abonnement Unibet Coolblue
pi_173281619
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ot-12563595-a1570415

Goed stuk, niet te lang ook. Waarin Hertzenberger haarfijn aangeeft waar volgens haar links de plan volledig misslaat. Ik ben het met haar eens.

Aangezien ik geen leftie Ben, ben.ik wel benieuwd wat de linkse figuren op dit forum ervan vinden.

Ikzelf zou het zonde vinden als er echt niets overblijft van links op wat shagrokende sp-marxisten na. Ik bedoel: loonstijging voor de gewone man, goed onderwijs voor iedereen, bereikbare zorg, betaalbare huizen. Op zich een mooi streven. Waarom lukt het links niet meer om op economisch gebied hun achterban bij te staan?
Whatever...
pi_173281920
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 16:32 schreef Spanky78 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ot-12563595-a1570415

Goed stuk, niet te lang ook. Waarin Hertzenberger haarfijn aangeeft waar volgens haar links de plan volledig misslaat. Ik ben het met haar eens.

Aangezien ik geen leftie Ben, ben.ik wel benieuwd wat de linkse figuren op dit forum ervan vinden.

Ikzelf zou het zonde vinden als er echt niets overblijft van links op wat shagrokende sp-marxisten na. Ik bedoel: loonstijging voor de gewone man, goed onderwijs voor iedereen, bereikbare zorg, betaalbare huizen. Op zich een mooi streven. Waarom lukt het links niet meer om op economisch gebied hun achterban bij te staan?
Die wilde ik nog lezen, maar zag nergens een link idd. Bedankt.
Nu heeft ze er zelf ook wel aan meegedaan door over Dumpert te zeiken, maar goed het is een VVD-meisje zullen we maar zeggen.

Maar ze heeft wel een punt natuurlijk, PvdA doet daar trouwens ook aan mee, en daarom stemde ik op Monasch.
Links is duidelijk de weg kwijt en doet niet wat ze moet doen, daarom wordt dit electoraat gekaapt door PVV en nu vooral FvD en je weet vooraf dat die hun best ook niet doen voor dat electoraat.

Ik zeg tegen Monasch dus probeer toch maar een centrumlinkse partij op te richten, die zich niet laat verleiden tot de valkuil van identity-politics, en kom dus op voor het electoraat waar Hertzenberg het over heeft.
I´m back.
pi_173281922
En dat in de NRC... toe maar.
pi_173281995
Omdat het relatief te goed gaat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_173282011
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 16:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Omdat het relatief te goed gaat.
Niet dus, wat zij zegt.
I´m back.
pi_173282206
Gelezen. Goed stuk inderdaad. Bedankt voor het delen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2017 16:54:55 ]
pi_173282232
Eens even lezen. Het is iets wat mij ook wel bezighoudt.
  zondag 20 augustus 2017 @ 16:57:34 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173282286
Als je meer bezig bent met anderen dan met je eigen ideeën, dan ben je niet goed bezig natuurlijk...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173282378
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 16:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet dus, wat zij zegt.
Nou, voor (een deel van) hoogopgeleid, links Nederland dus wel. Anders maak je je niet zo druk om dingen als genderneutrale toiletten of een agent die het woord #onderbuikgevoel in een tweet gebruikt, dan zijn er ergere dingen waar je je zorgen om maakt.
Althans, zo begrijp ik het.
pi_173282404
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 16:32 schreef Spanky78 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ot-12563595-a1570415

Goed stuk, niet te lang ook. Waarin Hertzenberger haarfijn aangeeft waar volgens haar links de plan volledig misslaat. Ik ben het met haar eens.

Aangezien ik geen leftie Ben, ben.ik wel benieuwd wat de linkse figuren op dit forum ervan vinden.

Ikzelf zou het zonde vinden als er echt niets overblijft van links op wat shagrokende sp-marxisten na. Ik bedoel: loonstijging voor de gewone man, goed onderwijs voor iedereen, bereikbare zorg, betaalbare huizen. Op zich een mooi streven. Waarom lukt het links niet meer om op economisch gebied hun achterban bij te staan?
quote:
De werkgevers rekruteren uit armoede nu maar een groep nauwelijks Nederlands-sprekende statushouders om aan het bed te zitten en de hand vast te houden van onze dementerende grootouders. Of ze trekken nog een blik verpleegkundigen uit Roemenië en Polen open.
Ze lijkt wel te willen zeggen dat Polen, Roemenen, of anderstaligen (kwalitatief) minderwaardig zijn. :? :X
Vanwaar dat binnenlands ego eigenlijk?
pi_173282492
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nou, voor (een deel van) hoogopgeleid, links Nederland dus wel. Anders maak je je niet zo druk om dingen als genderneutrale toiletten of een agent die het woord #onderbuikgevoel in een tweet gebruikt, dan zijn er ergere dingen waar je je zorgen om maakt.
Althans, zo begrijp ik het.
Klopt, bovenlaag wel idd. Maar de grote meerderheid juist niet, die zijn bezig om nog steeds hoofdje boven water te houden en dat wordt met het volgende kabinet alleen maar erger. Thierry de vrouwenverslinder retweette weer braaf het geblaat over het cultuur-marxistisch grote omvolkingscomplot van de EU, maar naast dat dat een complottheorie is, kun je gewoon stellen dat de EU eerder een neoliberaal experiment is namelijk. Maar goed, kennelijk deert niemand dat meer dat ze in Amsterdam ervoor willen zorgen dat de huizenprijzen stijgen richting het niveau New York of Londen, zolang er maar genderneutrale toiletten zijn binnen de UvA en mensen niet meer met "Dames en heren' worden aangesproken in het GVB.
I´m back.
pi_173282607
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, bovenlaag wel idd. Maar de grote meerderheid juist niet, die zijn bezig om nog steeds hoofdje boven water te houden en dat wordt met het volgende kabinet alleen maar erger. Thierry de vrouwenverslinder retweette weer braaf het geblaat over het cultuur-marxistisch grote omvolkingscomplot van de EU, maar naast dat dat een complottheorie is, kun je gewoon stellen dat de EU eerder een neoliberaal experiment is namelijk.
Correct, en juist dat vergroot de kloof.
quote:
Momenteel is hoogopgeleid Nederland eigenhandig de kloof met laagopgeleid Nederland aan het uitdiepen, door in hoog tempo elk normaal gesprek onmogelijk te maken.
Hoe links denkt over de EU is voor mij niet helemaal duidelijk. Ik krijg het idee dat het nogal verdeeld is.
pi_173282653
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:07 schreef Physsic het volgende:

[..]

Correct, en juist dat vergroot de kloof.

[..]

Hoe links denkt over de EU is voor mij niet helemaal duidelijk. Ik krijg het idee dat het nogal verdeeld is.
Ik ben links, ik ben uiterst Eurosceptisch.
Moet echt heel veel hervormd worden wmb.
I´m back.
pi_173282781
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 16:32 schreef Spanky78 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ot-12563595-a1570415

Goed stuk, niet te lang ook. Waarin Hertzenberger haarfijn aangeeft waar volgens haar links de plan volledig misslaat. Ik ben het met haar eens.

Aangezien ik geen leftie Ben, ben.ik wel benieuwd wat de linkse figuren op dit forum ervan vinden.

Ikzelf zou het zonde vinden als er echt niets overblijft van links op wat shagrokende sp-marxisten na. Ik bedoel: loonstijging voor de gewone man, goed onderwijs voor iedereen, bereikbare zorg, betaalbare huizen. Op zich een mooi streven. Waarom lukt het links niet meer om op economisch gebied hun achterban bij te staan?
Die column is een schot in de roos ja.
Maar het is ook iets dat we jaren geleden al voorzien hadden, je kunt niet verwachten dat wanneer de sociale zekerheid de nek omgedraaid word het beter zal worden.
En daar heeft links natuurlijk een stevig handje in gehad met de PvdA die toch behoorlijk wat regeringsdeelname heeft gehad in de afgelopen 10 jaar.
Blijkbaar is voor links inderdaad de identiteit belangrijker, Wilders en nu ook Baudet zijn immers het probleem en gevaar van de samenleving.
Links is zo stuk dat ze het fascisme niet eens herkennen en antifa toejuichen, niet heel vreemd ook omdat deze juist uit links bestaat.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zondag 20 augustus 2017 @ 17:16:00 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173282847
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 16:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet dus, wat zij zegt.
Nouja ze maakt zich druk om hipsteryuppen die per se in Utrecht/Amsterdam moeten wonen en dat niet kunnen betalen. Alsof dat een soort eerste levensbehoefte is.
pi_173282866
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nou, voor (een deel van) hoogopgeleid, links Nederland dus wel. Anders maak je je niet zo druk om dingen als genderneutrale toiletten of een agent die het woord #onderbuikgevoel in een tweet gebruikt, dan zijn er ergere dingen waar je je zorgen om maakt.
Althans, zo begrijp ik het.
Volgens mij is haar punt dat links blijft zeuren over identiteit terwijl ze allerlei punten op economisch vlak laten liggen.

Rechts doet dit wel. En ik denk zelf dat heel rechtse kiezers absoluut niet in hun eigen belang stemmen. Juist hierdoor.

Dat identiteitsgedoe vind ik zelf ook heel storend en irritant. Zorg godverdikkeme nou voor goed onderwijs IPV dat gezeur over gender of zwarte piet.
Whatever...
pi_173282886
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 16:32 schreef Spanky78 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ot-12563595-a1570415

Ik bedoel: loonstijging voor de gewone man, goed onderwijs voor iedereen, bereikbare zorg, betaalbare huizen. Op zich een mooi streven. Waarom lukt het links niet meer om op economisch gebied hun achterban bij te staan?
Omdat dat nooit de bedoeling is geweest. Nederland moet van de Zionisten kapot en afgebroken. Dat doe je niet door welvaart optebouwen. Maar door wanbeleid te verkopen via linkse praatjes.
pi_173282889
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben links, ik ben uiterst Eurosceptisch.
Moet echt heel veel hervormd worden wmb.
Niet per se alleen op jou, maar ik wil mijn vraag in het algemeen richten op al die mensen die het cliche-liedje zingen van euroscepticisme - ben je dan tegen de vorming van een sterk en verenigd Europa? Denk je dat, als ieder land zelf zijn zaakjes aanpakt, de collectieve en individuele welvaart toenemen? Hoe dan? Want mijn begrip van economische welvaart is juist dat we samen sterker staan.
pi_173282899
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:17 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Omdat dat nooit de bedoeling is geweest. Nederland moet van de Zionisten kapot en afgebroken. Dat doe je niet door welvaart optebouwen. Maar door wanbeleid te verkopen via linkse praatjes.
Wait wut?
Whatever...
pi_173282915
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja ze maakt zich druk om yuppen die per se in Utrecht/Amsterdam moeten wonen en dat niet kunnen betalen. Alsof dat een soort eerste levensbehoefte is.
De onderwijzeres, die wrs van Almere moet komen en dus parkeerplek moet hebben? Dat is geen yup.
Dat de huizenprijzen stijgen in Amsterdam dat raakt ook aan 1) de huurmarkt, die stijgt mee en 2) wrs wordt er niets meer neergezet in de sociale woningmarkt, want dat is sws wel minder lucratief. En iedereen weet dat een lage rentestand straks weer omhoog gaat hè.
I´m back.
pi_173282930
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja ze maakt zich druk om hipsteryuppen die per se in Utrecht/Amsterdam moeten wonen en dat niet kunnen betalen. Alsof dat een soort eerste levensbehoefte is.
Sex is een levensbehoefte. En in grote steden wemelt het van de lekkere deernes en buitenlandse pikken.
  zondag 20 augustus 2017 @ 17:19:16 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173282936
Maargoed, ik ben het wel eens met Rosanne in de zin dat het bloedirritant is en onderdeel van de grote zeursamenleving waar ik al tijden tegen waarschuw.
pi_173282960
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:17 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wait wut?
De Zionisten zitten achter regimechanges in het MO. en de massa-immigratie van Moslims en zwarten uit Afrika naar het Noorden. Zij zitten ook achter AntiFa en blacklivesmatter. De linkse media, banken, en het downgraden van Westerse normen/waarden en de gezondheidszorg.
pi_173282966
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:19 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, ik ben het wel eens met Rosanne in de zin dat het bloedirritant is en onderdeel van de grote zeursamenleving waar ik al tijden tegen waarschuw.
Is dat nou zo moeilijk toegeven? Bang dat je je partijgenootjes afvalt misschien? ;).
I´m back.
  zondag 20 augustus 2017 @ 17:23:32 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173283054
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De onderwijzeres, die wrs van Almere moet komen en dus parkeerplek moet hebben? Dat is geen yup.
Dat de huizenprijzen stijgen in Amsterdam dat raakt ook aan 1) de huurmarkt, die stijgt mee en 2) wrs wordt er niets meer neergezet in de sociale woningmarkt, want dat is sws wel minder lucratief. En iedereen weet dat een lage rentestand straks weer omhoog gaat hè.
Ja Amsterdam is erg duur, dat krijg je als een stad veel aantrekkingskracht heeft. Maar ik snap niet waarom het volgens links zo'n ramp is dat er mensen dan maar in Almere of Hoofddorp moeten gaan wonen. Alsof iedereen een recht zou moeten hebben om in Amsterdam te wonen. Dan maak je je ook echt druk om het verkeerde.
pi_173283079
Wat links allemaal wil is niet met elkaar verenigbaar. Je kan niet miljarden aan vluchtelingen en goede doelen geven en dan ook nog de uitkeringen verhogen, in de zorg investeren, in kunst en cultuur investeren. Zeker niet omdat het grootste deel van hun achterban aan de ontvangende kant van de schatkist staat, niet aan de gevende kant.
pi_173283117
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja Amsterdam is erg duur, dat krijg je als een stad veel aantrekkingskracht heeft. Maar ik snap niet waarom het volgens links zo'n ramp is dat er mensen dan maar in Almere of Hoofddorp moeten gaan wonen. Alsof iedereen een recht zou moeten hebben om in Amsterdam te wonen. Dan maak je je ook echt druk om het verkeerde.
Dus steden waar alleen de welvarende mensen nog kunnen wonen vind jij wel een aardig politiek streven?
I´m back.
  zondag 20 augustus 2017 @ 17:25:38 #28
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173283132
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:17 schreef Hdero het volgende:

[..]

Niet per se alleen op jou, maar ik wil mijn vraag in het algemeen richten op al die mensen die het cliche-liedje zingen van euroscepticisme - ben je dan tegen de vorming van een sterk en verenigd Europa? Denk je dat, als ieder land zelf zijn zaakjes aanpakt, de collectieve en individuele welvaart toenemen? Hoe dan? Want mijn begrip van economische welvaart is juist dat we samen sterker staan.
Voor de EU hadden we de EG.

Dat hele geleuter over nooit meer oorlog en dergelijke, werd door de EG al prima afgedekt.

De EU is een machtsbolwerk geworden waar miljarden naar toe gaan, maar die vooral goed voor zichzelf zorgen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173283189
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja Amsterdam is erg duur, dat krijg je als een stad veel aantrekkingskracht heeft. Maar ik snap niet waarom het volgens links zo'n ramp is dat er mensen dan maar in Almere of Hoofddorp moeten gaan wonen. Alsof iedereen een recht zou moeten hebben om in Amsterdam te wonen. Dan maak je je ook echt druk om het verkeerde.
Je snapt niet waarom dat niet te verenigen is met het streven om, vanwege milieuoverwegingen, de hoeveelheid woon-werkverkeer te beperken (desnoods via maatregelen die reizen duurder zoals een kilometerheffing)?
  zondag 20 augustus 2017 @ 17:28:03 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173283205
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is dat nou zo moeilijk toegeven? Bang dat je je partijgenootjes afvalt misschien? ;).
Nee, ik ageer hier al tijden tegen

POL / De oprukkende zeur-samenleving
pi_173283214
In feite beklaagt ze zich over het feit dat links zich in toenemende mate is gaan richten op de identiteitspolitiek. Een terechte klacht want identiteitspolitiek is de kanker van de maatschappij. Het is een thema dat alleen maar leeft bij hyperprogessiefjes en degene die zich chronisch gekwetst voelen. De rest van Nederland heeft wel belangrijkere zaken aan z'n hoofd.
  zondag 20 augustus 2017 @ 17:32:41 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173283346
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus steden waar alleen de welvarende mensen nog kunnen wonen vind jij wel een aardig politiek streven?
Geen streven maar ook niet iets dat je maar met allerlei krampachtige maatregelen moet gaan tegenhouden. Je kan sowieso niet iedereen die daar wil wonen gaan voorzien. Zorg dan liever dat het elders ook leefbaar is.

quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Je snapt niet waarom dat niet te verenigen is met het streven om, vanwege milieuoverwegingen, de hoeveelheid woon-werkverkeer te beperken (desnoods via maatregelen die reizen duurder zoals een kilometerheffing)?
Dan kan links beter inzetten op betere OV verbindingen. Op wereldschaal is Almere ook gewoon Amsterdam. Er lig alleen een gemeentegrens waar velen niet overheen willen.
pi_173283361
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja Amsterdam is erg duur, dat krijg je als een stad veel aantrekkingskracht heeft. Maar ik snap niet waarom het volgens links zo'n ramp is dat er mensen dan maar in Almere of Hoofddorp moeten gaan wonen. Alsof iedereen een recht zou moeten hebben om in Amsterdam te wonen. Dan maak je je ook echt druk om het verkeerde.
Gaat niet om 'recht hebben op', gaat er om dat het een gezondere, leefbaardere stad oplevert als de leraar het kan betalen in dezelfde stad als de advocaat wonen.
pi_173283414
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Geen streven maar ook niet iets dat je maar met allerlei krampachtige maatregelen moet gaan tegenhouden. Je kan sowieso niet iedereen die daar wil wonen gaan voorzien. Zorg dan liever dat het elders ook leefbaar is.

[..]

Dan kan links beter inzetten op betere OV verbindingen. Op wereldschaal is Almere ook gewoon Amsterdam. Er lig alleen een gemeentegrens waar velen niet overheen willen.
En je met dus zorgen voor voldoende parkeerplaatsen of openbaar vervoer of wegen etc. en dat heeft ook weer gevolgen, o.a. dat je elders dus concentratie van lagere lonen hebt etc.
Maar goed, nu richt je je op maar 1 aspect.
Zijn meerdere, nog belangrijkere aspecten die ze aandraagt.
I´m back.
pi_173283530
Aspect wat vergeten wordt is ook de ondankbaarheid van de arbeider.

Hun kids kunnen studeren, ze kunnen op vakantie, hebben geld voor technologie,CAO's zorgen nog voor enige vastigheid, ze wonen gesubsidieerd.

Maarja ze gunnen de buut'nlanders het niet.

PvdA. _O_
Sociaaldemocratie!!! _O_ _O_ _O_
pi_173283544
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:33 schreef bamibij het volgende:

[..]

Gaat niet om 'recht hebben op', gaat er om dat het een gezondere, leefbaardere stad oplevert als de leraar het kan betalen in dezelfde stad als de advocaat wonen.
Kennelijk is dat dus al een vorm van beleid dat opgegeven is. Langer geleden was dat nog wel een streven.
I´m back.
pi_173283565
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:38 schreef bamibij het volgende:
Aspect wat vergeten wordt is ook de ondankbaarheid van de arbeider.

Hun kids kunnen studeren, ze kunnen op vakantie, hebben geld voor technologie,CAO's zorgen nog voor enige vastigheid, ze wonen gesubsidieerd.

Maarja ze gunnen de buut'nlanders het niet.

PvdA. _O_
Sociaaldemocratie!!! _O_ _O_ _O_
Arbeiders zijn nazi's, weet je dat niet?
I´m back.
pi_173283579
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kennelijk is dat dus al een vorm van beleid dat opgegeven is. Langer geleden was dat nog wel een streven.
Helaas. Dat streven wordt nu 'wereldvreemd' en 'socialistisch' genoemd door de VVD66.
pi_173283604
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:40 schreef bamibij het volgende:

[..]

Helaas. Dat streven wordt nu 'wereldvreemd' en 'socialistisch' genoemd door de VVD66.
Ja, wat ik zeg: neoliberaal experiment. Gaat nog steeds door. Tot de volgende crisis. En daarna gaat het ook weer door wrs.

Kleine bedrijven kunnen nog steeds moeilijk aan krediet komen ook, volgens mij. Tja, dat is gewoon de markt afschermen.
I´m back.
  zondag 20 augustus 2017 @ 17:41:17 #40
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173283606
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:38 schreef bamibij het volgende:
Aspect wat vergeten wordt is ook de ondankbaarheid van de arbeider.

Hun kids kunnen studeren, ze kunnen op vakantie, hebben geld voor technologie,CAO's zorgen nog voor enige vastigheid, ze wonen gesubsidieerd.

Maarja ze gunnen de buut'nlanders het niet.

PvdA. _O_
Sociaaldemocratie!!! _O_ _O_ _O_
Onzin. Vertel dit maar aan al die mannen in de bouw of transport, die keihard weggeconcureerd worden.
Honderduizenden mensen zitten gewoon thuis.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173283632
quote:
15s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Arbeiders zijn nazi's, weet je dat niet?
Niet mij woorden in de mond leggen. Zo bedoel ik het ook niet.

Het is echter een feit dat (m.n.) de vakbonden en de PvdA hun verworvenheden gerealiseerd hebben.

En als de PvdA dan op komt voor de volgende groep die moet emanciperen (immigranten), dan lopen de arbeiders boos naar de PVV. Tja. Spiegeltje zou niet misstaan soms in die groep. Gaat altijd alleen over wat PvdA / links fout doet maar de klassieke doelgroep zit m.i net zo fout.
pi_173283665
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:42 schreef bamibij het volgende:

[..]

Niet mij woorden in de mond leggen. Zo bedoel ik het ook niet.

Het is echter een feit dat (m.n.) de vakbonden en de PvdA hun verworvenheden gerealiseerd hebben.

En als de PvdA dan op komt voor de volgende groep die moet emanciperen (immigranten), dan lopen de arbeiders boos naar de PVV. Tja. Spiegeltje zou niet misstaan soms in die groep. Gaat altijd alleen over wat PvdA / links fout doet maar de klassieke doelgroep zit m.i net zo fout.
Ja, alleen is dat toch een vrij onnozele constatering, die niet stookt met de empirisch waarneembare wereld.
I´m back.
pi_173283720
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen is dat toch een vrij onnozele constatering, die niet stookt met de empirisch waarneembare wereld.
Leg eens uit?

Sociaaldemocraten en socialisten zijn de emancipatiemachines van NL iig.

Algemeen kiesrecht
Sociale woningbouw
Handelingsbekwaamheid vrouw
Betaalbaar hoger onderwijs
  zondag 20 augustus 2017 @ 17:45:39 #44
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173283723
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:42 schreef bamibij het volgende:

[..]

En als de PvdA dan op komt voor de volgende groep die moet emanciperen (immigranten), dan lopen de arbeiders boos naar de PVV.
Maar dit is toch volstrekt logisch?
De meeste mensen/kiezers zijn gewoon volstrekt pragmatisch.

Naar mijn mening worden principes zwaar overschat.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173283769
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:45 schreef bamibij het volgende:

[..]

Leg eens uit?

Sociaaldemocraten en socialisten zijn de emancipatiemachines van NL iig.

Algemeen kiesrecht
Sociale woningbouw
Handelingsbekwaamheid vrouw
Betaalbaar hoger onderwijs
Heb je dat stukje van Hetzenberg nou gelezen of niet?
I´m back.
  zondag 20 augustus 2017 @ 17:47:52 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173283783
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:40 schreef bamibij het volgende:

[..]

Helaas. Dat streven wordt nu 'wereldvreemd' en 'socialistisch' genoemd door de VVD66.
Ik vind het vooral wereldvreemd om te denken dat je in een stad waar kennelijk zoveel trek naartoe is, je huizenprijzen laag kunt houden. Wat willen ze precies doen? Oneindig huizen bij bouwen?

Zorg liever dat het elders ook fijn wonen is.
pi_173283810
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heb je dat stukje van Hetzenberg nou gelezen of niet?
Ja en over identity politics ben ik het eens.

Maar krijg de indruk dat het ook plat gezegd gaat om verworvenheden niet willen delen en niet gunnen aan anderen.
Want dit stuk verklaart volgens mij niet waarom de SP geen 35 zetels heeft. Als ze gelijk had, hadden ze dat toch minstens moeten hebben..
pi_173283826
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:42 schreef bamibij het volgende:

[..]

Niet mij woorden in de mond leggen. Zo bedoel ik het ook niet.

Het is echter een feit dat (m.n.) de vakbonden en de PvdA hun verworvenheden gerealiseerd hebben.

En als de PvdA dan op komt voor de volgende groep die moet emanciperen (immigranten), dan lopen de arbeiders boos naar de PVV. Tja. Spiegeltje zou niet misstaan soms in die groep. Gaat altijd alleen over wat PvdA / links fout doet maar de klassieke doelgroep zit m.i net zo fout.
Dat is ook een nogal vaak terugkerend dingetje bij linkse(re) partijen, het idee dat de doelgroep gewoon niet goed genoeg begrijpt waarom ze nou op hen moeten stemmen..
pi_173283831
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vind het vooral wereldvreemd om te denken dat je in een stad waar kennelijk zoveel trek naartoe is, je huizenprijzen laag kunt houden. Wat willen ze precies doen? Oneindig huizen bij bouwen?

Zorg liever dat het elders ook fijn wonen is.
Je kunt ook beiden doen dmv sociale woningbouw.
  zondag 20 augustus 2017 @ 17:52:13 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173283891
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:49 schreef bamibij het volgende:

[..]

Je kunt ook beiden doen dmv sociale woningbouw.
Dat maakt koophuizen niet goedkoper. En daarbij. Hoeveel sociale woningbouw wil je erbij plempen? Tot er geen wachtende meer over is? Ik weet zeker dat allerlei linkse groeperingen dan ineens boos worden over volbouwen van de polder Enzo.
pi_173283932
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat maakt koophuizen niet goedkoper. En daarbij. Hoeveel sociale woningbouw wil je erbij plempen? Tot er geen wachtende meer over is?
Nee, tot de wachtlijst normale lengte heeft en geen 20 jaar. Normaal alsin een jaar of 7.
pi_173283937
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:48 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ja en over identity politics ben ik het eens.

Maar krijg de indruk dat het ook plat gezegd gaat om verworvenheden niet willen delen en niet gunnen aan anderen.
Want dit stuk verklaart volgens mij niet waarom de SP geen 35 zetels heeft. Als ze gelijk had, hadden ze dat toch minstens moeten hebben..
Gaat erom dat er heel wat aspecten zijn die links gewoon laat wapperen en meegaat in die nieuwe globalistische, neoliberale narrative terwijl er tegenwoordig heel veel doodnormale sociaal-economische onderwerpen zijn om op te pakken als centrumlinkse beweging. Dat doen ze niet en dus richten ze zich liever op identity-politics en klimaat-alarmisme. Maar een sloot mensen werkt via flex-contracten en komen daar niet van af bijvoorbeeld. En ook zo mooi er zijn op 1 of andere manier heel veel ongeletterden bij gekomen, lees ik steeds weer. Ik denk dat we minder geletterd zijn tegenwoordig dan in de jaren 30. Dan is voor hoger onderwijs nog weer eens een drempel opgelegd. Dan zie ik dat steeds meer mensen onverzekerd in het leven staan en niet meer naar de dokter durven. Ik zie de GGZ achteruit gaan en steeds meer verwarde mensen rondlopen. etc. etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 20-08-2017 18:22:02 ]
I´m back.
  zondag 20 augustus 2017 @ 17:55:29 #53
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173283949
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:33 schreef bamibij het volgende:

Gaat niet om 'recht hebben op', gaat er om dat het een gezondere, leefbaardere stad oplevert als de leraar het kan betalen in dezelfde stad als de advocaat wonen.
Dit
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173283953
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat erom dat er heel wat aspecten zijn die links gewoon laat wapperen en meegaat in die nieuwe globalistische, neoliberale narrative terwijl er tegenwoordig heel veel doodnormale sociaal-economische onderwerpen zijn om op te pakken als centrumlinkse beweging. Dat doen ze niet en dus richten ze zich liever op identity-politics en milieu-alarmisme. Maar een sloot mensen werkt via flex-contracten en komen daar niet van af bijvoorbeeld. En ook zo mooi er zijn op 1 of andere manier heel veel ongeletterden bij gekomen, lees ik steeds weer. Ik denk dat we minder geletterd zijn tegenwoordig dan in de jaren 30. Dan is voor hoger onderwijs nog weer eens een drempel opgelegd. Dan zie ik dat steeds meer mensen onverzekerd in het leven staan en niet meer naar de dokter durven. Ik zie de GGZ achteruit gaan en steeds meer verwarde mensen rondlopen. etc. etc.
Maar heel dit verhaal gaat dus op voor de SP. Die doen dit, die maken zich hier druk om, dag na dag.
pi_173284004
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:55 schreef bamibij het volgende:

[..]

Maar heel dit verhaal gaat dus op voor de SP. Die doen dit, die maken zich hier druk om, dag na dag.
Die slaan geen deuk in een pakje boter, dat weet je ook wel. Ik volg die lui al vanaf toen ze rond 1980 in het nieuws kwamen en tja, die weten ook niet goed waar ze mee bezig zijn.
Ik verwacht iets van een brede centrumlinkse volkspartij, wat de PvdA ooit was. Maar ja weg. Is er behoefte aan: ja.
I´m back.
pi_173284025
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die slaan geen deuk in een pakje boter, dat weet je ook wel. Ik volg die lui al vanaf toen ze rond 1980 in het nieuws kwamen en tja, die weten ook niet goed waar ze mee bezig zijn.
Ik verwacht iets van een brede centrumlinkse volkspartij, wat de PvdA ooit was. Maar ja weg. Is er behoefte aan: ja.
^O^ grotendeels mee eens

Denk dat ik me bij zo'n bezig het best thuis voel ook. Nu zwevend tussen PvdA sp gl.
pi_173284042
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:48 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ja en over identity politics ben ik het eens.

Maar krijg de indruk dat het ook plat gezegd gaat om verworvenheden niet willen delen en niet gunnen aan anderen.
Want dit stuk verklaart volgens mij niet waarom de SP geen 35 zetels heeft. Als ze gelijk had, hadden ze dat toch minstens moeten hebben..
Het partijkartel heeft SP altijd buitengesloten. En de zogenaamd linkse media gaven de linkse SP nooit de aandacht. De andere partijen uit die kartel, waarbij ook neoliberaal zit, kregen die aandacht wel.

SP was nooit voor afbraak. Zelfs niet voor de massa-immigratie. Dus geen partner voor vals-links en de neo-liberalen.
  zondag 20 augustus 2017 @ 17:59:31 #58
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173284048
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:55 schreef bamibij het volgende:

Maar heel dit verhaal gaat dus op voor de SP. Die doen dit, die maken zich hier druk om, dag na dag.
Maar toch bereiken ze blijkbaar hun 'kiezers' niet. Ik denk omdat ze continue op de tweedeling blijven hameren: 'rijk' vs 'arm'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173284072
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:58 schreef bamibij het volgende:

[..]

^O^ grotendeels mee eens

Denk dat ik me bij zo'n bezig het best thuis voel ook. Nu zwevend tussen PvdA sp gl.
Nou ja, ik heb Monasch gestemd in ieder geval, helaas was dat vrij nutteloos allemaal. Maar zo'n partij moet er zijn en sterker nog ik weet zeker dat veel mensen dan niet meer PVV of FvD stemmen.

Zo'n partij is wel seculier hè, btw. Dus je laat je niet kidnappen door allerlei hele en halve islamisten in de grote steden.
I´m back.
pi_173284155
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 16:32 schreef Spanky78 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ot-12563595-a1570415

Goed stuk, niet te lang ook. Waarin Hertzenberger haarfijn aangeeft waar volgens haar links de plan volledig misslaat. Ik ben het met haar eens.

Aangezien ik geen leftie Ben, ben.ik wel benieuwd wat de linkse figuren op dit forum ervan vinden.

Ikzelf zou het zonde vinden als er echt niets overblijft van links op wat shagrokende sp-marxisten na. Ik bedoel: loonstijging voor de gewone man, goed onderwijs voor iedereen, bereikbare zorg, betaalbare huizen. Op zich een mooi streven. Waarom lukt het links niet meer om op economisch gebied hun achterban bij te staan?
Omdat links in Nederland de zeer vervelende eigenschap heeft het op te nemen voor probleem groepen en gewoon de realiteit niet wilt in zien.

Meeeeer asielzoekers. Nee, da's geen goed idee. Tenzij het oorlogsvluchtelingen zijn kan je ze beter in hun eigen land houden, ze zijn meestal daar hard nodig en hier maken ze op de arbeidsmarkt geen schijn van kans tenzij het om schoonmaakwerk of iets in die richting gaat.

Hun aanpak en mentaliteit heeft er voor gezorgd dat lichte problematiek met niet integrerende allochtonen (vooral de moslim gemeenschap) uit heeft kunnen monden in de problemen die we vandaag de dag zien. Verder mocht het probleem niet benoemd worden, doet men daar nog steeds moeilijk over en worden mensen die hun beleid bekritiseren weggezet als halve nazis en racisten. Fatsoenlijke discussie over het onderwerp zonder dat de "race card" tevoorschijn wordt gehaald is met links gewoon niet mogelijk.

last but not least, hun economische plannen zijn gewoon simpelweg kut. Hogere belastingen is iets wat je niet wilt, al helemaal in Nederland niet waar je met een hoog inkomen rustig een belastingdruk van boven de 0,5 hebt en dat is gewoon ronduit achterlijk. De fascinatie van links om alles maar via de overheid te regelen is gewoon veel en veel te kostbaar en gelukkig snappen mensen dat.

Verder is links hun traditionele achterban kwijt geraakt omdat men het nodig vond de prioriteiten van vluchtelingen boven die van hun te stellen, het resultaat is dat je veel van hun achterban nu terugvind bij bijvoorbeeld de PVV of VVD.

Column even gelezen en het is een open deur maar ze trapt hem wel even heel erg sierlijk en vakkundig in zeg. Spijker, kop, raak.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_173284191
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:55 schreef bamibij het volgende:

[..]

Maar heel dit verhaal gaat dus op voor de SP. Die doen dit, die maken zich hier druk om, dag na dag.
Juist niet. Heel dat verhaal gaat op voor GroenLinks, vvd, PvdA, cda, D66.
Niet voor de SP.

SP (was) juist eurosceptisch bijvoorbeeld. Dus juist niet globalistisch.

SP ging nooit mee met de nep-bailout van Griekenland, het downgraden van de zorg met de zorgverzekeringswet van Van Rijn. Geloofden niet in Putin pesten of de Irak-oorlog.

De GroenLinks (links), D66 (midden), PvdA (links), cda (christen), vvd (maffia) deden dat allemaal (het partijkartel) weer wel.
pi_173284282
Je leest verkeerd Tamabralski ik ben het met je eens.
  zondag 20 augustus 2017 @ 18:07:44 #63
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173284293
quote:
Momenteel is hoogopgeleid Nederland eigenhandig de kloof met laagopgeleid Nederland aan het uitdiepen, door in hoog tempo elk normaal gesprek onmogelijk te maken.
Ja, dat zie je inderdaad wel gebeuren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173284307
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:55 schreef bamibij het volgende:

[..]

Maar heel dit verhaal gaat dus op voor de SP. Die doen dit, die maken zich hier druk om, dag na dag.
-knip- nope verkeerd gelezen, je hebt helemaal gelijk. SP is de enige die enigszins bij hun roots zijn gebleven, vooral GL en PvdA moeten zich dit stuk heel erg aantrekken. De linkse media overigens ook, vooral de correspedant maakt zich enorm schuldig aan waar hertzberger tegen ageert
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_173284387
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:32 schreef Hexagon het volgende:
Dan kan links beter inzetten op betere OV verbindingen. Op wereldschaal is Almere ook gewoon Amsterdam. Er lig alleen een gemeentegrens waar velen niet overheen willen.
Ja, als je kijkt naar veel grote steden en hun agglomeratie dan stelt de afstand Amsterdam>Almere niets voor.

Ik ben net terug van vakantie in Australie en ondanks dat het een groot land is woont het merendeel rond een paar grote steden.
Ik reed al bijna een uur ten Noorden van Melbourne, en toen kwam ik nog borden tegen over nieuwe suburbs die ze plannen en bouwen.
http://www.abc.net.au/new(...)ed-melbourne/8309496
quote:
In an effort to tackle the problem of housing affordability "head on", the Victorian Government is rezoning 100,000 housing blocks and creating 17 new suburbs in Melbourne's key growth zones.
Melbourne's new suburbs:
•West of Melbourne: Quandong, Tarneit Plains, Kororoit, Mt Atkinson, Plumpton
•North-west of Melbourne: Lancefield Rd Sunbury, Sunbury South
•North of Melbourne: Lindum Vale, Beveridge North West, Beveridge Central, Donnybrook and Woodstock, Wollert, Northern Quarries
•South-east of Melbourne: Minta Farm, Pakenham East, McPherson
The State Government said the announcement was one of a suite of policies it would unveil this week to help people trying to get into the property market.

The blocks will go on the market between now and the end of next year in areas including Kalkallo, about 50 kilometres north of Melbourne's CBD, where a community of up to 40,000 will be established at Cloverton over the next 30 years.
Het is geen vergelijk, ik weet het, want daar heb je veel meer ruimte.
pi_173284535
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:03 schreef Harlon het volgende:

[..]

Omdat links in Nederland de zeer vervelende eigenschap heeft het op te nemen voor probleem groepen en gewoon de realiteit niet wilt in zien.

Meeeeer asielzoekers. Nee, da's geen goed idee. Tenzij het oorlogsvluchtelingen zijn kan je ze beter in hun eigen land houden, ze zijn meestal daar hard nodig en hier maken ze op de arbeidsmarkt geen schijn van kans tenzij het om schoonmaakwerk of iets in die richting gaat.

Hun aanpak en mentaliteit heeft er voor gezorgd dat lichte problematiek met niet integrerende allochtonen (vooral de moslim gemeenschap) uit heeft kunnen monden in de problemen die we vandaag de dag zien. Verder mocht het probleem niet benoemd worden, doet men daar nog steeds moeilijk over en worden mensen die hun beleid bekritiseren weggezet als halve nazis en racisten. Fatsoenlijke discussie over het onderwerp zonder dat de "race card" tevoorschijn wordt gehaald is met links gewoon niet mogelijk.

last but not least, hun economische plannen zijn gewoon simpelweg kut. Hogere belastingen is iets wat je niet wilt, al helemaal in Nederland niet waar je met een hoog inkomen rustig een belastingdruk van boven de 0,5 hebt en dat is gewoon ronduit achterlijk. De fascinatie van links om alles maar via de overheid te regelen is gewoon veel en veel te kostbaar en gelukkig snappen mensen dat.

Verder is links hun traditionele achterban kwijt geraakt omdat men het nodig vond de prioriteiten van vluchtelingen boven die van hun te stellen, het resultaat is dat je veel van hun achterban nu terugvind bij bijvoorbeeld de PVV of VVD.

Column even gelezen en het is een open deur maar ze trapt hem wel even heel erg sierlijk en vakkundig in zeg. Spijker, kop, raak.
En jij benoemt het nog effe duidelijker! Helemaal mee eens!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173284560
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:08 schreef Harlon het volgende:

[..]

-knip- nope verkeerd gelezen, je hebt helemaal gelijk. SP is de enige die enigszins bij hun roots zijn gebleven, vooral GL en PvdA moeten zich dit stuk heel erg aantrekken. De linkse media overigens ook, vooral de correspedant maakt zich enorm schuldig aan waar hertzberger tegen ageert
Maar SP slaat geen deuk in een pakje boter en staat in feite ook achter identity-politics als belangrijk politiek streven.
I´m back.
pi_173284561
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:04 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Juist niet. Heel dat verhaal gaat op voor GroenLinks, vvd, PvdA, cda, D66.
Niet voor de SP.

SP (was) juist eurosceptisch bijvoorbeeld. Dus juist niet globalistisch.

SP ging nooit mee met de nep-bailout van Griekenland, het downgraden van de zorg met de zorgverzekeringswet van Van Rijn. Geloofden niet in Putin pesten of de Irak-oorlog.

De GroenLinks (links), D66 (midden), PvdA (links), cda (christen), vvd (maffia) deden dat allemaal (het partijkartel) weer wel.
Nee, SP knuffelt buitenlanders net zo erg, en de mensen zijn niet gek, dus SP is uit.
En dan denken ze dat het aan Roemer ligt. Maar het ligt veel simpeler!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173284575
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:08 schreef Harlon het volgende:

[..]

-knip- nope verkeerd gelezen, je hebt helemaal gelijk. SP is de enige die enigszins bij hun roots zijn gebleven, vooral GL en PvdA moeten zich dit stuk heel erg aantrekken. De linkse media overigens ook, vooral de correspedant maakt zich enorm schuldig aan waar hertzberger tegen ageert
Ja die zijn compleet van het padje af.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173284601
Volgens mij is er wel meer nodig om de laagopgeleiden de ervan bewust te maken dat links beleid veel gunstiger is. Die slikken de populistische rechtse babbeltjes als zoete koek.

Sowieso is het knap lastig, want het oude sociale geluid is nog uit de tijd dat iedereen op een minimum inkomen zat, velen zitten er nu iets boven en denken dat ze dat linkse niet meer nodig hebben om verder te komen.
.
pi_173284626
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:12 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, als je kijkt naar veel grote steden en hun agglomeratie dan stelt de afstand Amsterdam>Almere niets voor.

Ik ben net terug van vakantie in Australie en ondanks dat het een groot land is woont het merendeel rond een paar grote steden.
Ik reed al bijna een uur ten Noorden van Melbourne, en toen kwam ik nog borden tegen over nieuwe suburbs die ze plannen en bouwen.
http://www.abc.net.au/new(...)ed-melbourne/8309496

[..]

Het is geen vergelijk, ik weet het, want daar heb je veel meer ruimte.
Toch bad news als je weet dat de bevolking van 18 miljoen in 2000 naar 20 miljoen nu is gegaan.
En ze blijven maar in die paar steden, dus van ontwikkeling van de rest is geen sprake. Hoe kan het ook anders, de rest is woestijn!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173284688
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:22 schreef Fer het volgende:
Volgens mij is er wel meer nodig om de laagopgeleiden de ervan bewust te maken dat links beleid veel gunstiger is. Die slikken de populistische rechtse babbeltjes als zoete koek.

Sowieso is het knap lastig, want het oude sociale geluid is nog uit de tijd dat iedereen op een minimum inkomen zat, velen zitten er nu iets boven en denken dat ze dat linkse niet meer nodig hebben om verder te komen.
de nieuwe generatie moet ZZP'er worden om uberhaupt nog aan werk te komen, maar ze zijn zo bedambamdoedelt dat ze in hun arrogandie denken dat ze nu "ONDERNEMER" zijn i.p.v. hun ouders die loonslaaf waren. Nou veel geluk daarmee, denk ik dan. Van wat ze over houden kunnen ze niet eens zelfstandig een woonruimte betalen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173284689
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:22 schreef Fer het volgende:
Volgens mij is er wel meer nodig om de laagopgeleiden de ervan bewust te maken dat links beleid veel gunstiger is. Die slikken de populistische rechtse babbeltjes als zoete koek.

Sowieso is het knap lastig, want het oude sociale geluid is nog uit de tijd dat iedereen op een minimum inkomen zat, velen zitten er nu iets boven en denken dat ze dat linkse niet meer nodig hebben om verder te komen.
Zijn ook veel hoogopgeleiden die de hele dag Wilders en Terry retweeten hoor. Daarom is die hele dichotomie tussen laag- en hoogopgeleiden ook niet erg accuraat m.i. (naast dat het de uitgesloten derde al niet benoemt: de middelbaar opgeleiden, hetgeen de grootste groep is).
I´m back.
pi_173284712
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar SP slaat geen deuk in een pakje boter en staat in feite ook achter identity-politics als belangrijk politiek streven.
Sinds Marijnissen weg is is die partij ook steeds harder achteruit gegaan ja. Maar bij hun is in ieder geval nog iets van echt linkse politiek te bekennen, bij GL en PvdA is het echt alleen maar hopeloos gelul in de marge ipv belangrijke zaken aanpakken. GL en PvdA zouden nog sneller een debat aan vragen op moment dat duidelijk wordt dat er .niet voldoende excuustruusen op hoge plaatsen zitten dan bijvoorbeeld dat minima er komend jaar vrijwel niets op vooruit gaan.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_173284726
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn ook veel hoogopgeleiden die de hele dag Wilders en Terry retweeten hoor. Daarom is die hele dichotomie tussen laag- en hoogopgeleiden ook niet erg accuraat m.i. (naast dat het de uitgesloten derde al niet benoemd: de middelbaar opgeleiden, hetgeen de grootste groep is).
Maar wat zijn die middelbaar opgeleiden dan voornamelijk, onderwijzers, verpleegkundigen, ambtenaren en boekhouders.....en die lopen het hardst te zingen, Jij bent welkom, bent welkom in mijn land.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173284741
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:28 schreef Harlon het volgende:

[..]

Sinds Marijnissen weg is is die partij ook steeds harder achteruit gegaan ja. Maar bij hun is in ieder geval nog iets van echt linkse politiek te bekennen, bij GL en PvdA is het echt alleen maar hopeloos gelul in de marge ipv belangrijke zaken aanpakken. GL en PvdA zouden nog sneller een debat aan vragen op moment dat duidelijk wordt dat er .niet voldoende excuustruusen op hoge plaatsen zitten dan bijvoorbeeld dat minima er komend jaar vrijwel niets op vooruit gaan.
Ja idd. het aantal windmolens vinden ze ook heel belangrijk
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173284773
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:29 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar wat zijn die middelbaar opgeleiden dan voornamelijk, onderwijzers, verpleegkundigen, ambtenaren en boekhouders.....en die lopen het hardst te zingen, Jij bent welkom, bent welkom in mijn land.
Ja, die denken dat ze hoogopgeleid zijn en dat ze dat moeten zingen, verplicht aan hun stand. Daarom zie je hier ook zoveel mensen zeggen dat ze rechts stemmen, VVD of D66.
I´m back.
pi_173284787
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, die denken dat ze hoogopgeleid zijn en dat ze dat moeten zingen, verplicht aan hun stand. Daarom zie je hier ook zoveel mensen zeggen dat ze rechts stemmen, VVD of D66.
Ja
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173284796
Niet gelezen, zeker mee eens.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173284810
"Nivelleren is een feest!" Hans Spekman bij het begin van het huidige kabinet.

Al dat soort sociale zaken zijn nog heel gewoon onderdeel van waar links zich mee bezighoudt. Ze scoren er alleen niet mee in de media. Logisch ook, want er is geen hond in geïnteresseerd.

Wat links nodig heeft, is een uitgesproken rechts kabinet. Daarna hebben ze ineens weer een joekel van een achterban.
pi_173284827
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:28 schreef Harlon het volgende:

[..]

Sinds Marijnissen weg is is die partij ook steeds harder achteruit gegaan ja. Maar bij hun is in ieder geval nog iets van echt linkse politiek te bekennen, bij GL en PvdA is het echt alleen maar hopeloos gelul in de marge ipv belangrijke zaken aanpakken. GL en PvdA zouden nog sneller een debat aan vragen op moment dat duidelijk wordt dat er .niet voldoende excuustruusen op hoge plaatsen zitten dan bijvoorbeeld dat minima er komend jaar vrijwel niets op vooruit gaan.
Ze zijn op het punt van identity-politics zelfde laken een pak als GL en PvdA. Ergens denk ik dat ze zich half om half verzoend hebben met de historiciteit die door GL en PvdA ook wordt aangehangen.
I´m back.
pi_173284939
Er zijn er meer die beginnen te twijfelen:

https://areomagazine.com/(...)ftists-cri-de-coeur/
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173284989
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:40 schreef ietjefietje het volgende:
Er zijn er meer die beginnen te twijfelen:

https://areomagazine.com/(...)ftists-cri-de-coeur/
Yep
quote:
I think of myself as left-leaning primarily because of my belief in a strong welfare state. Communism is a failed ideology, incompatible with human nature, which can only be maintained by the most severe and inhumane forms of authoritarianism. But, while I am therefore a reluctant capitalist, I feel we have a duty of care towards the weakest members of our society. I believe in free-at-point-of-use healthcare and education at all levels. I favor a robust welfare state and am far less concerned about possible abuses of hand-outs than I am about the many deserving but less successful people who slip through the cracks. I would like to see far greater support for single mothers and more affordable childcare for all who need it; I’d like drug users to be treated with compassion, not criminalized; I’d like us to provide a dignified life for the elderly, ill and disabled. As far as possible, I’d like to see everyone given equal opportunities to thrive, whatever their background and I do not want us to abandon anyone to misery. And I can see no place for religious dogmatism of any kind in government which must remain completely secular and uninfluenced by politicians’ personal faiths. These are not right-wing views.
Dat is ongeveer wel wat ik ook bedoel idd. En ik denk velen met me.

Maar aan de linkerkant heb je nu identity-politics-idoten en klimaat-hysterici en aan de rechterkant heb je nu idioten als Geertje en Terry. En het midden gelooft in een soort neoliberaal globalistisch historicisme en iedereen die het daar niet mee eens is, is een tokkie, nazi, racist etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 20-08-2017 18:48:09 ]
I´m back.
  zondag 20 augustus 2017 @ 18:55:49 #84
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_173285268
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja Amsterdam is erg duur, dat krijg je als een stad veel aantrekkingskracht heeft. Maar ik snap niet waarom het volgens links zo'n ramp is dat er mensen dan maar in Almere of Hoofddorp moeten gaan wonen. Alsof iedereen een recht zou moeten hebben om in Amsterdam te wonen. Dan maak je je ook echt druk om het verkeerde.
Omdat "iedereen" wel in Amsterdam moet werken. En als je daar niet kan wonen moet je al filerijdend per kilometer betalen. Dus werken in Amsterdam word voor de minder betaalden onder ons gewoon te duur.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173285272
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Yep

[..]

Dat is ongeveer wel wat ik ook bedoel idd. En ik denk velen met me.

Maar aan de linkerkant heb je nu identity-politics-idoten en klimaat-hysterici en aan de rechterkant heb je nu idioten als Geertje en Terry. En het midden gelooft in een soort neoliberaal globalistisch historicisme en iedereen die het daar niet mee eens is, is een tokkie, nazi, racist etc.
Amerika is wat dat betreft amper te vergelijken met NL. Linksen daar zouden nog niet de helft dromen van wat er hier aan verzorgingsstaat is.

Maargoed. Identity politics is helaas wel overgewaaid. En in een soort van monsterlijke calvinistische vorm in de grachtengordel neergedaald.
Whatever...
pi_173285317
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Amerika is wat dat betreft amper te vergelijken met NL. Linksen daar zouden nog niet de helft dromen van wat er hier aan verzorgingsstaat is.

Maargoed. Identity politics is helaas wel overgewaaid. En in een soort van monsterlijke calvinistische vorm in de grachtengordel neergedaald.
Ondertussen ben je omringd door allerlei vol-idioten. Niet alleen die identity-idiots en klimaat-hysterici natuurlijk.
I´m back.
pi_173286050
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ondertussen ben je omringd door allerlei vol-idioten. Niet alleen die identity-idiots en klimaat-hysterici natuurlijk.
?

Een beetje common sense en middenweg is inderdaad wel fijn IPV al dat extreem gedoe van diverse zijden.
Whatever...
pi_173286065
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

?

Een beetje common sense en middenweg is inderdaad wel fijn IPV al dat extreem gedoe van diverse zijden.
quote:
Maar aan de linkerkant heb je nu identity-politics-idoten en klimaat-hysterici en aan de rechterkant heb je nu idioten als Geertje en Terry. En het midden gelooft in een soort neoliberaal globalistisch historicisme en iedereen die het daar niet mee eens is, is een tokkie, nazi, racist etc.
I´m back.
pi_173286142
Heeft iedereen hier een NRC abbonement?
pi_173286167
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:40 schreef Luckyseven het volgende:
Heeft iedereen hier een NRC abbonement?
Nee, kun je echter lezen in incognitoscherm.
I´m back.
pi_173286173
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, kun je echter lezen in incognitoscherm.
Thanks voor de tip!
pi_173286191
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vind het vooral wereldvreemd om te denken dat je in een stad waar kennelijk zoveel trek naartoe is, je huizenprijzen laag kunt houden. Wat willen ze precies doen? Oneindig huizen bij bouwen?

Zorg liever dat het elders ook fijn wonen is.
Nee maar een gezonde mix is voor iedereen beter. Nu zal hartje Amsterdam lastig worden maar dde wijken rondom het centrum zouden toch wel een mix van arm en rijk moeten hebben voor de leefbaarheid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_173286237
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n goed stuk.

Dat gezeur over zaken die niet zo belangrijk zijn is het gevolg van dat we het economisch zo geweldig doen. En dat zorgt er dan weer voor dat mensen de illusie krijgen dat werken in de zorg hongerloon voor keihard beulen is. Dat mensen gaan menen dat het doodnormaal is dat de juffrouw voor de klas ook hartje Amsterdam moet kunnen wonen.

Het is zelfs onjuist dat die economische onderwerpen op links doorgezwegen worden. Mijn oren piepen nog van al dat verongelijkte gelul van de SP over dat onderwerp.

De kiezer heeft er duidelijk geen behoefte aan. Logisch, tv nummer 4 is minder belangrijk dan nummer 1, het verschil tussen 3 of 4 vakanties per jaar is kleiner dan tussen 0 en 1.
  zondag 20 augustus 2017 @ 19:50:54 #94
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_173286331
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat erom dat er heel wat aspecten zijn die links gewoon laat wapperen en meegaat in die nieuwe globalistische, neoliberale narrative terwijl er tegenwoordig heel veel doodnormale sociaal-economische onderwerpen zijn om op te pakken als centrumlinkse beweging. Dat doen ze niet en dus richten ze zich liever op identity-politics en klimaat-alarmisme. Maar een sloot mensen werkt via flex-contracten en komen daar niet van af bijvoorbeeld. En ook zo mooi er zijn op 1 of andere manier heel veel ongeletterden bij gekomen, lees ik steeds weer. Ik denk dat we minder geletterd zijn tegenwoordig dan in de jaren 30. Dan is voor hoger onderwijs nog weer eens een drempel opgelegd. Dan zie ik dat steeds meer mensen onverzekerd in het leven staan en niet meer naar de dokter durven. Ik zie de GGZ achteruit gaan en steeds meer verwarde mensen rondlopen. etc. etc.
Ascher is er mee begonnen. Maar goed, toen hadden ze de verkiezingen al verloren. Kijken of ze het volhouden.

Maar goed, spot on van Hertzberger.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_173286349
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:50 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ascher is er mee begonnen. Maar goed, toen hadden ze de verkiezingen al verloren. Kijken of ze het volhouden.

Maar goed, spot on van Hertzberger.
Ja, nou ja, die kan dat terug halen hoor.
I´m back.
pi_173286357
Het is ook het frame waar links in zit. PvdA heeft heel erg getracht wat te doen aan flex-contracten en zet veel meer in op salarisbehoud leraren. De SP heeft erg ingezet in de zorg bij de verkiezingen. Maar blijkbaar wordt dat niet in zetels uitbetaald, kiest met voor de PVV of wat dan ook.

Ja, er is een crisis, maar ik vraag me af of mensen niet die zeikers verwarren met de gewone linkse partijen.
  zondag 20 augustus 2017 @ 19:53:24 #97
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_173286386
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, die kan dat terug halen hoor.
Ik hoop het van ganser harte. Hoewel ik nooit op de PvdA zou stemmen ben ik het hier roerend met ze eens. Ik hoop dat ze de identity politics aan D66/GL laten..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_173286390
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat "iedereen" wel in Amsterdam moet werken. En als je daar niet kan wonen moet je al filerijdend per kilometer betalen. Dus werken in Amsterdam word voor de minder betaalden onder ons gewoon te duur.
Goh, goed argument. Dat zou dan wel eens een serieus probleem kunnen worden inderdaad.
Hoe zit dat in de andere grote steden die in dit topic worden genoemd? Wonen daar vooralsnog ook nog gewoon veel mensen met een gemiddeld inkomen?
pi_173286413
Het stuk gaat over links, en dan begint ze over de kabinetsformatie? Daar zit momenteel toch echt geen enkele linkse partij bij ... Dus die alinea kan ze schrappen.

Maar ja, ik ben het met haar eens dat bepaalde linkse partijen zich wel wat meer op socio-economische zaken zouden mogen focussen.

Al legt ze imo wat makkelijk de connectie tussen wat er speelt in het maatschappelijk debat, en waar de politiek zich mee bezig houdt. Dat een of andere belangenorganisatie wat te zeiken heeft, betekent niet meteen dat dat ook iets is waar politiek links zich mee bezig houdt.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 20 augustus 2017 @ 19:58:27 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173286498
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:54 schreef probeer het volgende:
Het stuk gaat over links, en dan begint ze over de kabinetsformatie? Daar zit momenteel toch echt geen enkele linkse partij bij ... Dus die alinea kan ze schrappen.

Maar ja, ik ben het met haar eens dat bepaalde linkse partijen zich wel wat meer op socio-economische zaken zouden mogen focussen.

Al legt ze imo wat makkelijk de connectie tussen wat er speelt in het maatschappelijk debat, en waar de politiek zich mee bezig houdt. Dat een of andere belangenorganisatie wat te zeiken heeft, betekent niet meteen dat dat ook iets is waar politiek links zich mee bezig houdt.
Eens. Wat de gemeenten en sommige bedrijven doen om een wit voetje te halen bij wat belangenorganisaties door dat 'dames en heren' geneuzel vind ik eigenlijk niet zo heel relevant. Wel een irritante stroming aan de linkerkant, potentieel gevaarlijk zelfs. Maar deze voorbeelden vind ik niet sterk.

Overigens zijn er genoeg belangenorganisaties die wat roepen waar linkse partijen wel naar luisteren. Vaak is dat ook onzin.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173286506
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:54 schreef probeer het volgende:
Het stuk gaat over links, en dan begint ze over de kabinetsformatie? Daar zit momenteel toch echt geen enkele linkse partij bij ... Dus die alinea kan ze schrappen.

Maar ja, ik ben het met haar eens dat bepaalde linkse partijen zich wel wat meer op socio-economische zaken zouden mogen focussen.

Al legt ze imo wat makkelijk de connectie tussen wat er speelt in het maatschappelijk debat, en waar de politiek zich mee bezig houdt. Dat een of andere belangenorganisatie wat te zeiken heeft, betekent niet meteen dat dat ook iets is waar politiek links zich mee bezig houdt.
Maar als ze er geen afstand van nemen zijn ze, in de ogen van het publiek, wel guilty by association.
pi_173286527
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:58 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar als ze er geen afstand van nemen zijn ze, in de ogen van het publiek, wel guilty by association.
Dat ligt dan aan de ogen van het publiek.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173286566
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:59 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat ligt dan aan de ogen van het publiek.
Maar de gevolgen liggen wel bij jou als partij, op jou wordt immers niet gestemd door datzelfde publiek..
pi_173286581
quote:
10s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar de gevolgen liggen wel bij jou als partij, op jou wordt immers niet gestemd door datzelfde publiek..
Klopt helaas.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:03:50 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_173286612
Eindelijk ietswat 'sense' van haar.

Snijdt hout.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173286618
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:53 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik hoop het van ganser harte. Hoewel ik nooit op de PvdA zou stemmen ben ik het hier roerend met ze eens. Ik hoop dat ze de identity politics aan D66/GL laten..
Woordje weggevallen. Ik bedoelde die kan het niet terughalen.
I´m back.
pi_173286636
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Eens. Wat de gemeenten en sommige bedrijven doen om een wit voetje te halen bij wat belangenorganisaties door dat 'dames en heren' geneuzel vind ik eigenlijk niet zo heel relevant. Wel een irritante stroming aan de linkerkant, potentieel gevaarlijk zelfs. Maar deze voorbeelden vind ik niet sterk.

Overigens zijn er genoeg belangenorganisaties die wat roepen waar linkse partijen wel naar luisteren. Vaak is dat ook onzin.
Potentieel gevaarlijk? Ik denk eerder dat ze de deur ergens bij een gekkenhuis hebben laten opstaan.
I´m back.
pi_173286719
quote:
2s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:52 schreef skrn het volgende:
Het is ook het frame waar links in zit. PvdA heeft heel erg getracht wat te doen aan flex-contracten en zet veel meer in op salarisbehoud leraren. De SP heeft erg ingezet in de zorg bij de verkiezingen. Maar blijkbaar wordt dat niet in zetels uitbetaald, kiest met voor de PVV of wat dan ook.

Ja, er is een crisis, maar ik vraag me af of mensen niet die zeikers verwarren met de gewone linkse partijen.
Exact dat. Zolang je met betaalbare zorg het nieuws niet haalt en ook amper stemmen trekt, is het vrij raar om te doen alsof links zich alleen nog maar bezighoudt met genderneutrale wc's.
pi_173286786
quote:
2s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:52 schreef skrn het volgende:
Het is ook het frame waar links in zit. PvdA heeft heel erg getracht wat te doen aan flex-contracten en zet veel meer in op salarisbehoud leraren. De SP heeft erg ingezet in de zorg bij de verkiezingen. Maar blijkbaar wordt dat niet in zetels uitbetaald, kiest met voor de PVV of wat dan ook.

Ja, er is een crisis, maar ik vraag me af of mensen niet die zeikers verwarren met de gewone linkse partijen.
Nieuwe wet Werk en Zekerheid was bijna van stond af aan een mislukking, maar goed. Alles wat Asscher aanraakt draait daar op uit.
I´m back.
pi_173286811
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Exact dat. Zolang je met betaalbare zorg het nieuws niet haalt en ook amper stemmen trekt, is het vrij raar om te doen alsof links zich alleen nog maar bezighoudt met genderneutrale wc's.
Het zijn de schreeuwers bij de universiteiten, helaas zijn het nog kinderen die niet weten waar ze het eigenlijk over hebben. Maar ze horen zich graag schreeuwen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173286855
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nieuwe wet Werk en Zekerheid was bijna van stond af aan een mislukking, maar goed. Alles wat Asscher aanraakt draait daar op uit.
Maar ze waren (zijn) er dus wel mee bezig.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173286867
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Maar ze waren (zijn) er dus wel mee bezig.
Maar verkeerd.
I´m back.
pi_173286878
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja Amsterdam is erg duur, dat krijg je als een stad veel aantrekkingskracht heeft. Maar ik snap niet waarom het volgens links zo'n ramp is dat er mensen dan maar in Almere of Hoofddorp moeten gaan wonen. Alsof iedereen een recht zou moeten hebben om in Amsterdam te wonen. Dan maak je je ook echt druk om het verkeerde.
Amsterdam is niet zo duur als men denkt, ik heb geen auto nodig omdat ik alles op de fiets kan doen, daarnaast moet je in Amsterdam slim kopen, niet kopen als het HOT is maar juist voordat het hot word, ik lach me dood, mijn woning is in 15 jaar tijd in prijs verdubbeld.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_173286890
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:13 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Het zijn de schreeuwers bij de universiteiten, helaas zijn het nog kinderen die niet weten waar ze het eigenlijk over hebben. Maar ze horen zich graag schreeuwen.
Daarom moet je dat ook allemaal met een korreltje zout nemen, we zijn allemaal jong geweest en hebben allemaal gestudeerd aan universiteiten.
I´m back.
pi_173286913
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:13 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Het zijn de schreeuwers bij de universiteiten, helaas zijn het nog kinderen die niet weten waar ze het eigenlijk over hebben. Maar ze horen zich graag schreeuwen.
Ook dit weer. Een stel figuren op een universiteit ergens in Amerika is niks meer dan dat. Dat is geen voorbode voor wat dan ook, ze zijn niet representatief voor wat dan ook. Het is een stel figuren op een universiteit in Amerika.
pi_173286919
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:54 schreef probeer het volgende:
Het stuk gaat over links, en dan begint ze over de kabinetsformatie? Daar zit momenteel toch echt geen enkele linkse partij bij ... Dus die alinea kan ze schrappen.

Maar ja, ik ben het met haar eens dat bepaalde linkse partijen zich wel wat meer op socio-economische zaken zouden mogen focussen.

Al legt ze imo wat makkelijk de connectie tussen wat er speelt in het maatschappelijk debat, en waar de politiek zich mee bezig houdt. Dat een of andere belangenorganisatie wat te zeiken heeft, betekent niet meteen dat dat ook iets is waar politiek links zich mee bezig houdt.
VVD is een linkse partij, die doen behoorlijk mee.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_173286957
quote:
2s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:52 schreef skrn het volgende:
Het is ook het frame waar links in zit. PvdA heeft heel erg getracht wat te doen aan flex-contracten en zet veel meer in op salarisbehoud leraren. De SP heeft erg ingezet in de zorg bij de verkiezingen. Maar blijkbaar wordt dat niet in zetels uitbetaald, kiest met voor de PVV of wat dan ook.

Ja, er is een crisis, maar ik vraag me af of mensen niet die zeikers verwarren met de gewone linkse partijen.
Maar waarom hebben die linkse partijen niet door dat de immigratie zo'n groot issue is? Als de huren omhoog vliegen en de jongeren geen baan/geen huis, en bij pa en ma nog moeten wonen, dan is dat geknuffel en vluch--eh immigranten voor laten gaan bij een huis toch zelfmoord! Dan kan je lullen als brugman over oudjes die zorg nodig hebben.....maar die stemmen niet meer hoor!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173286963
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

VVD is een linkse partij, die doen behoorlijk mee.
Ja, echt oersocialisten, die VVD.
pi_173286971
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar verkeerd.
Absoluut. Maarja, de PvdA heeft zich al jaren geleden laten kapen door het neo-kapitalistische denken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173286973
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

VVD is een linkse partij, die doen behoorlijk mee.
Kijk daar begint de verwarring al.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173287014
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ook dit weer. Een stel figuren op een universiteit ergens in Amerika is niks meer dan dat. Dat is geen voorbode voor wat dan ook, ze zijn niet representatief voor wat dan ook. Het is een stel figuren op een universiteit in Amerika.
Ja, en Trudeau in Canada...het was leuker toen rockenroll hier naar toe overwaaide.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173287031
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Absoluut. Maarja, de PvdA heeft zich al jaren geleden laten kapen door het neo-kapitalistische denken.
Ja, nou ja, we kunnen dat al dateren onder kabinet Lubbers 3 idd, misschien al eerder 1983 akkoord van Wassenaar. Maar later ging ook ik er mee akkoord.
Ben wel op mijn schreden teruggekomen.
I´m back.
pi_173287036
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:13 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Het zijn de schreeuwers bij de universiteiten, helaas zijn het nog kinderen die niet weten waar ze het eigenlijk over hebben. Maar ze horen zich graag schreeuwen.
Ik studeer waarschijnlijk op de meest linkse universiteit van Nederland, daarbij valt de UvA in het niet.

En ik kom toch echt niet of nauwelijks in contact met dat soort mensen. Is echt gewoon een fabeltje.

quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ook dit weer. Een stel figuren op een universiteit ergens in Amerika is niks meer dan dat. Dat is geen voorbode voor wat dan ook, ze zijn niet representatief voor wat dan ook. Het is een stel figuren op een universiteit in Amerika.
Dit dus.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173287042
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

VVD is een linkse partij, die doen behoorlijk mee.
Leuk geprobeerd, maar nee, dat gaat alleen op als je alles wat niet ontzettend libertarisch is, wegzet als links.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173287068
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:18 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar waarom hebben die linkse partijen niet door dat de immigratie zo'n groot issue is? Als de huren omhoog vliegen en de jongeren geen baan/geen huis, en bij pa en ma nog moeten wonen, dan is dat geknuffel en vluch--eh immigranten voor laten gaan bij een huis toch zelfmoord! Dan kan je lullen als brugman over oudjes die zorg nodig hebben.....maar die stemmen niet meer hoor!
Alsof de immigratie-golf van de laatste 2 of drie jaar het massale woningtekort heeft veroorzaakt. Sorry hoor, het zal ongetwijfeld zijn invloed hebben, maar ook dat is een frame, vind ik.
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:22:31 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_173287071
En nu loopt Fok ineens weg met Hertzberger :').

Had het artikel al eerder gelezen. Ze snijdt een goed punt aan, maar het artikel is niet al te best want er zit nauwelijks een analyse aan vast.

Links was altijd groot in de steden (en is dat nog steeds), maar waar vroeger de haven en andere blue collar arbeiders de stad bevolkten, is door de verstedelijking de traditionele Rode zuil ineens ontzettend rijk geworden. Grachtenpandbewoners. Het is logisch dat die meer identiteitspolitiek dan inkomensnivellering beleiden. Ze hebben zelf geen geldzorgen maar kennen wel de problemen van immigranten, homos en transgenders. De nieuwe armen in de provincie voelen zich daardoor niet gehoord. Die vluchtten eerst naar de SP, maar toen die niks gedaan kregen, naar nationalistisch rechts. Ik zeg niet dat dit de hoofdreden is, maar met zo'n analyse kun je tenminste nog aanbevelingen doen.

Nu blijven er wat rare voorbeelden over, over dat er geen grote sociale plannen besproken worden in het formatieproces... wie moet dat dan gaan doen? De CU? Ze lijkt te denken dat D66 links is ofzo, maar die zijn progressief rechts. Nogal wiedes dat die met mensenrechten en niet met inkomensnivellering komen, als kapitalisten hebben ze niet zoveel te zoeken met socialistische plannen, maar wel met 'social justice'.

[ Bericht 2% gewijzigd door speknek op 21-08-2017 09:54:34 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173287100
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:22 schreef speknek het volgende:
En nu loopt Fok ineens weg met Hertzenberger :').

Had het artikel al eerder gelezen. Ze snijdt een goed punt aan, maar het artikel is niet al te best want er zit nauwelijks een analyse aan vast.

Links was altijd groot in de steden (en is dat nog steeds), maar waar vroeger de haven en andere blue collar arbeiders de stad bevolkten, is door de verstedelijking de traditionele Rode zuil ineens ontzettend rijk geworden. Grachtenpandbewoners. Het is logisch dat die meer identiteitspolitiek dan inkomensnivellering beleiden. De nieuwe armen in de provincie voelen zich daardoor niet gehoord. Die vluchtten eerst naar de SP, maar toen die niks gedaan kregen, naar nationalistisch rechts. Ik zeg niet dat dit de hoofdreden is, maar met zo'n analyse kun je tenminste nog aanbevelingen doen.

Nu blijven er wat rare voorbeelden over, over dat er geen grote sociale plannen besproken worden in het formatieproces... wie moet dat dan gaan doen? De CU? Ze lijkt te denken dat D66 links is ofzo, maar die zijn progressief rechts. Nogal wiedes dat die met mensenrechten en niet met inkomensnivellering komen, als kapitalisten hebben ze niet zoveel te zoeken met socialistische plannen, maar wel met 'social justice'.
Goede post.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173287352
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:22 schreef speknek het volgende:
En nu loopt Fok ineens weg met Hertzenberger :').

Had het artikel al eerder gelezen. Ze snijdt een goed punt aan, maar het artikel is niet al te best want er zit nauwelijks een analyse aan vast.

Links was altijd groot in de steden (en is dat nog steeds), maar waar vroeger de haven en andere blue collar arbeiders de stad bevolkten, is door de verstedelijking de traditionele Rode zuil ineens ontzettend rijk geworden. Grachtenpandbewoners. Het is logisch dat die meer identiteitspolitiek dan inkomensnivellering beleiden. Ze hebben zelf geen geldzorgen maar kennen wel de problemen van immigranten, homos en transgenders. De nieuwe armen in de provincie voelen zich daardoor niet gehoord. Die vluchtten eerst naar de SP, maar toen die niks gedaan kregen, naar nationalistisch rechts. Ik zeg niet dat dit de hoofdreden is, maar met zo'n analyse kun je tenminste nog aanbevelingen doen.

Nu blijven er wat rare voorbeelden over, over dat er geen grote sociale plannen besproken worden in het formatieproces... wie moet dat dan gaan doen? De CU? Ze lijkt te denken dat D66 links is ofzo, maar die zijn progressief rechts. Nogal wiedes dat die met mensenrechten en niet met inkomensnivellering komen, als kapitalisten hebben ze niet zoveel te zoeken met socialistische plannen, maar wel met 'social justice'.
Jouw analyse is ook niet helemaal je dat hoor. Is wel waar dat ze geen analyse maakt, wrs mocht ze te weinig woorden gebruiken daarvoor. De beschrijving van haar is wel waar echter.
We hebben nu, in mijn ogen, een politiek spectrum waarbij aan linkerzijde de identity-politics en klimaat-hysterici de dienst uitmaken, in het politieke midden van VVD, via PvdA, D66, CDA, GL en CU gaat men uit van een soort neoliberaal, globalistisch historicisme waarbij alles als een onvermijdelijkheid beschouwd wordt en anders ben je tokkie, racist of verliezer. Bij rechts heb je nu Geertje en Terry en die behoeven verder geen omschrijving. Zaken blijven op de plank liggen die geen aandacht krijgen en waarbij je als je er kritiek op hebt gezien wordt als Tokkie, racist, fascist, communist, volksverrader (2x), extreemrechtse en noem allemaal maar op.
Eigenlijk is alles identity-politics geworden, want je politieke voorkeuren geven is gelijk aan wat je identiteit is in toenemende mate.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 20-08-2017 20:40:18 ]
I´m back.
pi_173287355
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Exact dat. Zolang je met betaalbare zorg het nieuws niet haalt en ook amper stemmen trekt, is het vrij raar om te doen alsof links zich alleen nog maar bezighoudt met genderneutrale wc's.
Dan zorg je er maar voor dat het het nieuws haalt, dat lukt de tegenpartij immers ook prima. Concreet voorbeeldje daarvan is de erfbelasting in de VS, oersaai en op vrijwel niemand van toepassing (de vrijstelling daarvoor is ergens in de trant van een paar miljoen dollar). Toch hebben de Republikeinen er een belangrijk punt van weten te maken door er maar keer op keer op keer op te blijven hameren en het tot in den treuren te herhalen in hun speeches. Door de naam die ze er aan gaven (de 'death tax') heeft dat zelfs nog in hun voordeel gewerkt.
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:35:57 #130
155616 Proximo
For god, king & country
pi_173287404
quote:
Het enige dat ik eraan wil toevoegen is dat we die linkerkant van het politieke spectrum nog eens ontzettend gaan missen als ze nog veel langer weg blijven.
Nee hoor Rosanne, ik kan niet wachten tot modern links en haar absurde mix van identiteitspolitiek, haat tegen ons verleden en islamgeknuffel als een kaartenhuis in elkaar stort.

:W Ciao, dat jullie voorgoed in de vergetelheid mogen raken.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:15:57 #131
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_173288675
Goede column.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_173289592
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:22 schreef speknek het volgende:
En nu loopt Fok ineens weg met Hertzenberger :').

Had het artikel al eerder gelezen. Ze snijdt een goed punt aan, maar het artikel is niet al te best want er zit nauwelijks een analyse aan vast.

Links was altijd groot in de steden (en is dat nog steeds), maar waar vroeger de haven en andere blue collar arbeiders de stad bevolkten, is door de verstedelijking de traditionele Rode zuil ineens ontzettend rijk geworden. Grachtenpandbewoners. Het is logisch dat die meer identiteitspolitiek dan inkomensnivellering beleiden. Ze hebben zelf geen geldzorgen maar kennen wel de problemen van immigranten, homos en transgenders. De nieuwe armen in de provincie voelen zich daardoor niet gehoord. Die vluchtten eerst naar de SP, maar toen die niks gedaan kregen, naar nationalistisch rechts. Ik zeg niet dat dit de hoofdreden is, maar met zo'n analyse kun je tenminste nog aanbevelingen doen.

Nu blijven er wat rare voorbeelden over, over dat er geen grote sociale plannen besproken worden in het formatieproces... wie moet dat dan gaan doen? De CU? Ze lijkt te denken dat D66 links is ofzo, maar die zijn progressief rechts. Nogal wiedes dat die met mensenrechten en niet met inkomensnivellering komen, als kapitalisten hebben ze niet zoveel te zoeken met socialistische plannen, maar wel met 'social justice'.
Een teken dat men eerder kijkt naar de inhoud dan de persoon wellicht? Zou mooi zijn. Dat je het gewoon soms oneens bent en soms eens. En niet iets van persoon x bij voorbaat kut of goed vindt, maar misschien is dat wishful thinking.

En ja, het is een kort stuk. Maar de conclusie die ze trekt dat vanwege identiteitspolitiek en focus daarop links zijn electoraat niet bereikt is denk ik gewoon waar. Haar analyse is kort maar ik vind hem prima. Minstens zo goed als al het andere slecht of half onderbouwde gelul over politiek in 5 pagina's..
Whatever...
  zondag 20 augustus 2017 @ 22:34:35 #133
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173290935
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:48 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Een teken dat men eerder kijkt naar de inhoud dan de persoon wellicht? Zou mooi zijn. Dat je het gewoon soms oneens bent en soms eens. En niet iets van persoon x bij voorbaat kut of goed vindt, maar misschien is dat wishful thinking.

En ja, het is een kort stuk. Maar de conclusie die ze trekt dat vanwege identiteitspolitiek en focus daarop links zijn electoraat niet bereikt is denk ik gewoon waar. Haar analyse is kort maar ik vind hem prima. Minstens zo goed als al het andere slecht of half onderbouwde gelul over politiek in 5 pagina's..
Wie is ooit begonnen met identiteitspolitiek? Dat is rechts geweest. Met Bolkestein en later Fortuyn. Niet alleen mbt migranten maar ook de in hun ogen doorgeslagen vrouwenemancipatie. Met als toevoeging 'daar mogen we niet over praten van links'.

Rechts begon.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173291206
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wie is ooit begonnen met identiteitspolitiek? Dat is rechts geweest. Met Bolkestein en later Fortuyn. Niet alleen mbt migranten maar ook de in hun ogen doorgeslagen vrouwenemancipatie. Met als toevoeging 'daar mogen we niet over praten van links'.

Rechts begon.
Maar aangezien rechts ervan profiteert gaan zij echt niet de partij zijn die ermee stopt, dat zal links toch echt zelf moeten doen.
  zondag 20 augustus 2017 @ 22:48:39 #135
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173291237
Hertzberger verwart ook datgene wat in het nieuws komt (met rechtse bazen!) met dat waar bijvoorbeeld de PvdA of SP werkelijk de meeste tijd in steekt. Dat is niet het standbeeld van Pieterszoon Coen. Daar steken kamerleden niet de meeste tijd in.

Het huidige medialandschap is heel anders, met andere dynamiek en eigendomsverhoudingen, dan 25 jaar geleden
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 20 augustus 2017 @ 22:50:28 #136
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173291281
quote:
18s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar aangezien rechts ervan profiteert gaan zij echt niet de partij zijn die ermee stopt, dat zal links toch echt zelf moeten doen.
Lange tijd stopten ze er ook mee. Maar dan is het al snel 'mag je dus niet over praten van links'.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173291282
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wie is ooit begonnen met identiteitspolitiek? Dat is rechts geweest. Met Bolkestein en later Fortuyn. Niet alleen mbt migranten maar ook de in hun ogen doorgeslagen vrouwenemancipatie. Met als toevoeging 'daar mogen we niet over praten van links'.

Rechts begon.
Wat post jij toch als kleuter af en toe. Net Donald Trump: 'Hij begon!' Mijn dochter van 4 is verstandiger.

Die identiteitspolitiek doet links geen goed. Daar ging het over.
Whatever...
pi_173291301
Blijft grappig dat links vs rechts gedoe alsof alles op links en rechts met elkaar te vergelijken is. Verder is politiek meer verworden tot een PR spel als het om verkiezingen gaat dan daadwerkelijke inhoud. De SP met Marijnissen trok veel stemmen met Roemer niet, Wouter Bos kwam en trok stemmen, Samsom kwam en trok stemmen, Fortuyn deed hetzelfde. Slechts een deel van de kiezers beperkt zich in Nederland strikt tot een partij/ideologie.
pi_173291341
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Lange tijd stopten ze er ook mee. Maar dan is het al snel 'mag je dus niet over praten van links'.
Misschien is het eens een optie om, en ik weet dat dit een vreemde suggestie is maar ik probeer het toch maar, je dan niet uit de tent te laten lokken als ze zo'n 'valstrik' plaatsen :D? Daarbij wil ik ook nog even opmerken dat het vaak ook valstrikken van eigen makelij zijn, af en toe wakkert een conservatieve krant/politicus het vuurtje even aan maar meestal zijn het toch echt progressieven die andere progressieven aanvallen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Tocadisco op 20-08-2017 23:27:41 ]
  zondag 20 augustus 2017 @ 22:55:28 #140
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173291382
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:50 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wat post jij toch als kleuter af en toe. Net Donald Trump: 'Hij begon!' Mijn dochter van 4 is verstandiger.

Die identiteitspolitiek doet links geen goed. Daar ging het over.
Hier wordt naar verwezen:
https://www.vox.com/polic(...)rats-identity-racism
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 20 augustus 2017 @ 22:57:36 #141
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173291433
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:51 schreef Wespensteek het volgende:
Blijft grappig dat links vs rechts gedoe alsof alles op links en rechts met elkaar te vergelijken is.
Links wil meer gelijkheid binnen diversiteit; rechts ongelijkheid binnen conformisme.

Zo zijn de historische verhoudingen en het meeste andere is slechts strategie, tactiek, ruis en afleidingsmanoeuvres. De PVV is domweg het B merk van de VVD. Stemt voor 90% met de VVD mee, ook in het EU parlement
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 20 augustus 2017 @ 23:07:51 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_173291656
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:57 schreef Klopkoek het volgende:

Links wil meer gelijkheid binnen diversiteit; rechts ongelijkheid binnen conformisme.
Dat vind ik een mooie :). Verschil in paradigmata op de werkelijkheid.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173291801
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Links wil meer gelijkheid binnen diversiteit; rechts ongelijkheid binnen conformisme.

Zo zijn de historische verhoudingen en het meeste andere is slechts strategie, tactiek, ruis en afleidingsmanoeuvres. De PVV is domweg het B merk van de VVD. Stemt voor 90% met de VVD mee, ook in het EU parlement
Fout denk ik.

Het partijkartel in Nederland bestaat namelijk uit (salonsocialisten-)Links, midden, Christen, Groen, (neo-liberaal) rechts, ouderen. Zij stemmen steevast en fascistisch hetzelfde over grote zaken. Maar verkopen alle wanbeleid via sociaal-democratische praatjes.

Alleen de SP was in mijn ogen echt sociaal en links. Maar das ook voorbij volgens mij (geïnfiltreerd door gekkies die roepen om meer EU en meer immigranten, wat PvdA deed)

[ Bericht 1% gewijzigd door Tamabralski op 20-08-2017 23:25:09 ]
pi_173291982
-haat auto-correct-
pi_173292165
Zij geeft een heldere analyse. Overigens ben ik nieuwsgierig of deze column ook op joop.nl wordt besproken.
pi_173292716
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:34 schreef thekolere het volgende:
Zij geeft een heldere analyse. Overigens ben ik nieuwsgierig of deze column ook op joop.nl wordt besproken.
Ik mis juist een analyse. Vind het maar een onsamengeraapt stukje. Los daarvan hebben linkse politieke partijen als de SP en pvda wel degelijk geprobeerd vooral economische thema's te behandelen.

Ik vind het nogal een beschulding, dat politiek links Nederland gekaapt is door identitieitsthema's.
pi_173293455
De onderwerpen die Hertzberger behandeld zijn o.a te wijten aan het Kabinet Rutte-2. De (ouderen)zorg is helemaal kapot bezuinigd en veel mensen zijn naar huis gestuurd of vervangen door goedkopere (ongekwalificeerde) zorgmedewerkers, zoals in de thuiszorg nu het geval is. Nu blijkt dat die bezuinigingen helemaal niet hebben gewerkt en dat we weer terug bij af zijn. In de tussentijd mogen ouderen steeds meer uit eigen zak betalen en liggen soms letterlijk in hun eigen uitwerpselen.

Flexbanen? We hebben inderdaad nog nooit zoveel flexbanen gehad. Daar komen de meesten nu ook steeds meer van terug. Het wordt inderdaad niet alleen lastig om b.v. een hypotheek af te sluiten, maar het brengt ook veel onzekerheid met zich mee dat zich vaak uit in veel stress en klachten. Met een vaste baan heb je toch meer toekomstperspectief en maar een klein gedeelte is ook echt tevreden met een flexcontract. Terwijl sommige andere partijen zich juist wel hard maakte voor het meer aantrekkelijk maken om mensen in vaste dienst aan te nemen, zowel tijdens als na de crisis.

Dat mensen aandacht besteden aan genderneutrale toiletten of “dames en heren” zou een feministe zoals Hertzenberger toch moeten weten. Het komt namelijk ook uit die hoek en ze doet er zelf ook vrolijk aan mee. Het begon al met de feministen Casey Miller en Kate Swift met de handleiding :" The Handbook of Nonsexist writing" In de jaren die volgde zijn veel pogingen gedaan om de taal te hervormen en genderneutraal taalgebruik door te voeren, wat nu dus ook lijkt te gebeuren.

Er wordt inderdaad minder aandacht besteed aan sommige andere belangrijke onderwerpen, maar iedereen doet daar aan mee. Het enige wat je nog krijgt te horen is hoe goed het gaat met de economie, niet de achterliggende problemen. En dan lijkt de rest allemaal niet relevant meer. Maar dat betekent niet dat die onderwerpen opeens niet meer leven, alleen omdat de aandacht in de media vaak éénzijdig en op sensatie gericht is. Dat de jongerenafdeling van de SP het hele land door trekt om actie te voren tegen flexcontracten zal menig persoon en mevrouw Hertzenberger vast ontgaan zijn.
pi_173293554
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd, maar nee, dat gaat alleen op als je alles wat niet ontzettend libertarisch is, wegzet als links.
Klopt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 21 augustus 2017 @ 09:19:17 #149
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173294807
Dit is wel een behoorlijke generalisatie. Sowieso ben je niet meteen links als je beter onderwijs en betere gezondheidszorg wilt. Bovendien staart zij zich blind op haar eigen elitaire randstadmilieu en zegt ze dan: "Het lijkt wel alsof voor links alleen het elitaire randstamilieu telt!"
pi_173294834
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:20 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik studeer waarschijnlijk op de meest linkse universiteit van Nederland, daarbij valt de UvA in het niet.

En ik kom toch echt niet of nauwelijks in contact met dat soort mensen. Is echt gewoon een fabeltje.

[..]

Dit dus.
Misschien zit Anne-Fleur niet bij je op school, maar dat is toch precies hetzelfde soort. En het krijgt steeds aandacht, behalve als ze de boel vernielen zoals in Hamburg, dan schrijft alleen Theo Holman erover.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173295451
quote:
2s.gif Op maandag 21 augustus 2017 00:11 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik mis juist een analyse. Vind het maar een onsamengeraapt stukje. Los daarvan hebben linkse politieke partijen als de SP en pvda wel degelijk geprobeerd vooral economische thema's te behandelen.

Ik vind het nogal een beschulding, dat politiek links Nederland gekaapt is door identitieitsthema's.
Tegenwoordig is dat heel normaal. De feiten doen er niet meer toe. Het stukje laat zich beter schrijven door net te doen alsof links de economische thema's laat liggen en vervolgens schrijf je de klacht op dat ze dat doen.

Heerlijk toch, feitenvrij lullen?
  maandag 21 augustus 2017 @ 09:57:38 #152
8369 speknek
Another day another slay
pi_173295484
Het krijgt vooral aandacht omdat heel veel mensen het maar erg vervelend vinden dat groepen waar ze zelf niet bij horen geëmancipeerd worden, en dat zien als indicatie van een groot joods complot.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:02:41 #153
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173295569
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Sowieso ben je niet meteen links als je beter onderwijs en betere gezondheidszorg wilt.
Uhhh jawel. Ze zitten alleen niet per definitie bij een uitgesproken linkse partij. Linkse CDAers, linkse CUers en linkse D66ers; die bestaan ook.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:06:23 #154
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173295636
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:57 schreef speknek het volgende:
Het krijgt vooral aandacht omdat heel veel mensen het maar erg vervelend vinden dat groepen waar ze zelf niet bij horen geëmancipeerd worden, en dat zien als indicatie van een groot joods complot.
''Heel veel mensen'' geloven dat de Joden erachter zitten? :') Doe niet zo maf. Antisemitisme is een voornamelijk Islamitisch probleem. Als er echt zoveel jodenhaat in de samenleving leefde, waarom kreeg Geert Wilders, de spreekbuis van boos rechts bij uitstek, dan meer dan 20 fucking zetels? Meneer ''bidden bij de klaagmuur met keppeltje op''? Meneer ''Gidi Markuszower is een toffe peer''? Meneer ''Zionist''?

Omdat jouw theorie nergens op slaat.
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:10:05 #155
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173295701
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173295745
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:57 schreef speknek het volgende:
Het krijgt vooral aandacht omdat heel veel mensen het maar erg vervelend vinden dat groepen waar ze zelf niet bij horen geëmancipeerd worden, en dat zien als indicatie van een groot joods complot.
Hahaha, wat?
  Redactie Frontpage maandag 21 augustus 2017 @ 10:15:37 #157
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_173295795
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:17 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Omdat dat nooit de bedoeling is geweest. Nederland moet van de Zionisten kapot en afgebroken. Dat doe je niet door welvaart optebouwen. Maar door wanbeleid te verkopen via linkse praatjes.
Wat?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_173295859
Haha links focust zich niet op de juiste dingen maar dat is dus ook weer de schuld van rechts. Ok.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Redactie Frontpage maandag 21 augustus 2017 @ 10:20:15 #159
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_173295912
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dit is wel een behoorlijke generalisatie. Sowieso ben je niet meteen links als je beter onderwijs en betere gezondheidszorg wilt. Bovendien staart zij zich blind op haar eigen elitaire randstadmilieu en zegt ze dan: "Het lijkt wel alsof voor links alleen het elitaire randstamilieu telt!"
Mee eens. Zo is D66 alles behalve links, maar nu juist uitgesrpoken voor goede zorg en goed onderwijs.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_173295968
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
Haha links focust zich niet op de juiste dingen maar dat is dus ook weer de schuld van rechts. Ok.
Alles is de schuld van rechts. Of meer specifiek: de VVD.
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:23:39 #161
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173295974
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

''Heel veel mensen'' geloven dat de Joden erachter zitten? :') Doe niet zo maf. Antisemitisme is een voornamelijk Islamitisch probleem. Als er echt zoveel jodenhaat in de samenleving leefde, waarom kreeg Geert Wilders, de spreekbuis van boos rechts bij uitstek, dan meer dan 20 fucking zetels? Meneer ''bidden bij de klaagmuur met keppeltje op''? Meneer ''Gidi Markuszower is een toffe peer''? Meneer ''Zionist''?

Omdat jouw theorie nergens op slaat.
Zelfs de DDD is bekend met het verborgen antisemitisme van de PVV

http://www.dagelijksestan(...)mt-de-kamer-niet-in/

Overigens is DDD natuurlijk walgelijk, met hun gratis advertenties voor Baudet zijn verkrachtingsboek, wat ze "het meest vrouwvriendelijke boek ooit" durven te noemen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173296012
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zelfs de DDD is bekend met het verborgen antisemitisme van de PVV

http://www.dagelijksestan(...)mt-de-kamer-niet-in/

Overigens is DDD natuurlijk walgelijk, met hun gratis advertenties voor Baudet zijn verkrachtingsboek, wat ze "het meest vrouwvriendelijke boek ooit" durven te noemen.
Je doelt op dit stukje?
Die zijn met name pijnlijk voor PVV-leider Geert Wilders, want hij zegt de grootste vriend van de staat Israël te zijn.

Als dat anti-semitisme is...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:25:40 #163
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173296016
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:20 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Mee eens. Zo is D66 alles behalve links, maar nu juist uitgesrpoken voor goede zorg en goed onderwijs.
1) dat ze daarmee campagne voeren betekent niet dat ze het ook daadwerkelijk doen. En goede zorg en onderwijs voor wie? Enkel de elite?
2) linkse D66ers bestaan wel degelijk. Die vleugel is er gewoon.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:26:31 #164
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173296036
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:25 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Je doelt op dit stukje?
Nee.

Beperk je maar tot basketbal en hun gangsterrappers.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173296050
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee.

Beperk je maar tot basketbal en hun gangsterrappers.
Klasse reactie wel.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:28:36 #166
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173296074
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Alles is de schuld van rechts. Of meer specifiek: de VVD.
Een logischere gedachte dan links voortdurend de schuld geven, wat in de media gebruikelijk is. Toch zeer opmerkelijk wanneer er al een paar decennia een rechtse reactionaire wind waait (met meer geweld tot gevolg - feit) en links zelden een meerderheid heeft.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:29:28 #167
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173296088
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:27 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Klasse reactie wel.
Rechts = stoer
Links = softies

Jouw denkkader in een notendop ;)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173296841
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een logischere gedachte dan links voortdurend de schuld geven, wat in de media gebruikelijk is. Toch zeer opmerkelijk wanneer er al een paar decennia een rechtse reactionaire wind waait (met meer geweld tot gevolg - feit) en links zelden een meerderheid heeft.
Nog logischer is ophouden met wijzen naar anderen. Wat heeft het voor zin om vast te stellen wie 'de schuld' heeft (wat in ons stelsel nou eenmaal nooit een enkele partij is en zelden alleen maar links of alleen maar rechts)?

Als er iets niet goed is, dan focus je je beter op het verbeteren van de situatie.
  maandag 21 augustus 2017 @ 11:30:33 #169
8369 speknek
Another day another slay
pi_173297015
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

''Heel veel mensen'' geloven dat de Joden erachter zitten? :') Doe niet zo maf. Antisemitisme is een voornamelijk Islamitisch probleem. Als er echt zoveel jodenhaat in de samenleving leefde, waarom kreeg Geert Wilders, de spreekbuis van boos rechts bij uitstek, dan meer dan 20 fucking zetels? Meneer ''bidden bij de klaagmuur met keppeltje op''? Meneer ''Gidi Markuszower is een toffe peer''? Meneer ''Zionist''?

Omdat jouw theorie nergens op slaat.
Maar wel allemaal cultuur marxisme erbij halen, omdat dat zo lekker evil klinkt, maakt verder niet uit dat het nazi propaganda is voor een anti-joodse complottheorie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173297092
quote:
Links gokt steeds op de verkeerde slachtoffers

Politici komen en gaan, maar om een heel gedachtengoed te zien verdwijnen is het soms wel honderd jaar wachten. En omdat de meesten van ons die tijd niet hebben, is het bijzonder getuige te zijn van iets als het ineenstorten van het communisme of - actueler – het naderend einde van de sociaaldemocratie.

In Duitsland doet de SPD nog aardig mee, maar in Nederland is van de PvdA bijna niets meer over en in Frankrijk is nog minder over van de Parti Socialiste. De afrekening met de traditioneel machtige sociaaldemocraten is meer dan een slechte verkiezingsuitslag. Het is het einde van een politieke stroming.

Over de oorzaken zullen vele boeken verschijnen, maar laat ik er hier alvast een noemen. Wezenlijk voor het linkse engagement is het opkomen voor de verworpenen der aarde. De verdrukte of achtergestelde medemens, die slachtoffer is van economische of sociale overheersing door anderen. De sociaaldemocraten hebben fors geïnvesteerd in hun eigen ondergang door consequent voor de verkeerde slachtoffers te kiezen.

Overal waar het rechts-populisme de kop op steekt is het de traditionele volkse aanhang van links die zich verwaarloosd en in de steek gelaten voelt. Een analyse die al meerdere keren is gemaakt, maar het zou mooi zijn als links dat verband - na al die verkiezingsnederlagen - nu ook eens zou zien. Het zijn de verworpenen waar links voor had moeten blijven kiezen, maar dat heeft nagelaten.

Ook bij de nieuwe doelgroep - de immigranten - worden sinds jaar en dag vooruitstrevende keuzes gemeden. Verheffing en emancipatie - kernwaarden van sociaaldemocratische politiek - gingen overboord als het de nieuwkomers betrof. Er werd gecapituleerd voor traditie, eigen taal en religieuze normen. Zo bleven veel nieuwe achtergestelden achtergesteld en begon links aan het wegkijken van de gevolgen van deze aanpak.

Nieuwe slachtoffers zijn er wel gevonden, maar die blijken zich vooral achtergesteld te vóelen. Mensen met een migratie- of een speciale genderachtergrond beroepen zich op de status van slachtoffer, maar halen het toch niet bij de klassieke doelgroep die economisch en maatschappelijk de steun van links zoveel harder nodig heeft.

Jarenlang het verkeerde kiezen verraadt de bestaanscrisis waar deze politieke stroming zich in bevindt. Het gaat vaak over hoop en over samen en over de gevaren op rechts. Maar oplossingen voor de problemen van deze tijd zijn zeldzaam uit de linker hoek.

Een enkele keer lijken sociaaldemocraten terug te willen naar de oude aanpak. Niks wegkijken en hopen dat het goed komt, maar handen uit de mouwen voor de emancipatie en verheffing van de verworpenen der aarde. Zoals de poging van oud-PvdA-er Jacques Monasch. Hij zat mogelijk op het juiste spoor, maar veel te laat.

De Nederlands-Marokkaanse auteur Jamal Quariachi stond deze week in Vrij Nederland met een stuk onder de hoopgevende kop ISLAMKRITIEK KAN JUIST HEEL GOED TOT DE LINKSE IDEALEN BEHOREN. Hij benoemt de achtergestelde positie van vrouwen als reden waarom hij al 20 jaar niet meer in Marokko komt. "Voor alle duidelijkheid: ik haat de islam", schrijft hij.

Maar vervolgens geen spoor van een links elan ter emancipatie van deze vrouwen. Zij blijven achter in de duisternis van het geloof. De enige ‘oplossing’ die deze auteur aandraagt is het overschakelen op duurzame energie. Op die manier moeten de oliedollars opraken in Saoedi-Arabië, dat zo de export van het islam-fundamentalisme op een wat lager pitje moet zetten. Succes ermee.

De oude arbeidersklasse weggezet als klagers en xenofoben en de emancipatie in handen van de Saoedi’s in de Vrouwenrechtencommissie van de VN. De koffers van Hollande staan al bij de uitgang van het Élysée en Asscher mag straks het licht uitdoen bij de PvdA. Het einde van de sociaaldemocraten en niemand anders om de schuld geven.
Veelo beschreef het ook al eerder in z'n column.
pi_173297685
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nog logischer is ophouden met wijzen naar anderen. Wat heeft het voor zin om vast te stellen wie 'de schuld' heeft (wat in ons stelsel nou eenmaal nooit een enkele partij is en zelden alleen maar links of alleen maar rechts)?

Als er iets niet goed is, dan focus je je beter op het verbeteren van de situatie.
Precies. Wat sommige opinieschrijvers alleen doen is de problemen benoemen en het vervolgens ergens in een hoekje dumpen. Ze weten vaak dat dat weer bepaalde reacties gaat oproepen en zo krijgen ze zelf weer de aandacht. Wat er dan volgens hun wel of niet zou moeten gebeuren staat er vaak niet bij vermeld. Het is meestal alleen maar link en rechts retoriek.
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:11:12 #172
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173297798
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:34 schreef Vesz het volgende:

[..]

Veelo beschreef het ook al eerder in z'n column.
Veelo is een rechtse corpsbal en shill met een agenda. Voor hen is het sowieso nooit goed. Naar mannetje met nul empathie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173297941
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Veelo is een rechtse corpsbal en shill met een agenda. Voor hen is het sowieso nooit goed. Naar mannetje met nul empathie.
Dat je hem persoonlijk niet mag is niet zo interessant, inhoudelijk heeft hij gewoon een punt. Veel mensen zijn van links naar rechts gegaan door de punten die hij (en Hertzenberger) aankaart.
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:25:19 #174
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173298106
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:18 schreef Vesz het volgende:

[..]

Dat je hem persoonlijk niet mag is niet zo interessant, inhoudelijk heeft hij gewoon een punt. Veel mensen zijn van links naar rechts gegaan door de punten die hij (en Hertzenberger) aankaart.
Nee. Het is een stropop door mensen en corporate media met een agenda. Alsof PvdA kamerleden drukker bezig zijn met standbeelden dan de arbeidsomstandigheden. Wat een onzin.

RTL is zelf verantwoordelijk voor het telkens weer aanzwengelen van het zwarte Piet debat. In 2002 was het verwijt nog: van links mag je niet over culturele thema's praten.

Ik sluit me aan bij post 146 en 147 in dit draadje
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:30:40 #175
8369 speknek
Another day another slay
pi_173298203
Veelo's analyse kan ik al wat meer mee, al was het maar omdat hij niet specifiek het probleem legt bij de economische situatie van de klassieke arbeiders (of hij doet dat wel, maar gaat er vervolgens niet echt op in). Veel van deze oud-linksen cum nationalisten zijn boomers die het meer dan uitstekend hebben (of hadden, en bij de minste tegenslag op latere leeftijd spontaan xenofoob worden of 50plus gaan stemmen). Ook uit onderzoek naar Trump stemmers blijkt 'economic anxiety' totaal geen invloed van betekenis geweest te zijn, maar gewoon een groeiende hekel aan de buutnlanders.

Dat mag links zich echter nog steeds wel aanrekenen, zoals Veelo ook wel zegt, omdat juist niet opkomen voor de onderdrukkende eigenschappen van de islamreligie, mensen in de handen van de populisten heeft gedreven. Nu kunnen ze het echter niet meer doen, juist omdat die populisten de xenofobie voor politiek gewin gebruiken, waardoor moslims wel weer de verworpenen der aarde zijn geworden in onze maatschappij. Een catch 22 die op deze manier inderdaad het einde van de sociaaldemocratie inluidt. Ze moeten dus op zoek naar nieuwe thema's. Dat is misschien ook waarom je ze zich druk ziet maken over transgenders e.d. Een nobel doel mijns inziens, maar niet aansprekend, want te detaillistisch.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:36:05 #176
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173298309
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:30 schreef speknek het volgende:
Veel van deze oud-linksen cum nationalisten zijn boomers die het meer dan uitstekend hebben (of hadden, en bij de minste tegenslag op latere leeftijd spontaan xenofoob worden of 50plus gaan stemmen).
Bron?

Verder is het allemaal deels een mediacreatie.

In de jaren 90 had je de blijf van mijn lijf huizen, waar de PvdA zich hard voor maakten. Toen al werden vrouwen/meisjes met een Arabische of Turkse achtergrond al reeds genoemd door PvdA wethouders. Maarja, er werd inderdaad niet specifiek de nadruk op gelegd, en terecht trouwens.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:39:19 #177
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173298362
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:30 schreef speknek het volgende:
Veelo's analyse kan ik al wat meer mee, al was het maar omdat hij niet specifiek het probleem legt bij de economische situatie van de klassieke arbeiders (of hij doet dat wel, maar gaat er vervolgens niet echt op in). Veel van deze oud-linksen cum nationalisten zijn boomers die het meer dan uitstekend hebben (of hadden, en bij de minste tegenslag op latere leeftijd spontaan xenofoob worden of 50plus gaan stemmen). Ook uit onderzoek naar Trump stemmers blijkt 'economic anxiety' totaal geen invloed van betekenis geweest te zijn, maar gewoon een groeiende hekel aan de buutnlanders.

Dat mag links zich echter nog steeds wel aanrekenen, zoals Veelo ook wel zegt, omdat juist niet opkomen voor de onderdrukkende eigenschappen van de islamreligie, mensen in de handen van de populisten heeft gedreven. Nu kunnen ze het echter niet meer doen, juist omdat die populisten de xenofobie voor politiek gewin gebruiken, waardoor moslims wel weer de verworpenen der aarde zijn geworden in onze maatschappij. Een catch 22 die op deze manier inderdaad het einde van de sociaaldemocratie inluidt. Ze moeten dus op zoek naar nieuwe thema's. Dat is misschien ook waarom je ze zich druk ziet maken over transgenders e.d. Een nobel doel mijns inziens, maar niet aansprekend, want te detaillistisch.
Volgens mij zijn ze er niet blind voor, maar wordt door andere partijen de zaak zo overdreven dat links een temperende rol wil spelen en het zelfs in zulke gevallen op lijkt te nemen voor moslims.

Je ziet dat bij iedere aanslag weer gebeuren; anderen roepen dat alle moslims een gevaar zijn, en linkse mensen willen dat beeld nuanceren. Vervolgens wrijft men hen aan dat ze het opnemen voor de terroristen.
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:55:53 #178
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173298647
Historisch gezien zijn het niet de Democraten (of links) die dichtbij de moslims staan, maar conservatief rechts.

Wordt goed geïllustreerd hier.

https://www.washingtonpos(...)orsed-ronald-reagan/


In Nederland komt het concept 'multiculturele samenleving' letterlijk bij het CDA vandaan, het wetenschappelijke bureau. Een soort verzuiling 2.0. Het is geen PvdA concept of beleid.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173298926
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:55 schreef Klopkoek het volgende:
Historisch gezien zijn het niet de Democraten (of links) die dichtbij de moslims staan, maar conservatief rechts.

Wordt goed geïllustreerd hier.

https://www.washingtonpos(...)orsed-ronald-reagan/


In Nederland komt het concept 'multiculturele samenleving' letterlijk bij het CDA vandaan, het wetenschappelijke bureau. Een soort verzuiling 2.0. Het is geen PvdA concept of beleid.
Er zijn er toch maar weinig op fok die zo weinig volwassen zijn dat ze steeds maar bezig moeten zijn met (in jouw geval) rechts/VVD overal de schuld van te moeten geven.

Kap daar gewoon eens mee zeg. Je bent toch geen 12 meer?
  maandag 21 augustus 2017 @ 13:10:48 #180
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173298935
Ik weet wel zeker dat Groenlinks meer bezig is geweest met zoiets als agriculturele pesticiden en toezicht daarop (wegbezuinigd en kapotgemaakt door CDA en VVD) dan een standbeeld of toiletten. En terecht, want ook al is dat voor SBS en RTL niet zo sexy, de pesticiden staan in verband met o.a. Parkinson symptomen en autisme.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 21 augustus 2017 @ 13:12:33 #181
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173298985
quote:
13s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Er zijn er toch maar weinig op fok die zo weinig volwassen zijn dat ze steeds maar bezig moeten zijn met (in jouw geval) rechts/VVD overal de schuld van te moeten geven.

Kap daar gewoon eens mee zeg. Je bent toch geen 12 meer?
Ik benoem de feiten. Telegraaf kan roepen wat het wil maar multiculturele samenleving is gewoon geen PvdA concept geweest.

Iets dat we dus ook in Amerika zien. Vrome Moslims stonden dichter bij de Republikeinen dan de Democraten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173299051
Zo nou hehe ook het stukje gelezen. Ze heeft grotendeels gelijk en de prioriteiten van links liggen natuurlijk ook helemaal verkeerd, maar om nou te zeggen dat ze het niet hebben gehad over de ouderenzorg is natuurlijk onzin. Het gaat al jaren bijna nergens anders meer over (naast moslims natuurlijk).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173299060
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:30 schreef speknek het volgende:
Veelo's analyse kan ik al wat meer mee, al was het maar omdat hij niet specifiek het probleem legt bij de economische situatie van de klassieke arbeiders (of hij doet dat wel, maar gaat er vervolgens niet echt op in). Veel van deze oud-linksen cum nationalisten zijn boomers die het meer dan uitstekend hebben (of hadden, en bij de minste tegenslag op latere leeftijd spontaan xenofoob worden of 50plus gaan stemmen). Ook uit onderzoek naar Trump stemmers blijkt 'economic anxiety' totaal geen invloed van betekenis geweest te zijn, maar gewoon een groeiende hekel aan de buutnlanders.

Dat mag links zich echter nog steeds wel aanrekenen, zoals Veelo ook wel zegt, omdat juist niet opkomen voor de onderdrukkende eigenschappen van de islamreligie, mensen in de handen van de populisten heeft gedreven. Nu kunnen ze het echter niet meer doen, juist omdat die populisten de xenofobie voor politiek gewin gebruiken, waardoor moslims wel weer de verworpenen der aarde zijn geworden in onze maatschappij. Een catch 22 die op deze manier inderdaad het einde van de sociaaldemocratie inluidt. Ze moeten dus op zoek naar nieuwe thema's. Dat is misschien ook waarom je ze zich druk ziet maken over transgenders e.d. Een nobel doel mijns inziens, maar niet aansprekend, want te detaillistisch.
De SP hebben toch duidelijke nuances en hebben zeer degelijk een kritische voetnoot. Ook met sommige immigratiestandpunten komen ze gedeeltelijk overeen met hun rechte tegenhangers, zoals b.v. het duidelijk en snel uitvoeren van het asielbeleid, opvang in de regio en betere verdeling over Europa.

https://www.sp.nl/opinie/(...)te-behandeling-islam
pi_173299081
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik benoem de feiten. Telegraaf kan roepen wat het wil maar multiculturele samenleving is gewoon geen PvdA concept geweest.

Iets dat we dus ook in Amerika zien. Vrome Moslims stonden dichter bij de Republikeinen dan de Democraten.
Het is helemaal niet belangrijk! Dat is mijn punt. Het is echt onvolwassen gedrag om te wijzen.

Het enige positieve hieraan is dat ik mijzelf nu direct realiseer dat ook Rosanne vooral iets over zichzelf en haar gebrekkige volwassenheid zegt met dit stukje onzin. Het is onwaar en al was het waar, dan nog is het volstrekt idioot van opbouw.
pi_173299147
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 16:32 schreef Spanky78 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ot-12563595-a1570415

Aangezien ik geen leftie Ben, ben.ik wel benieuwd wat de linkse figuren op dit forum ervan vinden.

Ikzelf zou het zonde vinden als er echt niets overblijft van links op wat shagrokende sp-marxisten na. Ik bedoel: loonstijging voor de gewone man, goed onderwijs voor iedereen, bereikbare zorg, betaalbare huizen. Op zich een mooi streven. Waarom lukt het links niet meer om op economisch gebied hun achterban bij te staan?
Een keer trek je de conclusie.

Links zijn is een illusie.

Een pakje shag zonder vuur

Die streeft naar een wereld zo duur.

:)
pi_173299157
Dit zag je toch ook in de formatiegesprekken met GroenLinks. Meneertje Klaver had de kans om een mooie stempel te drukken op zaken als milieu, werk & inkomen en zorg. Maar rupsjenooitgenoeg wilde per sé dat we ook alle kansloze gelukszoekers zouden blijven aaien, dus was hij bereid al die andere dingen ook maar te laten varen. Tsja, dan is links niet zozeer dood maar wel ontzettend dom.

Als ik een linkse partijleider zou zijn zou ik persoonlijk ook een hele harde stomp uitdelen aan al die geitenwollensokken van mijn partij in de gemeenteraad die zich druk maken om genderneutrale wc's. Gelukkig ben ik links noch partijleider.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 21 augustus 2017 @ 13:26:20 #187
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173299259
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een keer trek je de conclusie.

Links zijn is een illusie.

Een pakje shag zonder vuur

Die streeft naar een wereld zo duur.

:)
Was de wereld in 1850 goedkoper voor jou?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 21 augustus 2017 @ 13:32:02 #188
8369 speknek
Another day another slay
pi_173299401
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bron?

Verder is het allemaal deels een mediacreatie.

In de jaren 90 had je de blijf van mijn lijf huizen, waar de PvdA zich hard voor maakten. Toen al werden vrouwen/meisjes met een Arabische of Turkse achtergrond al reeds genoemd door PvdA wethouders. Maarja, er werd inderdaad niet specifiek de nadruk op gelegd, en terecht trouwens.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er geen bron voor heb. PVV is het grootst in het cohort 50-64, wat merendeel boomer generatie is. Maar ook bij laagopgeleiden en arbeidsongeschikten, wat dan weer niet zou pleiten voor dat ze redelijk goed af zijn. Aan de andere kant, er is genoeg geschreven over dat 50plussers eigenlijk het meest geprofiteerd hebben van economische ontwikkelingen.
https://nos.nl/artikel/21(...)op-welke-partij.html

En hoe je in de media terecht komt heb je natuurlijk ook wel deels zelf in de hand. We kunnen het er allemaal over eens zijn dat het CDA smerig is geweest tegenover Wouter Bos en de PvdA, maar dat pleit niet de rest vrij.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173299457
Links is al jaren de weg volledig kwijt. Geen ideeën meer en alleen nog maar reactionair. En een enorm blinde vlek voor het probleem dat islam heet.

Men heeft het eigen graf gegraven. De malaise op links zal nog aanhouden en verergeren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173299555
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Was de wereld in 1850 goedkoper voor jou?
Pas op, want Elzies durft serieus te beweren dat hij toen inderdaad al leefde en alles toen veel beter was, inclusief sneller internet!
  maandag 21 augustus 2017 @ 13:50:10 #191
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173299777
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Geen ideeën meer
Waar alle Nederlandse partijen last van hebben sinds de crisis van 2008
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173300000
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar alle Nederlandse partijen last van hebben sinds de crisis van 2008
Wellicht. Maar de andere partijen hebben in mindere mate de genoemde blinde vlek, en geen ziekelijke obsessie met Wilders.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173300938
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:23 schreef Klopkoek het volgende:Zelfs de DDD is bekend met het verborgen antisemitisme van de PVV

http://www.dagelijksestan(...)mt-de-kamer-niet-in/
Lezen is niet je sterkste punt he ?
PVV de 3e partij onder Joden volgens dat artikel (1 zetel achter PvdA) en dan beweren dat de PVV antisemitisch is _O-
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:30 schreef speknek het volgende:Maar wel allemaal cultuur marxisme erbij halen, omdat dat zo lekker evil klinkt, maakt verder niet uit dat het nazi propaganda is voor een anti-joodse complottheorie.
Bedenk jij nu zelf een complottheorie hier ?
  maandag 21 augustus 2017 @ 15:13:29 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173301396
Links weet meestal goed te scoren als sociaaleconomische thema's veel in het nieuws zijn zoals voedselbanken (de frame van 2006) of "rechts rotbeleid" (de winnende van 2012) en ze leiders hebben die daar goed populistisch over kunnen roeptoeteren.

Als links meer moralistisch gaat lopen doen dan hebben mensen er niet zoveel trek in.
  maandag 21 augustus 2017 @ 15:44:14 #195
8369 speknek
Another day another slay
pi_173301926
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:46 schreef bluemoon23 het volgende:
Bedenk jij nu zelf een complottheorie hier ?
Nee ik wijs er een aan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173304736
Degelijke column. Semantiek lost geen problemen op als deze problemen niet taalkundig zijn.
pi_173305758
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:35 schreef Proximo het volgende:

[..]

Nee hoor Rosanne, ik kan niet wachten tot modern links en haar absurde mix van identiteitspolitiek, haat tegen ons verleden en islamgeknuffel als een kaartenhuis in elkaar stort.

:W Ciao, dat jullie voorgoed in de vergetelheid mogen raken.
Dit.
En vooral dit.

Terug naar de basis. Dat policor gejank van de laatste 30 jaar heeft meer stuk gemaakt, dan je lief is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173305925
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik benoem de feiten. Telegraaf kan roepen wat het wil maar multiculturele samenleving is gewoon geen PvdA concept geweest.

Iets dat we dus ook in Amerika zien. Vrome Moslims stonden dichter bij de Republikeinen dan de Democraten.
En toch heeft de pvda de witteboorden mocromafia alle ruimte gegeven met hun ronselpraktijken.

Maar toegegeven. Er is 1 partij die nog ongezonder is verweven met enge linksclubjes als greenpeace, antifa en rara. Gl.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173306606
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:07 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hoe links denkt over de EU is voor mij niet helemaal duidelijk. Ik krijg het idee dat het nogal verdeeld is.
Ik persoonlijk ben voor een verenigd Europa waarin we handige zaken ook samen regelen (bijvoorbeeld milieu, terrorismebestrijding, vluchtelingen, kennisoverdracht, samen inkopen van medicijnen etc., invoerregelingen, ruimtevaart, dierenwelzijn) en ik ben, met oog op de jongere generaties, voor een Europa waar zij vrij kunnen gaan en staan waar zij willen. Dat ze handelskennis in Duitsland kunnen opdoen, ICT in Estland, technische kennis in NL etc. en dat zij ook makkelijker met andere Europeanen bedrijven kunnen opzetten zonder alle rompslomp.

Ik vind het wel belangrijk dat elk land haar eigen identiteit en taal blijft behouden en zelf invulling moet kunnen geven aan bv scholing.
Teveel geregel vanuit de EU is niet wenselijk voor de eigen ontwikkeling.

Ook ben ik wel voor een Europees referendum. Nu lijkt de EU voor ons burgers ongrijpbaar, we hebben toch niks te zeggen. Geef de Europeanen meer zeggenschap en dan komt er ook meer betrokkenheid.
pi_173309564
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:48 schreef bamibij het volgende:

[..]

Want dit stuk verklaart volgens mij niet waarom de SP geen 35 zetels heeft. Als ze gelijk had, hadden ze dat toch minstens moeten hebben..
Omdat de SP afgestapt is van degelijk en nuchter links zijn. Je eigen broek ophouden door te werken voor je geld is niet belangrijk meer; het is inmiddels ook een partij die zich richt op gratis geld voor nietsnutten.
Om over het geknuffel van de islam en gelukszoekers maar te zwijgen.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_173312905
pi_173313100
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:00 schreef Hdero het volgende:
[ afbeelding ]
Ben je geswitched van links naar rechts? :0
  maandag 21 augustus 2017 @ 23:48:30 #203
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173313836
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:16 schreef quo_ het volgende:

[..]

Omdat de SP afgestapt is van degelijk en nuchter links zijn. Je eigen broek ophouden door te werken voor je geld is niet belangrijk meer; het is inmiddels ook een partij die zich richt op gratis geld voor nietsnutten.
Om over het geknuffel van de islam en gelukszoekers maar te zwijgen.
De Amerikanisering is teveel doorgeslagen. Natuurlijk willen ze meer gratis geld. Terecht. Zeker omdat de ECB elke maand zelf 180 miljard gratis geld rond pompt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:53:16 #204
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_173318948
Ik vroeg me al of of er toch nog wat normale mensen op links waren. Blijkbaar zijn ze er nog!

Fuck identity politics en slachtofferdenken.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_173319022
Die had toch ook wat te maken met die boycot van Geenstijl?
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:00:50 #206
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_173319098
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:57 schreef Braindead2000 het volgende:
Die had toch ook wat te maken met die boycot van Geenstijl?
Ja, ze heeft blijkbaar niet door dat ze zelf ook in dat debielenwereldje leeft en mat dat soort dwazen als Anne-Fleur om gaat.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_173320187
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:57 schreef Braindead2000 het volgende:
Die had toch ook wat te maken met die boycot van Geenstijl?
Klopt. Ze vond het allemaal sexistisch.

Zegt verder niet zo veel over dit onderwerp trouwens.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')