abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:29:50 #251
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_174709883
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:42 schreef Mineola het volgende:

[..]

Bij ons wordt altijd een jaarlijkse studiedag gepland op de vrijdag voor de krokusvakantie. En ik hoor het ook over veel scholen in de gemeente/regio. Superslim (en heel fijn!) vind ik dat gezien de hoeveelheid wintersporters hier.
Wij hadden er begin dit jaar ook twee vooraf en dat was inderdaad erg prettig voor het reizen naar de wintersport.
Huidig schooljaar is het er nog eentje.

Maar direct na de herfstvakantie was er ook eentje en voor de zomervakantie en voor de kerstvakantie. Best slim en ik ben toch altijd op vrijdag al vrij dus dan kunnen we net voor de drukte op pad.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_174711064
Hier wordt 1 dag ook altijd ingezet op de vrijdag voor de zomervakantie. En daarnaast voor goede vrijdag (katholieke school). Verder nog 1 studiedag ergens in november. Maar ons hoor je niet klagen. Elk kind heeft 2 flexibele vrije dagen die we altijd mogen inzetten (maar niet mogen koppelen aan de zomervakantie). En voor elke dag dat je structureel bso afneemt krijg je twee dagen extra. Ze gaan hier twee dagen naar de bso en dus hebben we zes vrij dagen die we mogen inzetten. Wij zijn dus al naar de Efteling geweest en ik hoorde al van ouders die een week buiten het hoogseizoen op wintersport gaan. Vakantie wordt wat lastig voor ons (ik werk in het onderwijs) maar een lang weekend kan wel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:53:05 #253
403253 Meke
after all this time? always.
pi_174711165
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:46 schreef mefke79 het volgende:
En voor elke dag dat je structureel bso afneemt krijg je twee dagen extra. Ze gaan hier twee dagen naar de bso en dus hebben we zes vrij dagen die we mogen inzetten.
Wat een bijzondere constructie :D Heb je enig idee waar dat op gebaseerd is? Is de opzet van die BSO vooral ook op cognitieve vaardigheden gericht of iets, dat ze daardoor extra dagen school mogen missen?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_174711465
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:53 schreef Meke het volgende:

[..]

Wat een bijzondere constructie :D Heb je enig idee waar dat op gebaseerd is? Is de opzet van die BSO vooral ook op cognitieve vaardigheden gericht of iets, dat ze daardoor extra dagen school mogen missen?
Huh?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:50:18 #255
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_174711947
Ik vraag me altijd af of zo'n studiedag door de leraren ook echt gebruikt wordt voor studie of dat het voor hun ook gewoon een vrije dag is :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_174712037
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:50 schreef MaJo het volgende:
Ik vraag me altijd af of zo'n studiedag door de leraren ook echt gebruikt wordt voor studie of dat het voor hun ook gewoon een vrije dag is :D
Op de vorige scholen waren dat meestal teamdagen/scholingsdagen voor de leraren. (Op de huidige school geen studiedagen meer)
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:06:23 #257
403253 Meke
after all this time? always.
pi_174712252
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Huh?
Haha, ja sorry ik kwam even binnendenderen, maar ik ben oprecht benieuwd waarom zij extra vrije dagen krijgen als ze structureel bso afnemen. Gaan ze er dan vanuit dat de kinderen dat wat ze missen op de dagen dat ze niet naar school gaan weer compenseren op de bso?

Of ik heb het helemaal verkeerd begrepen :D

Ik lees hiermee omdat ik zelf in het onderwijs ga en ontzettend benieuwd ben steeds naar 'de andere kant' :)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_174712681
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:50 schreef MaJo het volgende:
Ik vraag me altijd af of zo'n studiedag door de leraren ook echt gebruikt wordt voor studie of dat het voor hun ook gewoon een vrije dag is :D
Op studiedagen moet ik gewoon aanwezig zijn van 8.00-17.30 :)
Meestal zijn ze gevuld met vergaderingen en cursussen, soms wat "vrije tijd" voor de klas.
Oh en studiedagen, die niet op mijn werkdagen vallen, zijn ook verplicht :')
pi_174712731
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:25 schreef Loj het volgende:

[..]

Op studiedagen moet ik gewoon aanwezig zijn van 8.00-17.30 :)
Meestal zijn ze gevuld met vergaderingen en cursussen, soms wat "vrije tijd" voor de klas.
Oh en studiedagen, die niet op mijn werkdagen vallen, zijn ook verplicht :')
Het verplichte karakter van deskundigheidsbevordering is denk ik bij veel werkgevers het geval.
pi_174712788
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:29 schreef L-E het volgende:

[..]

Het verplichte karakter van deskundigheidsbevordering is denk ik bij veel werkgevers het geval.
Klopt :)
Gelukkig heb ik nu een hele leuke deskundigheidsbevordering uitgekozen voor dit jaar :D
pi_174713988
Studiedagen zitten bij ons altijd propvol met verplichte scholingsactiviteiten. Zeker geen vrije dag.
Bij ons op school verdelen ze de studiedagen zo eerlijk mogelijk over alle dagen, voor werknemers (dat iedereen soms de pech heeft dat je op je vrije dag terug moet komen) en voor ouders.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:09:38 #262
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_174714168
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:25 schreef Loj het volgende:

[..]

Op studiedagen moet ik gewoon aanwezig zijn van 8.00-17.30 :)
Meestal zijn ze gevuld met vergaderingen en cursussen, soms wat "vrije tijd" voor de klas.
Oh en studiedagen, die niet op mijn werkdagen vallen, zijn ook verplicht :')
Ah duidelijk ^O^

Ik heb zelf wel eens met een studiedag voor een dichte deur gestaan :@ ik spijbelde toen zoveel dat ik helemaal niet wist dat we een dag vrij waren :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:19:16 #263
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174717737
Ik ben wel eens vergeten dat mijn kind (toen nog kleuter) een vrije studiemiddag had. Ik en mijn man zaten gewoon op ons werk en waren ons van niks bewust. Kleuter stond dus 's middags alleen buiten. Gelukkig hadden een aantal andere ouders geregeld dat de BSO de kinderen zou ophalen. Ondanks dat mijn kleuter niet op de lijst stond heeft de BSO haar toch maar meegenomen en werden we door hen gebeld dat we haar daar op konden halen. Zo kwam alles toch nog goed O-)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_174718517
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 19:19 schreef livelink het volgende:
Ik ben wel eens vergeten dat mijn kind (toen nog kleuter) een vrije studiemiddag had. Ik en mijn man zaten gewoon op ons werk en waren ons van niks bewust. Kleuter stond dus 's middags alleen buiten. Gelukkig hadden een aantal andere ouders geregeld dat de BSO de kinderen zou ophalen. Ondanks dat mijn kleuter niet op de lijst stond heeft de BSO haar toch maar meegenomen en werden we door hen gebeld dat we haar daar op konden halen. Zo kwam alles toch nog goed O-)
Dit wordt mijn verhaal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:05:56 #265
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174718842
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 19:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit wordt mijn verhaal.
Vooral het deel dat alles op wonderbaarlijke wijze toch goed komt beviel me wel. Altijd fijn als anderen een deel van de verantwoordelijkheid voor mijn kinderen op zich nemen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_174719603
Dat is inderdaad erg prettig, livelink.

Ik stond vorige week maandag dus voor niks aan school en besloot ter plekke in de auto de nieuwsbrief, die ze de vrijdag voor de herfstvakantie hadden gestuurd, te lezen.
Bleek dat de dinsdag ook een studiedag was.

Haha, ik sukkel. Leah helemaal blij :D
pi_174719751
Omdat ik ook 2 puberzonen heb, die dus op het middelbaar onderwijs zitten, heb ik aan die studiedagen niets meer, in de zin van, we kunnen wat gaan doen met het gezin.
Maar ach, ik vind het nog steeds wel lekker. Dochter kan lekker in haar pyama de dag doorbrengen. Vindt ze heerlijk (mijn man is huisman dus we hebben nooit problemen in die zin).
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:48:48 #268
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174720161
Het voordeel van middelbare scholieren is dan wel weer dat ze zelf heel goed in de gaten houden wanneer er een studiedag is.

Behalve MaJo natuurlijk, die net die ene dag besluit niet te gaan spijbelen :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_174721094
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:53 schreef Meke het volgende:

[..]

Wat een bijzondere constructie :D Heb je enig idee waar dat op gebaseerd is? Is de opzet van die BSO vooral ook op cognitieve vaardigheden gericht of iets, dat ze daardoor extra dagen school mogen missen?
Heel simpel, het is een ikc. Dus school en bso zijn verweven. De docenten werken allemaal ook tijdens de bso tijd (niet elke dag en ze werken dan op andere tijden minder). Er zijn dus ook gewoon instructies tijdens de bso tijd. En als je dus twee keer per week bso hebt, heb je in principe 2 keer 2 of 3 uur extra tijd per week. Dat compenseert dus al gauw een schooldag als je de tijd nuttig besteed. Spelen mijn kinderen dan niet tijdens de bso? Natuurlijk wel, net als op elke andere bso. Maar soms krijgen ze extra instructie of kiezen ze voor verdieping (zelf verder gaan met code.org of het rekenprogramma, extra proefjes doen etc). Andersom hebben sommige kinderen tijdens schooltijd extra fysio of een drumles.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_174721658
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 20:48 schreef livelink het volgende:
Het voordeel van middelbare scholieren is dan wel weer dat ze zelf heel goed in de gaten houden wanneer er een studiedag is.
Ja, dat klopt.
Dat kunnen ze prima zelf :)
pi_174721842
Ik vind het wel heel anders. Twee kinderen op het middelbaar onderwijs.
Ze worden groot. Jouw invloed wordt steeds kleiner. Ze gaan vaker weg, het wordt later...
Loslaten..

Wat dat betreft vond ik het vroeger veel fijner. Twee kleine jongens die volledig van ons afhankelijk waren. Het was toen heerlijk overzichtelijk.

Nu, bijna 13 en 17.
Andere issues komen op: Scheren, haargroei (overal en ongewenst) puisten, meisjes, onzekerheid, huiswerk, feesten, laat thuiskomen, kapotte fietsen en tassen.... en blijven zitten.

Ik zit eigenlijk in het verkeerde topic :P
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:50:39 #272
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_174722051
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 21:43 schreef lily het volgende:
Ik vind het wel heel anders. Twee kinderen op het middelbaar onderwijs.
Ze worden groot. Jouw invloed wordt steeds kleiner. Ze gaan vaker weg, het wordt later...
Loslaten..

Wat dat betreft vond ik het vroeger veel fijner. Twee kleine jongens die volledig van ons afhankelijk waren. Het was toen heerlijk overzichtelijk.

Nu, bijna 13 en 17.
Andere issues komen op: Scheren, haargroei, puisten, meisjes, onzekerheid, huiswerk, feesten, laat thuiskomen, kapotte fietsen en tassen....
Nou, dat inderdaad. Donderdag een puber compleet overstuur en in tranen omdat het heel slecht gaat op school (examenjaar). "Docenten zeggen dat ik niet ga slagen, mijn vrienden zeggen het en jullie denken het ook. Waarom zou ik dan nog iets gaan doen, als iedereen toch al weet dat ik het niet red :'( "

Heb al mijn overredingskracht in moeten zetten om haar toch zover te krijgen om te gaan werken aan haar wiskundetoets voor vrijdag. Gelukkig had ze daar een 7,7 voor en kreeg ze ook vrijdag een 7,5 terug voor Nederlands.

Maar ze staat er wel heel slecht voor en ik vind het moeilijk om met dat verdriet om te gaan. Want ik kan me ook zo goed voorstellen hoe naar dat moet zijn. Nu maar een heel plan gemaakt om er nog het beste van te gaan maken. Bijles voor Engels regelen en verder ga ik haar helpen met haar andere vakken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_174722373
Lastig heh. Ook als ze zichtbaar daaronder lijdt ;(

Mijn zonen halen ook regelmatig onvoldoendes. Alleen interesseert het ze geen bal dus tranen zien we hier nooit.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:03:44 #274
403253 Meke
after all this time? always.
pi_174724123
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 21:16 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Heel simpel, het is een ikc. Dus school en bso zijn verweven. De docenten werken allemaal ook tijdens de bso tijd (niet elke dag en ze werken dan op andere tijden minder). Er zijn dus ook gewoon instructies tijdens de bso tijd. En als je dus twee keer per week bso hebt, heb je in principe 2 keer 2 of 3 uur extra tijd per week. Dat compenseert dus al gauw een schooldag als je de tijd nuttig besteed. Spelen mijn kinderen dan niet tijdens de bso? Natuurlijk wel, net als op elke andere bso. Maar soms krijgen ze extra instructie of kiezen ze voor verdieping (zelf verder gaan met code.org of het rekenprogramma, extra proefjes doen etc). Andersom hebben sommige kinderen tijdens schooltijd extra fysio of een drumles.
Duidelijk, thanks :D Mooie oplossing zo!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Licht Ontvlambaar zondag 29 oktober 2017 @ 00:05:01 #275
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_174725625
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 21:50 schreef livelink het volgende:

[..]

Nou, dat inderdaad. Donderdag een puber compleet overstuur en in tranen omdat het heel slecht gaat op school (examenjaar). "Docenten zeggen dat ik niet ga slagen, mijn vrienden zeggen het en jullie denken het ook. Waarom zou ik dan nog iets gaan doen, als iedereen toch al weet dat ik het niet red :'( "

Heb al mijn overredingskracht in moeten zetten om haar toch zover te krijgen om te gaan werken aan haar wiskundetoets voor vrijdag. Gelukkig had ze daar een 7,7 voor en kreeg ze ook vrijdag een 7,5 terug voor Nederlands.

Maar ze staat er wel heel slecht voor en ik vind het moeilijk om met dat verdriet om te gaan. Want ik kan me ook zo goed voorstellen hoe naar dat moet zijn. Nu maar een heel plan gemaakt om er nog het beste van te gaan maken. Bijles voor Engels regelen en verder ga ik haar helpen met haar andere vakken.
omgaan met verdriet waar je geen instant oplossing voor hebt/bestaat, dat vind ik het moeilijkste van deze leeftijd...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')