsstimulans, maar juist overheidsstimulans?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 16:34 schreef Nattekat het volgende:
Het moet geleidelijk gebeuren en niet opgedrongen worden met allemaal GL-achtige kunstmatige ingrepen.
Het verdwijnen van de flinke korting op duurzame auto's is echt het allerdomste beleid op dit vlak wat ik ooit heb gezien.
Nou dat staat er toch niet voor niks hoorquote:Op woensdag 23 augustus 2017 16:49 schreef Nattekat het volgende:
En los van dat ik het niet per se op elk punt 100% met ze eens hoef te zijn; dat standpunt zuig je dus uit je duim. Er wordt niks meer gezegd dan dat er eens goed naar gekeken moet worden.
Stimulans is niet opdringen, dat snap je hopelijk zelf toch ook welquote:Op woensdag 23 augustus 2017 16:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Je wil dus geen overheidsstimulans, maar juist overheidsstimulans?
Dat bestaat al. Het heet accijnsquote:Op woensdag 23 augustus 2017 16:48 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Nee joh. Je kan in theorie zelfs ervoor zorgen dat het goedkoper uitkomt dan wegenbelasting. Betalen voor gebruik is gewoon vele malen logischer.
Stel een familie heeft 2 auto's. 1 gebruiken ze dagelijks voor woonwerk verkeer, maar eentje alleen voor af en toe boodschappen of weet ik veel. Dan is het toch logischer dat je voor de 1e meer betaald dan de 2e
En als er goed naar gekeken wordt ben je het er wel mee eens? Want dat komt politiek gezien op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 16:49 schreef Nattekat het volgende:
En los van dat ik het niet per se op elk punt 100% met ze eens hoef te zijn; dat standpunt zuig je dus uit je duim. Er wordt niks meer gezegd dan dat er eens goed naar gekeken moet worden.
Misschien kan ik m overtuigenquote:Op woensdag 23 augustus 2017 16:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoeft zeker niet bij alles. Maar Nattekat lijkt hierin nogal uitgesproken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |