abonnement Unibet Coolblue
pi_173327087
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:04 schreef Mr.Major het volgende:
Complot!!!! Dat laat je voor het gemak maar even weg he?? Tuurlijk joh. Dwing die politieagent maar om zijn mond te houden.

Uh die politie wordt gedwongen hun mond te houden. Haha jullie geloven in een complot.

Joop kopt: heel rechts gelooft in een complot, totale altright gekkies. Vooral niet op stemmen en verbaal bestrijden waar je maar kan. Knettergek, en totaal schijnheilig. En oh zo waar. En als je dan zegt de media is links: oh ze willen de media in een rechts bolwerk veranderen, facisten!!!!

Waar zijn we in godsnaam mee bezig?
Ik kan hier met de beste wil van de wereld nog geen chocola van maken. Of wacht, misschien toch wel. Je bedoelt dat deze agent zijn mond moest houden en dat dat gezien wordt als complot? Nou ja, in die zin dat een agent nooit vertrouwelijke informatie mag delen. Die regel heeft hij overtreden. Dat hij gedwongen werd om zijn mond te houden omdat de zaken er heel anders voor lagen dan dat ze werden gepresenteerd, dat is wel een complot.

Dat een agent dit soort informatie niet mag delen is tamelijk voordehandliggend, maar dan niet omdat 'de betrokken agenten wisten dat dit een aanslag was en dat moesten verzwijgen en nu is er toch eentje uit de school geklapt'.
pi_173327115
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik kan hier met de beste wil van de wereld nog geen chocola van maken.
Nee dat zal wel niet. Wil je echt dat ik het uitleg of houd je je bewust van de domme?
pi_173327146
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat klopt niet, want juist als dit soort mensen zien dat er een Marokkaan bij betrokken was gaan ze er vanuit dat het wel een aanslag geweest moet zijn. Dus kun je dan maar beter de afkomst weg laten, ook omdat het verder niets toevoegt. Het is niet relevant.

[..]

Omdat het een Marokkaan was, ja. Dus kun je dat maar beter achterwege laten, anders gaan dit soort domme tokkies er mee aan de haal.

[..]

Dat is wel relevant. Want nu krijg je dus weer allerlei onnodige onrust. Die onrust is wel tamelijk relevant.

[..]

Media mogen geen ethische afweging maken? Wat? :D

[..]

Voor een aantal mensen kennelijk wel, lees de Twitter feed die je eerder linkte maar eens door.
Volgens mij snap je het echt niet...
pi_173327154
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee dat zal wel niet. Wil je echt dat ik het uitleg of houd je je bewust van de domme?
Check de edit maar.
pi_173327160
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:12 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Volgens mij snap je het echt niet...
Goeie. Nu ineens wel.
pi_173327211
Iedereen WEET al dat er een marokkaan/syrier/turk etc etc etc. bij betrokken is. Het is zo doorzichtig als wat. Kom op zeg. Je hele betoog over wat mensen ervan vinden is erop gebaseerd dat ze dat niet weten en valt dus compleet in het water.

Daarnaast pleit je ervoor om mensen gewoon bewust onwetend te houden, en de politie te dwingen om dat te verzwijgen. En dat noem je een "ethische afweging". Totaal van god los maar goed
pi_173327230
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Goeie. Nu ineens wel.
Je weigert het gewoon.
pi_173327260
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Check de edit maar.
Je bagatelliseert het hier, nog erger
pi_173327321
Het wordt dus gewoon goedgepraat. Lekkere maatschappij hoor. Echt. En niet heimelijk... nee dat goedpraten is gewoon deel van het maatschappelijk debat. Journalisten keuren het goed op twitter, en de politieagent krijgt 'een lastig gesprek'

Waar gaat het heen
pi_173327326
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:15 schreef Mr.Major het volgende:
Iedereen WEET al dat er een marokkaan/syrier/turk etc etc etc. bij betrokken is.
Ja, oké, en dan?

quote:
Het is zo doorzichtig als wat. Kom op zeg. Je hele betoog over wat mensen ervan vinden is erop gebaseerd dat ze dat niet weten en valt dus compleet in het water.
Mensen gaan nu los omdat blijkt dat het een Marokkaan was, dus dan moet het een aanslag geweest zijn. Dat koppelen ze dus aan etniciteit. Omdat mensen dat doen is het beter als media een beetje terughoudend omgaan met dit soort informatie. Voor je het weet doen allerlei mensen een ongeluk als aanslag af en heb je onrust. Oh, wacht...

quote:
Daarnaast pleit je ervoor om mensen gewoon bewust onwetend te houden, en de politie te dwingen om dat te verzwijgen. En dat noem je een "ethische afweging". Totaal van god los maar goed
Volgens mij is de politie daarbij gebonden aan wetgeving, bij het openbaar maken van informatie van dit soort zaken.
pi_173327611
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, oké, en dan?

[..]

Mensen gaan nu los omdat blijkt dat het een Marokkaan was, dus dan moet het een aanslag geweest zijn. Dat koppelen ze dus aan etniciteit. Omdat mensen dat doen is het beter als media een beetje terughoudend omgaan met dit soort informatie. Voor je het weet doen allerlei mensen een ongeluk als aanslag af en heb je onrust. Oh, wacht...

[..]

Volgens mij is de politie daarbij gebonden aan wetgeving, bij het openbaar maken van informatie van dit soort zaken.
En dan? En dan is het dus tiefus dom om te denken dat je mensen kan voorhouden dat het slechts een amsterdammer is. Als de media dat mensen daar boos om worden en dat je het daarom/praktische redenen (en om ethische redenen) niet moet doen, zijn ze totaal ongeschikt.

Het gaat (op een paar tokkies op fb na, die dat nogmaals nogmaals nogmaals voor de 10e keer tóch al vonden) om het feit dat de media niet gewoon zegt dat het iemand van marokkaanse afkomst is, die een ongeluk heeft gehad door een hypo. Dát is berichtgeving, dat is objectief. Dit is een verhaaltje waar je de bevolking mee om de tuin leidt.

Dat kan je allemaal downplayen en goedpraten, maar dat maakt het geen haar minder erg. Politie zelfde verhaal maar genuanceerder. Zij zijn aan regels verbonden maar hier zijn die regels fout.
pi_173327659
Of denk jij dat er nu minder mensen zijn die denken: moslims doen misschien een aanslag dan als ze hadden gezegd: khalid had een hypo?

Los van alle bizarre "ethische afwegingen" die er zijn gemaakt die al niet door de beugel kunnen.

Het antwoord is nee

De "ethische afweging" is dus compleet verkeerd gemaakt en heeft het tegenovergestelde bewerkstelligd, én mensen geloven de media nu nog minder.

Maar wat waren we politiek correct met z'n allen

[ Bericht 28% gewijzigd door Mr.Major op 22-08-2017 19:40:22 ]
pi_173327946
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En dan? En dan is het dus tiefus dom om te denken dat je mensen kan voorhouden dat het slechts een amsterdammer is. Als de media dat mensen daar boos om worden en dat je het daarom/praktische redenen (en om ethische redenen) niet moet doen, zijn ze totaal ongeschikt.
Welnee, als deze agent zich netjes aan de voorschriften van zijn werkgever was er niet echt een probleem geweest.

quote:
Het gaat (op een paar tokkies op fb na, die dat nogmaals nogmaals nogmaals voor de 10e keer tóch al vonden) om het feit dat de media niet gewoon zegt dat het iemand van marokkaanse afkomst is, die een ongeluk heeft gehad door een hypo. Dát is berichtgeving, dat is objectief. Dit is een verhaaltje waar je de bevolking mee om de tuin leidt.
Nee, want het moet relevant zijn. Als het dat niet is, zoals in dit geval, hoef je het ook niet openbaar te maken.

quote:
Dat kan je allemaal downplayen en goedpraten, maar dat maakt het geen haar minder erg. Politie zelfde verhaal maar genuanceerder. Zij zijn aan regels verbonden maar hier zijn die regels fout.
Welke regel is er precies fout? Hoe is de afkomst van de bestuurder precies relevant?
pi_173328001
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]
was er niet echt een probleem geweest.

[..]

Nee, want het moet relevant zijn. Als het dat niet is, zoals in dit geval, hoef je het ook niet openbaar te maken.

[..]

Welke regel is er precies fout? Hoe is de afkomst van de bestuurder precies relevant?
Wauw

Al uitgelegd dat het wél relevant is

(Of voorschrift dan) Dat hij in deze situatie niks mocht zeggen. Al uitgelegd
pi_173328045
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:41 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wauw

Al uitgelegd dat het wél relevant is
Nee. Je zegt alleen dat mensen dit willen weten omdat ze anders van alles gaan denken. Dat is geen argument voor de relevantie.

quote:
Dat hij in deze situatie niks mocht zeggen. Al uitgelegd
Dus je vindt het fout dat agenten geen dossierinformatie met de buitenwereld mogen delen? Really?
pi_173328070
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Je zegt alleen dat mensen dit willen weten omdat ze anders van alles gaan denken. Dat is geen argument voor de relevantie.

[..]

Dus je vindt het fout dat agenten geen dossierinformatie met de buitenwereld mogen delen? Really?
Ik zei toch duidelijk in deze situatie (en vergelijkbare).

Los daarvan is dat ook helemaal het probleem niet. Hij is een klokkenluider (van een klein belletje). Het gaat erom wat er gebeurd is in de media. Met die agent hoeven we ons niet mee bezig te houden.

Net zoals we het niet moeten hebben over waarom snowden eigenlijk niet mocht lekken.
pi_173328119
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik zei toch duidelijk in deze situatie (en vergelijkbare)
Dus je vindt dat agenten best wel screenshots mogen nemen van interne dossiers als ze daar zin in hebben en die door mogen sturen naar derden?
pi_173328133
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:43 schreef Mr.Major het volgende:
Los daarvan is dat ook helemaal het probleem niet. Hij is een klokkenluider (van een klein belletje). Het gaat erom wat er gebeurd is in de media. Daar hoeven we ons niet mee bezig te houden.
En wat kaart hij precies aan? Welke misstanden?
pi_173328172
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus je vindt dat agenten best wel screenshots mogen nemen van interne dossiers als ze daar zin in hebben en die door mogen sturen naar derden?
Verdraaien is echt een kunst. In deze situatie neem ik die politieagent inderdaad niks kwalijk. Hij heeft namelijk geen racistische golf teweeg gebracht. Er is niks fout gegaan dat door zijn lekken is veroorzaakt.

Nu ben ik zo naief dat ik denk dat het ook nog zin heeft. Maar ach ik ben maar een rechts gekkie natuurlijk
pi_173328190
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En wat kaart hij precies aan? Welke misstanden?
Alsof ik opeens van gesprekspartner gewisseld ben, curieus.
pi_173328199
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Verdraaien is echt een kunst. In deze situatie neem ik die politieagent inderdaad niks kwalijk. Hij heeft namelijk geen racistische golf teweeg gebracht. Er is niks fout gegaan dat door zijn lekken is veroorzaakt.
Hij heeft informatie uit een dossier gelekt. Dat is best wel een dingetje.
pi_173328265
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hij heeft informatie uit een dossier gelekt. Dat is best wel een dingetje.
Dát is inderdaad waar het maatschappelijk debat over moet gaan. Een politieagent die een belachelijke houding van de media aankaart.

Dat de media bewust iets heeft achtergehouden om de publieke opinie te sturen, boeeeien. We leven hier immers in de sovjet unie. Oh wacht toch niet. Dus wat gaan we er aan doen? Op het FvD stemmen!

Mag jij ondertussen in je schijnwereld blijven leven waar problemen niet bestaan omdat je ze verzwijgt.
pi_173328295
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dát is inderdaad waar het maatschappelijk debat over moet gaan. Een politieagent die een belachelijke houding van de politie aankaart.
Dat is gewoon wetgeving. Als je het daar niet mee eens bent moet je daarover in gesprek en niet zomaar besluiten dat je het allemaal wel even anders gaat doen.
pi_173328339
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is gewoon wetgeving. Als je het daar niet mee eens bent moet je daarover in gesprek en niet zomaar besluiten dat je het allemaal wel even anders gaat doen.
Prima. Naast het feit dat ik vind dat dit een bizarre houding van de media is, vind ik dat er een protocolachtig iets moet komen waarin politieagenten anoniem kunnen aangeven dat ze het om een bepaalde reden niet eens zijn met een bepaalde ontwikkeling in de politie, en zij met genoeg handtekeningen ervoor kunnen zorgen dat dit openbaar wordt, zodat de publieke opinie hierover een uitspraak kan doen.

En leidt de boel maar vooral lekker af van de media die ons bewust dingen verzwijgt. Mijn complimenten voor de poging, faliekant mislukt.
pi_173328352
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Prima. Naast het feit dat ik vind dat dit een bizarre houding van de media is, vind ik dat er een protocolachtig iets moet komen waarin politieagenten anoniem kunnen aangeven dat ze het om een bepaalde reden niet eens zijn met een bepaalde ontwikkeling in de politie, zij met genoeg handtekeningen ervoor kunnen zorgen dat dit openbaar wordt.
Ja, eigenrichting stimuleren. Goed idee.
pi_173328387
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, eigenrichting stimuleren. Goed idee.
Eigenrichting m'n hol. Ik weet wat je vindt, volgens mij is de discussie wel klaar.
pi_173328402
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Eigenrichting m'n hol. Ik weet wat je vind, volgens mij is de discussie wel klaar.
Oké dan.
pi_173328493
En waar gaat het vanavond over bij Jinek?

Het gebrek aan entreepoortjes bij statige panden
Een biografie van lady Di
Armin van buren
En het gebrek aan beweging bij NLanders

Morgen weer een kans, ik ga even een mailtje sturen
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:40:16 #149
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173329712
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:43:29 #150
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173329817
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173334524
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:13 schreef bluemoon23 het volgende:
https://www.nytimes.com/2(...)rLiving-promo-region®ion=smarterLiving-promo-region&WT.nav=smarterLiving-promo-region

Ook top.
_O_
  woensdag 23 augustus 2017 @ 08:25:49 #153
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173336645
https://mobile.twitter.com/ewaldeng/status/900240397766623232

Nederlanders zijn schuldslaven van de bank geworden. Wat gaat FvD daaraan doen? Niets natuurlijk. Die hebben een voedingsbodem van haat en verdeeldheid hard nodig.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173338565
Post je die reactie ook gelijk even in de topics van alle andere partijen ?

[ Bericht 44% gewijzigd door Reya op 23-08-2017 11:20:21 ]
  woensdag 23 augustus 2017 @ 10:38:10 #155
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173338663
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:25 schreef Klopkoek het volgende:
https://mobile.twitter.com/ewaldeng/status/900240397766623232

Nederlanders zijn schuldslaven van de bank geworden. Wat gaat FvD daaraan doen? Niets natuurlijk. Die hebben een voedingsbodem van haat en verdeeldheid hard nodig.
Dit heeft weinig met FvD an sich te maken, hè.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 10:42:55 #156
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173338726
quote:
2s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:38 schreef Reya het volgende:

[..]

Dit heeft weinig met FvD an sich te maken, hè.
OK ik moet het anders verwoorden. Namelijk dat hun standpunten op de website en programma een lachertje is. Met veel vage algemeenheden ook.
En dan in de TK tot nu toe tegengesteld stemmen. Of waarvan je je iig kunt afvragen of dat het gewenste burgerschap versterkt
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173339226
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

OK ik moet het anders verwoorden. Namelijk dat hun standpunten op de website en programma een lachertje is. Met veel vage algemeenheden ook.
Dat klopt natuurlijk wel. Het programma is een lachertje. En je ziet hier ook dat veel aanhangers dachten heel andere standpunten te steunen dan er in het programma staan.
pi_173340110
Kan iemand mij aangeven op wat voor een grond hier verschillende berichten worden verwijderd ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 11:55:41 #159
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173340125
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:54 schreef Gohf046 het volgende:
Kan iemand mij aangeven op wat voor een grond hier verschillende berichten worden verwijderd ?
POL / Aanvullende richtlijnen voor POL
POL / Richtlijnen voor Subforum Politiek
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173340483
quote:
10s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat klopt natuurlijk wel. Het programma is een lachertje. En je ziet hier ook dat veel aanhangers dachten heel andere standpunten te steunen dan er in het programma staan.
Wat is er onduidelijk aan het programma dat deze verwarring is ontstaan dan? Voor zover deze vent het uberhaupt echt niet wist, in plaats van dat hij gewoon zegt: kijk hier eens naar.
pi_173340549
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173340753
quote:
Wat een gek stuk. Deze passage doet vermoeden dat de auteur toch weinig snapt van hoe het in de verschillende Europese landen werkt.

quote:
In tal van Europese landen en in de VS is dit anders. Er is sprake van een tweepartijenstelsel, waarbij de scheidslijn loopt tussen sociaaldemocratisch en conservatief. In die landen is het voor christenen onontkoombaar dat zij moeten kiezen tussen partijen die geen van beide nadrukkelijk christelijk zijn. Ik denk dat er bij veel behoudende christenen wel behoefte is aan een brede conservatieve partij, bijvoorbeeld zoals de CSU in Duitsland, waarin burgerlijk conservatieven en christendemocraten elkaar vinden. Ik denk dat Bart Jan Spruyt zoiets voor ogen stond, toen hij in 2004 met Geert Wilders in zee ging (later gingen ze uit elkaar, red.).
Tal van landen hadden gewoon een grote Christendemocratische partij (dus nadrukkelijk christelijk) en in veel van de landen met grote conservatieve partijen waren ook die nadrukkelijk christelijk.
En die brede conservatieve partij waar hij over spreekt in Duitsland is alleen verkiesbaar in Beieren...

Daarnaast leest hij geen Nederlandse commentaren meer omdat die ook wel eens kritisch zijn, lekker opsluiten in het eigen wereldje dus...
Vervolgens noemt hij Ann Coulter als mooi voorbeeld van een conservatieve intellectueel. Dan moet het met de intellectuelen in die stroming wel erg droef gesteld zijn.

Ook goed om hier even te linken naar een artikel van een SGP'er in dezelfde reeks.
https://cip.nl/63841-vijf(...)orum-voor-democratie
pi_173340921
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat is er onduidelijk aan het programma dat deze verwarring is ontstaan dan? Voor zover deze vent het uberhaupt echt niet wist, in plaats van dat hij gewoon zegt: kijk hier eens naar.
Op bijna geen enkel onderwerp hebben ze min of meer uitgewerkte of doordachte plannen. Dan ontstaat er al snel verwarring. Maar wat ik wel een grappig voorbeeld vind is het punt over het nationaliseren van bepaalde energiebedrijven. Diverse fanatieke FvD-aanhangers hier konden niet zomaar van mij accepteren dat het in hun partijprogramma stond. Terwijl het net een van die weinige punten is die ze wel concreet hadden uitgewerkt.
pi_173340932
Oh en via dat cib ook dit stukje. Leuk om te zien hoe hij alle, reeds lang weerlegde, drogredenen van de wetenschapsontkenners napraat _O-


https://pbs.twimg.com/media/DHB31qvXoAAkN_3.jpg

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2017 12:41:28 ]
pi_173341733
Wat ik echt niet begrijp: wat is er zo typisch rechts aan dat zogenoemde klimaatscepticisme of in sommige gevallen zelfs klimaatwetenschapsontkenning? Of is het niet typisch rechts, maar juist typisch neoconservatief? "Vroeger was alles beter en toen hadden we nog geen klimaatprobleem". Of is het wéér een voorbeeld van politiek complotdenken?
pi_173341841
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:50 schreef Mr.Major het volgende:


Dat de media bewust iets heeft achtergehouden om de publieke opinie te sturen, boeeeien. We leven hier immers in de sovjet unie. Oh wacht toch niet. Dus wat gaan we er aan doen? Op het FvD stemmen!

FvD heeft ook regels voor de media in gedachten?
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:30:41 #167
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173341844
quote:
10s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:41 schreef 99.999 het volgende:
Oh en via dat cib ook dit stukje. Leuk om te zien hoe hij alle, reeds lang weerlegde, drogredenen van de wetenschapsontkenners napraat _O-
[ afbeelding ]

https://pbs.twimg.com/media/DHB31qvXoAAkN_3.jpg
Mooi stuk wel, ik zou er bijna in trappen
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173341860
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:25 schreef Jigzoz het volgende:
Wat ik echt niet begrijp: wat is er zo typisch rechts aan dat zogenoemde klimaatscepticisme of in sommige gevallen zelfs klimaatwetenschapsontkenning? Of is het niet typisch rechts, maar juist typisch neoconservatief? "Vroeger was alles beter en toen hadden we nog geen klimaatprobleem". Of is het wéér een voorbeeld van politiek complotdenken?
Goed punt, op een of andere manier maakt het al jaren standaard deel uit van het uitgesproken "rechtse" gedachtegoed. Ben je rechts dan is het bijna not done om de wetenschap te geloven op dit onderwerp. En blijkbaar "moet" je dan bijvoorbeeld ook voor kerncentrales (al dan niet de momenteel gehypte thorium-variant) zijn, ook al is dat bij uitstek een centrale manier van energieopwekking die om grote rol van de overheid vraagt, zowel financieel als qua regelgeving. Iets waar rechts op andere vlakken zo tegen lijkt te zijn.
Al is dit wellicht allemaal eerder conservatief want met economisch rechts hebben die onderwerpen weinig te maken.
pi_173341871
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:30 schreef richolio het volgende:

[..]

Mooi stuk wel, ik zou er bijna in trappen
Hij lijkt inderdaad erg overtuigd.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:33:43 #170
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173341910
Gemiste kan ook wel voor het FvD lijkt me. Ik denk oprecht dat ze veel winst zouden kunnen behalen door zich ook in te zetten op klimaat. Een soort groen op rechts, dat zou best eens kunnen werken

Nu is het weer het standaard riedeltje dat we al kennen
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173341956
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:33 schreef richolio het volgende:
Gemiste kan ook wel voor het FvD lijkt me. Ik denk oprecht dat ze veel winst zouden kunnen behalen door zich ook in te zetten op klimaat. Een soort groen op rechts, dat zou best eens kunnen werken

Nu is het weer het standaard riedeltje dat we al kennen
Wel het riedeltje wat past bij de (potentiële) achterban. Als je daar aankomt met linkse gekkigheid als energiebesparing of elektrische auto's kan je het vergeten.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:37:03 #172
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173341988
quote:
10s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij lijkt inderdaad erg overtuigd.
Tja, erg verdietig natuurlijk. Ik snap zijn punt ook niet; duurzaam te werk gaan hebben we uiteindelijk alleen maar profijt van (minder afhankelijk zijn van shady landen, werkgelegenheid etc.)

De migratie baart de beste man nu al zorgen, maar dat is (mogelijk) nog maar een zwakke voorbode van de enorme massa's migranten die straks door het klimaat op drift raken. En ja, dat gebeurt nu serieus ook al. Het hoeft nog geen ernstige vormen aan te leven zolang deze generaties nog leven, dus veel mensen zal het ook wel niet interesseren.

Trieste ontwikekling wel
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173342030
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:37 schreef richolio het volgende:

[..]

Tja, erg verdietig natuurlijk. Ik snap zijn punt ook niet; duurzaam te werk gaan hebben we uiteindelijk alleen maar profijt van (minder afhankelijk zijn van shady landen, werkgelegenheid etc.)

De migratie baart de beste man nu al zorgen, maar dat is (mogelijk) nog maar een zwakke voorbode van de enorme massa's migranten die straks door het klimaat op drift raken. En ja, dat gebeurt nu serieus ook al. Het hoeft nog geen ernstige vormen aan te leven zolang deze generaties nog leven, dus veel mensen zal het ook wel niet interesseren.

Trieste vooruitgang wel
Tja, zolang aan milieu en klimaat nog een progressief en sociaal imago hangt, kunnen deze lieden daar nooit echt stevig in gaan staan. Dan vervreemden ze immers hun achterban.
pi_173342061
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:33 schreef richolio het volgende:
Gemiste kan ook wel voor het FvD lijkt me. Ik denk oprecht dat ze veel winst zouden kunnen behalen door zich ook in te zetten op klimaat. Een soort groen op rechts, dat zou best eens kunnen werken

Nu is het weer het standaard riedeltje dat we al kennen
Er staat me iets van bij dat een groepje binnen de VVD daar ooit eens mee geëxperimenteerd heeft. Het werd geen succes.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:41:17 #175
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173342095
quote:
2s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, zolang aan milieu en klimaat nog een progressief en sociaal imago hangt, kunnen deze lieden daar nooit echt stevig in gaan staan. Dan vervreemden ze immers hun achterban.
Christenconservatieven komen nog het verst met dat 'rentmeesterschap'-frame.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173342183
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

Christenconservatieven komen nog het verst met dat 'rentmeesterschap'-frame.
Maar ook daarin zie je een Schisma tussen CU en een klein deel van het CDA enerzijds en SGP en de rest van het CDA anderzijds. Een serieus standpunt doet namelijk de aanhang die iets met de agrarische sector heeft teveel pijn.
pi_173342338
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:33 schreef richolio het volgende:
Gemiste kan ook wel voor het FvD lijkt me. Ik denk oprecht dat ze veel winst zouden kunnen behalen door zich ook in te zetten op klimaat. Een soort groen op rechts, dat zou best eens kunnen werken

Nu is het weer het standaard riedeltje dat we al kennen
Dit onderdeel van hun verkiezingsprogramma lijkt me toch redelijk progressief voor een rechtse/conservatieve partij.

Bij Forum voor Democratie zijn economie en duurzaamheid direct met elkaar verweven. Wij streven naar een economie die in balans is, en dat kan niet anders dan wanneer de economie duurzaamheid hoog in het vaandel heeft.

Technologie heeft ons ver gebracht, en kan ons ook bij de juiste innovaties helpen de aarde te ondersteunen en duurzaamheid te bevorderen, zoals in het geval van alternatieve methoden voor energiewinning. Als kenniseconomie hebben we een kans voorop te lopen in de energietransitie en daar zelfs rendement op te behalen.

Forum voor Democratie steunt de energietransitie, onder meer om onafhankelijker te worden van het Midden-Oosten, om schonere lucht te hebben en om de schitterende koolstof-polymeren die nu worden opgestookt te behouden.

Nu al zijn er veel landen, die door hun toenemende bevolkingsdruk, gebrek aan voldoende voedsel en schoon water ervaren. Die landen moeten worden geholpen om deze problematiek effectiever te kunnen aanpakken.

Wij willen:

Stimuleren onderzoek naar duurzaamheid, milieu en innovatieve technologie. Meer financieringsmogelijkheden voor start-ups in de circulaire economie en duurzame technologie.

Meehelpen opruimen van de ‘plastic soep’ in de oceanen, stimuleren hergebruik van plastic als grondstof, gebruik van statiegeld waar mogelijk.

Nul-tarief BTW voor elektrisch rijden en share-economie.

Forum voor Democratie wil op termijn een nieuwe luchthaven in zee aanleggen. Dit ontlast op termijn Schiphol, creëert extra werkgelegenheid en kan ook helpen bij het terugdringen van de geluidsoverlast rondom Schiphol en is goed voor de Nederlandse economie. In de tussentijd moet Schiphol verder kunnen groeien.

Gelet op het verder groeien van het landelijk autobezit en de veranderende gebruiksbehoefte van de Nederlandse automobilist, is autobezit niet langer de voornaamste relevante factor voor belastingheffing. Verwacht wordt dat de nadruk steeds vaker verlegd zal worden naar het daadwerkelijk gebruik van motorvoertuigen. Het is van belang deze maatschappelijke verandering in overweging te nemen.

Adequate compensatie van de slachtoffers van de gasboringen in Groningen zonder bureaucratische rompslomp.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173342425
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:54 schreef Gohf046 het volgende:


Forum voor Democratie steunt de energietransitie, onder meer om onafhankelijker te worden van het Midden-Oosten, om schonere lucht te hebben en om de schitterende koolstof-polymeren die nu worden opgestookt te behouden.

Ik vind het een mooie zin. Kon er wel om lachen bovendien.
pi_173342495
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:54 schreef Gohf046 het volgende:
Wij willen:

Stimuleren onderzoek naar duurzaamheid, milieu en innovatieve technologie. Meer financieringsmogelijkheden voor start-ups in de circulaire economie en duurzame technologie.
Blijkbaar niet want dat kost teveel en kan ook aan zinniger zaken besteed worden. Aldus Baudet.
pi_173342677
quote:
9s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Blijkbaar niet want dat kost teveel en kan ook aan zinniger zaken besteed worden. Aldus Baudet.
Bron ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')