Zó genoeg van dat soort flikkers. In dat geval stop ik met inhalen en blijf op dezelfde snelheid als de rechterbaan. Kan die idioot het even uitzitten.quote:Op zondag 10 september 2017 21:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik haal in met 120 op een stuk waar je 130 mag. Achter me rijdt een dikke Mercedes druk seinend bijna mijn bumper in.
Ik had echter 2 goede redenen om zo traag te zijn: de 2 auto's die voor me reden. En de seinen van de Mercedes vast niet eens zagen. Oetlul
Zijn inspanning werd door mij beloond met wat remlichten en een heeeeeeel langzame terugvoegactie nadat we het rechts rijdende verkeer waren gepasseerd. Was hij toch mooi 2 seconden vóór mij bij de afslag
Is me toch wel een keer gebeurd. Ik reed inderdaad ongeveer 200 op de Autobahn en had op een gegeven moment een seinende 911 turbo achter me.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:08 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Ik heb niks tegen hardrijders, doe het zelf ook vrijwel altijd, ik kan alleen slecht tegen hardrijders die het overige verkeer gaan opjagen. In Duitsland mag je toch ook 200kmh/? Dan ga je ook niet als een mongool vlak achter iemand rijden en seinen als ze zelf langzamer dan dat rijden. Waarom hier dan wel?
Had je al lang naar rechts kunnen gaan?quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Is me toch wel een keer gebeurd. Ik reed inderdaad ongeveer 200 op de Autobahn en had op een gegeven moment een seinende 911 turbo achter me.
Ja, ik had eerder naar rechts gekund. Mijn fout.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Had je al lang naar rechts kunnen gaan?
Bovendien is het in Duitsland meer geaccepteerd om te seinen om te laten merken dat je (veel) harder aan komt.
Dat moet wel..quote:Op woensdag 27 september 2017 14:28 schreef Fluppert het volgende:
De mist van afgelopen dagen
Auto's zonder verlichting, vrachtwagens zonder verlichting, fietsers op een polderweg met 100m zicht zonder verlichting, in het donker. Hebben deze mensen een doodswens ofzo?
Datquote:Op woensdag 27 september 2017 14:28 schreef Fluppert het volgende:
De mist van afgelopen dagen
Auto's zonder verlichting, vrachtwagens zonder verlichting, fietsers op een polderweg met 100m zicht zonder verlichting, in het donker. Hebben deze mensen een doodswens ofzo?
Die hebben dat wel door maar weten niet hoe de achterwisser uit moet.quote:Op woensdag 27 september 2017 14:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
Vrouwen die hun achterruitwisser aan hebben staan met droog weer maar dit niet doorhebben. Dan komt mijn OCD naar boven
Wat ik dan nog net iéts achterlijker vind, zijn de mensen die doorhebben dat ze links rijden en mensen erlangs willen, na een paar kilometer dan eens naar rechts gaan, één voertuig erlangs laten en dan weer naar links willen >.<quote:Op woensdag 27 september 2017 16:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Sukkel je met je Prius op de linkerrijstrook (omdat je over 4 km linksaf wilt) zonder iemand in te halen. Motorrijder aan je achterbumper. Ga je gas bijgeven op het moment dat de motorrijder het zat is en rechts inhaalt. Wat voor kansloze droplul ben je dan....
En dan vervolgens nog 2 keer rechts ingehaald worden, maar gewoon links blijven rijden...
Een auto wilde me inhalen op een plattelandsweg, doemt er ineens een klein oud autootje (dus geen automatische verlichting) op uit het niets... Ging maar net goed.quote:Op woensdag 27 september 2017 14:28 schreef Fluppert het volgende:
De mist van afgelopen dagen
Auto's zonder verlichting, vrachtwagens zonder verlichting, fietsers op een polderweg met 100m zicht zonder verlichting, in het donker. Hebben deze mensen een doodswens ofzo?
Waarom liet je der niet tussen dan?quote:Op woensdag 27 september 2017 18:48 schreef ludovico het volgende:
Word je ingehaald door een auto die moet ritsen, gaat ze vol over het verdrijvingsvlak en moet ik vol in de ankers, wat een soepkip ben je dan....
Zeeën van ruimte voor en achter mij, zij moet ritsen, zij moet een plekje zoeken. Waarom zou ik moeten remmen als ze makkelijk achter mij kan aansluiten? Dit was gewoon afsnijden.quote:Op woensdag 27 september 2017 19:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Waarom liet je der niet tussen dan?
Jij verbaast je daar nog over ?quote:Op woensdag 27 september 2017 21:28 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je richtingaanwijzer op de Autosnelweg niet gebruiken, begint ook de normaalste zaak van de wereld te worden blijkbaar Hier in dit filmpje heb je in 13 seconden tijd maar liefst twee voorbijkomende bestuurders, die het hendeltje niet weten te vinden.
Nee, maar heb nu pas een dashcam: was er al over na het denken om er een compilatie van te maken 🤣quote:Op woensdag 27 september 2017 21:44 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Jij verbaast je daar nog over ?
Dat is nog wel een van mijn kleinste ergernissen op de snelweg. Liever dat ze vergeten hoe een knipperlicht werkt, dan op welke strook ze moeten rijden. Blijkbaar is dat nog net iets moeilijker voor de helft van de bestuurders.quote:Op woensdag 27 september 2017 21:53 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nee, maar heb nu pas een dashcam: was er al over na het denken om er een compilatie van te maken 🤣
Als ik bijvoorbeeld van Kerkrade naar Düsseldorf rij, dan zie ik op 85km tig auto's die geen richting aangeven. Al heb ik het idee, dat het meer in Duitsland dan in Nederland gebeurd.
dan doet hij het toch bewust niet? pure lamlendigheid om de een schakelaar aan te tikken .quote:Op donderdag 28 september 2017 11:31 schreef Diqiu-Long het volgende:
Vele doen het ook gewoon onbewust: zat bij mijn buurman in de auto en die gaf gewoon geen richting op de rotonde aan, maar ook niet op de autosnelweg.
Toen ik heb erop aansprak, was het zo: ja dat vond die nodig en daarom doet hij het niet.
Ook echt een totaal onnodige actie.quote:Op donderdag 28 september 2017 11:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dit zal wellicht geen irritatie zijn, maar als oom agent achter je zit mag je ¤ 230 aftikken.
Ja: hoeveel moeite is het, om langs het verdrijvingsvlak af te rijden?quote:Op donderdag 28 september 2017 12:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Ook echt een totaal onnodige actie.
Link?quote:Op donderdag 28 september 2017 14:23 schreef Sounddragon het volgende:
Het filmpjestopic is verderop.
zoekfunktie?quote:
Wellicht reden voor een boete, maar niet echt verkeerd. Strafbaar in Nederland, maar in landen eromheen wordt het juist toegejuicht.quote:Op donderdag 28 september 2017 12:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Ook echt een totaal onnodige actie.
Als je steeds op dezelfde strook blijft rijden hoef je ook je knipperlicht niet te gebruiken. Win-win-situatie!quote:Op donderdag 28 september 2017 11:23 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Dat is nog wel een van mijn kleinste ergernissen op de snelweg. Liever dat ze vergeten hoe een knipperlicht werkt, dan op welke strook ze moeten rijden. Blijkbaar is dat nog net iets moeilijker voor de helft van de bestuurders.
Je hebt ook van die mensen die al aan het inhalen zijn, die je dan toch maar effe voor laat, voordat je zelf die auto voor je in wilt halen. En ook dan gaan ze ineens naast je rijden met dezelfde snelheid.quote:Op donderdag 28 september 2017 19:03 schreef k_man het volgende:
Waar ik me vandaag weer eens goed aan kon ergeren: mensen die 'met je mee gaan rijden'. Op een rustige snelweg rijd ik altijd op de cruisecontrol. Dan nader ik een andere auto, ik ga naar links, kom er naast en... kom er niet voorbij, omdat de ander versnelt tot precies mijn tempo. Dan geef ik maar wat gas bij, aangezien het irritant is om kilometers naast elkaar te blijven rijden. Als ik er voorbij ben ga ik terug naar rechts en laat de snelheid weer zakken tot het eerdere tempo. Meestal zie je de ander dan snel kleiner worden in de achteruitkijkspiegel. Ze gaan dus alleen mijn tempo rijden op het moment dat ik er daadwerkelijk naast zit. Ik ben er nog steeds niet achter of dat nou expres is of dat er iets onbewusts in de mens zit dat ervoor zorgt dat iemand met je mee gaat rijden.
Geen ergernis, wel verbazing: mensen die opeens remmen op de snelweg, terwijl er 100 meter rondom hun heen geen enkele andere auto te bekennen is. Waarom?
Ik snap 'm. En in het verlengde daarvan; er zijn ook mensen die je met minimaal snelheidsverschil in gaan halen, omdat ze hun cruisecontrol kennelijk net één km/u hoger hebben ingesteld. Dat duurt dus eindeloos. Vind ik op zich nog helemaal geen punt, maar als we op een hele rustige weg met drie rijstroken op die manier al kilometers naast elkaar rijden en we naderen een vrachtwagen, schuif dan ff op naar de meest linker strook, zodat je mij niet klem rijdt. Dan kunnen we gewoon beide op onze cc door blijven tuffen.quote:Op donderdag 28 september 2017 19:06 schreef Anne het volgende:
[..]
Je hebt ook van die mensen die al aan het inhalen zijn, die je dan toch maar effe voor laat, voordat je zelf die auto voor je in wilt halen. En ook dan gaan ze ineens naast je rijden met dezelfde snelheid.
Dan heb ik altijd weer spijt dat ik zo iemand voor wou laten.
Beetje warrig verhaal misschien; ik hoop dat je hem snapt.
Het overkomt mij ook wel hoor. Maar dan is het meer toeval als ik op de middelste baan vast zit en iemand mij dan net inhaalt en die auto voor mij naar rechts gaat dan kan ik ook weer gewoon de maximale snelheid rijden waardoor ik vaak weer net wat harder ga dan die op de linkerbaan. Hou soms dan even in om voor het nette die linker mij maar te laten inhalen.quote:Op donderdag 28 september 2017 19:03 schreef k_man het volgende:
Waar ik me vandaag weer eens goed aan kon ergeren: mensen die 'met je mee gaan rijden'. Op een rustige snelweg rijd ik altijd op de cruisecontrol. Dan nader ik een andere auto, ik ga naar links, kom er naast en... kom er niet voorbij, omdat de ander versnelt tot precies mijn tempo. Dan geef ik maar wat gas bij, aangezien het irritant is om kilometers naast elkaar te blijven rijden. Als ik er voorbij ben ga ik terug naar rechts en laat de snelheid weer zakken tot het eerdere tempo. Meestal zie je de ander dan snel kleiner worden in de achteruitkijkspiegel. Ze gaan dus alleen mijn tempo rijden op het moment dat ik er daadwerkelijk naast zit. Ik ben er nog steeds niet achter of dat nou expres is of dat er iets onbewusts in de mens zit dat ervoor zorgt dat iemand met je mee gaat rijden.
Geen ergernis, wel verbazing: mensen die opeens remmen op de snelweg, terwijl er 100 meter rondom hun heen geen enkele andere auto te bekennen is. Waarom?
Huh?quote:Op donderdag 28 september 2017 18:33 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Wellicht reden voor een boete, maar niet echt verkeerd. Strafbaar in Nederland, maar in landen eromheen wordt het juist toegejuicht.
Je bent tenslotte zo snel mogelijk opgerot, uit iemands weg die rechtdoor wilt.
Ja.quote:Op donderdag 28 september 2017 22:13 schreef ManianMan het volgende:
En oh ja als ik richting amsterdam op de 5 baanse zit en rechts rijd en dan net niet in de gaten heb dat er een invoegstrook komt dan zit je helemaal vast. Dan ben ik zelf de idioot zeg maar
De vraag is waarom daar een verdrijvingsvlak ligt.quote:Op donderdag 28 september 2017 18:33 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Wellicht reden voor een boete, maar niet echt verkeerd. Strafbaar in Nederland, maar in landen eromheen wordt het juist toegejuicht.
Je bent tenslotte zo snel mogelijk opgerot, uit iemands weg die rechtdoor wilt.
En nog een leuke flitspaal stoplichten gaan ze op oranje dan maak ik een noodstop ongeacht of er dan iemand achter mij zit. In Duitsland ook een keer gehad dat bijna iemand in mijn bumper zatquote:
quote:Op donderdag 28 september 2017 22:31 schreef ManianMan het volgende:
En nog een leuke flitspaal stoplichten gaan ze op oranje dan maak ik een noodstop ongeacht of er dan iemand achter mij zit. In Duitsland ook een keer gehad dat bijna iemand in mijn bumper zat
quote:
Kan ook zijn dat agent een prio2 melding heeft gehad. Normaliter is dat gewoon met het verkeer mee rijden zonder licht en geluidsignalen, maar als het verkeer dan stil staat er langs gaan met zwaailicht als dat veilig kan.quote:Op vrijdag 29 september 2017 17:23 schreef Gezicht het volgende:
Vanmiddag file op de A58, meneer de politieagent komt over de vluchtstrook met zwaailicht, dus ik denk die zal wel naar een incident op weg zijn. Begint het weer te rijden, gaat het zwaailicht uit en hij rijdt gewoon met het reguliere verkeer mee. Melding zal wel al opgelost zijn ofzo denk ik dus. Verkeer komt weer tot stilstand en het zwaailicht gaat weer aan en over de vluchstrook er langs.
Normaal ben ik niet zo van het bekritiseren van de politie en hun rijstijl maar dit sloeg nergens op, zo wordt het wel erg makkelijk om meneer de agent te beschuldigen van de misbruik van zijn ontheffingen.
Precies. Je hebt verschillende gradaties qua spoed voor de hulpdiensten.quote:Op vrijdag 29 september 2017 17:44 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat agent een prio2 melding heeft gehad. Normaliter is dat gewoon met het verkeer mee rijden zonder licht en geluidsignalen, maar als het verkeer dan stil staat er langs gaan met zwaailicht als dat veilig kan.
Jullie moeten ritsen. Jij moet ruimte laten, dat is een cruciaal onderdeel van ritsen. En dat is niet vrijblijvend.quote:Op woensdag 27 september 2017 19:36 schreef ludovico het volgende:
zij moet ritsen, zij moet een plekje zoeken.
Lul nou niet zo dom, als er ruimte is moet het persoon die ruimte opzoeken die een bijzondere verrichting maakt. Die ruimte was er, ik heb derhalve ook niemand gehinderd maar ik werd afgesneden.quote:Op zaterdag 30 september 2017 20:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jullie moeten ritsen. Jij moet ruimte laten, dat is een cruciaal onderdeel van ritsen. En dat is niet vrijblijvend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |