abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173295051
Welk product werkt nou echt?
Zowel de dure als de goedkope, bekende en onbekende merken.
Lichaamsverzorging, voeding, schoonmaakmiddelen, tuinartikelen, klusartikelen..

Zeg het. Wat is je (nooit verwachtte) beste aankoop(je) die je kwijt moet aan alle Fokkers en de rest van de wereld?
pi_173295066
Uiercrème!
pi_173295418
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:35 schreef MCH het volgende:
Uiercrème!
want die smeer je op je schrale uiers :?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_173295424
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:54 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

want die smeer je op je schrale uiers :?
Ken je het niet?
pi_173295452
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:54 schreef MCH het volgende:

[..]

Ken je het niet?
nee, ik woon in de randstad :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 21 augustus 2017 @ 09:57:52 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173295486
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:56 schreef littledrummergirl het volgende:

nee, ik woon in de randstad :D
En daar heb je geen drogist?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173295502
quote:
11s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:57 schreef Copycat het volgende:

[..]

En daar heb je geen drogist?
verkopen ze daar spullen voor uiers :o?

Maar ff zonder dollen, waar is t spul nou zo amazing voor, want daar gaat dit topic tenslotte over?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 21 augustus 2017 @ 09:59:58 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173295521
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:58 schreef littledrummergirl het volgende:

verkopen ze daar spullen voor uiers :o?

Maar ff zonder dollen, waar is t spul nou zo amazing voor, want daar gaat dit topic tenslotte over?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Uierzalf
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173299035
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:33 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:

En thermen 5 days voor als je veel in je gezicht zweet _O_

Deze? En dan gewoon op je gezicht sprayen?
  Spellchecker maandag 21 augustus 2017 @ 13:25:05 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173299240
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:15 schreef Bleie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze? En dan gewoon op je gezicht sprayen?
En 5 dagen niet wassen?
pi_173299419
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:15 schreef Bleie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze? En dan gewoon op je gezicht sprayen?
ja, echt geweldig spul.

Is online vaak voor de helft van t geld te vinden.

Alleen niét na het schrubben gebruiken :D
pi_173299434
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:25 schreef maily het volgende:

[..]

En 5 dagen niet wassen?
nee, gewoon even in laten trekken en daarna kun je gewoon douchen en je make up verwijderen.
pi_173299460
quote:
uierzalf is iets anders dan uiercreme ;)

quote:
De crème is wat dunner en wordt meer in het gezicht gebruikt. De zalf is dik en vochtbestendig. Het wordt als zelfzorgmedicijn gebruik bij wondjes en gebruikt bij een ruwe huid. Daarnaast wordt uierzalf vaak op de onderkant van boten gesmeerd, waardoor er geen aangroei plaats vindt. In de sport wordt uierzalf vaak gebruikt om plekken tegen schurende kleding te beschermen. Daarnaast wordt uierzalf bij allerhande dieren toegepast om wondjes en andere huidaandoeningen te behandelen.
http://mens-en-gezondheid(...)n-ander-gebruik.html
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 21 augustus 2017 @ 13:38:08 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173299536
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:34 schreef tombolafan het volgende:

[..]

uierzalf is iets anders dan uiercreme ;)

http://mens-en-gezondheid(...)n-ander-gebruik.html
Het is een variant ervan:

Naast de traditionele zalf is er een minder vettige variant, uiercrème, die een meer cosmetische toepassing kent.

(Uit eerdere link)
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173299567
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:32 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:

[..]

ja, echt geweldig spul.

Is online vaak voor de helft van t geld te vinden.

Alleen niét na het schrubben gebruiken :D
Is dat wel gemaakt voor je gezicht? :o
pi_173306243
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:39 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Is dat wel gemaakt voor je gezicht? :o
jup
pi_173307138
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:16 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:

[..]

jup
Ik zie in de productinformatie enkel toepassingen voor oksels en voeten.
pi_173307221
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:39 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Is dat wel gemaakt voor je gezicht? :o
ik sta al met traanogen als ik die chemische meuk onder mn oksels gebruik :X zou t nooit in mn gezicht gebruiken.. Ook omdat t spray is en geen crème ofzo
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_173307595
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik sta al met traanogen als ik die chemische meuk onder mn oksels gebruik :X zou t nooit in mn gezicht gebruiken.. Ook omdat t spray is en geen crème ofzo
Ik kan me ook niet voorstellen dat het goed is voor de tere huid van je gezicht, en je ogen?? :o
pi_173307759
Duct(t)ape. Om even snel vanalles tijdelijk te repareren. Stevig, plakt goed, verwijderbaar netjes af te scheuren.
Whatever...
pi_173311851
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:26 schreef Spanky78 het volgende:
Duct(t)ape. Om even snel vanalles tijdelijk te repareren. Stevig, plakt goed, verwijderbaar netjes af te scheuren.
Gaffa is beter, laat geen plakresten achter. :P
pi_173313142
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:24 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Gaffa is beter, laat geen plakresten achter. :P
:P

Whatever.

Het is geweldig. En werkt.
Whatever...
  donderdag 21 juni 2018 @ 09:20:24 #23
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_179938303
Vorig jaar veel aan dit topic gehad, dit keer zelf een goede tip 'ontdekt' dus ook al is het een beetje dood hier, ik deel hem graag: talkpoeder tegen vetvlekken in kleren!

Het werkt niet alleen bij nieuwe vlekken, ik had een shirt dat ik al drie keer gewassen had, waarvan twee keer met vanish, maar de vlek leek te hardnekkig. Daarna maanden in de kast gehangen tot ik van de week deze tip hoorde. Natgemaakt, talkpoeder eroverheen, nacht in laten werken en de volgende ochtend was de vlek helemaal weg.

Altijd geleerd dat als een vetvlek eenmaal in je kleren zit je hem er eigenlijk nooit meer eruit krijgt, maar dat is dus niet waar. En waarom iemand nog Vanish zou kopen weet ik al helemaal niet ;).
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_179938387
Ik ben een slordige sukkel als ik kook, dus dit is een hele goed tip :D
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179938868
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben een slordige sukkel als ik kook, dus dit is een hele goed tip :D
Allufolie op je gasstel _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_179938871
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:04 schreef Geerd het volgende:

[..]

Allufolie op je gasstel _O_
Wat. Nee.

Ik knoei gewoon veel, op mezelf. Spetters dit dat.
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 21 juni 2018 @ 10:49:13 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179939495
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:04 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wat. Nee.

Ik knoei gewoon veel, op mezelf. Spetters dit dat.
Keukenschort ftw.
The love you take is equal to the love you make.
pi_179939554
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:20 schreef De_Hertog het volgende:
Vorig jaar veel aan dit topic gehad, dit keer zelf een goede tip 'ontdekt' dus ook al is het een beetje dood hier, ik deel hem graag: talkpoeder tegen vetvlekken in kleren!

Het werkt niet alleen bij nieuwe vlekken, ik had een shirt dat ik al drie keer gewassen had, waarvan twee keer met vanish, maar de vlek leek te hardnekkig. Daarna maanden in de kast gehangen tot ik van de week deze tip hoorde. Natgemaakt, talkpoeder eroverheen, nacht in laten werken en de volgende ochtend was de vlek helemaal weg.

Altijd geleerd dat als een vetvlek eenmaal in je kleren zit je hem er eigenlijk nooit meer eruit krijgt, maar dat is dus niet waar. En waarom iemand nog Vanish zou kopen weet ik al helemaal niet ;).
Goeie tip. Ga ik onthouden!
pi_179939582
Ik had een vest waar ik de zweetlucht niet uitgewassen kreeg, denk vanwege het materiaal. Heel irritant.

Ik heb het op aanraden van internet een nacht laten weken in azijn (gewoon kookazijn), daarna meegewassen met gewone was en de zweetlucht is er uit!

Doe er je voordeel mee.
pi_179940300
Die vetvlekkentip onthou ik ook even want ik ben netals Lonaa :D

Ondanks dat ik een redelijke verzameling kookschorten heb (stuk of 8 :X ) gebruik ik die eigenlijk alleen als ik met bloem enzo aan de slag ga en niet met gewoon koken.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_179941233
Baking soda O+

Soms heb je van die kleine onverklaarbare gaatjes in je shirts of polo. Baking soda er op strooien. Beetje lauw-water er op, kwartiertje in laten trekken en daarna een nachtje in de vriezer leggen.

Weer als nieuw. ^O^
pi_179941272
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
Baking soda O+

Soms heb je van die kleine onverklaarbare gaatjes in je shirts of polo. Baking soda er op strooien. Beetje lauw-water er op, kwartiertje in laten trekken en daarna een nachtje in de vriezer leggen.

Weer als nieuw. ^O^
Baking soda repareert gaatjes? :?
pi_179941301
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
Baking soda O+

Soms heb je van die kleine onverklaarbare gaatjes in je shirts of polo. Baking soda er op strooien. Beetje lauw-water er op, kwartiertje in laten trekken en daarna een nachtje in de vriezer leggen.

Weer als nieuw. ^O^
Last van motten?
"Pools are perfect for holding water"
pi_179941305
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:44 schreef mootie het volgende:

[..]

Baking soda repareert gaatjes? :?
Ja, probeer maar.
pi_179941318
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:45 schreef probeer het volgende:

[..]

Last van motten?
Nee, denk dat het door mijn riem komt. Zitten altijd rond de buikstreek.
pi_179941337
Bakpoeder om de drempeltemperatuur van de maillardreactie omlaag te halen. Strooi een beetje over je kippenvleugeltjes, paar uurtjes intrekken, en het korstje wordt na frituren een stuk krokanter.
"Pools are perfect for holding water"
pi_179941447
Nu de zonnige dagen er weer aan lijken te komen: schoonmaakazijn om de groene aanslag van je tegels te halen en doet onkruid dood te vermoorden.
Op een zonnige dag verspreiden over je tegels met een gieter of bezem. Hoe zonniger, hoe beter. Ik zie echt het verschil.
En dat voor 26 cent per fles (Aldi) en zonder schade voor beste of andere plant.

Alleen stinkt je tuin wel een paar dagen. Naar azijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179945933
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nu de zonnige dagen er weer aan lijken te komen: schoonmaakazijn om de groene aanslag van je tegels te halen en doet onkruid dood te vermoorden.
Op een zonnige dag verspreiden over je tegels met een gieter of bezem. Hoe zonniger, hoe beter. Ik zie echt het verschil.
En dat voor 26 cent per fles (Aldi) en zonder schade voor beste of andere plant.

Alleen stinkt je tuin wel een paar dagen. Naar azijn.
Ik was net gisteren naar een luisterboek aan het luisteren waar dat in voor kwam :D Dat in het voorjaar de halve stad naar azijn stonk omdat daar het groen van de terrassen mee werd verwijderd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_179946913
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nu de zonnige dagen er weer aan lijken te komen: schoonmaakazijn om de groene aanslag van je tegels te halen en doet onkruid dood te vermoorden.
Op een zonnige dag verspreiden over je tegels met een gieter of bezem. Hoe zonniger, hoe beter. Ik zie echt het verschil.
En dat voor 26 cent per fles (Aldi) en zonder schade voor beste of andere plant.

Alleen stinkt je tuin wel een paar dagen. Naar azijn.
Azijn is slecht voor het mileu, het doodt het bodemleven.
Het is ook verboden als onkruidbestijdingsmiddel (er wordt alleen niet erg gehandhaafd).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_179947142
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Azijn is slecht voor het mileu, het doodt het bodemleven.
Het is ook verboden als onkruidbestijdingsmiddel (er wordt alleen niet erg gehandhaafd).
Ook op tegels? Trekt dat door naar de bodem?
Op volle grond moet je het niet toepassen nee. Verstoort de hele zuurgraad, lijkt me.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179947331
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ook op tegels? Trekt dat door naar de bodem?
Op volle grond moet je het niet toepassen nee. Verstoort de hele zuurgraad, lijkt me.
Het is op alle ondergronden verboden.
Op tegels werkt het óf alleen oppervlakkig, dus je doodt het bovengrondse deel maar niet de wortels en dan raakt het de bodem dus niet/nauwelijks. Maar als je het effectief doet, zodat de wortels ook dood gaan, dan raak je dus de bodem.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_179948265
Voor onkruid tussen tegels heb ik zo'n gasbrandertje. Werkt prima. Geen gif nodig.

Onkruid komt ook echt minder snel terug dan mechanisch verwijderen.
Whatever...
pi_179948727
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is op alle ondergronden verboden.
Op tegels werkt het óf alleen oppervlakkig, dus je doodt het bovengrondse deel maar niet de wortels en dan raakt het de bodem dus niet/nauwelijks. Maar als je het effectief doet, zodat de wortels ook dood gaan, dan raak je dus de bodem.
Mooi. Daarom doe ik het ineffectief :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179949630
Schoonmaak azijn mag je niet gebruiken op elke tegel dus even goed kijken wat voor soort tegel je hebt, stoeptegels en grindgewassen tegels kaar kan het geen kwaad bij maar tegels van bv. hardsteen daar mag het weer niet op gespoten worden.

Vergeelde was weer wit krijgen.

250 ml vloeibaar vaatwasmiddel (ik heb glansspoelmiddel gebruikt)
je gewone wasmiddel
125 ml witte azijn
150-200 gram schoonmaak soda

Zo maak je het:

Doe alle ingrediënten in een bakje en meng hier ongeveer 700 ml heet water doorheen. Doe dit mengsel in de trommel van je wasmachine en draai dan een hete was. Droog je kussens daarna in de droger of op een wasrek. Hierna zullen je witte kussens weer stralend wit zijn!

Tip: dit mengsel kun je natuurlijk ook voor andere soorten witte was gebruiken! Denk aan een wit dekbed, witte lakens of witte handdoeken.
pi_179949878
Mijn vader draait elk jaar weer álle steentjes van het terras om (en dat is best een boel). Elk jaar fris en schoon en mooi zonder bestrijdingsmiddelen :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_179950387
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 19:53 schreef Sorella het volgende:
Schoonmaak azijn mag je niet gebruiken op elke tegel dus even goed kijken wat voor soort tegel je hebt, stoeptegels en grindgewassen tegels kaar kan het geen kwaad bij maar tegels van bv. hardsteen daar mag het weer niet op gespoten worden.

Vergeelde was weer wit krijgen.

250 ml vloeibaar vaatwasmiddel (ik heb glansspoelmiddel gebruikt)
je gewone wasmiddel
125 ml witte azijn
150-200 gram schoonmaak soda

Zo maak je het:

Doe alle ingrediënten in een bakje en meng hier ongeveer 700 ml heet water doorheen. Doe dit mengsel in de trommel van je wasmachine en draai dan een hete was. Droog je kussens daarna in de droger of op een wasrek. Hierna zullen je witte kussens weer stralend wit zijn!

Tip: dit mengsel kun je natuurlijk ook voor andere soorten witte was gebruiken! Denk aan een wit dekbed, witte lakens of witte handdoeken.
Even aanhaken: heb je gele oksels in witte shirts, doe er glansspoelmiddel op, en was het mee met de normale was. Weg gele oksels.
pi_179950633
Is glansspoelmiddel spul voor in de vaatwasser?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_179950862
quote:
5s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:25 schreef sigme het volgende:
Is glansspoelmiddel spul voor in de vaatwasser?
Yep
pi_179951025
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:17 schreef mootie het volgende:

[..]

Even aanhaken: heb je gele oksels in witte shirts, doe er glansspoelmiddel op, en was het mee met de normale was. Weg gele oksels.
Met een vlekkenschaartje krijg je het makkelijker weg.
pi_179952802
wat is een vlekken schaartje ? of bedoel je gewoon een schaar en knippen maar ?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')