abonnement Unibet Coolblue
pi_173286871
Vandaag precies heb ik sinds drie weken een vriendin. Ze is een goede vriendin van mn zusje en het zusje van m'n beste vriend. M'n zusje heeft hier wat problemen mee, maar ik heb hier met er over gepraat en het lijkt alsof ze vooral aan dit idee moet wennen. Die vriend van mij (haar broer dus) is nooit echt heel open over dit soort dingen, maar maakt soms wel gewoon "vriendschappelijke" grapjes over onze relatie. Hij lijkt het niet echt erg te vinden.

Maar goed, hoe begon het allemaal. Ik ken die familie al 10 jaar en onze beide gezinnen zijn erg close, maar het is pas sinds ongeveer een half jaar dat ik echt veel met haar om ga. We werden steeds closer, praatten veel, waren veel met elkaar en ik begon haar echt leuk te vinden. Rond half juni vroeg ik haar, nadat ze meerdere (in mijn ogen) 'hints' had gegeven mee naar de film. Dit vond ze heel leuk en het was ook erg gezellig, maar na de film hebben we die avond niet meer echt iets gedaan aangezien ze die dag daarna vroeg moest hockyen.

We appten al veel met elkaar, wat na die halve date nog meer werd. Het werd half flirten (steeds hartjes sturen etc.) en elke keer als we met beide gezinnen chillden waren wij veel met elkaar, wat er een maandje geleden toe leidde dat we (waar de rest bij was) wat knuffelde en bij elkaar op de bank lagen en zelfs zoende (daar was niemand bij). De dag erna was mn verjaardag en ze had voor het eerst ook zelf een cadeau voor me gekocht. Na de verjaardag gingen we nog voetballen met wat mensen en hierna hebben we met zn tweeen nog wat op de bank gehangen.

De week hierna gebeurde er eigenlijk weinig en de week daarna zou ik met dat gezin meegaan op vakantie. Het was heel gezellig, maar zij leek meer om te gaan met een vriendin van haar die ook mee was en had niet echt veel aandacht voor mij. Toen die week om was had ik hier best een kutgevoel over, totdat ik opeens toen het vliegtuig net wilde opstijgen (een half uur nadat ik had afscheid had genomen van haar en die vriend etc.) een appje van haar kreeg dat ze me nu al miste, gevolgd door een bericht de volgende dag dat ze me heel leuk vond en of ik iets wilde. Hier zei ik natuurlijk ja op, maar ik zag er helaas de aankomende 3 weken niet aangezien zij nog twee weken op vakantie was en ik ook nog een week wegging. In deze 3 weken hebben we veel geappt, variërend van cliché dingen als "ik mis je" en "ik hou van je" tot gesprekken wat we allebei die dag hadden gedaan of als we kleine problemen hadden zegmaar.

Even 3 weken vooruitspoelen naar afgelopen donderdag. Ik reed die dag terug en zou samen met mn zusje bij die vriend en mn vriendin Ajax gaan kijken. Ik had hier veel zin in en zij (zo leek het over app) ook. We hebben gezellig met zn vieren Ajax gekeken, maar na de wedstrijd ging ze eigenlijk meteen zonder gedag ofzo te zeggen naar boven met mn zusje. Op een gegeven moment ging ik ook maar, maar ik voelde me best kut, aangezien we elkaar heel erg hadden gemist, maar dat niet echt zo leek toen we elkaar weer zagen.

De dag hierna hadden afgesproken met onze twee gezinnen en nog twee vrienden om 's avonds een escaperoom te doen en zij en ik hadden al een tijdje afgesproken om daarvoor nog even met elkaar te zijn. Iedereen zou om 1500 komen en ik wilde het initiatief even aan haar overlaten, omdat ik dat eigenlijk altijd neem en altijd de gesprekken start. Maar toen ze om 1200 nog niks had gezegd, besloot ik dat maar te doen. Ze reageerde dat ze net wakker was en ik kon komen als ze klaar was met douchen etc. Toen ze om 1400 nog niks had geappt heb ik maar gevraagd of ik al kon komen en toen was ze heel verbaast dat het al 1400 was en zei ze dat ze snel ging douchen. Om 1430 whatsappte ze dat ik kon komen en ondanks dat het dat half uurtje gezellig was, was dat natuurlijk niet echt wat ik had verwacht van een middagje samen. De hele avond heeft ze zich eigenlijk best wel afzijdig gehouden van mij (zeker niet genegeerd, maar niet echt als mn vriendin) en vooral met mn zusje omgegaan.

De dag hierna nam ik weer het initiatief en vroeg of ze samen een film wilde kijken. Dit leek haar leuk en we zouden bij mij een film gaan kijken. Op een gegeven moment stuurde ze dat ze eigenlijk graag hockey wilde kijken, maar wel met mij. Prima. Om half 8 whatsappte ze dat ze echt geen tijd had om naar mij te komen, omdat ze nog moest eten, maar dat ik wel naar haar kon komen en dat we na hockey nog wel een film konden kijken op haar kamer. Dus ik ging daar naartoe en haar zusje en broer (die goede vriend van mij) was er ook. Op een gegeven moment kwam er ook nog een goede vriend van mij en die broer. Maar na hockey gingen we niet met z'n tweeën een film kijken op haar kamer, maar met z'n vijven in de woonkamer. Het was wel echt duidelijk dat ze me nog steeds als haar vriend zag aangezien ze zei dat ze op internet "vragen over je vriendje" had doorgenomen en daarbij had gekeken hoeveel ze over mij wist en ze samen met haar zus een lijst doornam over mij met "eigenschappen van een goed vriendje", maar als ik naast haar ging zitten, ging ze bij haar zus zitten. Na de film ging ze naar bed zonder mij eigenlijk gedag te zeggen, waarna ik ook maar naar huis ging.

Thuis heb ik haar een appje gestuurd dat ik vanavond ook wel gezellig vond, maar ik me wel afvroeg wanneer we nou echt iets samen gaan doen en of ze misschien morgenmiddag kon. Hierop antwoordde ze dat ze heel veel moest opruimen morgen en niet wist wanneer ze kon.

Ik voel me heel kut, aangezien ik heel erg twijfel of ze me wel leuk vindt en ik sowieso al snel onzeker ben. Al het initiatief komt vanuit mij. Dinsdag zou ik met haar uiteten gaan op mijn kosten aangezien ze jarig is (waar ze overig wel enthousiast op reageerde), maar ik twijfel of ik dit wel moet doen. Heeft iemand advies?

Als je tot hier bent gekomen, enorm bedankt!

[ Bericht 99% gewijzigd door Mark op 21-08-2017 01:03:04 ]
pi_173287016
Ik zou het etentje vooral doen, dan heb je zelf in de hand wie er mee gaan (jullie twee) en kan je gewoon ns bespreken dat je t lastig vind haar vooral te zien met anderen erbij :Y en misschien dan meteen n leuke nieuwe date voorstellen?

T kan best dat zij t lastig vind om zowel tijd aan jou als aan haar andere vrienden te besteden en het daarom maar krampachtig probeert te combineren om niemand teleur te stellen oid. Gewoon even bespreken, maak t niet te zwaar. ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_173287024
Jullie zijn nog jong denk ik?!
Ze weet zich waarschijnlijk lastig een houding te geven.

Geef haar (eventueel tijdens het etentje)aan waar je mee zit, kijk en merk wat zij ermee doet en bepaal of dat is wat je wilt.
Ga elkaar niet veranderen, maak geen drama maar hou het leuk.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2017 20:21:51 ]
pi_173287113
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:20 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik zou het etentje vooral doen, dan heb je zelf in de hand wie er mee gaan (jullie twee) en kan je gewoon ns bespreken dat je t lastig vind haar vooral te zien met anderen erbij :Y en misschien dan meteen n leuke nieuwe date voorstellen?

T kan best dat zij t lastig vind om zowel tijd aan jou als aan haar andere vrienden te besteden en het daarom maar krampachtig probeert te combineren om niemand teleur te stellen oid. Gewoon even bespreken, maak t niet te zwaar. ^O^
Thanks voor het advies! Het bespreken (op een relaxte manier) lijkt me inderdaad wel een goed idee.
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:20 schreef Blue_note het volgende:
Jullie zijn nog jong denk ik?!
Ze weet zich waarschijnlijk lastig een houding te geven.

Geef haar (eventueel tijdens het etentje)aan waar je mee zit, kijk en merk wat zij ermee doet en bepaal of dat is wat je wilt.
Ga elkaar niet veranderen, maak geen drama maar hou het leuk.
Ja beide rond de 16 jaar. Bedankt! ^O^
pi_173287176
Wat een vaag type, rot voor je. Meerdere ervaringen uit het (recente) verleden hebben mij geleerd dat dit meestal slecht afloopt.

Wat me opvalt is dat jullie in begin van je verhaal interesse in elkaar krijgen, jullie worden close (knuffelen/zoenen), maar dat is daarna helemaal over? Nooit meer fysiek close geweest daarna? Het zou kunnen dat zij dit wel verwacht had van jouw, en daarom dit wispelturige gedrag vertoont. Daarom: als zij enthousiast is over dat etentje voor haar verjaardag, zorg dat je dan weer met haar knuffelt/zoent en als je echt verliefdheid bij haar voelt, vraag haar desnoods verkering/relatie. Wat de uitslag ook is, geloof me, duidelijkheid is altijd beter dan aanmodderen.
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:32:09 #6
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_173287311
Ik zou het etentje wel doen en haar dan op een goed moment toch eens vragen hoe zij het tussen jullie 2 ziet...en dat je vindt dat ze de laatste tijd wat afstand aan het nemen is en wat daarvan de reden is..
pi_173287350
Ze is een goede vriendin van mn zusje en het zusje van m’n beste vriend

Nooit doen
pi_173287391
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:26 schreef Shockwave12 het volgende:
Wat een vaag type, rot voor je. Meerdere ervaringen uit het (recente) verleden hebben mij geleerd dat dit meestal slecht afloopt.

Wat me opvalt is dat jullie in begin van je verhaal interesse in elkaar krijgen, jullie worden close (knuffelen/zoenen), maar dat is daarna helemaal over? Nooit meer fysiek close geweest daarna? Het zou kunnen dat zij dit wel verwacht had van jouw, en daarom dit wispelturige gedrag vertoont. Daarom: als zij enthousiast is over dat etentje voor haar verjaardag, zorg dat je dan weer met haar knuffelt/zoent en als je echt verliefdheid bij haar voelt, vraag haar desnoods verkering/relatie. Wat de uitslag ook is, geloof me, duidelijkheid is altijd beter dan aanmodderen.
Nadat we hadden gezoend, hebben we eigenlijk een week (tot die vakantie) niet heel veel meer gedaan (op vakantie redelijk veel met elkaar omgaan, maar niks fysieks ofzo) en hierna hebben we elkaar 3 weken niet gezien. Ondertussen hebben we dus wel wat gekregen toen ze me whatsappte toen ze op vakantie was, waarbij ze ook een verklaring gaf waarom ze niet zoveel met me omging op vakantie (ze vond me heel leuk, maar vond het snel gaan), maar sinds we beide terug zijn (sinds donderdag) is het enige fysieke contact geweest dat ze even op me leunde en ik haar even omhelsde.
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:39:18 #9
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173287492
Hoe oud zijn jullie?
pi_173288032
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:39 schreef Cue_ het volgende:
Hoe oud zijn jullie?
Rond de 16 geeft hij aan ;)
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:59:18 #11
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173288152
Gemist :@
pi_173288818
Dit zal nooit iets worden, ze vind het gewoon wel interessant, en meteen al ik hou van jou??? Daar krijg ik altijd rare ideeen bij, dan moet een relatie toch al wat langer en vaster zijn voor het houden van gaat worden, Als men dit meteen gaat sturen, vraag ik mij af wat ze nodig zijn.
pi_173288857
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:21 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Dit zal nooit iets worden, ze vind het gewoon wel interessant, en meteen al ik hou van jou??? Daar krijg ik altijd rare ideeen bij, dan moet een relatie toch al wat langer en vaster zijn voor het houden van gaat worden, Als men dit meteen gaat sturen, vraag ik mij af wat ze nodig zijn.
Ze zijn 16 ;)....
pi_173288878
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:22 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ze zijn 16 ;)....
Ook met 16 kreeg ik daar al rare ideeen bij.
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:29:21 #15
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_173289001
"Eigenschappen van een goed vriendje”

Misschien dat je niet zo goed uit de resultaten kwam? :P

Maar even serieus jullie zijn nog hartstikke jong en weten van toeten noch blazen. Misschien heeft ze geen flauw idee wat verliefd zijn Is en verwart ze iemand leuk vinden ermee.
Of ze vindt het moeilijk om dat te zeggen vanwege de verweven vriendschappen.
Ik vind het niet positief klinken iig.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_173289440
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:23 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Ook met 16 kreeg ik daar al rare ideeen bij.
Dat is zo, maar het is allemaal niet zo serieus.
pi_173291395
Hoezo is de OP weg? Was gewoon een normaal verhaal toen ik het nog wel kon lezen dacht ik?
  maandag 21 augustus 2017 @ 00:42:36 #18
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_173292998
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
Hoezo is de OP weg? Was gewoon een normaal verhaal toen ik het nog wel kon lezen dacht ik?
TS is nog wispelturiger dan z'n vriendinnetje.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_173293505
Ja dat komt omdat jullie elkaar al kennen en de hele tijd zien in al die rare familieverbanden. Bevriende gezinnen, zusje van vriend, vriendin van zusje. Daarnaast zijn jullie ook nog niet intiem geweest op een keer een beetje zoenen na en hebben jullie eigenlijk nog nooit iets met zijn 2en gedaan, plus dat jullie allebei waarschijnlijk sowieso weinig ervaring hebben met relaties. Dus omdat jullie het niet awkward willen maken (zeker met die andere mensen er bij) doen jullie maar wat jullie altijd deden (toen jullie alleen nog grote broer van vriendin en vriendin van zusje waren).

Hierdoor loop je ook het risico dat de edge er een beetje af gaat, want dat is natuurlijk saai en passief voor haar / en vaag en onbevredigend voor jou.

Enige oplossing: met zijn tweeën wat doen en dan met haar praten alsof ze een meisje is die je nog helemaal niet kent, en waar je indruk op probeert te maken, en haar proberen mee te nemen in dat gevoel!
pi_173297847
Als ze niet met je wil zoenen is het niet echt je vriendin, he.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173300280
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
Hoezo is de OP weg? Was gewoon een normaal verhaal toen ik het nog wel kon lezen dacht ik?
Excuses, ik was even in een kutbui. Had ik niet moeten doen, helemaal niet aangezien iedereen me zo helpt. Sorry!
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 02:27 schreef Fokpop het volgende:
Ja dat komt omdat jullie elkaar al kennen en de hele tijd zien in al die rare familieverbanden. Bevriende gezinnen, zusje van vriend, vriendin van zusje. Daarnaast zijn jullie ook nog niet intiem geweest op een keer een beetje zoenen na en hebben jullie eigenlijk nog nooit iets met zijn 2en gedaan, plus dat jullie allebei waarschijnlijk sowieso weinig ervaring hebben met relaties. Dus omdat jullie het niet awkward willen maken (zeker met die andere mensen er bij) doen jullie maar wat jullie altijd deden (toen jullie alleen nog grote broer van vriendin en vriendin van zusje waren).

Hierdoor loop je ook het risico dat de edge er een beetje af gaat, want dat is natuurlijk saai en passief voor haar / en vaag en onbevredigend voor jou.

Enige oplossing: met zijn tweeën wat doen en dan met haar praten alsof ze een meisje is die je nog helemaal niet kent, en waar je indruk op probeert te maken, en haar proberen mee te nemen in dat gevoel!
Ja dit gevoel heb ik, maar dan vraag ik me nog af waarom ze zo kortaf is op whatsapp.

Update: heb er net even gesproken op whatsapp, ze wilde vandaag niet afspreken, vanwege een logische reden. Die ga ik hier even niet vertellen, maar in ieder geval redelijk positief voor mij. Verder was ze veel minder kortaf op whatsapp en straalde er weer meer iets vanaf dat ze me wel echt leuk vindt. Bovendien was ze nog steeds enthousiast over het eten morgen. Ik houd jullie op de hoogte
pi_173300347
Per ongeluk dubbelpost
pi_173300626
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:13 schreef TDavidB het volgende:

[..]

Excuses, ik was even in een kutbui. Had ik niet moeten doen, helemaal niet aangezien iedereen me zo helpt. Sorry!

[..]

Ja dit gevoel heb ik, maar dan vraag ik me nog af waarom ze zo kortaf is op whatsapp.

Update: heb er net even gesproken op whatsapp, ze wilde vandaag niet afspreken, vanwege een logische reden. Die ga ik hier even niet vertellen, maar in ieder geval redelijk positief voor mij. Verder was ze veel minder kortaf op whatsapp en straalde er weer meer iets vanaf dat ze me wel echt leuk vindt. Bovendien was ze nog steeds enthousiast over het eten morgen. Ik houd jullie op de hoogte
Je moet niet steeds denken in termen als 'positief voor mij' , 'negatief voor mij' , etc.
Je weet niet wat in haar omgaat en je maakt jezelf wat wijs.
pi_173301235
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:13 schreef TDavidB het volgende:

[..]

Excuses, ik was even in een kutbui. Had ik niet moeten doen, helemaal niet aangezien iedereen me zo helpt. Sorry!

[..]

Ja dit gevoel heb ik, maar dan vraag ik me nog af waarom ze zo kortaf is op whatsapp.

Update: heb er net even gesproken op whatsapp, ze wilde vandaag niet afspreken, vanwege een logische reden. Die ga ik hier even niet vertellen, maar in ieder geval redelijk positief voor mij. Verder was ze veel minder kortaf op whatsapp en straalde er weer meer iets vanaf dat ze me wel echt leuk vindt. Bovendien was ze nog steeds enthousiast over het eten morgen. Ik houd jullie op de hoogte
Het is in ieder geval verstandig om vanaf nu goed te communiceren met haar. Als iets je tegenzit, zeg het tegen haar. Als je ergens tevreden mee bent, zeg het tegen haar.

Het is heel erg gevaarlijk om voor de ander te denken. Niet zelf gaan bedenken waarom zij iets wel of niet doet, want dan maak je aannames. Dan kan het weleens zo zijn dat je verkeerde conclusies trekt en dat kan dan weer tot andere problemen leiden.

Het is ook handig om te weten wat jij wil, want dat kun je dan met haar overleggen en bespreken. Als je sommige dingen liever anders ziet, geef dat dan aan, zodat ze ervan op de hoogte en er rekening mee kan houden. Of misschien vindt ze het maar niets, maar dan weet je dat meteen, in plaats van achterblijven met vragen en frustraties.

Verder zijn vrouwen heel complexe wezens en werkt hun brein heel anders dan die van ons. Het kan dus zo zijn dat ze soms dingen doet de jij niet begrijpt, en als je erover vraagt ook niet echt een duidelijk antwoord op krijgt. Vrouwen hebben zoveel meer emotie, dat ze het even allemaal niet meer weten te verwoorden. Geduld mee hebben, dus.

En als laatst: je hebt geen makkelijke situatie voor jezelf uitgezocht door te gaan voor het zusje van je beste vriend, die ook nog eens een vriendin is van je zusje...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2017 15:19:06 ]
pi_173301362
Heeft ze al eerder vriendjes/langere relaties gehad?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')