abonnement Unibet Coolblue
pi_173317925
In navolgen van het KLB-topic waarin loonslaven kantoorergernissen bespreken, een topic over ergernissen van ondernemers.

Wie is ondernemer en waar erger je je aan? Ik zal aftrappen:

- opdringerige verkopertjes. Eerder zaken mee gedaan en proberen dan weer wat te verkopen. Ik vind het altijd een beetje " :') " als je 4 gemiste oproepen vlak na elkaar hebt en dan blijkt het over zoiets te gaan. Of als je via Skype niet direct op een bericht reageert, dat iemand dan al aan het bellen is. :')

- klanten, zakenpartners, etc die de administratie niet op orde hebben. Facturen die zogenaamd niet betaald zouden zijn, verkeerde nota's sturen, betalingen op het verkeerde rekeningnummer overmaken, etc. Strontvervelend.
pi_173317932
BD.
pi_173318013
quote:
als je 4 gemiste oproepen vlak na elkaar hebt en dan blijkt het over zoiets te gaan. Of als je via Skype niet direct op een bericht reageert, dat iemand dan al aan het bellen is
Dat zijn geen specifieke ondernemers struggles
pi_173319136
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 10:57 schreef Halcon het volgende:

- opdringerige verkopertjes. Eerder zaken mee gedaan en proberen dan weer wat te verkopen. Ik vind het altijd een beetje " :') " als je 4 gemiste oproepen vlak na elkaar hebt en dan blijkt het over zoiets te gaan. Of als je via Skype niet direct op een bericht reageert, dat iemand dan al aan het bellen is. :')
Echter die gasten proberen ook maar hun brood te verdienen om hun familie te voeden.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:50:44 #5
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_173321197
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 10:57 schreef Halcon het volgende:
- klanten, zakenpartners, etc die de administratie niet op orde hebben. Facturen die zogenaamd niet betaald zouden zijn, verkeerde nota's sturen, betalingen op het verkeerde rekeningnummer overmaken, etc. Strontvervelend.
Ugh...

Eerst vragen of ze later kunnen betalen. Omdat je hart hebt voor het project, ga je akkoord. Dan verloopt toch weer de tweede, afgesproken termijn. Moet je weer bellen. "Oh joh, helemaal vergeten!!!"

Uiteraard rijdt klant in Mercedes en ik in een Kia :Y
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_173321429
Mensen die iets van de prijs af willen krijgen.
Mensen die op je vingers kijken.
Mensen die er zelf aan gaan zitten klooien en dan verwachten dat ik het wel even in orde maak.
Mensen van wie je geen gebruik mag maken van de plee.
Mensen die klagen dat je shirt hebt uitgetrokken terwijl het het 30 graden is.
Enzovoort enzovoort.
pi_173321540
- Klanten die digibeet zijn
- Klanten die bang zijn om op internet vindbaar te zijn en dus geen Facebook pagina willen en dus geen optimale bekendheid kunnen krijgen en dus zelf geen goede reclame zijn.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
pi_173321774
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 10:57 schreef Halcon het volgende:

Wie is ondernemer en waar erger je je aan? Ik zal aftrappen:

Jarenlang ondernemer geweest, meerdere bedrijven gehad.
Waar ik me aan ergerde waren die zzp-ertjes die zich steevast "ondernemer" noemen maar eigenlijk gewoon een verkapte loonslaaf zijn.
Waar ik ook niet tegen kon zijn de zzp-ertjes die hun administratie niet op orde hebben. Als mijn controller dan de facturen controleerde factureerden ze doodleuk voor dagen dat ze helemaal niet op mijn bedrijf waren. De allergrootste ergernis was de zzp-er die ik half voor de gezelligheid en half uit medelijden voor de kerstborrel had uitgenodigd. De beste man presteerde het om de uurtjes van de kerstborrel te declareren. Tsss......
pi_173321814
Waarom zijn mensen die iets doen dat je niet leuk vindt direct xxxx-tjes? Verkopertjes, zzp-ertjes? Kan het ook iets minder denigrerend? Wanneer heb je zelf nog een nobelprijs gewonnen?
pi_173321892
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:24 schreef Queller het volgende:
Waarom zijn mensen die iets doen dat je niet leuk vindt direct xxxx-tjes? Verkopertjes, zzp-ertjes? Kan het ook iets minder denigrerend? Wanneer heb je zelf nog een nobelprijs gewonnen?
Dit
pi_173322818
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:22 schreef paardendokter het volgende:

[..]
De allergrootste ergernis was de zzp-er die ik half voor de gezelligheid en half uit medelijden voor de kerstborrel had uitgenodigd. De beste man presteerde het om de uurtjes van de kerstborrel te declareren. Tsss......
_O_ _O-
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:12:59 #12
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_173323616
Grappig, als loonslaaf ken ik al deze struggles. Een bedrijf wat ik inhuur die uren factureert die niet kloppen, bedrijven die niet betalen of mij bellen dat wij nog niet betaald hebben, verkopers die mij lastig vallen.

En:
Mensen die iets van de prijs af willen krijgen.
Uiteraard, je bent een dief van je portemonnee als je niet onderhandeld.

Mensen die op je vingers kijken.
Herkenbaar, vooral collega's. Klanten vraag ik gewoon ergens anders te wachten.

Mensen van wie je geen gebruik mag maken van de plee.
Echt? Wat voor werk doe je? Ow en als je loodgieter bent ofzo en bij mensen thuis komt dan geef ik ze groot gelijk. Bouwvakkers, tapijtenleggers etc maken er vaak een bende van is mijn ervaring. (spetters, remsporen :r.
Mensen die klagen dat je shirt hebt uitgetrokken terwijl het het 30 graden is.
Uiteraard. It's never hot enough to not wear a shirt.

Allemaal niet echt ondernemersproblemen. Hou je topicje lekker in KLB. Alsof KLB niet voor ondernemers is :')
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:18:21 #13
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173323717
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:24 schreef Queller het volgende:
Waarom zijn mensen die iets doen dat je niet leuk vindt direct xxxx-tjes? Verkopertjes, zzp-ertjes? Kan het ook iets minder denigrerend? Wanneer heb je zelf nog een nobelprijs gewonnen?
_O_.
And so is the past
pi_173323831
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:12 schreef KimJong-un het volgende:
Grappig, als loonslaaf ken ik al deze struggles. Een bedrijf wat ik inhuur die uren factureert die niet kloppen, bedrijven die niet betalen of mij bellen dat wij nog niet betaald hebben, verkopers die mij lastig vallen.

En:
Mensen die iets van de prijs af willen krijgen.
Uiteraard, je bent een dief van je portemonnee als je niet onderhandeld.

Mensen die op je vingers kijken.
Herkenbaar, vooral collega's. Klanten vraag ik gewoon ergens anders te wachten.

Mensen van wie je geen gebruik mag maken van de plee.
Echt? Wat voor werk doe je? Ow en als je loodgieter bent ofzo en bij mensen thuis komt dan geef ik ze groot gelijk. Bouwvakkers, tapijtenleggers etc maken er vaak een bende van is mijn ervaring. (spetters, remsporen :r.
Mensen die klagen dat je shirt hebt uitgetrokken terwijl het het 30 graden is.
Uiteraard. It's never hot enough to not wear a shirt.

Allemaal niet echt ondernemersproblemen. Hou je topicje lekker in KLB. Alsof KLB niet voor ondernemers is :')
Dit is niet mijn topic voor het geval je het nog niet door had...
Misschien kun je je eigen ondernemers problemen hier delen.
pi_173324527
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:24 schreef Queller het volgende:
Waarom zijn mensen die iets doen dat je niet leuk vindt direct xxxx-tjes? Verkopertjes, zzp-ertjes? Kan het ook iets minder denigrerend? Wanneer heb je zelf nog een nobelprijs gewonnen?
^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173324544
Ik ken eigenlijk weinig ergernis als ondernemer. Wat me na verloop van tijd begon te storen is dat ik altijd vooraan moest staan als de stront overvloog en achteraan als er iets uit te delen was. Maar dat hoort er nou eenmaal bij.
pi_173324808
Wat ik wel geleerd heb als ondernemer is dat je zo min mogelijk afhankelijk wil zijn van klanten of andere bedrijven, maar in de meeste branches is dat lastig :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:04 schreef 8777 het volgende:
Mensen die iets van de prijs af willen krijgen.
Mensen die op je vingers kijken.
Mensen die er zelf aan gaan zitten klooien en dan verwachten dat ik het wel even in orde maak.
Mensen van wie je geen gebruik mag maken van de plee.
Mensen die klagen dat je shirt hebt uitgetrokken terwijl het het 30 graden is.
Enzovoort enzovoort.
Wat? Jij bent een klusjesman ofzo? Geloof me hoe kleiner de klant (met als dieptepunt particulier) hoe meer gejank je krijgt. Ik hoor soms ook verhalen dat mensen inderdaad bij een klant werken en geen drinken aangeboden krijgen, of constant naar je kijken wat je aan het doen bent. Laatst kwam m'n PostNL bezorger onder het zweet aan de deur en vroeg of hij wat mocht drinken voor onderweg. Dat blikje cola kan ik wel missen hoor.

Als je voor een ander bedrijf werkt, of je bent ZZP'er voor een grotere onderneming, dan zijn de voorzieningen vaak veel beter. Maar als iemand z'n kerstborrel factureert zoals bovenstaand dan zou ik echt zeggen rot ook maar meteen op.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:15:20 #18
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_173324881
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:04 schreef 8777 het volgende:
Mensen die op je vingers kijken.

Ik kijk graag mee als er een monteur bij mij thuis bezig is. Maar dat is gewoon omdat ik het interessant vind, geen controle.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_173325632
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:24 schreef Queller het volgende:
Waarom zijn mensen die iets doen dat je niet leuk vindt direct xxxx-tjes? Verkopertjes, zzp-ertjes? Kan het ook iets minder denigrerend? Wanneer heb je zelf nog een nobelprijs gewonnen?
Mja, 4 gemiste oproepen van iemand, Skype-berichten en weet ik wat, dan ben je 'n verkopertje. Net zoals bv. een figuur bij een winkel die maar wat uit z'n nek kletst over de producten die hij verkoopt.

ZZP-ertje die de uurtjes van de kerstborrel declareert, dat is wel heel zielig. Met recht een ZZP-ertje.

Al heb ik met ZZP-ertjes nog wel een beetje medelijden. Vaak uitgerangeerde loonslaven die daar niet meer aan de bak komen en noodgedwongen ZZP-er zijn. Daar komt een hoop bij kijken, onder andere administratie. Niet echt te benijden die lui. Nul noppes zekerheid wat een werknemer wel heeft en er komt 'n hoop bij kijken wat ze allemaal zelf moeten doen, maar waar ze niet goed in zijn. Zoals zichzelf verkopen, administratie, etc.
pi_173325979
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:51 schreef Halcon het volgende:

Mja
Kortom: jij doet nooit iets dat een ander irriteert en hebt jezelf behoorlijk hoog staan. Duidelijk. Thnx!
pi_173326003
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:09 schreef Queller het volgende:

[..]

Kortom: jij doet nooit iets dat een ander irriteert en hebt jezelf behoorlijk hoog staan. Duidelijk. Thnx!
Waar zeg ik dat?

Lijkt me dat iemand 4 keer kort na elkaar bellen nadat je diegene ook al via andere kanalen hebt bestookt, wat overdreven is. Net zoals een kerstborrel gaan factureren. :')
pi_173327748
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat ik wel geleerd heb als ondernemer is dat je zo min mogelijk afhankelijk wil zijn van klanten of andere bedrijven, maar in de meeste branches is dat lastig :P

[..]

Wat? Jij bent een klusjesman ofzo? Geloof me hoe kleiner de klant (met als dieptepunt particulier) hoe meer gejank je krijgt. Ik hoor soms ook verhalen dat mensen inderdaad bij een klant werken en geen drinken aangeboden krijgen, of constant naar je kijken wat je aan het doen bent. Laatst kwam m'n PostNL bezorger onder het zweet aan de deur en vroeg of hij wat mocht drinken voor onderweg. Dat blikje cola kan ik wel missen hoor.

Als je voor een ander bedrijf werkt, of je bent ZZP'er voor een grotere onderneming, dan zijn de voorzieningen vaak veel beter. Maar als iemand z'n kerstborrel factureert zoals bovenstaand dan zou ik echt zeggen rot ook maar meteen op.
Ik ben bouwvakker. En ik werkte veel voor particulieren.
pi_173327804
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:15 schreef Mark het volgende:

[..]

Ik kijk graag mee als er een monteur bij mij thuis bezig is. Maar dat is gewoon omdat ik het interessant vind, geen controle.
Ik vind dat heel irritant, sorry.
pi_173327873
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat ik wel geleerd heb als ondernemer is dat je zo min mogelijk afhankelijk wil zijn van klanten of andere bedrijven, maar in de meeste branches is dat lastig :P


Inderdaad. Een beetje aan risico-spreiding doen zodat je niet direct een probleem hebt aan de inkomstenkant als 'n klant omvalt of afhaakt.
pi_173329767
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:04 schreef 8777 het volgende:
Mensen die iets van de prijs af willen krijgen.
Mensen die op je vingers kijken.
Mensen die er zelf aan gaan zitten klooien en dan verwachten dat ik het wel even in orde maak.
Mensen van wie je geen gebruik mag maken van de plee.
Mensen die klagen dat je shirt hebt uitgetrokken terwijl het het 30 graden is.
Enzovoort enzovoort.
1: Volkomen normaal. Er wordt overal onderhandeld over de prijs. Als je daar niet tegen kunt, moet je geen ondernemer worden. En simpelweg je prijs niet aanpassen.

2: Als iemand in/aan mijn huis bezig is, weet ik graag hoe het zit. Zeker als er iemand komt om een probleem op te lossen. Ik ontvang dan graag meer info over het probleem (ontstaan, mogelijke oplossingen, tips ter voorkoming in de toekomst). Bij onderhoud of woningverbetering ligt het wat anders. Ik wijs even hoe of wat, laat vakman zijn gang gaan, maar kom wel af en toe even kijken om een oogje in het zeil te houden m.b.t. gewenste/verwachte kwaliteit.

3: Bij klus voor rekening en in opdracht van de particulier mag je verwachten dat je gebruik mag maken van het toilet, mits je vooraf zorgt voor schone handen, schone schoenen en niet al te vuile kleding. Loop je er bij als een varken, dan ga je ook maar bij de varkens schijten.
En bij projectmatig onderhoud van een woningbouwvereniging of VVE mag je verwachten dat de opdrachtgever zorgt voor sanitair.

4: Werken zonder shirt is onacceptabel. Klaar. Het is onhygiënisch en onnodige blootstelling aan gevaar. Enige uitzondering is de badmeester die vanuit het zwemwater zijn instructies geeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')