abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 augustus 2017 @ 13:38:19 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173277327
quote:
'Prijzen luxe appartementen Amsterdam kunnen verdubbelen'
18 AUG 2017 DFT
Luxe appartementen in Amsterdam kunnen nog best in waarde verdubbelen. Amsterdams vastgoed is internationaal ondergewaardeerd en appartementen worden er veel meer waard.

Dat zegt vastgoedman Cor van Zadelhoff in Quote. De markt is er ondanks tekorten en snel stijgende prijzen in de stad niet oververhit, stelt een van de meest gerenommeerde vastgoedontwikkelaars van Nederland.

'Genoeg marge'
,,Amsterdam is - met alle respect - ook Nederland. Hier zit de serviceindustrie, de kenniscapaciteit van de jeugd, de innovatie, hier worden de deals gesloten. Ik geloof dat er nog genoeg marge is voor prijsstijging", aldus Van Zadelhoff in de nieuwste editie van het zakenblad.

,,Ik ben net terug uit New York, waar een flatje van 400 vierkante meter omgerekend 200 miljoen euro kost. Dat is vijf keer zoveel als in Amsterdam. Natuurlijk blijft New York een stuk duurder, net als Londen en Parijs, maar in Amsterdam kunnen de mooiste appartementen nog verdubbelen van 10.000 naar 20.000 euro per vierkante meter. Makkelijk", zegt hij in Quote.
http://www.telegraaf.nl/d(...)_verdubbelen___.html

Natuurlijk kán dat. En ik geloof ook best dat Amsterdam internationaal gezien nog spotgoedkoop is. Op funda staan geen flatjes van 200miljoen euro.

De vraag vind ik eerder of het wenselijk is dat appartementen in Amsterdam naar 20K de vierkante meter gaan. Wie heeft daar wat aan? De gewone Amsterdammer denk ik niet echt. Het is alleen leuk als je flink wat vastgoed hebt in Amsterdam. Een hele kleine groep profiteert van iets waardoor zeer velen niet meer in hun eigen stad kunnen wonen, dus zal het waarschijnlijk wel gebeuren, want dat kleine groepje is slim en die Amsterdammers zijn dom.

Waarom wordt er nog niet eens over gediscussieerd of het wel een goede zaak is om een bank of ander bedrijf naar Amsterdam te halen? Die banen moeten door expats vervuld worden die al weinig belasting betalen en het geeft alleen maar extra druk op de woningmarkt. Welke Nederlander heeft daar echt iets aan?

Hetzelfde in Brabant. Toegegeven nog simpeler volk dan Amsterdammers. Daar wordt de mensen wijsgemaakt dat de groei van vliegveld Eindhoven iets wenselijks is. Heel veel extra lawaai, verkeersdrukte en vervuiling. In ruil mag een handjevol Brabanders dan koffers van de ene naar de andere transportband sjouwen. En tante Mien kan koffie verkopen in de vertrekhal. Dat terwijl er werkgelegenheid volop is in de regio Eindhoven, een tekort aan arbeidskrachten. Dus problemen worden enkel groter ipv kleiner, in ruil voor een hoop ellende en overlast.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173277438
Flatje van 400m2.
  zondag 20 augustus 2017 @ 13:43:39 #3
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173277462
Amsterdam met New York, Parijs of Londen vergelijken _O-
Sorry, maar daar mist de stad internationaal gezien toch echt de allure voor.
pi_173277539
quote:
10s.gif Op zondag 20 augustus 2017 13:43 schreef Twiitch het volgende:
Amsterdam met New York, Parijs of Londen vergelijken _O-
Sorry, maar daar mist de stad internationaal gezien toch echt de allure voor.
Die vergelijking hoeft nog niet eens gemaakt te worden. In New York betaal je rustig 800-1000 dollar per week voor een appartement en kun je rustig een miljoen aftikken als je het wil kopen. Als Amsterdam verdubbelt qua prijs zit het nog niet in de buurt.
  zondag 20 augustus 2017 @ 14:18:30 #5
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_173278306
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 13:46 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Die vergelijking hoeft nog niet eens gemaakt te worden. In New York betaal je rustig 800-1000 dollar per week voor een appartement en kun je rustig een miljoen aftikken als je het wil kopen. Als Amsterdam verdubbelt qua prijs zit het nog niet in de buurt.
Die prijzen heb je nu ook al in Amsterdam hoor.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_173278337
Even hoor... ''flatje van 400 vierkante meter'' ?
pi_173278385
Maar goed, om antwoord te geven; het belang vd Nederlander staat al enige tijd niet meer centraal natuurlijk. Groei is het ideaal. Hoe de burger zich daar naar moet buigen, zoekt hij zelf maar uit.

Verder is dit topic mooi om te kopiëren naar die vraag in WGR: Wat te doen met één miljoen?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2017 14:36:47 ]
pi_173278453
Wie wil er nog in Amsterdam wonen?

Die drie autochtone Nederlanders die er nog wonen spreken zelf al niet eens meer Nederlands.
pi_173278665
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wie wil er nog in Amsterdam wonen?

Die drie autochtone Nederlanders die er nog wonen spreken zelf al niet eens meer Nederlands.
Als het de kant zou opgaan van Londen, dan woont er straks helemaal niemand in die dure appartementen. De dure wijken van Londen zijn overgenomen door allerlei rijke buitenlanders. Die kopen de huizen op als belegging, maar zijn er bijna nooit.
  zondag 20 augustus 2017 @ 14:43:53 #10
256666 leeell
I know you're lonely
pi_173278836
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wie wil er nog in Amsterdam wonen?

Die drie autochtone Nederlanders die er nog wonen spreken zelf al niet eens meer Nederlands.
_O-
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_173278855
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Als het de kant zou opgaan van Londen, dan woont er straks helemaal niemand in die dure appartementen. De dure wijken van Londen zijn overgenomen door allerlei rijke buitenlanders. Die kopen de huizen op als belegging, maar zijn er bijna nooit.
Sinds de aankondiging en daadwerkelijk "brexit' zijn die beleggers huizen met name in Amsterdam op gaan kopen.

Was een tijd terug nog te lezen ook op fok.
pi_173279440
quote:
10s.gif Op zondag 20 augustus 2017 13:43 schreef Twiitch het volgende:
Amsterdam met New York, Parijs of Londen vergelijken _O-
Sorry, maar daar mist de stad internationaal gezien toch echt de allure voor.
En zeker in vergelijking met die steden is het natuurlijk gewoon een gehucht.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173279699
De trend is wel duidelijk. Alle belangrijke economische activiteit verplaatst zich naar de hoofdsteden van West-Europa. Londen, Parijs, Berlijn, Amsterdam.

Dus ja, de huizenprijzen gaan nog jarenlang heel hard stijgen totdat de 'paupers' uit Amsterdam verdreven zijn. Lang leve de globalisering.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 augustus 2017 @ 17:48:45 #14
862 Arcee
Look closer
pi_173283910
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:15 schreef Confetti het volgende:
De trend is wel duidelijk. Alle belangrijke economische activiteit verplaatst zich naar de hoofdsteden van West-Europa. Londen, Parijs, Berlijn, Amsterdam.

Dus ja, de huizenprijzen gaan nog jarenlang heel hard stijgen totdat de 'paupers' uit Amsterdam verdreven zijn. Lang leve de globalisering.
Dat valt nou ook wel weer mee. Het gaat vooral om bepaalde wijken. Voordat een flatje in de Bijlmer 20k per m2 moet kosten zijn we wel even verder...
pi_173284494
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat valt nou ook wel weer mee. Het gaat vooral om bepaalde wijken.
Mwah, in de nummer-1 Vogelaarwijk betaal je ook al gewoon 4000 de m2.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_173284524
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 13:38 schreef LXIV het volgende:

Waarom wordt er nog niet eens over gediscussieerd of het wel een goede zaak is om een bank of ander bedrijf naar Amsterdam te halen? Die banen moeten door expats vervuld worden die al weinig belasting betalen en het geeft alleen maar extra druk op de woningmarkt. Welke Nederlander heeft daar echt iets aan?
Sinds wanneer is dat weer het criterium dan? In ons neoliberale tijdperk zijn regeringen er niet om de belangen van hun volk te behartigen, maar beheren ze een grondgebied met in het verleden opgebouwde voorzieningen.

Welke Nederlander heeft er echt iets aan het werven van zoveel mogelijk buitenlandse studenten? Nederlandse ouders financieren extra concurrentie op de arbeidsmarkt voor hun eigen kinderen en de daling van het onderwijsniveau. Dat gebeurt allemaal ook maar zonder dat iemand hoeft uit te leggen hoe dat in het belang is van de Nederlanders.

De vraag wordt niet gesteld omdat het doel is dat op het Nederlands grondgebied zoveel mogelijk BNP wordt gegenereerd. Of dat dan door Nederlanders, nieuwkomers, illegalen of expats gebeurd doet er niet toe. En naast het vergroten van het BNP moet er tegelijk zoveel mogelijk geld verplaatst worden van zij die er hard voor moeten werken naar hen die hard bezitten. Ook die laatsten hoeven helemaal geen Nederlanders te zijn. Ook als Nederlanders krom moeten liggen om te wonen en dat geld wordt geexporteerd naar Russische, Britse of Amerikaanse vastgoedspeculanten is het goed.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173284576
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:17 schreef nostra het volgende:

[..]

Mwah, in de nummer-1 Vogelaarwijk betaal je ook al gewoon 4000 de m2.
Zo exorbitant vind ik dat niet. Hier gaan appartementen ook weg voor 3k per m2. En ik woon in een provinciestad.
pi_173284655
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wie wil er nog in Amsterdam wonen?

Die drie autochtone Nederlanders die er nog wonen spreken zelf al niet eens meer Nederlands.
:') Onzin.
  zondag 20 augustus 2017 @ 18:33:59 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173284838
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wie wil er nog in Amsterdam wonen?

Die drie autochtone Nederlanders die er nog wonen spreken zelf al niet eens meer Nederlands.
Met mijn 120m exclusief garage en tuin, zit ik echt prima binnen de ring.

Genoeg mensen die mijn huis willen kopen.

Tegen die speculatiewinsten gaat geen pensioen het winnen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173284878
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wie wil er nog in Amsterdam wonen?

Die drie autochtone Nederlanders die er nog wonen spreken zelf al niet eens meer Nederlands.
UvA is nog steeds roomblank
pi_173284992
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:33 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Met mijn 120m exclusief garage en tuin, zit ik echt prima binnen de ring.

Genoeg mensen die mijn huis willen kopen.

Tegen die speculatiewinsten gaat geen pensioen het winnen.
En waar ga jij dan wonen?
  zondag 20 augustus 2017 @ 18:44:38 #23
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173285038
quote:
5s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:42 schreef k_man het volgende:

[..]

En waar ga jij dan wonen?
Wie zegt dat ik weg ga?

Edit: ben gewoon helemaal klaar met mensen die mijnstad afzeiken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173285243
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 13:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/d(...)_verdubbelen___.html

Natuurlijk kán dat. En ik geloof ook best dat Amsterdam internationaal gezien nog spotgoedkoop is. Op funda staan geen flatjes van 200miljoen euro.

De vraag vind ik eerder of het wenselijk is dat appartementen in Amsterdam naar 20K de vierkante meter gaan. Wie heeft daar wat aan? De gewone Amsterdammer denk ik niet echt. Het is alleen leuk als je flink wat vastgoed hebt in Amsterdam. Een hele kleine groep profiteert van iets waardoor zeer velen niet meer in hun eigen stad kunnen wonen, dus zal het waarschijnlijk wel gebeuren, want dat kleine groepje is slim en die Amsterdammers zijn dom.

Waarom wordt er nog niet eens over gediscussieerd of het wel een goede zaak is om een bank of ander bedrijf naar Amsterdam te halen? Die banen moeten door expats vervuld worden die al weinig belasting betalen en het geeft alleen maar extra druk op de woningmarkt. Welke Nederlander heeft daar echt iets aan?

Hetzelfde in Brabant. Toegegeven nog simpeler volk dan Amsterdammers. Daar wordt de mensen wijsgemaakt dat de groei van vliegveld Eindhoven iets wenselijks is. Heel veel extra lawaai, verkeersdrukte en vervuiling. In ruil mag een handjevol Brabanders dan koffers van de ene naar de andere transportband sjouwen. En tante Mien kan koffie verkopen in de vertrekhal. Dat terwijl er werkgelegenheid volop is in de regio Eindhoven, een tekort aan arbeidskrachten. Dus problemen worden enkel groter ipv kleiner, in ruil voor een hoop ellende en overlast.
Daar had Eberhard het volgens mij nog kort over in Zomergasten. Dat Amsterdam niet moet laten gebeuren wat er ook met Londen in de UK is gebeurd, omdat de kloof tussen die stad en de rest van het land daardoor steeds groter werd.
pi_173285258
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:54 schreef Physsic het volgende:

[..]

Daar had Eberhard het volgens mij nog kort over in Zomergasten. Dat Amsterdam niet moet laten gebeuren wat er ook met Londen in de UK is gebeurd, omdat de kloof tussen die stad en de rest van het land daardoor steeds groter werd.
En wat doet hij eraan dan?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')