abonnement Unibet Coolblue
pi_173303571
quote:
PROTESTACTIE: ISLAMITISCHE SCHOOL ER-RISÈLÈH MET KETTINGSLOT GESLOTEN

LEIDEN – De scholen zijn begonnen, maar dat verliep niet op iedere school even vlekkeloos. De leerkrachten van de islamistische basisschool Er-Risèlèh in leiden konden hun leerlingen niet fatsoenlijk verwelkomen omdat de hekken met kettingsloten waren vergrendeld.

PEGIDA NEDERLAND
“Mensen uit de omgeving van Leiden hebben de islamitische school Er Riseleh in Leiden op slot gedaan”, meldt Pegida Nederland op hun social mediakanalen. Ze zijn er duidelijk blij mee: “Alle islamitische scholen in ons land moeten worden gesloten! Top actie dames/heren, bedankt!”

“HET WERK GAAT GEWOON DOOR”
Baisschool Er-Risèlèh is een Nederlandse basisschool op Islamitische grondslag. Niet alleen moslims, maar alle kinderen zijn er welkom. De school had nog nooit eerder met een actie als maandag te maken gehad, vertelt directrice Gülsüm Dogan:

“We schrokken er heel erg van. We wilden de kinderen en de ouders van harte welkom heten vandaag, maar de eerste schooldag startte niet zoals we dat hadden gewild.”

DEUR ACHTERIN
De leerkrachten herpakten zichzelf snel weer: “We hebben de politie gebeld, de tekst bedekt, de leerlingen uitgelegd dat het om een nare grap ging en ons alleen maar met hen beziggehouden. Het werk gaat gewoon door.” De kettingsloten hebben de lessen overigens niet tegengehouden. “We konden gewoon naar binnen, want we hebben nog een deur achterin!”


https://leiden.tv/protest(...)ettingslot-gesloten/
Facebook-reacties:
quote:
Post GeenStijl (om maar even te laten zien wat een rechts-georiënteerd internetmedium van dit soort zaken vindt):
quote:
Een islamitische basisschool op slot gooien en dan een briefje met een doodshoofd en de tekst 'NEDERLANDERS KOM IN VERZET TEGEN ISLAMITISCHE SCHOLEN!' erbij. Dan ben je gewoon een nare bedreigende tyfustokkie. Dus dat is helemaal geen 'Top actie Dames/Heren, bedankt!' zoals ze op Facebook schrijven, inclusief de oproep dit vaker te doen. Topactie is namelijk één woord. En als de woorden 'dames' en 'heren' middenin een zin staan, dan hebben ze geen hoofdletter (in sommige talen wel trouwens, red.). Hadden jullie op school kunnen leren. Word in vredesnaam boos op onze politieke elite, die jarenlang moslims naar ons land heeft laten komen, het verspreiden van haat met de mantel der liefde bedekte en nu we met de geradicaliseerde peren zitten niet verder komt dan 'wij zijn met meer'. Demonstreer tegen arrogante moslimclubjes die zonder enige gêne de vrijheid misbruiken om onvrijheid te prediken. Sterker nog, leg uit waarom islamitische basisscholen niet passen in de ontzuilde cultuur van onze grote steden en alleen maar voor meer segregatie en achterstanden zorgen. Schaf ze af. Daar is de democratie voor verdomme. Maar laat die kinderen met rust. Geen sloten op schooldeuren. Zeker als je eigen beheersing van het Nederlands zo gebrekkig is.

https://www.geenstijl.nl/5138162/iedereen-is-kut/
Iedereen die me ook maar een beetje kent weet denk ik wel wat ik hiervan vind; ronduit schandalig, en ik mag hopen dat de daders strafrechtelijk aangepakt worden (al durf ik niet te zeggen of dit soort acties daadwerkelijk strafbaar zijn).

Maar nu ben ik dus eigenlijk best benieuwd wat mijn mede-fokkers van deze vorm van eigenrichting vinden. En dan eigenlijk voornamelijk de rechts-georiënteerde fokkers. Gaat dit jullie nou te ver? Of vinden jullie het prima om op deze manier het democratisch proces (een belangrijke Nederlandse waarde) te schofferen? Maw; is dit wat jullie willen?

Beken kleur / barst maar los.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173303678
Islam onderwijs : vergif.
pi_173303685
Hoewel het sluiten van dergelijke scholen een nobel streven is is dit natuurlijk gewoon een beetje dommig gedrag.
Conscience do cost.
pi_173303727
Dat slot :') _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_173303728
Prachtig geweldloos gebaar.

Helaas aan de verkeerden gericht.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173303735
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:12 schreef ems. het volgende:
Hoewel het sluiten van dergelijke scholen een nobel streven is is dit natuurlijk en gewoon kansloos.
pi_173303783
Ik vind de islam allang geen verrijking meer en zo ook de islamitische scholen niet. Gezien de prefix islamitische- ben ik geneigd het in allerlei hokjes te drukken en zo het negatief te bejegenen. En zo veel meer Nederlanders met mij. Misschien zouden de instellingen zich kunnen beroepen op het idee hier wat mee te kunnen en zo meer transparantie kunnen kweken naar het openbare publiek, waarna er mogelijkerwijs een betere verstandhouding gecreëerd kan worden vanuit sociaal en maatschappelijk perspectief.
Google is your friend, abuse your friends
pi_173303793
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:12 schreef HendrikV het volgende:
Islam onderwijs : vergif.
Dat ben ik persoonlijk met je eens. En dat gaat imo op voor elke vorm van religieus basisschoolonderwijs (met bijbehorende indoctrinatie). Al sta ik los van mijn persoonlijke mening over bepaalde vormen van scholing, nog steeds achter de vrijheid van onderwijs.

Wat vind je specifiek van dit soort acties?
"Pools are perfect for holding water"
pi_173303828
Geenstijl is trouwens erg gaan deugen de laatste tijd.

Je zag het ook al sterk in het gesprek met Bart Nijman op welsmertz.

Geenstijl moet de boel pappen en nathouden ofzo.. beetje de pvv van de politiek
pi_173303833
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:13 schreef BoneThugss het volgende:
Dat slot :') _O-
Dat hebben ze zo open.
  maandag 21 augustus 2017 @ 17:18:46 #11
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_173303858
Achterlijke Pegida tokkies. Zelf actie ondernemen is not dun. Dit moet via de politiek geregeld worden.
pi_173303866
Kan iemand met wat wetskennis mij wellicht vertellen of dit legaal is?

Me dunkt namelijk dat je niet het eigendom / terrein van een ander op slot mag gooien.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173303879
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat hebben ze zo open.
Die Marokkanen hebben daar wel ervaring mee. :P
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_173303884
Zolang je blank en kaal bent mag bijna niks :)


Gelukkig ben ik niet kaal!

Ik vermoed dat dit niet mag. Maar dat er vaak niet echt actie op word ondernomen behalve verwijderen.
  maandag 21 augustus 2017 @ 17:22:49 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173303945
*O* Vrijheid voor alle mensen die het met ons eens zijn *O*
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173303946
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:16 schreef Metalfrost het volgende:
Ik vind de islam allang geen verrijking meer en zo ook de islamitische scholen niet. Gezien de prefix islamitische- ben ik geneigd het in allerlei hokjes te drukken en zo het negatief te bejegenen. En zo veel meer Nederlanders met mij. Misschien zouden de instellingen zich kunnen beroepen op het idee hier wat mee te kunnen en zo meer transparantie kunnen kweken naar het openbare publiek, waarna er mogelijkerwijs een betere verstandhouding gecreëerd kan worden vanuit sociaal en maatschappelijk perspectief.
quote:
[..] Baisschool Er-Risèlèh is een Nederlandse basisschool op Islamitische grondslag. Niet alleen moslims, maar alle kinderen zijn er welkom [..]
Is dat dan niet genoeg? Of is het nu ook een taak van een basisschool om niet-leerlingen (lees: volwassenen) ongevraagd te leren over waar zij als school precies voor staan? Dan zouden ze amper toekomen aan het onderwijzen van de leerlingen.

En ik zeg ongevraagd, omdat ik zeker weet dat als je daar vriendelijk aanklopt met een aantal vragen, ze je graag van meer informatie voorzien / je antwoord geven.

Daarbij gok ik dat als iedereen in die wijk in Leiden een net foldertje in de bus krijgt met informatie over (de normen en waarden) van die school, er een shitstorm losbarst van mensen die daar weer aanstoot aan nemen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173303992
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:19 schreef HendrikV het volgende:
Zolang je blank en kaal bent mag bijna niks :)

Gelukkig ben ik niet kaal!

Ik vermoed dat dit niet mag. Maar dat er vaak niet echt actie op word ondernomen behalve verwijderen.
Ik mag hopen dat strafbare feiten in of om een basisschool toch wel enige prioriteit krijgen van de politie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173304000
Een zangkoor er bij halen, dat zingt dat slot er zo af.

pi_173304070
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:24 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat strafbare feiten in of om een basisschool toch wel enige prioriteit krijgen van de politie.
Verkrachtingen, huisinbraak, beroving op straat krijgen ook geen prio. Waarom zou je dit een prio geven ?
pi_173304085
Prima actie.

Mijn tolerantie naar dit antiek denkend en handelend bebaarde en in lappen en tenten gehulde volk neemt echt razend snel af.

M'n fietstocht door de Schilderswijk van vanmiddag maakte me dat weer duidelijk.

Fijn opzouten uit mijn stad en land.
  maandag 21 augustus 2017 @ 17:29:57 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173304108
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:24 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat strafbare feiten in of om een basisschool toch wel enige prioriteit krijgen van de politie.
Reken er maar niet op.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173304125
Ludieke acties altijd +1

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2017 17:31:04 ]
pi_173304134
quote:
12s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:13 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Prachtig geweldloos gebaar.

Helaas aan de verkeerden gericht.
Jij zou je niet aangetast voelen in de veiligheid van je kinderen wanneer iemand hun schoolterrein afsluit en daarbij een papiertje met een doodshoofd en een tekst met de strekking 'kom in verzet tegen deze school' ophangt?

Ik zou me als ouder dan toch best zorgen maken.

En dan kunnen we dus discussiëren of dit 1) een dreigement is, en 2) of een dreigement onder 'geweldloos' valt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173304175
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:30 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Ludieke acties altijd +1
Een afbeelding van een doodshoofd plus slot aan het hek een basisschool hangen vind jij 'speels'?

Zou je dat ook vinden wanneer fundamentalistische moslims dat bij de basisschool van jouw kinderen zouden doen?

Of schreeuw je dan moord en brand?
"Pools are perfect for holding water"
pi_173304199
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Zou je dat ook vinden wanneer fundamentalistische moslims dat bij de basisschool van jouw kinderen zouden doen?
Het alternatief is dat ze met een truck over het schoolplein gaan rijden, dus ja.
pi_173304234
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:34 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Het alternatief is dat ze met een truck over het schoolplein gaan rijden, dus ja.
Sorry, maar het gaat er bij mij echt niet in dat je daar als ouder geen problemen mee zou hebben.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173304275
Tegen een basisschool durven die sneuneuzen van Pegida wel :')

Draai dan in het volle zicht een moskee op slot, als je toch zo nodig een 'ludiek' statement wil maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173304321
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Reken er maar niet op.
Ok, wellicht schets ik het te breed, want er zullen idd genoeg strafbare feiten zijn waar ze niet veel mee doen, zelfs niet op scholen. Maar dan denk ik aan vechtpartijen, gewelddadig pesten, diefstal, drugs.

Maar dreigementen met een overduidelijk discriminerend motief? Met een overheid die toch best streng is in het afkeuren en aanpakken van dit soort uitingen (zie bescherming moskee-en, bescherming joodse instanties). Ik denk dat ze daar zeker werk van maken.

Ik zou iig erg verbaasd en teleurgesteld zijn wanneer dat niet het geval is. Maargoed, jij hebt dan ook al een stukje meer levenservaring.
"Pools are perfect for holding water"
  † In Memoriam † maandag 21 augustus 2017 @ 17:42:37 #29
231686 budvar
budvar
pi_173304393
Jammer dat ze de achterdeur vergeten waren. De tolerantie voor de intoleranten moet echt zsm stoppen want dat zal de ondergang van onze samenleving worden.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Paradox_van_tolerantie
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_173304402
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:35 schreef probeer het volgende:

[..]

Sorry, maar het gaat er bij mij echt niet in dat je daar als ouder geen problemen mee zou hebben.
Ik geloof niet dat ik me druk zou maken om zo'n fietsslot om de poort heen. Aan de foto te zien hebben ze niet eens een beetje hun best gedaan om het goed af te sluiten, volgens mij pas ik daar nog gewoon doorheen. :P

Hooguit vervelend dat je moet wachten tot je kind eindelijk naar binnen kan (als je kind nog jong is).
pi_173304413
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:42 schreef budvar het volgende:
Jammer dat ze de achterdeur vergeten waren. De tolerantie voor de intoleranten moet echt zsm stoppen want dat zal de ondergang van onze samenleving worden.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Paradox_van_tolerantie
quote:
In this formulation, I do not imply, for instance, that we should always suppress the utterance of intolerant philosophies; as long as we can counter them by rational argument and keep them in check by public opinion, suppression would certainly be most unwise.
Dat deel van de quote wordt voor het gemak maar vaak vergeten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173304443
Je bedoelt dus dat we massaal in verzet moeten komen tegen de tolerante islam of wat?
pi_173304457
quote:
12s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:13 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Prachtig geweldloos gebaar.

Helaas aan de verkeerden gericht.
Dit inderdaad. Het baart me grote zorgen dat de haat op de moslim wordt gericht terwijl er maar één dader is; degene die ons samenzijn hebben geforceerd.
pi_173304458
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:43 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik me druk zou maken om zo'n fietsslot om de poort heen. Aan de foto te zien hebben ze niet eens een beetje hun best gedaan om het goed af te sluiten, volgens mij pas ik daar nog gewoon doorheen. :P

Hooguit vervelend dat je moet wachten tot je kind eindelijk naar binnen kan (als je kind nog jong is).
Doodshoofd en verkapte dreigement ook niet?

Noem me dan echt maar dom of naïef, maar ook in jouw geval geloof ik dat echt niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173304506
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:45 schreef HendrikV het volgende:
Je bedoelt dus dat we massaal in verzet moeten komen tegen de tolerante islam of wat?
Ik bedoel dat zolang we met rationele argumenten aan kunnen tonen waarom bepaalde (intolerante) geloofsuitingen gewoon echt geen goed idee zijn, er helemaal geen noodzaak is tot verzet middels kracht / illegale handelingen.

Wat Popper dus met me eens is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173304510
Ik ben tegen islamitisch of welk confessioneel onderwijs dan ook. Maar op deze manier zorg je er voor dat kids zich niet meer veilig op school voelen. Slechte actie dus.
  User die overal opduikt 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 17:48:15 #37
186611 Haags
pi_173304511
lol.
Zonder wrijving geen glans
pi_173304524
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Het baart me grote zorgen dat de haat op de moslim wordt gericht terwijl er maar één dader is; degene die ons samenzijn hebben geforceerd.
Exact.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173304559
Ik had het trouwens, als ze het toch zo willen doen, leuker gevonden als ze er een andere tekst bij hadden gelegd. Zoiets als 'Allah is niet de weg naar het Westen' opgefleurd met een foto van een varkentje en een flesje wijn, of zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2017 17:51:36 ]
pi_173304576
Volgend keer hek dicht lassen en achterdeur barricaderen.

Die school past niet bij Nederlandse cultuur en christelijke norm waarde waar Nederland ermee opgegroeid en gebouwd.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_173304596
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:50 schreef Captain_Ghost het volgende:
Volgend keer hek dicht lassen en achterdeur barricaderen.

Die school past niet bij Nederlandse cultuur en christelijke norm waarde waar Nederland ermee opgegroeid en gebouwd.
Eigenrichting past wel bij de Nederlandse cultuur, normen en waarden?

(alhoewel .. wat 'we' met de broertjes De Witt geflikt hebben ..)
"Pools are perfect for holding water"
pi_173304603
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:45 schreef probeer het volgende:

[..]

Doodshoofd en verkapte dreigement ook niet?

Noem me dan echt maar dom of naïef, maar ook in jouw geval geloof ik dat echt niet.
Als je het toch niet gelooft, heeft het verder ook geen zin om in te gaan op je vraag.

Hoe kom je erbij dat iedereen op dezelfde manier met dit soort dingen omgaat als jij?
  maandag 21 augustus 2017 @ 17:53:04 #43
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173304628
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:13 schreef BoneThugss het volgende:
Dat slot :') _O-
Wel slim verzonnen van deze simpele zielen. :{

It has begun

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173304706
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:52 schreef Physsic het volgende:

[..]

Als je het toch niet gelooft, heeft het verder ook geen zin om in te gaan op je vraag.

Hoe kom je erbij dat iedereen op dezelfde manier met dit soort dingen omgaat als jij?
Ok, dan niet. Ook prima.

Gewoon, omdat ik dacht dat dreigementen uiten op basisscholen wel een algemene no-no is. Rare ik. Waar haal ik inderdaad het lef vandaan?
"Pools are perfect for holding water"
pi_173304711
Liever een fietsslot gebruiken voor een hek af te sluiten dan met dat fietsslot mensen die een andere mening hebben de hersenen inslaan.
pi_173304714
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
Tegen een basisschool durven die sneuneuzen van Pegida wel :')

Draai dan in het volle zicht een moskee op slot, als je toch zo nodig een 'ludiek' statement wil maken.
Impliceer je hiermee dat moslims agressief zijn? Racist!
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  maandag 21 augustus 2017 @ 17:56:33 #47
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173304715
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:54 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Jij bent ook echt te dom om zelfstandig te schijten :')
Gaat me anders aardig af. Mijn darmstelsel kwispelt als een jonge labrador. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 21 augustus 2017 @ 17:57:06 #48
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173304728
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Liever een fietsslot gebruiken voor een hek af te sluiten dan met dat fietsslot mensen die een andere mening hebben de hersenen inslaan.
Er zijn ook meer opties, maar je gebruikt graag een vals dilemma. Ook goed.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173304810
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:22 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Is dat dan niet genoeg?
Dat zegt niet genoeg nee. Als de prefix christelijke- er zou staan, kunnen mensen zich daar een beeld bij vormen. Levensbeschouwing met christelijke grondslag, totstandkoming van christelijke leerstof, religieuze uitingen bij ochtend-, middag- en avondmaal, enzovoort.

Gezien de ophef die rondom de islam ontstaat hebben mensen (vanuit een joods-christelijke opvoeding) weinig kennis over de islamitische wijze van leven, en al helemaal omdat het geloof de gehele levenswijze omvat van de (actieve) belijder. Dat geeft onrust.
quote:
Of is het nu ook een taak van een basisschool om niet-leerlingen (lees: volwassenen) ongevraagd te leren over waar zij als school precies voor staan? Dan zouden ze amper toekomen aan het onderwijzen van de leerlingen.
Nee, er zou een actief algemeen orgaan georganiseerd kunnen worden die het onwetende publiek informeert over de implementatie van de islam in het basisonderwijs, en op welke wijze het geloof zich manifesteert zodat de omgeving daar zich op gerust kan stellen. Dat er geen terroristjes gekweekt zullen worden in zulke scholen, bijvoorbeeld.

quote:
En ik zeg ongevraagd, omdat ik zeker weet dat als je daar vriendelijk aanklopt met een aantal vragen, ze je graag van meer informatie voorzien / je antwoord geven.
Ik voorzie een (te) hoge drempel tussen ongelovige voorbijganger en belijdend leraar, mede vanwege het onwetende deel vanuit de voorbijganger, en vooral ook angst wat hem bezighoudt.

quote:
Daarbij gok ik dat als iedereen in die wijk in Leiden een net foldertje in de bus krijgt met informatie over (de normen en waarden) van die school, er een shitstorm losbarst van mensen die daar weer aanstoot aan nemen.
Deze 'shitstorm' wordt gevoed door de negativiteit van de islam in het nieuws. Informatie is altijd belerend geweest. De veelvoud aan informatie met de connotatie 'islam' heeft het begin, 'we pikken dit niet' is de tweede stap en 'we sluiten de school' is de derde.
Google is your friend, abuse your friends
pi_173304955
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, dan niet. Ook prima.

Gewoon, omdat ik dacht dat dreigementen uiten op basisscholen wel een algemene no-no is. Rare ik. Waar haal ik inderdaad het lef vandaan?
Zou kunnen, maar niet iedereen is een paniekvogel die zich bij elke amateuristische of kinderachtige actie meteen zorgen gaat maken.

Van deze actie ben ik niet zo onder de indruk. Dat zou anders zijn wanneer er 's nachts een brandbom naar binnen wordt gegooid en een haatbericht wordt achtergelaten of wanneer de bedreiging specifieker is (bijvoorbeeld dat "de moslims van deze school zich moeten voorbereiden op een aanslag").

Bovendien is angst een slechte raadgever, heb ik van BansheeBoy geleerd.
  † In Memoriam † maandag 21 augustus 2017 @ 18:08:02 #51
231686 budvar
budvar
pi_173304968
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:43 schreef probeer het volgende:

[..]


[..]

Dat deel van de quote wordt voor het gemak maar vaak vergeten.
Gelovigen tegenaan met logische argumenten :') veel succes daarmee, zeker bij moslims :W
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_173305042
Nou, ik denk dat die ketting echt veel zoden aan de dijk zet. Die bruinhemden worden met de dag intelligenter.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173305060
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:13 schreef BoneThugss het volgende:
Dat slot :') _O-
Het mag niets kosten
pi_173305080
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:11 schreef Mutant01 het volgende:
Nou, ik denk dat die ketting echt veel zoden aan de dijk zet. Die bruinhemden worden met de dag intelligenter.
Lijkt me vooral een voordeel. Of heb je liever dat ze het effectiever aanpakken?
pi_173305106
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:13 schreef Physsic het volgende:

[..]

Lijkt me vooral een voordeel. Of heb je liever dat ze het effectiever aanpakken?
Effectiever aanpakken door Pegida-aanhangers = Varkenskop ophangen, varkensbloed smeren.

Neen, veel intelligenter dan dat gaat het niet worden. Laat staan effectiever.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173305147
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Effectiever aanpakken door Pegida-aanhangers = Varkenskop ophangen, varkensbloed smeren.

Neen, veel intelligenter dan dat gaat het niet worden. Laat staan effectiever.
Dan lijkt me dat dus vooral een voordeel.

Denk je trouwens dat dit ook door leden van Pegida is gedaan?
pi_173305157
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dan lijkt me dat dus vooral een voordeel.

Denk je trouwens dat dit ook door leden van Pegida is gedaan?
Hoeft niet persé. Er zijn genoeg radicale figuren / groeperingen die dit kunnen doen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173305187
Oh Pegida heeft het niet opgeëist? Zou dan ook door moslim-extremisten gedaan kunnen zijn om de slachtofferrol te pakken nu dat Europa weer vol ligt met lijken.
pi_173305214
quote:
2s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoeft niet persé. Er zijn genoeg radicale figuren / groeperingen die dit kunnen doen.
Klopt. Ik weet ook niet of Pegida normaal altijd opschept over de acties die ze hebben uitgehaald of dat ze liever stilhouden dat zij er achter zaten, om te voorkomen dat ze worden opgepakt oid. Van Pegida zou ik het wel iets extremer verwachten, zoals je zelf al zegt, met varkenskoppen ofzo.
pi_173305225
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:19 schreef LelijKnap het volgende:
Oh Pegida heeft het niet opgeëist? Zou dan ook door moslim-extremisten gedaan kunnen zijn om de slachtofferrol te pakken nu dat Europa weer vol ligt met lijken.
Misschien op hun Facebookpagina. Ik heb niet verder gekeken dan de OP.
pi_173305233
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:19 schreef LelijKnap het volgende:
Oh Pegida heeft het niet opgeëist? Zou dan ook door moslim-extremisten gedaan kunnen zijn om de slachtofferrol te pakken nu dat Europa weer vol ligt met lijken.
Zou kunnen. Of de imam had zijn fiets tegen het hek geparkeerd - en zijn fiets is gestolen. Nu is alleen het slot over.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173305238
Ik vind ook dat islamitische scholen dicht moeten, de kinderen van deze scholen kunnen dan uitwijken naar reguliere, seculiere scholen. Christelijke scholen mogen ook dicht. Maar niet met een slot, wel als aangenomen wet die deze scholen uit faseert en de leerlingen goed onderbrengt.
<hr>
pi_173305280
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:48 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik bedoel dat zolang we met rationele argumenten aan kunnen tonen waarom bepaalde (intolerante) geloofsuitingen gewoon echt geen goed idee zijn, er helemaal geen noodzaak is tot verzet middels kracht / illegale handelingen.

Wat Popper dus met me eens is.
Ik denk dat het met argumenten enz niet (meer) werkt. Het voorbeeld lees je elke dag in de krant/zie je op straat. Je kan zovaak als je wilt verstandige dingen zeggen als het er niet ingaat dan gaat het er niet in.

Hoelang word er al gewaarschuwd voor deze islam golf. En wat heeft dat voor effect gehad?
pi_173305290
quote:
2s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zou kunnen. Of de imam had zijn fiets tegen het hek geparkeerd - en zijn fiets is gestolen. Nu is alleen het slot over.
Dat verklaart het kaartje niet. Tenzij de fietsendief een hatecrime van z'n diefstal wilde maken.
pi_173305309
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat verklaart het kaartje niet. Tenzij de fietsendief een hatecrime van z'n diefstal wilde maken.
Ik vermoed dat de imam zich schaamde en het toen maar een hatecrime maakte.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173305341
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de imam zich schaamde en het toen maar een hatecrime maakte.
Twee vliegen in één klap. Ofwel een dubbel motief.
pi_173305420
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:24 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Ik denk dat het met argumenten enz niet (meer) werkt. Het voorbeeld lees je elke dag in de krant/zie je op straat. Je kan zovaak als je wilt verstandige dingen zeggen als het er niet ingaat dan gaat het er niet in.

Hoelang word er al gewaarschuwd voor deze islam golf. En wat heeft dat voor effect gehad?
Het effect is dat er meer en meer bekeerlingen zijn. Dus waarschuw gaarne een eind raak.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173305462
Ik weet dat het Nederlandse volk zwak is. Anders zouden er ook nooit zoveel buitenlanders zijn.


Wat stelt u dan voor mutant ? Islam maar staatsgoddienst maken zijn wr van het gezeik af ?
pi_173305467
Doodshoofd als symbool dat je op die school vergiftigd wordt met intolerante denkbeelden.

Je keukenkastje zit ook vol vergif. Daar laat je je kinderen toch ook niet in de buurt van komen? Best achter slot en grendel ja.
pi_173305491
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:34 schreef HendrikV het volgende:
Ik weet dat het Nederlandse volk zwak is. Anders zouden er ook nooit zoveel buitenlanders zijn.

Wat stelt u dan voor mutant ? Islam maar staatsgoddienst maken zijn wr van het gezeik af ?
Want dat werkt zo lekker in landen als Irak. _O- Ze maken elkaar af, ook al zijn ze 'allemaal' Moslim.
pi_173305520
Ik word iig een sjiiet ^^
pi_173305534
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:37 schreef HendrikV het volgende:
Ik word iig een sjieet ^^
Mashallah broeder
pi_173305548
Basisschoolkinderen angst aan jagen, dat is toch wel weer een nieuw dieptepunt.
Hopelijk krijgen de daders een gepaste straf.
pi_173305553
quote:
2s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zou kunnen. Of de imam had zijn fiets tegen het hek geparkeerd - en zijn fiets is gestolen. Nu is alleen het slot over.
Of gewoon een leerling die geen zin had in school. Zou niet de eerste keer zijn.
pi_173305584
Of antifa die rechts in een slecht daglicht wilt zetten. Is het al op het nieuws geweest?
pi_173305621
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:34 schreef HendrikV het volgende:
Ik weet dat het Nederlandse volk zwak is. Anders zouden er ook nooit zoveel buitenlanders zijn.

Wat stelt u dan voor mutant ? Islam maar staatsgoddienst maken zijn wr van het gezeik af ?
Ik stel voor iedereen lekker voor zichzelf te laten bepalen hoe of wat. Zoals nu het geval is.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 21 augustus 2017 @ 18:44:18 #77
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_173305627
Dit is weer zo'n inside actie gedaan door een stel verknipte allah aanhangers, die doen alles om zichzelf in de slachtofferhoek te zetten zodat zij daarna met het racisme vingertje kunnen gaan zwaaien :')
pi_173305637
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik stel voor iedereen lekker voor zichzelf te laten bepalen hoe of wat. Zoals nu het geval is.
Maar daar willen de booslims toch juist een einde aan maken ?
pi_173305641
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:39 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Of gewoon een leerling die geen zin had in school. Zou niet de eerste keer zijn.
Als er alleen dat slot en eventueel die afbeelding had gehangen, zou dat een mogelijkheid zijn. Maar die tekst die er bij staat.. Ik geloof niet dat een (moslim) basisschoolkind zoiets maakt.
pi_173305658
Ik moet de bevolksverandering aanmoedigen ofzo ?

Ik kan mezelf al niet zijn in grote delen van de randstad is dat niet genoeg ;) ik hoef geen allah is groot gebed te horen in elk dorp,wijk en stad toch krijg ik het er gratis bij...


Live and let live is niet mogelijk bij een x % moslims
pi_173305661
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:44 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar daar willen de booslims toch juist een einde aan maken ?
Dat zal best, maar daar hebben moslims weinig mee te maken, met die booslims.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173305671
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:46 schreef HendrikV het volgende:
Ik moet de bevolksverandering aanmoedigen ofzo ?

Ik kan mezelf al niet zijn en grote delen van de randstad is dat niet genoeg ;) ik hof geen allah is groot gebed te horen toch krijg ik het er gratis bij...

Live and let live is niet mogelijk bij een x % moslims
Ik hoef je geklaag ook niet te horen, maar ja, dat krijg ik er ook gratis bij. Is best lastig allemaal he, samen leven in een samenleving. Beetje elkaar wat gunnen hier en daar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173305699
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zal best, maar daar hebben moslims weinig mee te maken, met die booslims.
Hoezo niet ? Ze hebben er net zoveel last van als de ongelovigen.
pi_173305703
Jij kan je pc uitzetten. Ik kan niet de klok van het haathuis uitzetten ;)

Ik word gedwongen zeg maar
pi_173305735
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:49 schreef HendrikV het volgende:
Jij kan je pc uitzetten. Ik kan niet de klok van het haathuis uitzetten ;)

Ik word gedwongen zeg maar
Je kan oordopjes in doen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173305749
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:48 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoezo niet ? Ze hebben er net zoveel last van als de ongelovigen.
Van booslims zeker ja. Maar ook daar moet je op een gegeven moment mee leren dealen. Het zou raar zijn als je je hele leven daarop gaat inrichten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173305760
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:45 schreef Physsic het volgende:

[..]

Als er alleen dat slot en eventueel die afbeelding had gehangen, zou dat een mogelijkheid zijn. Maar die tekst die er bij staat.. Ik geloof niet dat een (moslim) basisschoolkind zoiets maakt.
Ik had de tekst nog niet gelezen, maar moet je gelijk geven. Het plaatje is juist heel kinderlijk - maar de tekst bevat te weinig spelfouten.
Helaas. Geen kwajongensstreek.
pi_173305776
Er wonen dan ook relatief veel tokkies in Leiden.
pi_173305788
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Van booslims zeker ja. Maar ook daar moet je op een gegeven moment mee leren dealen. Het zou raar zijn als je je hele leven daarop gaat inrichten.
ALs de booslims slagen in hun opzet om de Nederlandse maatschappij te reduceren tot hun natte droom heb je weinig keus...
  maandag 21 augustus 2017 @ 18:53:22 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173305791
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Het baart me grote zorgen dat de haat op de moslim wordt gericht terwijl er maar één dader is; degene die ons samenzijn hebben geforceerd.
Beter wordt het huis van Timmermans of Merkel op slot gedaan.
pi_173305815
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:53 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

ALs de booslims slagen in hun opzet om de Nederlandse maatschappij te reduceren tot hun natte droom heb je weinig keus...
Ja, ware het niet dat booslims veruit, maar dan ook echt veruit in de minderheid zijn en vrij gemarginaliseerd leven. Dus ja... die angst is net zo onzinnig als denken dat Hitlers nageboorten de macht over nemen binnenkort.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173305816
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Beter wordt het huis van Timmermans of Merkel op slot gedaan.
Dat durven die laffe wezels niet, die richten zich liever op basisschool kindertjes
  maandag 21 augustus 2017 @ 18:55:24 #93
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173305835
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:53 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

ALs de booslims slagen in hun opzet om de Nederlandse maatschappij te reduceren tot hun natte droom heb je weinig keus...
Gezien de omvang van die groep is die kans totaal verwaarloosbaar. Dat ze relatief veel lawaai maken en dat allerlei (social) media er dan ook nog eens bovenop duiken, maakt nog niet dat ze invloed hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 21 augustus 2017 @ 18:55:32 #94
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_173305839
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Beter wordt het huis van Timmermans of Merkel op slot gedaan.
Of gebruik dit als onderpand voor die overdosis gelukszoekers, immers zijn deze twee aanstichters voor de Europese chaos verantwoordelijk :')
pi_173305842
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, ware het niet dat booslims veruit, maar dan ook echt veruit in de minderheid zijn en vrij gemarginaliseerd leven. Dus ja... die angst is net zo onzinnig als denken dat Hitlers nageboorten de macht over nemen binnenkort.
Ik meet de waarschijnlijkheid niet af aan hun aantallen maar aan hun succes sofar.
Dat is.. indrukwekkend. Bijna SGP niveau.
pi_173305905
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je kan oordopjes in doen.
Ik kan me ook gewoon bekeren hoor geen probleem . Aanpassen zullen we ( trieste hollanders...)
pi_173305942
Het spreekt links kennelijk meer aan als er iets wordt gesloopt of met 'n vrachtwagen rond wordt gereden. :X
pi_173305985
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:59 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Ik kan me ook gewoon bekeren hoor geen probleem . Aanpassen zullen we ( trieste hollanders...)
Je hoeft je niet aan te passen. Je kan je natuurlijk ook gewoon overal tegen afzetten. Heb je wel een kutleven waarschijnlijk, maar dat is je eigen keuze.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173305986
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat durven die laffe wezels niet, die richten zich liever op basisschool kindertjes
Verkeerde topic. Hier moet je wezen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173306025
quote:
15s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:03 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Verkeerde topic. Hier moet je wezen.
Verkeerd land. Dat is BE.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')