abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 augustus 2017 @ 14:47:01 #1
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_173300955
Je raakt onderhand behoorlijk afgestompt na al die islamitische aanslagen op Europese bodem.
En dan nog dit soort berichten:

http://www.telegraaf.nl/b(...)sche_kleuters__.html

http://www.telegraaf.nl/b(...)s_op_minister__.html

En het gaat in rap tempo van kwaad tot erger. Hoe zullen we er over 5 jaar voor staan, en hoe kun je het tij nog keren? Oftewel, wat zou een goede structurele oplossing zijn om de radicalisatie een halt toe te roepen?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_173300964
Niet
Islam _O_
  maandag 21 augustus 2017 @ 14:48:14 #3
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_173300978
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:47 schreef KoningPils het volgende:
Niet
Islam _O_
Dus volgens jou is radicalisatie geen gevaar?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_173300989
Fuck de Islam... Is Ali al terug bij de voetbalclub?

Ik ben de islam wel erg moe na al die berichten etc.
pi_173300992
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dus volgens jou is radicalisatie geen gevaar?
Nee
Is cultuur. Daar moet je respect voor hebben.
  maandag 21 augustus 2017 @ 14:49:45 #6
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_173301005
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:48 schreef KoningPils het volgende:

[..]

Nee
Is cultuur. Daar moet je respect voor hebben.
Hebbik geen respect voor, het zijn sukkels, sorry!
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 21 augustus 2017 @ 14:50:35 #7
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_173301022
quote:
11s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:48 schreef Argo het volgende:
Fuck de Islam... Is Ali al terug bij de voetbalclub?

Ik ben de islam wel erg moe na al die berichten etc.
Fuck ja hé, mijn broer Tinus zou als bruggenbouwer ideaal zijn.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_173301025
Voortaan sharia op de speelplaats _O_
  Grootste baggeraar 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 14:55:11 #9
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_173301074
Ik ben niet islam moe. Zal ik nooit worden ook. Hoe meer die klootzakken terroriseren, hoe meer mensen een hekel aan ze krijgen en ze zichzelf overal niet meer welkom maken. Ze gooien zo hun eigen ruiten in. Laat ze maar doen, het is gewoon een kwestie van tijd voor er wordt teruggeslagen en er een busje dat plein van mohammed oprijdt.

Dan is het natuurlijk wel ineens moord en brand, dan komen de moslims wel ineens verontwaardigd in verzet, maar dan hebben we al zoveel schijt aan ze dat het niet meer uitmaakt omdat de westerse wal het moslimschip terug de zee op heeft geslagen, om daar langzaam af te zinken en nooit meer terug te komen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 14:56:20 #10
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_173301091
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:47 schreef KoningPils het volgende:
Niet
Islam _O_
Er staat een L teveel in jouw username.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 14:57:43 #11
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_173301110
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dus volgens jou is radicalisatie geen gevaar?
Neah, dat is een gevolg. Ingebakken en hardnekkig overgedragen achterlijkheid, religieus en cultureel, is het echte gevaar.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_173301134
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:50 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Fuck ja hé, mijn broer Tinus zou als bruggenbouwer ideaal zijn.
Maakt hij nog wel eens topics?
  maandag 21 augustus 2017 @ 15:02:02 #13
396386 sturmpie
for night & nature
pi_173301177
't lijkt meer op 'n strategie/tactiek van de islam om de wereld te veroveren. joden hebben ook die neiging maar uiten dat anders.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_173301223
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:56 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Er staat een L teveel in jouw username.
VD :R
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_173301371
Ieder weldenkend mens is islam moe.
  maandag 21 augustus 2017 @ 15:18:35 #16
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_173301483
quote:
11s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:59 schreef Argo het volgende:

[..]

Maakt hij nog wel eens topics?
Nu even niet, want hij heeft een bacteriele infectie en ligt dus zwaar ziek in de bedstee.
Zijn angst waarover ie al eerder schreef is bewaarheid geworden:

VBL / Verlepte voetbalkleedkamers en rizieko op legionaire baktering
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_173301797
Op schaal van 0-10 zit ik op 10. Kankervolk.
pi_173301833
Ik weet niet wat ik zo onderhand meer beu ben: de islam, of al die 'moreel verheven' goedpraters en wegkijkers. :r

In het licht van de nieuwste terreuraanslagen: doen onze overheden / autoriteiten er echt ALLES aan om de kans op een terreuraanslag te voorkomen? Het antwoord is een overtuigend NEE.

Er wordt beleid gevoerd dat terreur in de hand werkt. Terwijl de integratie al decennia faalt, staan de grenzen wagenwijd open voor migranten uit moslimlanden (dweilen met de kraan open). De screening van vluchtelingen uit Syrië en omgeving is een puinhoop; men weet dat er terroristen tussen zitten, maar die kunnen gemakkelijk binnenkomen. Terroristen kunnen probleemloos binnen Europa reizen.

En het ergste is nog wel dat radicalisering van hier aanwezige moslims niet of nauwelijks wordt tegengegaan. Het bericht over geradicaliseerde kinderen op een Belgische school is illustratief. Maar kijk ook naar die haatprediker Fawaz Jneid en z'n vele soortgenoten, die ongestoord hun gang kunnen gaan.

Afgelopen week kondigde de burgemeester van Den Haag een gebiedsverbod van 6 maanden aan; nou nou, poeh, poeh... - Onmiddellijk stond er een mediageile hoogleraar klaar om bijna glunderend te vertellen dat zo'n verbod niet kan en in strijd is met de "vrijheid van godsdienst".

Echt.... |:(

Zolang we moslim-extremisme en het bijbehorende haatzaaien blijven zien als "godsdienstvrijheid" en zolang we de discussie over de grenzen van godsdienstvrijheid niet aangaan, verandert er niks. Zolang we niet beseffen dat we in oorlog zijn met de radicale islam en dat we hier moslims hebben wonen die vijandig tegenover onze samenleving staan, verandert er niks.

Er gaan nog vele, vele onschuldige doden vallen. Puur omdat politici en autoriteiten te laf zijn om eindelijk eens krachtig in te grijpen en de radicale islam met wortel en al uit te roeien.

[ Bericht 1% gewijzigd door DJ11 op 21-08-2017 15:46:36 ]
  maandag 21 augustus 2017 @ 15:41:27 #19
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_173301870
Ik heb nachtmerries over allah :')
pi_173301871
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:38 schreef matigeuser het volgende:
Op schaal van 0-10 zit ik op 10. Kankervolk.
Moslims zijn geen "volk". De islam is een religie, dus moeten we kijken naar gedrag. Ik heb geen enkel probleem met gematigde moslims, wél met radicale figuren. Die wonen in het verkeerde land en hebben hier geen toekomst. Deze groep moet gewoon voor het blok worden gezet: aanpassen of wegwezen.
pi_173301895
Atoombommetje erop
Moeten zij weten
  maandag 21 augustus 2017 @ 15:43:38 #22
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_173301915
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:41 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Moslims zijn geen "volk". De islam is een religie, dus moeten we kijken naar gedrag. Ik heb geen enkel probleem met gematigde moslims, wél met radicale figuren. Die wonen in het verkeerde land en hebben hier geen toekomst. Deze groep moet gewoon voor het blok worden gezet: aanpassen of wegwezen.
Maar de gematigden treden ook nauwelijks op tegen extremisten in hun midden. Dat zijn dan zg. broeders die de weg kwijt zijn, maar afvallen ho maar.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_173301941
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik ben niet islam moe. Zal ik nooit worden ook. Hoe meer die klootzakken terroriseren, hoe meer mensen een hekel aan ze krijgen en ze zichzelf overal niet meer welkom maken. Ze gooien zo hun eigen ruiten in. Laat ze maar doen, het is gewoon een kwestie van tijd voor er wordt teruggeslagen en er een busje dat plein van mohammed oprijdt.

Dan is het natuurlijk wel ineens moord en brand, dan komen de moslims wel ineens verontwaardigd in verzet, maar dan hebben we al zoveel schijt aan ze dat het niet meer uitmaakt omdat de westerse wal het moslimschip terug de zee op heeft geslagen, om daar langzaam af te zinken en nooit meer terug te komen.
Juist de weigering van overheden om de radicale islam harder aan te pakken, verergert de problemen. Het maakt dat normale, gematigde moslims worden aangekeken voor de terreurdaden van radicalen.

Niet alleen zijn we volledig passief wat betreft radicalisering, we laten het ook na om terug te slaan. We incasseren, politici spreken holle, loze woorden en iedereen gaat we over tot de orde van de dag; tot de volgende terreuraanslag.

Als er vroeg of laat niet eens een keer krachtig wordt ingegrepen, mondt het uiteindelijk uit in een burgeroorlog. Die komt er geheid nog voor het einde van deze eeuw.
pi_173301961
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:41 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Moslims zijn geen "volk". De islam is een religie, dus moeten we kijken naar gedrag. Ik heb geen enkel probleem met gematigde moslims, wél met radicale figuren. Die wonen in het verkeerde land en hebben hier geen toekomst. Deze groep moet gewoon voor het blok worden gezet: aanpassen of wegwezen.
Die gematigde moslims zijn de types die zeggen: "Ik keur het niet goed, maar ik begrijp het wel"
  maandag 21 augustus 2017 @ 15:49:06 #25
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173302027
Ja, ben al vrij lang stevig islam-moe.

Maar ben ook van mening dat het goed zal zijn als Westerlingen zich eens goed gaan verdiepen in de Islam. Lees de Koran eens. Verdiep je eens in die cultuur.

En tegelijk moet er in de moslimwereld stevig worden opgestaan tegen wat Ayaan Hirsi Ali in haar boeken 'medina-moslims' noemt: mensen die zich vooral richten op de uit Medina afkomstige verzen in de Koran. Want het probleem is wel degelijk de Islam zélf en de rechtstreeks inhoud van de Koran. Moslims moeten gaan erkennen dat er duistere kanten aan hun religie zitten, en dat de Koran mensenwerk is, Mohammed niet onfeilbaar is, en een weg zien te vinden om met de moderne wereld van vandaag de dag om te gaan. De Islam die nu de wereld domineert is een zeer gevaarlijke, boosaardige, oorlogszuchtige versie waarmee het alleen maar fout kan gaan.
Dat inzicht moet gaan dagen in de moslimwereld. Kappen met die onfeilbaarheid en verbod op kritiek op de godsdienst. Heeft lang genoeg geduurd. Kappen met die cognitieve dissonantie.
Een reformatie is zeer hard nodig. Tijd op op te staan tegen die gijzelaars van de medina-variant van de Islam. Er zal afstand gedaan moeten worden van een aantal verzen die in deze tijd niet meer passen.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173302169
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:49 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ja, ben al vrij lang stevig islam-moe.

Maar ben ook van mening dat het goed zal zijn als Westerlingen zich eens goed gaan verdiepen in de Islam. Lees de Koran eens. Verdiep je eens in die cultuur.

En tegelijk moet er in de moslimwereld stevig worden opgestaan tegen wat Ayaan Hirsi Ali in haar boeken 'medina-moslims' noemt: mensen die zich vooral richten op de uit Medina afkomstige verzen in de Koran. Want het probleem is wel degelijk de Islam zélf en de rechtstreeks inhoud van de Koran. Moslims moeten gaan erkennen dat er duistere kanten aan hun religie zitten, en dat de Koran mensenwerk is, Mohammed niet onfeilbaar is, en een weg zien te vinden om met de moderne wereld van vandaag de dag om te gaan. De Islam die nu de wereld domineert is een zeer gevaarlijke, boosaardige, oorlogszuchtige versie waarmee het alleen maar fout kan gaan.
Dat inzicht moet gaan dagen in de moslimwereld. Kappen met die onfeilbaarheid en verbod op kritiek op de godsdienst. Heeft lang genoeg geduurd. Kappen met die cognitieve dissonantie.
Een reformatie is zeer hard nodig. Tijd op op te staan tegen die gijzelaars van de medina-variant van de Islam. Er zal afstand gedaan moeten worden van een aantal verzen die in deze tijd niet meer passen.
Ik ben het regelmatig met je eens, maar het is complete waanzin dat wij ons in de islam gaan verdiepen. Dit is ons land. Moslims die hier willen leven, hebben onze wetten en regels, onze normen en waarden te respecteren. Wat ze verder in hun sprookjesboek lezen, of welke intepretatie ze daar op nahouden, is totaal niet van belang.

Het zal me verder ook jeuken of moslims de duistere kanten van hun religie - het christendom heeft ze ook - erkennen. Waar het om gaat, is dat WIJ eindelijk eens een keer paal en perk gaan stellen. Grenzen aan radicalisering en extremisme; haatzaaiers zonder pardon uitzetten, niet toegeven aan eisen / wensen van radicale moslims, die zaken als gescheiden zwemmen willen. Dan ben je hier gewoon niet in het goede land.

Maar wat doen wij? Inbinden, bukken en buigen. Voortdurend. Nul eisen aan integratie, inburgering die compleet op z'n gat ligt, allerlei voorzieningen voor de radicale moslims, tot huizen met gescheiden ruimtes voor mannen en vrouwen aan toe. Toestaan dat buurtvaders in hesjes van de moskee de orde bewaken in de Schilderswijk, noem maar op. We binden steeds verder in.

Kortom: we zijn niet afhankelijk van moslims, hun goodwill, hun verstand, of juist het gebrek daaraan. We zijn zelf aan zet; al heel lang. Wij, als landen in West-Europa, moeten gaan ingrijpen en de rotte appels verwijderen uit onze samenleving.
pi_173302207
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:46 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Die gematigde moslims zijn de types die zeggen: "Ik keur het niet goed, maar ik begrijp het wel"
Zulke moslims zijn er inderdaad, maar ze zijn niet allemaal zo.
pi_173302244
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:58 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Zulke moslims zijn er inderdaad, maar ze zijn niet allemaal zo.
Ik heb ooit een grafiek gezien (vraag me niet om een bron, ik herinner dit uit m'n geheugen en kan deze zo niet tevoorschijn toveren) waar het toch bleek dat verontrustend veel moslims begrip hadden voor bepaalde extremistische uitspraken uit de koran. Geen merendeel, maar wel een flink deel (1/3e of 1/4e oid). Ik zal hem nog ff zoeken en kijken of ik deze kan vinden.

Edit: Kan de precieze grafiek niet meer vinden, maar op pagina 15 van dit rapport staan ook wat verontrustende feiten.

http://www.pewforum.org/f(...)iety-full-report.pdf
pi_173302249
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:12 schreef Tuned22 het volgende:
Ieder weldenkend mens is islam moe.
pi_173302271
Ik ben Jetta Klijnsma moe :r
  maandag 21 augustus 2017 @ 16:05:10 #31
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173302346
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:56 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Ik ben het regelmatig met je eens, maar het is complete waanzin dat wij ons in de islam gaan verdiepen. Dit is ons land. Moslims die hier willen leven, hebben onze wetten en regels, onze normen en waarden te respecteren. Wat ze verder in hun sprookjesboek lezen, of welke intepretatie ze daar op nahouden, is totaal niet van belang.

Het zal me verder ook jeuken of moslims de duistere kanten van hun religie - het christendom heeft ze ook - erkennen. Waar het om gaat, is dat WIJ eindelijk eens een keer paal en perk gaan stellen. Grenzen aan radicalisering en extremisme; haatzaaiers zonder pardon uitzetten, niet toegeven aan eisen / wensen van radicale moslims, die zaken als gescheiden zwemmen willen. Dan ben je hier gewoon niet in het goede land.

Maar wat doen wij? Inbinden, bukken en buigen. Voortdurend. Nul eisen aan integratie, inburgering die compleet op z'n gat ligt, allerlei voorzieningen voor de radicale moslims, tot huizen met gescheiden ruimtes voor mannen en vrouwen aan toe. Toestaan dat buurtvaders in hesjes van de moskee de orde bewaken in de Schilderswijk, noem maar op. We binden steeds verder in.

Kortom: we zijn niet afhankelijk van moslims, hun goodwill, hun verstand, of juist het gebrek daaraan. We zijn zelf aan zet; al heel lang. Wij, als landen in West-Europa, moeten gaan ingrijpen en de rotte appels verwijderen uit onze samenleving.
Ik bedoel dan ook totaal niet dat we ons erin zouden moeten verdiepen voor meer begrip of zo, en van daaruit nog meer tolerantie. O nee! Nee, Westerlingen moeten er eens goed achter gaan komen wat voor vlees we hier in de kuip hebben! Wat voor religie het is, en wat voor een gevaar dit wel niet met met zich meebrengt. Dit is niet een gewone religie. Dit is hele macabere mentale conditionering waar 1,6 miljard van de wereldbevolking mee rondloopt en stevig in vast zit.
Om een einde te maken aan de hemeltergende naïviteit die Westerlingen koesteren richting deze stroming. Dat zou er niet zijn als men er achter komt wat de inhoud van de Koran is.
Zeker de medina-verzen zijn een groot gevaar voor hen die niet tot de Islam behoren.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  Moderator maandag 21 augustus 2017 @ 16:06:45 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173302366
ik heb er geen last van ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173302387
eerder moe van rechtse jankerds
pi_173302407
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:00 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik heb ooit een grafiek gezien (vraag me niet om een bron, ik herinner dit uit m'n geheugen en kan deze zo niet tevoorschijn toveren) waar het toch bleek dat verontrustend veel moslims begrip hadden voor bepaalde extremistische uitspraken uit de koran. Geen merendeel, maar wel een flink deel (1/3e of 1/4e oid). Ik zal hem nog ff zoeken en kijken of ik deze kan vinden.

Edit: Kan de precieze grafiek niet meer vinden, maar op pagina 15 van dit rapport staan ook wat verontrustende feiten.

http://www.pewforum.org/f(...)iety-full-report.pdf

Je hoeft mij niet te overtuigen hoor... Ik geef slechts aan dat niet alle moslims zo zijn. Ik ben er een voorstander van om mensen te beoordelen op gedrag, niet op welk geloof ze hebben. Het is - nogmaals - aan ons om de grenzen te stellen: wat vinden wij normale / acceptabele geloofsbeleving, walt valt onder godsdienstvrijheid en wat valt daarbuiten?
  maandag 21 augustus 2017 @ 16:09:10 #35
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_173302410
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:07 schreef rosalinde93 het volgende:
eerder moe van rechtse jankerds
Met jou win je de oorlog wel....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_173302418
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:07 schreef rosalinde93 het volgende:
eerder moe van rechtse jankerds
Zal jou eens een 'rechtse rakker' geven.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_173302438
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:08 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Je hoeft mij niet te overtuigen hoor... Ik geef slechts aan dat niet alle moslims zo zijn. Ik ben er een voorstander van om mensen te beoordelen op gedrag, niet op welk geloof ze hebben. Het is - nogmaals - aan ons om de grenzen te stellen: wat vinden wij normale / acceptabele geloofsbeleving, walt valt onder godsdienstvrijheid en wat valt daarbuiten?
Het probleem daarmee is dat we elk geloof als gelijkwaardig beschouwen, terwijl er belangrijke verschillen zitten tussen de idealen van het geloof en de mate van gelovigheid van de volgers. Je kan dus nooit een eenduidige lijn trekken zonder sommige personen te benadelen.
pi_173302514
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:46 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Die gematigde moslims zijn de types die zeggen: "Ik keur het niet goed, maar ik begrijp het wel"
Ja maar Amerika. 8)7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173302518
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Met jou win je de oorlog wel....
Het krioelt op FOK! van figuren zoals de user die je citeert. Ze zijn of zélf moslim (en niet in staat om hun 'vreedzame' religie kritisch te bekijken) of het zijn van die links-naïeve, moreel verheven goedpraters, die zichzelf nooit de vraag stellen wanneer wegkijken medeplichtigheid wordt.
pi_173302599
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:10 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het probleem daarmee is dat we elk geloof als gelijkwaardig beschouwen, terwijl er belangrijke verschillen zitten tussen de idealen van het geloof en de mate van gelovigheid van de volgers. Je kan dus nooit een eenduidige lijn trekken zonder sommige personen te benadelen.
Je praat te generiek over religie. Je hebt relaxte, gematigde moslims die prima zijn geïntegreerd in Nederland en je hebt autochtone christen-fundamentalisten van de ergste soort.

Religie is religie, wat mij betreft. En dat zeg ik niet om de terreurdaden te relativeren die terroristen uit naam van de islam plegen. Ik zeg het omdat we de discussie uiteindelijk moeten terugbrengen naar gewenst / ongewenst gedrag, met bijbehorende wet- en regelgeving in ons land.

Ik heb gelukkig altijd consequent gezegd dat ik elke vorm van extremisme veroordeel, dus niet alleen moslim-extremisme, maar ook links-, rechts-, dieren- of christen-extremisme. En overigens ook atheïstisch extremisme, zoals de bekladding van een kerk in Zwolle, gisteren.
pi_173302626
Allahu Akbar!

Vrouwen moeten zich netjes kleden ipv als een slet met een halfblote kont en halfblote tieten.
pi_173302664
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja maar Amerika. 8)7
Ja je zag ook hoe positief de reacties waren toen de NATO de Hongaren in de steek lied in 1956... Tis ook nooit goed :')
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:18 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Je praat te generiek over religie. Je hebt relaxte, gematigde moslims die prima zijn geïntegreerd in Nederland en je hebt autochtone christen-fundamentalisten van de ergste soort.

Religie is religie, wat mij betreft. En dat zeg ik niet om de terreurdaden te relativeren die terroristen uit naam van de islam plegen. Ik zeg het omdat we de discussie uiteindelijk moeten terugbrengen naar gewenst / ongewenst gedrag, met bijbehorende wet- en regelgeving in ons land.

Ik heb gelukkig altijd consequent gezegd dat ik elke vorm van extremisme veroordeel, dus niet alleen moslim-extremisme, maar ook links-, rechts-, dieren- of christen-extremisme.
Je kan nu eenmaal geen beleid schrijven op individuele basis. En het is algemeen bekend dat de moslims over het algemeen er de meest conservatieve denkbeelden op na houden. In mijn ogen is dat onwenselijk in Nederland en moet er iets aan gedaan worden. Ook al ken ik ook genoeg gematigde moslims die zonder hoofddoekje of iets voor de klas staan etc...
pi_173302758
Het probleem met de :X Islam is dat gelovigen zelf niet na mogen denken.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173302862
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:21 schreef MadJackthePirate het volgende:
Je kan nu eenmaal geen beleid schrijven op individuele basis. En het is algemeen bekend dat de moslims over het algemeen er de meest conservatieve denkbeelden op na houden. In mijn ogen is dat onwenselijk in Nederland en moet er iets aan gedaan worden. Ook al ken ik ook genoeg gematigde moslims die zonder hoofddoekje of iets voor de klas staan etc...
Wat is je plan? Denkbeelden strafbaar stellen? Dat gaat je niet lukken...

Hoe idioot conservatieve denkbeelden ook zijn, wat een onzin religie ook is, mensen mogen gelovig zijn en conservatieve opvattingen hebben. Waar het om gaat, is dat je grenzen stelt op het moment dat mensen hun ideeën aan anderen gaan opdringen / opleggen.

Aanvullend kun je slecht-geïntegreerde, oer-conservatieve moslims natuurlijk stimuleren om eens aan re-migratie te gaan denken, maar dat vergt een land dat eindelijk eens de rug recht en duidelijk voor de eigen normen en waarde gaat staan. Geen nationalisme, maar wel een gezonde, trotse of zelfs patriottistische houding: dit is ons land, dit zijn onze normen en waarden, dit zijn onze vrijheden. Staan die je niet aan, vertrek dan.
pi_173303018
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:32 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Wat is je plan? Denkbeelden strafbaar stellen? Dat gaat je niet lukken...

Hoe idioot conservatieve denkbeelden ook zijn, wat een onzin religie ook is, mensen mogen gelovig zijn en conservatieve opvattingen hebben. Waar het om gaat, is dat je grenzen stelt op het moment dat mensen hun ideeën aan anderen gaan opdringen / opleggen.

Aanvullend kun je slecht-geïntegreerde, oer-conservatieve moslims natuurlijk stimuleren om eens aan re-migratie te gaan denken, maar dat vergt een land dat eindelijk eens de rug recht en duidelijk voor de eigen normen en waarde gaat staan. Geen nationalisme, maar wel een gezonde, trotse of zelfs patriottistische houding: dit is ons land, dit zijn onze normen en waarden, dit zijn onze vrijheden. Staan die je niet aan, vertrek dan.
Ik snap je punten en ik ben het er op veel punten ook wel mee eens. Echter zou ik nog verder willen gaan, niet door denkbeelden te verbieden maar door speciale privileges en openbare uitingen van godsdiensten te verbieden. Camera's in elke moskee/kerk en verder elk hoofddoekje en kruiskettinkje verbieden. Thuis is alles toegestaan natuurlijk.

Het is wat rigoureus, maar als dat 2 a 3 generaties volgehouden wordt is de harde kern vertrokken en de rest heeft zich aangepast. Maar goed, jij en ik zijn geen minister en kunnen helaas de staatsinrichting niet beïnvloeden.
pi_173303034
Ik ben wereldmoe. Mensmoe. Of levensmoe.
pi_173303044
We moeten de-islamiseren en het moslims zo onaangenaam mogelijk maken. Dus zoveel mogelijk islamtische scholen en moskeen sluiten, haatimams uitzetten, korans verbieden etc.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2017 16:42:17 ]
pi_173303097
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:41 schreef bakfietsmoeder het volgende:
We moeten de-islamiseren en het moslims zo onaangenaam mogelijk maken. Dus zoveel mogelijk islamtische scholen en moskeen sluiten, haatimams uitzetten, korans verbieden etc.
Moet je niet denken dat ik een goedprater ben (heb hekel aan de islam) maar dit werkt averechts.
pi_173303120
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:43 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Moet je niet denken dat ik een goedprater ben (heb hekel aan de islam) maar dit werkt averechts.
Wat stel jij dan voor?
pi_173303128
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:41 schreef bakfietsmoeder het volgende:
We moeten de-islamiseren en het moslims zo onaangenaam mogelijk maken. Dus zoveel mogelijk islamtische scholen en moskeen sluiten, haatimams uitzetten, korans verbieden etc.
Jah moslims pesten!
pi_173303144
Vroeger vond ik de gedachten van Wilders erg fout.
Maar ondertussen begint me die hele rot-islam me ernstig de keel uit te hangen.
Verbieden die godsdienst!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173303165
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:45 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Jah moslims pesten!
Dat zeg ik niet

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2017 16:52:40 ]
pi_173303182
Moslims moet je vernederen. Het zo ongemakkelijk mogelijk voor ze maken hier.
pi_173303199
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Met jou win je de oorlog wel....
Welke oorlog?
pi_173303227
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:47 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:48 schreef Asphyx het volgende:
Moslims moet je vernederen. Het zo ongemakkelijk mogelijk voor ze maken hier.
Dit werk averechts en lokt alleen maar geweld uit. De waarheid is dat om ervoor te zorgen dat ze weggaan zonder schade toe te brengen aan anderen je binnen zeer korte tijd de klus moet klaren. Dus dat zou iets drastisch moeten zijn als alle moslims persona non grata verklaren en bezittingen toe-eigenen e.d. Iets wat gewoonweg geen optie is.
pi_173303298
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:45 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Wat stel jij dan voor?
Ik heb geen flauw idee. Die mensen zijn hier ooit naartoe gekomen en die gaan echt niet meer weg. We zouden toch op de een of andere manier met die mensen moeten leven. Terugsturen is vrijwel onmogelijk. Ben wel voorstander dat nieuwe immigranten zoveel mogelijk opgevangen moeten worden in eigen regio.

Gewoon een kutsituatie. Denk dat als er meer spanningen komen en nog 100 aanslagen verder dat de vlam wel eens in de pan kan slaan.
pi_173303326
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:55 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee. Die mensen zijn hier ooit naartoe gekomen en die gaan echt niet meer weg. We zouden toch op de een of andere manier met die mensen moeten leven. Terugsturen is vrijwel onmogelijk. Ben wel voorstander dat nieuwe immigranten zoveel mogelijk opgevangen moeten worden in eigen regio.

Gewoon een kutsituatie. Denk dat als er meer spanningen komen en nog 100 aanslagen verder dat de vlam wel eens in de pan kan slaan.
Ja, dit is onomkeerbaar. We hebben een Trojaans paard in ons midden, en die gaat nooit meer weg. Het is verschrikkelijk. :N Ons mooie Europa is in amper 40 jaar tijd afgegleden naar een multiculturele hell hole waar bevolkingsgroepen lijnrecht tegenover elkaar staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2017 16:59:08 ]
  maandag 21 augustus 2017 @ 16:57:53 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_173303340
Ik bedoel ik geloof dat de islam netto bezien niks positiefs toevoegt aan de wereld en dat ze beter af zou zijn zonder islam.

Maar dat vind ik ook van PVV stemmers.

Uiteindelijk moet ik ermee leven dat niet iedereen zo verheven is als ik.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173303351
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:57 schreef speknek het volgende:
Ik bedoel ik geloof dat de islam netto bezien niks positiefs toevoegt aan de wereld en dat ze beter af zou zijn zonder islam.

Maar dat vind ik ook van PVV stemmers.

Uiteindelijk moet ik ermee leven dat niet iedereen zo verheven is als ik.
Een klassensysteem op basis van intelligentie biedt mogelijkheden...
  maandag 21 augustus 2017 @ 17:02:51 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_173303435
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:57 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Ja, dit is omonkeerbaar. We hebben een Trojaans paard in ons midden, en die gaat nooit meer weg. Het is verschrikkelijk. :N Ons mooie Europa is in amper 40 jaar tijd afgegleden naar een multiculturele hell hole waar bevolkingsgroepen lijnrecht tegenover elkaar staan.
God ja als ik naar buiten kijk, kijk ik zo over een zee van de verworpenen der aarde die gepijnigd en verwrongen over elkaar heen kruipen, het geluid van tanderknarsen is ondraaglijk en salpeterzuur is op ons neer aan het regenen.

Tenminste niet op mij, maar ik hoop wel op jou.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173303511
Kijk, ik heb een tyfushekel aan alles wat met geloof te maken heeft. Maar dit is Nederland, we hebben hier vrijheid van godsdienst. Daarom vanaf NU niemand meer binnen laten het is hier simpelweg vol, te vol.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_173303543
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:05 schreef BoneThugss het volgende:
. Daarom vanaf NU niemand meer binnen laten het is hier simpelweg vol, te vol.
Mee eens. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.
pi_173303599
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:07 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Mee eens. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.
Gewoon een quotum instellen. Gaan er mensen weg of emigreren er mensen, dan kunnen er weer mensen bij. Uiteraard na zorgvuldige screening.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_173303606
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:07 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Mee eens. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.
Het moeilijke daaraan is dat Achmed die daadwerkelijk zijn 2 zoons heeft verloren aan IS en met zijn dochtertje naar Nederland is gevlucht tegen gehouden wordt. Terwijl zo'n Somaliër hier lekker op een uitkering loopt te teren en ondertussen ook nog wat drugs dealt.
pi_173303633
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:09 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het moeilijke daaraan is dat Achmed die daadwerkelijk zijn 2 zoons heeft verloren aan IS en met zijn dochtertje naar Nederland is gevlucht tegen gehouden wordt. Terwijl zo'n Somaliër hier lekker op een uitkering loopt te teren en ondertussen ook nog wat drugs dealt.
Dan heeft Achmed pech gehad. En bovendien ben je geen vluchteling als je door minstens 6 veilige landen hierheen bent gekomen.
pi_173303664
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:10 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Dan heeft Achmed pech gehad. En bovendien ben je geen vluchteling als je door minstens 6 veilige landen hierheen bent gekomen.
Ergens ben ik het daar wel mee eens. Maar ik zou nog veel liever die Somaliërs en Eritreeërs die echt 0,0 bijdragen deporteren ten behoeve van de echte oorlogsvluchtelingen.
pi_173303689
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:11 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Somaliërs en Eritreeërs die echt 0,0 bijdragen deporteren
De treinen gaan weer rijden, ja?
pi_173303704
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:12 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

De treinen gaan weer rijden, ja?
Naar land van herkomst
pi_173303723
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:10 schreef bakfietsmoeder het volgende:
En bovendien ben je geen vluchteling als je door minstens 6 veilige landen hierheen bent gekomen.
Mwah, je kunt moeilijk iedereen in de regio laten opvangen hè. Zijn simpelweg teveel vluchtelingen.
pi_173303747
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:13 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

Mwah, je kunt moeilijk iedereen in de regio laten opvangen hè. Zijn simpelweg teveel vluchtelingen.
Desondanks kan je het niet ontkennen dat ze liever het oostblok overslaan omdat ze daar met de nek worden aangekeken en in sobere opvang gestopt worden.
  maandag 21 augustus 2017 @ 17:21:03 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_173303906
Ik denk wel dat de asielprocedure wereldwijd aangepast moet worden, dat je alleen binnen twee landen van het conflict asiel aan mag vragen, met wellicht per case mogelijkheid voor uitzonderingsposities. Vluchtelingenstroom uit Syrië is inderdaad bijvoorbeeld te groot voor Libanon (ik heb een stel couchsurfende Syrische vluchtingen tegenover me wonen overigens, prima lui, mondain, universitair geschoold, kun je inderdaad beter gebruiken dan de gemiddelde qatknager. Kun je beter gebruiken dan de gemiddelde Nederlander maar goed). Je kunt ook uitzonderingen maken voor bijvoorbeeld homos of volkeren die twee landen verder nog steeds vervolgd worden. Voor andere conflictgebieden geldt dat dan weer niet. Zo'n "niet tenzij" regeling lijkt me veel werkbaarder dan alles individueel moeten bekijken.

Dit heeft overigens niets met de islam te maken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173303943
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:21 schreef speknek het volgende:
Ik denk wel dat de asielprocedure wereldwijd aangepast moet worden, dat je alleen binnen twee landen van het conflict asiel aan mag vragen, met wellicht per case mogelijkheid voor uitzonderingsposities. Vluchtelingenstroom uit Syrië is inderdaad bijvoorbeeld te groot voor Libanon (ik heb een stel couchsurfende Syrische vluchtingen tegenover me wonen overigens, prima lui, mondain, universitair geschoold, kun je inderdaad beter gebruiken dan de gemiddelde qatknager). Je kunt ook uitzonderingen maken voor bijvoorbeeld homos of volkeren die twee landen verder nog steeds vervolgd worden. Voor andere conflictgebieden geldt dat dan weer niet. Zo'n "niet tenzij" regeling lijkt me veel werkbaarder dan alles individueel moeten bekijken.

Dit heeft overigens niets met de islam te maken.
Vooral die achterlijke gevallen als Eritrea moeten eens nader bekeken worden. "Als je het land verlaat ben je een deserteur en krijg je bij terugkomst de doodstraf". Dit betekent dus dat je NOOIT iemand daarnaartoe terug kan sturen, tenzij je met allerlei diplomaten gaat bemiddelen. Wat niet gebeurt dus.
  maandag 21 augustus 2017 @ 17:38:45 #74
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_173304305
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_173304911
Wat is de reden waarom ze vooral richting NL/België/Duitsland gaan?
En niet naar Noorwegen/Zweden/Denemarken/Oostenrijk/Zwitserland enz?
Interessant he ?
  maandag 21 augustus 2017 @ 18:56:20 #76
8369 speknek
Another day another slay
pi_173305853
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:05 schreef Zwolsboy het volgende:
Wat is de reden waarom ze vooral richting NL/België/Duitsland gaan?
En niet naar Noorwegen/Zweden/Denemarken/Oostenrijk/Zwitserland enz?
Ze gaan juist vooral niet naar NL/BE en juist wel naar Oostenrijk en Zweden.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173305962
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Ze gaan juist vooral niet naar NL/BE en juist wel naar Oostenrijk en Zweden.

[ afbeelding ]
Ze gaan ook veel naar Zweden, maar volgens die illustratie ook zeker wel naar Nederland en België, helemaal als je kijkt naar de grootte van de landen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 21 augustus 2017 @ 19:03:59 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_173305998
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ze gaan ook veel naar Zweden, maar volgens die illustratie ook zeker wel naar Nederland en België, helemaal als je kijkt naar de grootte van de landen.
Ja maar als je kijkt naar de hoeveelheid inwoners weer totaal niet. Maar goed, degene waar ik op reageerde maakte een tegenstelling, niet een enkele constatering.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173306112
De islam is gewoon de grootste kanker na het nazisme.
pi_173306139
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja maar als je kijkt naar de hoeveelheid inwoners weer totaal niet. Maar goed, degene waar ik op reageerde maakte een tegenstelling, niet een enkele constatering.
Ah oké, dan houd ik mij erbuiten. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173306801
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:41 schreef bakfietsmoeder het volgende:
We moeten de-islamiseren en het moslims zo onaangenaam mogelijk maken. Dus zoveel mogelijk islamtische scholen en moskeen sluiten, haatimams uitzetten, korans verbieden etc.
Juist. En daarbij remigratie stimuleren. Geef ze wat mij betreft 25.000 euro om op te rotten. Is nog velen malen goedkoper dan wat de gemiddelde moslim ons kost als je alles meetelt: Huursubsidie / zorgtoeslag / uitkeringen / administratie / etc.

Weg met die zooi uit ons land. Het is mooi geweest.
pi_173308597
Achterlijk inteeltvolk uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten is probleem nummer 1.

Dat volk zorgt voor problemen ongeacht de religie die ze aanhangen.
pi_173311698
Ik ben vooral de naieve regering zat. De polarisatie wordt alleen maar erger en het is heel belangrijk dat er snel maatregelen getroffen worden.

Ik neem het de moslims die hier wonen en die niet voldoende geintegreerd zijn nog niet eens kwalijk. Ik vind het echt de taak van de regering om een goed plan uit te werken en uit te voeren dat deze mensen beter kunnen aarden in Nederland. Maar ze doen het tegenovergestelde. Jarenlang wordt er een soort misselijkmakende multiculti-ideologie aangehouden. De mensen die dit ondersteunen voelen zich geweldig, echter in de realiteit betekent het dat je daarmee jezelf en ook hen niet serieus neemt.

Ik kan niemand verbieden om moslim te zijn. Ik vind zelfs dat de gematigde moslims wel een mooie ideologie nastreven. Ze kunnen heel enthousiast over de islam vertellen en vertellen dan eigenlijk vooral waar ze hoop en levenslust uithalen.

Net als bij elke andere religie wordt het een probleem als mensen er te dogmatisch mee bezig zijn.

In de propaganda van Wilders zie ik geen oplossing. Dat is alleen maar olie op het vuur gooien. Wel zie ik veel zinnigs in de plannen van Forum Voor Democratie.
pi_173312090
Op een schaal van 1-10, 11
pi_173312422
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Ze gaan juist vooral niet naar NL/BE en juist wel naar Oostenrijk en Zweden.

[ afbeelding ]
Ja, vergelijk eens hoe groot dat land is? en NL is zo klein en dicht bevolkt en toch komen ze... Waarom gaan ze niet naar de VS of Rusland? En gaan ze ook weer terug als het rustig is?
Interessant he ?
pi_173312443
Een beetje wel ja. Waar 1 staat voor het vervloeken van alles wat religieus is en 10 staat voor een rampage om zoveel mogelijk moslims om te leggen zegmaar een 9.

[ Bericht 80% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2017 22:44:44 ]
pi_173312518
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:19 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik ben vooral de naieve regering zat. De polarisatie wordt alleen maar erger en het is heel belangrijk dat er snel maatregelen getroffen worden.

Ik neem het de moslims die hier wonen en die niet voldoende geintegreerd zijn nog niet eens kwalijk. Ik vind het echt de taak van de regering om een goed plan uit te werken en uit te voeren dat deze mensen beter kunnen aarden in Nederland. Maar ze doen het tegenovergestelde. Jarenlang wordt er een soort misselijkmakende multiculti-ideologie aangehouden. De mensen die dit ondersteunen voelen zich geweldig, echter in de realiteit betekent het dat je daarmee jezelf en ook hen niet serieus neemt.

Ik kan niemand verbieden om moslim te zijn. Ik vind zelfs dat de gematigde moslims wel een mooie ideologie nastreven. Ze kunnen heel enthousiast over de islam vertellen en vertellen dan eigenlijk vooral waar ze hoop en levenslust uithalen.

Net als bij elke andere religie wordt het een probleem als mensen er te dogmatisch mee bezig zijn.

In de propaganda van Wilders zie ik geen oplossing. Dat is alleen maar olie op het vuur gooien. Wel zie ik veel zinnigs in de plannen van Forum Voor Democratie.
Jij vind het de verantwoordelijkheid van de regering dat mensen goed integreren? Serious?
pi_173313835
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:45 schreef Silven het volgende:

[..]

Jij vind het de verantwoordelijkheid van de regering dat mensen goed integreren? Serious?
Als je mensen met een heel andere cultuur naar hier haalt omdat je mensen nodig hebt die je minder loon hoeft te betalen voor het ongeschoolde kutwerk, en vervolgens blijven ze hier, dan heb je absoluut de verantwoordelijkheid om de integratie goed te laten verlopen. Nog steeds is de regering daar heel laks in.
pi_173313958
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:45 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Juist. En daarbij remigratie stimuleren. Geef ze wat mij betreft 25.000 euro om op te rotten. Is nog velen malen goedkoper dan wat de gemiddelde moslim ons kost als je alles meetelt: Huursubsidie / zorgtoeslag / uitkeringen / administratie / etc.

Weg met die zooi uit ons land. Het is mooi geweest.
Gaat nooit gebeuren heel langzaam nemen ze het over.
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:34:43 #90
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_173319711
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:48 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Als je mensen met een heel andere cultuur naar hier haalt omdat je mensen nodig hebt die je minder loon hoeft te betalen voor het ongeschoolde kutwerk, en vervolgens blijven ze hier, dan heb je absoluut de verantwoordelijkheid om de integratie goed te laten verlopen. Nog steeds is de regering daar heel laks in.
Mensen moeten ook zelf uit eigen initiatief in hun toekomst investeren.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:47:19 #91
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_173319924
Niet. Onze huidige situatie is het gevolg van jarenlang te weinig islam (of soortgelijk), waardoor we nu zitten met een hoop rellende geëmancipeerde vrouwen, racismeroepers en genderdiscussies.
Als het aan mn boy Allah had gelegen hadden vrouwen gewoon ingepakt achter het aanrecht gestaan, werden heuemeu's nog van de domtoren geknikkerd en waren roetmoppen nog gewoon slaven. Had ik t als heteroseksuele blanke man toch verdorie een stuk makkelijker gehad anno 2017.

Kortom, tijd om de islam te misbruiken om de oude situatie weer enigszins in ere te herstellen.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:51:30 #92
470646 Jennifer030
Umm Destiny uit Ut Recht
pi_173320014
Die Nederlandse vrouwen kunnen voorbeeld nemen aan mosilima's... Kijk een dag op straat en je ziet allemaal Nederlandse vrouwen met kleding die niet bij hun figuur past. :'(
INDIEN JE EEN VERWIJDERVERZOEK HEBT INGEDIEND WIL IK JE VERZOEKEN DIT TE DOEN MET EEN WERKEND MAILADRES. WE MOETEN VERIFIEREN DAT HET ACCOUNT DAADWERKELIJK DE JOUWE IS, MAIL AJB NAAR PRIVACY@FOK.NL - admin (dd 19-12-2018 @ 20:57)
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:52:15 #93
470646 Jennifer030
Umm Destiny uit Ut Recht
pi_173320034
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:49 schreef Sander166 het volgende:
Achterlijk inteeltvolk uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten is probleem nummer 1.

Dat volk zorgt voor problemen ongeacht de religie die ze aanhangen.
Universiteit hier is net een universiteit in Marokko. Buitenlanders die slimmer zijn dan de Nederlanders. _O_
INDIEN JE EEN VERWIJDERVERZOEK HEBT INGEDIEND WIL IK JE VERZOEKEN DIT TE DOEN MET EEN WERKEND MAILADRES. WE MOETEN VERIFIEREN DAT HET ACCOUNT DAADWERKELIJK DE JOUWE IS, MAIL AJB NAAR PRIVACY@FOK.NL - admin (dd 19-12-2018 @ 20:57)
pi_173320056
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:51 schreef Jennifer030 het volgende:
Die Nederlandse vrouwen kunnen voorbeeld nemen aan mosilima's... Kijk een dag op straat en je ziet allemaal Nederlandse vrouwen met kleding die niet bij hun figuur past. :'(
Nee jij dan in je kontbroek :7
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:53:46 #95
470646 Jennifer030
Umm Destiny uit Ut Recht
pi_173320063
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:53 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nee jij dan in je kontbroek :7
Ik train mijn billen hoor?
INDIEN JE EEN VERWIJDERVERZOEK HEBT INGEDIEND WIL IK JE VERZOEKEN DIT TE DOEN MET EEN WERKEND MAILADRES. WE MOETEN VERIFIEREN DAT HET ACCOUNT DAADWERKELIJK DE JOUWE IS, MAIL AJB NAAR PRIVACY@FOK.NL - admin (dd 19-12-2018 @ 20:57)
pi_173320175
Moslims vallen mij niet lastig met hun religie, waarom zou ik daar moe van worden? Ik word moe van al dat negatieve nieuws, media die vanuit eenzijdig perspectief publiceert (want dat vindt het volk boeiend he..). Ik ben dus islam-media moe, wil daarentegen meer intellect zien, zaken die mij als persoon ontwikkelen en niet hersenspoelen met negativiteit. Nieuws is ook altijd negatief, wil er niet eens meer naar kijken. Goed, je bent ook afhankelijk van wat "het volk" ):O w/ wil.. en geld moet rollen enzo. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door TheInnocent op 22-08-2017 13:06:19 ]
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:03:32 #97
470646 Jennifer030
Umm Destiny uit Ut Recht
pi_173320215
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:00 schreef TheInnocent het volgende:
Moslims vallen mij niet lastig met hun religie, waarom zou ik daar moe van worden? Ik word moe van al dat negatieve nieuws, media die vanuit eenzijdige perspectief publiceert (want dat vindt het volk boeiend he..). Ik ben dus islam-media moe, wil daarentegen meer intellect zien, zaken die mij als persoon ontwikkelen en niet hersenspoelen met negativiteit. Nieuws is ook altijd negatief, wil er niet eens meer naar kijken. Goed, je bent ook afhankelijk van wat "het volk" ):O w/ wil.. en geld moet rollen enzo. :P
DIT!!!!!!!!!!
INDIEN JE EEN VERWIJDERVERZOEK HEBT INGEDIEND WIL IK JE VERZOEKEN DIT TE DOEN MET EEN WERKEND MAILADRES. WE MOETEN VERIFIEREN DAT HET ACCOUNT DAADWERKELIJK DE JOUWE IS, MAIL AJB NAAR PRIVACY@FOK.NL - admin (dd 19-12-2018 @ 20:57)
pi_173320234
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:53 schreef Jennifer030 het volgende:

[..]

Ik train mijn billen hoor?
Ik train je moeder.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:11:42 #99
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_173320348
Mensen die aangeven dat we ons moeten verdiepen in de Islam :') omgedraaide wereld lijkt me.

Al moet ik zeggen dat ik tot heden nog geen aanvaring heb gehad met moslims. Sterker nog, ik werk voor iemand die moslim is. En hij behandeld mij dan ook zeer netjes, ik werd zelfs tijdens ramadan een keer of 7 uitgenodigd om met zijn familie mee te eten na het werk. Het zijn erg nette mensen met fatsoen die naar mijn inziens geen vlieg kwaad doen. Mannen en vrouwen zaten gewoon naast elkaar en met had vooral veel lol onderling. Prima toch.

Voor die raddraaiers in Nederland die hele buurten terroriseren is er maar 1 oplossing: met de lat erover en vernederen.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:31:45 #100
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_173320788
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:11 schreef Maikuuul het volgende:
Mensen die aangeven dat we ons moeten verdiepen in de Islam :') omgedraaide wereld lijkt me.

Al moet ik zeggen dat ik tot heden nog geen aanvaring heb gehad met moslims. Sterker nog, ik werk voor iemand die moslim is. En hij behandeld mij dan ook zeer netjes, ik werd zelfs tijdens ramadan een keer of 7 uitgenodigd om met zijn familie mee te eten na het werk. Het zijn erg nette mensen met fatsoen die naar mijn inziens geen vlieg kwaad doen. Mannen en vrouwen zaten gewoon naast elkaar en met had vooral veel lol onderling. Prima toch.

Voor die raddraaiers in Nederland die hele buurten terroriseren is er maar 1 oplossing: met de lat erover en vernederen.
Als je posts een keer niet over je reizen gaan dan zijn ze nog best zinnig soms
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_173320841
Islam :').
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:03:47 #102
451005 Grems
Clown World
pi_173322384
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dus volgens jou is radicalisatie geen gevaar?
Welke radicalisatie?
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:10:33 #103
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_173322521
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:03 schreef Grems het volgende:

[..]

Welke radicalisatie?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:32:50 #104
451005 Grems
Clown World
pi_173322896
quote:
Plegers van aanslagen zijn niet radicaal.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:49:54 #105
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_173323207
Gelukkig maar dat Pim Fortuyn een populist was en geen gelijk heeft gekregen .................. gelukkig maar.

Met dank aan het geiten wollen sokken niveau en kop in het zand steken tactiek van de heren politici in Den Haag - chapeau
"Hoka Hey!"
pi_173323371
Dader Finland ook Marokkaans profiteurs tuig, laffe tering bende.
pi_173323510
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:49 schreef matspontius het volgende:
Gelukkig maar dat Pim Fortuyn een populist was en geen gelijk heeft gekregen .................. gelukkig maar.

Met dank aan het geiten wollen sokken niveau en kop in het zand steken tactiek van de heren politici in Den Haag - chapeau

Nog steeds nul komma nul aanslagen in Nederland. Kennelijk werkt dat beleid prima.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_173323738
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nog steeds nul komma nul aanslagen in Nederland. Kennelijk werkt dat beleid prima.
Klop maar af.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:24:26 #109
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_173323868
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:32 schreef Grems het volgende:

[..]

Plegers van aanslagen zijn niet radicaal.
Je wou zeggen dat zolang ze nepbomgordels omhebben zijn ze nog gematigd?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_173323899
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nog steeds nul komma nul aanslagen in Nederland. Kennelijk werkt dat beleid prima.
Dus bij 1 aanslag in Nederland is je argument invalide ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173324178
Ben ik islam moe, ja toch wel, maar ik ben veel meer pc-moe en sjw-moe. dat er islam is in Nederland is een feit, van de moslims hoef je niet te verwachten dat ze het gaan minderen. Deze sjw/pc types en politieke partijen zijn het grotere probleem, namelijk dat ze de islam faciliteren en nederland laten verwelken onder de islam.
<hr>
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:46:44 #112
451005 Grems
Clown World
pi_173324320
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:24 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Je wou zeggen dat zolang ze nepbomgordels omhebben zijn ze nog gematigd?
Nee, ik wil zeggen dat de daders van Nice/Stockholm/Madrid/Manchester/Londen/Berlijn gewoon moslims zijn, ze handelen volledig binnen de kaders van de islam.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:54:50 #113
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_173326781
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nog steeds nul komma nul aanslagen in Nederland. Kennelijk werkt dat beleid prima.
Welk beleid? Fortuyn had het over Europa, niet alleen over Nederland! Die aanslagen in Nederland komen er echt wel. Nederland is gewoon minder in de picture bij die gasten, het is echter een kwestie van tijd voordat de eerste dodelijke slachtoffers gaan vallen hier. Maar steek je kop maar lekker diep in het zand, net als de heren politici
"Hoka Hey!"
pi_173326799
Moe
pi_173327669
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:55 schreef Levis2000 het volgende:
Moe
Understatement.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173334426
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:57 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Ja, dit is onomkeerbaar. We hebben een Trojaans paard in ons midden, en die gaat nooit meer weg. Het is verschrikkelijk. :N Ons mooie Europa is in amper 40 jaar tijd afgegleden naar een multiculturele hell hole waar bevolkingsgroepen lijnrecht tegenover elkaar staan.
Mooie Europa 40 jaar? Ben je de eerste en tweede wereld oorlog vergeten. Meer dan 100 miljoen doden gecombineerd.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 00:47:37 #117
451005 Grems
Clown World
pi_173334808
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 00:00 schreef p078 het volgende:

[..]

Mooie Europa 40 jaar? Ben je de eerste en tweede wereld oorlog vergeten. Meer dan 100 miljoen doden gecombineerd.
Je zou denken dat we ons lesje inzake fascistische ideologieën een keer zouden leren inderdaad.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 06:40:01 #118
186611 Haags
pi_173335696
Heel moe
Zonder wrijving geen glans
pi_173392535
Tsja ik ben er niet dol op nee (en dan gebruik ik een eufemisme) maar feit blijft nou eenmaal dat Nederland multicultureel was, is en altijd blijft (geldt overigens ook voor de EU). Multicultureel, ja, daar horen nu eenmaal ook de islamitische mensen bij. Hun geloof is te zot voor woorden maar mensen zijn mensen. Je kunt ze niet allemaal over een kam scheren.

Het blijft lastig een structurele oplossing te vinden voor dergelijke extremistische excessen maar we moeten eerst accepteren dat multiculturaliteit nu eenmaal bij Europa hoort en dat je altijd zonderlingen hebt die mafketels zijn. Die gasten aanpakken en je niet laten gek maken.

"Keep calm and carry on"
pi_196699695
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:12 schreef #ANONIEM het volgende:
Ieder weldenkend mens is islam moe.
Ik ben de Islam ook echt doodmoe.
pi_196699771
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Understatement.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 00:45:36 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196699772
nog steeds geen last van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196699918
quote:
83s.gif Op zondag 13 december 2020 00:45 schreef sp3c het volgende:
nog steeds geen last van
Je bent nog steeds een spekkie
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 01:09:03 #124
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_196699929
Goede kick weer
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')