abonnement Unibet Coolblue
pi_173323924
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:52 schreef jogy het volgende:

[..]

Onder andere hé. Maar het wordt er allemaal een beetje gechargeerd opgegooid. Allemaal niet erg. Maar men doet hier alsof die kinderen nu een gratis villa krijgen ipv één of ander (waarschijnlijk) budget telefoontje met 500 mb (alweer waarschijnlijk) aan tegoed. Het kán een wereld van verschil maken natuurlijk maar maakt een situatie van (relatieve) armoede niet meteen veel beter dan een kind die daar (ver) buiten valt en gewoon over het geheel genomen een beter leven heeft door welstand.
Daarom ben ik blij dat we in Nederland dus nu al onder armoede verstaan dat je geen smartphone hebt. Rich mans problem.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:29:53 #252
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173323973
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Daarom ben ik blij dat we in Nederland dus nu al onder armoede verstaan dat je geen smartphone hebt. Rich mans problem.
Zonder al die hulpmiddelen kun je het ook vergeten in onze samenleving in het westen. Dan ben je sociaal uitgespeeld. Dat is het probleem.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_173324124
Het kromme is dat ze alleen bijstandsgerechtigden onder minima scharen, terwijl mensen die een zware baan hebben, zoals verpleegster zijn, qua koopkracht op hetzelfde niveau zitten. Maar die krijgen nooit kado's zoals een gratis smartphone. Met de bijstand plus alle toeslagen zitten sommige zelfs ruimer dan mensen met een minimumsalaris.
pi_173324130
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Even thuis boeken scannen met je app. Binnen een kwartiertje elke som in je werkboek ingevuld voor de rest van het jaar. Jammer dat ik niet meer op de middelbare school zit :D
Met sommen was ik altijd snel klaar. Maar moest steeds wachten op degene die traag waren bij het oplossen van sommen. Ondanks dat mocht ik van de leraar van toen, niet eerder uit de klas. Dat was vaak balen.
pi_173324361
Ik snap dit soort dingen niet. Ben sneller een oude lul geworden dan ik had gevreesd.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:48:44 #256
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173324372
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Daarom ben ik blij dat we in Nederland dus nu al onder armoede verstaan dat je geen smartphone hebt. Rich mans problem.
Helemaal mee eens overigens _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173324392
Laten we het er op houden dat het een rigoureuze vorm van bijzondere bijstand is. Voordeel is wél dat ie zodoende direct ten goede komt bij degene die het nodig hebben. Als je geld overmaakt kan het zijn dat (ongeacht of er in de omschrijving "geld smartphone") staat, de som geld in liquide vorm wordt omgezet in spiritualiën voor de vader des huizes.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:58:49 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173324564
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
spiritualiën
Wat voor dingen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173324587
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Laten we het er op houden dat het een rigoureuze vorm van bijzondere bijstand is. Voordeel is wél dat ie zodoende direct ten goede komt bij degene die het nodig hebben. Als je geld overmaakt kan het zijn dat (ongeacht of er in de omschrijving "geld smartphone") staat, de som geld in liquide vorm wordt omgezet in spiritualiën voor de vader des huizes.
Stichting leergeld maakt geen geld over naar ouders,ze betalen rechtstreeks aan de instanties zoals bijvoorbeeld schoolreisjes, ouderbijdrage of aan winkels als er bijvoorbeeld een laptop oid nodig is. Goede zaak wel maar dit vind ik ronduit belachelijk, arme mensen krijgen al heel wat in dit land.
pi_173324919
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:37 schreef Homey het volgende:
Het kromme is dat ze alleen bijstandsgerechtigden onder minima scharen, terwijl mensen die een zware baan hebben, zoals verpleegster zijn, qua koopkracht op hetzelfde niveau zitten. Maar die krijgen nooit kado's zoals een gratis smartphone. Met de bijstand plus alle toeslagen zitten sommige zelfs ruimer dan mensen met een minimumsalaris.
precies, werkende armen zitten in een behoorlijk lastige situatie nu. Voornamelijk ook mensen die net van school komen en net boven minumloon zitten maar wel de hoge lasten moeten ophoesten.
There are only 151 Pokémon.
pi_173326752
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173332919
Wetenschappelijk gezien is er flinke discussie over hoe nuttig de smartphone is. Het zou onze hersenen wel eens lui kunnen maken. Informatie is immers altijd op te zoeken, handig, maar het helpt niet bij het ontwikkelen van je geheugen.

Er is meer te vinden over de negatieve effecten van het internet/de smartphone.
Alleen al de aanwezigheid van een smartphone maakt dat je toetsen minder goed maakt.
Jongvolwassenen die veel op sociale media zitten hebben een grotere kans op een depressie (alhoewel dat natuurlijk ook het kip-ei-verhaal kan zijn, dat mensen toch al gevoelig waren voor een depressie en daardoor op sociale media zitten).

Het argument van sociale uitsluiting vind ik overigens niet erg sterk. Scholen kunnen de roosters ook op internet beschikbaar stellen, net zoals dat je berichten kan sturen via de computer met facebookmessenger.

Ik zou het experiment wel eens willen zien, waarbij de ene groep leerlingen digitaal onderwijs krijgt, en anderen traditioneel (les uit boeken en met pen en papier).

Het is sowieso de vraag in hoeverre iets 'gratis' weggeven (hoezo gratis? het is simpelweg de rekening bij een ander neerleggen) de oplossing is. Het wordt dan ook moeilijk gemaakt voor ouders die hun kinderen bewust weghouden bij de smartphone. Daarbij is het ook nuttig/leerzaam om voor je geld te werken en/of creatief te zijn met geld en een goedkope/tweedehands telefoon te kopen.
pi_173333901
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:17 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

precies, werkende armen zitten in een behoorlijk lastige situatie nu. Voornamelijk ook mensen die net van school komen en net boven minumloon zitten maar wel de hoge lasten moeten ophoesten.
Die hebben doorgaans geen kinderen, wel?
  woensdag 23 augustus 2017 @ 03:51:30 #264
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173335471
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 22:33 schreef luxerobots het volgende:

Het argument van sociale uitsluiting vind ik overigens niet erg sterk. Scholen kunnen de roosters ook op internet beschikbaar stellen, net zoals dat je berichten kan sturen via de computer met facebookmessenger.

Ja, je computer sleep je de hele dag achter je aan op een karretje, natuurlijk. :)

Als 24 klasgenootjes een smartphone hebben en met elkaar communiceren via bv whatsapp en er zijn er 3 zonder smartphone, dan is er zeker een vorm van sociale uitsluiting.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 23 augustus 2017 @ 07:17:03 #265
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173336036
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:23 schreef 8777 het volgende:
Weet jij überhaupt wel wat stichting leergeld doet?
Waarom is die vraag relevant in de context dat jij geen eenvoudige werkwoordsvergoeding kunt doen?

quote:
Leergeld wil op een duurzame manier investeren in de participatie en ontwikkeling van kinderen, die zonder extra steun aan de zijlijn van de samenleving terecht dreigen te komen.
Leergeld heeft als missie het voorkomen van sociale uitsluiting van kinderen uit gezinnen met minimale financiële middelen. Leergeld biedt kansen aan kinderen in de leeftijd van 4 tot 18 jaar om te kunnen deelnemen aan binnen- en buitenschoolse activiteiten. Hierdoor kunnen ook deze kinderen hun sociale vaardigheden en kennis zo optimaal mogelijk ontwikkelen en later als volwassenen volwaardig participeren in de samenleving. Door deze kinderen niet buiten te sluiten, wordt bovendien voorkomen dat de maatschappij er later duur “leergeld” voor gaat betalen. Het motto van Leergeld is:
Alle kinderen mogen meedoen, want nu meedoen is straks meetellen.
En nu?
Dit topic is toch een prachtig voorbeeld van wat ze doen?
Of vind jij het regelen van een mobieltje niet passen binnen hun missie van 'laten deelnemen aan binnen- en buitenschoolse activiteiten'?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_173336169
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 07:17 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Waarom is die vraag relevant in de context dat jij geen eenvoudige werkwoordsvergoeding kunt doen?

[..]

En nu?
Dit topic is toch een prachtig voorbeeld van wat ze doen?
Of vind jij het regelen van een mobieltje niet passen binnen hun missie van 'laten deelnemen aan binnen- en buitenschoolse activiteiten'?
Het regelen van een mobieltje vind ik niet passen bij stichting leergeld. Ouderbijdrage of schoolreisjes betalen wel.
En ik weet niet of je gisteren dat dikke mormeltje hebt gezien bij hart van Nederland, kind had wel een telefoon maar die was te langzaam, en het eerste wat ze ging doen met haar nieuwe telefoon was Pokémon go installeren.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 07:46:57 #267
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173336239
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 07:36 schreef 8777 het volgende:

Het regelen van een mobieltje vind ik niet passen bij stichting leergeld. Ouderbijdrage of schoolreisjes betalen wel.
En ik weet niet of je gisteren dat dikke mormeltje hebt gezien bij hart van Nederland, kind had wel een telefoon maar die was te langzaam, en het eerste wat ze ging doen met haar nieuwe telefoon was Pokémon go installeren.
Hoe durft dat tyfuskind! En dik, dus vreten doet ze wel. Dat ze daar dan op bezuinigen.

...
Echt, mijn mond valt in dit topic meermalen open vanwege het sneue misgunnen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 23 augustus 2017 @ 07:48:45 #268
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173336252
Als een mobieltje bijdraagt aan het kunnen meedoen met buitenschoolse (sociale) activiteiten, dan is het toch nuttig?

En nee, 'dat dikke mormel' heb ik niet gezien, ik kijk geen Hart van Nederland. Het feit dat je die, naar ik aanneem, subjectief visuele beschrijving van het kind, als zodanig benoemt, toont al aan dat je heerlijk vooringenomen bent en moeite hebt objectief te blijven.

quote:
8s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 07:46 schreef Copycat het volgende:
Echt, mijn mond valt in dit topic meermalen open vanwege het sneue misgunnen.
Echt hè.
Maar hé, het was wél bij Hart van Nederland, niet bij de sneue linkse Gutmenschenmedia, dus waar. Ook de Telegraaf hep het zelluf geschreive.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  FOK!fotograaf woensdag 23 augustus 2017 @ 08:03:15 #269
842 Zorro
Z
pi_173336383
Geen smartphone, wat een ramp wat een drama! Snel, doe er wat aan!

Gelukkig zijn ze alleen in Den Haag zo afgesloten zonder telefoon. Stel je voor dat dat in andere plaatsen ook zo was. Maar daar kunnen ze het nog gewoon oplossen. In Den Haag zijn ze blijkbaar, nou ja, intellectueel wat meer uitgedaagd.

Maar het is wel logisch, vroeger kregen mensen zonder TV, die uitgesloten waren van nieuws en daardoor in een isolement zaten ook een gratis TV. Toch? En mensen zonder telefoon (zo'n ding met draadje en draaischijf) ook gratis een toestel, want die konden niet gebeld worden anders en dat KAN TOCH NIET. Toch?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_173336399
quote:
6s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:03 schreef Zorro het volgende:
Geen smartphone, wat een ramp wat een drama! Snel, doe er wat aan!

Gelukkig zijn ze alleen in Den Haag zo afgesloten zonder telefoon. Stel je voor dat dat in andere plaatsen ook zo was. Maar daar kunnen ze het nog gewoon oplossen. In Den Haag zijn ze blijkbaar, nou ja, intellectueel wat meer uitgedaagd.

Maar het is wel logisch, vroeger kregen mensen zonder TV, die uitgesloten waren van nieuws en daardoor in een isolement zaten ook een gratis TV. Toch? En mensen zonder telefoon (zo'n ding met draadje en draaischijf) ook gratis een toestel, want die konden niet gebeld worden anders en dat KAN TOCH NIET. Toch?
In de bijstand is een tv een luxe, net als een oven of droger. Gaan die zaken kapot moeten mensen zelf sparen om die apparatuur te vervangen.
  FOK!fotograaf woensdag 23 augustus 2017 @ 08:08:04 #271
842 Zorro
Z
pi_173336422
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:05 schreef 8777 het volgende:

[..]

In de bijstand is een tv een luxe, net als een oven of droger. Gaan die zaken kapot moeten mensen zelf sparen om die apparatuur te vervangen.
Ik zeg VROEGER. Toen waren er heel veel mensen zonder TV. Niks vervangen. Je had er geen. Kon je niet betalen. Uitgesloten van nieuws en informatie. Want ook geen internet en, goed verhoede, OOK GEEN SMARTPHONE! Bestond niet. En als je dan ook geen vaste telefoon had, nou dan kon je wel opdoeken.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_173336432
quote:
8s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 07:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hoe durft dat tyfuskind! En dik, dus vreten doet ze wel. Dat ze daar dan op bezuinigen.

...
Echt, mijn mond valt in dit topic meermalen open vanwege het sneue misgunnen.
Bijvoorbeeld.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 08:11:12 #273
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173336455
Die kutkinderen moeten gewoon maar begrijpen dat de ouders losers zijn en ze ook altijd dubbeltjes zullen blijven als ze hun handjes ophouden.
Geen betere manier om dat in te wrijven dan ze deze telefoontjes te misgunnen. Dat zal ze leren arme ouders te hebben.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 23 augustus 2017 @ 08:17:59 #274
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173336539
quote:
17s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:11 schreef Copycat het volgende:
Die kutkinderen moeten gewoon maar begrijpen dat de ouders losers zijn en ze ook altijd dubbeltjes zullen blijven als ze hun handjes ophouden.
Geen betere manier om dat in te wrijven dan ze deze telefoontjes te misgunnen. Dat zal ze leren arme ouders te hebben.
Dat hele stichting Leergeld moeten ze afschaffen joh. Die pauperkinderen kunnen mooi de school poetsen als de rest van de klas in de Efteling zit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 23 augustus 2017 @ 08:19:03 #275
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173336557
Een droger kan ik nog wel luxe noemen; je kunt je was prima aan de waslijn hangen; is nog een flinke energieslurper ook dus niet erg geschikt als apparaat voor een gezin dat moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen.

Een oven, daar heb ik al een beetje twijfels over, of dat echt 'luxe' is... maar goed, je kunt in principe ook zonder oven prima goedkope en voedzame maaltijden bereiden.

Een televisie, of alternatief, computer, zie ik toch al meer als een basisbehoefte. Zonder TV of PC met internet raak je erg snel geïsoleerd.
Bij kinderen geldt dat voor de smartphone ook inmiddels. Dat kun je niet leuk vinden, dat kun je overdreven vinden, maar tijden veranderen.

Als onze kinderen naar de middelbare school gaan krijgen ze ook een mobieltje van ons, met een eenvoudig abonnement of prepaidconstructie. En dat terwijl ikzelf 20 of 21 was toen ik mijn eerste GSM kocht (zo'n mooie blauwe Ericsson GF768).
Heel veel middelbare scholen bieden zaken als huiswerk, roosterwijzigingen, etc. ook al via een mobiele app aan. De oudste zoon van mijn broer zit nu in de 2e van het VWO. Zelfs de ouders hebben een eigen app van de school waarbij ze inzicht kunnen krijgen in toetsmomenten en -cijfers van hun zoon, en kunnen helpen met huiswerkplanning.
Dat moet je niet de kop indrukken, dat moet je omarmen en ondersteunen. Een prima initiatief om moderne technologie te gebruiken het leven beter te maken.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_173336562
quote:
17s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:11 schreef Copycat het volgende:
Die kutkinderen moeten gewoon maar begrijpen dat de ouders losers zijn en ze ook altijd dubbeltjes zullen blijven als ze hun handjes ophouden.
Geen betere manier om dat in te wrijven dan ze deze telefoontjes te misgunnen. Dat zal ze leren arme ouders te hebben.
En wat hebben die kinderen nu geleerd?
Ken jij arme mensen in het echte leven?
  woensdag 23 augustus 2017 @ 08:22:04 #277
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173336600
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:19 schreef 8777 het volgende:
En wat hebben die kinderen nu geleerd?
Dat er ook mensen zijn die wél begaan zijn met hun situatie?

quote:
Ken jij arme mensen in het echte leven?
Ik praat in ieder geval nu tegen een intellectueel arm mens. Telt dat als kennen?
Maar hoe jouw financiële situatie is, daar heb ik geen zicht op.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 08:22:27 #278
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173336603
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:19 schreef 8777 het volgende:
En wat hebben die kinderen nu geleerd?
Ken jij arme mensen in het echte leven?
Waarom moet je die kinderen zo nodig een lesje geven via misgunnen? Wat is dat voor een nare instelling?
En ja, ik ken arme kinderen in het echte leven. Ik was er vroeger zelf eentje. Heb ik nu meer recht van spreken? Of minder?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 23 augustus 2017 @ 08:32:50 #279
3542 Gia
User under construction
pi_173336737
Erg dat mensen niet meer zonder smartphone kunnen.

Ik liep, afgelopen zaterdag, met mijn man door de stad toen er een man met zijn zoon aan de hand en een vrouw met haar dochtertje ons tegemoet kwam. Die vrouw liep letterlijk met haar blik gefixeerd op haar mobieltje een bericht te tikken, zonder te kijken waar ze liep.
Gelukkig liepen we zelf niet op onze mobieltjes te kijken, anders was het een botsing geweest!

Maf mens.
pi_173336900
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat leert men kinderen helemaal niet aan.
Gratis smartphone (abonnementen) uitdelen op kosten van de hardwerkende Nederlandse belastingbetaler werkt daar wel terdege aan mee.

Leer die kinderen iets nuttigs, namelijk hun school afmaken en kiezen voor een legale baan waarin ze zichzelf later kunnen onderhouden. En waar ze bovendien met een beetje sparen zélf zo'n smartphone kunnen aanschaffen. Dan doe je aan goede opvoeding. Gratis uitdelen doen we bij ijsjes, niet bij smartphones.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 08:47:10 #281
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173336934
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:32 schreef Gia het volgende:
Erg dat mensen niet meer zonder smartphone kunnen.
Nee hoor, je kunt toch ook niet meer zonder koelkast?
Tijden veranderen.

quote:
Ik liep, afgelopen zaterdag, met mijn man door de stad toen er een man met zijn zoon aan de hand en een vrouw met haar dochtertje ons tegemoet kwam. Die vrouw liep letterlijk met haar blik gefixeerd op haar mobieltje een bericht te tikken, zonder te kijken waar ze liep.
Gelukkig liepen we zelf niet op onze mobieltjes te kijken, anders was het een botsing geweest!

Maf mens.
Anekdotisch bewijs.
Ik heb wel eens een egel op een donkere weg aangereden, moeten we nu ook alle auto's verbieden?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 08:49:10 #282
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173336955
Nee, Pietje van elf. Jij krijgt geen smartphone, maak je opleiding maar eerst af en zorg daarna voor een fatsoenlijke baan. Zo leer je de waarde van geld kennen, itt die dead beat pauperouders van je.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173336985
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:22 schreef Copycat het volgende:

[..]

Waarom moet je die kinderen zo nodig een lesje geven via misgunnen? Wat is dat voor een nare instelling?
En ja, ik ken arme kinderen in het echte leven. Ik was er vroeger zelf eentje. Heb ik nu meer recht van spreken? Of minder?
Misgunnen? Die ouders krijgen ook gewoon kinderbijslag en kind gebonden budget, waarom kan die telefoon daar niet van betaald worden? Is toch dik 1100 euro per jaar voor een 12 jarige. En dat is dan alleen al de kinderbijslag.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 08:52:39 #284
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173337002
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:51 schreef 8777 het volgende:

Misgunnen? Die ouders krijgen ook gewoon kinderbijslag en kind gebonden budget, waarom kan die telefoon daar niet van betaald worden? Is toch dik 1100 euro per jaar voor een 12 jarige. En dat is dan alleen al de kinderbijslag.
Misgunnen ja. En ook dit kortzichtige voorbeeld is een fraai staaltje daarvan.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173337068
quote:
8s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat hele stichting Leergeld moeten ze afschaffen joh. Die pauperkinderen kunnen mooi de school poetsen als de rest van de klas in de Efteling zit.
Cynisch bedoeld, hoop ik.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173337140
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Misgunnen ja. En ook dit kortzichtige voorbeeld is een fraai staaltje daarvan.
Wat is er mis met 150 euro van 286 euro af te halen voor een nieuwe telefoon voor je kind? Ik zie niet hoe dat nu weer kortzichtig is
  woensdag 23 augustus 2017 @ 09:05:54 #287
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173337150
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:04 schreef 8777 het volgende:

Wat is er mis met 150 euro van 286 euro af te halen voor een nieuwe telefoon voor je kind? Ik zie niet hoe dat nu weer kortzichtig is
Ik denk dat je even moet bekijken wat een kind in de groei over het algemeen kost.
Hoe oud ben jij?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173337191
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk dat je even moet bekijken wat een kind in de groei over het algemeen kost.
Hoe oud ben jij?
Ik weet wat een kind in de groei kost en ik weet ook dat ze niet elke 3 maanden een volledig nieuwe garderobe nodig hebben.
pi_173337213
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk dat je even moet bekijken wat een kind in de groei over het algemeen kost.
Hoe oud ben jij?
Zegt de alleenstaande 40+er zonder noemenswaardig uitgavenpatroon.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  woensdag 23 augustus 2017 @ 09:12:27 #290
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173337223
quote:
6s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:

Zegt de alleenstaande 40+er zonder noemenswaardig uitgavenpatroon.
Ja, ik leef inderdaad in een bubbel zonder kinderen om me heen, van familie of vrienden.
Oh, wacht ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173337406
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:29 schreef Cherna het volgende:

[..]

Zonder al die hulpmiddelen kun je het ook vergeten in onze samenleving in het westen. Dan ben je sociaal uitgespeeld. Dat is het probleem.
Dat is volkomen onzin. Dat is wat de mensen die dit bedacht hebben er van maken.
pi_173337435
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Laten we het er op houden dat het een rigoureuze vorm van bijzondere bijstand is. Voordeel is wél dat ie zodoende direct ten goede komt bij degene die het nodig hebben. Als je geld overmaakt kan het zijn dat (ongeacht of er in de omschrijving "geld smartphone") staat, de som geld in liquide vorm wordt omgezet in spiritualiën voor de vader des huizes.
Misschien kan je beter daar iets aan doen dan ipv van het kind iets geven.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 09:33:39 #293
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173337492
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

Gratis smartphone (abonnementen) uitdelen op kosten van de hardwerkende Nederlandse belastingbetaler werkt daar wel terdege aan mee.
Die 'hardwerkende Nederlandse belastingbetaler' heeft in zijn jeugd ook genoeg freebies gekregen. Gratis studeren bijvoorbeeld. Daar valt zo'n gsm met een gesponsord abonnement bij in het niets.

Daarnaast heeft dat niets te maken met 'leren praten' of 'emoties uitdrukken via plaatjes'.
quote:
Leer die kinderen iets nuttigs, namelijk hun school afmaken en kiezen voor een legale baan waarin ze zichzelf later kunnen onderhouden. En waar ze bovendien met een beetje sparen zélf zo'n smartphone kunnen aanschaffen. Dan doe je aan goede opvoeding. Gratis uitdelen doen we bij ijsjes, niet bij smartphones.
Ze krijgen die smartphones zodat ze hun school (makkelijker) kunnen afmaken. Anders zouden ze op school een handicap hebben omdat hun ouders arm zijn. Is dat de wereld die je wilt? Een wereld waarin kinderen hun diploma niet halen op basis van hun eigen merites, maar op basis van de welgesteldheid van hun ouders?
pi_173337521
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die 'hardwerkende Nederlandse belastingbetaler' heeft in zijn jeugd ook genoeg freebies gekregen. Gratis studeren bijvoorbeeld. Daar valt zo'n gsm met een gesponsord abonnement bij in het niets.

Daarnaast heeft dat niets te maken met 'leren praten' of 'emoties uitdrukken via plaatjes'.

[..]

Ze krijgen die smartphones zodat ze hun school (makkelijker) kunnen afmaken. Anders zouden ze op school een handicap hebben omdat hun ouders arm zijn. Is dat de wereld die je wilt? Een wereld waarin kinderen hun diploma niet halen op basis van hun eigen merites, maar op basis van de welgesteldheid van hun ouders?
Liever een wereld waarin de smart phone (het niet hebben) bij armere mensen niet direct het probleem is.
pi_173337535
Moet je dan die ouders eigenlijk ook niet een smart phone geven?
pi_173337588
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die 'hardwerkende Nederlandse belastingbetaler' heeft in zijn jeugd ook genoeg freebies gekregen. Gratis studeren bijvoorbeeld. Daar valt zo'n gsm met een gesponsord abonnement bij in het niets.

Daarnaast heeft dat niets te maken met 'leren praten' of 'emoties uitdrukken via plaatjes'.

[..]

Ze krijgen die smartphones zodat ze hun school (makkelijker) kunnen afmaken. Anders zouden ze op school een handicap hebben omdat hun ouders arm zijn. Is dat de wereld die je wilt? Een wereld waarin kinderen hun diploma niet halen op basis van hun eigen merites, maar op basis van de welgesteldheid van hun ouders?
Maar die telefoon maakt het verschil niet.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 09:43:42 #297
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173337647
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:39 schreef 8777 het volgende:

[..]

Maar die telefoon maakt het verschil niet.
Jawel, die telefoon maakt wel een verschil. Zoals het artikel al zegt, veel communicatie verloopt via WhatsApp. Sommige leeractiviteiten maken gebruik van een smartphone. Als je een kind daarvan uitsluit, heeft het gewoon een achterstand dat niets te maken heeft met inzet of talent.
pi_173337695
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jawel, die telefoon maakt wel een verschil. Zoals het artikel al zegt, veel communicatie verloopt via WhatsApp. Sommige leeractiviteiten maken gebruik van een smartphone. Als je een kind daarvan uitsluit, heeft het gewoon een achterstand dat niets te maken heeft met inzet of talent.
Dat is deels zo. Aan de andere kant is dat iets dat opgelegd is door de school en de omgeving. Dan kun je nog wel meer geven.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 09:48:57 #299
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173337709
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:47 schreef Jaroon het volgende:
Dat is deels zo. Aan de andere kant is dat iets dat opgelegd is door de school en de omgeving. Dan kun je nog wel meer geven.
Ja, maar het is wel de realiteit zoals die er nu ligt. Kun je allerlei kanttekeningen bij zetten, maar nu hebben die kinderen simpelweg een smartphone nodig om volledige, ook educatieve, aansluiting te hebben.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173337712
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jawel, die telefoon maakt wel een verschil. Zoals het artikel al zegt, veel communicatie verloopt via WhatsApp. Sommige leeractiviteiten maken gebruik van een smartphone. Als je een kind daarvan uitsluit, heeft het gewoon een achterstand dat niets te maken heeft met inzet of talent.
Een pc geven lijkt mij belangrijker dan dit bijv. Dan kom je straks uit op een heel raar verhaal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')