abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 18:00:37 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_173284081
Het kan aan mij liggen als ouwe, te kritische, vals zuchtende doedelzak van 54. Dat opa spreekt en preekt uit z'n gewatteerde, comfortabele schommelstoel. Aan zijn pijp lurkend, binnensmonds mompelend dat alles vroeger beter was. Gisteren veel van het jubilerende Lowlands festival gezien en gehoord via internet en televisie. Eigenlijk vrijwel alles. Vandaag weer her en der gehapt en gesnapt via internet. Nogmaals, het kan allemaal aan dit vastgeroest relikwie uit de prehistorische muzikale oudheid zelf liggen. Maar ik heb alleen de bejaarde Iggy Pop (70) zien en horen rocken.



De rest op deze 25ste editie van Lowlands kwam op mij over als een alternatieve Muzikale-Fruitmand of als Arbeidsvitaminen voor hipsters. Heb ook geen geweldige Dance of Electro gehoord. Ben geen expert in dat genre. Het voelde wel allemaal nogal veilig aan. Kan zijn dat ik te veel in Atari Teenage Riot en dergelijke herrie ben blijven hangen. Dat het zelfs voor tieners niet meer ronkend hoeft te rocken of rokend moet rollen. Dat vernieuwen om het vernieuwen juist stilstand of achteruitgang betekent. Hang me daar echter niet aan op. Dat deed Morrissey al met de DJ. Zo, nu eerst een zak Smiths chips opentrekken. Naturel, zoals Iggy The Godfather of Punk.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173284495
Zo stel ik me Tong voor in zijn huis in Zaltbommel: mijmerend over vervlogen tijden, toen Elvis en Frank Sinatra nog in de hitlijsten stonden, onderwijl een pijp rokend bij de open haard.



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2017 18:20:16 ]
pi_173284509
Je hebt 'vrijwel alles' gezien / gehoord? Dat lijkt me heel sterk. Hoeveel podia zijn er? Het is praktisch onmogelijk dat je alles hebt gezien. Het is niet eens mogelijk dat je de helft hebt gezien.

Volgens mij wordt er maar een klein gedeelte uitgezonden. En bij hetgeen wordt uitgezonden ligt wel voor de hand dat ze gaan voor de 'veilige keus'. Als ze vooral de meest obscure dingen uitzenden houden ze geen kijker over.
  Trouwste user 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 18:53:41 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_173285226
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:17 schreef k_man het volgende:
Je hebt 'vrijwel alles' gezien / gehoord? Dat lijkt me heel sterk. Hoeveel podia zijn er? Het is praktisch onmogelijk dat je alles hebt gezien. Het is niet eens mogelijk dat je de helft hebt gezien.

Volgens mij wordt er maar een klein gedeelte uitgezonden. En bij hetgeen wordt uitgezonden ligt wel voor de hand dat ze gaan voor de 'veilige keus'. Als ze vooral de meest obscure dingen uitzenden houden ze geen kijker over.
In andere jaren zagen en hoorden we NIN, UDS, Sick of it All, Dropkick Murphy's, Chemical Brothers, RATM, DeuS. Nick Cave, Type 'o' Negative etc. Niks obscures aan. Ook niet veilig. Dit is precies wat ik bedoel. Het zijn nu veelal poppie afgeleiden van.......

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 18:55:13 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_173285261
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:17 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Zo stel ik me Tong voor in zijn huis in Zaltbommel: mijmerend over vervlogen tijden, toen Elvis en Frank Sinatra nog in de hitlijsten stonden, onderwijl een pijp rokend bij de open haard.

[ afbeelding ]
'Had mijn vrouw maar één zo'n been.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173286162
Alles voor de grote bezoekersaantallen.. :{
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:11:39 #7
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_173286773
Hedendaagse populaire gitaarmuziek klinkt al snel wat weekjes/bleekjes. Het is gewoon wat de meerderheid wil, eigenlijk al een jaar of 10, en zo komt het dus niet alleen op de radio terecht maar ook op Lowlands. Daar doe je niks aan.

Prima als achtergrondmuziek, maar een sterke trigger om het betreffende liedje op te zoeken is er bij zulke muziek meestal niet (iig niet voor mij).
pi_173288902
Is de alternatieve muziek te braaf, of worden zulke bands sowieso nauwelijks nog geboekt? Justin Bieber op Pinkpop, Ronnie Flex op Lowlands.... het lijkt erop dat de kliklijsten (voorheen hitlijsten) inmiddels ook het festivalterrein domineren.

Wat FouteMensenStaff al zegt: alles voor de bezoekersaantallen...
pi_173291902
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_173291952
Als je deraan bent van de drugs boeit het toch niet zo wat er gespeeld wordt
  maandag 21 augustus 2017 @ 00:45:21 #11
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_173293015
Ach.. Als Circus Custers vandaag nog liedjes zouden maken, dan hadden ze Monica ook anders geschreven ;)

quote:
Ik denk wel eens aan Monica die woonde in de straat op nummer zeven
Die bleef in een keer weg van school en niemand wist waar of ze was gebleven
De meester zei "d'r zijn nogal problemen met d'r moeder en haar vader
En Monica die woont nu voor een tijdje bij d'r moeder op een kamer"
quote:
Ik denk wel eens aan Fatima die woonde in de straat op nummer zeven
Die bleef in een keer weg van school en niemand wist waar of ze was gebleven
De meester zei "ze is onlangs uitgehuwelijkt door d'r moeder en haar vader
En Fatima die woont nu voor een tijdje bij d'r echtgenoot op een kamer"
pi_173295621
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:41 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Alles voor de grote bezoekersaantallen.. :{
Alsof in onze tijd er maar tientallen mensen stonden.. :')
pi_173295672
Vroegah konnje tenminste nog naar Dynamo. _O_

Low
3FMlands is wel uiterst gaar, terechte klacht dus.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_173296143
Nouja, Ty Segall, DOOL, At the Drive in en Death Grips stonden er

Het staat er wel, maar je moet de wat kleinere tentjes opzoeken blijkbaar
nee, jij dan!
pi_173296220
Dit schijnt de braafste generatie ooit te zijn, las ik ergens, dus brave muziek past wel :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_173296636
Mja, en ik vraag me dan af waarom ze zo'n fossiel als Iggy Pop nou zo nodig moeten opgraven voor Lowlands. Laat m lekker optreden in het cultuur historisch museum ofzo.
pi_173296944
Lijkt idd wel of de huidige generatie geen rock of metal draait. Het is allemaal wel tamme shit idd.
Ieder jaar was er wel een nieuwe lichting in de tent waar ik uitging. Op den duur ook niet perse genre's die ik zelf leuk vond, maar wel rock iig. Die tent is failliet ondertussen.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  Trouwste user 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 17:23:18 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_173303961
quote:
15s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:05 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Alsof in onze tijd er maar tientallen mensen stonden.. :')
Wat is "onze" tijd :?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 17:24:07 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_173303987
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:08 schreef xpompompomx het volgende:
Vroegah konnje tenminste nog naar Dynamo. _O_

Het stikt nu nog steeds van dat soort festivals.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 17:25:10 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_173304015
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:09 schreef zovty het volgende:
Mja, en ik vraag me dan af waarom ze zo'n fossiel als Iggy Pop nou zo nodig moeten opgraven voor Lowlands. Laat m lekker optreden in het cultuur historisch museum ofzo.
Is muziek aan leeftijd gebonden ? Hij maakt nog steeds relevante albums.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173304507
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:24 schreef tong80 het volgende:

[..]

Het stikt nu nog steeds van dat soort festivals.

:P
Precies, het festival aanbod is tegenwoordig gewoon veel groter. LL is een redelijk algemeen festival, daar staat wat de ietwat alternatieve jeugd graag wil horen. Daar ging vroeger zo'n beetje iedereen heen die van live muziek hield.

Naar festivals gaan is tegenwoordig een hobby van iedereen, lijkt het. En waar de metalhead/alto vroeger (ook) naar Lowlands gingen, komt die nu veel beter aan z'n trekken op die honderden andere festivals. De grote meute blijft gewoon gaan naar LL, en op die verschuiving spelen de organisaties uiteraard in.
nee, jij dan!
  maandag 21 augustus 2017 @ 17:52:11 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173304608
Terechte klacht. De jongeren van nu hebben wraak genomen op de generatie van grunge/gabber/drum n bass door te luisteren naar zo truttig mogelijke muziek waar zelfs babyboomers blij mee zijn.
  maandag 21 augustus 2017 @ 17:54:23 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173304656
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:37 schreef Isabeau het volgende:
Dit schijnt de braafste generatie ooit te zijn, las ik ergens, dus brave muziek past wel :+
Ik zette op mn werk laatst een keer iets van Pendulum op.

"Ieek wat is dat voor herrie", was de reactie van tien jaar jongere collega's die Ed Sheeran helemaal top vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 21-08-2017 18:50:49 ]
  maandag 21 augustus 2017 @ 18:43:05 #24
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_173305609
Ik zal m'n vroege jeugdfavorieten maar in de kast laten als er mensen van generatie Y (het jongere deel) en/of Z in de buurt zijn. :')

"I'm bigger and bolder and rougher and tougher
In other words sucker there is no other
I'm bigger and bolder and rougher and tougher
In other words sucker, no other, other
No other
Sucker, there is no other
Other
Dom-dominator"
pi_173305642
Gisteren trouwens nog een artikel gelezen over de eerste Woodstock in 69, wat voor een ramp qua organisatie dat eigenlijk was. Maar, iets van 200 gewonden door glasscherven in hun voet enz of iets, 500 mensen in een bad trip, maar 0 mensen met menselijk toegebracht letsel _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')