abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173320848
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:34 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Niet echt. Ze verschillen over allerlei zaken rondom de islam, de koran zelf vrijwel niet. Bijv. de gewelddadige uitleg zoals isis die gebruikt is door te zeggen dat ze in oorlog zijn. De uitleg van de koran zelf verschilt niet veel.
De uitleg is wel geheel anders voor bepaalde moslims. Er zijn ook moslims die gewoon alcohol drinken bijv.
pi_173320892
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 10:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Lekker uit de context getrokken.
Het gaat erom hoe die verzen geïnterpreteerd worden. Er zijn er genoeg die er legitimatie voor terreur uithalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2017 13:36:15 ]
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:38:00 #103
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173320948
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het gaat erom hoe die verzen geïnterpreteerd worden. Er zijn er genoeg die er legitimatie voor terreur uithalen.
Ook genoeg die dat niet doen.
pi_173320969
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het gaat erom hoe die verzen geïnterpreteerd worden. Er zijn er genoeg die er legitimatie voor terreur uithalen.
Het is 1 van die boeken waar je van alles uit kan halen als je de wil hebt.
pi_173321145
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De uitleg is wel geheel anders voor bepaalde moslims. Er zijn ook moslims die gewoon alcohol drinken bijv.
Je hebt altijd uitzonderingen, dat gaf ik ook al aan. Maar de meestte islamitische stromingen volgen de koran letterlijk, zoals de koran zelf ook aangeeft dat je moet doen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173321179
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je hebt altijd uitzonderingen, dat gaf ik ook al aan. Maar de meestte islamitische stromingen volgen de koran letterlijk, zoals de koran zelf ook aangeeft dat je moet doen.
Daarin kun je je dus afvragen wat soms bedoelt wordt. Sjiieten en Soennieten zijn het al niet eens. Laat staan andere kleinere groeperingen binnen dat geloof.
pi_173321182
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is 1 van die boeken waar je van alles uit kan halen als je de wil hebt.
Combineer dit met de twee volgende feiten;
-Islam staat voor onderwerping, alles niet-islam dient onderworpen te worden aan de onderwerping.
-''Veel moslims zien de Westerse samenleving, het vreedzame samenleven tussen mensen met verschillende geloven, als iets dat moet worden bestreden”

En dan is de koran een uitstekende bron en instrument om afkeer en haat te laten broeden en te prediken.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173321237
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:50 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Combineer dit met de twee volgende feiten;
-Islam staat voor onderwerping, alles niet-islam dient onderworpen te worden aan de onderwerping.
-''Veel moslims zien de Westerse samenleving, het vreedzame samenleven tussen mensen met verschillende geloven, als iets dat moet worden bestreden”

En dan is de koran een uitstekende bron en instrument om afkeer en haat te laten broeden en te prediken.
Dan ken ik weer heel veel leuke moslims in het buitenland die dit echt niet zo zien maar het wel gek vinden dat we extremisten hier in Europa de kans geven.
pi_173321260
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daarin kun je je dus afvragen wat soms bedoelt wordt. Sjiieten en Soennieten zijn het al niet eens. Laat staan andere kleinere groeperingen binnen dat geloof.
De kern daarvan is dat ze het niet eens zijn over opvolging van Mo, maar de koran zelf niet. De stromingen verschillen voornamelijk in de zaken rondom de koran, niet de koran zelf.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173321291
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:54 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De kern daarvan is dat ze het niet eens zijn over opvolging van Mo, maar de koran zelf niet. De stromingen verschillen voornamelijk in de zaken rondom de koran, niet de koran zelf.
Wat is het verschil dan? Interpretatie. Dan kan je dus heel anders nadenken over zaken die er staan. Voor de een is geweld tegen een niet moslim prima en voor de ander niet.
pi_173321411
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan? Interpretatie. Dan kan je dus heel anders nadenken over zaken die er staan. Voor de een is geweld tegen een niet moslim prima en voor de ander niet.
De koran praat het geweld voornamelijk goed in oorlogstijd, dus wat een groep als Isis doet is zeggen dat het oorlog is.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173321437
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:03 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De koran praat het geweld voornamelijk goed in oorlogstijd, dus wat een groep als Isis doet is zeggen dat het oorlog is.
Dat is dus een manier om het boek te misbruiken. Maar zo kun je natuurlijk heel veel goed of fout praten. Ik vind het uberhaupt bizar dat mensen willen leven naar regels van een boek.
pi_173321477
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is dus een manier om het boek te misbruiken. Maar zo kun je natuurlijk heel veel goed of fout praten. Ik vind het uberhaupt bizar dat mensen willen leven naar regels van een boek.
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind de koran walgelijk, zelfs als je voorbij de oorlogsteksten kijkt is het nog steeds een intolerant en polariserend boek. Daarom heb ik ook een aversie tegen de hele islam op een paar exotische groepjes na die wel iets ruimdenkender zijn en de koran zelf ter discussie stellen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173321518
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:06 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind de koran walgelijk, zelfs als je voorbij de oorlogsteksten kijkt is het nog steeds een intolerant en polariserend boek. Daarom heb ik ook een aversie tegen de hele islam op een paar exotische groepjes na die wel iets ruimdenkender zijn en de koran zelf ter discussie stellen.
Ik weet niet wie dat laatste doen als moslims? De Aga Khan? Die heb ik ooit meegemaakt. Die heeft enorme beveiliging tegen volgens mij moslims die anders denken.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:12:03 #115
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_173321568
Deze goede man had wel in onderstaand topic kunnen posten

GC / Dingen die je pas jaaaaaaaren later begrepen hebt! Deel 100
Ik ben inmiddels overleden
pi_173321692
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik weet niet wie dat laatste doen als moslims? De Aga Khan? Die heb ik ooit meegemaakt. Die heeft enorme beveiliging tegen volgens mij moslims die anders denken.
Ik weet ze zo even niet bij naam, weet dat ze er zijn, vaak ook gemixt met andere spirituele stromingen. Daarnaast zijn er ook nog een klein aantal 'westerse' moslims die wel voor wat andere interpretaties zijn, maar dat wordt meestal niet in dank afgenomen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:18:20 #117
455560 Logic91
Always stay rational
pi_173321696
Ik vind de term extremistische islam maar raar klinken eerlijk gezegd. Ik gebruik het zelf ook om de excessieve vormen van de religie mee te benoemen maar het blijft opvallend. Wie bepaalt wat een extremistische interpretatie precies inhoudt? Vanuit het oogpunt van een atheïst bijvoorbeeld (zoals de meesten van ons hier waarschijnlijk zijn) is het inderdaad extreem. Maar geldt dit ook wanneer men de problematiek bekijkt door de lens van de ideologie zelf? Hoe weten we dat de zogenaamde "gematigde" moslim er een meer geldigde interpretatie op nahoudt dan die van een religieuze fundamentalist? Het feit dat we spreken van een zogenaamde gematigde islam doet bij mij sterk het vermoeden rijzen dat de ideologie in haar geheel fundamenteel radicaal is.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_173321729
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:18 schreef Logic91 het volgende:
Ik vind de term extremistische islam maar raar klinken eerlijk gezegd. Ik gebruik het zelf ook om de excessieve vormen van de religie mee te benoemen maar het blijft opvallend. Wie bepaalt wat een extremistische interpretatie precies inhoudt? Vanuit het oogpunt van een atheïst bijvoorbeeld (zoals de meesten van ons hier waarschijnlijk zijn) is het inderdaad extreem. Maar geldt dit ook wanneer men de problematiek bekijkt door de lens van de ideologie zelf? Hoe weten we dat de zogenaamde "gematigde" moslim er een meer geldigde interpretatie op nahoudt dan die van een religieuze fundamentalist? Het feit dat we spreken van een zogenaamde gematigde islam doet bij mij sterk het vermoeden rijzen dat de ideologie in haar geheel fundamenteel radicaal is.
Omdat die meestal niet zo gewelddadig zijn en raar doen tegen anders denkende mensen.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:20:56 #119
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173321750
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:18 schreef Logic91 het volgende:
Hoe weten we dat de zogenaamde "gematigde" moslim er een meer geldigde interpretatie op nahoudt dan die van een religieuze fundamentalist? Het feit dat we spreken van een zogenaamde gematigde islam doet bij mij sterk het vermoeden rijzen dat de ideologie in haar geheel fundamenteel radicaal is.
Sterker nog, de extremisten vinden overige moslims vaak ook 'ketters'.
https://en.wikipedia.org/wiki/Takfiri
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:44:24 #120
455560 Logic91
Always stay rational
pi_173322035
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Omdat die meestal niet zo gewelddadig zijn en raar doen tegen anders denkende mensen.
Dat hun interpretatie niet zo gewelddadig is toont alleen maar aan dat hun interpretatie beter is in de zin van dat het minder negatieve consequenties met zich meebrengt voor de samenleving. Dus die prefereren wij logischerwijs dan ook. Maar mijn vraag blijft dan ook hetzelfde: wat maakt hun interpretatie meer geldig in de ogen van de god waar zij in geloven ten opzichte van de extremisten/fundamentalisten? Het is onbegonnen werk.

Dat is ook het grote probleem met interpretaties. Deze zijn per definitie subjectief. Er is geen enkele objectieve basis waar men op terug kan vallen.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_173322062
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:44 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Dat hun interpretatie niet zo gewelddadig is toont alleen maar aan dat hun interpretatie beter is in de zin van dat het minder negatieve consequenties met zich meebrengt voor de samenleving. Dus die prefereren wij logischerwijs dan ook. Maar mijn vraag blijft dan ook hetzelfde: wat maakt hun interpretatie meer geldig in de ogen van de god waar zij in geloven ten opzichte van de extremisten/fundamentalisten? Het is onbegonnen werk.

Dat is ook het grote probleem met interpretaties. Deze zijn per definitie subjectief. Er is geen enkele objectieve basis waar men op terug kan vallen.
Dat men wel normal omgaat met andere mensen. Dan zijn ze net als jij en ik. Die moslims zijn er echt.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:46:28 #122
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173322076
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:44 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Dat hun interpretatie niet zo gewelddadig is toont alleen maar aan dat hun interpretatie beter is in de zin van dat het minder negatieve consequenties met zich meebrengt voor de samenleving. Dus die prefereren wij logischerwijs dan ook. Maar mijn vraag blijft dan ook hetzelfde: wat maakt hun interpretatie meer geldig in de ogen van de god waar zij in geloven ten opzichte van de extremisten/fundamentalisten? Het is onbegonnen werk.

Dat is ook het grote probleem met interpretaties. Deze zijn per definitie subjectief. Er is geen enkele objectieve basis waar men op terug kan vallen.
Maar los van het 'waarheidsgehalte' kun je wel zeggen dat de ene interpretatie 'gematigder' is (ze vermoorden niet zoveel ongelovigen, homo's etc) dan de ander.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:48:26 #123
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173322116
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:23 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Het is te laat. Niemand gelooft dit meer. Bij iedere aanslag meer wordt de haat alleen maar groter. Dit gaat in een oorlog eindigen, hoe triest dit ook is. Heel erg jammer. Want niemand zit te wachten op nog meer doden, aan welke kant dan ook.

Ik vrees dat moslimleiders deze situatie ook graag willen. Als je de wereld wilt veroveren, heb je oorlog nodig. :'(
Moslimlanden zouden een voorbeeld moeten nemen aan een land als Libanon.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173322148
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:48 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Moslimlanden zouden een voorbeeld moeten nemen aan een land als Libanon.
Wat doet Libanon dan goed?
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:56:29 #125
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173322246
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat doet Libanon dan goed?
In Libanon stelt men zich tenminste open om moderniteit te omarmen.
Ik heb daar al vaker dingen ook over op tv gezien. Laatst was er ook een uitzending van Tegenlicht aan gewijd.
In Libanon is het echt best wel prettig leven volgens mij in vergelijking met de rest van die regio daar. Vrij liberaal land voor Islamitische begrippen.

https://www.vpro.nl/progr(...)pro-tegenlicht~.html

Veel kijkplezier. ;)
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173322289
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:56 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

In Libanon stelt men zich tenminste open om moderniteit te omarmen.
Ik heb daar al vaker dingen ook over op tv gezien. Laatst was er ook een uitzending van Tegenlicht aan gewijd.
In Libanon is het echt best wel prettig leven volgens mij in vergelijking met de rest van die regio daar. Vrij liberaal land voor Islamitische begrippen.

https://www.vpro.nl/progr(...)pro-tegenlicht~.html

Veel kijkplezier. ;)
Men is vrij liberaal idd. Ik moet zeggen dat ik in Afrika die mensen als uitermate onprettig heb ervaren.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:00:09 #127
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_173322321
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:56 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

In Libanon stelt men zich tenminste open om moderniteit te omarmen.
Ik heb daar al vaker dingen ook over op tv gezien. Laatst was er ook een uitzending van Tegenlicht aan gewijd.
In Libanon is het echt best wel prettig leven volgens mij in vergelijking met de rest van die regio daar. Vrij liberaal land voor Islamitische begrippen.

https://www.vpro.nl/progr(...)pro-tegenlicht~.html

Veel kijkplezier. ;)
https://www.trouw.nl/home(...)lingen-beu~ad5f1c8e/ :P
pi_173322386
quote:
Men is in mijn ervaring zeer racistisch. Misschien dat men daarom ook problemen heeft met Syriërs.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:08:03 #129
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173322472
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men is vrij liberaal idd. Ik moet zeggen dat ik in Afrika die mensen als uitermate onprettig heb ervaren.
Ja maar natuurlijk kun je ook de verkeerde Libanezen tegen het lijf lopen. En ook daar wonen verder net zo goed conservatieve moslims. Er is alleen wel ruimte voor verandering, en dat is denk ik wel positief.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:08:28 #130
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_173322482
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:56 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

In Libanon stelt men zich tenminste open om moderniteit te omarmen.
Ik heb daar al vaker dingen ook over op tv gezien. Laatst was er ook een uitzending van Tegenlicht aan gewijd.
In Libanon is het echt best wel prettig leven volgens mij in vergelijking met de rest van die regio daar. Vrij liberaal land voor Islamitische begrippen.

https://www.vpro.nl/progr(...)pro-tegenlicht~.html

Veel kijkplezier. ;)
Vermoedelijk vooral omdat het het een grote minderheidsgroep christenen heeft. Die nog niet zo lang geleden in de meerderheid was overigens.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_173322506
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:08 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ja maar natuurlijk kun je ook de verkeerde Libanezen tegen het lijf lopen. En ook daar wonen verder net zo goed conservatieve moslims. Er is alleen wel ruimte voor verandering, en dat is denk ik wel positief.
Ik ken hen dan ook maar uit 1 land in West Afrika. Ik ken Libanon en de bewoners verder niet. Ik kreeg er toen een hekel aan. Heel erg onbeschoft tegen de zwarte Afrikanen.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:18:51 #132
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173322678
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:08 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Vermoedelijk vooral omdat het het een grote minderheidsgroep christenen heeft. Die nog niet zo lang geleden in de meerderheid was overigens.
Neem m'n hoop nou niet weg. :'(

Nee, klopt idd. Weet niet of dat de oorzaak is. Maar het zal er wel aan bijdragen.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173322767
Op Curacao zijn de moslims Libanezen. Ze werken samen met de christenen en joden daar in maatschappelijk werk. Was daar niks anders gewend. Nooit problemen en respect voor elkaar.

Tot ik in Nederland kwam. Hier had ik een wtf-moment. Marokkanen die totaal los geslagen zijn.

Ik hoor trouwens nog steeds geen problemen van de godsdiensten onderling op Curacao. Het is alleen hier.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173322820
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:56 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

In Libanon stelt men zich tenminste open om moderniteit te omarmen.
Ik heb daar al vaker dingen ook over op tv gezien. Laatst was er ook een uitzending van Tegenlicht aan gewijd.
In Libanon is het echt best wel prettig leven volgens mij in vergelijking met de rest van die regio daar. Vrij liberaal land voor Islamitische begrippen.

https://www.vpro.nl/progr(...)pro-tegenlicht~.html

Veel kijkplezier. ;)
Gaat alsmaar achteruit daar. Was vroeger mooi en modern, wordt steeds minder. Sneu om te zien.
pi_173323006
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:34 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Niet echt. Ze verschillen over allerlei zaken rondom de islam, de koran zelf vrijwel niet. Bijv. de gewelddadige uitleg zoals isis die gebruikt is door te zeggen dat ze in oorlog zijn. De uitleg van de koran zelf verschilt niet veel.
Ik noem het verschil in opvatting tussen wanneer er een heilige oorlog is of niet een groot verschil. Ook de uitleg over (hoofd) bedekking voor vrouwen loopt behoorlijk uiteen, ik zie toch echt hele grote verschillen.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:43:15 #136
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173323086
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:18 schreef Logic91 het volgende:
Ik vind de term extremistische islam maar raar klinken eerlijk gezegd. Ik gebruik het zelf ook om de excessieve vormen van de religie mee te benoemen maar het blijft opvallend. Wie bepaalt wat een extremistische interpretatie precies inhoudt? Vanuit het oogpunt van een atheïst bijvoorbeeld (zoals de meesten van ons hier waarschijnlijk zijn) is het inderdaad extreem. Maar geldt dit ook wanneer men de problematiek bekijkt door de lens van de ideologie zelf? Hoe weten we dat de zogenaamde "gematigde" moslim er een meer geldigde interpretatie op nahoudt dan die van een religieuze fundamentalist? Het feit dat we spreken van een zogenaamde gematigde islam doet bij mij sterk het vermoeden rijzen dat de ideologie in haar geheel fundamenteel radicaal is.
Extremistisch is voor mij gewelddadig. Welke versie de meest geldige is boeit me niet zoveel, maar extremistisch is gewoonweg niet acceptabel.

Hoe strak iemand zelf langs de leer leeft, hoe vaag iemand wil geloven boeit me niet en vind ik geen zorg voor een ander dan diegene zelf. De grens ligt gewoon bij met dwang (of erger) het anderen op willen leggen.
Iedere gek zijn eigen gebrek en dat dient wat mij betreft gewoon zo te blijven, maar wel een keiharde grens leggen. Geen met dwang op willen leggen aan anderen, geen uitdragen dat anderen dwingen een goed idee is en zeer zeker niet erger dan dat.

De grenzen die we hebben, waar we al ruimte voor hebben zijn prima, ze dienen alleen vele malen beter gehandhaafd te worden. Duidelijker neergezet te worden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173323147
Iedereen is hier "blij". :+
pi_173323170
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:38 schreef Wespensteek het volgende:
Ik noem het verschil in opvatting tussen wanneer er een heilige oorlog is of niet een groot verschil. Ook de uitleg over (hoofd) bedekking voor vrouwen loopt behoorlijk uiteen, ik zie toch echt hele grote verschillen.
Er zijn heel veel verschillen tussen de stromingen in de islam, dat is niet wat ik zeg. Er zijn vrijwel geen verschillen met betrekking tot de koran op zichzelf, dat is wat ik stel.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173323209
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Extremistisch is voor mij gewelddadig. Welke versie de meest geldige is boeit me niet zoveel, maar extremistisch is gewoonweg niet acceptabel.

Hoe strak iemand zelf langs de leer leeft, hoe vaag iemand wil geloven boeit me niet en vind ik geen zorg voor een ander dan diegene zelf. De grens ligt gewoon bij met dwang (of erger) het anderen op willen leggen.
Iedere gek zijn eigen gebrek en dat dient wat mij betreft gewoon zo te blijven, maar wel een keiharde grens leggen. Geen met dwang op willen leggen aan anderen, geen uitdragen dat anderen dwingen een goed idee is en zeer zeker niet erger dan dat.

De grenzen die we hebben, waar we al ruimte voor hebben zijn prima, ze dienen alleen vele malen beter gehandhaafd te worden. Duidelijker neergezet te worden.
Dit vind ik dus te makkelijk. Al die intolerantie, segregatie en polarisatie die vanuit de islam komt daar kijk je dan aan voorbij. Maar ook zaken als omgaan met afvalligheid, de rol van de vrouw. Dan is wat mij betreft het geweld afschuwelijk, maar een klein probleem.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:52:45 #140
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173323259
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:49 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dit vind ik dus te makkelijk. Al die intolerantie, segregatie en polarisatie die vanuit de islam komt daar kijk je dan aan voorbij. Maar ook zaken als omgaan met afvalligheid, de rol van de vrouw. Dan is wat mij betreft het geweld afschuwelijk, maar een klein probleem.
Dwang gaat voor mij niet enkel om terrorisme e.d., maar ook om omgaan met afvalligheid e.d.. Dus niet alleen de niet moslim niet dwingen, maar ook de wel moslim niet dwingen.

Zolang mensen zelf kiezen om op een bepaald manier te leven is het hun leven, hun feestje. Eruit kunnen stappen is natuurlijk ook belangrijk, dat ontken ik nergens.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:55:20 #141
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_173323306
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dwang gaat voor mij niet enkel om terrorisme e.d., maar ook om omgaan met afvalligheid e.d.. Dus niet alleen de niet moslim niet dwingen, maar ook de wel moslim niet dwingen.

Zolang mensen zelf kiezen om op een bepaald manier te leven is het hun leven, hun feestje. Eruit kunnen stappen is natuurlijk ook belangrijk, dat ontken ik nergens.
En dat is quasi onmogelijk zonder gevolgen voor de persoon in kwestie, zelfs bij "gematigde" aka normale moslims.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_173324063
Vaak hoor je het argument dat je de islam op verschillende manieren kunt interpreteren, en is het aan het individu om de goede zaken eruit te nemen en niet de slechte. Dat toont al aan dat de religie vol zit met ellende, en dat je tussen die ellende ook iets positief kunt lezen neemt de ellende niet weg.
<hr>
pi_173326721
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:41 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Je bedoelt net zoiets als die theocratie in Iran?
Nou is theocratie een staatsvorm, dus niet helemaal te vergelijken. En verder heb je binnen het sji-isme ook weer allerlei vormen. Alleen ik heb wel een beetje de indruk dat het sji-isme iets geordender is dan het soennisme. Krijg bijvoorbeeld niet echt de indruk het voor komt dat paar van die lui olv een toevallige imam bij elkaar komt om dan allerlei aanslagen te beramen met beroep op de letterlijke tekst van paar versjes van de koran of wat lukraak bij elkaar gescharrelde hadiths. Tenzij ze een groepje soenni-buurtgenoten een lesje willen leren, in landen waar sji en soenni naast elkaar leven.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ryan3 op 22-08-2017 19:00:53 ]
I´m back.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:17:54 #144
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_173327296
quote:
Terreur islamitische terreur en islam hangen met elkaar samen
Volgens mij noemt niemand je islamofoob als je extremistische islam bekritiseert. Alleen als je alleen moslims op een hoop gooit, door uitspraken als 'Islam is een ideologie en steunt terrorisme blabla...'

Er zijn mensen met een verschillende interpretaties van de Islam, er zitten ook veel gematigde interpretaties tussen. Ik kan geen goed argument bedenken om alles interpretaties als een te zien. Enige wat je bereikt is dat de gematigde moslims een hekel aan je krijgen. Terwijl je de gematigde moslims juist aan je zijde wilt hebben tegen islamitische terrorisme. Strategisch is het gewoon niet slim.
Sisco Certified
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:29:43 #145
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_173327652
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:34 schreef Dawnbreaker het volgende:
Vaak hoor je het argument dat je de islam op verschillende manieren kunt interpreteren, en is het aan het individu om de goede zaken eruit te nemen en niet de slechte. Dat toont al aan dat de religie vol zit met ellende, en dat je tussen die ellende ook iets positief kunt lezen neemt de ellende niet weg.
Misschien, maar nog is het naar mijn mening belangrijk om onderscheid te maken tussen de gematigde en extreme interpretaties.
Sisco Certified
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:31:49 #146
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_173327715
de islam in het westen liberaliseert alstublieft, maar dit stoppen de aanvallen niet echt.

Wat stoppen met aanvallen is het identificeren van risicopersoneel en moslimgemeenschappen die hen aan de autoriteiten rapporteren. Dit gebeurt al en heeft veel levens gered. Vaak zijn niet aanvallers geen godsdienstige moslims, maar onstabiele moslims die gemanipuleerd zijn om deze aanvallen te plegen.
Sisco Certified
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:33:02 #147
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_173327752
de FBI ontvangt de meeste van hun tips over mogelijke terroristische / terroristische aanslagen van moslims. Zelfs Fox News bedekte het.
Sisco Certified
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:34:29 #148
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_173327803
Ze zijn vaak jongens die drugs gebruiken en alcohol drinken, en hebben veel (mentale) problemen in het algemeen. Hun achtergrond is in ieder geval niet islamitisch.

Ze zijn depressief en niet gelukkig, en dan komt er plotseling iemand op en zegt: "Als je gewoon deze mensen doodt in een samenleving die je ongelukkig maakt, zul je eeuwige vrede vinden". Dat is een heel mooie en makkelijke weg van al hun problemen

Niets in de Koran stelt dit eigenlijk voor, het is helemaal verboden om onschuldigen te doden, maar aangezien die mannen de Koran toch niet hebben gelezen en extreem luidruchtig zijn, gaan ze gewoon geloven dat ze de goede mannen zijn en er mee gaan.

De meeste Westerlingen zullen het niet kunnen begrijpen, maar de gemakkelijke verklaring is dat ze soort Amerikanen zijn die zich bij het leger aansluiten. Iedereen denkt dat ze de goede mannen zijn maar in werkelijkheid doden ze meestal gewoon onschuldigen.
Sisco Certified
pi_173327812
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:33 schreef FoolWithMokey het volgende:
de FBI ontvangt de meeste van hun tips over mogelijke terroristische / terroristische aanslagen van moslims. Zelfs Fox News bedekte het.
Omdat de planners van die mogelijke aanslagen ook moslim zijn waarschijnlijk...
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:35:08 #150
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_173327819
De kerel die Manchester aanvalde, was gewend om te feesten en te drinken

De aanvaller van Parijs was een veroordeelde dief

De Berlijnse aanvaller was eerder een drugshandelaar

De Pulse Night Club aanvaller had mentale problemen
Sisco Certified
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:35:55 #151
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_173327841
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Omdat de planners van die mogelijke aanslagen ook moslim zijn waarschijnlijk...
Klopt, maar het geeft alsnog aan dat veel moslims tegen terrorisme zijn.
Sisco Certified
pi_173327863
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:35 schreef FoolWithMokey het volgende:
De kerel die Manchester aanvalde, was gewend om te feesten en te drinken

De aanvaller van Parijs was een veroordeelde dief

De Berlijnse aanvaller was eerder een drugshandelaar

De Pulse Night Club aanvaller had mentale problemen
En waren allemaal islamitisch en zijn allemaal erkend door islamitische staat. Islam, dat is de gemeenschappelijke factor.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:36:50 #153
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173327865
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:35 schreef FoolWithMokey het volgende:
De kerel die Manchester aanvalde, was gewend om te feesten en te drinken

De aanvaller van Parijs was een veroordeelde dief

De Berlijnse aanvaller was eerder een drugshandelaar

De Pulse Night Club aanvaller had mentale problemen
Maar door wie worden ze gemanipuleerd?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:37:32 #154
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_173327882
Het blijkt dat veel ISIS-rekruten weinig weten over de islam

In een rapport dat deze week werd gepubliceerd, analyseerde de Associated Press de inlichtingenformulieren van ongeveer 4.030 buitenlandse rekruten die in Syrië binnenkwamen om deel te nemen aan de uitrusting tussen 2013 en 2014. Ongeveer 70 procent van de rekruten werd door hun beheerders genoteerd als slechts 'basiskennis' Van de islamitische wet; Slechts 5 procent werden beschouwd als "geavanceerde" studenten van de islam; Er waren slechts vijf rekruten gevonden die de Koran hadden gememoriseerd.

De materialen werden verkregen door een website van de Syrische oppositie en gedeeld met de AP. Het nieuwsagentschap stelt voor dat de islamitische staat "van deze buitenlandse rekruten" preekt op deze religieuze onwetendheid, "waardoor extremisten een merk van de islam kunnen opleggen die het doel van de maximale territoriale uitbreiding en bloedbad zo snel mogelijk aanpakken, zodra de rekruten onder zijn zwaartekracht komen."

Deze lezing is in overeenstemming met verdere onderzoeken naar de religiositeit - of het gebrek daaraan - van veel van de eenzame wolf aanvallers die fealty verklaard hebben aan de islamitische staat en in het afgelopen jaar aanslagen hebben gedaan in verschillende steden in Europa. Zoals een analyse uit een Brusselse denktank heeft ingevoerd, is de huidige generatie jihadisten waarschijnlijk meer 'islamitische radicalen' dan 'radicale islamisten'. Dit zijn loners, misfits en maatschappelijk ongepaste jongeren die kwetsbaar zijn voor de puritische beloftes van de islamitische staat en in staat zijn nihilistische agenda te omarmen.

https://www.washingtonpos(...)ow-much-about-islam/
Sisco Certified
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:38:18 #155
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_173327898
https://www.washingtonpos(...)defcc3cf6_story.html

https://www.theguardian.c(...)ce-radicalised-paris

Het lijkt een trend te zijn. Ze beginnen vaak een beetje seculiere (zeker niet godsdienstige moslims), maar ze flipen. Ik vind het een beetje een backlash. Eerst rebellen ze tegen hun ouders en denken dat ze geluk vinden in de seculiere cultuur. Maar ze doen het verkeerd, krijgen ook in materialisme en drugs, en eindigen miserabel. Ik veronderstel dat ze zien dat westerse waarden huh ellende heeft veroorzaakt, en draaien 180 radialem naar radicaal islam.
Sisco Certified
pi_173327912
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:35 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Klopt, maar het geeft alsnog aan dat veel moslims tegen terrorisme zijn.
Ja maar daar gaat het niet om want daar hebben we geen last van. We hebben last van de moslims die voor terrorisme zijn, en dat blijken er toch steeds schrikbarend veel te zijn.

Plus dat de islamitische gemeenschap geen enkel zelfreinigend vermogen kent.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:40:41 #157
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_173327965
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja maar daar gaat het niet om want daar hebben we geen last van. We hebben last van de moslims die voor terrorisme zijn, en dat blijken er toch steeds schrikbarend veel te zijn.

Plus dat de islamitische gemeenschap geen enkel zelfreinigend vermogen kent.
Maar die mensen hebben wel last van de anti islam brigade (naast de extremisten)
Sisco Certified
pi_173328016
95% van alle aanslagen die in Europa worden gepleegd komen af van Noord Afrikanen die in Europa wonen.
pi_173328286
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:40 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Maar die mensen hebben wel last van de anti islam brigade (naast de extremisten)
Dat klopt. Dat is natuurlijk vervelend voor die mensen.

Maar daar moeten ze hun vrome broeders op aankijken. Niet de mensen die terecht afgunstig zijn van de mindere kanten van de islam.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:57:08 #160
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173328432
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar los van het 'waarheidsgehalte' kun je wel zeggen dat de ene interpretatie 'gematigder' is (ze vermoorden niet zoveel ongelovigen, homo's etc) dan de ander.
Het woordje gematigd irriteert me. Andersdenkenden niet met geweld bejegenen is gewoon normaal.
Gematigd klinkt als niet helemaal gelovig ipv redelijk, normaal.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173332802
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:19 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]



5. When the Sacred Months have passed, kill the polytheists wherever you find them. And capture them, and besiege them, and lie in wait for them at every ambush
. But if they repent, and perform the prayers, and pay the alms, then let them go their way. God is Most Forgiving, Most Merciful.
De door jou dikgedrukte gedeelte is een van de vele voorbeelden waarom we kunnen spreken over militante krijgswetten in de Koran, dat ze er zijn is evident, wordt ook niet ter discussie gesteld. Dat het een vrijbrief is om een bloedbad te veroorzaken zonder nuances en beperkingen daarentegen weer wel.

quote:
Niet? Alleen niet als ze zich onderwerpen of 'verdragen' sluiten met de moslims.
Of niet strijden tegen de moslims, of de moslims niet verbannen, of geen vijanden van de moslims helpen. Nogal een verschil met alleen verdragen sluiten of onderwerpen.

quote:
Trouwens, volgens de koran sloot Mohammed verdragen met zijn tegenstanders af, waarbij het plan vooraf al was om hen te misleiden en hen aan te kunnen verslaan terwijl ze zich veilig voelden. Over het goede voorbeeld gesproken.
Volgens welke gedeelte van de Koran zou Mohammed verdragen sluiten om naderhand hen te misleiden en verslaan in een gevoel van veiligheid?

quote:
De constante tegenstellingen in de islamitische geschriften bieden de kans aan de kwaadwillenden om op diverse plekken hun gelijk te vinden. Dat er dan ook weer ergens staat dat je anderen moet liefhebben, is voor hen dan van minder belang.
Ik ben het volledig met je eens dat kwaadwillenden bepaalde passages van de Koran gebruiken om hun eigen doelen te behartigen, dat is absoluut niet onwaar.
pi_173332822
Islam = terreur.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_173332859
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 22:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De door jou dikgedrukte gedeelte is een van de vele voorbeelden waarom we kunnen spreken over militante krijgswetten in de Koran, dat ze er zijn is evident, wordt ook niet ter discussie gesteld. Dat het een vrijbrief is om een bloedbad te veroorzaken zonder nuances en beperkingen daarentegen weer wel.

[..]

Of niet strijden tegen de moslims, of de moslims niet verbannen, of geen vijanden van de moslims helpen. Nogal een verschil met alleen verdragen sluiten of onderwerpen.

[..]

Volgens welke gedeelte van de Koran zou Mohammed verdragen sluiten om naderhand hen te misleiden en verslaan in een gevoel van veiligheid?

[..]

Ik ben het volledig met je eens dat kwaadwillenden bepaalde passages van de Koran gebruiken om hun eigen doelen te behartigen, dat is absoluut niet onwaar.
Dingen zoals " absoluut niet onwaar" klinken al snel als politiek correct gelul. Just saying.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_173332966
Zoiets als een vrije moslim bestaat ook niet, want dan zou het geen moslim zijn. Het is zogenaamd de beproeving van God om alles maar te laten, om maar te wachten op de hemel. Wat allemaal niet bestaat. Zou dat de reden van hun misdragen zijn? Zouden ze wat meer moeten :chillen" of meer moeten "werken"? Wie zal het zeggen. Mentaliteit.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:44:01 #165
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173333190
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Gematigd klinkt als niet helemaal gelovig ipv redelijk, normaal.
Dat is het dan ook, grotendeels.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173333444
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 22:30 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dingen zoals " absoluut niet onwaar" klinken al snel als politiek correct gelul. Just saying.
Ok, thanks voor de mededeling.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:02:28 #167
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173333577
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 22:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ok, thanks voor de mededeling.
Absoluut niet onvriendelijk bedoeld natuurlijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:04:40 #168
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173333618
Ik snap het niet. Waarom klinkt de roep van 1,5 miljard moslims die in koor roepen "We zijn tegen terrorisme!!!" niet zo luid als het geluid van die enkelingen die terreurdaden hebben gepleegd. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:06:19 #169
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173333653
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:34 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ze zijn vaak jongens die drugs gebruiken en alcohol drinken, en hebben veel (mentale) problemen in het algemeen. Hun achtergrond is in ieder geval niet islamitisch.

Ze zijn depressief en niet gelukkig, en dan komt er plotseling iemand op en zegt: "Als je gewoon deze mensen doodt in een samenleving die je ongelukkig maakt, zul je eeuwige vrede vinden". Dat is een heel mooie en makkelijke weg van al hun problemen

Niets in de Koran stelt dit eigenlijk voor, het is helemaal verboden om onschuldigen te doden, maar aangezien die mannen de Koran toch niet hebben gelezen en extreem luidruchtig zijn, gaan ze gewoon geloven dat ze de goede mannen zijn en er mee gaan.

De meeste Westerlingen zullen het niet kunnen begrijpen, maar de gemakkelijke verklaring is dat ze soort Amerikanen zijn die zich bij het leger aansluiten. Iedereen denkt dat ze de goede mannen zijn maar in werkelijkheid doden ze meestal gewoon onschuldigen.
We/jullie (ik weet niet of je moslim bent) moeten stoppen met ontkennen dat extremisme/jihadisme/religieus geweld niet te herleiden is tot de boodschap van de Islam/Koran zélf.
Door dat te ontkennen zal er nooit iets gaan veranderen. Moslims moeten stoppen met het uitgangspunt dat de Koran perfect en onfeilbaar is, erkennen dat de Koran mensenwerk is etc.
Als men dat niet doet en maar blijft ontkennen dat terrorisme geen directe link heeft met de inhoud van de Koran, blijft het probleem in stand.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173333675
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar door wie worden ze gemanipuleerd?
imam/koran/hadith = islam
pi_173333737
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:06 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

We/jullie (ik weet niet of je moslim bent) moeten stoppen met ontkennen dat extremisme/jihadisme/religieus geweld niet te herleiden is tot de boodschap van de Islam/Koran zélf.
Door dat te ontkennen zal er nooit iets gaan veranderen. Moslims moeten stoppen met het uitgangspunt dat de Koran perfect en onfeilbaar is, erkennen dat de Koran mensenwerk is etc.
Als men dat niet doet en maar blijft ontkennen dat terrorisme geen directe link heeft met de inhoud van de Koran, blijft het probleem in stand.
ik heb echt respect voor je dat je nog de moeite doet om dit neer te typen😀
pi_173333762
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik snap het niet. Waarom klinkt de roep van 1,5 miljard moslims die in koor roepen "We zijn tegen terrorisme!!!" niet zo luid als het geluid van die enkelingen die terreurdaden hebben gepleegd. :N

:{²
jajaja ik ga geen moeite meer doen om je op andere gedachtes te brengen😶
pi_173333789
mensen die de islam aanhangen zullen altijd met excuses aankomen voor aanslagen of wat dan ook
pi_173333806
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

Absoluut niet onvriendelijk bedoeld natuurlijk.
Ik heb vandaag een omaatje geholpen in de trein om haar bagage te dragen en ze zei tegen me dat ze absoluut niets tegen "vreemdelingen" had en ik dat toch wel weer bevestigde met mijn "vrolijke behulpzame koppie" dat ze liever een buur als ik heb dan de "schandknaap" die ze had. :7
pi_173333827
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb vandaag een omaatje geholpen in de trein om haar bagage te dragen en ze zei tegen me dat ze absoluut niets tegen "vreemdelingen" had en ik dat toch wel weer bevestigde met mijn "vrolijke behulpzame koppie" dat ze liever een buur als ik heb dan de "schandknaap" die ze had. :7
story uit de libele.
pi_173333836
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:14 schreef Racalt het volgende:

[..]

story uit de libele.
Het is Libelle.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:16:59 #177
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173333867
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:12 schreef Racalt het volgende:
mensen die de islam aanhangen zullen altijd met excuses aankomen voor aanslagen of wat dan ook
Ja, zo lus ik er nog wel een paar. We zijn met zijn allen inmiddels zo labiel dat we beweegredenen vertalen als excuses. Ik heb geen ruggengraat van papier maché, dus ga ik hier niet in mee.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173333869
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is Libelle.
I
ik lees die zooi alleen bij de kapper dus sorry
pi_173333882
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:17 schreef Racalt het volgende:

[..]

I
ik lees die zooi alleen bij de kapper dus sorry
Het is je vergeven.
pi_173333888
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, zo lus ik er nog wel een paar. We zijn met zijn allen inmiddels zo labiel dat we beweegredenen vertalen als excuses. Ik heb geen ruggengraat van papier maché, dus ga ik hier niet in mee.

:{²
labiel dat is een feit met zoveel aanslagen
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:18:11 #181
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173333891
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb vandaag een omaatje geholpen in de trein om haar bagage te dragen en ze zei tegen me dat ze absoluut niets tegen "vreemdelingen" had en ik dat toch wel weer bevestigde met mijn "vrolijke behulpzame koppie" dat ze liever een buur als ik heb dan de "schandknaap" die ze had. :7
Lief. Al is schandknaap volgens mij iets seksueels, dus het kan zijn dat ze je probeerde te versieren..

Niks stiekem gejat, toch?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173333897
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is je vergeven.
thanx😀
pi_173333945
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Lief. Al is schandknaap volgens mij iets seksueels, dus het kan zijn dat ze je probeerde te versieren..

Niks stiekem gejat, toch?
Schandknaap was toch het sjiekere "son of a bitch" IE: bastaard?
"(seksualiteit) jongen die tegen betaling met mannen seks bedrijft"
Ze heeft wat tegen homo's met een een eigen onderneming :(
Dirty granny :(

Haar hart :@


[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2017 23:23:39 ]
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:54:37 #184
455560 Logic91
Always stay rational
pi_173334354
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar los van het 'waarheidsgehalte' kun je wel zeggen dat de ene interpretatie 'gematigder' is (ze vermoorden niet zoveel ongelovigen, homo's etc) dan de ander.
Dat men niet zomaar homoseksuelen gaat vermoorden puur omwille van hun seksuele oriëntatie lijkt mij eerder een vanzelfsprekende fatsoensnorm in een geciviliseerde samenleving dan het gevolg van een "gematigde" interpretatie van een eeuwenoude tekst. Indien het laatste het geval is kan de persoon in kwestie zich niet echt moreel noemen.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  woensdag 23 augustus 2017 @ 00:06:03 #185
455560 Logic91
Always stay rational
pi_173334500
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik snap het niet. Waarom klinkt de roep van 1,5 miljard moslims die in koor roepen "We zijn tegen terrorisme!!!" niet zo luid als het geluid van die enkelingen die terreurdaden hebben gepleegd. :N

:{²
Definieer terrorisme. Indien je met de term terrorisme het fenomeen van religieus gemotiveerd extremisme probeert aan te duiden dan heb ik helaas slecht nieuws voor je. Er zijn bij lange na niet zoveel moslims die dit fenomeen afkeuren. Het aantal wat dit soort geweld als gerechtvaardigd ziet onder specifieke omstandigheden is schrikbarend hoog.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_173336696
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik snap het niet. Waarom klinkt de roep van 1,5 miljard moslims die in koor roepen "We zijn tegen terrorisme!!!" niet zo luid als het geluid van die enkelingen die terreurdaden hebben gepleegd. :N
Ik vind die claim van 1,5 miljard moslims echt zo walgelijk. Als je eens gaat nadenken over waar dat getal vandaan komt, het overgrote deel daarvan heeft nooit een keuze gehad, het overgrote deel bevindt zich in laden waar de doodstraf op atheïsme en of afvalligheid staat, het overgrote deel heeft geen vrijheid. Die mensen claimen als zijnde moslims gaat compleet voorbij aan de vrijheidsberoving van die mensen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')