abonnement Unibet Coolblue
pi_173286639
quote:
Verschillende hulporganisaties besloten afgelopen week te stoppen met hulpacties op de Middellandse Zee. Het is door nieuwe maatregelen van Italië en Libië te gevaarlijk geworden om hun werk goed te doen, zeggen ze.

Italië wil graag dat de Libische kustwacht de migranten zoveel mogelijk tegenhoudt en heeft schepen geleverd en trainingen verzorgd. Als de Libische kustwacht de migrantenboten onderschept, worden ze mee naar land gesleept. Daar wacht de opvarenden opsluiting in detentiekampen, lijfelijk geweld en dwangarbeid.

Ook Artsen zonder Grenzen (AzG) gaf er de brui aan. Donderdag liep hun schip de Aquarius de haven van Catania op Sicilië binnen en voorlopig wordt er niet uitgevaren.

De AzG-coördinator op Sicilië is de Nederlandse Marcella Kraay. Zij maakt zich zorgen over wat er nu met de migranten gebeurt. "We weten dat Libië een plek is waar het niet veilig is. De centrale overheid is heel zwak. Er zijn veel milities, veel geweld. Mensen worden zomaar gevangengezet, afgeperst. Dat mensen worden teruggestuurd, baart ons echt veel zorgen."

De hulporganisaties willen niet voldoen aan de eisen die Italië en Libië aan hen stellen. Zo willen ze niet toestaan dat er gewapende agenten met hen meevaren, zoals Italië eist. Agenten zijn welkom, zeggen ze, maar we willen geen wapens aan boord.

De Libische kustwacht pikt momenteel tot ver in de internationale wateren migrantenboten op en neemt ze mee naar de Libische kust. Daarbij dreigen de Libiërs met geweld als schepen van een reddingsorganisatie te dichtbij komen.

De Italianen zijn blij met de maatregelen. De minister van Binnenlandse Zaken zegt dat er eindelijk wat licht aan het eind van de tunnel is, omdat de afgelopen weken de instroom met meer dan de helft is afgenomen. "Ze zijn hier blij dat de kraan dicht lijkt en ze hopen dat die dicht blijft", zegt correspondent Mustafa Marghadi.

Soms worden de reddingacties aangemerkt als "een veerpont voor migranten", die zo gratis van Libië naar Italië worden overgezet. Kraay is zich zeer bewust van die kritiek. "De perceptie van het werk dat wij doen, is heel negatief op het moment. De discussie eromheen is heel negatief, evenals de manier waarop gesproken wordt over reddingswerk op zee. Maar het werk gaat nog steeds door."

"Ik ga er nog steeds van uit dat we ons werk normaal kunnen doen", zegt Kraay. "Ik weet dat het nog steeds nodig is. Ieder mens dat we uit een bootje halen, is weer een leven gered. Wij blijven dit doen zolang het nodig is."

https://nos.nl/artikel/21(...)k-te-gevaarlijk.html
Italië en Libië zijn goed bezig met het tegenhouden van de stroom aan kansloze asielschooiers. Eindelijk lijkt men het licht gezien te hebben en neemt men het Australische asielbeleid over. De eerste resultaten zijn al zeer bemoedigend. De NGO's zijn nu teleurgesteld dat ze niet langer de Afrikaanse volksverhuizing kunnen faciliteren.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2017 20:05:28 ]
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:06:25 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173286658
Uitstekend nieuws.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173286670
Werd tijd.
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:07:12 #4
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173286672
Prima.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173286685
Goed zo, de instroom van deze ellende moet stoppen.
<hr>
pi_173286711
Nu op het journaal. Bij de NOS is men zichtbaar teleurgesteld.
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:11:51 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173286779
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Italië en Libië zijn goed bezig met het tegenhouden van de stroom aan kansloze asielschooiers. Eindelijk lijkt men het licht gezien te hebben en neemt men het Australische asielbeleid over. De eerste resultaten zijn al zeer bemoedigend. De NGO's zijn nu teleurgesteld dat ze niet langer de Afrikaanse volksverhuizing kunnen faciliteren.
Het Australische beleid is iedereen op een paar eilanden mikken die nu bijna vol zitten. Wat gaan ze dan doen?

Verder wel goede zaak dit (maar je zou je wat beter moeten inlezen hoe falend het Australische beleid is)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  User die overal opduikt 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 20:14:22 #8
186611 Haags
pi_173286849
Hehe, eindelijk!
Zonder wrijving geen glans
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 20:15:45 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173286881
Het werd hoog tijd dat ze die illegale veerdienst stopten
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:23:02 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_173287087
Goed nieuws.

Alleen veel en veel te laat.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_173287106
quote:
2s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het Australische beleid is iedereen op een paar eilanden mikken die nu bijna vol zitten. Wat gaan ze dan doen?

Verder wel goede zaak dit (maar je zou je wat beter moeten inlezen hoe falend het Australische beleid is)
Ik ben bekend met de situatie op Nauru en ik weet dat het daar niet zo'n fijn vertoeven is. Maar niemand die ze dwingt om daar te blijven. Het staat ze vrij om terug te keren naar hun land van herkomst.
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:26:14 #12
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173287163
Vraag me af of Italië nu ook schijt gaat hebben en een omgekeerde veerdienst op zet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:31:41 #13
155616 Proximo
For god, king & country
pi_173287296
Prima, NGO's die denken dat hun idealen om onduidelijke reden voor de wet gaan mogen zelf op de zeebodem belanden.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_173287310
arnoldkarskens twitterde op zondag 20-08-2017 om 20:24:11 Minder #AZG betekent juist afname verdrinkingen Middel. Zee. NGO’s zijn knechten smokkelmaffia. #NOSjournaal verdraait weer de feiten. reageer retweet
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:48:31 #15
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173287767
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:
arnoldkarskens twitterde op zondag 20-08-2017 om 20:24:11 Minder #AZG betekent juist afname verdrinkingen Middel. Zee. NGO’s zijn knechten smokkelmaffia. #NOSjournaal verdraait weer de feiten. reageer retweet
Was dat niet die mafketel die een of andere revolutie voorspelde in Nederland?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173287830
quote:
10s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Was dat niet die mafketel die een of andere revolutie voorspelde in Nederland?
hij raakt wel de goede snaar
pi_173287962
Ze komen nu met duizenden tegelijk door de straat van Gibraltar, het gaat gewoon door hoor jongens. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173288392
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik ben bekend met de situatie op Nauru en ik weet dat het daar niet zo'n fijn vertoeven is. Maar niemand die ze dwingt om daar te blijven. Het staat ze vrij om terug te keren naar hun land van herkomst.
Nee, Australië wordt nu gedwongen om die mensen op te nemen.
pi_173288453
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:
arnoldkarskens twitterde op zondag 20-08-2017 om 20:24:11 Minder #AZG betekent juist afname verdrinkingen Middel. Zee. NGO’s zijn knechten smokkelmaffia. #NOSjournaal verdraait weer de feiten. reageer retweet
wie is deze man
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:08:38 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173288481
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:54 schreef Hathor het volgende:
Ze komen nu met duizenden tegelijk door de straat van Gibraltar, het gaat gewoon door hoor jongens. :')
Zolang je huizen en uitkeringen blijft uitdelen aan elke koekenbakker houdt het nooit op.
pi_173288508
*O* _O_ ^O^ ^O^ _O_ *O*
pi_173288621
Geweldig nieuws!
pi_173288649
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:07 schreef Adames het volgende:

[..]

wie is deze man
Bekende oorlogsverslaggever en onderzoeksjournalist..
pi_173288788
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:54 schreef Hathor het volgende:
Ze komen nu met duizenden tegelijk door de straat van Gibraltar, het gaat gewoon door hoor jongens. :')
In dat geval is het het probleem van de Spanjaarden dus dat zal de Italianen aan hun reet roesten.
pi_173288906
Vanavond was er op het journaal te zien dat er veel minder migranten Italië via deze route binnenkomen. Deze hulporganisaties faciliteren mensensmokkel(aars) en illegale immigratie, dat er nu minder 'hulp'schepen actief zijn zal hier zeker aan bijgedragen hebben. Het NOS was hier overigens niet positief over.

Reddingsacties moeten in dit gebied overgelaten worden aan de marine en de kustwacht. Beleid moet daarbij zijn dat de boten terug gesleept worden naar de Libische kust om deze illegale immigratieroute zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. Dit zal er voor zorgen dat er minder illegale immigranten hun leven wagen om op deze manier de EU binnen te komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')