abonnement Unibet Coolblue
pi_173285308
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Of het nou eisen of vragen was doet er niet zoveel toe. Het gaat erom dat moslims steeds maar weer een uitzonderingspositie willen tov de rest van de samenleving. En de regressieve idioten die dat willen faciliteren snappen niet dat ze daarmee juist de segregatie in de hand werken.
Zit imo wel degelijk een verschil tussen. Vragen staat vrij, en wat de manager mee doet is helemaal zijn zaak want zijn winkel. (Of vind je dat die manager niet meer over zijn eigen winkel mag beslissen, omdat een stel buitenstaanders het er niet mee eens is?)

Als er ge-eist is, ligt daarin de implicatie dat die manager toegegeven heeft (aan iets waar hij het zelf dus niet mee eens was). En dat lijkt me wel kwalijk, want zijn winkel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173285375
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:34 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nou ja, die besnijdenis was natuurlijk niet helemaal hun eigen keuze....
Daar beoordeel ik dan ook niemand op. Op de keuze om gelovig te zijn wel, maar het is vooral de keuze om dat geloof mee naar buiten te nemen en er anderen mee lastig te vallen waar ik hard over oordeel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173285454
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:57 schreef bamibij het volgende:

[..]

Mensen die mensen beoordelen op hun godsdienst :r
Ja, kan er niet veel meer van maken dan dat mensen die een bepaalde religie aanhangen geestelijk niet helemaal in orde zijn. Maar dat mag ik niet zeggen? Of wat dan? Ben ik zelf geestelijk niet in orde?
I´m back.
pi_173285502
Even voor de duidelijkheid.

Als ik m'n zooi op de band leg, en hij ziet pas aan het einde een plakje ham...is het dan de bedoeling dat ik daarna bij een andere kassa aansluit met dat plakje of roept hij een collega? Of annuleert hij de boel en moet ik met de hele zooi op de band van een collega?
pi_173285528
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:09 schreef LelijKnap het volgende:
Even voor de duidelijkheid.

Als ik m'n zooi op de band leg, en hij ziet pas aan het einde een plakje ham...is het dan de bedoeling dat ik daarna bij een andere kassa aansluit met dat plakje of roept hij een collega? Of annuleert hij de boel en moet ik met de hele zooi op de band van een collega?
Gratis meenemen dan. Maar de vraag is of die ham van de Aldi te vreten is hè.
I´m back.
pi_173285606
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hmja, mag. Alles mag je debiel vinden.

Jammer alleen dat er niet ingezien wordt hoe extreem triviaal dit is. Als dit nou tekenend is voor de toestand van het grote Europese integratieprobleem, dan is er dus gewoon echt helemaal niets aan de hand.
Komt omdat veel mensen dat gezeik van en rond religeuzen een beetje zat is denk ik.

Verder verbaas ik mij meer om de argumenten in dit topic dan het gebeuren in een Aldi.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 20 augustus 2017 @ 19:17:59 #207
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173285657
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:09 schreef LelijKnap het volgende:
Even voor de duidelijkheid.

Als ik m'n zooi op de band leg, en hij ziet pas aan het einde een plakje ham...is het dan de bedoeling dat ik daarna bij een andere kassa aansluit met dat plakje of roept hij een collega? Of annuleert hij de boel en moet ik met de hele zooi op de band van een collega?
Ik zou de bedrijfsleider er bij halen , en vragen of hem direct te ontslaan en mij mn boodschappen gratis te geven omdat ik me eer voelt aangetast.
want hoe durft hij mijn vlees te beledigen , kom zeg gaat hij nu ook al bemoeien met wat ik wil kopen .... als ik juist bij hem mijn vlees wil kopen heeft dat hij maar te doen , anders is het gewoon discriminatie .. punt uit ... wie de bal kaatst kan hem terug verwachten O+

quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Komt omdat veel mensen dat gezeik van en rond religeuzen een beetje zat is denk ik.

Verder verbaas ik mij meer om de argumenten in dit topic dan het gebeuren in een Aldi.
Dat is zeker zo , al 45 jaar koop ik me vlees waar ik wil en ik reken af waar ik wil .. en dan komt er zo'n import even zeggen dat ik het bij hem niet mag doen ... wegens "geloof" ideologie waar hij achter staat ...... het moet niet gekker worden ...
en waarom vind je het vreemd dat het in de Aldi gebeurd , moet je in deze buurt komen kijken .. 9 van de 10 zijn van buitenlandse afkomst

dus zo gek is het niet
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_173285867
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gratis meenemen dan. Maar de vraag is of die ham van de Aldi te vreten is hè.
Volgens mij niet. Ziet er erg chemisch uit. Vooral die ronde plakjes. Maar ja, gratis meenemen zal ook mijn eerste gedachte zijn. Als ie simpelweg zegt; 'dat reken ik niet af'. Doen hoef je als klant toch alleen maar te denken: 'Oh mooi.'.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2017 19:28:37 ]
pi_173285917
quote:
15s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Ziet er erg chemisch uit. Vooral die ronde plakjes. Maar ja, gratis meenemen zal ook mijn eerste gedachte zijn. Als ie simpelweg zegt; 'dat reken ik niet af'. Doen hoef je als klant toch alleen maar te zeggen: 'Oh mooi.'.
Varkensvlees stinkt sws meer, zeker het goedkope varkensvlees, behalve misschien Smac. Daarom eet ik het niet.
I´m back.
pi_173285936
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:17 schreef RAVW het volgende:

[..]

Ik zou de bedrijfsleider er bij halen , en vragen of hem direct te ontslaan en mij mn boodschappen gratis te geven omdat ik me eer voelt aangetast.
want hoe durft hij mijn vlees te beledigen , kom zeg gaat hij nu ook al bemoeien met wat ik wil kopen .... als ik juist bij hem mijn vlees wil kopen heeft dat hij maar te doen , anders is het gewoon discriminatie .. punt uit ... wie de bal kaatst kan hem terug verwachten O+

Dat is wel heel onhollands gedacht (zie hierboven). Maar ja, je wordt natuurlijk wel op een bepaalde manier beledigt. Daar zit wel wat in. Als ik geen halal-vlees zou verkopen (want zielig, overtuiging, etc), zou ik het niet raar vinden als een moslim(a) dat als een belediging ziet. Dat zou een 'discriminatie in de Super'-kop opleveren bij het NRC.
pi_173285943
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, okee, maar wel de eerste keer pontificaal in het nieuws hier in NL en ook in de UK is het niet al te veel nog voorgekomen, maar het is daar wel al een paar jaar een discussie.
Vraag is of onze moslims het oppikken.
Nouja, het is hetzelfde idee als de "schoolfotomevrouw".
MIJN religie verplicht mij iets te doen en JIJ moet je daar maar naar aanpassen.

Al was zij natuurlijk een trapje erger.
pi_173285977
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:30 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat is wel heel onhollands gedacht (zie hierboven). Maar ja, je wordt natuurlijk wel op een bepaalde manier beledigt. Daar zit wel wat in. Als ik geen halal-vlees zou verkopen (want zielig, overtuiging, etc), zou ik het niet raar vinden als een moslim(a) dat als een belediging ziet. Dat zou een 'discriminatie in de Super'-kop opleveren bij het NRC.
Gerelateerd: de cateraar op mijn werk is sinds kort overgestapt op halalvlees. Motiveert wel extra om vegetariër te worden ;)
pi_173285987
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:30 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nouja, het is hetzelfde idee als de "schoolfotomevrouw".
MIJN religie verplicht mij iets te doen en JIJ moet je daar maar naar aanpassen.

Al was zij natuurlijk een trapje erger.
Hoeft helemaal niet zo gegaan te zijn. Kan prima in overleg gebeurd zijn.

Maar veel mensen hier lezen alleen het woord moslim, en vullen dan weer gelijk een heleboel zelf in.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173285997
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:30 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nouja, het is hetzelfde idee als de "schoolfotomevrouw".
MIJN religie verplicht mij iets te doen en JIJ moet je daar maar naar aanpassen.

Al was zij natuurlijk een trapje erger.
Ja, maar zien of het navolging krijgt dus.
I´m back.
pi_173286012
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Hoeft helemaal niet zo gegaan te zijn. Kan prima in overleg gebeurd zijn.
Dat ontken ik nergens. Maar ook dan is het is een nare manier van denken.
pi_173286019
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:32 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Gerelateerd: de cateraar op mijn werk is sinds kort overgestapt op halalvlees. Motiveert wel extra om vegetariër te worden ;)
Huh, hoe zit dat? De cateraar op je werk = ? De cateraar die de lunch levert of?
pi_173286060
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:34 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Huh, hoe zit dat? De cateraar op je werk = ? De cateraar die de lunch levert of?
Die het bedrijfs"restaurant" runt. Al het vlees is nu halal. Fijn voor de moslims natuurlijk - minder fijn voor mensen die uit principe geen onverdoofd geslacht vlees waarbij toverspreuken ten gunste van een andere godheid zijn uitgesproken eten.

Maar goed. Ik overwoog vegetariër worden toch al - dit helpt.
pi_173286078
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:36 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Die het bedrijfs"restaurant" runt. Al het vlees is nu halal. Fijn voor de moslims natuurlijk - minder fijn voor mensen die uit principe geen onverdoofd geslacht vlees waarbij toverspreuken ten gunste van een andere godheid zijn uitgesproken eten.
Apart. Vooral dat je bedrijf dat tolereert. Is daar nog geen klacht over ingediend?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2017 19:37:07 ]
pi_173286220
Ik begrijp de ophef niet zo. Uiteindelijk mag een werkgever toch zelf bepalen of ie alcohol verkoopt. Of dat nu via een bedongen arbeidsvoorwaarde is van een werknemer (al dan niet moslim) of dat ie dat zelf vindt. Als deze werknemer verder goed functioneert zal de werkgever deze persoon niet ontslaan en de wens vervullen. Als er genoeg sollicitanten zijn die net zo goed functioneren als deze moslim, zal hij de moslim ontslaan. Vraag en aanbod. Het is hetzelfde als de vraag "open op zondag, ja of nee". In Gereformeerde gebieden zijn veel werknemers die dat niet willen. Zo'n wens mag je hebben, in het kader van secundaire arbeidsvoorwaarden. Het is aan de werkgever om de keuze te maken of je de kandidaat daardoor aanneemt of niet. Het lijkt me niet zo moeilijk om rekening te houden met de wensen van de werknemers, werkgevers, en samen een zo goed mogelijke dienst te bewijzen richting klant. Je kunt ook hebben dat een werknemer allergisch is voor een schoonmaakmiddel. Die zal dan waarschijnlijk niet worden ingezet bij het schoonmaken. Maar die kan dan wellicht ander werk doen. Stel je werkt in de bouw en je hebt hoogtevrees. Oplossing: niet op de steigers, maar werkzaamheden op de begane grond. Tal van werknemers met tal van wensen, en tal van oplossingen. Maar goed: Sommige mensen willen overal een probleem van maken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173286254
Ja, we gaan dus de andere kant op nu. Van gesloten op zondag (christendom) naar open op zondag (interval) naar gesloten wijnafdeling (islam).
pi_173286342
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar beoordeel ik dan ook niemand op. Op de keuze om gelovig te zijn wel, maar het is vooral de keuze om dat geloof mee naar buiten te nemen en er anderen mee lastig te vallen waar ik hard over oordeel.
Je kunt er niet voor kiezen om wel of niet gelovig te zijn. Probeer maar eens.
pi_173286597
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je kunt er niet voor kiezen om wel of niet gelovig te zijn. Probeer maar eens.
Oké en met die religie Creativity hierboven, die mensen geloven ook echt dat niet blanken minderwaardig zijn, die kunnen daar ook niks aan doen toch?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:18:41 #223
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173286972
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:47 schreef LelijKnap het volgende:
Ja, we gaan dus de andere kant op nu. Van gesloten op zondag (christendom) naar open op zondag (interval) naar gesloten wijnafdeling (islam).
_O-

weet je hoe veel winkels er nog niet opengaan omdat ze ze de oude dingen aan houden , zondag rust dag

kom op zeg het is 24 uur maatschappij .. werken voor je geld zou ik zeggen VOC mentaliteit
alleen ik vraag me wel af wanneer we nu eens 24 uur betaalt gaan krijgen ... stelletje gieren die werkgevers ;) ;)
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_173287022
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oké en met die religie Creativity hierboven, die mensen geloven ook echt dat niet blanken minderwaardig zijn, die kunnen daar ook niks aan doen toch?
Rechtsextremisme als geloof? Interessante stelling.
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:21:13 #225
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173287041
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:30 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat is wel heel onhollands gedacht (zie hierboven). Maar ja, je wordt natuurlijk wel op een bepaalde manier beledigt. Daar zit wel wat in. Als ik geen halal-vlees zou verkopen (want zielig, overtuiging, etc), zou ik het niet raar vinden als een moslim(a) dat als een belediging ziet. Dat zou een 'discriminatie in de Super'-kop opleveren bij het NRC.
nee je moet gewoon je blik op uber slachtofferrol zetten dan gaat dat vanzelf :-)
gewoon alles wat jij wil is wet en de rest moet maar doen wat IK zeg mentaliteit......
en doen ze het niet dan trappen ze je op het hart.

verplaatsten in andere , ja dag dat doen ze bij mij ook niet .... ze behandelen mij grof dus dan kunnen ze het terug verwachten ........ kom op leef maar 1 keer dus haal er uit wat er in zit

PS dit is natuurlijk wel even het uiterste en sarcasme >:) >:)
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')