abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173336359
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 10:21 schreef matspontius het volgende:
Dat verzinnen ze echt niet zelf maar krijgen ze klaarblijkelijk met de paplepel ingegoten.
Dat is toch met alles zo? Hetzelfde met kleuters die cowboy en indiaantje spelen, of kleuters die soldaatje spelen.
pi_173336366
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 07:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is toch met alles zo? Hetzelfde met kleuters die cowboy en indiaantje spelen, of kleuters die soldaatje spelen.
Ze bedenken dat inderdaad niet zelf nee.
Whatever...
pi_173336431
quote:
Wordt de televisieavond daar nou afgesloten met het Nederlands volkslied? Was dat vroeger normaal?
pi_173336581
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wordt de televisieavond daar nou afgesloten met het Nederlands volkslied? Was dat vroeger normaal?
Neen.
pi_173336588
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:20 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Neen.
Hoe weet jij dat? Heb je dat filmpje gezien? Ik vond het heel opvallend.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 08:21:36 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173336595
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wordt de televisieavond daar nou afgesloten met het Nederlands volkslied? Was dat vroeger normaal?
Alleen de tros deed dat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173336613
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Alleen de tros deed dat.
'Grappig' dat heb ik nooit geweten. Vind het ook heel on-Nederlands, omdat Nederlanders over het algemeen totaal niet nationalistisch zijn. Weet je toevallig ook wanneer ze hiermee gestopt zijn?
  woensdag 23 augustus 2017 @ 08:25:23 #33
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173336638
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

'Grappig' dat heb ik nooit geweten. Vind het ook heel on-Nederlands, omdat Nederlanders over het algemeen totaal niet nationalistisch zijn. Weet je toevallig ook wanneer ze hiermee gestopt zijn?
Het was volgens mij ontstaan om een soort tegenwicht te bieden tegen de christelijke omroepen die afsloten met gebeden, overwegingen en dat soort dingen. Verzuiling dit dat. Ze zijn er ergens begin jaren 90 mee gestopt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173336664
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het was volgens mij ontstaan om een soort tegenwicht te bieden tegen de christelijke omroepen die afsloten met gebeden, overwegingen en dat soort dingen. Verzuiling dit dat. Ze zijn er ergens begin jaren 90 mee gestopt.
Tegenwoordig zijn er helemaal geen afsluitingen meer. Maar dat is waarschijnlijk ook omdat met van zender naar zender zapt. Ik stel me zo voor dat je vroeger de hele avond naar één zender keek, omdat er maar een paar zenders waren.
pi_173336671
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? Heb je dat filmpje gezien? Ik vond het heel opvallend.
Uhh nou ik weet nog wel hoe 1989 was.

Was een ook tijd met weinig moslims, dat weet ik ook nog wel.
pi_173336681
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:27 schreef WodanIsGroot het volgende:
Uhh nou ik weet nog wel hoe 1989 was.
Zo oud ben jij nog niet.
pi_173336788
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zo oud ben jij nog niet.
Ben jij één van die alla kroepbar kleuters uit de OP ofzo?
pi_173336865
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:36 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ben jij één van die alla kroepbar kleuters uit de OP ofzo?
Ik ben ouder. Maar ik dacht onthouden te hebben dat jij pas ergens achter in de twintig bent, maar misschien verwar ik je met een andere user.
pi_173336966
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:42 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ben ouder. Maar ik dacht onthouden te hebben dat jij pas ergens achter in de twintig bent, maar misschien verwar ik je met een andere user.
Ik tink it wol.

Maar ja, dus ja. Heb je nog wat te zeggen over het topic onderwerp of voer je een offtopicjihadje ofzo.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 09:20:20 #40
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_173337308
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 07:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is toch met alles zo? Hetzelfde met kleuters die cowboy en indiaantje spelen, of kleuters die soldaatje spelen.
Bewegingen als de keel afsnijden en andere kinderen varkens en ongelovigen noemen valt bij jou dus onder dezelfde noemer als cowboytje en indiaantje spelen? Rare gedachtengoed!
"Hoka Hey!"
pi_173337333
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:20 schreef matspontius het volgende:

[..]

Bewegingen als de keel afsnijden en andere kinderen varkens en ongelovigen noemen valt bij jou dus onder dezelfde noemer als cowboytje en indiaantje spelen? Rare gedachtengoed!
Uiteraard niet.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 09:26:13 #42
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_173337403
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Uiteraard niet.
Nou dat zijn we het daar in ieder geval over eens. Het gaat ook om het gedachtengoed achter dit gedrag.
"Hoka Hey!"
pi_173337599
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:26 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nou dat zijn we het daar in ieder geval over eens. Het gaat ook om het gedachtengoed achter dit gedrag.
En dat komt van meestal van de volwassenen om een kind heen. Dat geeft men ook aan. Dat in een serieus gesprek de ouders er lacherig over deden. Dan vraag je je af wanneer je ouders uit de ouderlijke macht mag zetten. Bij raar je religie beleven en overbrengen waarschijnlijk niet.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 10:15:14 #44
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_173338182
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:40 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En dat komt van meestal van de volwassenen om een kind heen. Dat geeft men ook aan. Dat in een serieus gesprek de ouders er lacherig over deden. Dan vraag je je af wanneer je ouders uit de ouderlijke macht mag zetten. Bij raar je religie beleven en overbrengen waarschijnlijk niet.
Dat klopt, je wilt niet weten in wat voor rare sektes kinderen groot zijn geworden en met een kronkel op zijn gegroeid daardoor. En het enige verschil tussen een sekte en een godsdienst is eigenlijk het aantal aanhangers.

Het respect voor ongefundeerde ideeën en de gewoontes en handelingen die hieruit voortvloeien is veel te groot zodra er het stickertje "religie" op geplakt wordt. Denk aan die extreem christelijke man in Bunschoten die zijn 19 kinderen jarenlang indoctrineerde en afsloot van de zondige buitenwereld inclusief school. Dat is pure mishandeling, zelfs al zonder de incidenten met kettingzagen en ontucht.

Als er nu vijf mensen in een hutje op de Veluwe hebben lopen verzinnen dat er stukjes van jongenspiemeltjes af moeten worden geknipt, dat vrouwen zich moeten bedekken en dat ongelovigen dood moeten in naam van Sint Pipo de Oorwurm, dan worden de kinderen hiervan waarschijnlijk vrij snel weggehaald. Maar roep je dit met heel veel mensen tegelijk, dan is het ineens normaal blijkbaar.
pi_173338226
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat klopt, je wilt niet weten in wat voor rare sektes kinderen groot zijn geworden en met een kronkel op zijn gegroeid daardoor. En het enige verschil tussen een sekte en een godsdienst is eigenlijk het aantal aanhangers.

Het respect voor ongefundeerde ideeën en de gewoontes en handelingen die hieruit voortvloeien is veel te groot zodra er het stickertje "religie" op geplakt wordt. Denk aan die extreem christelijke man in Bunschoten die zijn 19 kinderen jarenlang indoctrineerde en afsloot van de zondige buitenwereld inclusief school. Dat is pure mishandeling, zelfs al zonder de incidenten met kettingzagen en ontucht.

Als er nu vijf mensen in een hutje op de Veluwe hebben lopen verzinnen dat er stukjes van jongenspiemeltjes af moeten worden geknipt, dat vrouwen zich moeten bedekken en dat ongelovigen dood moeten in naam van Sint Pipo de Oorwurm, dan worden de kinderen hiervan waarschijnlijk vrij snel weggehaald. Maar roep je dit met heel veel mensen tegelijk, dan is het ineens normaal blijkbaar.
Dat is de vreemde vrijheid die religie krijgt in het westen. Bijna onaantastbaar.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 10:25:20 #46
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_173338411
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is de vreemde vrijheid die religie krijgt in het westen. Bijna onaantastbaar.
Nu moet ik ook zeggen dat er een heel groot grijs gebied is wat betreft de opvoeding. Ik ben er vrij radicaal in in de zin dat ik denk dat het grootbrengen van je kinderen met ongefundeerde rituelen zonder ruimte voor tegengeluid niet goed is. Maar er is een groot verschil tussen je kinderen compleet afsluiten voor de maatschappij en heel rigide een keurslijf in dwingen en het vrij losjes wat principes meegeven, ook al zijn die gebaseerd op iets wat niet te bewijzen valt.

Als je kleuters het punt bereiken dat ze anderen op die leeftijd ongelovigen noemen en gebaartjes maken die totaal niet passen bij hun belevingswereld, wat natuurlijk ook geldt voor het reciteren van complete soera's, dan zit het bij mij en ik denk de meeste ouders wel flink over de grens tussen opvoeding en indoctrinatie.
pi_173338691
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? Heb je dat filmpje gezien? Ik vond het heel opvallend.
Ik heb het filmpje ook gezien.

Wat ik dan weer heel opvallend vond is dat moslims klaarblijkelijk wel de straat op kunnen gaan om een gezamenlijke boodschap te brengen, namelijk dat iemand die een boekje heeft geschreven vermoord dient te worden.

En wat ik dan ook weer opvallend vind is dat jij dat niet opvallend vind maar begint over het volkslied aan het einde.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173338750
quote:
15s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:40 schreef SpaceOddity het volgende:
En wat ik dan ook weer opvallend vind is dat jij dat niet opvallend vind maar begint over het volkslied aan het einde.
Het eerste was mij bekend; Rushdie beheerste het nieuws destijds, dat kreeg zelfs ik al kind mee. Het tweede was mij niet bekend. Wat is hier zo raar aan?
pi_173338821
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het eerste was mij bekend; Rushdie beheerste het nieuws destijds, dat kreeg zelfs ik al kind mee. Het tweede was mij niet bekend.
Dit is raar.

Wéér heb je het niet over moslims die openlijk oproepen tot moord, maar over ''Rushdie die het nieuws beheerste''. Ik kreeg dit trouwens niet mee als kind zijnde.

Het tweede is echt niet belangrijk.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173338904
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 10:21 schreef matspontius het volgende:
Naar mijn idee horen kleuters met elkaar te spelen en van elkaar te leren, ongeacht de huidskleur, afkomst of geloof. Juist daardoor kun je veel van elkaar leren en lol met elkaar hebben

Als kleuters echter op deze leeftijd al vergiftigd worden met deze inktzwarte ideologieën dan weet je wat de toekomst gaat brengen. Kleuters die hals snijbewegingen maken naar andere kleuters en andere kleuters varkens en ongelovigen noemen. Hoe ziek is dat? Dat verzinnen ze echt niet zelf maar krijgen ze klaarblijkelijk met de paplepel ingegoten. Waarom vraag je je dan af, waarom 8)7?
De islam, daarom. Een ideologie die niet past in het westen en haaks staat op onze normen en waarden. Maar dankzij politieke correctheid noemen ze vrouwenonderdrukking door moslims nog een cultuurverrijking.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')