abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173304234
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:34 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Het alternatief is dat ze met een truck over het schoolplein gaan rijden, dus ja.
Sorry, maar het gaat er bij mij echt niet in dat je daar als ouder geen problemen mee zou hebben.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173304275
Tegen een basisschool durven die sneuneuzen van Pegida wel :')

Draai dan in het volle zicht een moskee op slot, als je toch zo nodig een 'ludiek' statement wil maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173304321
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Reken er maar niet op.
Ok, wellicht schets ik het te breed, want er zullen idd genoeg strafbare feiten zijn waar ze niet veel mee doen, zelfs niet op scholen. Maar dan denk ik aan vechtpartijen, gewelddadig pesten, diefstal, drugs.

Maar dreigementen met een overduidelijk discriminerend motief? Met een overheid die toch best streng is in het afkeuren en aanpakken van dit soort uitingen (zie bescherming moskee-en, bescherming joodse instanties). Ik denk dat ze daar zeker werk van maken.

Ik zou iig erg verbaasd en teleurgesteld zijn wanneer dat niet het geval is. Maargoed, jij hebt dan ook al een stukje meer levenservaring.
pi_173304393
Jammer dat ze de achterdeur vergeten waren. De tolerantie voor de intoleranten moet echt zsm stoppen want dat zal de ondergang van onze samenleving worden.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Paradox_van_tolerantie
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_173304402
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:35 schreef probeer het volgende:

[..]

Sorry, maar het gaat er bij mij echt niet in dat je daar als ouder geen problemen mee zou hebben.
Ik geloof niet dat ik me druk zou maken om zo'n fietsslot om de poort heen. Aan de foto te zien hebben ze niet eens een beetje hun best gedaan om het goed af te sluiten, volgens mij pas ik daar nog gewoon doorheen. :P

Hooguit vervelend dat je moet wachten tot je kind eindelijk naar binnen kan (als je kind nog jong is).
pi_173304413
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:42 schreef budvar het volgende:
Jammer dat ze de achterdeur vergeten waren. De tolerantie voor de intoleranten moet echt zsm stoppen want dat zal de ondergang van onze samenleving worden.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Paradox_van_tolerantie
quote:
In this formulation, I do not imply, for instance, that we should always suppress the utterance of intolerant philosophies; as long as we can counter them by rational argument and keep them in check by public opinion, suppression would certainly be most unwise.
Dat deel van de quote wordt voor het gemak maar vaak vergeten.
pi_173304443
Je bedoelt dus dat we massaal in verzet moeten komen tegen de tolerante islam of wat?
pi_173304457
quote:
12s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:13 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Prachtig geweldloos gebaar.

Helaas aan de verkeerden gericht.
Dit inderdaad. Het baart me grote zorgen dat de haat op de moslim wordt gericht terwijl er maar één dader is; degene die ons samenzijn hebben geforceerd.
Leven is het verliezen van illusies. - LK
pi_173304458
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:43 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik me druk zou maken om zo'n fietsslot om de poort heen. Aan de foto te zien hebben ze niet eens een beetje hun best gedaan om het goed af te sluiten, volgens mij pas ik daar nog gewoon doorheen. :P

Hooguit vervelend dat je moet wachten tot je kind eindelijk naar binnen kan (als je kind nog jong is).
Doodshoofd en verkapte dreigement ook niet?

Noem me dan echt maar dom of naïef, maar ook in jouw geval geloof ik dat echt niet.
pi_173304506
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:45 schreef HendrikV het volgende:
Je bedoelt dus dat we massaal in verzet moeten komen tegen de tolerante islam of wat?
Ik bedoel dat zolang we met rationele argumenten aan kunnen tonen waarom bepaalde (intolerante) geloofsuitingen gewoon echt geen goed idee zijn, er helemaal geen noodzaak is tot verzet middels kracht / illegale handelingen.

Wat Popper dus met me eens is.
pi_173304510
Ik ben tegen islamitisch of welk confessioneel onderwijs dan ook. Maar op deze manier zorg je er voor dat kids zich niet meer veilig op school voelen. Slechte actie dus.
pi_173304511
lol.
Zonder wrijving geen glans
pi_173304524
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Het baart me grote zorgen dat de haat op de moslim wordt gericht terwijl er maar één dader is; degene die ons samenzijn hebben geforceerd.
Exact.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
pi_173304559
Ik had het trouwens, als ze het toch zo willen doen, leuker gevonden als ze er een andere tekst bij hadden gelegd. Zoiets als 'Allah is niet de weg naar het Westen' opgefleurd met een foto van een varkentje en een flesje wijn, of zo.
Leven is het verliezen van illusies. - LK
pi_173304576
Volgend keer hek dicht lassen en achterdeur barricaderen.

Die school past niet bij Nederlandse cultuur en christelijke norm waarde waar Nederland ermee opgegroeid en gebouwd.
Al nationaal zorgfonds getekend? Zo niet, bezoek www.nationaalzorgfonds.nl
pi_173304596
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:50 schreef Captain_Ghost het volgende:
Volgend keer hek dicht lassen en achterdeur barricaderen.

Die school past niet bij Nederlandse cultuur en christelijke norm waarde waar Nederland ermee opgegroeid en gebouwd.
Eigenrichting past wel bij de Nederlandse cultuur, normen en waarden?

(alhoewel .. wat 'we' met de broertjes De Witt geflikt hebben ..)
pi_173304603
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:45 schreef probeer het volgende:

[..]

Doodshoofd en verkapte dreigement ook niet?

Noem me dan echt maar dom of naïef, maar ook in jouw geval geloof ik dat echt niet.
Als je het toch niet gelooft, heeft het verder ook geen zin om in te gaan op je vraag.

Hoe kom je erbij dat iedereen op dezelfde manier met dit soort dingen omgaat als jij?
  maandag 21 augustus 2017 @ 17:53:04 #43
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173304628
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:13 schreef BoneThugss het volgende:
Dat slot :') _O-
Wel slim verzonnen van deze simpele zielen. :{

It has begun

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173304706
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:52 schreef Physsic het volgende:

[..]

Als je het toch niet gelooft, heeft het verder ook geen zin om in te gaan op je vraag.

Hoe kom je erbij dat iedereen op dezelfde manier met dit soort dingen omgaat als jij?
Ok, dan niet. Ook prima.

Gewoon, omdat ik dacht dat dreigementen uiten op basisscholen wel een algemene no-no is. Rare ik. Waar haal ik inderdaad het lef vandaan?
pi_173304711
Liever een fietsslot gebruiken voor een hek af te sluiten dan met dat fietsslot mensen die een andere mening hebben de hersenen inslaan.
pi_173304714
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
Tegen een basisschool durven die sneuneuzen van Pegida wel :')

Draai dan in het volle zicht een moskee op slot, als je toch zo nodig een 'ludiek' statement wil maken.
Impliceer je hiermee dat moslims agressief zijn? Racist!
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  maandag 21 augustus 2017 @ 17:56:33 #47
13462 BansheeBoy
pi_173304715
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:54 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Jij bent ook echt te dom om zelfstandig te schijten :')
Gaat me anders aardig af. Mijn darmstelsel kwispelt als een jonge labrador. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  maandag 21 augustus 2017 @ 17:57:06 #48
13462 BansheeBoy
pi_173304728
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Liever een fietsslot gebruiken voor een hek af te sluiten dan met dat fietsslot mensen die een andere mening hebben de hersenen inslaan.
Er zijn ook meer opties, maar je gebruikt graag een vals dilemma. Ook goed.

pi_173304810
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:22 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Is dat dan niet genoeg?
Dat zegt niet genoeg nee. Als de prefix christelijke- er zou staan, kunnen mensen zich daar een beeld bij vormen. Levensbeschouwing met christelijke grondslag, totstandkoming van christelijke leerstof, religieuze uitingen bij ochtend-, middag- en avondmaal, enzovoort.

Gezien de ophef die rondom de islam ontstaat hebben mensen (vanuit een joods-christelijke opvoeding) weinig kennis over de islamitische wijze van leven, en al helemaal omdat het geloof de gehele levenswijze omvat van de (actieve) belijder. Dat geeft onrust.
quote:
Of is het nu ook een taak van een basisschool om niet-leerlingen (lees: volwassenen) ongevraagd te leren over waar zij als school precies voor staan? Dan zouden ze amper toekomen aan het onderwijzen van de leerlingen.
Nee, er zou een actief algemeen orgaan georganiseerd kunnen worden die het onwetende publiek informeert over de implementatie van de islam in het basisonderwijs, en op welke wijze het geloof zich manifesteert zodat de omgeving daar zich op gerust kan stellen. Dat er geen terroristjes gekweekt zullen worden in zulke scholen, bijvoorbeeld.

quote:
En ik zeg ongevraagd, omdat ik zeker weet dat als je daar vriendelijk aanklopt met een aantal vragen, ze je graag van meer informatie voorzien / je antwoord geven.
Ik voorzie een (te) hoge drempel tussen ongelovige voorbijganger en belijdend leraar, mede vanwege het onwetende deel vanuit de voorbijganger, en vooral ook angst wat hem bezighoudt.

quote:
Daarbij gok ik dat als iedereen in die wijk in Leiden een net foldertje in de bus krijgt met informatie over (de normen en waarden) van die school, er een shitstorm losbarst van mensen die daar weer aanstoot aan nemen.
Deze 'shitstorm' wordt gevoed door de negativiteit van de islam in het nieuws. Informatie is altijd belerend geweest. De veelvoud aan informatie met de connotatie 'islam' heeft het begin, 'we pikken dit niet' is de tweede stap en 'we sluiten de school' is de derde.
Google is your friend, abuse your friends
pi_173304955
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, dan niet. Ook prima.

Gewoon, omdat ik dacht dat dreigementen uiten op basisscholen wel een algemene no-no is. Rare ik. Waar haal ik inderdaad het lef vandaan?
Zou kunnen, maar niet iedereen is een paniekvogel die zich bij elke amateuristische of kinderachtige actie meteen zorgen gaat maken.

Van deze actie ben ik niet zo onder de indruk. Dat zou anders zijn wanneer er 's nachts een brandbom naar binnen wordt gegooid en een haatbericht wordt achtergelaten of wanneer de bedreiging specifieker is (bijvoorbeeld dat "de moslims van deze school zich moeten voorbereiden op een aanslag").

Bovendien is angst een slechte raadgever, heb ik van BansheeBoy geleerd.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')