abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 augustus 2017 @ 07:58:04 #51
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_173336346
Telefoon zit in mijn broekzak. Zelf iemand bellen doe ik niet als ik rijd. Gebeld worden gebeurt ook maar zelden maar de bediening van telefoon en radio zit aan mijn stuur dus opnemen doe ik wel (meestal is het qltel :P ).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_173336973
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 22:15 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Hoe is zoiets mogelijk tijdens het rijden?
Prima, van links naar rechts dweilen over de weg. En dan boos worden als iemand je corrigeert..... :P
pi_173337463
Ja, als ik stil sta in de file of voor een rood stoplicht.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 10:11:53 #54
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173338109
Ja, doe ik.

Bellen niet zo vaak, maar mijn BT-oplossing zuigt, en als het belangrijk genoeg is trek ik hem uit de houder en bel ik handheld. Meestal heel kort en bel ik daarna terug als het kan, maar ik laat hem eigenlijk nooit rinkelen. Ik wil nog wel eens een appje lezen en/of beantwoorden, en voor instellen/aanpassen van mjn navi zet ik hem meestal ook niet aan de kant.

In druk spits- of stadsverkeer ben ik wel minder geneigd om het ding te bedienen, maar op de snelweg wel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173341477
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:11 schreef Sounddragon het volgende:
Ja, doe ik.

Bellen niet zo vaak, maar mijn BT-oplossing zuigt, en als het belangrijk genoeg is trek ik hem uit de houder en bel ik handheld. Meestal heel kort en bel ik daarna terug als het kan, maar ik laat hem eigenlijk nooit rinkelen. Ik wil nog wel eens een appje lezen en/of beantwoorden, en voor instellen/aanpassen van mjn navi zet ik hem meestal ook niet aan de kant.

In druk spits- of stadsverkeer ben ik wel minder geneigd om het ding te bedienen, maar op de snelweg wel.
:')

Wel willen bellen, maar te sloeber zijn om een fatsoenlijke oplossing te maken.
pi_173341515
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:42 schreef Anne het volgende:
Maar bel jij wel eens achter het stuur? Of lees je wel eens een appje?
Ja. Ja.

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:29:45 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173341824
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:13 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

:')

Wel willen bellen, maar te sloeber zijn om een fatsoenlijke oplossing te maken.
ja, sorry, maar soms moet je budgettair gezien prioriteiten stellen. Als ik een dure carkit koop en ik heb daardoor geen geld meer voor brandstof heb je er ook niks aan. :@
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173342453
Bellen of appen doe ik wel eens in de file. Kan niet zoveel kwaad als je toch stil staat.
pi_173342496
Alleen als ik alleen ben en in de file of voor een rood licht sta. Als mijn vrouw er bij is niet want dan wordt ze boos.
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 14:10:23 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173342580
Ik reed vandaag achter een Up! op een autoweg, die netjes 80 bleef rijden toen de vrachtwagen voor d'r de afrit nam.

Toen ik er voorbij ging was duidelijk dat mevrouw druk aan het appen was. Met een kind in de auto :(

Ik heb m'n telefoon ook wel es vast, maar doe dat enkel op een lege weg met mij als enige inzittende. Als ik dan wat raak is het mijn eigen domme schuld.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173344212
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:01 schreef Carlos93 het volgende:
Bellen of appen doe ik wel eens in de file. Kan niet zoveel kwaad als je toch stil staat.
Ben weleens achterop gereden in de file omdat ik vergeten was dat ik in zijn 1 stationair aan het rollen was. Toen hadden we niet eens smartphones.

:@
.
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 15:48:34 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173344313
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:42 schreef Fer het volgende:

[..]

Ben weleens achterop gereden in de file omdat ik vergeten was dat ik in zijn 1 stationair aan het rollen was. Toen hadden we niet eens smartphones.

:@
Als de voorligger geen trekhaak heeft en de snelheid is laag valt de schade wel mee denk ik?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173344332
Megane had niks, maar die Saab moest een nieuwe achterbumper op.
.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 augustus 2017 @ 15:56:27 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173344434
quote:
13s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:10 schreef derLudolf het volgende:
Ik reed vandaag achter een Up! op een autoweg, die netjes 80 bleef rijden toen de vrachtwagen voor d'r de afrit nam.

Toen ik er voorbij ging was duidelijk dat mevrouw druk aan het appen was. Met een kind in de auto :(

Ik heb m'n telefoon ook wel es vast, maar doe dat enkel op een lege weg met mij als enige inzittende. Als ik dan wat raak is het mijn eigen domme schuld.
Toeteren is in dat geval verantwoord :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 16:20:40 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173344858
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Toeteren is in dat geval verantwoord :P
Ja en voor hetzelfde geld trekt ze dan het stuur naar links. Heb ik de boel ook kapot.

Doe het wel eens als ik met de trekker onderweg ben. Zij zullen meer schade hebben dan ik in dat geval.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173412509
Yep als mij iemand bellen doet, en ik zit niet achter het stuur.
pi_173412902
Heb op langere ritten mn telefoon altijd in de houder op het dashboard. Als er dan een berichtje binnenkomt zie ik dat wel in een oogopslag op de telefoon. Reageren doe ik niet, tenzij het heel kort 'ok' oid is. Gesprekken komen gewoon binnen via de bluetooth van mn auto, dus geen issue.

Wat ik wel eens doe is Spotify bedienen en moet zeggen dat de interface van die app zo onduidelijk is dat dat voor gevaarlijke situaties kan zorgen (altijd weer zoeken in kleine menuutjes waar iets zit, bijv. iets simpels als een playlist sorteren op laatst toegevoegd). Probeer daarom Spotify altijd voor het rijden al aan te zetten.

Als ik de telefoon niet in de houder heb en er komt iets binnen dan kijk ik pas als ik voor een stoplicht sta ofzo. Al ben ik ook niet roomser dan de paus en gebeurt het ook wel eens dat ik tijdens het rijden even snel kijk (bijv. als ik een berichtje verwacht).
  zondag 27 augustus 2017 @ 01:32:47 #68
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_173413510
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:56 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb weleens gebeld in de file, dat ik vertraagd was en later zou komen. Daar voelde ik me echt super schuldig over al. :@
Uhuh, snap ik. Dat had ik laatst ook, maar ik was toen ook echt uitgerekend op weg naar een meeloopdag i.v.m. sollicitatieproces (dus wel soortement van belangrijk zeg maar) en reed een file van dik drie kwartier in omdat er kilometers verderop een ongeluk was gebeurd.

Ik bedoel, wat moet ik dan op zo'n moment? Lekker te laat aan komen kakken en achteraf een verhaal over een file ophangen zeker, goeie eerste indruk. :')

Maar ethisch verantwoord voelt het niet, nee. Ben het ook duidelijk niet gewend want het ging superonhandig. ;( Al kan dat natuurlijk ook komen doordat je met z'n allen bumper aan bumper staat en steeds opnieuw optrekt, en je dus het liefst allebei je handen vrijhoudt voor stuur + pook. En je aandacht erbij. Als je gewoon lekker doortuft op de CC is het anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 27-08-2017 02:03:14 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_173413551
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 01:32 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Uhuh, snap ik. Dat had ik laatst ook, maar ik was toen ook echt uitgerekend op weg naar een meeloopdag i.v.m. sollicitatie (dus wel soortement van belangrijk zeg maar) en reed een file van drie kwartier in omdat er kilometers verderop een ongeluk was gebeurd.

Ik bedoel, wat moet ik dan op zo'n moment? Lekker te laat aan komen kakken en achteraf een verhaal over een file ophangen zeker, goeie eerste indruk. :')

Maar ethisch verantwoord voelt het niet, nee. Ben het ook duidelijk niet gewend want het ging superonhandig. ;( Al kan dat natuurlijk ook komen doordat je met z'n allen bumper aan bumper staat en steeds opnieuw optrekt, en je dus het liefst allebei je handen vrijhoudt voor stuur + pook. En je aandacht erbij. Als je gewoon lekker doortuft op de CC is het anders.
Ik moest een auto afleveren bij een bedrijf en zou dankzij de file na sluitingstijd aankomen, dus ik heb gebeld om te vragen of er iemand even kon blijven om die auto nog aan te nemen straks. Het was wel echt stilstaande file, dat scheelde wel. :P

Maar goed ook dan zijn er natuurlijk in theorie handsfree opties, onder andere. En als m'n telefoonaccu leeg geweest was, had ik ook niet kunnen bellen. Dus was het echt 100% noodzakelijk? Nee, dat denk ik niet. Daarom voelde ik me ook zo schuldig, denk ik. :@

Maar ik ben echt een mietje met dit soort dingen. Ik heb ooit één keer mezelf bewust onder een boete uitgeluld en daarna besloten dat ik dat nooit meer zou doen want het voelde vreselijk. :')
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 27 augustus 2017 @ 01:52:57 #70
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_173413614
Ja, achteraf had ik ook wel zoiets van: oké, beter even zorgen dat ik de volgende keer op de een of andere manier handsfree kan bellen. Dat wordt dus een Parrot ofzo in m'n ouderwetse kar. :@

En dat laatste is zo herkenbaar. _O-
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 27 augustus 2017 @ 01:58:31 #71
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_173413643
:W ONZ is verderop.

[ Bericht 84% gewijzigd door derLudolf op 27-08-2017 02:07:39 ]
pi_173416786
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:42 schreef Anne het volgende:
.. terwijl je aan het rijden bent?

En dan doel ik niet op je navigatie, of Flitsmeister, of iets anders wat nog een soort van logisch kan zijn.
Maar bel jij wel eens achter het stuur? Of lees je wel eens een appje?

Ik durf wel toe te geven dat ik dit wel eens doe.
Ik doe het wel een heel stuk minder, sinds ik het filmpje van Interpolis heb gezien.

Nee!

Gewoon omdat ik te gierig ben en geen bekeuring wil betalen.
En als secondaire reden dat het de kans vergroot om een ongeluk te krijgen.

Dus dubbel Nee!
  zondag 27 augustus 2017 @ 09:57:26 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173416884
Nee, en hoewel ik handsfree in mijn auto heb bel ik ook zelden tijdens het rijden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173417926
Alleen als het kan. Rustig op de snelweg (of juist in de file met lage snelheid) of bij het stoplicht etc.

Zou zoiets nooit doen in het centrum of in woonwijken daar moet je gewoon binnen een fractie van een seconde kunnen reageren.

Alleen af en toe naar het volgende nummer maar dat kan ik toch blind.
pi_173418231
Ik heb mijn telefoon in een houder zitten (o.a. voor navigatie) en ik raak het scherm wel eens aan om een nummer uit het telefoonboek te kiezen... Bellen doe ik netjes via de bluetooth carkit, maar de interface van de radio is dermate ingewikkeld dat zelfs het zoeken van 1 van de favorieten contacten veel meer afleidt dan de telefoon interface.

Ik zal dan wel hoogst illegaal bezig zijn maar 10 seconden op een telefoonschermpje bezig zijn wat toch al in mijn gezichtsveld zit lijkt me veiliger dan een minuut lang aan het vloeken zijn op de radio die dichter bij de versnellingspook zit dan bij de voorruit. Maar dat laatste mag dan schijnbaar weer wel...
pi_173441929
Nope.
Ik zou het niet eens kunnen, al zou ik het willen. :D
Zonder leesbril zie ik geen fuck op m'n telefoon. _O-
  maandag 28 augustus 2017 @ 14:20:36 #77
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173442055
Joh ik kan niet eens mn peuk fatsoenlijk aftikken in de asbak.. _O-
Maar je kan ook op zwaar geweld van mijn kant rekenen als je me aanrijd doordat je met andere dingen bezig was als het verkeer..

Je rijd zelf toch ook motor?

Een vriendin van me appt me ook altijd in de auto.. gelukkig heeft ze er laatst een verkeersruzie om gehad en stond er een gast op haar raam te bonzen en aan haar deuren te trekken.. (van mijn part had ie een deuk in het dak geslagen.. ik kan er heel slecht tegen)

Wat is nou die halve seconde stoppen en in alle rust even je ding te doen (mn navi instellen bijv) Ik zie altijd van die acties met als resultaat dat ze in de haast geen knipperlicht aandoen.. vergeten te kijken en een ander voor ze moet remmen.. en dat tegenover een minuut stilstaan.. :X
pi_173442209
quote:
[Op maandag 28 augustus 2017 14:20 schreef Zolderkamer het volgende:
(...)
Maar je kan ook op zwaar geweld van mijn kant rekenen als je me aanrijdt doordat je met andere dingen bezig was dan het verkeer..
(...)
Dat sentiment herken ik. :D

Ik neem me steevast voor; de eerste de beste die 'm er bij mij achterin vlamt doordat-ie met z'n telefoon zit te kutkammen, trek ik z'n kop van z'n romp.
  maandag 28 augustus 2017 @ 15:05:46 #79
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173442797
quote:
6s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:28 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Dat sentiment herken ik. :D

Ik neem me steevast voor; de eerste de beste die 'm er bij mij achterin vlamt doordat-ie met z'n telefoon zit te kutkammen, trek ik z'n kop van z'n romp.
Oh als ik zelf maar in een auto zit vind ik het nog tot daar aan toe..
Maar op twee wielen ben je enorm kwetsbaar, en dan zit er zo'n leipo (m/v) lekker met zichzelf bezig te zijn terwijl mijn leven op het spel staat...

Ik moet zo vaak uitwijken/noodstop maken door mensen die wel gaan (op)rijden maar er helemaal niet klaar voor zijn.. (te vroeg smorgens, nog met hun radio of telefoon bezig.. etc..)
Deuren openzwiepen, achteruit vol gas uit een parkeerplaats knallen etc..

Ik rij er ontzettend defensief door.. is heel irritant.. Gelukkig blijft het meestal bij wat krassen of een net niet aanrijding, maar je zou er soms zo een blik benzine in donderen en hun auto ter plekke laten uitbranden..

Verder ben ik heel lief hoor.. :*
pi_173442847
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:42 schreef Anne het volgende:
.. terwijl je aan het rijden bent?

En dan doel ik niet op je navigatie, of Flitsmeister, of iets anders wat nog een soort van logisch kan zijn.
Maar bel jij wel eens achter het stuur? Of lees je wel eens een appje?

Ik durf wel toe te geven dat ik dit wel eens doe.
Ik doe het wel een heel stuk minder, sinds ik het filmpje van Interpolis heb gezien.

Ja maar puur voor navigatie.
  maandag 28 augustus 2017 @ 15:16:03 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173442947
uit verschillende onderzoeken blijkt trouwens dat handsfree telefoneren al de kans op een ongeluk net zo veel verhoogd als bezopen de auto in stappen. Mensen zijn erg slecht in zich op meer dan 1 ding tegelijk te concentreren.
Uit verder onderzoek blijkt:
En hoe meer mensen menen dat ze goed kunnen multitasken, hoe slechter ze er in zijn. Mensen die denken dat ze goed kunnen multitasken zijn eigenlijk altijd mensen die hun aandacht niet erg lang ergens bij kunnen houden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173443274
Ja soms als ik dronken ben om te kijken waar de controles staan.
Verder niet.
Ik vind het ook best wel gevaarlijk.
pi_173456570
Neen.
Maar ik heb dan ook geen auto maar een motor.

Telefoon zit in een waterproof case op mijn stuur of in mijn motorjack.
Met je hand op de gashendel is appen etc een no-go.
Beschik wel over een bluetooth communicatie set op mijn helm waarmee ik kan bellen, navigeren, muziek luisteren en communiceren met mede rijders.
Doe ik alleen tijdens tour ritten. Met 130km/u is het toch onverstaanbaar door windruis en vergt het teveel concentratie.

Ik heb trouwens zero tolerance voor weggebruikers die mij hinderen in het verkeer omdat ze bezig zijn met hun telefoon.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:16:26 #84
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_173459503
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 08:45 schreef CoExist het volgende:
Neen.
Maar ik heb dan ook geen auto maar een motor.

Telefoon zit in een waterproof case op mijn stuur of in mijn motorjack.
Met je hand op de gashendel is appen etc een no-go.
Beschik wel over een bluetooth communicatie set op mijn helm waarmee ik kan bellen, navigeren, muziek luisteren en communiceren met mede rijders.
Doe ik alleen tijdens tour ritten. Met 130km/u is het toch onverstaanbaar door windruis en vergt het teveel concentratie.

Ik heb trouwens zero tolerance voor weggebruikers die mij hinderen in het verkeer omdat ze bezig zijn met hun telefoon.
en dan ga je erop botsen met je 2wieler ofzo
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:25:37 #85
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_173462873
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 12:16 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

en dan ga je erop botsen met je 2wieler ofzo
Dat is ook wat ik dacht. Je rijdt motor (ik zelf ook) maar je bent kwetsbaar.. Wat wil je eraan doen. Trappen tegen de deur? Middelvinger opsteken? Staande proberen te houden en als een agent vertellen wat vooral niet mag?
Je kunt er als burger weinig tegen, al helemaal op de motor.. Zou zelf goed afstand maken op elk mogelijke manier, inhalen of juist er ver achter rijden. Heb je er hopelijk het minste last van en de meeste tijd om te anticiperen.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:38:00 #86
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_173463088
Ja, praktisch elke rit. Agenda bijwerken, appjes beantwoorden, bellen via de carkit.
#26 || Luciano da Silva
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:39:16 #87
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173465497
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:25 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Dat is ook wat ik dacht. Je rijdt motor (ik zelf ook) maar je bent kwetsbaar.. Wat wil je eraan doen. Trappen tegen de deur? Middelvinger opsteken? Staande proberen te houden en als een agent vertellen wat vooral niet mag?
Je kunt er als burger weinig tegen, al helemaal op de motor.. Zou zelf goed afstand maken op elk mogelijke manier, inhalen of juist er ver achter rijden. Heb je er hopelijk het minste last van en de meeste tijd om te anticiperen.
Ligt eraan hoe of wat.. maar een kogeltje uit een lager gaat dwars door een raam heen...
Die zijn voor de mafkezen die hun auto als wapen denken te kunnen gebruiken..

Flinke deuk in het dak meppen kan ook trouwens.. en ik heb een keer met mn vuist een raam uit een auto geslagen omdat ik op een fucking rotonde (!) ingehaald werd.. (dat is dus puur geweest om me te verweren in een levensbedreigende situatie)

En tuurlijk probeer je dat soort situaties altijd te voorkomen en te vermijden.. Maar als je dagelijks een flink aantal kilometers rijd dan ontkom je er niet aan..
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:02:46 #88
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_173465942
Nee.

- weg, offtopic -

[ Bericht 30% gewijzigd door Sounddragon op 29-08-2017 18:35:37 ]
  donderdag 31 augustus 2017 @ 15:41:09 #89
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_173504240
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:39 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe of wat.. maar een kogeltje uit een lager gaat dwars door een raam heen...
Die zijn voor de mafkezen die hun auto als wapen denken te kunnen gebruiken..

Flinke deuk in het dak meppen kan ook trouwens.. en ik heb een keer met mn vuist een raam uit een auto geslagen omdat ik op een fucking rotonde (!) ingehaald werd.. (dat is dus puur geweest om me te verweren in een levensbedreigende situatie)

En tuurlijk probeer je dat soort situaties altijd te voorkomen en te vermijden.. Maar als je dagelijks een flink aantal kilometers rijd dan ontkom je er niet aan..
Nee dat is inderdaad waar. Dan kom je echt van alles tegen op de weg :P
Weet van alles een beetje maar net niets.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 20:05:40 #90
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173509487
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 15:41 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Nee dat is inderdaad waar. Dan kom je echt van alles tegen op de weg :P
Zijn natuurlijk extremen die ik noem.. maar soms is het nodig omdat mensen geen claxon horen en hun blik op oneindig.. of op hun telefoon hebben..
Ik ben niet van het wraak nemen ofzo.. dan denk ik: jouw tijd komt nog wel..
pi_173514751
Nee. Mijn telefoon zit wel gelinkt met de auto, dus ik kan via het stuur opnemen als er iemand belt.
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 1 september 2017 @ 12:58:59 #92
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_173524039
Nee nooit, en heb er een gruwelijke hekel aan. Ik hoop ook van harte dat iedereen die loopt te kutten op z'n telefoon tegen de dichtstbijzijnde lantaarnpaal/vangrail klapt.
pi_173524928
Ik heb mn telefoon onder de handrem geklemd tijdens het rijden :P

Meestal :@
pi_173525779
Ja, vaak. Vooral stilstaand in de file.

(En ik erger me kapot als ik anderen hetzelfde zie doen. :@ )
pi_173529267
Wat dat betreft vind ik dat met de smartphone bezig zijn velen malen kwalijker is dan iemand die met een een paar glazen alcohol achter het stuur kruipt of 50kmh te hard rijdt op de snelweg.

Wat mij betreft raak je gewoon direct je rijbewijs kwijt als je met de smartphone aan het pielen bent tijdens het rijden. Levensgevaarlijk!

Uitzondering is als je rijhulp systemen zoals auto-pilot ingeschakeld hebt staan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Revolution-NL op 01-09-2017 18:25:44 ]
pi_173529749
Als ik bereikbaarheidsdienst heb, moet ik wel gebeld kunnen worden, dus in de auto in ieder geval opnemen en afstemmen of er nu wat moet en of ik kom. Kut is wanneer je op werk en privé-telefoon tegelijk gebeld wordt, dan stress ik wel.
App kijk ik even op het lockscherm :@ en soms lees en beantwoord ik ze als ik stilsta in de file :@
  vrijdag 1 september 2017 @ 19:34:27 #97
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173530989
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 17:37 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat dat betreft vind ik dat met de smartphone bezig zijn velen malen kwalijker is dan iemand die met een een paar glazen alcohol achter het stuur kruipt of 50kmh te hard rijdt op de snelweg.

Wat mij betreft raak je gewoon direct je rijbewijs kwijt als je met de smartphone aan het pielen bent tijdens het rijden. Levensgevaarlijk!

Uitzondering is als je rijhulp systemen zoals auto-pilot ingeschakeld hebt staan.
Meh.. door alcohol in het verkeer ben ik ook al een paar keer vrienden verloren.. Dan verdien je van mij ook dat je naar een werkkamp in China word gestuurd en je leven ter beschikking stelt..

Te hard rijden heb ik geen enkel probleem mee..

En zolang die rijhulp ook echt werkt (en niet enkel een beetje op grote objecten en voorspelbare zaken reageert zoals de meeste doen) dan ga je van mijn part zitten dammen..

Verder:
Je bent gewoon met het verkeer bezig.. je gaat ook niet voetballen terwijl je aan het neuken bent..
Wat is er nou zo moeilijk om zodra je gebeld word (enorm dom excuus altijd) even terug te bellen zodra het kan?
Als het zo'n enorme nood heeft dan stop je maar gewoon midden op de weg.. of op de vluchtstrook.. of in de berm.. of heeft het toch niet zoveel haast dat je dat wilt riskeren?

We hebben een eeuw zonder telefoon gekund en nu zijn we helemaal gehandicapt ofzo?
pi_173531098
Ja, ik geef het toe. De laatste pakweg 2 jaar wel stukken minder dan voorheen.

Navigatie app staat wel altijd aan, en in de file of stilstaand bij een verkeerslicht wil ik WhatsApp nog wel eens openen.
  dinsdag 5 september 2017 @ 22:53:25 #99
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_173612202
Vaak ja. maar wel in situaties waar het "kan"
Dat is dus rechterbaan op de snelweg.

Nooit op plaatsen waar mensen kunnen lopen/fietsen enz
pi_173619853
De laatste paar keer dat ik in de auto met mijn vingers aan de telefoon zat was om van die pop-up berichten weg te klikken voor de navigatie weg..
zo'n welkom in België smsje.. terwijl ik niet zeker weet welke afslag ik ook alweer moet hebben bij Luik.. 25 minuten omrijden feest.

Weet iemand of er een instelling in google maps zit om zulke berichten te blokkeren (mails, whats-app enz.)
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')