abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 21 augustus 2017 @ 15:03:52 #26
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173301208
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:02 schreef n0a het volgende:
Zijn die er ook in wat kleiner formaat? Die pannen bedoel ik.
Sure, van van 15cm tot 65cm.
Schiet alleen niet op als je vellen wilt maken. :o

Dan zou ik eerder je grootste pan opmeten en er zo'n stoomplateau bijkopen:



[ Bericht 23% gewijzigd door RobinOok op 21-08-2017 15:09:00 ]
pi_173301280
Sinds mijn verhuizing heb ik geen gas meer. Mijn keramische kookplaat is best klein. :'(
  User die het meest klaagt 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 17:27:07 #28
414785 sirdanilot
pi_173304055
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:18 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Omdat
1. Er geen smaak en vitamines verdwijnen in het water
2. Aardappels niet uit elkaar vallen, zelfs als ze kruimiger zijn dan je dacht.
3. Water en pan daardoor schoner blijven.
4. Aardappels niet aan kunnen branden.
5. Aardappels mooier gaar worden, omdat ze allemaal gestoomd worden ipv alleen de bovenste helft.

Waarom zou ik ze niet stomen?
Ok maar koken is een stuk makkelijker en is gewoon hoe we dat hier in nederland al honderden jaren doen sinds de komst van de aardappel.

Misschien als ik ooit een handige stoompan koop, dat ik ook wel overstap op stomen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 21 augustus 2017 @ 17:50:34 #29
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173304572
Ik vind stomen net zo makkelijk als koken. Sterker nog, iets makkelijker, want foolproofderder. :6
Enige verschil is dat er nog een mandje in de pan zit. Nou nou, wat moeilijk.
pi_173304634
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Koken op stoom gezonder? Waarom zou het gezonder zijn?
Brocoli stomen is wel lekkerder, maar zie niet in waarom het gezonder zijn.
Broccoli blijft groener als je in water kookt...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173306696
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:50 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind stomen net zo makkelijk als koken. Sterker nog, iets makkelijker, want foolproofderder. :6
Enige verschil is dat er nog een mandje in de pan zit. Nou nou, wat moeilijk.
Eens. En aardappelen hebben vooral meer smaak als je ze stoomt. Dat gezonde boeit me niet zo. Hapje meer groenten is zo genomen.

Zo'n inzetje voor een pan is nu niet direct moeilijk.
Whatever...
pi_173324862
Stomen en Broccoli + andere koolsoorten

quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Koken op stoom gezonder? Waarom zou het gezonder zijn?
Brocoli stomen is wel lekkerder, maar zie niet in waarom het gezonder zijn.
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:20 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik denk dat de mythe bestaat dat groenten hun vitaminen verliezen zodra het in water gekookt wordt.
Er zijn meer gezonde stoffen aanwezig dan alleen vitamines.

"Onderzoekers van de universiteit van Warwick ontdekten dat de klassieke manier van bereiden, dus koken, van groenten behorend tot de Brassica-familie (zoals broccoli, spruiten, bloemkool en savooien) de antikanker werking praktisch volledig teniet doet. Crucifere groenten zijn rijk aan glucosinolaten, die kunnen worden omgezet naar isothiocyanaten. Het zijn deze laatste die een sterke antikanker werking uitoefenen in het lichaam. Voor deze omzetting is echter een enzyme nodig, het myrosinase, dat in de plant zelf aanwezig is en na vrijstelling (bv door bereiden, snijden, kauwen) de enzymatische omzetting katalyseert."
................................

"Na 30 minuten klassiek koken in water had broccoli 77% van zijn glucosinolaten verloren; spruiten 58%, bloemkool 75% en groene kool 65% De andere vormen van garen gaven nauwelijks verlies aan glucosinolaten te zien."
De genezende werking van koolsoorten
................................

"steaming of broccoli for less than 6 min may result in a high intake of glucosinolates"
The Effect of Steaming on the Glucosinolate Content in Broccoli
................................

Effect of cooking brassica vegetables on the subsequent hydrolysis and metabolic fate of glucosinolates
................................

Bioavailability of Glucosinolates and Their Breakdown Products: Impact of Processing
................................

Google: steaming Brassica glucosinolates isothiocyanates myrosinase
Genesis 6:4 - The Nephilim were on the earth in those days, and also afterward, when the sons of God came in to the daughters of man and they bore children to them. These were the mighty men who were of old, the men of renown.
pi_173325521
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:14 schreef Vers4 het volgende:
Stomen en Broccoli + andere koolsoorten

[..]


[..]

Er zijn meer gezonde stoffen aanwezig dan alleen vitamines.

"Onderzoekers van de universiteit van Warwick ontdekten dat de klassieke manier van bereiden, dus koken, van groenten behorend tot de Brassica-familie (zoals broccoli, spruiten, bloemkool en savooien) de antikanker werking praktisch volledig teniet doet. Crucifere groenten zijn rijk aan glucosinolaten, die kunnen worden omgezet naar isothiocyanaten. Het zijn deze laatste die een sterke antikanker werking uitoefenen in het lichaam. Voor deze omzetting is echter een enzyme nodig, het myrosinase, dat in de plant zelf aanwezig is en na vrijstelling (bv door bereiden, snijden, kauwen) de enzymatische omzetting katalyseert."
................................

"Na 30 minuten klassiek koken in water had broccoli 77% van zijn glucosinolaten verloren; spruiten 58%, bloemkool 75% en groene kool 65% De andere vormen van garen gaven nauwelijks verlies aan glucosinolaten te zien."
De genezende werking van koolsoorten
................................

"steaming of broccoli for less than 6 min may result in a high intake of glucosinolates"
The Effect of Steaming on the Glucosinolate Content in Broccoli
................................

Effect of cooking brassica vegetables on the subsequent hydrolysis and metabolic fate of glucosinolates
................................

Bioavailability of Glucosinolates and Their Breakdown Products: Impact of Processing
................................

Google: steaming Brassica glucosinolates isothiocyanates myrosinase
Wie gaat er nu broccoli 30 minuten koken 😝
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173325606
_O- _O-
Idd. Vergelijk 30 min koken met 6 min stomen.
Na een half uur heb je broccolisoep. Ook lekker. Geen gekookte broccoli.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 23 augustus 2017 @ 09:38:57 #35
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_173337577
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:07 schreef n0a het volgende:
Sinds mijn verhuizing heb ik geen gas meer. Mijn keramische kookplaat is best klein. :'(
Doe jezelf een plezier en stap over op inductie, het kookt zo veel lekkerder dan op keramiek.

Trouwens heeft de Ikea ook fijne stoominzetten:

  woensdag 23 augustus 2017 @ 09:45:22 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173337668
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:14 schreef Vers4 het volgende:
Stomen en Broccoli + andere koolsoorten

[..]

[..]

Er zijn meer gezonde stoffen aanwezig dan alleen vitamines.

"Onderzoekers van de universiteit van Warwick ontdekten dat de klassieke manier van bereiden, dus koken, van groenten behorend tot de Brassica-familie (zoals broccoli, spruiten, bloemkool en savooien) de antikanker werking praktisch volledig teniet doet. Crucifere groenten zijn rijk aan glucosinolaten, die kunnen worden omgezet naar isothiocyanaten. Het zijn deze laatste die een sterke antikanker werking uitoefenen in het lichaam. Voor deze omzetting is echter een enzyme nodig, het myrosinase, dat in de plant zelf aanwezig is en na vrijstelling (bv door bereiden, snijden, kauwen) de enzymatische omzetting katalyseert."
................................

"Na 30 minuten klassiek koken in water had broccoli 77% van zijn glucosinolaten verloren; spruiten 58%, bloemkool 75% en groene kool 65% De andere vormen van garen gaven nauwelijks verlies aan glucosinolaten te zien."
De genezende werking van koolsoorten
................................

"steaming of broccoli for less than 6 min may result in a high intake of glucosinolates"
The Effect of Steaming on the Glucosinolate Content in Broccoli
................................

Effect of cooking brassica vegetables on the subsequent hydrolysis and metabolic fate of glucosinolates
................................

Bioavailability of Glucosinolates and Their Breakdown Products: Impact of Processing
................................

Google: steaming Brassica glucosinolates isothiocyanates myrosinase
even afgezien van dat vrijwel niemand broccoli 30 minuten kookt is het een vals argument.
Als je je wat objectief wilt over bereidingswijze en voedingswaarde moet je naar het volgende kijken
0. Hoeveel voedingswaarden zitten er in rauwe broccoli
1. Een stel porties Broccoli die tussen rauw en 30 minuten gekookt zijn, en kijken hoeveel voedingswaarde er in deze porties zitten
2. Dit laten eten door proefpersonen en meten hoeveel van de voedingswaarde ze opgenomen hebben en hoeveel weer uitscheiden

Ik voorspel je dat er van de rauwe broccoli waar de meeste voedingswaarden in zitten het minste worden opgenomen cq het meeste weer wordt uitgepoep.
Ooit eens een onderzoek gelezen naar blikgroentes, waaruit bleek dat je die gaargekookte meuk het beste verteerde en het meeste uit opnam.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 09:59:55 #37
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173337878
30 minuten groenten koken. Man man man. :').
And so is the past
pi_173337911
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:38 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Doe jezelf een plezier en stap over op inductie, het kookt zo veel lekkerder dan op keramiek.

Trouwens heeft de Ikea ook fijne stoominzetten:

[ afbeelding ]
Zou ik willen, maar zit in een huur huis. Waarschijnlijk zal er dan ook wat elektra aangepast moeten worden (eigen groep). Misschien dat het mag, maar dat is iets voor later.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 11:22:48 #39
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_173339503
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:38 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Doe jezelf een plezier en stap over op inductie, het kookt zo veel lekkerder dan op keramiek.

Trouwens heeft de Ikea ook fijne stoominzetten:

[ afbeelding ]
Had er een gekocht, past ie niet in mijn pan... :(
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_173381461
Ik gebruik gewoon een ouderwetse snelkookpan voor mn aardappels en groenten. Is ook stomen.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_173419175
Ik heb deze week ook bamboe stomers gekocht bij de toko. Neemt minder ruimte in dan een magnetron en lan dezelfde dingen :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  zondag 27 augustus 2017 @ 12:26:31 #42
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173419211
Nou, een magnetron kan nog wel wat meer. :+
pi_173432586
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:26 schreef RobinOok het volgende:
Nou, een magnetron kan nog wel wat meer. :+
Ja, maar ik heb niet meer nodig dan stomen en opwarmen ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  zaterdag 2 september 2017 @ 18:27:28 #44
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_173547286
Vandaag voor een nieuwe keuken wezen kijken, en door een enthousiast verhaal is van de verkoper hebben we de overtuiging dat een combi-stoomoven de magnetron prima kan vervangen. (We ontdooide eigenlijk alleen brood) dus gaan we voor een siemens combi-stoomoven.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zaterdag 2 september 2017 @ 20:13:27 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173549593
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 18:27 schreef hierissieweer het volgende:
Vandaag voor een nieuwe keuken wezen kijken, en door een enthousiast verhaal is van de verkoper hebben we de overtuiging dat een combi-stoomoven de magnetron prima kan vervangen. (We ontdooide eigenlijk alleen brood) dus gaan we voor een siemens combi-stoomoven.
Brood ontdooien in de magnetron? Waarom dat dan, dat ontdooit hartstikke snel vanzelf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')