abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173527864
registreer om deze reclame te verbergen
O ja ik wilde nog even een slechte recentie voor die Bolle neerpennen.

Ik was er vorig jaar op de oude locatie, toen was alles voortreffelijk. 9.5/10

Nu zaten we er met een groep van 5. En 3, waaronder ik moesten aan een te krappe bank zitten. Zat voor geen meter, en het duurde veeeel te lang.
5,5 uur!! gezeten, waaronder ook vrij lange sessies zonder alcohol of eten voor je neus. :N

Eten was wel echt goed, sommige gerechten voortreffelijk maar toch wat minder dan vorig jaar.

5.5/10 vanwege de ondermaatse service en ambiance en het toch een beetje tegenvallende eten tov vorig jaar. Vond het zeker geen 2 sterren waard.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173530348
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 20:04 schreef kies.een.gebruikersnaam12 het volgende:
Ben benieuwd of iemand hier heeft gegeten bij Hofstede Meerzicht in Zoetermeer?
We gaan er regelmatig eten, leuke tent met erg vriendelijke bediening. Eten is ook altijd prima verzorgd, lekker en betaalbaar.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  donderdag 7 september 2017 @ 13:51:49 #53
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173638217
36880329726_faee87eecd_z.jpg

Menu Lesclette bij restaurant Lesclette in La Clayette ad 13,50 euro

Vooraf: Rillettes de lapin.
Weliswaar uit blik en ontieglijk veel, maar toch lekker.

Dagschotel
Rôti de boeuf braisé.
Best te doen, vlees was 4 uur gegaard en redelijk zacht. Jus-tje erbij. Wat worteltjes, een ei-soufffle-achtig--groen-groentedingetje en crozets. Die vond ik het leukst. Ik dacht bij de buren te zien dat ze mac-en-cheese kregen, maar toen wij het kregen dat ik nee, toch gewoon dauphinois en toen nee, toch een soort pasta, of nee, inktvis, neeeee, euh, ik wist het niet. Blijkt het crozets te zijn. Grappig. Was leuke verrassing. Ik hoef het niet veel vaker te eten, maar zo'n kwakkie is net leuk.

Dessert
Passievrucht bavarois met aardbeiensaus.

Koffie kreeg je ook nog voor die 13,50.
Maar de halve liter wijn koste 18 euro. :?

Anyway, voor dat geld en voor een lunch en voor "ik had er wel zin in" geef ik ze een 8,5
Maar was de prijs hoger geweest was het cijfer rap achteruit gegaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobinOok op 07-09-2017 14:00:23 ]
  donderdag 7 september 2017 @ 13:59:24 #54
289177 Iwanius
Gedachten zijn net als Wolken
pi_173638350
^O^
Hij die geld verliest, verliest veel. Hij die een vriend verliest, verliest veel meer. Hij die het vertrouwen verliest, verliest alles
  donderdag 7 september 2017 @ 14:02:16 #55
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173638385
Nu ik het zo zie denk ik "ziet er wel sneu uit, zo'n tomaat met een verdord kroontje". En dan denk je misschien dat ze ze zo uit het bakkie op het bord hebben gesmeten, maar dat is niet waar, van alle tomaatjes wat een klein kontje gesneden zodat ze bleven staan. Rare gasten, die Fransen.
pi_173639147
Crozets moest ik opzoeken, nooit ergens gezien of gegeten.
Poef.....gone! ©golfer
pi_173639195
Voor 13,50 euro wil ik ook zo eten.
Mijn foodblog: Season with love
  donderdag 7 september 2017 @ 14:52:13 #58
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173639233
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:48 schreef golfer het volgende:
Crozets moest ik opzoeken, nooit ergens gezien of gegeten.
Wij dus ook! In ons culinair woordenboek dat altijd meegaat. En meteen foto gemaakt omdat ik het anders weer vergeten ben als ik thuis ben. :)

36248053574_08205ccb6d_z.jpg

Alleen waren het geen balletjes maar platte vierkantjes.
pi_173639578
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:52 schreef RobinOok het volgende:

Wij dus ook! In ons culinair woordenboek dat altijd meegaat. En meteen foto gemaakt omdat ik het anders weer vergeten ben als ik thuis ben. :)

[ link | afbeelding ]

Alleen waren het geen balletjes maar platte vierkantjes.
Zo staat het hier ook beschreven:
http://www.france-voyage.(...)omie/crozets-547.htm
Poef.....gone! ©golfer
pi_173816641
Wanneer: 16 september 2017
Waar: Fishbar Monk, Haarlem
Wat: Om het begin van onze vakantie te vieren hier naartoe gegaan.

Sinds enkele maanden geopend aan de Turfmarkt in Haarlem in het pand waar voorheen Wijn&Co zat. Industriële inrichting met beton op de vloer, witte tegeltjes en olijfgroene mozaïek aan de muur, wandschilderingen en ronde (te kleine) zinken tafeltjes met oude schoolstoeltjes.
binnen%202.jpg?timestamp=1505587048014
DSC01307.JPG?timestamp=1505587094213
binnen.jpg?timestamp=1505587118374

Het is geen bar en het is ook geen restaurant. Het zit er tussenin.
De gerechten zitten tussen een voor- en een hoofdgerecht in qua grootte en de bedoeling is dat je meerdere gerechten besteld om samen te delen.
De veel te populair doende jongen in de bediening ( " Hebben jullie er een beetje zin in? Zullen we beginnen met een lekker glaasje wijn? Willen jullie alvast wat oesters? Dat is een uitstekende keuze van jullie" etc.) die ook nog een keer veel te vaak ongevraagd bij het langslopen en vragen of we nog wat willen steeds aan mijn schouder of rug zat, maakte dat wij ons niet erg op ons gemak voelden. Nog afgezien van de slecht zittende stoeltjes en de veel te kleine tafels.

We begonnen met wat brood en asjovisboter, vergezeld van een glaasje Ugni Blanc.
We besloten daarna even een blik te werpen op de goed gevulde vitrine met viswaren bij de keuken:
DSC01308.JPG?timestamp=1505587452926

Daarna hebben we een 4-tal gerechten genomen, waarvan de bedoeling was dat die na elkaar op tafel zouden komen om te delen. Echter... de 4 gerechten kwamen vrijwel tegelijkertijd en pasten dus niet bij elkaar op onze tafel. Gelukkig konden we een tafeltje naast ons dat nog niet bezet was gebruiken als bijzettafel.
De 4 gerechten om te delen:
DSC01310.JPG?timestamp=1505587653681
Gamba's met knoflook. Niet kakelvers en een beetje sompig.

DSC01312.JPG?timestamp=1505587707853
Gegratineerde scheermessen. Kan je niks fouts mee doen.

DSC01314.JPG?timestamp=1505587755986
Pulpo van de grill met wat risotto. Prima.

DSC01313.JPG?timestamp=1505587808603
Een (koude) halve kreeft, die niet losgemaakt was met daarbij een lauw botersausje.

Kosten: alles bij elkaar 57 euro
Conclusie: niet echt een tent voor ons om nog een keer naar terug te keren. We stonden na 3 kwartier alweer buiten.

6/10
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 16 september 2017 @ 21:29:13 #61
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_173817197
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 21:08 schreef golfer het volgende:

Sinds enkele maanden geopend aan de Turfmarkt in Haarlem in het pand waar voorheen Wijn&Co zat. Industriële inrichting met beton op de vloer, witte tegeltjes en olijfgroene mozaïek aan de muur, wandschilderingen en ronde (te kleine) zinken tafeltjes met oude schoolstoeltjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De gerechten zitten tussen een voor- en een hoofdgerecht in qua grootte en de bedoeling is dat je meerdere gerechten besteld om samen te delen.
De veel te populair doende jongen in de bediening ( " Hebben jullie er een beetje zin in? Zullen we beginnen met een lekker glaasje wijn? Willen jullie alvast wat oesters? Dat is een uitstekende keuze van jullie" etc.) die ook nog een keer veel te vaak ongevraagd bij het langslopen en vragen of we nog wat willen steeds aan mijn schouder of rug zat, maakte dat wij ons niet erg op ons gemak voelden. Nog afgezien van de slecht zittende stoeltjes en de veel te kleine tafels.

We begonnen met wat brood en asjovisboter, vergezeld van een glaasje Ugni Blanc.
We besloten daarna even een blik te werpen op de goed gevulde vitrine met viswaren bij de keuken:
[ afbeelding ]

Daarna hebben we een 4-tal gerechten genomen, waarvan de bedoeling was dat die na elkaar op tafel zouden komen om te delen. Echter... de 4 gerechten kwamen vrijwel tegelijkertijd en pasten dus niet bij elkaar op onze tafel. Gelukkig konden we een tafeltje naast ons dat nog niet bezet was gebruiken als bijzettafel.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Een (koude) halve kreeft, die niet losgemaakt was met daarbij een lauw botersausje.

Conclusie: niet echt een tent voor ons om nog een keer naar terug te keren. We stonden na 3 kwartier alweer buiten.

6/10
De stoeltjes zijn niet te klein, de Westerse welvaart heeft op jou teveel vat gehad.
Weihnachtsbaumschmuckausstattungsspezialgeschaeft
pi_173817712
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 21:29 schreef MCH het volgende:

De stoeltjes zijn niet te klein, de Westerse welvaart heeft op jou teveel vat gehad.
Als je de volgende keer begrijpend hebt leren lezen zie je misschien dat ik het heb over te kleine tafels en slechtzittende stoelen. Niet over te kleine stoelen.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 16 september 2017 @ 22:28:45 #63
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_173818740
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 21:48 schreef golfer het volgende:

[..]

Als je de volgende keer begrijpend hebt leren lezen zie je misschien dat ik het heb over te kleine tafels en slechtzittende stoelen. Niet over te kleine stoelen.
Wij zijn echt vermakelijk samen!
pi_173818780
Die ronde tafels zijn wel echt belachelijk klein. :D Ook gewoon ingedekt voor 4 personen, dat werkt toch niet. :')
Mijn foodblog: Season with love
pi_173819362
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:30 schreef Myraela het volgende:
Die ronde tafels zijn wel echt belachelijk klein. :D Ook gewoon ingedekt voor 4 personen, dat werkt toch niet. :')
Moet je eens naar Parijs gaan en daar iets eten, zelden zulke kleine tafeltjes gezien :(
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_173819779
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 21:08 schreef golfer het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

6/10
Wat een ongezellige boel. En die lamp... zat er ook een tandarts in datzelfde pand ofzo.
  zondag 17 september 2017 @ 00:10:39 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173820463
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

Wat een ongezellige boel. En die lamp... zat er ook een tandarts in datzelfde pand ofzo.
Volgens ons was het een oude operatiekamer-lamp.
Poef.....gone! ©golfer
pi_173821147
Kale sfeer en dan ook nog matig eten.
Sommigen denken dat ze er met een hippe luxe vistent wel zijn, jammergenoeg.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 17 september 2017 @ 20:45:47 #69
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173840702
Wanneer: 17 september 2017
Waar: Restaurant Morris in Haarlem.
Wat:

Na de teleurstellende ervaring van gisteren bij Fish Monk, wilden wij onze vakantie toch op een betere manier beginnen. Dus op naar restaurant Morris aan het Spaarne, een 'until we meat again ' restaurant aan het prachtige Spaarne in het pand waar voorheen Café Restaurant Nobel zat.
Vlees dus, en een aanrader op dat front. Back to basic willen de mensen achter Morris: eenvoudig eten op zijn best. Een mooi stuk vlees (of hele vis – hebben ze ook) en wat bijgerechten zonder fratsen.
Leuke moderne inrichting met een prachtige muurschildering/graffiti:
binnen1.jpg?timestamp=1505672260516
20170917_183359.jpg?timestamp=1505672380262
Water op tafel en we begonnen met wat lekker brood met zelfgemaakte kruidenboter en olijfolie met daqqakruiden.
Daarbij (ook tijdens de maaltijd) dronken we een Oostenrijkse witte wijn, een Grüner Veltliner.
Bluezz nam de gegrilde Denversteak met daarbij chimichurri dressing, daarbij hadden we gegrilde courgette en verse Friethoes friet besteld:
IMG-20170917-WA0004.jpg?timestamp=1505672710332
Voor mij de gegrilde flatironsteak met een dressing van bourbon, bacon en chili-jam:
IMG-20170917-WA0002.jpg?timestamp=1505672920245

Prima klaargemaakt smakelijk vlees. Heerlijke bijgerechten, Geen tierlantijnen maar rechttoe, rechtaan eerlijk voedsel.
Lekkere muziek op de achtergrond. Aardige attente bediening.
Totale kosten 64,25 euro
Een beter begin van onze vakantie.
Aanrader!

8/10
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 17 september 2017 @ 21:14:44 #70
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_173841530
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:45 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 17 september 2017
Waar: Restaurant Morris in Haarlem.
Wat:

Na de teleurstellende ervaring van gisteren bij Fish Monk, wilden wij onze vakantie toch op een betere manier beginnen. Dus op naar restaurant Morris aan het Spaarne, een 'until we meat again ' restaurant aan het prachtige Spaarne in het pand waar voorheen Café Restaurant Nobel zat.
Vlees dus, en een aanrader op dat front. Back to basic willen de mensen achter Morris: eenvoudig eten op zijn best. Een mooi stuk vlees (of hele vis – hebben ze ook) en wat bijgerechten zonder fratsen.
Leuke moderne inrichting met een prachtige muurschildering/graffiti:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Water op tafel en we begonnen met wat lekker brood met zelfgemaakte kruidenboter en olijfolie met daqqakruiden.
Daarbij (ook tijdens de maaltijd) dronken we een Oostenrijkse witte wijn, een Grüner Veltliner.
Bluezz nam de gegrilde Denversteak met daarbij chimichurri dressing, daarbij hadden we gegrilde courgette en verse Friethoes friet besteld:
[ afbeelding ]
Voor mij de gegrilde flatironsteak met een dressing van bourbon, bacon en chili-jam:
[ afbeelding ]

Prima klaargemaakt smakelijk vlees. Heerlijke bijgerechten, Geen tierlantijnen maar rechttoe, rechtaan eerlijk voedsel.
Lekkere muziek op de achtergrond. Aardige attente bediening.
Totale kosten 64,25 euro
Een beter begin van onze vakantie.
Aanrader!

8/10
Waar ga je heen op vakantie?
  zondag 17 september 2017 @ 21:26:26 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173841924
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:14 schreef MCH het volgende:

Waar ga je heen op vakantie?
Morgen vliegen we naar Gozo. Appartement en auto voor een weekje.
Poef.....gone! ©golfer
pi_173842417
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 21:26 schreef golfer het volgende:

[..]

Morgen vliegen we naar Gozo. Appartement en auto voor een weekje.
Goeie reis en genietse daar! Liefs aan Bluezz.

En heerlijke steaks zie ik ^O^
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')