abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:22:01 #76
286 Maarten
Groetjes, Maarten
pi_173298034
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:18 schreef FranticDJ het volgende:
Naja nu met Trump zijn ze ook wel wat strenger hoor. Maar als jij de TSA Officier gewoon met respect behandeld en een beetje pampert, dan is er niks aan de hand. Tenzij je wat op je kerfstok hebt.

Laatst in Washington werd alleen m'n paspoort gescand en kon ik zo doorlopen. Maar goed, het ene vliegveld is het andere niet en zeker ind e VS: de ene staat is de andere niet.
Maar dit zijn ook allemaal haven-douane's neem ik aan, waar jij doorheen gaat? Misschien is dat ook nog wel anders dan vliegvelden. Geen idee verder.
pi_173298061
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:22 schreef Maarten het volgende:

[..]

Maar dit zijn ook allemaal haven-douane's neem ik aan, waar jij doorheen gaat? Misschien is dat ook nog wel anders dan vliegvelden. Geen idee verder.
Nee, gewoon luchthaven. Haven douane komt daarna nog een keer, die zijn helemaal niet zo moeilijk (want je bent immers het land al in gekomen, voor de haven douane ga je het land weer uit ;))

Overigens is de luchthaven douane meestal de TSA. Haven douane is Homeland Security. 2 aparte diensten ;)
pi_173298112
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:35 schreef Maarten het volgende:

[..]

Ik vond/vind dat echt reuze meevallen. Je krijgt 3, 4 vragen over je plannen en that's it.
Dat is in veel andere landen niet anders, maar het is wel populair om te roepen dat het in de VS zo erg is.
Where are you staying?
What is at that address?
Who lives at that house?
Who is that person, what does she do for a living?
Why are you staying there?
What is your specific reason for visiting Houston? What are you going to do here?


En dat was zonder dat we gemeld hadden waarom we er waren, want dan had het nog wel langer geduurd.
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:27:20 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173298147
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:45 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ehefähigkeitszeugnis.
En dat kan je niet gewoon bij het Burgerbureau ofzo op halen?
Weet niet meer hoe mijn man dat destijds aanvroeg, maar dat was op een klein stadje, geen megastad als Berlijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173298156
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Where are you staying?
What is at that address?
Who lives at that house?
Who is that person, what does she do for a living?
Why are you staying there?
What is your specific reason for visiting Houston? What are you going to do here?

En dat was zonder dat we gemeld hadden waarom we er waren, want dan had het nog wel langer geduurd.
Je hebt je looks tegen :7
pi_173298162
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:23 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Nee, gewoon luchthaven. Haven douane komt daarna nog een keer, die zijn helemaal niet zo moeilijk (want je bent immers het land al in gekomen, voor de haven douane ga je het land weer uit ;))

Overigens is de luchthaven douane meestal de TSA. Haven douane is Homeland Security. 2 aparte diensten ;)
TSA is wat op Schiphol G4S is; die chagrijnige eikels die je spullen door de röntgenscanner gooien, inconsequent aanwijzingen geven en vervolgens geagiteerd reageren als je die aanwijzingen op volgt.

Homeland security is wat hier door de douane geregeld wordt.

Overigens met tsa persoonlijk geen issues gehad. Zelfs onze door inmates vervaardigde hoevenkrabbers met scherpe punt mochten in de handbagage mee :+
pi_173298187
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

TSA is wat op Schiphol G4S is; die chagrijnige eikels die je spullen door de röntgenscanner gooien, inconsequent aanwijzingen geven en vervolgens geagiteerd reageren als je die aanwijzingen op volgt.

Homeland security is wat hier door de douane geregeld wordt.

Overigens met tsa persoonlijk geen issues gehad. Zelfs onze door inmates vervaardigde hoevenkrabbers met scherpe punt mochten in de handbagage mee :+
Toch als je, met name, het land uitreist moet je niet langs homeland security. Maar alleen langs de TSA. Dus de vergelijking met G4S gaat niet geheel op.
pi_173298192
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:27 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Je hebt je looks tegen :7
Of het reisdoel.
www.anatomievaneenexecutie.nl

Dus geen hotel en verblijven bij bekenden, en dat snappen ze niet helemaal, wijkt af van de norm.
  Moderator maandag 21 augustus 2017 @ 12:30:15 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173298196
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Where are you staying?
What is at that address?
Who lives at that house?
Who is that person, what does she do for a living?
Why are you staying there?
What is your specific reason for visiting Houston? What are you going to do here?


En dat was zonder dat we gemeld hadden waarom we er waren, want dan had het nog wel langer geduurd.
Ach ja, je kunt er wel tegenaan lopen schoppen, maar dat ze veel van je vragen weet je als je daar heen gaat. Kun je accepteren of je gaat er niet heen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173298206
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ach ja, je kunt er wel tegenaan lopen schoppen, maar dat ze veel van je vragen weet je als je daar heen gaat. Kun je accepteren of je gaat er niet heen.
Exact dit.
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:31:56 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173298232
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Where are you staying?
What is at that address?
Who lives at that house?
Who is that person, what does she do for a living?
Why are you staying there?
What is your specific reason for visiting Houston? What are you going to do here?

En dat was zonder dat we gemeld hadden waarom we er waren, want dan had het nog wel langer geduurd.
Accepteer gewoon dat ook jij je aan wetten en regels te houden hebt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173298239
quote:
4s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Of het reisdoel.
www.anatomievaneenexecutie.nl

Dus geen hotel en verblijven bij bekenden, en dat snappen ze niet helemaal, wijkt af van de norm.
Nooit geen problemen mee gehad. Als er 1 dienst is die aan profiling doet dan is het wel de grensbewaking.

En er met gestrekt been in gaan is vragen om problemen.
pi_173298277
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:35 schreef Maarten het volgende:

[..]

Ik vond/vind dat echt reuze meevallen. Je krijgt 3, 4 vragen over je plannen en that's it.
Dat is in veel andere landen niet anders, maar het is wel populair om te roepen dat het in de VS zo erg is.
Witte cisman?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_173298294
Ik had vanochtend niet in de spiegel gekeken, was ff een radiatorsleutel scoren bij de Gamma. Staat de leuke kassadame met grote ogen te kijken en begint over 50 tinten paars. Ik had zoiets van wtf wil die nu? Naast m'n centen ook m'n telefoonnummer? (had ze best kunnen krijgen :7 maar dat terzijde)

Toen keek ik ff in de spiegel van m'n auto :') M'n oog lijkt een beetje op
pi_173298303
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:35 schreef Maarten het volgende:

[..]

Ik vond/vind dat echt reuze meevallen. Je krijgt 3, 4 vragen over je plannen en that's it.
Dat is in veel andere landen niet anders, maar het is wel populair om te roepen dat het in de VS zo erg is.
Ik heb meer moeite gehad om Peru binnen te komen dan ooit in de VS :Y

China was ook makkelijk, en erg grappig vooral. Want je hebt bij alle openbare diensten van die smileyknoppen. (variërend van :( tot *O* ) En als je niet op een knopje drukt gaat het poortje om verder te gaan niet open :+
  Moderator maandag 21 augustus 2017 @ 12:41:47 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173298430
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:32 schreef FranticDJ het volgende:

En er met gestrekt been in gaan is vragen om problemen.
Precies. Nu heb ik alleen nog maar gevlogen in Schengen gebied, maar ik heb nog nooit problemen gehad met die controles. Gewoon vriendelijk doen, accepteren dat ze mijn camera tas er weer uit pakken voor een onderzoek op explosieven, zorgen dat ze niet op je hoeven wachten maar dat je alles zo in het bakkie kunt gooien.


Van 'vroegah' kan ik me trouwens nog herinneren dat ik wel es m'n paspoort moest laten zien bij de douane (volgens mij na aankomst) maar das de laatste jaren niet meer? :?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173298458
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Precies. Nu heb ik alleen nog maar gevlogen in Schengen gebied, maar ik heb nog nooit problemen gehad met die controles. Gewoon vriendelijk doen, accepteren dat ze mijn camera tas er weer uit pakken voor een onderzoek op explosieven, zorgen dat ze niet op je hoeven wachten maar dat je alles zo in het bakkie kunt gooien.

Van 'vroegah' kan ik me trouwens nog herinneren dat ik wel es m'n paspoort moest laten zien bij de douane (volgens mij na aankomst) maar das de laatste jaren niet meer? :?
Als je bij aankomst gecontroleerd wordt willen ze je pasport en boarding pass zien.
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:44:06 #93
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_173298464
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Precies. Nu heb ik alleen nog maar gevlogen in Schengen gebied, maar ik heb nog nooit problemen gehad met die controles. Gewoon vriendelijk doen, accepteren dat ze mijn camera tas er weer uit pakken voor een onderzoek op explosieven, zorgen dat ze niet op je hoeven wachten maar dat je alles zo in het bakkie kunt gooien.

Van 'vroegah' kan ik me trouwens nog herinneren dat ik wel es m'n paspoort moest laten zien bij de douane (volgens mij na aankomst) maar das de laatste jaren niet meer? :?
In Ierland mag je keurig in "The Amsterdam row". Om van twee kanten besnuffeld te worden door een vriendelijke drugshond. Zelfs toen we er met private jet heenvlogen mochten we daar even netjes voor klaar gaan staan.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_173298486
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:44 schreef fietsie het volgende:

[..]

In Ierland mag je keurig in "The Amsterdam row". Om van twee kanten besnuffeld te worden door een vriendelijke drugshond. Zelfs toen we er met private jet heenvlogen mochten we daar even netjes voor klaar gaan staan.
_O- Welk vliegveld? Nog nooit meegemaakt.
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:45:52 #95
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_173298498
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:45 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

_O- Welk vliegveld? Nog nooit meegemaakt.
Cork. Inmiddels 3x met lijnvlucht en 1x met private jet. Alle keren was het bingo.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_173298503
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:45 schreef fietsie het volgende:

[..]

Cork. Inmiddels 3x met lijnvlucht en 1x met private jet. Alle keren was het bingo.
Echt? Heb het op Cork nog nooit meegemaakt :@
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:47:05 #97
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_173298521
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:46 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Echt? Heb het op Cork nog nooit meegemaakt :@
Wellicht dat dag vd week en / of tijdstip van invloed zijn. Ik steeds maandagochtend vroeg.
(Dat ze weekend gasten eruit willen pikken oid)

(In Cork zitten EMC en VMWare, leuke bestemming)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_173298550
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:47 schreef fietsie het volgende:

[..]

Wellicht dat dag vd week en / of tijdstip van invloed zijn. Ik steeds maandagochtend vroeg.
(Dat ze weekend gasten eruit willen pikken oid)
Hmm ja ik weet niet meer precies welke dagen het was voor mij.

Wat overigens wel kut is, is als je met een schip vlakbij een Douane Academie ligt. Dan komen ze vaak eens op fieldtrip met 2 touringcars vol van die gasten heel 't schip doorzoeken.
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:49:52 #99
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_173298567
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:48 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Hmm ja ik weet niet meer precies welke dagen het was voor mij.

Wat overigens wel kut is, is als je met een schip vlakbij een Douane Academie ligt. Dan komen ze vaak eens op fieldtrip met 2 touringcars vol van die gasten heel 't schip doorzoeken.
Een borstel en een poetsdoek meegeven is zeker not-done?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_173298576
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:49 schreef fietsie het volgende:

[..]

Een borstel en een poetsdoek meegeven is zeker not-done?
Oh nee, opruimen doen ze ook niet :') Maar ja, hebben het maar te accepteren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')