Schakelen ook gewoon terug als je dan wat meer gas geeft. Dagelijk's draai ik ook gewoon 1300-1900 toeren, werkt perfect zolang rustig rijdt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Automaten schakelen ook veel te snel op. 50 in z'n 5/6 enzo, als je een beetje technisch bent en/of van auto's houd wil je dat gewoon niet.
Ik heb het geprobeerd, maar het liep niet echt storm. Zoals men zegt: Met de ogen van een adelaar zien we fouten van een ander, Met de ogen van een mol zien we onze eigen fouten...quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:32 schreef Postbus100 het volgende:
Is er hier ook al een topic waarin we reflecteren op ons eigen rijgedrag? Want dat van mij is vaak genoeg een vermelding in een topic als dit waard. Ik rij verantwoord, maar ik rij echt niet perfect.
Niemand rijd perfect denk ik, we maken allemaal fouten. Het nadeel is alleen dat iedereen van zichzelf vind dat hij/zij perfect rijd, maar de rest van de wereld niet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:32 schreef Postbus100 het volgende:
Is er hier ook al een topic waarin we reflecteren op ons eigen rijgedrag? Want dat van mij is vaak genoeg een vermelding in een topic als dit waard. Ik rij verantwoord, maar ik rij echt niet perfect.
Het is geen discussie, maar een vaststaand feit. Zelfs de eerste automaten werkten al op dat principe.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:37 schreef Sounddragon het volgende:
Als je meer gas geeft, schakelt een automaat ook later op, maar ook dát is een discussie die hier niet thuis hoort..
4500km DE/AT/IT en eigenlijk is het overal hetzelfde. CH/FR/ES is ook geen haar beter. Oost Europa ook niet. Voordeel is dat het hier ieder geval wel beter wordt vanaf Oktober, dan blijven de dagjesrijders weer thuis tot zeker het voorjaar.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:47 schreef Gezicht het volgende:
Afgelopen week een paar honderd kilometer op de Nederlandse snelwegen gemaakt, als je dat eens in de zoveel tijd doet valt je weer op hoe belabberd slecht er gereden wordt:
Bijna constant accordeon-remacties op de linkerbaan omdat iemand zit te suffen bij het inhalen van een treintje vrachtwagens.
Ongegeneerd met ~100 van achter een vrachtwagen uit naar links komen terwijl ik met 140 aankom (bij Vmax 130).
Onnodig links rijden of bang zijn om de spitsstrook te gebruiken.
Überhaupt met een dergelijke snelheid rijden dat je door vrachtwagens wordt ingehaald.
Bumperklevers.
Etc. etc. etc.
En het is niet eens meer zo dat je af en toe zo'n gevaar op de weg tegenkomt, maar bijna constant wel bezig moet zijn met zo'n figuur. Wat een genot.
Ik rijd niet perfect, doe er geen moeite voor, tussen die andere klapmongolen. Maar rij wel dagelijks, dus kan redelijk wat situaties wel snel herkennen en rij vrij constant/consequent.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niemand rijd perfect denk ik, we maken allemaal fouten. Het nadeel is alleen dat iedereen van zichzelf vind dat hij/zij perfect rijd, maar de rest van de wereld niet.
Ik rij soms ook best wel wat agressief als ik een k*tbui heb, maar ja, wie niet?
En zo wordt het dus een zootje op de weg, er zijn er blijkbaar meer die er geen moeite meer voor doen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:58 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik rijd niet perfect, doe er geen moeite voor, tussen die andere klapmongolen. Maar rij wel dagelijks, dus kan redelijk wat situaties wel snel herkennen en rij vrij constant/consequent.
Ik vermoed dat jij niet zo technisch bent.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:20 schreef daNpy het volgende:
Automaten schakelen ook veel te snel op. 50 in z'n 5/6 enzo, als je een beetje technisch bent en/of van auto's houd wil je dat gewoon niet.
Oke chef.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 14:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij niet zo technisch bent.
whehehe, ik zou jouw vermoeden-sensor-circuit dingegie eens goed laten checken als ik jou was.. Want hij is stuk.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 14:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij niet zo technisch bent.
Een automaat schakelt aan de hand van de stand van het gaspedaal. Als jij het gaspedaal ver genoeg intrapt, schakelt hij pas bij 6500 rpm (sommige automaten hebben een sport- of ecostand. Die hebben natuurlijk ook impact op het toerental waarbij geschakeld wordt).
Ik houd zeker van auto's en er is niets lekkerder dan een automaat met een slordige 250 pk erachter.
Allereerst, voorrang moet je krijgen en niet nemen. Je hebt sowieso deels de schuld vermoed ikquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:38 schreef Dawnbreaker het volgende:
Als je je knipperlicht aan hebt, sla dan ook af ipv rechtdoor te gaan. Gelukkig wantrouw ik alle andere verkeer dus hield in, anders was het schade geworden. Dan moet je ook nog eens aantonen dat de tegenpartij knipperlicht aanhad. Weet iemand de precieze wetgeving hierbij, mocht partij b ontkennen dat zijn knipperlicht aan stond?
Helaas is het dan jouw schuld, het gebruiken van je knipperlicht betekend niet dat je geen voorrang meer hebt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:38 schreef Dawnbreaker het volgende:
Als je je knipperlicht aan hebt, sla dan ook af ipv rechtdoor te gaan. Gelukkig wantrouw ik alle andere verkeer dus hield in, anders was het schade geworden. Dan moet je ook nog eens aantonen dat de tegenpartij knipperlicht aanhad. Weet iemand de precieze wetgeving hierbij, mocht partij b ontkennen dat zijn knipperlicht aan stond?
Bij zulke mensen gaat het gas los... remmen zou ik iets te gevaarlijk vinden...quote:Op woensdag 23 augustus 2017 21:43 schreef Anne het volgende:
Ik rij net naar huis en zoals na elke avonddienst blijf ik dan vaak achter een vrachtwagen hangen. Geen haast, lekker zuinig. Als er dan geen vrachtwagen is om achter te hangen zet ik de cruise control op 95 km/h. Ik rij dus harder dan vrachtwagens en auto's met een aanhanger, ik doe niks verkeerds.
Dit keer komt er een Peugeot aan gesjeesd en gaat op mijn achterbumper hangen, hij zet dan zijn richtingaanwijzer aan en moet blijkbaar de aankomende afrit hebben. Doordat hij zo op mijn achterbumper kleeft, kijk ik wat vaker in mijn achteruitkijkspiegel.
Wat doet ie... hij knippert een paar keer met groot licht en zet hem daarna permanent aan. Ik werd serieus gewoon effe verblind! Blauwe en witte vlekken zag ik zeker een aantal minuten lang!
Ik heb geen noodstop gemaakt, maar ik heb wel even de rem ingetrapt. Paardenlul.. @&¤#$! Ik hoop dat ie is geschrokken, maar aangezien hij op de afrit zelf nog even snel naast me kwam rijden zal het wel niet. Eikel. Bah.
Als je daarmee suggereert dat danpy wel technisch onderlegd is, dan doet hij extreem goed zijn best om dat te verbergen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:48 schreef Sounddragon het volgende:
whehehe, ik zou jouw vermoeden-sensor-circuit dingegie eens goed laten checken als ik jou was.. Want hij is stuk.
Dat noemt men bescheidenheid. Net als dat jij enorm je best doet je expertise te exhibitioneren.quote:Op zondag 27 augustus 2017 13:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je daarmee suggereert dat danpy wel technisch onderlegd is, dan doet hij extreem goed zijn best om dat te verbergen.
Echt als ik ergens een hekel heb zijn het wel aan mensen die een "sportuitlaat" nemen. Gewoon hun herrieding extra veel herrie laten maken. Want wat zijn zij cool danquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 19:24 schreef Fixers het volgende:
Kwam er eentje op een ielige sportief type motor langsrijden. Hangt er onder de kuip iets wat nog het meeste leek op twee stukken zwarte regenpijp. Ik vermoed om extra herrie te maken, want er kwam een tering herrie van dat ding af. Als je dan een motor met veel geluid wil, koop dan een grote lompe Harley, niet zo'n net-geen-brommer-meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |