abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 12:44:00 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_173276020
Is dit niet net als die kerel van een tijdje geleden doorgestoken kaart? In de betreffende stad aanwezig zijn is niet hetzelfde als een aanslag overleven. Ik vraag mij af wat deze mensen willen bereiken door de media op te zoeken? Aandacht te kort? Dit lijkt mij wel een leuk nieuw record voor het The Guinness Book of Records.

quote:
Australische Julia (26) maakte in Barcelona derde aanslag op rij mee. Maar ze zet rondreis in Europa verder



Ze was met vrienden aan het shoppen in Barcelona toen terroristen met een busje dood en vernieling zaaiden op de Ramblas. Net zoals in Parijs en Londen kwam Julia Monaco met de schrik vrij. Voor de Australische vrouw was het al de derde aanslag die ze meemaakte in Europa.

Drie maanden geleden kwam Julia Monaco naar hier om het Europese continent te ontdekken. In juni was ze in Londen toen terroristen op mensen inreden op London Bridge om vervolgens toevallige voorbijgangers met een mes aan te vallen in de buurt van Borough Market.

Enkele dagen later bevond Julia zich in Parijs toen een terrorist een agent met een bijl aanviel aan de Notre-Dame.

En nu was ze dus in het centrum van Barcelona toen daar de hel uitbrak. Ze schuilde met vrienden in een winkel aan de Plaza de Catalyuna tot de kust opnieuw veilig was.

Zo maakte de vrouw uit Melbourne dus al 3 aanslagen op 3 maanden tijd op Europese bodem mee. Maar de terreur die ze zo vaak van dichtbij meemaakte, zal haar er naar eigen zeggen niet van weerhouden om de wereld te zien.

"Ik wil nog niet naar huis", vertelde ze vanmorgen. "Ik wil hier blijven en tonen dat 'ze' niet gewonnen hebben. Ik zet mijn reis gewoon verder."

http://www.hln.be/hln/nl/(...)-Europa-verder.dhtml
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_173276054
Ik was alle keren ook in Europa.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 20 augustus 2017 @ 12:49:33 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173276152
quote:
Enkele dagen later bevond Julia zich in Parijs toen een terrorist een agent met een bijl aanviel aan de Notre-Dame.
Pff, dat ze dat nog heeft kunnen overleven zeg :o

Ik weet nog dat hier 15km verderop ook eens iemand werd ontvoerd, daar kwam ik nog goed weg.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_173276201
Is ze bij alle 3 de keren ook gewond geraakt/direct slachtoffer geweest? Dat zou namelijk nieuwswaardig en zeer toevallig zijn. Of was ze in al die steden gewoon aanwezig terwijl er een aanslag plaatsvond? Dat zou namelijk totaal niet nieuwswaardig zijn en ook niet heel uniek volgens mij.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2017 12:52:27 ]
pi_173276224
Look at me!! :r
  zondag 20 augustus 2017 @ 12:54:55 #6
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_173276255
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 12:51 schreef Silven het volgende:
Is ze bij alle 3 de keren ook gewond geraakt/direct slachtoffer geweest? Dat zou namelijk nieuwswaardig en zeer toevallig zijn. Of was ze in al die steden gewoon aanwezig terwijl er een aanslag plaatsvond? Dat zou namelijk totaal niet nieuwswaardig zijn en ook niet heel uniek volgens mij.
Het 2e inderdaad. Dit is gewoon domme sensatiezucht.
pi_173276543
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 12:45 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik was alle keren ook in Europa.
Komt wel dichtbij zo.
pi_173276656
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 12:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Pff, dat ze dat nog heeft kunnen overleven zeg :o

Ik weet nog dat hier 15km verderop ook eens iemand werd ontvoerd, daar kwam ik nog goed weg.
Blijkbaar maak ik ieder auto-ongeluk mee die in de wijde omtrek plaatsvindt. :o
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 20 augustus 2017 @ 13:12:19 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173276659
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 13:12 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Blijkbaar maak ik ieder auto-ongeluk mee die in de wijde omtrek plaatsvindt. :o
Je ontsnapt aan de dood!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 20 augustus 2017 @ 13:13:22 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173276687
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 12:51 schreef Silven het volgende:
Is ze bij alle 3 de keren ook gewond geraakt/direct slachtoffer geweest? Dat zou namelijk nieuwswaardig en zeer toevallig zijn. Of was ze in al die steden gewoon aanwezig terwijl er een aanslag plaatsvond? Dat zou namelijk totaal niet nieuwswaardig zijn en ook niet heel uniek volgens mij.
Zelfs niet slachtoffer zijn/niet gewond raken, maar minstens echt in de buurt zijn (zoals op die brug in Londen wandelen) en het zien gebeuren zou nog wel wat zijn. Maar gewoon in de stad zijn...en dan ook nog eens megasteden als dit _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 20 augustus 2017 @ 13:16:28 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173276762
Jeetje, iemand die een rondreis door Europa maakt is in relatief korte tijd in Londen, Parijs en Barcelona geweest. What are the odds.
pi_173276848
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 13:07 schreef Silven het volgende:

[..]

Komt wel dichtbij zo.
Je mag ook best weten dat ik aardig geschrokken was elke keer.
  zondag 20 augustus 2017 @ 13:20:18 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173276866
Ik heb eigenlijk alle aanslagen sinds 1989 meegemaakt, wie wil me aanraken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 13:23:46 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173276963
Dit was pas een baas:

quote:
Man who survived 2 atom bombs dies



Tokyo, Japan (CNN) -- The only man recognized as a survivor of both atom bombs dropped in Japan at the end of World War II has died.

Tsutomu Yamaguchi died Monday after a battle with stomach cancer. He was 93.

He had long been a certified "hibakusha," or radiation survivor, of the August 9, 1945, atomic bombing in Nagasaki. In March 2009, the Japanese government confirmed that he had also survived Hiroshima three days earlier.

http://edition.cnn.com/20(...)ctim.dies/index.html
Twee atoombommen overleven en dan 93 jaar oud worden _O_
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173277149
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 13:23 schreef SeLang het volgende:
Dit was pas een baas:

[..]

Twee atoombommen overleven en dan 93 jaar oud worden _O_
Wow
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 14:51:32 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_173279030
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 13:23 schreef SeLang het volgende:
Dit was pas een baas:

[..]

Twee atoombommen overleven en dan 93 jaar oud worden _O_
Omg :@ Dit verhaal moeten ze verfilmen!!!!!

Yamaguchi, die ingenieur was bij hetconglomeraat Mitsubishi Heavy Industries, verbleef in de zomer van 1945 gedurende drie maanden voor zijn werk in Hiroshima, waar hij olietankers ontwierp.[4] Op 6 augustus 1945, de dag voordat hij zijn werkzaamheden in Hiroshima zou beëindigen, stapte hij uit een tram op het moment dat drie kilometer verderop de atoombom Little Boy tot ontploffing werd gebracht.[1][4][5] De explosie verwoestte zijn trommelvliezen, maakte hem tijdelijk blind en bezorgde hem ernstige brandwonden aan zijn bovenlichaam. Hij werd verbonden en bracht een moeizame nacht door in een schuilkelder, waarna hij besloot per trein terug naar zijn woonplaats Nagasaki te reizen, bijna 300 km ten westen van Hiroshima. Op weg naar het station passeerde hij een gebied op twee kilometer van de locatie waar de atoombom was ontploft, waarbij hij weer aan ioniserende straling werd blootgesteld. Yamaguchi kwam op 8 augustus in Nagasaki aan.[1]

De volgende dag werd boven Nagasaki de atoombom Fat Man afgeworpen, opnieuw ongeveer drie kilometer vanaf de plek waar Yamaguchi zich op dat moment bevond. Dit gebeurde juist terwijl hij aan zijn chef - die niet wilde geloven dat één enkele bom zoveel verwoesting kon aanrichten - uitlegde hoe hij in Hiroshima aan de dood was ontsnapt.[5]Yamaguchi ging in het directe explosiegebied op zoek naar familie, waarbij hij wederom een dosis ioniserende straling opliep.[1] Met zijn vrouw en hun toen één jaar oude zoon verbleef hij een week in een schuilkelder in de buurt van waar voor de explosie hun woning had gestaan.[4]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_173282716
Als ze nou een open Facebook account aanmaakt waar ze haar dagelijkse reilen en zeilen op gooit, kunnen mensen zorgen dat ze ver uit de buurt blijven.
Haha, dat zou pas een grap zijn: busje vol haatbaarden rijdt met volle gang de Kalverstraat in om daar op de zaterdagmiddag één vrouw aan te treffen...
Racist
  zondag 20 augustus 2017 @ 17:33:15 #18
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173283368
quote:
6s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:51 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Omg :@ Dit verhaal moeten ze verfilmen!!!!!

Yamaguchi, die ingenieur was bij hetconglomeraat Mitsubishi Heavy Industries, verbleef in de zomer van 1945 gedurende drie maanden voor zijn werk in Hiroshima, waar hij olietankers ontwierp.[4] Op 6 augustus 1945, de dag voordat hij zijn werkzaamheden in Hiroshima zou beëindigen, stapte hij uit een tram op het moment dat drie kilometer verderop de atoombom Little Boy tot ontploffing werd gebracht.[1][4][5] De explosie verwoestte zijn trommelvliezen, maakte hem tijdelijk blind en bezorgde hem ernstige brandwonden aan zijn bovenlichaam. Hij werd verbonden en bracht een moeizame nacht door in een schuilkelder, waarna hij besloot per trein terug naar zijn woonplaats Nagasaki te reizen, bijna 300 km ten westen van Hiroshima. Op weg naar het station passeerde hij een gebied op twee kilometer van de locatie waar de atoombom was ontploft, waarbij hij weer aan ioniserende straling werd blootgesteld. Yamaguchi kwam op 8 augustus in Nagasaki aan.[1]

De volgende dag werd boven Nagasaki de atoombom Fat Man afgeworpen, opnieuw ongeveer drie kilometer vanaf de plek waar Yamaguchi zich op dat moment bevond. Dit gebeurde juist terwijl hij aan zijn chef - die niet wilde geloven dat één enkele bom zoveel verwoesting kon aanrichten - uitlegde hoe hij in Hiroshima aan de dood was ontsnapt.[5]Yamaguchi ging in het directe explosiegebied op zoek naar familie, waarbij hij wederom een dosis ioniserende straling opliep.[1] Met zijn vrouw en hun toen één jaar oude zoon verbleef hij een week in een schuilkelder in de buurt van waar voor de explosie hun woning had gestaan.[4]
Nagasaki was het reservedoelwit op die betreffende dag. Dus een paar wolken hebben hem de tweede keer genaaid.
And so is the past
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')