abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173429397
Voor zover dat geruststellend is, was er volgens Cornald nog niemand benaderd.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 augustus 2017 @ 19:58:35 #102
163650 Greys
pi_173429552
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 19:51 schreef Fred_B het volgende:
Voor zover dat geruststellend is, was er volgens Cornald nog niemand benaderd.
Dus Romy is een liegbeestje? :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173429872
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 19:58 schreef Greys het volgende:

[..]

Dus Romy is een liegbeestje? :o
Of ze bedoelden dat ze algemeen gepolst is. Hoeft niet iemand uit de commissie te zijn toch?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_173431504
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 19:58 schreef Greys het volgende:

[..]

Dus Romy is een liegbeestje? :o
Ik denk, zoals Pisces al zegt, dat Romy hooguit benaderd is of ze interesse zou hebben ooit eens mee te doen. Niet noodzakelijkerwijs voor volgend jaar.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 27 augustus 2017 @ 21:38:38 #105
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_173432275
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 21:12 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik denk, zoals Pisces al zegt, dat Romy hooguit benaderd is of ze interesse zou hebben ooit eens mee te doen. Niet noodzakelijkerwijs voor volgend jaar.
Ik denk ook zoiets. Je krijgt de indruk dat er een flink aantal artiesten benaderd worden of ze in pricipe zin zouden hebben...men droomt natuurlijk van een lijstje samenstellen, en dan componisten er aan koppelen...dan lijkt het alsof het een eer is waar de artiesten om staan te trappelen.
Ja, een Maan of Romy misschien wel 😎
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_173440235
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 21:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik denk ook zoiets. Je krijgt de indruk dat er een flink aantal artiesten benaderd worden of ze in pricipe zin zouden hebben...men droomt natuurlijk van een lijstje samenstellen, en dan componisten er aan koppelen...dan lijkt het alsof het een eer is waar de artiesten om staan te trappelen.
Ja, een Maan of Romy misschien wel 😎
Nu je het zegt... In andere landen vinden artiesten het veel meer een eer om aan het ESF mee te doen dan hier in Nederland. Hoe komt dat eigenlijk? Hier lijkt het wel iets wat door de strot van een artiest geduwd moet worden en als ze dan al meedoen vinden ze het 'leuk voor de ervaring'.
Een echt complete inzet, op Anouk en TCL na (en misschien Douwe Bob, dat heb ik niet zozeer meegekregen), kan ik me voor Nederland niet herinneren.
Mocht die er wel zijn geweest dan mag iemand wel mijn geheugen opfrissen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 augustus 2017 @ 12:45:37 #107
163650 Greys
pi_173440650
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 12:08 schreef PrincessofFrance het volgende:

[..]

Nu je het zegt... In andere landen vinden artiesten het veel meer een eer om aan het ESF mee te doen dan hier in Nederland. Hoe komt dat eigenlijk? Hier lijkt het wel iets wat door de strot van een artiest geduwd moet worden en als ze dan al meedoen vinden ze het 'leuk voor de ervaring'.
Een echt complete inzet, op Anouk en TCL na (en misschien Douwe Bob, dat heb ik niet zozeer meegekregen), kan ik me voor Nederland niet herinneren.
Mocht die er wel zijn geweest dan mag iemand wel mijn geheugen opfrissen.
Douwe had denk ik zelfs nóg meer inzet op alle vlakken dan Anouk en TCL. :Y Die had net als de anderen de act al uitgedacht met Pannecoucke ruim van te voren, had z'n outfit al maanden van te voren klaar en gekocht en bovenal pakte hij daar bovenop het hele (social) media circus beter dan wie dan ook aan. Met de speciale kroeg die hij daar had in die twee weken, de uitgenodigde artiesten die er optraden, de #TeamDouwe sjaals, de blote kont sprong van de rots, de vermeende verliefdheid op de Armenië zangeres, z'n bromance met Amir, etc. Dat deed hij echt belachelijk goed.

Dat het uiteindelijk door het niet heel heel héél goede lied niet in de top 5 kwam lag in elk geval niet aan zijn totale inzet. ^O^

En inderdaad. Zo moet het. Zo zou iedereen het moeten aanpakken. Niets aan het toeval overlaten, overal op elk vlak je best doen en het onderste uit de kan willen. De commissie moet weer iemand kiezen die dat zo aan wil pakken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:35:35 #108
368283 ato
pi_173454988
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 12:45 schreef Greys het volgende:

[..]

Douwe had denk ik zelfs nóg meer inzet op alle vlakken dan Anouk en TCL. :Y Die had net als de anderen de act al uitgedacht met Pannecoucke ruim van te voren, had z'n outfit al maanden van te voren klaar en gekocht en bovenal pakte hij daar bovenop het hele (social) media circus beter dan wie dan ook aan. Met de speciale kroeg die hij daar had in die twee weken, de uitgenodigde artiesten die er optraden, de #TeamDouwe sjaals, de blote kont sprong van de rots, de vermeende verliefdheid op de Armenië zangeres, z'n bromance met Amir, etc. Dat deed hij echt belachelijk goed.

Dat het uiteindelijk door het niet heel heel héél goede lied niet in de top 5 kwam lag in elk geval niet aan zijn totale inzet. ^O^

En inderdaad. Zo moet het. Zo zou iedereen het moeten aanpakken. Niets aan het toeval overlaten, overal op elk vlak je best doen en het onderste uit de kan willen. De commissie moet weer iemand kiezen die dat zo aan wil pakken.
Helemaal mee eens, Douwe deed dat goed met een meer dan aardig nummer.

Graag weer zo'n enthousiast artiest, maar wel met een goed nummer zoals van Anouk en Common linnits.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † woensdag 30 augustus 2017 @ 23:57:58 #109
368283 ato
pi_173494476
Ik hoor Wouter Hamel zingen bij Linda.
Hij heeft wel een mooie stem en charisma. Met een goed nummer mag hij ook wel gaan.

Ps: wat een emotionele en mooie uitzending met Astrid Joosten en Beau.
Life can be a bitch, so like it..
pi_173515856
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 23:57 schreef ato het volgende:
Ik hoor Wouter Hamel zingen bij Linda.
Hij heeft wel een mooie stem en charisma. Met een goed nummer mag hij ook wel gaan.

Ps: wat een emotionele en mooie uitzending met Astrid Joosten en Beau.
Ik hoor hem nu voor de derde keer een klein stukje doen. Ik vind het zo een nietszeggende stem. De gemiddelde Voice kandidaat is meer uitgesproken.
Teer mannetje met dito stem.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2017 @ 22:46:16 #111
368283 ato
pi_173516011
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 22:42 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik hoor hem nu voor de derde keer een klein stukje doen. Ik vind het zo een nietszeggende stem. De gemiddelde Voice kandidaat is meer uitgesproken.
Teer mannetje met dito stem.
Dat vind ik dan niet, tenminste wat ik hoorde eergisteren en gisteren.
Maar smaken verschillen nu eenmaal :)
Life can be a bitch, so like it..
pi_173518624
Ik las dus laatst dat hij 40 ofzo was, maar als je hem ziet met het beeld nog uitgezoomd lijkt hij wel 16 :p
pi_173520256
Op de lange lijst van mogelijke artiesten kan ook Jacqueline Govaert worden doorgestreept, zojuist een nieuw album + single uitgebracht. (klinkt goed, Elbow achtige intro)Dat uitbrengen van een nieuw album gelijktijdig aan deelname is wel iets waar ze hopelijk niet vanaf stappen. Zo zorg je ervoor dat er meer van afhangt bij de artiest, en je krijgt altijd een van de betere nummers uit de 10 waar ie uit kan kiezen, niet een speciaal, losstaand 'Eurovisie' nummer.
pi_173520424
Zou de commissie nou ook artiesten zoals Jacqueline Govaert benaderen? Serieus benieuwd naar of ze nou alleen The Voice artiesten benaderen of dat ze ook nog verder kijken.

Leuk nummer trouwens. :Y
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 september 2017 @ 09:34:09 #115
163650 Greys
pi_173520710
Ik dacht vandaag op 1 september uitgebracht maar tis 31 augustus. Dan kan ze door die ene dag idd worden doorgestreept. Zonde.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Admin vrijdag 1 september 2017 @ 10:37:24 #116
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_173521718
ís die man al geopperd die eik de voice had moeten winnen, maar daarvoor in de plaats de hoofdrol in de Passion kreeg?
Uitstraling stem, bevlogenheid, prima in orde.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  ESF Reporter vrijdag 1 september 2017 @ 11:14:38 #117
87554 Cee
Welluk?
pi_173522330
Jan Smit heeft ook een nieuwe single. Met bandoleon.
Genaamd De wereld rond.
  ESF Reporter vrijdag 1 september 2017 @ 11:25:19 #118
87554 Cee
Welluk?
pi_173522507
Op radio 2 zit ie het nu over het ESF te hebben. Ze hebben nog met niemand contact gehad.
Als hij zelf ooit meedoet dan niet met z'n Duitse band voor Duitsland.

'Weet je wat we gebeurd is met die Portugese winnaar?' wordt hem gevraagd. Hij heeft m niet meer gesproken. Wat is dit voor vraag. :')
  vrijdag 1 september 2017 @ 11:34:18 #119
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_173522688
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 11:25 schreef Cee het volgende:
Op radio 2 zit ie het nu over het ESF te hebben. Ze hebben nog met niemand contact gehad.
Als hij zelf ooit meedoet dan niet met z'n Duitse band voor Duitsland.

'Weet je wat we gebeurd is met die Portugese winnaar?' wordt hem gevraagd. Hij heeft m niet meer gesproken. Wat is dit voor vraag. :')
Ze hebben nog met niemand contact gehad... ? Wat? Beetje artiest wil het op tijd weten over het algemeen. Dat belooft niet veel goeds. -O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 september 2017 @ 11:56:41 #120
163650 Greys
pi_173523092
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 11:25 schreef Cee het volgende:
Op radio 2 zit ie het nu over het ESF te hebben. Ze hebben nog met niemand contact gehad.
Als hij zelf ooit meedoet dan niet met z'n Duitse band voor Duitsland.

'Weet je wat we gebeurd is met die Portugese winnaar?' wordt hem gevraagd. Hij heeft m niet meer gesproken. Wat is dit voor vraag. :')
Lekker veel interesse in ESF echt, die Jan. :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173523114
Ik kan me niet voorstellen dat ze echt nog met niemand contact hebben gehad?! :D Twee jaar geleden wisten we rond deze tijd al dat Douwe Bob ging.
pi_173523710
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 11:57 schreef Em31 het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ze echt nog met niemand contact hebben gehad?! :D Twee jaar geleden wisten we rond deze tijd al dat Douwe Bob ging.
Ik eigenlijk ook niet. Volgens mij spelen ze hier een spelletje en als ze echt nog niets weten: waarom zo laat?
Is een aantal hotemetoten nog stiekem verontwaardigd dat OG3NE niet hoger is geëindigd? En dat ze daarom iets hebben van 'nou, laat die haast maar. De tijd dat we een artiest kunnen aankondigen komt toch wel en wat maakt het uit of die wel of geen ervaring heeft? We winnen er toch niet mee.'
Nederland durft niet boven de massa uit te steken (het Tall Poppy Syndrome in Engeland, in Scandinavië Jantelagen/Jenteloven) en daarom durven ze ook nooit echt gedurfde keuzes te maken. Dat moet toch beter kunnen???

Aan de andere kant ligt het er ook aan tussen welke acts en optredens je dat jaar zit, maar als je echt goed bent moet dat toch niet uitmaken lijkt me?

Dus nog steeds blijft de vraag waarom de gevestigde artiesten hier niet staan te springen om mee te doen. Douwe Bob mag het hele circus dan tot in de puntjes hebben beheerst, hij heeft er niet de Top 10 mee gehaald. Salvador zeilde zo'n beetje zwalkend door het circus heen en heeft prompt gewonnen met een eenvoudig liedje. Waarschijnlijk een gevalletje op de juiste tijd op de juiste plaats.

Why can't The Netherlands do something like that? Hebben wij het geld er niet voor? Of hebben we het geld er niet voor over? Moet het vooral iets gezelligs blijven, zonder uitzonderlijke uitschieters?

[ Bericht 0% gewijzigd door PrincessofFrance op 01-09-2017 14:37:15 (joekel van een spelfout) ]
pi_173523870
Anouk-effect is aardig uitgewerkt, en artiesten kijken vooral naar het niveau van hun voorganger. Waar wil je mee geassocieerd worden? Og3ne past toch vooral het TROS 100%NL Talentenjacht hokje en daardoor voelen de gedurfde artiesten die muzikale kunst proberen te maken zich minder snel geroepen. En verder wil de selectiecommissie iets 'gevestigds' sturen, waardoor mogelijk nieuw talent met een hippe moderne sound (meer kans op winst dan een veilige popkeus) geen kans zal krijgen.

Douwe Bob was vooral pech door zijn plek in de finale, als derde na een kabbelende ballad. Zit hij rond plek 20 na een rock/schreeuwshow weet ik zeker dat hij top 5 had kunnen halen. Plus de 10 seconde pauze had niet echt een effect, waardoor het een beetje de plank missloeg. Maar in ieder geval durf wat een stapje naar winst kan opleveren.
  vrijdag 1 september 2017 @ 12:52:20 #124
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_173523947
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 09:34 schreef Greys het volgende:
Ik dacht vandaag op 1 september uitgebracht maar tis 31 augustus. Dan kan ze door die ene dag idd worden doorgestreept. Zonde.
Lees nu dat ze zelf zegt dat de release 20 oktober is :? In dat geval is ze nog wel een optie. *O*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_173524187
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 12:35 schreef PrincessofFrance het volgende:

[..]

Ik eigenlijk ook niet. Volgens mij spelen ze hier een spelletje en als ze echt nog niets weten: waarom zo laat?
Denk het ook. Als ze zeggen dat het wel zo is krijgen ze natuurlijk 100 keer de vraag wie het dan gaat worden/wie er benaderd is.
pi_173525894
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 12:46 schreef Wuwwa het volgende:
Anouk-effect is aardig uitgewerkt, en artiesten kijken vooral naar het niveau van hun voorganger. Waar wil je mee geassocieerd worden? Og3ne past toch vooral het TROS 100%NL Talentenjacht hokje en daardoor voelen de gedurfde artiesten die muzikale kunst proberen te maken zich minder snel geroepen. En verder wil de selectiecommissie iets 'gevestigds' sturen, waardoor mogelijk nieuw talent met een hippe moderne sound (meer kans op winst dan een veilige popkeus) geen kans zal krijgen.

Douwe Bob was vooral pech door zijn plek in de finale, als derde na een kabbelende ballad. Zit hij rond plek 20 na een rock/schreeuwshow weet ik zeker dat hij top 5 had kunnen halen. Plus de 10 seconde pauze had niet echt een effect, waardoor het een beetje de plank missloeg. Maar in ieder geval durf wat een stapje naar winst kan opleveren.
Als het gaat over waar je mee geassocieerd wilt worden dan trek ik de lijn toch een beetje door naar eventulele imagoschade waar artiesten bang voor zijn bij een deelname aan het ESF.
Alsof het een smet op je naam is.

Dat van de selectiecommissie die iets 'gevestigds' wil sturen had ik nog niet zo over nagedacht, maar klinkt wel logisch. Maar waarom is dat eigenlijk? Zijn ze anders bang dat we afgaan?

Ik ben bij lange na geen ESF-kenner (weet dus waarschijnlijk ook veel ins en outs niet), maar vind het wel leuk om er hier over te lezen.

[ Bericht 10% gewijzigd door PrincessofFrance op 01-09-2017 14:47:04 ]
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 september 2017 @ 15:38:35 #127
163650 Greys
pi_173526950
Als je iets gevestigds stuurt is de kans op een beetje goed nummer iig vaak groter (ivm zelf schrijven of vaste schrijvers) dan een the voice type sturen en daar eens een nummer bij gaan zoeken. (En dan toevallig iets van paps kiezen :') )

Tevens hoef je bij een beetje gevestigde artiest minder bang te zijn voor vals zingen van de zenuwen door weinig ervaring met grote zalen (Waylon bv zal een stuk minder snel vals zingen dan Joan destijds deed als The Voice meisje).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173528809
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 12:46 schreef Wuwwa het volgende:
Anouk-effect is aardig uitgewerkt, en artiesten kijken vooral naar het niveau van hun voorganger. Waar wil je mee geassocieerd worden? Og3ne past toch vooral het TROS 100%NL Talentenjacht hokje en daardoor voelen de gedurfde artiesten die muzikale kunst proberen te maken zich minder snel geroepen.

Daar zeg je idd wat.
De mensen die twijfelden haken nu af, want ze kijken idd naar Osjien :')
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_173528998
Ik dacht ook even aan Jacqueline Govaert, volgens mij is de release van haar album pas in oktober :?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_173529488
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:38 schreef Greys het volgende:
Als je iets gevestigds stuurt is de kans op een beetje goed nummer iig vaak groter (ivm zelf schrijven of vaste schrijvers) dan een the voice type sturen en daar eens een nummer bij gaan zoeken. (En dan toevallig iets van paps kiezen :') )

Tevens hoef je bij een beetje gevestigde artiest minder bang te zijn voor vals zingen van de zenuwen door weinig ervaring met grote zalen (Waylon bv zal een stuk minder snel vals zingen dan Joan destijds deed als The Voice meisje).
Hmm, ik weet niet of de kans op een goed nummer 'automatisch' of iig groter is bij een gevestigde artiest. Ik plak gevestigd en goed nummer in ieder geval niet meteen aan elkaar. Een onbekendere artiest kan net zo goed met een goed nummer komen, hoewel ik wel snap wat je bedoelt.
Een The Voice-type sturen en daar eens iets bij gaan zoeken werkt helemaal niet lekker, dat ben ik met je eens. Wat vals zingen betreft ook, een gevestigde(re) artiest zou van zijn/haar podiumervaring gebruik moeten kunnen maken om niet vals te zingen en de eventueel aanwezige zenuwen de baas te blijven. Hoewel dat ook weer niet iedereen lukt. Linda Wagenmakers bijvoorbeeld? Zij was kneiternerveus en dat hoorde je tijdens haar zang, hoewel ze niet vals zong.

Er zou een nummer moeten zijn wat oproept "hoe zit het in elkaar, hoe voelt het? Welke sfeer draagt het nummer uit, hoe moeten mensen zich erbij voelen? Wat moet het oproepen? En wie moet dat gevoel kunnen overbrengen? Wie heeft die capaciteit?"

Er wordt volgens mij nu teveel van buiten naar binnen gewerkt, maar er zou van binnen naar buiten moeten worden gewerkt. Geen product zonder fundering.

Het probleem hier is tot nu toe meestal dat de beste stuurlui weer eens aan de wal staan en dat mensen die geen echte know-how hebben zogenaamd experts zijn.
Want waarom zit Jan Smit in de commissie? Over Cornald Maas ben ik dan weer iets tevredener, die weet volgens mij wel waar hij het over heeft.

Ik zal best vragen stellen die eerder langs zijn gekomen, maar volgens mij zijn daar dan tot op heden geen duidelijke antwoorden op geweest.

[ Bericht 6% gewijzigd door PrincessofFrance op 01-09-2017 18:00:49 ]
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 september 2017 @ 18:13:22 #131
163650 Greys
pi_173529744
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 17:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik dacht ook even aan Jacqueline Govaert, volgens mij is de release van haar album pas in oktober :?
Ik keek naar de upload datum van die nieuwe single, die was 31 augustus, dus dat lied mag iig niet meedoen dan aan esf. Maar de rest van het album dan wel idd :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 september 2017 @ 18:19:28 #132
163650 Greys
pi_173529840
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 17:53 schreef PrincessofFrance het volgende:

[..]

Hmm, ik weet niet of de kans op een goed nummer 'automatisch' of iig groter is bij een gevestigde artiest. Ik plak gevestigd en goed nummer in ieder geval niet meteen aan elkaar. Een onbekendere artiest kan net zo goed met een goed nummer komen, hoewel ik wel snap wat je bedoelt.
Ik zei ook niet 'automatisch' of zeker, maar vaak wel grotere kans op een goed nummer dan met een the voice type. Al is het alleen maar omdat een gevestigde artiest dan een nummer schrijft of van zijn/haar schrijvers krijgt dat echt bij die uitvoerende past. Dat moet je bij minder bekende artiesten maar afwachten wat daar voor nummer voor komt.

quote:
Een The Voice-type sturen en daar eens iets bij gaan zoeken werkt helemaal niet lekker, dat ben ik met je eens. Wat vals zingen betreft ook, een gevestigde(re) artiest zou van zijn/haar podiumervaring gebruik moeten kunnen maken om niet vals te zingen en de eventueel aanwezige zenuwen de baas te blijven. Hoewel dat ook weer niet iedereen lukt. Linda Wagenmakers bijvoorbeeld? Zij was kneiternerveus en dat hoorde je tijdens haar zang, hoewel ze niet vals zong.
En Trijntje was ook een goed voorbeeld dat 'gevestigd' echt niet altijd wat zegt... :P :X

quote:
Er zou een nummer moeten zijn wat oproept "hoe zit het in elkaar, hoe voelt het? Welke sfeer draagt het nummer uit, hoe moeten mensen zich erbij voelen? Wat moet het oproepen? En wie moet dat gevoel kunnen overbrengen? Wie heeft die capaciteit?"

Er wordt volgens mij nu teveel van buiten naar binnen gewerkt, maar er zou van binnen naar buiten moeten worden gewerkt. Geen product zonder fundering.

Het probleem hier is tot nu toe meestal dat de beste stuurlui weer eens aan de wal staan en dat mensen die geen echte know-how hebben zogenaamd experts zijn.
Want waarom zit Jan Smit in de commissie? Over Cornald Maas ben ik dan weer iets tevredener, die weet volgens mij wel waar hij het over heeft.

Ik zal best vragen stellen die eerder langs zijn gekomen, maar volgens mij zijn daar dan tot op heden geen duidelijke antwoorden op geweest.
Dat vragen we ons idd allemaal al jaren af, wat Daniel Dekker en Jan Smit ooit hebben gedaan om in de esf commissie te mogen zitten. Echt niemand weet het. En ik zal het ook nooit begrijpen :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 02-09-2017 10:02:03 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 1 september 2017 @ 23:38:43 #133
2681 Dave
Aardig op drave
pi_173535417
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 10:37 schreef yvonne het volgende:
ís die man al geopperd die eik de voice had moeten winnen, maar daarvoor in de plaats de hoofdrol in de Passion kreeg?
Uitstraling stem, bevlogenheid, prima in orde.
Oh nee, alsjeblieft niet. Dan kijk ik niet. *gruwel*
:o)
pi_173539059
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:38 schreef Greys het volgende:
Als je iets gevestigds stuurt is de kans op een beetje goed nummer iig vaak groter (ivm zelf schrijven of vaste schrijvers) dan een the voice type sturen en daar eens een nummer bij gaan zoeken. (En dan toevallig iets van paps kiezen :') )

Tevens hoef je bij een beetje gevestigde artiest minder bang te zijn voor vals zingen van de zenuwen door weinig ervaring met grote zalen (Waylon bv zal een stuk minder snel vals zingen dan Joan destijds deed als The Voice meisje).
Precies, en als de voorbije jaren iets bewezen hebben, dan is het wel dat goed gezongen radio-liedjes scoren als een trein bij de jury's en dan heb je de helft van de buit al binnen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 2 september 2017 @ 10:26:37 #135
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173539709
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 17:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik dacht ook even aan Jacqueline, Govaert volgens mij is de release van haar album pas in oktober :?
Mooie ingetogen liedjes. Maar ESF-waardig?

"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_173541648
Hmm.. vier dagen geleden geplaatst.
SharonDoorson twitterde op dinsdag 29-08-2017 om 15:13:36 Studio vibes! Vandaag zijn allemaal toffe mensen liedjes voor mij aan t schrijven🤗 Voel me helemaal speciaal. #writingscamp https://t.co/vLYNiuIyRQ reageer retweet
Ze heeft natuurlijk vorig jaar al aangegeven dat ze wil + ze zit ook in de jury van het Junior Songfestival.

[ Bericht 4% gewijzigd door Em31 op 02-09-2017 13:30:24 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 september 2017 @ 14:34:12 #137
163650 Greys
pi_173542792
En ze zat in De Beste Zangers net als Og3ne.
Hm.. :{

Nou ja, wel leuk voor Nexum :P

Als dit echt het ESF betreft reken dan maar op de komende jaren Maan en alle jonge meisjes uit De Beste Zangers naar het ESF. Hoezee voor Jan Smit. Meh.

Als er maar geen schrijvende vader of oom of scharrel of buurjongen meedoet aan dat writers camp dan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173545686
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:15 schreef Em31 het volgende:
Hmm.. vier dagen geleden geplaatst.
SharonDoorson twitterde op dinsdag 29-08-2017 om 15:13:36 Studio vibes! Vandaag zijn allemaal toffe mensen liedjes voor mij aan t schrijven🤗 Voel me helemaal speciaal. #writingscamp https://t.co/vLYNiuIyRQ reageer retweet
Ze heeft natuurlijk vorig jaar al aangegeven dat ze wil + ze zit ook in de jury van het Junior Songfestival.
Ze heeft net een nieuw nummer samen met Rochelle uit zag ik. Vind het nummer niet veel aan, maar Sharon/Rochelle kan wellicht wel een goede combi zijn?
pi_173545693
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:19 schreef Greys het volgende:

Ik zei ook niet 'automatisch' of zeker, maar vaak wel grotere kans op een goed nummer dan met een the voice type. Al is het alleen maar omdat een gevestigde artiest dan een nummer schrijft of van zijn/haar schrijvers krijgt dat echt bij die uitvoerende past. Dat moet je bij minder bekende artiesten maar afwachten wat daar voor nummer voor komt.
Nee, je zei ook niet 'automatisch'. Dat was mijn eigen uitspraak. Ik snap nu beter wat je bedoelt. Bij gevestigde artiesten weet je inderdaad vaak/meestal wel wat je ervan kunt verwachten omdat je bekend bent met hun reportoire. Er vanuitgaande dat de artieste een duidelijk eigen geluid/profiel heeft en het schrijfwerk daar op aansluit.
Dit zeg ik omdat sommige artiesten soms ook ineens een hele andere kant op willen. Maar die gaan dan ook niet naar het ESF natuurlijk.

quote:
En Trijntje was ook een goed voorbeeld dat 'gevestigd' echt niet altijd wat zegt... :P :X
Daar noem je er nog een ja. Zij was echt iemand die het 'leuk voor de ervaring' vond... Killing attitude. Bij Linda Wagenmakers destijds hoorde ik dat men zei "we willen winnen", maar zij had dan weer funest last van haar zenuwen. Misschien ook omdat Getty Kaspers aanwezig was? Soms kan dat nadelig werken omdat je dan een drang voelt om "op te 'moeten' volgen".

quote:
Dat vragen we ons idd allemaal al jaren af, wat Daniel Dekker en Jan Smit ooit hebben gedaan om in de esf commissie te mogen zitten. Echt niemand weet het. En ik zal het ook nooit begrijpen :{
Och ja, Daniël Dekker. Die was ik helemaal vergeten. Ik vind wel dat Cornald Maas zijn ESF-sporen heeft verdiend. Hoe lang zit die al bij het hele gebeuren? D.w.z. hoe lang geeft hij al commentaar? Al jarenlang toch?

quote:
11s.gif Op zaterdag 2 september 2017 14:34 schreef Greys het volgende:
En ze zat in De Beste Zangers net als Og3ne.
Hm.. :{

Nou ja, wel leuk voor Nexum :P

Als dit echt het ESF betreft reken dan maar op de komende jaren Maan en alle jonge meisjes uit De Beste Zangers naar het ESF. Hoezee voor Jan Smit. Meh.

Als er maar geen schrijvende vader of oom of scharrel of buurjongen meedoet aan dat writers camp dan.
The Voice en De Beste Zangers worden straks nog de groothandel voor ESF-deelname....
pi_173548145
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:26 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Mooie ingetogen liedjes. Maar ESF-waardig?

Oh dat denk ik wel. Met het juiste nummer
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:08:45 #141
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173548212
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:15 schreef Em31 het volgende:
Hmm.. vier dagen geleden geplaatst.
SharonDoorson twitterde op dinsdag 29-08-2017 om 15:13:36 Studio vibes! Vandaag zijn allemaal toffe mensen liedjes voor mij aan t schrijven🤗 Voel me helemaal speciaal. #writingscamp https://t.co/vLYNiuIyRQ reageer retweet
Ze heeft natuurlijk vorig jaar al aangegeven dat ze wil + ze zit ook in de jury van het Junior Songfestival.
Weer zo'n over-het-paard-getild meisje die volgens haar ouders zo goed kan zingen. :r
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 september 2017 @ 19:11:16 #142
163650 Greys
pi_173548272
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:06 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Oh dat denk ik wel. Met het juiste nummer
Eens. Alleen vind ik haar het meest indrukwekkend achter de piano en dat zou ze dan moeten faken.
Maar ach, dat hield die Italiaan er een paar jaar geleden ook niet van af om tweede te worden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173548749
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Eens. Alleen vind ik haar het meest indrukwekkend achter de piano en dat zou ze dan moeten faken.
Maar ach, dat hield die Italiaan er een paar jaar geleden ook niet van af om tweede te worden.
Jacqueline achter een enorme vleugel (eentje waar ze de snaren uit hebben gehaald of zo), een paar backings erbij en een dijk van een nummer + goede belichting/staging maakt een enorme kans volgens mij
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 september 2017 @ 19:33:55 #144
163650 Greys
pi_173548865
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:29 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Jacqueline achter een enorme vleugel (eentje waar ze de snaren uit hebben gehaald of zo), een paar backings erbij en een dijk van een nummer + goede belichting/staging maakt een enorme kans volgens mij
Ik zou de backings weglaten. Intiem en alleen. En heel eenvoudige staging. All about the song. En nee dat zeg ik niet omdat ik wil dat we Salvador na-apen maar omdat ik daar al jaren fan van ben, van ESF inzendingen die het niet hoeven hebben van de show.

Sterker nog, ik denk dat ook Og3ne hoger was geëindigd zonder de ingestudeerde hoofdbewegingen en dat gefist in de lucht en dat idiote baantjerlijk geprojecteerd op podium etc. Dat gladde ingestudeerde maakt alles minder echt en minder emotioneel. Vind ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 02-09-2017 19:47:07 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173548879
Bij het woordje "gefist" moet ik weer keihard lachen _O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 september 2017 @ 19:49:38 #146
163650 Greys
pi_173549155
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:34 schreef Pisces29 het volgende:
Bij het woordje "gefist" moet ik weer keihard lachen _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † zaterdag 2 september 2017 @ 19:50:15 #147
368283 ato
pi_173549166
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:34 schreef Pisces29 het volgende:
Bij het woordje "gefist" moet ik weer keihard lachen _O-
Ik ook..
Life can be a bitch, so like it..
pi_173549334
Ja, dat 'gefist' oogt overdreven. Alsof ze nog even een extra statement willen maken. Ik ben het met jou eens, Greys. ESF zou less is more moeten zijn. Wat Cornald Maas al zei bij Salvador, toen het Eurovisie Songfestival nog echt een Songfestival was.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 september 2017 @ 20:12:21 #149
163650 Greys
pi_173549569
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:00 schreef PrincessofFrance het volgende:
Ja, dat 'gefist' oogt overdreven. Alsof ze nog even een extra statement willen maken. Ik ben het met jou eens, Greys. ESF zou less is more moeten zijn. Wat Cornald Maas al zei bij Salvador, toen het Eurovisie Songfestival nog echt een Songfestival was.
Elk echt overduidelijk ingestudeerd gebaartje leidt zo af van wat je nou echt met je lied wilt overbrengen vind ik. :Y

Salvador deed dan ook wel gebaren maar dat was juist het tegenovergestelde van ingestudeerd. Dat gefriemel met die handen kwam meer over als 'het zal vast gek staan maar zo ben ik nou eenmaal en ik kan het niet helpen dus je doet het er maar lekker mee'.

We zullen het natuurlijk nooit weten maar ik denk dat als ze Og3ne op een kruk hadden gezet en gewoon hun lied hadden laten zingen het echt beter was overgekomen. Binnengekomen bij de kijkers. Omdat er dan geen afleiding is van lelijke monsterlijk grote karaoketeksten erachter etc. Dan luister je naar hun mooie stemmen en that's it.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173549641
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:49 schreef Greys het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Whehehe _O_
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')