Ah, die leeftijd heb ik jaren geleden al gehad.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 08:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Klopt, maar mensen die gas bijgevoegd krijgen hem gewoon vol ervoor, deksel op de neus.
Wat wel werkt is bij bumperklevers alvast rustig aanstalten maken om weer naar rechts te gaan, dan pakken ze die route ieder geval niet.
Waarom gaat de voorste niet gewoon rechts rijden?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:53 schreef Fluppert het volgende:
Vanochtend lekker 95/100 op de rechterbaan, als ik een vrachtwagen tegen kwam even inhalen en weer terug naar rechts. Iedere keer een vrije baan van 300+m.
Links rijdt een grote trein van mensen die opeenvolgend remmen, niet harder gaan dan 100 en duidelijk gefrustreerd zijn. Wat bezielt die mensen en waarom gaat er niemand gewoon op t gemakje rechts rijden?
Het mooiste is dat ik dan uit die trein stap en gewoon met 100 rechts ervoorbij rijdt, terwijl ik dat niet met opzet doet maar omdat hun steeds langzamer gaan rijden. En dan moet ik er weer tussen omdat ik een vrachtwagen tegenkom op rechts en dan niet ertussen magquote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:53 schreef Fluppert het volgende:
Vanochtend lekker 95/100 op de rechterbaan, als ik een vrachtwagen tegen kwam even inhalen en weer terug naar rechts. Iedere keer een vrije baan van 300+m.
Links rijdt een grote trein van mensen die opeenvolgend remmen, niet harder gaan dan 100 en duidelijk gefrustreerd zijn. Wat bezielt die mensen en waarom gaat er niemand gewoon op t gemakje rechts rijden?
Het was weer zover vandaag. Er vallen drie druppels regen en ineens is iedereen bang om te rijden of zo.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:08 schreef Fer het volgende:
Bang in de regen, bang in de regen, MAAR BLIJF DAN WEG VAN DE LINKERBAAN!!
Ja, dat is levensgevaarlijk, dan ben je aan het spookrijden.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:08 schreef Fer het volgende:
Bang in de regen, bang in de regen, MAAR BLIJF DAN WEG VAN DE LINKERBAAN!!
België?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 22:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De linkerstrook snap ik wel, die is met regen zoveel fijner rijden dan die vertiefde rechterstrook waar al het asfalt door vrachtwagens stuk is gereden...
Tja als ik 1 ding geleerd is heb automatische verlichting best handig is (ik heb het ook) maar het ontslaat je niet van de plicht om zelf na te denken. Ik zet af en toe ook gewoon zelf de verlichting aan, terwijl de automaat denkt dat het niet nodig is.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 17:34 schreef Fer het volgende:
Precies je, mijn automaat zet gewoon dimlicht aan met deze bewolking en regen, terwijl de rest nog met DRL of helemaal niets rijdt. Maar dat ligt echt aan automatische verlichting hoor!!
Ik ook, maar het systeem wordt steeds beter. Ik hoef nu misschien minder dan 3x in het jaar handmatig mijn licht aan te zetten. Dan ga je vanzelf steeds minder vaak kijken, omdat hij hij het vrijwel altijd juist heeft.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 19:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tja als ik 1 ding geleerd is heb automatische verlichting best handig is (ik heb het ook) maar het ontslaat je niet van de plicht om zelf na te denken. Ik zet af en toe ook gewoon zelf de verlichting aan, terwijl de automaat denkt dat het niet nodig is.
Maar ook aan automatische verlichting zit een keerzijde...namelijk dat je achterlichten 'ineens' aangaan als je net 3 meter in een tunnel bent. Waardoor 'lampie' achter je zich helemaal de tieftering schrikt en vol in de ankers gaat. Al diverse malen meegemaakt.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 19:43 schreef Fer het volgende:
Ik ook, maar het systeem wordt steeds beter. Ik hoef nu misschien minder dan 3x in het jaar handmatig mijn licht aan te zetten. Dan ga je vanzelf steeds minder vaak kijken, omdat hij hij het vrijwel altijd juist heeft.
Dat hangt er vanaf waar je heen gaat.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 22:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, dat is levensgevaarlijk, dan ben je aan het spookrijden.
Van mij mogen ze het per direct afschaffen. Het systeem faalt (want genoeg daglicht) in gebieden met veel contrast. Dan zijn mensen zonder licht aan zo goed als onzichtbaar.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 19:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik ook, maar het systeem wordt steeds beter. Ik hoef nu misschien minder dan 3x in het jaar handmatig mijn licht aan te zetten. Dan ga je vanzelf steeds minder vaak kijken, omdat hij hij het vrijwel altijd juist heeft.
Zo'n paniekfiguur kan ook gewoon zorgen voor wat meer afstand, dan heeft'ie tijd om te reageren en hoeft'ie niet te schrikken.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 19:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar ook aan automatische verlichting zit een keerzijde...namelijk dat je achterlichten 'ineens' aangaan als je net 3 meter in een tunnel bent. Waardoor 'lampie' achter je zich helemaal de tieftering schrikt en vol in de ankers gaat. Al diverse malen meegemaakt.
Daarom beter je lichten aandoen 20 meter voordat je de tunnel inrijdt.
Dan heb je toch dagrijlicht aan? Bij minder daglicht krijg je automatisch dimlicht.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 21:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Van mij mogen ze het per direct afschaffen. Het systeem faalt (want genoeg daglicht) in gebieden met veel contrast. Dan zijn mensen zonder licht aan zo goed als onzichtbaar.
Eensquote:Op donderdag 31 augustus 2017 19:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik ook, maar het systeem wordt steeds beter. Ik hoef nu misschien minder dan 3x in het jaar handmatig mijn licht aan te zetten. Dan ga je vanzelf steeds minder vaak kijken, omdat hij hij het vrijwel altijd juist heeft.
Dagrijlicht Dat moeten ze helemaal verbieden.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:17 schreef Light het volgende:
[..]
Dan heb je toch dagrijlicht aan? Bij minder daglicht krijg je automatisch dimlicht.
Waarom? Omdat jouw auto het niet heeft?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dagrijlicht Dat moeten ze helemaal verbieden.
Nee, omdat het onveilig is.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:52 schreef Light het volgende:
[..]
Waarom? Omdat jouw auto het niet heeft?
- Bij DRL zijn de achterlichten niet aan.quote:
1 en 3 zijn de bedoeling, 2 is een aanname.quote:Op vrijdag 1 september 2017 08:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
- Bij DRL zijn de achterlichten niet aan.
- Bij DRL heeft men niet door dat de koplampen niet aan zijn omdat er een soort van schijnsel voor de auto aanwezig is.
- DRL wordt niet op afstelling gecontroleerd bij de APK en schijnt derhalve overal heen, het liefst recht in het gezicht van tegenliggers.
Dat is in 2015 aangepast, vanaf toen moeten ook de achterlichten aan. Maar dat geldt (uiteraard) niet met terugwerkende kracht.quote:Op vrijdag 1 september 2017 08:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
- Bij DRL zijn de achterlichten niet aan.
Niet België, bijna... Oost Nederland, de A1 vana Deventer verder naar het oosten is nog steeds rampzalig...quote:Op donderdag 31 augustus 2017 17:41 schreef Eix het volgende:
[..]
België?
Ik heb er namelijk met het hedendaagse zoab echt geen last van. ...
Helemaal mee eens. Ik heb het ook in mijn auto zitten, maar de verlichting staat gewoon standaard op aan. Als ik de auto afsluit gaat dat gewoon na 30 seconden uit. Het automatisch systeem reageert in mijn ogen altijd te laat. Nu kan ik de gevoeligheid wel met een OBD stekker en Lexus software aanpassen, maar waarom niet gewoon altijd je verlichting aan?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 21:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Van mij mogen ze het per direct afschaffen. Het systeem faalt (want genoeg daglicht) in gebieden met veel contrast. Dan zijn mensen zonder licht aan zo goed als onzichtbaar.
Dit.quote:Op vrijdag 1 september 2017 08:54 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik heb het ook in mijn auto zitten, maar de verlichting staat gewoon standaard op aan. Als ik de auto afsluit gaat dat gewoon na 30 seconden uit. Het automatisch systeem reageert in mijn ogen altijd te laat. Nu kan ik de gevoeligheid wel met een OBD stekker en Lexus software aanpassen, maar waarom niet gewoon altijd je verlichting aan?
Bij m'n werkbus heb ik ingesteld dat de lampen altijd aanstaan en verbaas me hoelang de lampjes meegaan. Rijd zo een 150.000km per jaar en heb dit jaar nog maar 2x lampje vervangen. En dat is bij een Sprinter maar een paar minuten werk, dus heb ik wel over voor de extra zichtbaarheid. Bij m'n personenauto in de afgelopen 2 jaar nog maar 2x (dezelfde kant toevallig) dimlicht vervangen.quote:Op vrijdag 1 september 2017 13:11 schreef Fer het volgende:
Omdat je als veelrijder niet iedere 4 maanden je lampje wil vervangen, dat was altijd wel merkbaar bij collega's die altijd met dimlicht aan reden.
En sinds DRL kan ik ook een hele leaseperiode doen met de originele lampjes. Alhoewel we nu ook led hebben natuurlijk.
1. Oudere modellen ja, maar tegenwoordig niet meer.quote:Op vrijdag 1 september 2017 08:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
- Bij DRL zijn de achterlichten niet aan.
- Bij DRL heeft men niet door dat de koplampen niet aan zijn omdat er een soort van schijnsel voor de auto aanwezig is.
- DRL wordt niet op afstelling gecontroleerd bij de APK en schijnt derhalve overal heen, het liefst recht in het gezicht van tegenliggers.
Men heeft het nog altijd niet door... En lang niet alle auto's hebben nog een groen lampje.quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:09 schreef JaapB het volgende:
2. Niet waar want in je dashboard brand een groen lampje als je koplampen aan staan
Jawel, alleen bij duitsers bedoelen ze dan de lampjes rondom de lichtschakelaar, op kniehoogte.quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Men heeft het nog altijd niet door... En lang niet alle auto's hebben nog een groen lampje.
Ook niet...quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Jawel, alleen bij duitsers bedoelen ze dan de lampjes rondom de lichtschakelaar, op kniehoogte.
Tuurlijk....quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:15 schreef Light het volgende:
Zo'n paniekfiguur kan ook gewoon zorgen voor wat meer afstand, dan heeft'ie tijd om te reageren en hoeft'ie niet te schrikken.
Wat heeft DRL niet? Hmmm?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:17 schreef Light het volgende:
Dan heb je toch dagrijlicht aan? Bij minder daglicht krijg je automatisch dimlicht.
Ik rij al 30 jaar gewoon met mijn verlichting aan. Voor mij voegt DRL echt helemaal niets toe.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:52 schreef Light het volgende:
Waarom? Omdat jouw auto het niet heeft?
Hahahahahaha! DRL met achterlichten = juist, ja...normaal licht.quote:Op vrijdag 1 september 2017 08:46 schreef Light het volgende:
Dat is in 2015 aangepast, vanaf toen moeten ook de achterlichten aan. Maar dat geldt (uiteraard) niet met terugwerkende kracht.
Moet je fatsoenlijke auto's kopen. Rij nu 13 jaar in mijn Volvo, heb er 250dkm mee gereden met altijd licht aan en heb drie keer mijn koplampen vervangen.quote:Op vrijdag 1 september 2017 13:11 schreef Fer het volgende:
Omdat je als veelrijder niet iedere 4 maanden je lampje wil vervangen, dat was altijd wel merkbaar bij collega's die altijd met dimlicht aan reden.
Dit precies dit had ik vanmorgen ook maar dan bij zo'n wegversmalling waar zelfs duidelijk staat aangegeven dat mijn kant voorrang had. Ook een oud dametje rijdt gewoon door! En ze durven je niet eens aan te kijken op het moment dat ze passeren... Doen gewoon alsof hun neus bloedt...quote:Op donderdag 31 augustus 2017 19:58 schreef sneakydesert het volgende:
Vandaag meerdere mensen gezien die hun rijbewijs bij een pakje boter kregen. In een bepaalde straat mag je max 30 km/u en staan de auto's aan een kant geparkeerd. Ze staan niet aan mijn kant, dus ik mag er als eerste langs. Ik ben ook als eerste, maar op het moment dat ik de versmalling passeer komt er een oma met 50 of 60 km/u aangesjeesd die denkt dat het wel past. Gelukkig was de stoep niet zo hoog en kon ik uitwijken. En gewoon stoïcijns doorrijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |