abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 22:29:57 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_173312022
Er mag weer eens een prominente liberaal voor de rechter verschijnen. Oud-staatssecretaris Robin Linschoten moet binnenkort voor de rechter verschijnen in verband met een belastingkwestie.

170821_346939_ed8L-o6MSqize3uPEhIM4nV-VZupoTH0dnq9i1HH753VPeYrGBHAAt8NvQZivC-a265wyCn6hKalg4zPkTqhs1024_800_561.jpeg

De voormalige politicus van de VVD wordt ervan verdacht dat hij opzettelijk onjuiste of onvolledige aangifte van de vennootschapsbelasting heeft gedaan in zijn woonplaats Eemnes en/of in Breda. Het gaat om de periode tussen begin oktober 2010 en eind oktober 2012, zo staat in de aanklacht. De zaak dient voor de meervoudige kamer van de rechtbank in Amsterdam.

De inmiddels zestigjarige Linschoten werd in 1982 met 25 jaar het jongste Kamerlid en bleef twaalf jaar volksvertegenwoordiger. Daarna werd hij in het kabinet paars-I staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, totdat hij in 1996 moest aftreden vanwege de bestuurlijke chaos bij het college van Toezicht op Sociale Verzekeringen.

Hij was als staatssectaris verantwoordelijk voor het privatiseren van de Ziektewet. Na zijn politieke carrière was hij onder andere commissaris bij de DSB-bank.

VVD'er Linschoten voor rechter voor belastingfraude

Verbaast me niks, heeft al meerdere dubieuze praktijken op z'n CV staan. Nog bedankt voor het vermorzelen van de Ziektewet. Nu maar hopen dat ze niet te coulant zijn voor deze graaiende baantjesjager.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173312161
Linschoten is wel 'n typisch voorbeeld van een incapabele baantjesjager. Heeft er overal een teringbende van gemaakt. Ook van zijn eigen aangifte zo te zien.

Oom van Anne-Fleur Dekker.
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:36:12 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173312203
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:34 schreef Halcon het volgende:
Linschoten is wel 'n typisch voorbeeld van een incapabele baantjesjager. Heeft er overal een teringbende van gemaakt. Ook van zijn eigen aangifte zo te zien.

Oom van Anne-Fleur Dekker.
Ik dacht dat Anne-Fleur uit een rood nest van proletariërs kwam!!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173312234
quote:
11s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik dacht dat Anne-Fleur uit een rood nest van proletariërs kwam!!
Haha, nee, uit een familie uit 't Gooi, VVD-familie geloof ik.
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:40:04 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173312326
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Haha, nee, uit een familie uit 't Gooi, VVD-familie geloof ik.
Haha. Ja, natuurlijk. Dat wist ik wel. Gewoon ouderwetse, zakkenvullende, frauderende VVD-ers. Allemaal.

Heerlijk is dat. Zie je dat dit gedrag van Anne Fleur ook niks anders is dan het puberaal afzetten tegen het ouderlijk nest. Als ze straks 24 is loopt ze vast een leuke jongen van de hockeyclub in Laren tegen het lijf en komt het allemaal helemaal goed!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:43:19 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173312447
LOL... wat een lul van een vent is dat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173312514
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Haha. Ja, natuurlijk. Dat wist ik wel. Gewoon ouderwetse, zakkenvullende, frauderende VVD-ers. Allemaal.

Heerlijk is dat. Zie je dat dit gedrag van Anne Fleur ook niks anders is dan het puberaal afzetten tegen het ouderlijk nest. Als ze straks 24 is loopt ze vast een leuke jongen van de hockeyclub in Laren tegen het lijf en komt het allemaal helemaal goed!
Dan mag ze opschieten, ze is al 23,5. :)

Ik denk wel dat dit hele linkse gebeuren haar dingetje is. Vooral ook de aandacht en "status" die ze binnen dat milieu geniet.
pi_173314393
quote:
Ongelofelijk dat er nog zoveel mensen op die kutpartij stemmen. :{

Wel al flink minder dan vorige keer natuurlijk, maar de nederlaag had van mij gerust wat groter mogen zijn en als ik heel eerlijk ben had ik die ook groter verwacht. Ik bedoel het is alleen maar liegen en bedriegen wat die knakers doen. En het gepeupel blijft vrolijk op Markie stemmen. Omdat het zo een leuke vent is.

8)7

}:|

:(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173315493
Mark kent hem natuurlijk als een heel integer persoon
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_173315821
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:49:23 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_173321167
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:43 schreef Leandra het volgende:
LOL... wat een lul van een vent is dat.
Dat vond ik 30 jaar geleden al. Dat heet mensenkennis. ;)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:50:07 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_173321184
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 05:57 schreef vipergts het volgende:
Mark kent hem natuurlijk als een heel integer persoon
Dat zijn die graaiers allemaal.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:51:06 #14
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173321204
Die Linschoten is ook echt het prototype volgevreten, zelfverrijkende VVDer.
pi_173321250
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 00:18 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ongelofelijk dat er nog zoveel mensen op die kutpartij stemmen. :{

Wel al flink minder dan vorige keer natuurlijk, maar de nederlaag had van mij gerust wat groter mogen zijn en als ik heel eerlijk ben had ik die ook groter verwacht. Ik bedoel het is alleen maar liegen en bedriegen wat die knakers doen. En het gepeupel blijft vrolijk op Markie stemmen. Omdat het zo een leuke vent is.

8)7

}:|

:(
Het is kenmerkend voor de gemiddelde Nederlander. Landsbelang en integriteit doen niet ter zake als je een euro meer in je zak kunt houden.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:57:18 #16
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_173321309
Linschoten zal zijn zakken goed gevuld hebben, daar heb je vrinden voor. Deze fooi wordt ook wel geregeld heur. :')
pi_173323935
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:29 schreef tong80 het volgende:
Er mag weer eens een prominente liberaal voor de rechter verschijnen. Oud-staatssecretaris Robin Linschoten moet binnenkort voor de rechter verschijnen in verband met een belastingkwestie.

[ afbeelding ]

De voormalige politicus van de VVD wordt ervan verdacht dat hij opzettelijk onjuiste of onvolledige aangifte van de vennootschapsbelasting heeft gedaan in zijn woonplaats Eemnes en/of in Breda. Het gaat om de periode tussen begin oktober 2010 en eind oktober 2012, zo staat in de aanklacht. De zaak dient voor de meervoudige kamer van de rechtbank in Amsterdam.

De inmiddels zestigjarige Linschoten werd in 1982 met 25 jaar het jongste Kamerlid en bleef twaalf jaar volksvertegenwoordiger. Daarna werd hij in het kabinet paars-I staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, totdat hij in 1996 moest aftreden vanwege de bestuurlijke chaos bij het college van Toezicht op Sociale Verzekeringen.

Hij was als staatssectaris verantwoordelijk voor het privatiseren van de Ziektewet. Na zijn politieke carrière was hij onder andere commissaris bij de DSB-bank.

VVD'er Linschoten voor rechter voor belastingfraude

Verbaast me niks, heeft al meerdere dubieuze praktijken op z'n CV staan. Nog bedankt voor het vermorzelen van de Ziektewet. Nu maar hopen dat ze niet te coulant zijn voor deze graaiende baantjesjager.

:P
Hoi tong80.
Zelden ben ik zo eens met jouw commentaar als hier nu.
Robin Linschoten heeft destijds als staatssecretaris door pure misleiding van de Tweede Kamer de tot dat moment goed werkende eigen risico van de Ziektewet om zeep geholpen.

NB: eigen risico ziektewet van zes weken voor grotere bedrijven (twee weken voor kleinere bedrijven) werd ingevoerd in 1994m en leidde tot de gewenste vermindering van de ziektewetpreemies voor de werkgevers. In 1996 werd deze behapbare eigen risico voor de werkgever weer afgeschaft en uitgebreid naar wart nu twee jaar is.
Robin Linschoten is mijn ogen de veroorzaker van dit leed. En hij zat er nog maar net als staatssecretaris, toen hij de Tweede Kamer verkeerd voorlichtte.
Dus gemakkelijk wachtgeld opstrijken op deze manier.
pi_173324277
Eerst eens afwachten wat de rechter er van vindt.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:59:00 #19
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173324570
Waarom nooit eens Gerrit Zalm :r
Die lul heeft veel meer gefraudeerd en hoort levenslang in het gevang thuis :7
pi_173325245
Hey, een VVD-ER met een beperkt moreel kompas.

Tja, gras is groen, water is nat. Ongeveer net zo evident.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_173326289
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:31 schreef Tomatenboer het volgende:
Hey, een VVD-ER met een beperkt moreel kompas.

Tja, gras is groen, water is nat. Ongeveer net zo evident.
Ook nog eens met beperkte capaciteiten. Overal een puinhoop van gemaakt deze man. Eerst in de politiek een bende ervan gemaakt, daarna wat ambtenarij en er ook daar een teringbende van gemaakt. Vervolgens DSB waar hij Lakeman wel even aan zou pakken. Manaus Health Care: ook een teringbende. Daarna lobbyen voor een stel illegale gokwebsites. Ook dat is nu nog steeds niet geregeld.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:48:52 #23
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173328230
Linschoten gaat vrijuit bij DSB

Na ABN Amro-topman Gerrit Zalm gaat ook een andere prominente VVD’er vrijuit in het DSB-debacle. Ex-staatssecretaris Robin Linschoten die als commissaris actief was bij de bank van Dirk Scheringa, heeft daar niet zo gefaald dat hij geen andere post in de financiële wereld meer mag vervullen.... 8)7 _O- _O-

Dat concluderen De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Terwijl zij in het geval van Zalm nog lijnrecht tegenover elkaar stonden, zijn ze het dit keer roerend eens. Linschoten kan daarom commissaris blijven bij zorgverzekeraar Menzis. Minister Jan Kees de Jager van Financiën heeft dat gisteravond bekendgemaakt

In een summiere brief aan de Tweede Kamer stelt hij dat de toezichthouders positief hebben geoordeeld over de betrouwbaarheid van Linschoten. :D 8)7 _O- _O- In februari van dit jaar lekte nog een brief uit van directeur Henk Brouwer van DNB waarin werd gesteld dat de commissarissen, onder wie Ed Nijpels en Robin Linschoten, steken hadden laten vallen nadat DSB onder verscherpt toezicht was gesteld door DNB :D

https://www.volkskrant.nl(...)it-bij-dsb~a1000480/

Nu eens even bellen met DNB en de AFM of hij nog steeds betrouwbaar is :7 _O- _O-
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:52:44 #24
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173328327
Oud-staatssecretaris Linschoten ontkent belastingfraude van een ton, geeft schuld aan boekhouder :r

Voormalig staatsecretaris Robin Linschoten ontkent dat hij belastingfraude heeft gepleegd. Zijn boekhouder zou een fout hebben gemaakt en langere tijd te weinig btw hebben afgedragen. Dit zei de VVD'er dinsdag tegen Het Financieele Dagblad.

Linschoten vindt dat de Belastingdienst hem onnodig hard aanpakt. 'Het heeft er alle schijn van dat het ermee te maken heeft dat ik een voormalig staatssecretaris ben', liet hij aan het FD weten. Linschoten is al langere tijd in conflict met de Belastingdienst en kan naar eigen zeggen zijn vaste lasten en ziektekostenverzekering niet meer betalen. Zijn bankrekeningen zijn bevroren en er is naast zijn huis ook beslag gelegd op zijn auto. _O_ _O_ _O- _O- *O* *O*

Na zijn vertrek uit Den Haag bekleedde Linschoten een waslijst aan adviesfuncties, onder meer als risicomanager van de kort daarop ter ziele gegane DSB Bank _O- _O-

Het is niet de eerste keer dat Linschoten in opspraak komt.
:D :|W _O-
In 2014 was hij betrokken bij een dubieuze kunstdeal. Zakenman Cees de Mooij overtuigde investeerders om geld te stoppen in een collectie vervalste schilderijen. Robin Linschoten was in persoon aanwezig toen in een Belgisch kasteel de schimmige deal werd gesloten. Een van de gedupeerden verklaarde in 2016 in het AD: 'Ik dacht: als zo iemand zijn naam eraan verbindt, zal het wel goed zitten.' De rol van de oud-politicus bij de zwendel is nooit opgehelderd. :r

https://www.volkskrant.nl(...)boekhouder~a4512459/

Lekker ventje hoor :') :|W :R :R
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:00:15 #25
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173328496
Robin Linschoten zit in een zenuwslopende periode die voorlopig nog niet achter de rug is.

De oud-staatssecretaris en VVD-coryfee wordt verdacht van belastingfraude. Hij heeft een schikkingsvoorstel van het Openbaar Ministerie afgewezen en gaat begin september vol het gevecht in de rechtbank aan. :|W

Tegen die tijd is hij wellicht dakloos. _O- _O- Over een paar weken moet hij zijn huis uit. Op zo’n beetje al zijn bezittingen is beslag gelegd: zijn huis (inmiddels verkocht), auto tot en met de tegoeden van zijn opdrachtgevers aan toe.
‘Ze hebben al mijn liquiditeiten volledig drooggelegd. Ik kan mijn vaste lasten niet betalen en heb zelfs geen ziektekostenverzekering meer. Ik heb niks meer. *O* *O*

https://fd.nl/profiel/1215060/robin-linschoten-ik-heb-niks-meer

Dit voelt heel goed _O_ en zouden ze vaker moeten doen *O* *O*
pi_173328863
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Robin Linschoten zit in een zenuwslopende periode die voorlopig nog niet achter de rug is.

De oud-staatssecretaris en VVD-coryfee wordt verdacht van belastingfraude. Hij heeft een schikkingsvoorstel van het Openbaar Ministerie afgewezen en gaat begin september vol het gevecht in de rechtbank aan. :|W

Tegen die tijd is hij wellicht dakloos. _O- _O- Over een paar weken moet hij zijn huis uit. Op zo’n beetje al zijn bezittingen is beslag gelegd: zijn huis (inmiddels verkocht), auto tot en met de tegoeden van zijn opdrachtgevers aan toe.
‘Ze hebben al mijn liquiditeiten volledig drooggelegd. Ik kan mijn vaste lasten niet betalen en heb zelfs geen ziektekostenverzekering meer. Ik heb niks meer. *O* *O*

https://fd.nl/profiel/1215060/robin-linschoten-ik-heb-niks-meer

Dit voelt heel goed _O_ en zouden ze vaker moeten doen *O* *O*
Jarenlang overal weg mee gekomen deze rat, maar nu is het dan toch echt klaar. En gewoon nog uit zijn nek kletsen. Geen ziektekostenverzekering meer? Die wordt echt niet geroyeerd als je niet betaalt hoor. :')

Schikking afwijzen en straks teringhard op zijn bek gaan. :Y Net zoals toen met DSB. Hij zou het varkentje Lakeman ook wel even wassen. :')
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:30:25 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_173329415
_O_ :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173347422
Robin Linschoten moet onmiddellijk stoppen als toezichthouder

Wie is Robin Linschoten? Nou, da’s een oud VVD staatssecretaris, die op dit moment – as we speak dus – zwaar wordt 'gepakt' door de belastingdienst. Hij is zijn huis kwijt, staat op straat, z’n banktegoeden zijn bevroren en z’n auto is in beslag genomen. Hij heeft zelfs geen ziektekostenverzekering meer. Kan ie gewoon niet betalen. *O* *O*

Los van het feit dat iedere Nederlander verplicht is een zorgverzekering te hebben, is het vooral een ongelooflijk verhaal:Een man die ooit gold als een groot politiek talent (waar hebben we dat vaker gehoord?) en op jonge leeftijd al deel uit maakte van het landsbestuur, zit volkomen aan de grond. *O* *O*

Toen hij nog onderdeel was van de 'boven ons gestelden', vond het hij het geen enkel probleem om dat te doen namens een law & order partij als de VVD. Regels moeten er zijn en iedereen dient zich er aan te houden. En desnoods dwing je dat met gepast geweld af. Kort samengevat de dominante ideologie van liberaal Robin Linschoten.

Na zijn politieke loopbaan (die jammerlijk eindigde als gevolg van de “CTSV-affaire”) verzamelde Linschoten meer commissariaten en toezichthoudende functies, dan een gemiddelde filatelist postzegels. Linschoten heeft dus (vermoedelijk) verstand van toezicht houden op directies en bestuurders van grote en middelgrote bedrijven en organisaties. Bijvoorbeeld als voorzitter van de Raad van Toezicht van PSYQ, een grote instelling voor geestelijke gezondheidszorg. Hij deed dat tot 2015.

Stel: de raad van bestuur van deze GGZ instelling “vergeet” loonbelasting af te dragen voor haar werknemers of men betaalt “even” geen pensioenpremies? Dan hoeft Linschoten als ultiem expert in good governance slechts het concept-jaarverslag onder ogen te krijgen en hij stelt de tekortkomingen van de directie met pijnlijke accuraatheid vast. Om vervolgens meedogenloos in te grijpen. Een geruststellende gedachte voor alle werknemers, die rekenen op hun pensioen.

Maar nu zit Linschoten zelf dus financieel aan de grond en kan hij niet eens meer de doktersrekening betalen, zo verklaart hij in het Financieel Dagblad. Oorzaak volgens Robin: Omdat hij oud-staatssecretaris is, hebben de belastingdienst, de bank en justitie het op hem voorzien. En doen ze alles om hem kapot te maken.

Dat is nogal wat.
Want zo stelt Linschoten: Eigenlijk is er niks aan de hand. :') :|W De gewezen VVD politicus geeft toe jarenlang geen BTW te hebben afgedragen over zijn verdiensten als toezichthouder. Alleen: dat is niet zijn schuld, maar die van zijn boekhouder. En de belastingdienst grijpt nu de unieke kans om een oud-bewindspersoon een hak te zetten. That’s all. Als we Linschoten mogen geloven. Gelukkig gaat de rechter zich er snel over buigen en dan horen we wel wie er gelijk heeft. Da’s het fijne van een rechtsstaat.

Een ding is echter nu al duidelijk: iemand die niet in staat is als statutair bestuurder van zijn eigen BV-tje toezicht te houden op een boekhouder, dient op chirurgische wijze uit alle raden van toezicht en commissariaten van bedrijven in Nederland te worden verwijderd. ^O^

Wie als oud lid van de regering niet eens fatsoenlijk BTW aangifte kan doen, heeft letterlijk niets te zoeken in enige controlerende functie in corporate Nederland. Dat is levensgevaarlijk en volstrekt ongewenst. ^O^

Punt.

http://www.quotenet.nl/Ni(...)oezichthouder-202519

_O_ _O_ _O_ _O_
pi_173347601
Het mooie is dat Linschoten nu zelf naar de voedselbank mag, de enige bank waar hij nog geen bijbaan heeft gehad. En daar ziet hij meteen de klanten van zijn voormalige financiele rommelconcern DSB. Poetic justice, mister Linschoten.

Dit is wat de echte maffia een afrekening in het circuit noemt. Linschoten is bij het graaien uit de bocht gevlogen en nu willen zelfs zijn vrindjes het niet meer met de mantel der liefde bedekken. Mooi

Frauderende VVD'er. Dat is toch een pleonasme?

De VVD begint zo langzamerhand een club te worden met meer crimineel volk in de gelederen, dan een beetje grote motorclub. Moeten we de VVD ook maar gaan verbieden.

Nu ligt zijn hoofd op het hakblok van de Belastingdienst. Trust me: als de BD een rechtszaak tegen je begint, dan is het voortraject met betalingsregeling en korting al gepasseerd. Dan heb je óf de wiseguy uitgehangen óf de boel nogmaals proberen te bedonderen. Ik denk beide. Tja, dan moet je dokken. En ik heb geen medelijden met dit sujet, die hebben namelijk hun schaapjes wel op het droge maar door een beetje zielig te doen, worden ze gevoelsmatig wat minder beschadigd.
Uitkleden en naar de Voedselbank sturen. De enige bank waar dit volk écht thuishoort. :D

IK heb onlangs erg moeten lachen om een gave opmerking van Youp van 'tHek,
die zei: " er komen thans wel erg veel lijken uit de kast bij de VVD, daarom is het ook geen wonder dat ze een voorzitter hebben die een crematorium leidt " ! _O- _O-

Boontje loontje jaren geleden is ie ook al eens in elkaar getimmerd door zijn buurman omdat ie erg lief lag te leggen met de buuf in heur bed. _O- _O- _O-

https://www.geenstijl.nl/(...)mt_robin_linschoten/

Cola over het scherm hier en buikpijn van het lachen _O_
pi_173348007
RTLnieuws twitterde op woensdag 23-08-2017 om 18:23:19 Oud-staatssecretaris Linschoten (VVD): 'In slechtste scenario ben ik over drie weken dakloos'… https://t.co/wSeko7Lbjw reageer retweet


https://www.rtlnieuws.nl/(...)r-drie-weken-dakloos

quote:
Volledig aan de grond
Linschoten vertelt dat hij volledig aan de grond zit. Vanwege eerdere conflicten uit het verleden ligt hij al jaren in gevecht met de Belastingdienst.

Eerdere kwesties hebben zich opgestapeld, vertelt hij. "De Belastingdienst heeft mij volledig uitgerookt. Ik mag al anderhalf jaar geen cent meer verdienen. Op al mijn bezittingen is beslag gelegd, ook op mijn auto's. Ze hebben mijn hele huis leeggehaald. Mijn huis kon ik nog net op tijd verkopen. Ik heb zelfs geen zorgverzekering meer."

De VVD-coryfee is diabetespatiënt en zegt zelfs moeite te hebben om zijn medicatie te krijgen. "Ik kan al een jaar niet meer autorijden omdat ik niet verzekerd ben. In het worstcasescenario sta ik over drie weken op straat."
Nou, wie neemt hem in huis?

Gast moet toch zeker barsten van de VVD-vrinden die hem even een tonnetje voorschieten? Of gaat dat niet op tussen VVD-bigshots dat je je maatje even uit de brand helpt?
Het is allemaal kut, maar veel "gewone" mensen maken dit soort dingen ook mee. Samenleving interesseert dat niet. Ga maar onder een brug slapen, soms met gezin en al, eigen schuld dikke bult, ar-moe-de is een keuze. Geen X-mas carol for you.
I´m back.
pi_173348135
Ik vraag me wel af hoe Linschoten het voor elkaar heeft gekregen om geen ziektekostenverzekering meer te hebben. Volgens mij is die namelijk verplicht en mogen ze zijn basisverzekering niet royeren. Al betaalt hij helemaal nooit.

Een beetje zielig doen. Deze man is in de loop der jaren bij allerlei schandalen betrokken geweest. Telkens ontsprong hij de dans. Tot nu.
pi_173348517
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:35 schreef Halcon het volgende:
Ik vraag me wel af hoe Linschoten het voor elkaar heeft gekregen om geen ziektekostenverzekering meer te hebben. Volgens mij is die namelijk verplicht en mogen ze zijn basisverzekering niet royeren. Al betaalt hij helemaal nooit.

Een beetje zielig doen. Deze man is in de loop der jaren bij allerlei schandalen betrokken geweest. Telkens ontsprong hij de dans. Tot nu.
Ik denk dat-ie dan gewoon deurwaarder achter zijn broek krijgt en een boete.

Hoe hij het voor mekaar heeft gekregen is wel duidelijk, problemen met de belasting en dan niet zo handig gespeeld daarna. Verkeerde boekhouder ook.

Wat ik me afvraag is hij niet getrouwd? Heeft zijn vrouw geen inkomen?
Of is zijn vrouw ook weggelopen?
I´m back.
pi_173348715
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat-ie dan gewoon deurwaarder achter zijn broek krijgt en een boete.

Hoe hij het voor mekaar heeft gekregen is wel duidelijk, problemen met de belasting en dan niet zo handig gespeeld daarna. Verkeerde boekhouder ook.

Wat ik me afvraag is hij niet getrouwd? Heeft zijn vrouw geen inkomen?
Of is zijn vrouw ook weggelopen?
Ja, maar overal ligt al beslag op. Zal niet meevallen om iets te halen bij zo'n figuur. Wat 'ie heeft, ligt beslag op en vaak zijn dingen ook op naam gesteld van een bv-tje of een vrouw met wie hij onder huwelijkse voorwaarden is getrouwd.

Maar de basisverzekering zal niet geroyeerd zijn, dus daar kletst hij uit zijn nek.

Volgens mij is zijn vrouw overleden. Op haar sterfbed had Linschoten haar al ingeruild voor een ander. Zo luiden de verhalen.
pi_173350755
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:01 schreef Halcon het volgende:Maar de basisverzekering zal niet geroyeerd zijn, dus daar kletst hij uit zijn nek.

Volgens mij is zijn vrouw overleden. Op haar sterfbed had Linschoten haar al ingeruild voor een ander. Zo luiden de verhalen.
Ad1e: Hij heeft zijn hele leven niet anders gedaan dus het was te verwachten

Ad2e: Boontje loontje jaren geleden is ie ook al eens in elkaar getimmerd door zijn buurman omdat ie erg lief lag te leggen met de buuf in heur bed. _O- _O- _O-

Toppertje dus :|W _O-
  woensdag 23 augustus 2017 @ 21:34:39 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173350851
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, maar overal ligt al beslag op. Zal niet meevallen om iets te halen bij zo'n figuur. Wat 'ie heeft, ligt beslag op en vaak zijn dingen ook op naam gesteld van een bv-tje of een vrouw met wie hij onder huwelijkse voorwaarden is getrouwd.

Maar de basisverzekering zal niet geroyeerd zijn, dus daar kletst hij uit zijn nek.

Volgens mij is zijn vrouw overleden. Op haar sterfbed had Linschoten haar al ingeruild voor een ander. Zo luiden de verhalen.
Dit idd... hij ging vreemd terwijl zijn vrouw terminaal was.
Dan ben je wat mij betreft gewoon een slappe zak.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Trouwste user 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 21:35:49 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_173350878
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit idd... hij ging vreemd terwijl zijn vrouw terminaal was.
Dan ben je wat mij betreft gewoon een slappe zak.
Iig had ie wel een lege zak. Nu ook weer. Platzak zelfs.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173350880
Robin heeft nog wel degelijk een ziektekostenverzekering, alleen loopt de incasso nu via het CAK of de CJIB
  woensdag 23 augustus 2017 @ 21:39:00 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173350948
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:28 schreef Ryan3 het volgende:
RTLnieuws twitterde op woensdag 23-08-2017 om 18:23:19 Oud-staatssecretaris Linschoten (VVD): 'In slechtste scenario ben ik over drie weken dakloos'… https://t.co/wSeko7Lbjw reageer retweet
[ afbeelding ]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)r-drie-weken-dakloos

[..]

Nou, wie neemt hem in huis?

Gast moet toch zeker barsten van de VVD-vrinden die hem even een tonnetje voorschieten? Of gaat dat niet op tussen VVD-bigshots dat je je maatje even uit de brand helpt?
Het is allemaal kut, maar veel "gewone" mensen maken dit soort dingen ook mee. Samenleving interesseert dat niet. Ga maar onder een brug slapen, soms met gezin en al, eigen schuld dikke bult, ar-moe-de is een keuze. Geen X-mas carol for you.
Ah, misschien kan hij bij z'n zus in huis, ook gezellig als de dochter des huizes langskomt.... *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173351002
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit idd... hij ging vreemd terwijl zijn vrouw terminaal was.
Dan ben je wat mij betreft gewoon een slappe zak.
Ja, dat is Linschoten ook. Graaier zonder enig moreel besef. Schilderijenzwendel, de Nederlandse Bernie Madoff, JSF gelobby nadat mensen zijn gelokt met zielige praatjes over Roemeense weeskinderen, etc.

Linschoten is overal voor in te huren en als het ingewikkeld wordt, weet meneer van niets.

Een misselijk sujet.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 21:41:11 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173351004
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:35 schreef Idisrom het volgende:
Robin heeft nog wel degelijk een ziektekostenverzekering, alleen loopt de incasso nu via het CAK of de CJIB
Tuurlijk, maar het zal niet meer het uitgebreide pakket zijn dat hij eerst had, gewoon basisverzekering en geen restitutiepolis maar natura... jammer dan als de arts van zijn keuze geen contract heeft met de verzekeraar, dan mag hij naar een ander.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173351023
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar het zal niet meer het uitgebreide pakket zijn dat hij eerst had, gewoon basisverzekering en geen restitutiepolis maar natura... jammer dan als de arts van zijn keuze geen contract heeft met de verzekeraar, dan mag hij naar een ander.
Hij heeft zelf toch eens de eerste aanzet gegeven voor die wet?

En dan nu janken dat hij moeilijk aan zijn medicijnen komt. Heerlijk. Hopelijk rot deze man nog een jaar of 30 volledig weg.
  Trouwste user 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 21:48:25 #42
7889 tong80
Spleenheup
pi_173351145
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, misschien kan hij bij z'n zus in huis, ook gezellig als de dochter des huizes langskomt.... *O*
Wiegel deed hem dat al voor.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 23 augustus 2017 @ 22:12:43 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173351685
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:48 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wiegel deed hem dat al voor.

:P
Die nam de zus van z'n (overleden) vrouw in huis.... is die zus (en tweede mevr. Wiegel) toen ook niet bij een ongeluk omgekomen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173351809
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die nam de zus van z'n (overleden) vrouw in huis.... is die zus (en tweede mevr. Wiegel) toen ook niet bij een ongeluk omgekomen?
Ja, hij scharrelde de zus van zijn vrouw op en die overleed ook na een auto-ongeluk. Net zoals de eerste.

Daarna durfde niemand met rijbewijs het nog aan.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 22:21:19 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173351883
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, hij scharrelde de zus van zijn vrouw op en die overleed ook na een auto-ongeluk. Net zoals de eerste.

Daarna durfde niemand met rijbewijs het nog aan.
Nou ja, met jonge kinderen in huis kan ik me nog wel voorstellen dat je destijds (1980) echt gewoon iemand nodig had om er voor de kinderen te zijn, en als dat dan tot wat meer uitbloeit kan ik me dat ook nog wel voorstellen, hoewel hij alleen maar kinderen uit zijn eerste huwelijk heeft, dus wellicht was het allemaal niet zo fysiek.
Echtgenote #2 overleed 25 jaar na echtgenote #1 dus niet dat het allemaal zo vlak na elkaar was, maar wel bizar, dat je twee echtgenotes aan een auto-ongeluk verliest :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 23 augustus 2017 @ 22:33:03 #46
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_173352193
Kom op mensen, niet zo hard zijn voor wat overduidelijk een slachtoffer is van iemand bij de belangstinsdienst die een persoonlijke vete aan het uitvechten is . Alleen de armen plegen fraude. Rijke mensen maken enkel vergissingen. Dat weet toch iedereen?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_173352536
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, misschien kan hij bij z'n zus in huis, ook gezellig als de dochter des huizes langskomt.... *O*
Anne-fleur bedoel je? Zou wel een mooie straf voor hem zijn, om haar aan te horen de hele dag. :D.
Wrs strijkt de belastingdienst dan wel over hun hart.
I´m back.
pi_173352573
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou ja, met jonge kinderen in huis kan ik me nog wel voorstellen dat je destijds (1980) echt gewoon iemand nodig had om er voor de kinderen te zijn, en als dat dan tot wat meer uitbloeit kan ik me dat ook nog wel voorstellen, hoewel hij alleen maar kinderen uit zijn eerste huwelijk heeft, dus wellicht was het allemaal niet zo fysiek.
Echtgenote #2 overleed 25 jaar na echtgenote #1 dus niet dat het allemaal zo vlak na elkaar was, maar wel bizar, dat je twee echtgenotes aan een auto-ongeluk verliest :{
Ja, heel bizar. Zowel dat trouwen met zijn voormalige schoonzus als dat ze allebei zijn overleden als gevolg van een auto-ongeluk.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 22:50:26 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173352580
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Anne-fleur bedoel je? Zou wel een mooie straf voor hem zijn, om haar aan te horen de hele dag. :D.
Wrs strijkt de belastingdienst dan wel over hun hart.
Als ze weten dat hij alleen nog bij Anne-Fleur terecht kan wel ja....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 23 augustus 2017 @ 22:53:48 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173352653
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, heel bizar. Zowel dat trouwen met zijn voormalige schoonzus als dat ze allebei zijn overleden als gevolg van een auto-ongeluk.
Gezien de tijdsgeest kan ik me dat trouwen met die zus nog wel voorstellen, zijn kinderen waren 3 en 5 hè, toen zijn vrouw overleed, en we hebben het over 1980 en iemand met een meer dan fulltime baan, zulke jonge kinderen probeer je dan gewoon zo goed mogelijk op te vangen, en de zus van je echtgenote kan daarbij een enorme rol vervullen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173352670
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gezien de tijdsgeest kan ik me dat trouwen met die zus nog wel voorstellen, zijn kinderen waren 3 en 5 hè, toen zijn vrouw overleed, en we hebben het over 1980 en iemand met een meer dan fulltime baan, zulke jonge kinderen probeer je dan gewoon zo goed mogelijk op te vangen, en de zus van je echtgenote kan daarbij een enorme rol vervullen.
Leeftijdsverschil met zijn vrouw was niet heel groot, waarschijnlijk leken ze oip elkaar en ze had al een band met de kinderen. Ze kwam daar geregeld oppassen.

Het zou niet mijn keuze zijn, maar hierboven staan wel wat argumenten om het toch te doen natuurlijk.
  Trouwste user 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 23:20:09 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_173353175
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die nam de zus van z'n (overleden) vrouw in huis.... is die zus (en tweede mevr. Wiegel) toen ook niet bij een ongeluk omgekomen?
Ja

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173353765
pi_173353939
Maar zo'n Linschoten controleert dus een zooi bedrijven.... eigen bv controleren lukt deze prutser al niet.
pi_173354316
Na zijn politieke loopbaan werkte Linschoten jarenlang bij verzekeraar Interpolis en was hij later zelfstandig managementconsultant voor zijn bedrijf Vemako consultancy.

http://www.nu.nl/algemeen(...)belastingfraude.html

Had zelfs zijn eigen consultancy firma :D _O- _O-
pi_173354570
Heerlijk langzaam laten lijden door zijn eigen regeltjes dit smerig vvd zwijn
pi_173354832
100.000 aan niet af gedragen btw duidt toch wel op een btw plichtig omzet van rond de 500.000.

Heb het idee dat in den beginne, er nooit btw in rekening is gebracht, terwijl de belastingdienst op het standpunt staat dat dit wel gedaan zou moeten zijn.

En ja, kan een foutje zijn van je boekhouder, maar daarmee ben je nog steeds hoofd verantwoordelijke.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_173355467
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 04:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
100.000 aan niet af gedragen btw duidt toch wel op een btw plichtig omzet van rond de 500.000.

Heb het idee dat in den beginne, er nooit btw in rekening is gebracht, terwijl de belastingdienst op het standpunt staat dat dit wel gedaan zou moeten zijn.

En ja, kan een foutje zijn van je boekhouder, maar daarmee ben je nog steeds hoofd verantwoordelijke.
De verleiding des BTW is dat je je ontvangen BTW-gelden gebruikt voor andere doeleinden.
Maar in principe ben je de tussenpersoon om deze btw weer af te dragen aan de staatskist.
Daar kun je de boekhouder de schuld niet van geven.
pi_173355620
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 08:02 schreef Idisrom het volgende:

[..]

De verleiding des BTW is dat je je ontvangen BTW-gelden gebruikt voor andere doeleinden.
Maar in principe ben je de tussenpersoon om deze btw weer af te dragen aan de staatskist.
Daar kun je de boekhouder de schuld niet van geven.
Inderdaad.

Hij is en blijft zelf verantwoordelijk. Daarnaast merk je zoiets ook wel. Tonnetje meer of minder op vijf ton, dat merk je wel.

Een btw-discussie zou kunnen overigens. Heb ook weleens een klant gehad die zo in de problemen is gekomen. Die klant was van mening dat hij btw-vrijstelling had. Niet dus.
pi_173355628
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 08:02 schreef Idisrom het volgende:

[..]

De verleiding des BTW is dat je je ontvangen BTW-gelden gebruikt voor andere doeleinden.
Maar in principe ben je de tussenpersoon om deze btw weer af te dragen aan de staatskist.
Daar kun je de boekhouder de schuld niet van geven.
De interessante vraag hier is: is er wel BTW in rekening gebracht of niet. Als op de factuur BTW staat en het is niet afgedragen is het hoe dan ook fout.

Heb je zonder BTW gefactureerd en daar een redelijk verhaal bij (er zijn namelijk wel grijze gebieden), dan kan het boekhouderverhaal wel kloppen. Als de afnemers ook nog aftrekgerechtigd waren is het zelfs zeer aannemelijk dat het niet om fraude gaat, maar om een ander fiscaal standpunt.

Het feit dat een schikking is afgewezen duidt wel op dat het niet alleen maar gaat om in rekening brengen en dan niet afdragen. Want dan neem je de schikking wel, zeker in zijn positie.
pi_173355652
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit idd... hij ging vreemd terwijl zijn vrouw terminaal was.
Dan ben je wat mij betreft gewoon een slappe zak.
Misschien kan hij er een boek over schrijven.
pi_173355819
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 08:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De interessante vraag hier is: is er wel BTW in rekening gebracht of niet. Als op de factuur BTW staat en het is niet afgedragen is het hoe dan ook fout.

Heb je zonder BTW gefactureerd en daar een redelijk verhaal bij (er zijn namelijk wel grijze gebieden), dan kan het boekhouderverhaal wel kloppen. Als de afnemers ook nog aftrekgerechtigd waren is het zelfs zeer aannemelijk dat het niet om fraude gaat, maar om een ander fiscaal standpunt.

Het feit dat een schikking is afgewezen duidt wel op dat het niet alleen maar gaat om in rekening brengen en dan niet afdragen. Want dan neem je de schikking wel, zeker in zijn positie.
Ik denk van niet. Wel incasseren, maar niet afdragen, geen fatsoenlijke boekhouder die dat gaat adviseren en organiseren. Ondernemers in de problemen gebruiken geïncasseerde btw nog weleens om gaten te dichten, maar dat doet de ondernemer dan zelf dus.

Fiscale standpunten van je boekhouder moet je ook kritisch op zijn. Zeker als het controleren van bedrijven (Linschoten had heel wat schnabbels in die richting) je job is. In talkshows liep hij nog weleens te blazen over het gebrek aan bedrijfsmatig inzicht bij zorgverleners.

Boekhouders willen nog weleens te creatief zijn met het innemen van fiscale standpunten.

Daarnaast is het natuurlijk 'n groot kaartenhuis als alles in elkaar dondert vanwege 100k. In het slechtste geval tik je dat onder protest af en ga je verder met de discussie. Dan heb je niet het gezanik van een veiling door je discussie heen lopen.

Geeft wel aan dat er bij Linschoten meer aan de hand is dan alleen de discussie over deze 100k.
pi_173356468
Ik denk niet dat hij zijn consultancy-werk echt onder een van deze categorieën kon laten vallen:
https://www.belastingdien(...)ingen/vrijstellingen

Je kunt het een heel eind proberen met lezingen, maar het feit dat hij zich aan de gezondheidszorg verhuurde maakt niet dat hij daar geen BTW over hoefde te rekenen en af te dragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173356571
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:39 schreef Leandra het volgende:
Ik denk niet dat hij zijn consultancy-werk echt onder een van deze categorieën kon laten vallen:
https://www.belastingdien(...)ingen/vrijstellingen

Je kunt het een heel eind proberen met lezingen, maar het feit dat hij zich aan de gezondheidszorg verhuurde maakt niet dat hij daar geen BTW over hoefde te rekenen en af te dragen.
Die klant waar ik het over had, had wel bepaalde diensten die vrijgesteld waren van btw, maar meende dan maar dat dat meteen op alles van toepassing was. |:(

Domheid of gewoon bewust het randje opzoeken en overschrijden, in de hoop dat de fiscus niets in de gaten heeft...
pi_173356767
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 08:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik denk van niet. Wel incasseren, maar niet afdragen, geen fatsoenlijke boekhouder die dat gaat adviseren en organiseren. Ondernemers in de problemen gebruiken geïncasseerde btw nog weleens om gaten te dichten, maar dat doet de ondernemer dan zelf dus.

Fiscale standpunten van je boekhouder moet je ook kritisch op zijn. Zeker als het controleren van bedrijven (Linschoten had heel wat schnabbels in die richting) je job is. In talkshows liep hij nog weleens te blazen over het gebrek aan bedrijfsmatig inzicht bij zorgverleners.

Boekhouders willen nog weleens te creatief zijn met het innemen van fiscale standpunten.

Daarnaast is het natuurlijk 'n groot kaartenhuis als alles in elkaar dondert vanwege 100k. In het slechtste geval tik je dat onder protest af en ga je verder met de discussie. Dan heb je niet het gezanik van een veiling door je discussie heen lopen.

Geeft wel aan dat er bij Linschoten meer aan de hand is dan alleen de discussie over deze 100k.
Algemene dienstverlening aan de zorg is gewoon belast met de BTW. Een huisarts moet een auto gewoon inclusief BTW kopen en zijn accountant inclusief BTW betalen. De huisarts kan alleen de in rekening gebrachte BTW zelf niet verrekenen.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:10:25 #67
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173356919
Failliet gaan op een tonnetje? Dan moet er wel echt iets verkeerd zijn gegaan. Of consequent te veel geld er doorheen gepompt. Net verkochte huis was ook niet exceptioneel prijzig.
https://www.funda.nl/koop(...)-wakkerendijk-158-b/
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173356950
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die klant waar ik het over had, had wel bepaalde diensten die vrijgesteld waren van btw, maar meende dan maar dat dat meteen op alles van toepassing was. |:(

Domheid of gewoon bewust het randje opzoeken en overschrijden, in de hoop dat de fiscus niets in de gaten heeft...
Ja, en de hoogmoed van het denken dat je er wel mee wegkomt omdat jij toch slimmer bent dan zij.
Foutje.... de belastingdienst gaat om regeltjes, die laat zich niet in de hoek lullen met mooie praatjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173356967
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:10 schreef Hyperdude het volgende:
Failliet gaan op een tonnetje? Dan moet er wel echt iets verkeerd zijn gegaan. Of consequent te veel geld er doorheen gepompt. Net verkochte huis was ook niet exceptioneel prijzig.
https://www.funda.nl/koop(...)-wakkerendijk-158-b/

Is nog niet verkocht toch?
Met een beetje pech zit er meer dan een miljoen hypotheek op.... nooit afgelost :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:15:17 #70
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173357009
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is nog niet verkocht toch?
Met een beetje pech zit er meer dan een miljoen hypotheek op.... nooit afgelost :')
Volgens Quote wel.

quote:
...uiteindelijk is de villa met buitenzwembad en flinke lap grasland afgelopen juni verkocht voor ¤875.000. Dat is een stuk lager bedrag dan de oorspronkelijke vraagprijs van ¤1,1 miljoen. ...
http://www.quotenet.nl/Ni(...)n-in-dat-huis-202436
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173357100
quote:
Hmmz... apart dat hij dan op Funda nog als te koop staat.
In juli vorig jaar te koop gezet trouwens; http://eemnes.www.miljoen(...)rendijk-158-B-Eemnes

Ik ben er niet kapot van.... leuke lap grond, maar het blijft een tweekapper natuurlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:22:59 #72
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173357152
Vlak bij de snelweg ook nog. Moet je nog met de ramen dicht slapen.
Koop dan een "landgoedje" ergens in Twenthe ofzo.
Nog meer verkeerde keuzes. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173357192
Recent wel een omgevingsvergunning aangevraagd voor het plaatsen van dakramen, zal dus idd wel verkocht zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173357537
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:22 schreef Hyperdude het volgende:
Vlak bij de snelweg ook nog. Moet je nog met de ramen dicht slapen.
Koop dan een "landgoedje" ergens in Twenthe ofzo.
Nog meer verkeerde keuzes. ;)
Een landgoed in Twente is natuurlijk 'minderwaardig' in de kringen van zijne hoogheid Linschoten.
pi_173357556
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, en de hoogmoed van het denken dat je er wel mee wegkomt omdat jij toch slimmer bent dan zij.
Foutje.... de belastingdienst gaat om regeltjes, die laat zich niet in de hoek lullen met mooie praatjes.
Ja, dat. Of gewoon echte domheid. Al lijkt dat laatste me in dit geval niet echt het geval. Je mag van zo iemand en z'n boekhouder verwachten dat ze weten hoe het werkt.
pi_173357628
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, dat. Of gewoon echte domheid. Al lijkt dat laatste me in dit geval niet echt het geval. Je mag van zo iemand en z'n boekhouder verwachten dat ze weten hoe het werkt.
In de Kamer was hij een geducht debater in debatten over financiën staat er op zijn Wikipedia-pagina. :')
pi_173357641
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

In de Kamer was hij een geducht debater in debatten over financiën staat er op zijn Wikipedia-pagina. :')
1 september in de rechtbank mag hij zijn debat-kunsten nog eens uit het stof halen. Ditmaal over btw :')
pi_173357661
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, dat. Of gewoon echte domheid. Al lijkt dat laatste me in dit geval niet echt het geval. Je mag van zo iemand en z'n boekhouder verwachten dat ze weten hoe het werkt.
Als iemand van zijn kaliber een boekhouder heeft die niet weet hoe het werkt is er behoorlijk wat mis.
Met zulke wel/niet zaken qua BTW is het sowieso handiger om een fiscalist in te huren, en niet je hele hebben en houden bij de boekhouder neer te leggen.
Eigenlijk verwacht ik ook niet dat hem dit per ongeluk of uit domheid overkomen is, sterker nog; ik vraag me af of er überhaupt nog wel een boekhouder bij betrokken is als hij al 5 jaar geen jaarrekeningen meer heeft ingediend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173357723
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

1 september in de rechtbank mag hij zijn debat-kunsten nog eens uit het stof halen. Ditmaal over btw :')
Hij zal er wel weer mee wegkomen.
pi_173357805
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als iemand van zijn kaliber een boekhouder heeft die niet weet hoe het werkt is er behoorlijk wat mis.
Met zulke wel/niet zaken qua BTW is het sowieso handiger om een fiscalist in te huren, en niet je hele hebben en houden bij de boekhouder neer te leggen.
Eigenlijk verwacht ik ook niet dat hem dit per ongeluk of uit domheid overkomen is, sterker nog; ik vraag me af of er überhaupt nog wel een boekhouder bij betrokken is als hij al 5 jaar geen jaarrekeningen meer heeft ingediend.
Ja. Hij blijft hoe dan ook zelf verantwoordelijk en - uit ervaring - weet ik dat het niet altijd kwaad kan om standpunten van een boekhouder te laten toetsen. Gezien zijn cv zou hij dat toch ook moeten weten.

Dat geloof ik ook niet zo. Ik denk eerder dat hij gewoon bewust het randje heeft opgezet en overschreden. Financieel moet het al wankel zijn geweest allemaal als 'n schuld van ¤ 100k de boel zo onderuit schoffelt en in elkaar laat donderen.

Dat van die jaarrekeningen is sowieso een economisch delict en zoiets basaals verzaken, is meestal al geen goed teken.
pi_173357935
Wel interessant om de overeenkomsten en verschillen tussen deze zaak en die van Co Stompé in de gaten te houden.

NWS / Darter Co Stompé heeft belastingschuld van ruim een ton
pi_173357955
Co wist ook van niks. Zullen ze nou tegen Linschoten ook gevangenisstraf eisen en zou hij dezelfde behandeling gekregen hebben als CO?
pi_173357983
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 08:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik denk van niet. Wel incasseren, maar niet afdragen, geen fatsoenlijke boekhouder die dat gaat adviseren en organiseren. Ondernemers in de problemen gebruiken geïncasseerde btw nog weleens om gaten te dichten, maar dat doet de ondernemer dan zelf dus.

Fiscale standpunten van je boekhouder moet je ook kritisch op zijn. Zeker als het controleren van bedrijven (Linschoten had heel wat schnabbels in die richting) je job is. In talkshows liep hij nog weleens te blazen over het gebrek aan bedrijfsmatig inzicht bij zorgverleners.

Boekhouders willen nog weleens te creatief zijn met het innemen van fiscale standpunten.

Daarnaast is het natuurlijk 'n groot kaartenhuis als alles in elkaar dondert vanwege 100k. In het slechtste geval tik je dat onder protest af en ga je verder met de discussie. Dan heb je niet het gezanik van een veiling door je discussie heen lopen.

Geeft wel aan dat er bij Linschoten meer aan de hand is dan alleen de discussie over deze 100k.
Ik zou het dan wel heel dom vinden van de boekhouder, aangezien hij dan medeplichtig is.

Het kan natuurlijk, maar het is niet het meest waarschijnlijke scenario.
pi_173358025
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:22 schreef Hyperdude het volgende:
Vlak bij de snelweg ook nog. Moet je nog met de ramen dicht slapen.
Koop dan een "landgoedje" ergens in Twenthe ofzo.
Nog meer verkeerde keuzes. ;)
Eemnes ligt wel wat centraler. ;)
pi_173358058
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik zou het dan wel heel dom vinden van de boekhouder, aangezien hij dan medeplichtig is.

Het kan natuurlijk, maar het is niet het meest waarschijnlijke scenario.
Het lijkt me ook niet dat een boekhouder zonder overleg zomaar een of ander betwist btw-standpunt inneemt. Een slimme boekhouder laat z'n klanten overigens ook wel tekenen voor gekke dingen. Anders hangt de boekhouder inderdaad zelf ook.
pi_173358304
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het lijkt me ook niet dat een boekhouder zonder overleg zomaar een of ander betwist btw-standpunt inneemt. Een slimme boekhouder laat z'n klanten overigens ook wel tekenen voor gekke dingen. Anders hangt de boekhouder inderdaad zelf ook.
Nee joh, ik denk dat dat "mijn boekhouder" verhaal gewoon gelul is en hij al jaren geen boekhouder meer heeft... geen echte iig, misschien dat hij de zus van de buurvrouw gevraagd heeft z'n administratie te doen.
Al 5 jaar geen jaarrekeningen meer indienen is echt behoorlijk zorgwekkend, geen boekhouder die dat laat gebeuren, en als je boekhouder dat wel laat gebeuren dan moet je een andere zoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173358502
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee joh, ik denk dat dat "mijn boekhouder" verhaal gewoon gelul is en hij al jaren geen boekhouder meer heeft... geen echte iig, misschien dat hij de zus van de buurvrouw gevraagd heeft z'n administratie te doen.
Al 5 jaar geen jaarrekeningen meer indienen is echt behoorlijk zorgwekkend, geen boekhouder die dat laat gebeuren, en als je boekhouder dat wel laat gebeuren dan moet je een andere zoeken.
Dat lijkt me ook niet. Dat kan eigenlijk alleen als je je zaken uit handen geeft aan 'n echte prutser of zo'n eenpittertje overspannen raakt. Maar dan nog. Daar ben je zelf bij en je hebt 5 jaar de tijd gehad om daar achter te komen.

Het feit dat hij in zijn statement uit zijn nek kletst (geen ziektekostenverzekering meer, wat onzin is) doet de rest van zijn verhaal ook geen goed.

Zielig figuur die Linschoten. Voorop staan als er wat te rapen valt, maar als het mis gaat (en dat ging het vaak) dan is het altijd mijn naam is Haas en de schuld van een ander.
pi_173358730
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook niet. Dat kan eigenlijk alleen als je je zaken uit handen geeft aan 'n echte prutser of zo'n eenpittertje overspannen raakt. Maar dan nog. Daar ben je zelf bij en je hebt 5 jaar de tijd gehad om daar achter te komen.

Het feit dat hij in zijn statement uit zijn nek kletst (geen ziektekostenverzekering meer, wat onzin is) doet de rest van zijn verhaal ook geen goed.

Zielig figuur die Linschoten. Voorop staan als er wat te rapen valt, maar als het mis gaat (en dat ging het vaak) dan is het altijd mijn naam is Haas en de schuld van een ander.
Ik moest pas zo lachen; we zitten in de trein naar huis, komt er in Den Haag een dweil binnenrennen die uiteraard net op die stoel aan de andere kant van het pad gaat zitten van waar wij zitten (coupe verder nagenoeg leeg), vraagt even later of het een bezwaar is als hij even belt.
Enfin; hij belt, begint gelijk met name-dropping "overleg met Lodewijk Asscher blaat blaat blaat" gaat hij verder een voorstel doen aan degene die aan de lijn is dat die zijn persoonlijke administratie gaat doen voor ¤ 150 per maand, maar dat kan ook in natura (boodschappen als voorbeeld), als degene aan de andere kant van de lijn er maar beter van wordt, en misschien ook een paar uur per week voor de administratie van de BV en dat hij nog wel even overleg moest hebben met de raad van bestuur want het zou onder de BV vallen...
Verder een hoop geblaat over hun villa met enorme tuin in een dorp vlakbij Amersfoort, waarna hij in Utrecht uitstapt :')

Man, man, man wat heb ik gelachen, wat een sukkel ben je dan, als je met je name-dropping en interessant doen kennelijk wel een kennis moet inschakelen om voor ¤ 150 per maand (in natura) je administratie te doen. Ten eerste is de kans groot dat die kennis zelf net zo'n fantastisch track-record heeft qua administratie, anders hoefde je niet stiekem en in natura te betalen zodat, ten tweede moet je met zoveel blaat wel zorgen dat je verhaal klopt.

En als het dan fout gaat krijgt de "boekhouder" de schuld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173358837
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik moest pas zo lachen; we zitten in de trein naar huis, komt er in Den Haag een dweil binnenrennen die uiteraard net op die stoel aan de andere kant van het pad gaat zitten van waar wij zitten (coupe verder nagenoeg leeg), vraagt even later of het een bezwaar is als hij even belt.
Enfin; hij belt, begint gelijk met name-dropping "overleg met Lodewijk Asscher blaat blaat blaat" gaat hij verder een voorstel doen aan degene die aan de lijn is dat die zijn persoonlijke administratie gaat doen voor ¤ 150 per maand, maar dat kan ook in natura (boodschappen als voorbeeld), als degene aan de andere kant van de lijn er maar beter van wordt, en misschien ook een paar uur per week voor de administratie van de BV en dat hij nog wel even overleg moest hebben met de raad van bestuur want het zou onder de BV vallen...
Verder een hoop geblaat over hun villa met enorme tuin in een dorp vlakbij Amersfoort, waarna hij in Utrecht uitstapt :')

Man, man, man wat heb ik gelachen, wat een sukkel ben je dan, als je met je name-dropping en interessant doen kennelijk wel een kennis moet inschakelen om voor ¤ 150 per maand (in natura) je administratie te doen. Ten eerste is de kans groot dat die kennis zelf net zo'n fantastisch track-record heeft qua administratie, anders hoefde je niet stiekem en in natura te betalen zodat, ten tweede moet je met zoveel blaat wel zorgen dat je verhaal klopt.

En als het dan fout gaat krijgt de "boekhouder" de schuld.
_O- _O- _O-

Pay peanuts, get monkeys. Zeker met zoiets. Nu snap ik op zich wel dat een beginnende webbouwer of zo niet direct naar een gerenommeerd accountantskantoor stapt, maar als iemand dan toch interessant doet of een dure villa heeft. Of als je betwiste posities in wilt nemen op bepaalde gebieden... Zoek dan ineens een fatsoenlijke boekhouder.

Ik heb zelf aardig wat van die lui gesproken over het verhuizen van een bedrijf. Waar ze dan allemaal mee komen. Er vielen er veel door de mand als LTD-boertje in plaats van fatsoenlijk adviseur. Veel van lui schatten in wat ze denken dat iemand wil horen en dat vertellen ze dan maar even.
pi_173358899
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Pay peanuts, get monkeys. Zeker met zoiets. Nu snap ik op zich wel dat een beginnende webbouwer of zo niet direct naar een gerenommeerd accountantskantoor stapt, maar als iemand dan toch interessant doet of een dure villa heeft. Of als je betwiste posities in wilt nemen op bepaalde gebieden... Zoek dan ineens een fatsoenlijke boekhouder.

Ik heb zelf aardig wat van die lui gesproken over het verhuizen van een bedrijf. Waar ze dan allemaal mee komen. Er vielen er veel door de mand als LTD-boertje in plaats van fatsoenlijk adviseur. Veel van lui schatten in wat ze denken dat iemand wil horen en dat vertellen ze dan maar even.
Ik heb zelf bij een fiscalist gewerkt dus ja, ik heb behoorlijk gelachen toen hij de trein weer uit was :')
En ook een jonge vent hè, ik denk dat die villa in het naastgelegen dorp gewoon de villa van papa en mama was, want hell no dat hij die zelf al zou kunnen betalen als hij aan de ene kant doet alsof hij in de politiek bezig is, en aan de andere kant met "de BV" bezig is en een aan lager wal geraakte kennis moet vragen zijn persoonlijke administratie te doen.

Eigenlijk was ik al min of meer verbaasd dat hij legaal eerste klas reisde, met al z'n blaat :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173358910
quote:
9s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 08:29 schreef Reya het volgende:
Misschien kan hij er een boek over schrijven.
Wel even van te voren informeren hoe het met de btw zit dan :P _O- _O-
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:53:54 #92
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173358943
Ik krijg zeer regelmatig berichten van de BD of mijn accountant nog gerechtigd is voor mij aangifte te doen ed. Neem aan dat je niet je oma op kan geven als je accountant!?
Of kan dat wel? 8-)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173359040
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb zelf bij een fiscalist gewerkt dus ja, ik heb behoorlijk gelachen toen hij de trein weer uit was :')
En ook een jonge vent hè, ik denk dat die villa in het naastgelegen dorp gewoon de villa van papa en mama was, want hell no dat hij die zelf al zou kunnen betalen als hij aan de ene kant doet alsof hij in de politiek bezig is, en aan de andere kant met "de BV" bezig is en een aan lager wal geraakte kennis moet vragen zijn persoonlijke administratie te doen.

Eigenlijk was ik al min of meer verbaasd dat hij legaal eerste klas reisde, met al z'n blaat :@
Beetje interessant doen met de villa van papa en mama ja. Misschien woont 'ie er zelfs ook nog. :')

Sowieso denken dat het interessant is als je met "de BV" bezig bent. Zo'n geval oprichten kost een paar honderd euro tegenwoordig. Als er boekhouders aan te pas komen die de boekhouding doen in ruil voor boodschappen, zal het ook wel niet heel veel voorstellen. :)
pi_173359095
Zolang Gerrit Zalm :r de door de AFM afgekeurde bankdirecteur die gewoon kon blijven zitten nu een kabinet aan het kleien is en dus een nieuwe minister van Financien aan het uitzoeken is kan in NL alles ;)


Dit stuk stront hoort kaalgeplukt en levenslang in het gevang
En heeft in Den Haag niets te zoeken, behalve het aanhoren dat hij daar nooit meer welkom is vanwege fraude en wanbeleid
pi_173359161
quote:
6s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zolang Gerrit Zalm :r de door de AFM afgekeurde bankdirecteur die gewoon kon blijven zitten nu een kabinet aan het kleien is en dus een nieuwe minister van Financien aan het uitzoeken is kan in NL alles ;)
[ afbeelding ]

Dit stuk stront hoort kaalgeplukt en levenslang in het gevang
En heeft in Den Haag niets te zoeken, behalve het aanhoren dat hij daar nooit meer welkom is vanwege fraude en wanbeleid
Die lui hebben allemaal nog wel wat in de melk te brokkelen. Dat partijkartel waar Baudet het vaak over heeft, dat bestaat wel. Als je ziet wat voor baantjes mislukte politici elkaar allemaal toeschuiven. :')
pi_173359200
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:58 schreef Halcon het volgende:
Beetje interessant doen met de villa van papa en mama ja. Misschien woont 'ie er zelfs ook nog. :')
:{w Camiel debiel Eurlings woont anders mooi weer op de zolder bij papa en mama thuis _O- _O-
Nadat hij bij de KLM ontslagen was na wanbeleid en vooral afwezigheid, en als kers op de taart zijn vriendin _O- , terwijl hij 100% homo is :7 in elkaar had gemept en daar voor zeer terecht gestraft is
Nu zit hij nog te bibberen van angst of hij nog IOC lid mag blijven de lul :') _O- _O-
pi_173359290
Zo’n streng bestuurder – en dan zelf fraudeur? :D

Het Financieele Dagblad bracht woensdag een bijzonder gesprek met oud-staatssecretaris Robin Linschoten (Sociale Zaken, VVD). „Ik kan mijn vaste lasten niet betalen en heb zelfs geen ziektekostenverzekering meer”, zei Linschoten (60), die in 1982 als 26-jarige Kamerlid werd. „Ik heb niets meer.”

Hij blijkt in september te moeten voorkomen: Linschoten zou 100.000 euro omzetbelasting hebben ontdoken.

Uitgerekend hij was als VVD-politicus (1982-1996) vurig bestrijder van uitkerings- en belastingfraude. Hij hoorde tot een generatie die op dit gebied geen pardon kende. Al sinds Wiegel agendeerde zijn partij uitkeringsfraude. De PvdA stribbelde tegen, maar sinds Wim Kok vanaf 1994 regeerde met de VVD, bleef geen middel onbeproefd: de zweep erover.

En dus verdedigde staatssecretaris Linschoten – ik heb het even nagezocht – op 22 november 1995 wetswijzigingen die ervoor zorgden dat uitkeringsfraude véél strenger werd aangepakt. Fraudeurs moesten onterecht verkregen voordeel terugbetalen en kregen daar bovenop een fikse boete. „Fraude mag nooit lonen”, zei Linschoten.
_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Zijn toenmalige partijgenoot Jos van Rey, vorig jaar veroordeeld voor onder meer corruptie, redeneerde hetzelfde. Ik las terug dat hij 1 november 1996 in de Kamer klaagde dat na „grote fraudezaken” de boete vaak „minimaal” was. „De grote heren [sic] met veel kapitaal komen er altijd goed van af en de eenvoudige burger is de dupe!”

Alsof hij over zichzelf sprak: Van Rey, een hoge heer die in 2013 bij WNL klaagde dat het OM hem had „geïntimideerd en kapotgemaakt”, kwam er vorig jaar, ondanks bewezen geachte corruptie, af met een taakstraf.

Wat zal er in de hoofden van deze mannen zijn gebeurd? Hun vroegere onverbiddelijkheid zei vermoedelijk vooral iets over hun eigen angsten. Zoals conservatieve dominees in de VS steeds worden betrapt op hoerenbezoek of homoseksualiteit. Dus politici die nu zeer streng willen zijn, op welk terrein ook, moeten misschien even stilstaan bij de herziene inzichten van hun gestrenge voorgangers.

In dat Kamerdebat uit 1995 kreeg Linschoten voorgelegd: is het echt nodig iemand op zijn uitkering te korten die is ontslagen voor het stelen van 25 euro? Zeker, zei hij. Alleen het principe telde. „De hoogte van het bedrag is niet relevant.” :P

Het blijkt anders nu hij zelf van fraude voor een ton wordt verdacht. Alles ontstond omdat zijn boekhouder te weinig btw afdroeg, vertelde hij het FD: „Mijn enige fout is dat ik mijn boekhouder onvoldoende heb gecontroleerd.” Nu het om hemzelf gaat, is het principe niet meer het enige dat telt.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ur-12647013-a1570929

_O- _O- _O-
pi_173359526
Omzetbelasting? Ging over btw toch in dit geval?
pi_173359695
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:18 schreef Halcon het volgende:
Omzetbelasting? Ging over btw toch in dit geval?
:D :|W
Omzetbelasting of btw (belasting over de toegevoegde waarde) is een indirecte belasting die een overheid heft op de verkoop van producten of diensten. De belasting wordt geheven op de verkoopprijs van een product in elke stap van het productie- of distributieproces (bronbelasting). Uiteindelijk wordt de btw betaald door de consument en door niet-btw-plichtige organisaties.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Omzetbelasting

Blond haar :? :@
pi_173359916
Ja, stom van me. Is hetzelfde inderdaad.
pi_173360154
Als hij 100K moet dokken en gewoon nog 12 of 13 banen heeft dan kan hij toch zeker gewoon een afbetalingsregeling treffen? Voor iemand van zijn statuur is dat toch zeker wel te doen? Ik snap er niets van, eerlijk gezegd. Waarom zou hij zijn zorgverzekering niet meer kunnen betalen? Of is hij ook werkloos?
Onduidelijk verhaal.
I´m back.
pi_173360313
Het zoveelste fraudegeval van de VVD, maar het blijft van ze afglijden zoals van teflon.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:58:52 #103
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_173360348
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:22 schreef Hyperdude het volgende:
Vlak bij de snelweg ook nog. Moet je nog met de ramen dicht slapen.
Koop dan een "landgoedje" ergens in Twenthe ofzo.
Nog meer verkeerde keuzes. ;)
Tja, Linschoten ligt ook aan de snelweg.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_173362534
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het lijkt me ook niet dat een boekhouder zonder overleg zomaar een of ander betwist btw-standpunt inneemt. Een slimme boekhouder laat z'n klanten overigens ook wel tekenen voor gekke dingen. Anders hangt de boekhouder inderdaad zelf ook.
Bij fraude hangt hij altijd.

Een pleitbaar standpunt is geen fraude.
pi_173362610
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee joh, ik denk dat dat "mijn boekhouder" verhaal gewoon gelul is en hij al jaren geen boekhouder meer heeft... geen echte iig, misschien dat hij de zus van de buurvrouw gevraagd heeft z'n administratie te doen.
Al 5 jaar geen jaarrekeningen meer indienen is echt behoorlijk zorgwekkend, geen boekhouder die dat laat gebeuren, en als je boekhouder dat wel laat gebeuren dan moet je een andere zoeken.
Dat lukte Moszkowicz ook. Niet dat dat de meest betrouwbare man van Nederland is, maar ik kan mij niet voorstellen dat hij geen boekhouder had.
pi_173364629
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:46 schreef VEM2012 het volgende:
Dat lukte Moszkowicz ook. Niet dat dat de meest betrouwbare man van Nederland is, maar ik kan mij niet voorstellen dat hij geen boekhouder had.
Die had hij ook maar ook daar ging het mis :P

quote:
Moszkowicz vroeg in februari zelf het faillissement van zijn bedrijf aan, omdat zijn schuld aan de belastingdienst was opgelopen tot ruim 1,7 ton. In het verslag dat door de curator werd opgesteld valt te lezen dat de voormalige advocaat ‘nagenoeg’ geen loon- en omzetbelasting heeft afgedragen sinds de oprichting van het bedrijf.
En hoe zat het dan met de boekhouder :?

quote:
Boekhouder werd niet betaald :') _O-
Daarnaast was de administratie van het bedrijf een rommeltje. Zo is er geen winst- en verliesrekening over 2013, ontbreken er bankafschriften, en is de administratie over 2014 niet op orde omdat de boekhouder zijn werk neerlegde omdat hij niet werd betaald _O- _O- . Daarnaast gebruikte Moszkowicz de rekening van zijn bedrijf voor privébetalingen. :')
https://www.businessinsid(...)-loon-rtl-boulevard/

Ook zo een kanjer die even de politiek inging :P _O-
pi_173364979
Wat een lamlul, en dan zijn accountant de schuld geven. Ja valt ook niet op als je een tonnetje te weinig betaald. Die accountant geeft gewoon door wat hij van hem doorkrijgt. Sneu figuur om daar dan de schuld neer te leggen. Als ik dan die accountant was zou ik hem er helemaal aan hangen.
Overigens staat in de AWR (Algemene Wet inzake Rijksbelastingen) dat de belastingplichtige altijd zelf verantwoordelijk blijft. Dus er valt geen schuld te verleggen.
pi_173365533
Klopt als een bus :7
Maar dan roept zo een idioot altijd:
Ik voel me niet schuldig
Met de kennis van nu
Lessen trekken voor de toekomst
U ziet verkeerd
Ik herken mij daar niet in
-------------------------------------

Om te :r
Gelijk naar het gevang :7
  vrijdag 1 september 2017 @ 11:22:27 #109
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173522455
Oud-politicus Linschoten: Geen belastingfraude maar onkunde :|W

Oud-staatssecretaris Robin Linschoten moet zich vandaag voor de rechtbank in Amsterdam verantwoorden voor mogelijke fraude met belastingen. Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt de voormalige VVD-politicus ervan dat hij opzettelijk onjuiste of onvolledige aangiften heeft gedaan voor de omzetbelasting.

Ik was bezig met 100.000 andere dingen, niet administratie :|W
Robin Linschoten

Dat gebeurde volgens het OM over de jaren 2010 tot en met 2012, met zijn eigen bv's. Het geschatte nadeel voor de Staat ligt volgens het OM rond de 100.000 euro.
De zestigjarige Linschoten ontkent dat hij fraude heeft gepleegd.

De oud-politicus benadrukt tijdens de zitting meermaals dat hij geen verstand heeft van administratie. ,,Ik was bezig met 100.000 andere dingen, niet administratie. Ik heb daar geen verstand van en geen affiniteit mee", zegt hij. Het was hem naar eigen zeggen tien jaar lang niet duidelijk dat je erg stipt moet zijn de belastingbetaling.

Linschoten verwijt zichzelf dat hij zijn boekhouder onvoldoende heeft gecontroleerd. Die zou gedurende langere periode onvoldoende btw hebben afgedragen. Onkunde, zo noemt hij het. Hij bracht twee of drie keer per jaar als zijn gegevens in een grote doos naar zijn boekhouder. ,,Ik hou niet zo van administratie". Toen het echt mis ging, nam hij een nieuwe adviseur aan 'om de boel op orde te brengen'.

Zijn boekhouder stelt echter dat Linschoten maar één keer per jaar langskwam met zijn doos. ,,We bleven maar vragen om stukken, ze kwamen niet."

Aan de grond *O*
Linschoten zei eerder in gesprek met het FD dat hij financieel aan de grond zit en hekelt de manier waarop de belastingdienst hem aanpakt. ,,Het heeft er alle schijn van dat het ermee te maken heeft dat ik een voormalig staatssecretaris ben."

Linschoten was van 1994 tot 1996 staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Daarvoor was hij twaalf jaar lid van de Tweede Kamer voor de liberalen.

Na zijn politieke loopbaan werkte Linschoten onder meer bij verzekeraar Interpolis en richtte hij zijn bedrijf Vemako consultancy op. Ook was hij kroonlid van de Sociaal-Economische Raad (SER). In 2009 was hij nog enige maanden actief voor de in dat jaar omgevallen DSB Bank van Dirk Scheringa.

Kunstdeal
De naam van de oud-politicus kwam in 2016 ook omhoog drijven bij een schimmige kunstdeal waarbij meerdere mensen voor tonnen lijken gedupeerd. :|W

https://www.ad.nl/binnenl(...)ar-onkunde~af1038a3/

Goed bezig :|W
pi_173522862
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 september 2017 11:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Oud-politicus Linschoten: Geen belastingfraude maar onkunde :|W

Oud-staatssecretaris Robin Linschoten moet zich vandaag voor de rechtbank in Amsterdam verantwoorden voor mogelijke fraude met belastingen. Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt de voormalige VVD-politicus ervan dat hij opzettelijk onjuiste of onvolledige aangiften heeft gedaan voor de omzetbelasting.

Ik was bezig met 100.000 andere dingen, niet administratie :|W
Robin Linschoten

Dat gebeurde volgens het OM over de jaren 2010 tot en met 2012, met zijn eigen bv's. Het geschatte nadeel voor de Staat ligt volgens het OM rond de 100.000 euro.
De zestigjarige Linschoten ontkent dat hij fraude heeft gepleegd.

De oud-politicus benadrukt tijdens de zitting meermaals dat hij geen verstand heeft van administratie. ,,Ik was bezig met 100.000 andere dingen, niet administratie. Ik heb daar geen verstand van en geen affiniteit mee", zegt hij. Het was hem naar eigen zeggen tien jaar lang niet duidelijk dat je erg stipt moet zijn de belastingbetaling.

Linschoten verwijt zichzelf dat hij zijn boekhouder onvoldoende heeft gecontroleerd. Die zou gedurende langere periode onvoldoende btw hebben afgedragen. Onkunde, zo noemt hij het. Hij bracht twee of drie keer per jaar als zijn gegevens in een grote doos naar zijn boekhouder. ,,Ik hou niet zo van administratie". Toen het echt mis ging, nam hij een nieuwe adviseur aan 'om de boel op orde te brengen'.

Zijn boekhouder stelt echter dat Linschoten maar één keer per jaar langskwam met zijn doos. ,,We bleven maar vragen om stukken, ze kwamen niet."

Aan de grond *O*
Linschoten zei eerder in gesprek met het FD dat hij financieel aan de grond zit en hekelt de manier waarop de belastingdienst hem aanpakt. ,,Het heeft er alle schijn van dat het ermee te maken heeft dat ik een voormalig staatssecretaris ben."

Linschoten was van 1994 tot 1996 staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Daarvoor was hij twaalf jaar lid van de Tweede Kamer voor de liberalen.

Na zijn politieke loopbaan werkte Linschoten onder meer bij verzekeraar Interpolis en richtte hij zijn bedrijf Vemako consultancy op. Ook was hij kroonlid van de Sociaal-Economische Raad (SER). In 2009 was hij nog enige maanden actief voor de in dat jaar omgevallen DSB Bank van Dirk Scheringa.

Kunstdeal
De naam van de oud-politicus kwam in 2016 ook omhoog drijven bij een schimmige kunstdeal waarbij meerdere mensen voor tonnen lijken gedupeerd. :|W

https://www.ad.nl/binnenl(...)ar-onkunde~af1038a3/

Goed bezig :|W
Mooi hè, als politicus altijd wijzen op de eigen verantwoording van mensen en nu continu met het vingertje wijzen naar de "boekhouder"

Zo kennen we ze weer
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_173523139
carlavanderwal twitterde op vrijdag 01-09-2017 om 11:48:47 ' Belastingdienst heeft besloten me uit te roken' #linschoten reageer retweet
carlavanderwal twitterde op vrijdag 01-09-2017 om 11:49:06 Ex staatssecretaris moet huis verkopen #linschoten reageer retweet
carlavanderwal twitterde op vrijdag 01-09-2017 om 11:49:32 Derdenbeslagen nekken hem #linschoten . Daardoor trekken opdrachtgevers zich terug reageer retweet
carlavanderwal twitterde op vrijdag 01-09-2017 om 11:50:21 Hij had klussen binnen de overheid. Maar telkens geen vervolg opdracht #linschoten reageer retweet
carlavanderwal twitterde op vrijdag 01-09-2017 om 11:50:53 #linschoten heeft nog maar een commissariaat, geen opdrachten. Enige tijd 'nul liquiditeit' reageer retweet
carlavanderwal twitterde op vrijdag 01-09-2017 om 11:51:49 'Zie maar eens zonder liquiditeit een huis te huren. Wordt een mooie brug' #linschoten reageer retweet
carlavanderwal twitterde op vrijdag 01-09-2017 om 11:52:16 Zn vrouw is driekwart jaar geleden vertrokken 'onder invloed om deze problematiek' reageer retweet
carlavanderwal twitterde op vrijdag 01-09-2017 om 11:54:06 Zijn gezondheid is 'minder'. #linschoten kan geen verzekeringen meer betalen. Geen medicijnen voor zn chronische diabetes. reageer retweet
carlavanderwal twitterde op vrijdag 01-09-2017 om 11:55:09 'Vervelend' dat ie voor strafrechter moest verschijnen. #linschoten dacht dat ie er wel uit zou komen reageer retweet
carlavanderwal twitterde op vrijdag 01-09-2017 om 11:55:51 Officier heeft aanbod gedaan t buiten zittingszaal af te doen. Verdediging sloeg aanbid af. Dus zitten we nu hier. #linschoten reageer retweet
Heerlijk zo'n iemand nu helemaal in de slachtofferrol te zien kruipen terwijl hij zelf iedereen altijd wees op eigenverantwoordelijkheid etc.

En dan ook nog het aanbod van de officier afslaan waardoor de rechtzaak er nu is.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_173523804
Bij huiszoeking #Linschoten zijn ongeopende brieven van boekhoudkantoor gevonden. Fiod heeft daar foto's van gemaakt
http://www.telegraaf.nl/b(...)Onverstandig___.html

OvJ: 'Als staatssecretaris nam hij ferme houding aan tegen instellingen en personen die niet in de lijn met regels handelen' #Linschoten

Belastingschuld meer dan 5 ton.

Eis OM tegen #Linschoten: 200 uur taakstraf en 6 maanden voorwaardelijke gevangenisstraf met een proeftijd van 3 jaar
http://www.telegraaf.nl/b(...)Onverstandig___.html
  vrijdag 1 september 2017 @ 13:51:51 #113
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173525030
Linschoten ontkent fraude gepleegd te hebben.

Hij benadrukte tijdens de zitting vanmorgen meermaals dat hij geen kaas heeft gegeten van administratie. ,,Ik was bezig met 100.000 andere dingen, niet met administratie. Ik heb daar geen verstand van en geen affiniteit mee", zegt hij.

quote:
Het was hem naar eigen zeggen tien jaar lang niet duidelijk dat je erg stipt moet zijn met de belastingbetaling.
De officier gelooft daar niks van. ,,Ik kan me niet voorstellen dat iemand die staatssecretaris is geweest de basisregels voor een ondernemer niet begrijpt."

https://www.ad.nl/binnenl(...)tingfraude~af1038a3/

Wat een triest mannetje :r :r
  vrijdag 1 september 2017 @ 13:57:35 #114
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173525151
'Dat was het', sluit #Linschoten af. Rechters doen 29 september uitspraak. *O*

Schikkingsvoorstel gaf #Linschoten een gevoel dat hij toegaf dat hij het fout had gedaan. Dat hij de boel opzettelijk had beduveld. :|W :|W :|W

Het schikkingsvoorstel had #Linschoten op zich gewaardeerd, zegt hij, terwijl hij OvJ aankijkt. 'Kijkt u maar naar rechtbank', aldus rechter _O- _O-

Laatste woord aan #Linschoten. Hij gaat staan. 'U mag blijven zitten', aldus de rechter. _O- _O-

Het verwijt dat media-aandacht een issue is bij zaak #Linschoten, wuift OvJ weg. 'Wij hebben de media niet gezocht. Hij deed dat zelf wel.' _O- _O-

Even voor de duidelijkheid: tegen #Linschoten is 200 uur taakstraf geëist. Maar de belastingschuld blijft gewoon uitstaan. *O* *O* *O* _O_

Volgens advocaat heeft #Linschoten ten goeder trouw gehandeld. Hij was in de veronderstelling dat alles op orde was :') :') :')

http://www.telegraaf.nl/b(...)Onverstandig___.html

Gelijk in de gevangenis gooien dit stuk stront, en sleutel weggooien :7
  vrijdag 1 september 2017 @ 14:00:00 #115
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173525190
quote:
De zaak heeft ook op andere fronten z'n weerslag. Zo besloot Linschotens vrouw 'onder invloed van deze problematiek' de oud-secretaris te verlaten. ,,It's all in the game", zegt Linschoten, die vastberaden stelt dat hij dit probleem zelf op zal lossen."
https://www.ad.nl/binnenl(...)tingfraude~af1038a3/

^O^ ^O^ verstandige vrouw *O* *O*
pi_173525191
Wat een botte lamlul zeg. Gelukkig is het in het belastingrecht zo dat de belastingplichtige altijd zelf verantwoordelijk blijft, zelfs als de accountant wel fouten gemaakt zou hebben.
pi_173525209
quote:
Hopelijk is dat echt zo. En geen geplande scheiding zodat zij gelden op haar naam kon zetten.
  vrijdag 1 september 2017 @ 14:04:01 #118
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173525260
Zijn boekhouder houdt er een andere lezing op na, en stelt dat Linschoten maar één keer per jaar langskwam met zijn doos, terwijl hij maandelijks zou moeten aanleveren. ,,We bleven maar vragen om de stukken, maar ze kwamen niet." Ook de rechter stelt vraagtekens bij zijn uitleg. Zo kwam Linschoten pas in actie toen de officier met hem ging praten. :|W :|W

Een aankondiging van boekenonderzoek, een spannend moment voor iedere ondernemer, kon niet rekenen op een reactie. :|W
,,Ik verkeerde in de veronderstelling dat het keurig in orde was." Uiteindelijk is gekozen Linschoten te wijzen op zijn publieke functie en het feit dat er een strafrechtelijk onderzoek aan kon komen.

Linschoten beloofde beterschap, maar zette dat pas om in daden toen het echt misging
Veel te laat, verwijt de officier hem. ,,Eigenlijk klopte geen enkele aangifte. Uit het dossier komt een beeld naar voren van iemand hardnekkige struisvogelpolitiek toepast. " :|W

De rechter hekelt het feit dat Linschoten zijn boekhouder de schuld geeft. ,,Vond u dat u zelf niets hoefde te doen?", vraagt hij. Linschoten: ,,Ja, een professionele club inhuren om de belasting te doen." Daar neemt de rechter geen genoegen mee. *O* *O*

,,De boekhouder kan toch niet opsturen wat hij niet heeft. U levert zelf de gegevens niet aan." Linschoten zegt dat hij het nodig heeft achter zijn broek aan gezeten te worden. Gelukkig is de nieuwe boekhouder van het sleuren en trekken, verzucht hij.

https://www.ad.nl/binnenl(...)tingfraude~af1038a3/

En wie gaat die nieuwe boekhouder dan betalen :?
pi_173525294
Ik zou iemand die zo over zijn vorige accountant praat en zo'n fraudeverleden en betalingsgedrag heeft niet eens als klant nemen.
  vrijdag 1 september 2017 @ 14:08:21 #120
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173525340
Robin Linschoten en de schimmige Van Goghs :D :D

Oud-staatssecretaris Robin Linschoten is betrokken bij een kunstdeal waarbij meerdere mensen voor tonnen lijken gedupeerd. Een veroordeelde oplichter voerde de regie.

In Chateau Jemeppe in de Belgische Ardennen luistert een handjevol mogelijke investeerders en hun gevolg naar het verhaal over een kunstcollectie waarin mogelijk tientallen onbekende werken van impressionisten als Van Gogh, Cézanne, De Toulouse-Lautrec en Matisse schuilgaan.

Die dertiende december 2014 horen ze hoe de Rijnsburgse zakenman Cees de Mooij beginjaren '90 deze zogeheten Jelle de Boer-collectie verwierf. En wat de grootse plannen zijn met de doeken: een tournee door China, een beursgang en zelfs een heuse film.

Cachet
De aanwezigheid van voormalig staatssecretaris van Sociale Zaken Robin Linschoten (VVD) geeft de kasteelbijeenkomst extra cachet. _O- _O- Linschoten, via een zakenrelatie bij de collectie betrokken, is bezig een stichting op te richten die gaat onderzoeken of de beoogde meesterwerken echt zijn.

Maar ja, de kost gaat voor de baat uit. Dus is de vraag wie in ruil voor een aandeel in de collectie wil investeren. Als maar enkele van de in totaal circa 400 schilderijen, etsen en tekeningen echt blijken, zal die investering dubbel en dwars worden terugbetaald, belooft hij.

Drie mensen raken overtuigd van het verhaal en steken bedragen tot enkele tonnen in de collectie. Eén van hen zegt dat de aanwezigheid van Robin Linschoten de doorslag gaf. ,,Ik dacht: als zo iemand zijn naam eraan verbindt, zal het wel goed zitten."

Zwendel
Wat zorgvuldig wordt verzwegen, is de dubieuze reputatie van Cees de Mooij. Al meer dan een kwart eeuw wordt hij in verband gebracht met zwendel, ondermeer in vastgoed en met valse robijnen. In 2002 wordt hij in België tot anderhalf jaar cel veroordeeld voor oplichting in een zaak rond een schilderij van Rubens, maar zit die straf nooit uit.

Nog belangrijker: De Mooij houdt ook achter dat hij rond 2003 met precies dezelfde Jelle de Boer-collectie al een miljoenenbedrag heeft opgehaald. Ongeveer tien mensen kopen dat jaar - sommigen voor enkele tonnen - elk een deel van de eigendomsrechten. Eén van deze investeerders is oud-radio dj Erik de Zwart, nu programmadirecteur bij Veronica.

Leuren
De Zwart is not amused dat Cees de Mooij opnieuw met de doeken aan het leuren is. Hij zegt zelfs samen met enkele investeerders juridische stappen te overwegen. ,,Het is raar dat je iets wilt verkopen wat al verkocht is. Dat riekt naar misdaad. Het lijkt erop dat het water meneer De Mooij aan de lippen stond en hij opnieuw aan de collectie wil verdienen." De nieuwste ophef past naadloos in de controversiële geschiedenis van de schilderijen. De weduwe van verzamelaar Jelle de Boer, die de doeken bij elkaar bracht, verkocht de rechten in 1992 aan De Mooij.

Wat Jelle de Boer en zijn weduwe niet lukte, krijgt De Mooij in 2002 wel voor elkaar. Na een lange procedure geeft Zwitserland de stukken terug. Importeren naar Nederland gaat niet, omdat er hoge invoerrechten worden gevraagd. De doeken belanden opnieuw in een depot, nu in de Verenigde Staten. De meeste investeerders krijgen de werken daardoor nooit in het echt te zien.

Ook Erik de Zwart steekt blindelings geld in de collectie. ,,Ik vond het meteen een schitterend verhaal. Een jongensboek. Stel dat er inderdaad authentieke werken tussen zitten? Die vraag triggert mij nog steeds."

Echt of vals
Volgens De Zwart is de collectie in 2003 ondergebracht in een buitenlandse vennootschap, waar hij samen met anderen aandeelhouder van is. ,,Wij zijn de huidige eigenaren. Dat staat zwart op wit."

De Zwart wil namens de aandeelhouders optreden tegen de stichting Jelle Taeke de Boer, op 1 februari 2015 opgericht door Robin Linschoten. Doel van de stichting: uitzoeken of de doeken echt of vals zijn.

Opmerkelijk genoeg bestond er al zo'n stichting onder de naam Jelle de Boer. ,,Het is toch merkwaardig om een nieuwe stichting met vrijwel dezelfde naam op te zetten? Dat is pronken met andermans veren'', vindt De Zwart.

Robin Linschoten reageert dat hij per 1 juni van dit jaar zijn voorzitterschap van de stichting heeft neergelegd. ,,Het is beter als er een voorzitter komt die ingevoerd is in de kunst. Daar heb ik namelijk totaal geen verstand van." Bovendien is er sinds de oprichting geen eurocent voor onderzoek binnengekomen, zegt hij. ,,Dan houdt het op."

Als Linschoten hoort dat er wel degelijk mensen geld zeggen te hebben geïnvesteerd, reageert hij verbaasd. ,,Dan vraag ik me af wat er met hun geld is gebeurd. De stichting heeft er in elk geval niets van gezien."

Hoongelach
De oud-politicus benadrukt dat zijn stichting onafhankelijk opereerde van Cees de Mooij en consorten. ,,Ik wilde alleen onderzoeken of het hier gaat om cultuurhistorisch erfgoed. Eerlijk gezegd weet ik niet wie de eigenaren zijn van de collectie, dat interesseert me ook niet zo."

De Zwart reageert fel: ,,Teken maar op dat van mijn kant hoongelach klinkt. Ik heb meneer Linschoten precíes uitgelegd wie de eigenaren zijn van de collectie. We hebben daar met elkaar over gesproken."

Cees de Mooij weigert inhoudelijk te reageren. ,,Over anderhalve maand kom ik met het hele verhaal naar buiten. Het grootste gevaar rond deze collectie is jaloezie. Alle mensen eromheen willen er rijk van worden. Mij gaat het puur om de rehabilitatie van Jelle de Boer en zijn vrouw."

Wordt er ruzie gemaakt om een verzameling waardeloze kunst of is de inzet van onschatbare waarde? De mensen achter de collectie beweren dat onderzoek erop wijst dat sommige doeken echt zijn. Zo heeft het Van Gogh Museum zich in 2009 over een schilderij gebogen. Hoofd onderzoek Chris Stolwijk van het museum schrijft in een brief: ,,Wij zijn van mening dat het werk een variant is van Vincent van Goghs De Oogst."

Het is koren op de molen van De Mooij en consorten. De brief wordt gebruikt in diverse brochures en op de website. Maar gevraagd naar de betekenis, zegt hoofd communicatie van het Van Gogh Museum Janine Fluyt: ,,Die brief was onhandig geformuleerd. We bedoelden 'een variant, zij het van een andere hand dan Van Gogh'. Dat hebben we geschreven in een tweede brief." Maar die brief is bij geen van de investeerders die reageerden, bekend.

Sommige mensen die zijn gepolst om te investeren, vroegen de mening van voormalig meestervervalser Geert Jan Jansen. Zijn conclusie: ,,Ik raad het ze sterk af."

Aan de hand van foto's van de werken verklaart Jansen zijn argwaan. Hij staat stil bij een zelfportret in potlood, toegeschreven aan Van Gogh. ,,Hier is uren, misschien wel dagen aan gewerkt. Er is getekend, gegumd, verbeterd. Dat deed Van Gogh niet. Die zette een werk in één keer op papier of op doek. Als een rapper, zo snel."

Signatuur
Bij een olieverfschilderij, ondertekend door Vincent, wijst Jansen: ,,Kijk, in een andere hoek is een signatuur eraf gekrabd. Die naam lijkt te beginnen met een P." Dan schiet hij in de lach: ,,Zou het een Picasso zijn?"

Volgens Jansen heeft Jelle de Boer vooral werk gekocht van tijdgenoten, maar niet van de meesters zelf. ,,In 1966 ben ik bij de expositie geweest, dus ik heb de doeken ook in het echt gezien. Er zaten drie aardige werkjes tussen, maar die zijn destijds al verkocht. En vergis je niet. Van Gogh maakte snel furore na zijn dood. Vervalsingen en namaak uit die periode zijn niet uitgesloten."

Toch is er nog één pentekening uit de collectie die Jansen fascineert. Het is getiteld Achter de Schenkweg, een plek in Den Haag waar Van Gogh in 1882 heeft gewoond. ,,Dit werk verdient nader onderzoek."

Ondanks alle intriges geeft dat Erik de Zwart weer hoop. ,,Stel dat er één werk echt is, dan is het toch al de moeite waard?"

https://www.ad.nl/show/ro(...)-van-goghs~aa73e875/

Robin heeft goede vrienden :+ _O- _O-
pi_173525368
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
" Linschoten zegt dat hij het nodig heeft achter zijn broek aan gezeten te worden. Gelukkig is de nieuwe boekhouder van het sleuren en trekken, verzucht hij.
" Linschoten zegt dat hij het nodig heeft achter zijn broek aan gezeten te worden. Gelukkig is de nieuwe boekhouder van het sleuren en trekken, verzucht hij." |:(

Het verval van Nederland in een notendop. Heeft tig bijbaantjes gehad als toezichthouder maar moet achter zijn vodden gezeten worden. |:(
  vrijdag 1 september 2017 @ 14:10:33 #122
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173525374


Robin Linschoten bij aankomst bij de rechtbank in Amsterdam © ANP :D :P

Zo die is oud geworden :D _O- _O- _O-
pi_173525389
Zo'n laffe VVD-OvJ laat hem er weer met een taakstrafje vanaf komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 1 september 2017 @ 14:12:57 #124
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173525422
Robin Linschoten nieuwe risicomanager bij DSB Bank

Dirk Scheringa heeft weer een nieuwe VVD-prominent binnengehaald bij zijn DSB Bank. Robin Linschoten deze keer. Hij wordt niet de opvolger van de pas vertrokken VVD-er Frank de Grave, maar moet de risico’s gaan managen.

En risk manager bij DSB kan nog wel eens een drukke baan worden, want volgens Dirk Scheringa zelf is het risico niets minder dan het voortbestaan van de bank, nu de AFM de kredietverschaffer uit Wognum twee boetes heeft gekregen wegens overkreditering en het onvoldoende inwinnen van informatie.

DSB stelt in een persbericht: ‘Geheel in lijn met het rapport van de commissie Maas wordt in de nieuwe functie van chief risk officer tot op het hoogste niveau aandacht geschonken aan risk, corporate governance, compliance en communicatie.’

http://www.quotenet.nl/Ni(...)r-bij-DSB-Bank-27863

Nou Robin daar heb je dan ook niets van geleerd _O- _O- _O-
pi_173525423
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Zo'n laffe VVD-OvJ laat hem er weer met een taakstrafje vanaf komen.
Ja hè, had best een gevangenisstraf mogen zijn. Het is toch gewoon diefstal van ¤ 100.000.
  vrijdag 1 september 2017 @ 14:15:36 #126
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173525480
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja hè, had best een gevangenisstraf mogen zijn. Het is toch gewoon diefstal van ¤ 100.000.


Zolang dit stuk stront nog vrij rond loopt, is er in NL geen sprake van een rechtsstaat
Robin is een koorknaapje vergeleken bij Gerrit :7
  vrijdag 1 september 2017 @ 14:16:06 #127
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173525498
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:12 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja hè, had best een gevangenisstraf mogen zijn. Het is toch gewoon diefstal van ¤ 100.000.
Beetje belastingontduiken hoef je toch niet de bak voor in?
Hoop ik. :@
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173525509
Er gaat ook geen week voorbij zonder dat er een graaiende politicus gepakt wordt.
  vrijdag 1 september 2017 @ 14:18:36 #129
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173525549
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Er gaat ook geen week voorbij zonder dat er een graaiende politicus gepakt wordt.
Gelukkig wel ^O^
Maar nog veels te weinig en nog steeds de kleine jongens :(
pi_173525580
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:12 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja hè, had best een gevangenisstraf mogen zijn. Het is toch gewoon diefstal van ¤ 100.000.
Persoonlijk vind ik geweldsmisdrijven meestal ernstiger dan vermogensmisdrijven, dus zou er op zich wel iets te zeggen zijn voor een taakstraf. Maar als Wesley uit de achterstandswijk een verzekeringsmaatschappij oplicht,of uitkeuringsfraude pleegt, krijgt die vaak wel gewoon 3 maanden. Rechters beschouwen iemand als Linschoten toch vaak als 'ons soort mensen' voor wie de gevangenis niet is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173525684
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:16 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Beetje belastingontduiken hoef je toch niet de bak voor in?
Hoop ik. :@
Wel voor diefstal van ¤ 100.000. Dat is het toch in feite.
  vrijdag 1 september 2017 @ 14:26:43 #132
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173525699
Linschoten: ‘Achteraf denk ik: onverstandig’

quote:
,,Ik heb me nooit met mijn administratie beziggehouden. Ik was blij dat ik mijn boekhouding aan een professionele club had overgedragen en me met mijn opdrachten kon bezighouden. Ik heb me nooit gerealiseerd hoe onverstandig dat was.”
https://nieuws.nl/algemee(...)enk-ik-onverstandig/
:|W :|W :|W
pi_173525754
Ook al vult de boekhouder jouw belasting in jij blijft verantwoordelijk toch?
Want je tekent toch zelf voor de correct ingevulde gegevens?
Via dat indekken is de boekhouder nooit verantwoordelijk, jij altijd.
  vrijdag 1 september 2017 @ 14:30:52 #134
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173525757
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:25 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wel voor diefstal van ¤ 100.000. Dat is het toch in feite.
Of belasting is diefstal? :)

Maar voor iemand met zo'n CV natuurlijk belachelijk je constant op onwetendheid te beroepen. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 1 september 2017 @ 14:32:54 #135
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173525790
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:30 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Ook al vult de boekhouder jouw belasting in jij blijft verantwoordelijk toch?
Want je tekent toch zelf voor de correct ingevulde gegevens?
Via dat indekken is de boekhouder nooit verantwoordelijk, jij altijd.
Ja, je blijft aansprakelijk. Vind ik zelf ook wel wat "makkelijk"; snap er vaak zelf niets van/heb geen tijd mij er in te verdiepen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173525794
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:30 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Of belasting is diefstal? :)

Dat is echt zo'n domme redenering. Belastingen zijn de inkomsten voor de overheid, waar van alles van betaald wordt. Als iemand fraudeert met belasting dan steelt hij in feite van zijn buurman, van jou en van mij. Dat de overheid die gelden niet altijd op de meest efficiënte en juiste wijze besteedt dat is een ander verhaal.
pi_173525809
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:32 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ja, je blijft aansprakelijk. Vind ik zelf ook wel wat "makkelijk"; snap er vaak zelf niets van/heb geen tijd mij er in te verdiepen.
Dat ligt dan helemaal aan jou. Dan maak je maar tijd en zoek je iemand die het in Jip en Janneketaal aan jou uit kan leggen.
pi_173525832
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:18 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Gelukkig wel ^O^
Maar nog veels te weinig en nog steeds de kleine jongens :(
In mijn vroege jaren stemde ik nog VVD. Ik moet zeggen dat deze linkse rol mij steeds beter bevalt. Power to the people. *O*
  vrijdag 1 september 2017 @ 14:38:48 #139
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173525868
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat ligt dan helemaal aan jou. Dan maak je maar tijd en zoek je iemand die het in Jip en Janneketaal aan jou uit kan leggen.
Alsof die kul al niet genoeg kost. Ik betaal gewoon om van het gedoe af te zijn. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173525881
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:38 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Alsof die kul al niet genoeg kost. Ik betaal gewoon om van het gedoe af te zijn. :)
Dan moet je er verder ook niet over zeuren. Maar jij blijft wel zelf verantwoordelijk.
  vrijdag 1 september 2017 @ 14:40:32 #141
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173525890
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:16 schreef Hyperdude het volgende:
Beetje belastingontduiken hoef je toch niet de bak voor in?
Hoop ik. :@
Robin Linschoten voor rechter om belastingfraude;

strafeis 200 uur taakstraf en 6 maanden voorwaardelijk :7

http://www.quotenet.nl/Ni(...)oorwaardelijk-203012
:7
pi_173525906
100.000 is waarschijnlijk nog een schijntje vergeleken met wat hij de samenleving gekost heeft door al zijn bijbaantjes, zijn door de VVD toegeschoven baantjes.
pi_173525945
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:30 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Ook al vult de boekhouder jouw belasting in jij blijft verantwoordelijk toch?
Want je tekent toch zelf voor de correct ingevulde gegevens?
Via dat indekken is de boekhouder nooit verantwoordelijk, jij altijd.
Als jij alles netjes aanlevert zal een boekhouder over het algemeen niet 28 foutieve aangiften indienen. Er zal ook dan vast wel eens iets verkeerd gaan, maar dat kan dan makkelijk gecorrigeerd worden.

Hier heb je te maken met iemand die de boel consequent niet (goed) aanlevert. Zelfs zijn loonheffingen betaald hij klaarblijk niet, maar hij had wel genoeg geld om zichzelf uit te betalen.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_173525963
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:41 schreef Braindead2000 het volgende:
100.000 is waarschijnlijk nog een schijntje vergeleken met wat hij de samenleving gekost heeft door al zijn bijbaantjes, zijn door de VVD toegeschoven baantjes.
die 100.000 is alleen de niet aangegeven omzetbelasting, totale belastingschuld is 500.000
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  vrijdag 1 september 2017 @ 14:44:49 #145
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173525964
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:40 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Robin Linschoten voor rechter om belastingfraude;

strafeis 200 uur taakstraf en 6 maanden voorwaardelijk :7

http://www.quotenet.nl/Ni(...)oorwaardelijk-203012
:7
Voorwaardelijk beschouw ik altijd als een waarschuwing. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 1 september 2017 @ 14:45:50 #146
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173525992
Op sociale media werd zeer verontwaardigd gereageerd op de geëiste taakstraf van tweehonderd uur. De officier van justitie heeft zich bij de oud-secretaris echter aan de vaste normen gehouden.

,,Kijk maar naar Koos Stompé, die heeft een soortgelijke strafeis gekregen (240 uur werkstraf voor 61.000 euro achterstallige belastingschuld, red.). Of daarin rekening is gehouden met zijn publieke functie? Er is werkelijk rekening gehouden met ieder element.

Dat hij een bepaald statuur heeft, maar ook dat hij als publiek figuur een hoge boom is.” Overigens blijft de belastingschuld uitstaan. Linschoten heeft nog meer dan vijf ton uitstaan bij de fiscus. :D Ook de ton die hij tussen 2010 en 2012 zou hebben vergeten te betalen, zit daartussen.

Op de vraag waarom Linschoten geen boete hoeft te betalen, was de officier helder: ,,Hij heeft geen geld meer. Waar moet hij dan ook nog eens die boete van betalen?” :P _O-

http://www.telegraaf.nl/b(...)en_Linschoten__.html
  vrijdag 1 september 2017 @ 14:46:51 #147
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173526011
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:44 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

die 100.000 is alleen de niet aangegeven omzetbelasting, totale belastingschuld is 500.000
Daar heeft is zijn huis toch voor verkocht?
Hoop ik voor 'm. Of zouden er nog meer schulden zijn?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173526041
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:44 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

die 100.000 is alleen de niet aangegeven omzetbelasting, totale belastingschuld is 500.000
Alleen zijn commissariaat bij de DSB heeft waarschijnlijk al een veelvoud gekost. Tel daarbij op al die andere bijbaantjes die hij dankzij het partijkartel gehad heeft en je komt op een astronomisch bedrag.
pi_173526154
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:46 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Daar heeft is zijn huis toch voor verkocht?
Hoop ik voor 'm. Of zouden er nog meer schulden zijn?
Wat denk je wat er aan hypotheek (waarschijnlijk maximaal, want belastingtechnisch voordeliger :s) )op zou hebben gezeten, vaak levert dat niet zo heel veel op...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_173527239
Een zware straf. Dat zal hem leren. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173528307
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:55 schreef Bart2002 het volgende:
Een zware straf. Dat zal hem leren. :)
Ik denk sowieso niet dat hij nog de kans krijgt om zo'n bedrag te frauderen en/of aan belastingschuld op te bouwen.
  vrijdag 1 september 2017 @ 19:05:53 #152
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173530509
Hij stelde al meer dan een jaar geen inkomen te hebben en zijn zorgverzekering niet meer te kunnen betalen, waardoor hij zijn medicijnen niet meer kan ophalen. Linschoten is diabetespatiënt. “Mijn echtgenote is onder druk van deze omstandigheden vertrokken”, zei Linschoten.

“Dat is geen vrolijk verhaal”, antwoordde de rechter slechts. _O_ _O_ _O- _O-

Linschoten wees een eerder schikkingsvoorstel van het OM af. In het laatste woord dat de oud-politicus in de rechtszaal kreeg, stelde hij dat hij dit graag had geaccepteerd. “Met het instemmen [...] had ik het gevoel dat ik zou hebben toegegeven dat er opzet in het spel was.

Dat raakt mijn integriteit.” :|W :|W _O- _O-

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-linschoten-a1571802

Hoe kan je nou iets raken wat je niet hebt of bent 8)7
  vrijdag 1 september 2017 @ 19:14:32 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173530661
Moet je in de bijstand mee aankomen, dat je je zorgverzekering niet kunt betalen...
Maar als hij dat al een jaar niet doet dan incasseert het CJIB dus gewoon.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 1 september 2017 @ 19:17:00 #154
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173530701
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 19:14 schreef Leandra het volgende:
Moet je in de bijstand mee aankomen, dat je je zorgverzekering niet kunt betalen...
.....................


Check dit dan :D :D
  zaterdag 2 september 2017 @ 06:56:35 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173538145
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 september 2017 19:17 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Check dit dan :D :D
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173538724
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan mag ze opschieten, ze is al 23,5. :)

Ik denk wel dat dit hele linkse gebeuren haar dingetje is. Vooral ook de aandacht en "status" die ze binnen dat milieu geniet.
Laten we eerlijk zijn, dat is toch ook een stuk spannender dan zo'n ballenleven van een VVDer uit t Gooi.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_173539529
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Uren leeswerk: (met bronnen) de lijst is eindeloos... :)

http://www.stopdebankiers(...)-is-uw-corrupte-vvd/
Haters gonna hate.
pi_173539550
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Haters gonna hate.
Ja, wat nou? Het is toch gewoon een feit dat de VVD de partij is met de meeste corrupte leden.
pi_173539551
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Haters gonna hate.
:D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173541163
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:11 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, wat nou? Het is toch gewoon een feit dat de VVD de partij is met de meeste corrupte leden.
Nee. Dat is geen feit.
pi_173541172
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee. Dat is geen feit.
Hoezo niet? Daar zijn toch cijfers van. 8)7
pi_173541195
Je gaat snappen met zoveel recidivisten in de eigen partij waarom de VVD steeds op justitie wil.
pi_173541200
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Hoezo niet? Daar zijn toch cijfers van. 8)7
Daar is nooit serieus onderzoek naar gedaan.
pi_173541270
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 06:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoezo meervoud? Het gaat om één iemand met een VVD verleden, die ver na dat verleden op het slechte pad is geraakt.

Staat gewoon totaal los van de VVD.
De VVD is het slechte pad, je wordt actief lid van de VVD om dezelfde reden dat mensen lid worden van de Hell's Angels, het gaat om de netwerken en de rugdekking voor je criminele operaties.

Ik schat dat Frank de Grave de laatste integere VVD-er is geweest. Die stapte na twee maanden op bij DSB en ging met de DNB praten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173541441
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De VVD is het slechte pad, je wordt actief lid van de VVD om dezelfde reden dat mensen lid worden van de Hell's Angels, het gaat om de netwerken en de rugdekking voor je criminele operaties.

Ik schat dat Frank de Grave de laatste integere VVD-er is geweest. Die stapte na twee maanden op bij DSB en ging met de DNB praten.
VVD = Hells Angels.

Tuurlijk joh!
pi_173541480
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

VVD = Hells Angels.

Tuurlijk joh!
Dat zegt ie niet hoor. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173541545
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat zegt ie niet hoor. :)
Hij zegt dat mensen om dezelfde reden lid worden. Hij trekt weldegelijk een vergelijk. En ook jij zal als je eerlijk bent moeten toegeven dat het gewoon een volstrekt onzinnige en onware bewering is.
  zaterdag 2 september 2017 @ 21:19:53 #168
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173550984
Er is nog hulp voor Robin :P

hulp bij uw administratie

organisatie: Civic Amsterdam

Heeft u moeite met het bijhouden van uw administratie? Bewaart u de post in plastic tassen, in dozen of op stapels en wilt u dit ordenen? Of maakt u de post niet meer open en lukt het u niet om hier iets aan te veranderen? Loop dan binnen bij onze inloopgroep Post Sorteren.

Wij helpen u graag zodat u meer inzicht krijgt in uw administratie en om u te leren hoe u zelf uw administratie kunt bijhouden en problemen in de toekomst voorkomt.

Aanmelden is niet nodig. Voor meer informatie, neem contact op Rhimou Acherrat

Ambonplein 63
1094 PW
Amsterdam
020-6658001
Contactpersoon:Rhimou Acherrat

https://amsterdam.jekuntm(...)dministratie#contact

Vanuit je slaapplaats onder de brug met je ah tas naar Ambonplein moet je lukken Robin :P
  zondag 3 september 2017 @ 13:50:52 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173560990
Toch bijzonder dat hij zo'n puinhoop van zijn leven heeft gemaakt om een voor iemand met zoveel bijbanen redelijk laag bedrag.
  zondag 3 september 2017 @ 14:00:00 #170
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173561219


:|W :|W :|W
  zondag 3 september 2017 @ 14:01:04 #171
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173561252
Nu even een linkje voor Robin :*

https://www.schulden-vrij.info

Gaan we daar verder :+
  zondag 3 september 2017 @ 15:10:52 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173563069
Overigens is een werkstraf voor dit soort mannen juist beter dan een celstraf. Voor zo'n figuur is op straat met een hesje aan papier prikken natuurlijk het ergste wat er is.
pi_173563522
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 13:50 schreef Hexagon het volgende:
Toch bijzonder dat hij zo'n puinhoop van zijn leven heeft gemaakt om een voor iemand met zoveel bijbanen redelijk laag bedrag.
Hij had toen meen ik zelfs opvolger van Bolkenstein moeten worden. Of was 1 van de voornaamste kandidaten.

Wel fijn dat dat niet gebeurd is. Maar van één van de kroonprinsen van de NL politiek tot een mislukkeling, denk dat die vernedering zijn ergste straf is. Ik kan er geen medelijden voor opbrengen.
  zondag 3 september 2017 @ 15:33:46 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173563689
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 15:10 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is een werkstraf voor dit soort mannen juist beter dan een celstraf. Voor zo'n figuur is op straat met een hesje aan papier prikken natuurlijk het ergste wat er is.
Nou ja, als ze hem maar niet de administratie van een bejaardentehuis laten doen, daar lijkt zelfs Barbie me minder ongeschikt voor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173564619
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:24 schreef Dutchguy het volgende:
Je gaat snappen met zoveel recidivisten in de eigen partij waarom de VVD steeds op justitie wil.
Wat ik dan weer niet snap is dat zoveel mensen op de VVD hebben gestemd. Dat zegt iets over de treurige staat van de moraal bij veel kiezers en ook over het niveau van de andere partijen.
pi_173564642
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 16:17 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat ik dan weer niet snap is dat zoveel mensen op de VVD hebben gestemd. Dat zegt iets over de treurige staat van de moraal bij veel kiezers en ook over het niveau van de andere partijen.
Waarschijnlijk omdat de hypotheek meestemt in het stemhokje.
pi_173565332
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 15:10 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is een werkstraf voor dit soort mannen juist beter dan een celstraf. Voor zo'n figuur is op straat met een hesje aan papier prikken natuurlijk het ergste wat er is.
Maar dat is de straf die ze voor werklozen hadden bedacht, niet voor criminelen.

quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 16:17 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat ik dan weer niet snap is dat zoveel mensen op de VVD hebben gestemd. Dat zegt iets over de treurige staat van de moraal bij veel kiezers en ook over het niveau van de andere partijen.
Marketing. Bij een slechte beurt van een PvdA minister is het de PvdA dit en de PvdA dat. Bij grove incompetentie, bedrog, fraude, oplichting, ambtsmisdrijf etc. van VVD-ers dan is het 'de politiek'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173566811
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 16:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar dat is de straf die ze voor werklozen hadden bedacht, niet voor criminelen.

[..]

Marketing. Bij een slechte beurt van een PvdA minister is het de PvdA dit en de PvdA dat. Bij grove incompetentie, bedrog, fraude, oplichting, ambtsmisdrijf etc. van VVD-ers dan is het 'de politiek'.
Hij is toch werkloos inmiddels?
pi_173566858
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 17:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hij is toch werkloos inmiddels?
Papiertjes prikken dus, en dan na de rechtszaak de gevangenis in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173566892
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 16:17 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat ik dan weer niet snap is dat zoveel mensen op de VVD hebben gestemd. Dat zegt iets over de treurige staat van de moraal bij veel kiezers en ook over het niveau van de andere partijen.
Omdat heel veel kleine ondernemers denken dat het VVD-beleid goed is voor ondernemers. Maar het tegendeel is waar. Tenzij je een multinational bent.
pi_173567573
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 17:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Omdat heel veel kleine ondernemers denken dat het VVD-beleid goed is voor ondernemers. Maar het tegendeel is waar. Tenzij je een multinational bent.
Het is heel jammer dat slechts weinigen dit inzien. Als de VVD het zou moeten hebben van de stemmers wier belangen zij verdedigen dan zou het een splinterpartijtje zijn. Zij hebben hun valse PR prima op orde. Waarvan "handen af van de HRA" natuurlijk de ijzersterkste was.

http://www.huizenmarkt-ze(...)ypotheekrenteaftrek/
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173568606
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 17:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Omdat heel veel kleine ondernemers denken dat het VVD-beleid goed is voor ondernemers. Maar het tegendeel is waar. Tenzij je een multinational bent.
Ja, maar je hoeft niet alleen naar inkomensverdeling etc te kijken, al dan niet ziende blind. Bestuurlijk fatsoen en bestuurlijke competentie zijn voor iedereen belangrijk. Je kunt nog zo klagen over belastingen, van die VVD-puinhoop bij de belastingen wordt niemand beter. En al die kleine ondernemers die elke winkeldief gevierendeeld willen hebben heb ook helemaal niets aan het geschutter en ge-VVD op Veiligheid en Justitie.

Veel van de kritiek die ze gekregen heeft was wel terecht, maar Ella Vogelaar is een veel betere minister geweest dan Dekker, Wiebes, Hennis, Opstelten, VdSteur en Teeven bij elkaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173568650
Is er iemand die geloofd dat ie daadwerkelijk dakloos raakt? Net als Scheringa destijds die zat te veinzen dat hij alles kwijt was (behalve een trits aan hele behoorlijke vastgoedobjecten). Dit soort gasten raakt nooit helemaal berooid (of deze Linschoten moet echt incompetent zijn).
  zondag 3 september 2017 @ 19:03:07 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173568776
Misschien moet hij contact opnemen met Peter Jan Rens. Die weet prima hoe je verder moet leven zonder geld.
pi_173568889
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 18:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar je hoeft niet alleen naar inkomensverdeling etc te kijken, al dan niet ziende blind. Bestuurlijk fatsoen en bestuurlijke competentie zijn voor iedereen belangrijk. Je kunt nog zo klagen over belastingen, van die VVD-puinhoop bij de belastingen wordt niemand beter. En al die kleine ondernemers die elke winkeldief gevierendeeld willen hebben heb ook helemaal niets aan het geschutter en ge-VVD op Veiligheid en Justitie.

Veel van de kritiek die ze gekregen heeft was wel terecht, maar Ella Vogelaar is een veel betere minister geweest dan Dekker, Wiebes, Hennis, Opstelten, VdSteur en Teeven bij elkaar.
De vraag was waarom de VVD steeds zo veel stemmen haalt en daar was dit een antwoord op.
  maandag 4 september 2017 @ 15:52:43 #186
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173583548
Darter Stompé krijgt 150 uur werkstraf voor belastingfraude

Darter Co Stompé en zijn vrouw Daniëlle zijn door de rechtbank in Almelo veroordeeld tot werkstraffen van respectievelijk 150 en 190 uur voor valsheid in geschrifte en het opzettelijk indienen van onjuiste aangiftes voor de omzet- en inkomstenbelasting. Daarnaast kregen beiden een voorwaardelijke gevangenisstraf opgelegd van drie maanden.

De rechtbank oordeelde dat de staat door het verzwijgen van inkomsten ruim 100.000 euro is misgelopen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)tingfraude~a93b3998/

Nu Robin wat harder aanpakken, want voorbeeldfunctie en had veel beter moeten weten ;)
pi_173588099
quote:
6s.gif Op maandag 4 september 2017 15:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
Darter Stompé krijgt 150 uur werkstraf voor belastingfraude

Darter Co Stompé en zijn vrouw Daniëlle zijn door de rechtbank in Almelo veroordeeld tot werkstraffen van respectievelijk 150 en 190 uur voor valsheid in geschrifte en het opzettelijk indienen van onjuiste aangiftes voor de omzet- en inkomstenbelasting. Daarnaast kregen beiden een voorwaardelijke gevangenisstraf opgelegd van drie maanden.

De rechtbank oordeelde dat de staat door het verzwijgen van inkomsten ruim 100.000 euro is misgelopen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)tingfraude~a93b3998/

Nu Robin wat harder aanpakken, want voorbeeldfunctie en had veel beter moeten weten ;)
Prikken kan ie al, nu alleen nog papier prikken _O- _O-
  vrijdag 29 september 2017 @ 11:05:40 #188
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174069285
Vandaag bepaalt de rechter of oud-staatssecretaris Robin Linschoten belastingfraude heeft gepleegd of ongekend nalatig was. De liberaal gold ooit als de ‘wonderboy’ van de VVD, maar na zijn val als bewindsman kwam hij niet meer van het hellende vlak.

De meeste oud-politici die ooit met Linschoten optrokken slaken een diepe zucht als het over hun partijgenoot die ,,rock bottom’’ zit. Hij moet zijn huis uit, zijn vrouw is de misère ontvlucht, hij rijdt geen auto meer en heeft de afgelopen anderhalf jaar geen cent meer kunnen verdienen.

Gisteren werden de laatste spullen uit zijn huis gehaald, vandaag is hij dakloos. Niet in staat een advocaat te betalen, een auto te rijden, de ziektekostenverzekering te betalen. *O* *O* _O- _O-

Vrienden maken was al niet zijn sterkste kant, zeggen oude contacten uit de politiek. Zij maken zich zorgen over zijn toestand. Sommigen bekommeren zich om hem en dat is door Linschoten aanvaard. De partij laat hem niet zitten. Wat de uitspraak van de rechter vandaag ook is, de 60-jarige Linschoten heeft moeilijke jaren voor de boeg tot zijn pensioen. _O_ _O_

https://www.ad.nl/politie(...)-ritselaar~abca639d/

Robin het is je van harte gegund ^O^ ^O^
  vrijdag 29 september 2017 @ 11:31:57 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174069703
Robin in de bijstand?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 29 september 2017 @ 11:34:40 #190
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174069771
quote:
Ik vind het goed dat je bepaalde onderwerpen in de schijnwerpers plaatst.
Ik vraag mij wel af waarom je zo graag aan hoge bomen zaagt, vooral als ze al in de fik staan. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_174069928
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 17:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Papiertjes prikken dus, ...
Een beetje patjepeëer heeft daar toch wel personeel voor?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_174070002
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 september 2017 11:34 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik vind het goed dat je bepaalde onderwerpen in de schijnwerpers plaatst.
Ik vraag mij wel af waarom je zo graag aan hoge bomen zaagt, vooral als ze al in de fik staan. :)
Geen beter vermaak dan leedvermaak. Ik kan het wel waarderen als VVDers in de shot zitten en daar lekker in wordt geroerd.
  vrijdag 29 september 2017 @ 11:52:40 #193
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174070176
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 september 2017 11:34 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind het goed dat je bepaalde onderwerpen in de schijnwerpers plaatst.
Ik vraag mij wel af waarom je zo graag aan hoge bomen zaagt, vooral als ze al in de fik staan. :)
AD 1e Dank
Ad2e Die man heeft anderen zoveel ellende bezorgd met zijn arrogantie en incompetentie ;)
Mensen die het al moeilijk hadden nog verder de grond in trappen voor eigen gewin :r
En dan dankzij zijn netwerk nooit gestraft worden en beloond worden met nieuwe baantjes en daar begint het circus weer :r
Goed dat dit eens doorbroken wordt
*O*
  vrijdag 29 september 2017 @ 11:55:23 #194
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174070247
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 11:31 schreef Leandra het volgende:
Robin in de bijstand?
Waarschijnlijk wel ja als hij echt niets meer heeft ;)
Wel makkelijk, er zit geen btw op en de loonbelasting wordt al ingehouden net zoals de ziektekosten verzekering.
Kan hij dus geen domme dingen meer doen, maar gewoon bij de Aldi brood en water gaan halen :7
  vrijdag 29 september 2017 @ 11:58:57 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174070347
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 11:55 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel ja als hij echt niets meer heeft ;)
Wel makkelijk, er zit geen btw op en de loonbelasting wordt al ingehouden net zoals de ziektekosten verzekering.
Kan hij dus geen domme dingen meer doen, maar gewoon bij de Aldi brood en water gaan halen :7
Juist voor van Linschoten zou het heel goed zijn als hij de laatste jaren voor zijn pensioen van de bijstand moest rondkomen, went hij vast aan het AOW-niveau.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174070530
Heerlijk dit, arrogante zak, krijgt eindelijk zijn verdiende loon
pi_174072136
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 september 2017 11:34 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik vind het goed dat je bepaalde onderwerpen in de schijnwerpers plaatst.
Ik vraag mij wel af waarom je zo graag aan hoge bomen zaagt, vooral als ze al in de fik staan. :)
Het zegt vooral heel veel over mensen als ze zich verkneukelen bij dit soort berichten.

Laat gaan.
  Trouwste user 2022 vrijdag 29 september 2017 @ 13:52:29 #198
7889 tong80
Spleenheup
pi_174072340
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 12:07 schreef Bottendaal het volgende:
Heerlijk dit, arrogante zak, krijgt eindelijk zijn verdiende loon
Hangen moet ie :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_174072361
Zo zeg, forse straf nog... had ik niet verwacht.
I´m back.
pi_174072370
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 11:31 schreef Leandra het volgende:
Robin in de bijstand?
Dat zou wel mooi zijn :D!!
Na sommige uitspraken van hem in het verleden.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_174072395
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 13:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het zegt vooral heel veel over mensen als ze zich verkneukelen bij dit soort berichten.

Laat gaan.
Mensen zien de pijnlijke ironie inderdaad als pijnstillend tegen eerdere uitspraken.
  vrijdag 29 september 2017 @ 14:22:57 #202
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174072782
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 13:38 schreef VEM2012 het volgende:
Het zegt vooral heel veel over mensen als ze zich verkneukelen bij dit soort berichten.
Het zegt vooral veel over de heer Linschoten, dat ie het zo ver heeft laten komen en tot het laatst de schuld legt bij een ander.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174073191
Hij geeft zijn boekhouder de schuld en die liet natuurlijk brieven zien waar men Linschoten verzocht meer gegevens in te dienen .
Die man zit gewoon aan de grond, emotioneel, financiëel en zodoende ook moreel:
VVD' ers en integriteit ... een paar apart
pi_174073301
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 13:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het zegt vooral heel veel over mensen als ze zich verkneukelen bij dit soort berichten.

Laat gaan.
Lach nooit, als je die wagen ziet staan
Je kunt hen gerust wel betreuren
Denk maar alleen: wat hij heeft gedaan
Kan morgen mij ook gebeuren
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:10:17 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174073546
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 september 2017 13:54 schreef Ryan3 het volgende:
Zo zeg, forse straf nog... had ik niet verwacht.
Mwah, valt mee toch?

https://www.ad.nl/binnenl(...)-de-cel-in~ae2e22a1/

Hij heeft iig 2 maanden een dak boven zijn hoofd, dat heeft de rechtbank dan maar mooi voor hem geregeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174073566
Niks mis mee om je te verkneukelen om iemand die het zo heeft begaaid. En ook de manier waarop hij zijn accountant wegzette als de schuldige. Schandalig gewoon. Die zal ook wel lachen nu, en terecht.
pi_174073618
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, valt mee toch?

https://www.ad.nl/binnenl(...)-de-cel-in~ae2e22a1/

Hij heeft iig 2 maanden een dak boven zijn hoofd, dat heeft de rechtbank dan maar mooi voor hem geregeld.
Kop in het zand gestoken, begrijp ik. Wrs vanwege alle sores aan zijn hoofd. Vrouw weg, hond weg, konijn dood, villa verkocht en dan nog tonnen schuld. Tja, hij had makkelijk een afbetalingsregeling kunnen treffen, lijkt me.
I´m back.
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:19:26 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174073707
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kop in het zand gestoken, begrijp ik. Wrs vanwege alle sores aan zijn hoofd. Vrouw weg, hond weg, konijn dood, villa verkocht en dan nog tonnen schuld. Tja, hij had makkelijk een afbetalingsregeling kunnen treffen, lijkt me.
Dit gaat over de periode 2010-2012... toen was zijn vrouw er nog gewoon, leefden hond en konijn nog en veroorzaakte hij dit drama zelf door gewoon geen stukken aan te leveren bij zijn boekhouder.

Nou ja, zijn tweede vrouw was er nog gewoon, toen zijn eerste vrouw lag dood te gaan lag hij al op een ander, dan weet je met wat voor soort je te maken hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174073731
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit gaat over de periode 2010-2012... toen was zijn vrouw er nog gewoon, leefden hond en konijn nog en veroorzaakte hij dit drama zelf door gewoon geen stukken aan te leveren bij zijn boekhouder.
Was zijn vrouw nog niet weg toen?
I´m back.
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:21:44 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174073741
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Was zijn vrouw nog niet weg toen?
Nee joh, die ging pas bij hem weg toen het moeilijk werd, soort zoekt soort zeg maar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174073745
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou ja, zijn tweede vrouw was er nog gewoon, toen zijn eerste vrouw lag dood te gaan lag hij al op een ander, dan weet je met wat voor soort je te maken hebt.
O, ja, dat had je ook nog idd... was ik even vergeten. Hij was zelf weggegaan bij zijn vrouw die kanker had? Ja, dat is idd behoorlijk karakterloos.
I´m back.
pi_174073753
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Was zijn vrouw nog niet weg toen?
Volgens mij niet, maar ook al is je vrouw weg en heb je nog zoveel sores, dan nog moet je aan je belastingverplichtingen voldoen. Als hij een bedrijf kon hebben en daar omzet in maken, dan kon hij dat ook verzorgen. Bovendien had hij een accountant die dat voor hem regelde en hoefde hij alleen te zorgen dat die gegevens daarvoor kreeg.
Daar zijn echt geen verzachtende omstandigheden voor.
pi_174073756
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee joh, die ging pas bij hem weg toen het moeilijk werd, soort zoekt soort zeg maar.
Ja, enfin... lekkere lui...
I´m back.
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:25:12 #214
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174073790
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:37:17 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174074081
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Was zijn vrouw nog niet weg toen?
Volgens een van de tweets in deze post is ze rond oud en nieuw vertrokken:
NWS / VVD'er Linschoten voor rechter voor belastingfraude
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:38:05 #216
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174074094


Kent u de mop van die vvd-politicus die een keertje écht moest gaan werken?
Er leek een rechter aan te pas komen om hem een baan aan te bieden _O- _O- _O- _O- - maar dat bleef een mop, want Robin Linschoten krijgt helemaal geen taakstraf. Wel een celstraf. _O_ _O_

OK het is niet echt een heel grappig verhaal want voormalig vvd staatssecretaris annex blaaskaak annex Robin 'de oom van Anne Fleur Dekker' Linschoten heeft een nogal tragische neerval meegemaakt. Al kunnen wij ons niet aan de indruk onttrekken dat die ineenstorting het gevolg is van een serie slechte beslissingen zijnerzijds en zoals een goed vvd-adagium dan luidt: meneer moet zich maar terug invechten als ie weer mee wil doen met de Gewone Nederlanders.

Maar eerst even die straf uitdienen, want de rechtbank heeft meneer Linschoten zojuist veroordeeld tot vijf maanden zitten, waarvan drie voorwaardelijk

https://www.geenstijl.nl/5138745/zitvlees-kweken/

Hij is leukl :P
pi_174074126
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens een van de tweets in deze post is ze rond oud en nieuw vertrokken:
NWS / VVD'er Linschoten voor rechter voor belastingfraude
Tja, huis vol ruzie natuurlijk... Maar ik lees dat-ie ook een aanbod heeft gehad. Dom om daar niet op in te gaan dan.
I´m back.
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:40:45 #218
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174074135
De officier van justitie had een taakstraf van tweehonderd uur en een voorwaardelijke gevangenisstraf van een half jaar geëist. Maar de rechtbank vond een werkstraf "onvoldoende recht" doen. *O* *O*

Linschoten deed van 2010 tot en met 2012 vanuit zijn twee BV's stelselmatig te lage btw-aangiftes :') en benadeelde de fiscus in die periode zo voor ruim 100.000 euro. :D

Zelf zei hij bij de behandeling van zijn zaak "slordig" te zijn geweest. Hij ontkende moedwillig bedrog te hebben gepleegd. :') :O

https://www.parool.nl/ams(...)ontduiking~a4519233/

Moeilijk voor een VVD er om eerlijk te zijn :P
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:41:41 #219
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174074153
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:40 schreef Ryan3 het volgende:
.... Dom om daar niet op in te gaan dan.
Heb jij hem wel eens op slimme dingen doen kunnen betrappen :?
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:45:08 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174074208
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, huis vol ruzie natuurlijk... Maar ik lees dat-ie ook een aanbod heeft gehad. Dom om daar niet op in te gaan dan.
Ik denk dat hij werkelijk dacht er voor de rechter wel mee weg te komen, pure arrogantie.
En domheid natuurlijk, want welke D66 rechter zou een frauderende VVD'er die altijd voor strenger straffen was nou de hand boven het hoofd houden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174074255
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat hij werkelijk dacht er voor de rechter wel mee weg te komen, pure arrogantie.
En domheid natuurlijk, want welke D66 rechter zou een frauderende VVD'er die altijd voor strenger straffen was nou de hand boven het hoofd houden?
Ja, nou ja, los van de politieke kleur van die rechter, zal je een behoorlijk verhaal moeten overleggen als je verweer is: ik ben te slordig geweest, denk ik. Eigenlijk wordt dat wrs gewoon niet gepikt, ik ben niet op de hoogte verder van jurisprudentie, maar vrees dat je daar niet mee wegkomt.
I´m back.
pi_174074267
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:41 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Heb jij hem wel eens op slimme dingen doen kunnen betrappen :?
Tja, staat me niets meer van bij in ieder geval.
I´m back.
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:53:41 #223
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174074377
Mag ik het raar vinden dat onze kansenparel zelf niet bij de zitting aanwezig was?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:55:15 #224
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174074410
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:48 schreef Ryan3 het volgende:
Tja, staat me niets meer van bij in ieder geval.
Geen probleem, help ik je gewoon even

08 JULI 2009

Dirk Scheringa heeft weer een nieuwe VVD-prominent binnengehaald bij zijn DSB Bank. Robin Linschoten deze keer. Hij wordt niet de opvolger van de pas vertrokken VVD-er Frank de Grave, maar moet de risico’s gaan managen. :D

En risk manager bij DSB kan nog wel eens een drukke baan worden, want volgens Dirk Scheringa zelf is het risico niets minder dan het voortbestaan van de bank, nu de AFM de kredietverschaffer uit Wognum twee boetes heeft gekregen wegens overkreditering en het onvoldoende inwinnen van informatie. DSB stelt in een persbericht: ‘Geheel in lijn met het rapport van de commissie Maas wordt in de nieuwe functie van chief risk officer tot op het hoogste niveau aandacht geschonken aan risk, corporate governance, compliance en communicatie.’

Linschoten was staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, daarvoor werkte hij ook al in het bankwezen. Op het moment is hij consultant.
http://www.quotenet.nl/Ni(...)r-bij-DSB-Bank-27863
Op 19 oktober 2009 is DSB Bank failliet verklaard.

Van 08-07-2009 tot 19-10-2009 duurt ¹ 3 maand en 11 dagen

En zijn functie is alweer beeindigd door een faillissement _O- _O- _O- _O- _O-

Dan ben je toch echt wel een kanjer hoor die slimme dingen doet :R :R :R
  vrijdag 29 september 2017 @ 15:56:45 #225
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174074440
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:53 schreef Ringo het volgende:
Mag ik het raar vinden dat onze kansenparel zelf niet bij de zitting aanwezig was?
:N Hij was even druk druk met zijn BTW aangifte :+ _O- _O- _O-
  vrijdag 29 september 2017 @ 16:13:47 #226
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174074815
Kan hij niet meedoen met een reality-show?

Of nieuw boegbeeld worden van de SP: 'zestig jaar lang heb ik mijn leven gegeven aan het kapitalisme, en zie waar het me gebracht heeft: eenzaam, blut en ziek.'

NU SP. NU SP.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174074847
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Niks mis mee om je te verkneukelen om iemand die het zo heeft begaaid. En ook de manier waarop hij zijn accountant wegzette als de schuldige. Schandalig gewoon. Die zal ook wel lachen nu, en terecht.
Tja, ik denk niet dat dat kan: je accountant de schuld geven. Je blijft zelf verantwoordelijk, altijd. Het zou kunnen dat de accountant een ignorante prutser is, dat zie je wel vaker in die beroepsgroep. Maar je kunt niet iemand anders, accountant of niet, verantwoordelijk verklaren. Is ergens wel logisch natuurlijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174074879
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Tja, ik denk niet dat dat kan: je accountant de schuld geven. Je blijft zelf verantwoordelijk, altijd. Het zou kunnen dat de accountant een ignorante prutser is, dat zie je wel vaker in die beroepsgroep. Maar je kunt niet iemand anders, accountant of niet, verantwoordelijk verklaren. Is ergens wel logisch natuurlijk.
Lijkt me niet helemaal waar. Zijn dienst is neem ik aan ook het stukje verantwoordelijkheid wegnemen, zelfde als met een notaris.
pi_174074888
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:17 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Lijkt me niet helemaal waar. Zijn dienst is neem ik aan ook het stukje verantwoordelijkheid wegnemen, zelfde als met een notaris.
Een informatief stukje in dit kader:

https://www.businessinsid(...)ft-verantwoordelijk/

quote:
Want je blijft altijd zelf verantwoordelijk voor je belastingaangifte.
Dit kan wel. Maar dat weten we niet, dacht ik:

quote:
Heb jij aan jouw informatieplicht voldaan en maakt de expert aantoonbaar een fout - door bijvoorbeeld privé-uitgaven zakelijk op te voeren - dan kun je de geleden schade op de expert verhalen.
En de rechter heeft dit gedaan als het goed is:

quote:
De rechter neemt namelijk de rol van beide partijen onder de loep.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174074945
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Een informatief stukje in dit kader:

https://www.businessinsid(...)ft-verantwoordelijk/

[..]

Dit kan wel. Maar dat weten we niet, dacht ik:

[..]

Interessant artikel, bedankt.
pi_174075014
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:21 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Interessant artikel, bedankt.
Robin moet een tuchtzaak tegen zijn accountant starten als hij denkt dat het niet klopt. Zoals Lakeman altijd graag en veel deed. Als de accountant fout zat krijgt hij een "berisping"... Het schijnt ook zo te zijn dat je een tuchtzaak alleen tegen een bepaald poppetje handelend voor bedrijf x kunt voeren. Niet tegen het bedrijf zelf. Kan tegenwoordig anders zijn.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174075124
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 september 2017 14:22 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het zegt vooral veel over de heer Linschoten, dat ie het zo ver heeft laten komen en tot het laatst de schuld legt bij een ander.
Ja, ook. Maar dan nog is dat verkneukelen gewoon heel min.
pi_174075133
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Tja, ik denk niet dat dat kan: je accountant de schuld geven. Je blijft zelf verantwoordelijk, altijd. Het zou kunnen dat de accountant een ignorante prutser is, dat zie je wel vaker in die beroepsgroep. Maar je kunt niet iemand anders, accountant of niet, verantwoordelijk verklaren. Is ergens wel logisch natuurlijk.
Klopt zo is de fiscale wetgeving ook, de belastingplichtige blijft altijd zelf verantwoordelijk. Maar buiten dat had deze accountant ook geen fouten gemaakt, voorzover dat in de nieuwsberichten te beoordelen is.
  vrijdag 29 september 2017 @ 16:32:29 #234
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174075185
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:29 schreef VEM2012 het volgende:
Ja, ook. Maar dan nog is dat verkneukelen gewoon heel min.
Och. Sjiek is het niet. Patat met je vingers eten evenmin.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174075198
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Robin moet een tuchtzaak tegen zijn accountant starten als hij denkt dat het niet klopt. Zoals Lakeman altijd graag en veel deed. Als de accountant fout zat krijgt hij een "berisping"... Het schijnt ook zo te zijn dat je een tuchtzaak alleen tegen een bepaald poppetje handelend voor bedrijf x kunt voeren. Niet tegen het bedrijf zelf. Kan tegenwoordig anders zijn.
Zo'n tuchtzaak werkt natuurlijk alleen binnen een beroepsorganisatie. Ik ben belastingadviseur en niet aangesloten bij een beroepsorganisatie (omdat ik dat onzin vind). Dus tegen mij is een tuchtzaak niet mogelijk. Als ik een klant schade zou berokkenen kan die mij natuurlijk wel via een civiele zaak aansprakelijk stellen. En daar heb ik dan mijn beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor.
pi_174075206
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Niks mis mee om je te verkneukelen om iemand die het zo heeft begaaid. En ook de manier waarop hij zijn accountant wegzette als de schuldige. Schandalig gewoon. Die zal ook wel lachen nu, en terecht.
Daarvoor is hij gestraft en tevreden zijn met dat hij gestraft wordt, dat is prima en normaal.

Niet normaal is vreugde halen uit dat die man nu volledig aan de grond zit. Dat is gewoon heel min en iemand die daar lol uit haalt is in mijn ogen moreel geen haar beter.
pi_174075226
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, ook. Maar dan nog is dat verkneukelen gewoon heel min.
Zij die zich "verkneukelen" denken m.i. dat hij het "expres" en "willens en wetens" heeft gedaan. En dus niet "per ongeluk". Die handige VVD sodemieters denken en vinden dat ze er mee weg (moeten en zullen) komen als ze willens en wetens de boel belazeren. Dat is nu eenmaal de aard van het beestje.

Zelfs jij (misschien zelf ook wel dezelfde modus operandi :) ) moet toegeven dat de VVD steeds meer een partij van die zichzelf verdraaid handig vindende schandknapen wordt. Althans wij krijgen dat steeds meer in de gaten omdat de onderzoeksjournalistiek er op gaat letten. En dat is mooi.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174075250
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Daarvoor is hij gestraft en tevreden zijn met dat hij gestraft wordt, dat is prima en normaal.

Niet normaal is vreugde halen uit dat die man nu volledig aan de grond zit. Dat is gewoon heel min en iemand die daar lol uit haalt is in mijn ogen moreel geen haar beter.
Hij is gestraft voor zijn belastingfraude en niet voor zijn gedrag (bijvoorbeeld het door het slijk halen van zijn accountant en die de schuld geven). En als je dan ook nog zijn uitspraken uit het verleden herinnert, dan is het heel menselijk om er een beetje vreugde uit te halen. En ben je moreel wel stukken beter hoor. Een beetje zo van "net goed".
pi_174075326
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zij die zich "verkneukelen" denken m.i. dat hij het "expres" en "willens en wetens" heeft gedaan. En dus niet "per ongeluk". Die handige VVD sodemieters denken en vinden dat ze er mee weg (moeten en zullen) komen als ze willens en wetens de boel belazeren. Dat is nu eenmaal de aard van het beestje.

Zelfs jij (misschien zelf ook wel dezelfde modus operandi :) ) moet toegeven dat de VVD steeds meer een partij van die zichzelf verdraaid handig vindende schandknapen wordt. Althans wij krijgen dat steeds meer in de gaten omdat de onderzoeksjournalistiek er op gaat letten. En dat is mooi.
Ik acht hem volledig verantwoordelijk, dus ook ik ben blij dat hij gestraft wordt. Volledig in de traditie van de VVD: wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.

Maar om lol te halen uit alle persoonlijke ellende die hem verder ten deel valt, kom op zeg! Hij heeft het er naar gemaakt, dus geen medelijden, maar daar laat ik het graag bij.

Kwestie van opvoeding en beschaving lijkt mij.

Deze man is overigens al lang en breed vertrokken bij de VVD, dus dit aan de partij koppelen is een beetje als de Albert Heijn betrekken bij de misdaden van Holleeder, omdat hij daar ook boodschappen deed.
pi_174075367
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:39 schreef VEM2012 het volgende:
Deze man is overigens al lang en breed vertrokken bij de VVD, dus dit aan de partij koppelen is een beetje als de Albert Heijn betrekken bij de misdaden van Holleeder, omdat hij daar ook boodschappen deed.
Driewerf neen. Zeer ongelukkige vergelijking weer. Lijkt op downplayen.

Met de rest wel eens. Leedvermaak is laag.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174075376
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Hij is gestraft voor zijn belastingfraude en niet voor zijn gedrag (bijvoorbeeld het door het slijk halen van zijn accountant en die de schuld geven). En als je dan ook nog zijn uitspraken uit het verleden herinnert, dan is het heel menselijk om er een beetje vreugde uit te halen. En ben je moreel wel stukken beter hoor. Een beetje zo van "net goed".
Het is niet gezegd dat zijn accountant niet ook deels verantwoordelijkheid draagt. Dat vind ik verder ook niet zo interessant. Een goed accountant doet geen aangifte op basis van onvolledige gegevens. Die van mij vraagt ze soms zelfs dubbel op (ok, vorige week toevallig...)!

Zijn schuldbewustzijn (het ontbreken daarvan) wordt echt ook meegenomen in de strafmaat.
pi_174075413
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:42 schreef Bart2002 het volgende:

Driewerf neen. Zeer ongelukkige vergelijking weer. Lijkt op downplayen.

Met de rest wel eens. Leedvermaak is laag.
Tsja, ik zie dat anders. Als een moslim een aanslag pleegt, geef ik islam en andere moslims niet de schuld. Als een Nederlander op de Filipijnen zijn handen niet af kan houden van een 5 jarige, dan voel ik mij daar niet medeschuldig over. Als een feyenoord supporter zich niet gedraagt in en om de kuip kijkt ik daar die club niet op aan.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.

Mijn mening.
pi_174075454
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:45 schreef VEM2012 het volgende:
Als een feyenoord supporter zich niet gedraagt in en om de kuip kijkt ik daar die club niet op aan.
Je zou kunnen zeggen dat er bij Feyenoord nog wel nette beschaafde mensen rondlopen. En dat de VVD uitsluitend uit zich misdragende Hooligans (met witte boord dan of plooirok) is samengesteld. Dat is wel een verschil hoor.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174075479
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:48 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je zou kunnen zeggen dat er bij Feyenoord nog wel nette beschaafde mensen rondlopen. En dat de VVD uitsluitend uit zich misdragende Hooligans (met witte boord dan) is samengesteld. Dat is wel een verschil hoor.
Jij bent niet helemaal objectief, wel?
pi_174075500
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij bent niet helemaal objectief, wel?
De objectiviteit staat hier hoog in het vaandel. Maar ik mag ook graag overdrijven. Vind ik leuk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174075667
Blijft wel overeind dat dit weer een entry is voor de integriteitsindex. De VVD is met afstand lijstaanvoerder. Als je daar bovenaan staat ben je in tegenstelling tot wat men zou denken NIET integer. Het is een partij van vrije jongens die tot voor kort rommelden en sjoemelden. Wheelen en dealen. Omdat het kan. Of kon tot voor kort. De journalistieke onderzoekers van o.a. FTM letten goed op. En dat is dan weer goed voor de rest van ons, dat integriteit gewoon blijft betekenen wat het betekent.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174076894
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, ook. Maar dan nog is dat verkneukelen gewoon heel min.
Iemand die in het verleden als politicus zo fel was tegen het aanpakken van fraudeurs en nu zelf tegen de lamp loopt en dan nog de schuld probeert af te schuiven daar heb ik geen empathie voor en ja hij komt "toevallig" van de VVD waar ze laatste jaren sowieso sterk zijn in liegen en bedriegen.
Ik verkneukel me erom ja, weet die kakker gelijk hoe het is om onder de armoedegrens te leven
  vrijdag 29 september 2017 @ 18:50:55 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174077264
Ik had een werkstraf beter gevonden. Het hele jaar alle zaterdagen met een hesje aan papier prikken is voor dat soort figuren volgens mij een stuk erger dan 2 maanden de bak in waar niemand ze ziet.
pi_174077300
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 18:20 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Iemand die in het verleden als politicus zo fel was tegen het aanpakken van fraudeurs en nu zelf tegen de lamp loopt en dan nog de schuld probeert af te schuiven daar heb ik geen empathie voor en ja hij komt "toevallig" van de VVD waar ze laatste jaren sowieso sterk zijn in liegen en bedriegen.
Ik verkneukel me erom ja, weet die kakker gelijk hoe het is om onder de armoedegrens te leven
Dat zegt dus iets over jou. :)
pi_174077323
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 18:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat zegt dus iets over jou. :)
Wat dan??
  vrijdag 29 september 2017 @ 18:59:41 #251
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174077380
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 18:50 schreef Hexagon het volgende:
Ik had een werkstraf beter gevonden. Het hele jaar alle zaterdagen met een hesje aan papier prikken is voor dat soort figuren volgens mij een stuk erger dan 2 maanden de bak in waar niemand ze ziet.
Beter was allebei ;)
Hij heeft nl en geen huis meer en geen baan meer
Die huisvesting is opgelost voor de komende twee maanden begrijp ik :+ _O-
pi_174077499
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:33 schreef VEM2012 het volgende:

Niet normaal is vreugde halen uit dat die man nu volledig aan de grond zit. Dat is gewoon heel min en iemand die daar lol uit haalt is in mijn ogen moreel geen haar beter.
Hij en zijn hele partij halen vreugde uit het aan de grond brengen van grote groepen mensen, dus dat is een beetje een rare invalshoek. Daarnaast is het gewoon een crimineel die een deel van zijn verdiende loon krijgt, daar mogen best blij om zijn ook als het maar een deel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174077929
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 september 2017 18:59 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Beter was allebei ;)
Hij heeft nl en geen huis meer en geen baan meer
Die huisvesting is opgelost voor de komende twee maanden begrijp ik :+ _O-
Hij zal niet meteen de bak in gaan wrs. Zal nog wel hoger beroepje uitrollen en dan nog ligt het er maar aan wrs. Worden in NL regelmatig mensen aangehouden bij zo'n grootscheepse verkeerscontrole die nog wat maanden de bak in moeten.
I´m back.
  vrijdag 29 september 2017 @ 19:46:40 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174078342
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 19:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij zal niet meteen de bak in gaan wrs. Zal nog wel hoger beroepje uitrollen en dan nog ligt het er maar aan wrs. Worden in NL regelmatig mensen aangehouden bij zo'n grootscheepse verkeerscontrole die nog wat maanden de bak in moeten.
Dat zal hem niet overkomen, hij heeft immers al maanden geen auto meer, ook in beslag genomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 29 september 2017 @ 19:52:57 #255
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174078504
Ik denk dat hij voor zichzelf beter meteen de bak in kan. Daar zal hij meer handvatten hebben om zijn leven weer enigzins op de rit te krijgen. Doorprocederen maakt zn lijdensweg enkel langer.
pi_174078531
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 19:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zal hem niet overkomen, hij heeft immers al maanden geen auto meer, ook in beslag genomen.
Lol.

Nee, maar wat ik bedoel is dat-ie niet meteen in de gevangenis zit nog.

Overigens wat ik nog steeds niet begrijp ergens, waarom heeft-ie geen matties die hem even die 100.000 euro kunnen voorschieten. In dat soort kringen is dat toch niet zo ontzettend veel geld? Of ligt-ie zelfs in die kringen niet zo goed?
I´m back.
  vrijdag 29 september 2017 @ 19:57:21 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174078562
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 19:52 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat hij voor zichzelf beter meteen de bak in kan. Daar zal hij meer handvatten hebben om zijn leven weer enigzins op de rit te krijgen. Doorprocederen maakt zn lijdensweg enkel langer.
Ook omdat hij dan die periode in de bak maar heeft gehad, als dat pas over een jaar is, of nog later, dan kan hij met goed fatsoen niets ondernemen omdat die 2 maanden hem nog boven het hoofd hangt.

Maar het verbaast me niets als hij in zijn arrogantie en verontwaardiging over deze uitspraak idd in beroep gaat, en dan de komende jaren helemaal niets meer kan ondernemen, niet vanwege die 2 maanden die hem boven het hoofd hangen, maar vanwege het "gedoe" dat zo'n hoger beroep met zich meebrengt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174078582
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 19:52 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat hij voor zichzelf beter meteen de bak in kan. Daar zal hij meer handvatten hebben om zijn leven weer enigzins op de rit te krijgen. Doorprocederen maakt zn lijdensweg enkel langer.
Resocialisering door de reclassering?
Tja, ik weet niet of het er überhaupt is in NL. Een soort white-collar gevangenis. In de VS wel. Hij zal toch wrs niet tussen de kinderverkrachters en meervoudig moordenaars gezet worden in ons penitentiaire stelsel?
Eerlijk gezegd heb ik geen idee eigenlijk hoe dat stelsel in NL eruit ziet. Weet meer door allerlei series, docu's en films over de VS.
I´m back.
  vrijdag 29 september 2017 @ 20:03:50 #259
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174078647
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 19:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Resocialisering door de reclassering?
Tja, ik weet niet of het er überhaupt is in NL. Een soort white-collar gevangenis. In de VS wel. Hij zal toch wrs niet tussen de kinderverkrachters en meervoudig moordenaars gezet worden in ons penitentiaire stelsel?
Eerlijk gezegd heb ik geen idee eigenlijk hoe dat stelsel in NL eruit ziet. Weet meer door allerlei series, docu's en films over de VS.
Hij zal wel tussen de kleine boefjes komen zoals drugsrunnertjes of autodieven.

Maar zn mazzel is dat ex gedetineerden meestal wel hulp krijgen bij het zorgen dat ze na hun straf niet op straat hoeven leven.
pi_174078653
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 18:56 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Wat dan??
Dat je gebrek aan beschaving hebt onder meer.
pi_174078699
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij en zijn hele partij halen vreugde uit het aan de grond brengen van grote groepen mensen, dus dat is een beetje een rare invalshoek. Daarnaast is het gewoon een crimineel die een deel van zijn verdiende loon krijgt, daar mogen best blij om zijn ook als het maar een deel.
Ik moet vaak een beetje lachen om jouw posts.
pi_174078797
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hij zal wel tussen de kleine boefjes komen zoals drugsrunnertjes of autodieven.

Maar zn mazzel is dat ex gedetineerden meestal wel hulp krijgen bij het zorgen dat ze na hun straf niet op straat hoeven leven.
Ja, goed, jij weet ook niet hoe dat werkt in NL. Zelfde geld zit-ie tussen veroordeelde kinderpederasten, serieverkrachters en meervoudig labiele moordenaars. :D.
Ja, en wrs krijgt-ie na zijn straf wel hulp idd. Neemt niet weg dat zijn schuld blijft bestaan wrs en dat is an sich nog wel een probleempje voor hem.
I´m back.
pi_174078842
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:06 schreef VEM2012 het volgende:
het aan de grond brengen van grote groepen mensen
Dit geldt wel een beetje toch bij sommige VVD'ers:

quote:
het aan de grond brengen van grote groepen mensen
I´m back.
  vrijdag 29 september 2017 @ 20:17:06 #264
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174078889
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, goed, jij weet ook niet hoe dat werkt in NL. Zelfde geld zit-ie tussen veroordeelde kinderpederasten, serieverkrachters en meervoudig labiele moordenaars. :D.
Nee, die zitten in inrichtingen met zwaardere beveiliging. Robin is verder niet gevaarlijk of gestoord. Dus die zit bij de wat minder indrukwekkende gevallen.

quote:
Ja, en wrs krijgt-ie na zijn straf wel hulp idd. Neemt niet weg dat zijn schuld blijft bestaan wrs en dat is an sich nog wel een probleempje voor hem.
Hij zal voorlopig wel van de beslagvrije voet moeten leven ja
pi_174078957
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, die zitten in inrichtingen met zwaardere beveiliging. Robin is verder niet gevaarlijk of gestoord. Dus die zit bij de wat minder indrukwekkende gevallen.

[..]
Ik weet dus werkelijk waar niet hoe dat werkt in NL. Lijkt me in ieder geval zo dat er te weinig witte boorden-criminelen zijn in NL, die veroordeeld worden (an sich zijn ze er wel natuurlijk), om er een eigen gevangenis voor op te richten, dus ja, zal toch wel meer gemengde populatie zijn.
quote:
Hij zal voorlopig wel van de beslagvrije voet moeten leven ja
Hij heeft nog een commissariaat, dat levert toch gauw ook wel een modaal inkomen op voor 1 ochtend in de maand vergaderen.... Snap ook niet dat-ie gewoon even een afbetalingsregeling trof.
I´m back.
pi_174079297
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit geldt wel een beetje toch bij sommige VVD'ers:

[..]

Zou jij jouw quote in overeenstemming met de waarheid willen brengen?
  vrijdag 29 september 2017 @ 20:37:58 #267
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174079350
Er zal bij de VVD wel een potje voor gevallen ex-bewindslieden zijn. Die club van law and order is doorgaans erg mild voor veroordeelde criminelen van eigen huize.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174079399
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:37 schreef Ringo het volgende:
Er zal bij de VVD wel een potje voor gevallen ex-bewindslieden zijn. Die club van law and order is doorgaans erg mild voor veroordeelde criminelen van eigen huize.
Ja, lijkt me dat dat er wel zou moeten zijn, maar wrs heeft Van Linschoten zich zelfs bij zijn soortgenoten onmogelijk gemaakt? Potverdorie zeg, is toch niet een hele grote som geld die 100.000 euro?
I´m back.
pi_174079407
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zou jij jouw quote in overeenstemming met de waarheid willen brengen?
Wat dan?
I´m back.
  vrijdag 29 september 2017 @ 20:44:11 #270
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174079465
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, lijkt me dat dat er wel zou moeten zijn, maar wrs heeft Van Linschoten zich zelfs bij zijn soortgenoten onmogelijk gemaakt? Potverdorie zeg, is toch niet een hele grote som geld die 100.000 euro?
100.000 euro? Daar betaalt Henry Keizer een gezellige borrel van. Geen bedrag om over op te scheppen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 29 september 2017 @ 20:46:08 #271
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174079499
In Amsterdam koop je er een garagebox voor, maar dan zonder deur. Hoe kun je nou zo dom zijn, de fiscus oplichten voor wat wisselgeld!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174079518
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

100.000 euro? Daar betaalt Henry Keizer een gezellige borrel van. Geen bedrag om over op te scheppen.
1 avondje hoeren en snoeren met de club idd.

Kun je nog aftrekken ook. Als het ware.
I´m back.
pi_174079536
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat dan?
Dat mijn naam niet staat bij wat Weltschmerz heeft gezegd. Alleen als het over F1 gaat zijn wij het in grote lijnen wel met elkaar eens. Over de VVD redelijk standaard niet. ;)
pi_174079554
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat mijn naam niet staat bij wat Weltschmerz heeft gezegd. Alleen als het over F1 gaat zijn wij het in grote lijnen wel met elkaar eens. Over de VVD redelijk standaard niet. ;)
Ach joh dat zien de mensen niet.

Of bedoel je dat zijn familieleden misschien mee lezen en dat het pijnlijk is?
I´m back.
  vrijdag 29 september 2017 @ 21:15:57 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174080245
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ach joh dat zien de mensen niet.

Of bedoel je dat zijn familieleden misschien mee lezen en dat het pijnlijk is?
Anne Fleur?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174080338
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Anne Fleur?
Lol, aangetrouwde oom van Anne-Fleur hè.

Overigens geeft wel te denken, hoe klein het kringetje is in NL.
I´m back.
pi_174080551
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, lijkt me dat dat er wel zou moeten zijn, maar wrs heeft Van Linschoten zich zelfs bij zijn soortgenoten onmogelijk gemaakt? Potverdorie zeg, is toch niet een hele grote som geld die 100.000 euro?
Dat bedrag was de belasting die hij niet voldaan heeft. Het uiteindelijke bedrag dat hij moet betalen zal wel fiks hoger zijn, daar komen nog rentes en boetes bij. Dat staat los van de strafrechtelijke uitspraak die nu gedaan is, dat gaat via het belastingrecht. En dat hij nu zijn huis al heeft moeten verkopen etc. zal ook met andere dingen te maken hebben, zijn echtscheiding bijvoorbeeld.
  vrijdag 29 september 2017 @ 21:27:48 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174080578
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lol, aangetrouwde oom van Anne-Fleur hè.

Overigens geeft wel te denken, hoe klein het kringetje is in NL.
De moeder van Anne Fleur is toch een zus van Robin?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174080584
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat bedrag was de belasting die hij niet voldaan heeft. Het uiteindelijke bedrag dat hij moet betalen zal wel fiks hoger zijn, daar komen nog rentes en boetes bij. Dat staat los van de strafrechtelijke uitspraak die nu gedaan is, dat gaat via het belastingrecht. En dat hij nu zijn huis al heeft moeten verkopen etc. zal ook met andere dingen te maken hebben, zijn echtscheiding bijvoorbeeld.
Blijft gewoon peanuts, of zie ik dat verkeerd?
I´m back.
pi_174080602
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

De moeder van Anne Fleur is toch een zus van Robin?
Wat heeft Robin zijn zus getrouwd dan?
I´m back.
  vrijdag 29 september 2017 @ 21:32:50 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174080729
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat heeft Robin zijn zus getrouwd dan?
?
Nee, dan zou hij de vader van Anne Fleur zijn.... maar de broers en zussen van je ouders zijn geen aangetrouwde ooms en tantes hè.
De de vrouw van mijn broer is een aangetrouwde tante van mijn kind, mijn broer is geen aangetrouwde oom van mijn kind.
Nee, ik ben niet de moeder van Anne Fleur :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 29 september 2017 @ 21:37:05 #282
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174080849
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:28 schreef Ryan3 het volgende:
Blijft gewoon peanuts, of zie ik dat verkeerd?
In elk geval te weinig om je in de bak als een baas te gedragen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174080932
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat je gebrek aan beschaving hebt onder meer.
Gebrek aan beschaving, dat zou je beter Robin Linschoten kunnen verwijten
pi_174080949
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

?
Nee, dan zou hij de vader van Anne Fleur zijn.... maar de broers en zussen van je ouders zijn geen aangetrouwde ooms en tantes hè.
De de vrouw van mijn broer is een aangetrouwde tante van mijn kind, mijn broer is geen aangetrouwde oom van mijn kind.
Nee, ik ben niet de moeder van Anne Fleur :')
Hoe dan ook las ik dat-ie een aangetrouwde oom was van het mirakel. Maar wrs dan niet een aangetrouwde oom.
I´m back.
pi_174080957
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:37 schreef Ringo het volgende:

[..]

In elk geval te weinig om je in de bak als een baas te gedragen.
Lijkt me idd ook...
I´m back.
pi_174081002
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:40 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Gebrek aan beschaving, dat zou je beter Robin Linschoten kunnen verwijten
Mwaoh, dat weet ik niet, beschaving heb je in verschillende soorten. Het is ook weer niet een seriemoordenaar of zo hè.
Eigenlijk vind ik een beetje dat als je verder een victimless crime pleegt, dat je ook niet de bak in hoeft te draaien. Maar ja, ik ben een linksje, dus daar gaan je al. Overheid zelf gooit miljarden over de balk heen met hun gestuntel overal in bijna, nog nooit iemand voor de bak in gedraaid. Bedoel die twee militairen zijn ook overleden omdat serie mensen hun werk niet deden hè. Niemand draait de bak daarvoor in.
I´m back.
pi_174081104
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwaoh, dat weet ik niet, beschaving heb je in verschillende soorten. Het is ook weer niet een seriemoordenaar of zo hè.
Eigenlijk vind ik een beetje dat als je verder een victimless crime pleegt, dat je ook niet de bak in hoeft te draaien. Maar ja, ik ben een linksje, dus daar gaan je al. Overheid zelf gooit miljarden over de balk heen met hun gestuntel overal in bijna, nog nooit iemand voor de bak in gedraaid. Bedoel die twee militairen zijn ook overleden omdat serie mensen hun werk niet deden hè. Niemand draait de bak daarvoor in.
Mee eens, hij had voor mij ook niet in de bak gehoeven schoffelen met z'n geel hesje aan was ook leuk geweest
pi_174081266
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:47 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Mee eens, hij had voor mij ook niet in de bak gehoeven schoffelen met z'n geel hesje aan was ook leuk geweest
Ja, veel beter voor hem ook wrs. Wat iemand hierboven al zei. Nu zit hij 2 maanden in een studentenkamertje, krijgt zijn etentje en natje en droogje gewoon, mag wrs nog zelf koken, kan lekker op een PS3 spelletjes spelen, even gratis zijn gebit saneren, zijn suikerziekte kan goed behandeld worden en hij is zo weer vrij.
I´m back.
pi_174081538
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:40 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Gebrek aan beschaving, dat zou je beter Robin Linschoten kunnen verwijten
Whataboutism gaat je niet redden.
pi_174081657
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Whataboutism gaat je niet redden.
Volgens mij sta je aardig alleen met je mening als ik het topic zo doorlees maar blijf je rechtse vriendje maar beschermen, ga hem opzoeken en knuffelen, ik hou je niet tegen
pi_174081712
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat je gebrek aan beschaving hebt onder meer.
:) De VVD verdedigen en dan spreken van "beschaving"... Ergens gaat er dan iets mis VEM.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174081729
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwaoh, dat weet ik niet, beschaving heb je in verschillende soorten. Het is ook weer niet een seriemoordenaar of zo hè.
Eigenlijk vind ik een beetje dat als je verder een victimless crime pleegt, dat je ook niet de bak in hoeft te draaien. Maar ja, ik ben een linksje, dus daar gaan je al. Overheid zelf gooit miljarden over de balk heen met hun gestuntel overal in bijna, nog nooit iemand voor de bak in gedraaid. Bedoel die twee militairen zijn ook overleden omdat serie mensen hun werk niet deden hè. Niemand draait de bak daarvoor in.
Hij heeft toch gewoon een ton gestolen. Dat vind ik toch wel een flinke crime. Van de gemeenschap.
pi_174081775
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:10 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Volgens mij sta je aardig alleen met je mening als ik het topic zo doorlees maar blijf je rechtse vriendje maar beschermen, ga hem opzoeken en knuffelen, ik hou je niet tegen
Dat klopt. VEM is een rasechte oprechte VVD'er. Zij gaan voor elkaar door het vuur. Het motto is: goed of fout: onze partij. En ze zijn meestal fout natuurlijk. Maar zij vinden dat dat de norm moet zijn. En dat wij dat dan goed moeten vinden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174081815
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:10 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Volgens mij sta je aardig alleen met je mening als ik het topic zo doorlees maar blijf je rechtse vriendje maar beschermen, ga hem opzoeken en knuffelen, ik hou je niet tegen
Ik bescherm niemand. En maak vooral niet de fout om meningen die je in het afvoerputje aantreft tot norm te gaan verheffen.
pi_174081856
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:14 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Hij heeft toch gewoon een ton gestolen. Dat vind ik toch wel een flinke crime. Van de gemeenschap.
Het is zeer klein bier natuurlijk vergeleken met wat Henry K. deed. Maar in principe zijn het allemaal spullenbazen die de gemeenschap graag tillen voor een groot of een klein bedrag. Alles wat je kunt graaien is meegenomen. Het is vooral de nare mentaliteit die "gewoon" wordt als je eenmaal lid wordt van de VVD. Je wordt dan fout na de oorlog. Laag volk, dat quasilegale stelen van de gemeenschap.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174081861
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat klopt. VEM is een rasechte oprechte VVD'er. Zij gaan voor elkaar door het vuur. Het motto is: goed of fout: onze partij. En ze zijn meestal fout natuurlijk. Maar zij vinden dat dat de norm moet zijn. En dat wij dat dan goed moeten vinden.
Niet liegen: ik heb duidelijk aangegeven dat hij gewoon staf verdient.

Daarnaast was jij het gewoon met mij eens op dit punt. Ik zou hetzelfde roepen als het om een SP-er gaat. Het gaat niet om de persoon in dezen, maar om het onfatsoen waar ik een probleem mee heb.
pi_174081874
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik bescherm niemand.
Dat doe je wel. Je staat paraat voor je vrinden.

In die zin dat je altijd aanwezig bent als er misschien iets te redden valt.

Heb je trouwens een idee over hoe het nou komt dat ze altijd zo de fout ingaan?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174081886
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:21 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is zeer klein bier natuurlijk vergeleken met wat Henry K. deed. Maar in principe zijn het allemaal spullenbazen die de gemeenschap graag tillen voor een groot of een klein bedrag. Alles wat je kunt graaien is meegenomen. Het is vooral de nare mentaliteit die "gewoon" wordt als je eenmaal lid wordt van de VVD. Je wordt dan fout na de oorlog. Laag volk, dat quasilegale stelen van de gemeenschap.
Maar we zijn en blijven de grootste en meest invloedrijke.

Frustrerend voor jou, nietwaar? ;)
pi_174081929
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:22 schreef Bart2002 het volgende:

Dat doe je wel. Je staat paraat voor je vrinden.

Dus jij beschermt hem ook?

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 16:42 schreef Bart2002 het volgende:

Met de rest wel eens. Leedvermaak is laag.
pi_174081946
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar we zijn en blijven de grootste en meest invloedrijke.

Frustrerend voor jou, nietwaar? ;)
Ik voorspel VEM, dat daar sneller als wij denken en dachten een einde aan komt.

Het "volk" krijgt steeds meer door dat zelfs de gemiddelde VVD'er niet deugt. En dat van geen kanten. Het kan veel sneller gaan dan je denkt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174081994
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:26 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik voorspel VEM, dat daar sneller als wij denken en dachten een einde aan komt.

Het "volk" krijgt steeds meer door dat zelfs de gemiddelde VVD'er niet deugt. En dat van geen kanten. Het kan veel sneller gaan dan je denkt.
Blijf hopen. Dan maken wij in de tussentijd Nederland een steeds beter land om te verblijven, in te werken en in te ondernemen. Voorwaards!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')