MoaovoRH50 | dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:32 |
Hallo, Ik heb een oude Yamaha schakelbrommer, volgens mij is het een Yamaha DT50, zoals op het plaatje hier beneden. Helaas ben ik de stationairschroef kwijt. Nu wil ik of ergens zo'n schroef kopen, óf gewoon een hele nieuwe carburateur halen. Het probleem is echter dat ik niet weet wat voor carburateur dit is, behalve een Mikuni. Ik vroeg mij af hoe ik hier achter kan komen (wat moet ik bijvoorbeeld opmeten) of dat iemand hier toevallig weet wat voor carburateur dit is en waar ik deze kan kopen? | |
embedguy | dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:21 |
Type brommer icm mikuni googlen... Het aantal mm van de carburateur zal ook op je carburateur staan. Bijvoorbeeld 12 of 16mm. 1e hit, geen idee of het voldoet. https://www.jmpbonderdele(...)burateur-yamaha.html Het lijkt erop dat die schroef wel apart te bestellen is. | |
vannelle | woensdag 23 augustus 2017 @ 15:41 |
Als je met dat ding naar de fietsenmaker gaat en om zo'n schroef vraagt heeft ie em vast wel liggen voor weinig. | |
cressisub | donderdag 24 augustus 2017 @ 17:30 |
Held alleen al voor het hebben van een dt50 ! Ziet eruit als een 12 Mikuni, Leertouwer in Soest zal daar nog wel bakken vol van hebben liggen | |
hoechst | zondag 27 augustus 2017 @ 09:44 |
Of gewoon een grotere bestellen. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 31 augustus 2017 @ 19:54 |
Precies. Als hij dan toch bezig is, een 'snelle' 70cc met een 16mm carburateur. 100km/h is dan makkelijk haalbaar. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 31 augustus 2017 @ 19:55 |
Doe het even uit mijn hoofd, maar volgens mij hebben die dingen standaard een 12mm carburateur. Heb er een gehad.....30 jaar geleden. | |
embedguy | donderdag 31 augustus 2017 @ 20:01 |
Maar is het ook verantwoord?
| |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 31 augustus 2017 @ 20:27 |
Huh? Verantwoord? Heb het met mijn DT nooit gedaan, maar met mijn MT heb ik wel ongeveer een half jaar met een 70cc rondgereden. Of dat verantwoord was? Als je 16 bent? Heb je een ander perspectief van de wereld. Wel een verstevigde voorvork, want de originele was er niet echt tegen bestand. Ik ben wel altijd een defensieve rijder geweest, zowel op de brommer als op de motor. Anders had ik vast geen 150dkm op de motor gereden zonder schuivers en klappers. Leuk was het wel. |