Als het gaat over waar je mee geassocieerd wilt worden dan trek ik de lijn toch een beetje door naar eventulele imagoschade waar artiesten bang voor zijn bij een deelname aan het ESF.quote:Op vrijdag 1 september 2017 12:46 schreef Wuwwa het volgende:
Anouk-effect is aardig uitgewerkt, en artiesten kijken vooral naar het niveau van hun voorganger. Waar wil je mee geassocieerd worden? Og3ne past toch vooral het TROS 100%NL Talentenjacht hokje en daardoor voelen de gedurfde artiesten die muzikale kunst proberen te maken zich minder snel geroepen. En verder wil de selectiecommissie iets 'gevestigds' sturen, waardoor mogelijk nieuw talent met een hippe moderne sound (meer kans op winst dan een veilige popkeus) geen kans zal krijgen.
Douwe Bob was vooral pech door zijn plek in de finale, als derde na een kabbelende ballad. Zit hij rond plek 20 na een rock/schreeuwshow weet ik zeker dat hij top 5 had kunnen halen. Plus de 10 seconde pauze had niet echt een effect, waardoor het een beetje de plank missloeg. Maar in ieder geval durf wat een stapje naar winst kan opleveren.
Daar zeg je idd wat.quote:Op vrijdag 1 september 2017 12:46 schreef Wuwwa het volgende:
Anouk-effect is aardig uitgewerkt, en artiesten kijken vooral naar het niveau van hun voorganger. Waar wil je mee geassocieerd worden? Og3ne past toch vooral het TROS 100%NL Talentenjacht hokje en daardoor voelen de gedurfde artiesten die muzikale kunst proberen te maken zich minder snel geroepen.
Hmm, ik weet niet of de kans op een goed nummer 'automatisch' of iig groter is bij een gevestigde artiest. Ik plak gevestigd en goed nummer in ieder geval niet meteen aan elkaar. Een onbekendere artiest kan net zo goed met een goed nummer komen, hoewel ik wel snap wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 1 september 2017 15:38 schreef Greys het volgende:
Als je iets gevestigds stuurt is de kans op een beetje goed nummer iig vaak groter (ivm zelf schrijven of vaste schrijvers) dan een the voice type sturen en daar eens een nummer bij gaan zoeken. (En dan toevallig iets van paps kiezen )
Tevens hoef je bij een beetje gevestigde artiest minder bang te zijn voor vals zingen van de zenuwen door weinig ervaring met grote zalen (Waylon bv zal een stuk minder snel vals zingen dan Joan destijds deed als The Voice meisje).
Ik keek naar de upload datum van die nieuwe single, die was 31 augustus, dus dat lied mag iig niet meedoen dan aan esf. Maar de rest van het album dan wel iddquote:Op vrijdag 1 september 2017 17:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik dacht ook even aan Jacqueline Govaert, volgens mij is de release van haar album pas in oktober
Ik zei ook niet 'automatisch' of zeker, maar vaak wel grotere kans op een goed nummer dan met een the voice type. Al is het alleen maar omdat een gevestigde artiest dan een nummer schrijft of van zijn/haar schrijvers krijgt dat echt bij die uitvoerende past. Dat moet je bij minder bekende artiesten maar afwachten wat daar voor nummer voor komt.quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:53 schreef PrincessofFrance het volgende:
[..]
Hmm, ik weet niet of de kans op een goed nummer 'automatisch' of iig groter is bij een gevestigde artiest. Ik plak gevestigd en goed nummer in ieder geval niet meteen aan elkaar. Een onbekendere artiest kan net zo goed met een goed nummer komen, hoewel ik wel snap wat je bedoelt.
En Trijntje was ook een goed voorbeeld dat 'gevestigd' echt niet altijd wat zegt...quote:Een The Voice-type sturen en daar eens iets bij gaan zoeken werkt helemaal niet lekker, dat ben ik met je eens. Wat vals zingen betreft ook, een gevestigde(re) artiest zou van zijn/haar podiumervaring gebruik moeten kunnen maken om niet vals te zingen en de eventueel aanwezige zenuwen de baas te blijven. Hoewel dat ook weer niet iedereen lukt. Linda Wagenmakers bijvoorbeeld? Zij was kneiternerveus en dat hoorde je tijdens haar zang, hoewel ze niet vals zong.
Dat vragen we ons idd allemaal al jaren af, wat Daniel Dekker en Jan Smit ooit hebben gedaan om in de esf commissie te mogen zitten. Echt niemand weet het. En ik zal het ook nooit begrijpenquote:Er zou een nummer moeten zijn wat oproept "hoe zit het in elkaar, hoe voelt het? Welke sfeer draagt het nummer uit, hoe moeten mensen zich erbij voelen? Wat moet het oproepen? En wie moet dat gevoel kunnen overbrengen? Wie heeft die capaciteit?"
Er wordt volgens mij nu teveel van buiten naar binnen gewerkt, maar er zou van binnen naar buiten moeten worden gewerkt. Geen product zonder fundering.
Het probleem hier is tot nu toe meestal dat de beste stuurlui weer eens aan de wal staan en dat mensen die geen echte know-how hebben zogenaamd experts zijn.
Want waarom zit Jan Smit in de commissie? Over Cornald Maas ben ik dan weer iets tevredener, die weet volgens mij wel waar hij het over heeft.
Ik zal best vragen stellen die eerder langs zijn gekomen, maar volgens mij zijn daar dan tot op heden geen duidelijke antwoorden op geweest.
Oh nee, alsjeblieft niet. Dan kijk ik niet. *gruwel*quote:Op vrijdag 1 september 2017 10:37 schreef yvonne het volgende:
ís die man al geopperd die eik de voice had moeten winnen, maar daarvoor in de plaats de hoofdrol in de Passion kreeg?
Uitstraling stem, bevlogenheid, prima in orde.
Precies, en als de voorbije jaren iets bewezen hebben, dan is het wel dat goed gezongen radio-liedjes scoren als een trein bij de jury's en dan heb je de helft van de buit al binnen.quote:Op vrijdag 1 september 2017 15:38 schreef Greys het volgende:
Als je iets gevestigds stuurt is de kans op een beetje goed nummer iig vaak groter (ivm zelf schrijven of vaste schrijvers) dan een the voice type sturen en daar eens een nummer bij gaan zoeken. (En dan toevallig iets van paps kiezen )
Tevens hoef je bij een beetje gevestigde artiest minder bang te zijn voor vals zingen van de zenuwen door weinig ervaring met grote zalen (Waylon bv zal een stuk minder snel vals zingen dan Joan destijds deed als The Voice meisje).
Mooie ingetogen liedjes. Maar ESF-waardig?quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik dacht ook even aan Jacqueline, Govaert volgens mij is de release van haar album pas in oktober
Ze heeft natuurlijk vorig jaar al aangegeven dat ze wil + ze zit ook in de jury van het Junior Songfestival.twitter:SharonDoorson twitterde op dinsdag 29-08-2017 om 15:13:36 Studio vibes! Vandaag zijn allemaal toffe mensen liedjes voor mij aan t schrijven🤗 Voel me helemaal speciaal. #writingscamp https://t.co/vLYNiuIyRQ reageer retweet
Ze heeft net een nieuw nummer samen met Rochelle uit zag ik. Vind het nummer niet veel aan, maar Sharon/Rochelle kan wellicht wel een goede combi zijn?quote:Op zaterdag 2 september 2017 13:15 schreef Em31 het volgende:
Hmm.. vier dagen geleden geplaatst.Ze heeft natuurlijk vorig jaar al aangegeven dat ze wil + ze zit ook in de jury van het Junior Songfestival.twitter:SharonDoorson twitterde op dinsdag 29-08-2017 om 15:13:36 Studio vibes! Vandaag zijn allemaal toffe mensen liedjes voor mij aan t schrijven🤗 Voel me helemaal speciaal. #writingscamp https://t.co/vLYNiuIyRQ reageer retweet
Nee, je zei ook niet 'automatisch'. Dat was mijn eigen uitspraak. Ik snap nu beter wat je bedoelt. Bij gevestigde artiesten weet je inderdaad vaak/meestal wel wat je ervan kunt verwachten omdat je bekend bent met hun reportoire. Er vanuitgaande dat de artieste een duidelijk eigen geluid/profiel heeft en het schrijfwerk daar op aansluit.quote:Op vrijdag 1 september 2017 18:19 schreef Greys het volgende:
Ik zei ook niet 'automatisch' of zeker, maar vaak wel grotere kans op een goed nummer dan met een the voice type. Al is het alleen maar omdat een gevestigde artiest dan een nummer schrijft of van zijn/haar schrijvers krijgt dat echt bij die uitvoerende past. Dat moet je bij minder bekende artiesten maar afwachten wat daar voor nummer voor komt.
Daar noem je er nog een ja. Zij was echt iemand die het 'leuk voor de ervaring' vond... Killing attitude. Bij Linda Wagenmakers destijds hoorde ik dat men zei "we willen winnen", maar zij had dan weer funest last van haar zenuwen. Misschien ook omdat Getty Kaspers aanwezig was? Soms kan dat nadelig werken omdat je dan een drang voelt om "op te 'moeten' volgen".quote:En Trijntje was ook een goed voorbeeld dat 'gevestigd' echt niet altijd wat zegt...
Och ja, Daniël Dekker. Die was ik helemaal vergeten. Ik vind wel dat Cornald Maas zijn ESF-sporen heeft verdiend. Hoe lang zit die al bij het hele gebeuren? D.w.z. hoe lang geeft hij al commentaar? Al jarenlang toch?quote:Dat vragen we ons idd allemaal al jaren af, wat Daniel Dekker en Jan Smit ooit hebben gedaan om in de esf commissie te mogen zitten. Echt niemand weet het. En ik zal het ook nooit begrijpen
The Voice en De Beste Zangers worden straks nog de groothandel voor ESF-deelname....quote:Op zaterdag 2 september 2017 14:34 schreef Greys het volgende:
En ze zat in De Beste Zangers net als Og3ne.
Hm..
Nou ja, wel leuk voor Nexum
Als dit echt het ESF betreft reken dan maar op de komende jaren Maan en alle jonge meisjes uit De Beste Zangers naar het ESF. Hoezee voor Jan Smit. Meh.
Als er maar geen schrijvende vader of oom of scharrel of buurjongen meedoet aan dat writers camp dan.
Oh dat denk ik wel. Met het juiste nummerquote:Op zaterdag 2 september 2017 10:26 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Mooie ingetogen liedjes. Maar ESF-waardig?
Weer zo'n over-het-paard-getild meisje die volgens haar ouders zo goed kan zingen.quote:Op zaterdag 2 september 2017 13:15 schreef Em31 het volgende:
Hmm.. vier dagen geleden geplaatst.Ze heeft natuurlijk vorig jaar al aangegeven dat ze wil + ze zit ook in de jury van het Junior Songfestival.twitter:SharonDoorson twitterde op dinsdag 29-08-2017 om 15:13:36 Studio vibes! Vandaag zijn allemaal toffe mensen liedjes voor mij aan t schrijven🤗 Voel me helemaal speciaal. #writingscamp https://t.co/vLYNiuIyRQ reageer retweet
Eens. Alleen vind ik haar het meest indrukwekkend achter de piano en dat zou ze dan moeten faken.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:06 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Oh dat denk ik wel. Met het juiste nummer
Jacqueline achter een enorme vleugel (eentje waar ze de snaren uit hebben gehaald of zo), een paar backings erbij en een dijk van een nummer + goede belichting/staging maakt een enorme kans volgens mijquote:Op zaterdag 2 september 2017 19:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens. Alleen vind ik haar het meest indrukwekkend achter de piano en dat zou ze dan moeten faken.
Maar ach, dat hield die Italiaan er een paar jaar geleden ook niet van af om tweede te worden.
Ik zou de backings weglaten. Intiem en alleen. En heel eenvoudige staging. All about the song. En nee dat zeg ik niet omdat ik wil dat we Salvador na-apen maar omdat ik daar al jaren fan van ben, van ESF inzendingen die het niet hoeven hebben van de show.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:29 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Jacqueline achter een enorme vleugel (eentje waar ze de snaren uit hebben gehaald of zo), een paar backings erbij en een dijk van een nummer + goede belichting/staging maakt een enorme kans volgens mij
quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:34 schreef Pisces29 het volgende:
Bij het woordje "gefist" moet ik weer keihard lachen
Ik ook..quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:34 schreef Pisces29 het volgende:
Bij het woordje "gefist" moet ik weer keihard lachen
Elk echt overduidelijk ingestudeerd gebaartje leidt zo af van wat je nou echt met je lied wilt overbrengen vind ik.quote:Op zaterdag 2 september 2017 20:00 schreef PrincessofFrance het volgende:
Ja, dat 'gefist' oogt overdreven. Alsof ze nog even een extra statement willen maken. Ik ben het met jou eens, Greys. ESF zou less is more moeten zijn. Wat Cornald Maas al zei bij Salvador, toen het Eurovisie Songfestival nog echt een Songfestival was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |